Sorry jongens, dat ik jullie zo lang heb laten wachten, maar ik post meestal niet meer dan een keer per dag, ook omdat ik nog studeer en nu effe niet erg veel tijd heb.
Het spijt me voor het feit, dat ik nu eenmaal niet zo snel post als anderen hier (bestel maar direct een guillotine voor me aub

).
Ok, ik generaliseer best wel in mijn bericht, maar het is ook geen wonder, omdat ik in mijn bericht mijn gevoelens en ervaringen erover laat zien.
Natuurlijk is het zo, dat niet ieder met een een in mijn ogen agressief kapsel zelf agressief is.
Maar ik versta daaronder geen lange haren of hanekam, juist dat soort kapsels vind ik grappig en best leuk.
Ik bedoel meer het soort stoere en macho kapsel welke de meeste jongens en jonge mannen dragen.
Dat terzijde dan.
Ok, in jullie ogen handel ik dan verkeerd, maar besef wel, dat dit de eerste keer is, dat ik niet zelf kwaad werd en probeerde mijn vijand te beledigen.
Misschien had ik het nog anders moeten aanpakken, maar ik vind dit al een grote overwinning over mijn ego en mijn eigen driftigheid.
Oh ja, dit keer is het ook niet zo dat ik iets over zinloos geweld zei en daarover, dat ie me maar moest aanvallen als ie dat zo graag wou, dat deed ik namelijk eerder wel.
En trouwens, ik was en ben nog steeds niet boos op hem, dat was ik daarvoor wel op anderen in dit soort situaties.
De meesten onder jullie vallen me op mijn gedrag aan en verdedigen degene, die zelf het initiatief nam om mij uit te schelden, alleen omdat ik op een niet vrolijke maar wel vriendelijke manier ''moi'' tegen hem zei en hem alleen achterna keek.
So what, als ie een rotdag had (kan ik best begrijpen), maar daardoor wordt zijn gedrag niet goed gepraat, ook al ben ik een verachtelijke christen/mens voor veel mensen.
Ik bedoel, rellen in dat ene dorpje om het verbod op de brommerraces is te begrijpen, maar ook niet goed te keuren.
Daar kun je ook zeggen, het is de schuld van de burgemeester, maar dan zeg je, dat de relschoppers geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor de schade die ze veroorzaken.
Net zo vind ik ook, dat degene die mij uitschold, ook zich hoort te gedragen, ook al heeft ie een rotdag gehad en heeft ie een bloedhekel aan mij.
Hij had ook door kunnen lopen, nadat ik hem aankeek.
Ik keek hem gewoon aan, omdat ik me verbaasde, dat ie me niet teruggroette.
Ik was niet eens van plan om verder maar ook iets tegen hem te zeggen.
Maar ja, zal vast wel aan mij liggen, dat zo iemand zich kwaad om mij maakt, want ik ben ervan overtuigd, dat ie verder een redelijke dag had.
Maar maakt niks uit, het zal vast wel weer mijn vaut zijn, zoals altijd, laat hem me maar doodsloan:(.
Trouwens, dat ik minder hoi/moi tegen mensen moet zeggen vanwegen problemen, dat klopt niet, de meeste mensen reageren redelijk tot vriendelijk (dan zijn het bekenden), als ik ze groet.
En ik moest het doen van me moeder (die is christen, maar toch kan ik moeilijk met haar daarover praten, zij verschilt van mening met mij) en me stiefvader (die is geen christen, ondanks dat ie zegt, dat ie in iets gelooft), omdat ik vroeger zelf zelden mensen terug heb gegroet.
Ik kan snappen, dat mensen niet teruggroeten, maar laten ze het fatsoen hebben om niet uit te barsten als ik omkijk, als ze me niet groeten.
Trouwens, ik groet mensen ook nauwelijks, daar waar veel mensen rondlopen.
Hybridz: Je hebt wel lekker veel kritiek op mij en dat ik deze zooi over mezelf oproep, dan heb je gedeeltelijk gelijk.
Kijk, er zijn jongeren in emmerhout (de wijk van emmen, waar ik woon), die mij al jarenlang gepest hebben, omdat ik een duits accent heb (ik heb van mijn 3e tot mijn 12e jaar in Deutschland gewoond, maar ben wel geboren nederlander).
En het grappige is, deze jongeren hebben voor het grootste gedeelte een joegoslavische/servische achtergrond.
Ik heb nooit om deze zooi gevraagd
hoor.
Ik ben vroeger op school gepest, al voordat ik Jezus in mijn leven aannam.
Toen ik maar 1 jaar christen was, in 1996, was ik naar een soort disco in slagharen.
Nu wil het geval, toen ik met me ouders daar was, dat daar een aantal lui waren, die mij aanspraken en mij probeerden te beledigingen, ik zei iets terug wat volgens mij niet provocerend was en ging naar binnen.
Eenmaal binnen, bekeek ik de boel.
Ik ging aan de kant staan en toen kwam een meid van die groep eraan om mij effe te verleiden (ja, je raad het al, de sukkel in de val laten lopen door je meissie op hem af te sturen te versieren en dan zelf op het toneel te verschijnen om hem op zijn donder te geven, omdat ie aan je meissie zit, maar ik trapte er niet in).
Ze probeerde me wat te zeggen, maar het was te lawaaierig.
Toen begon ze een hartje te schrijven in de lucht en wees naar mij en haar.
Ik schudde van nee en maakte hetzelfde gebaar maar wees naar mezelf en naar het plafond.
Dat deden we nog een keer, toen droop ze af.
Toen ging ik dansen, al was dat op een houterige en eigenzinnige wijze.
Een aantal van die lui kwamen naar me toe en probeerden me te vloeren en te duwen.
Maar het ergste was, toen die meid van achteren mijn ballen greep (ze beschadigde niks) en ze direct weer losliet.
Daarna dansde ik door (was ik naar buiten gegaan, dan waren ze me waarschijnlijk gevolgd en was ik uiteindelijk nog meer de pineut geweest) en werd ineens gevloerd door een van die lui.
Ik stond direct op en hij was direct in gevechtshouding, klaar om me te slaan.
Toen was effe de maat voor me vol en ik wees op me linkerkaak.
Direct daarop sloeg ie vol daarop.
Daarna wees ik hem op mijn rechterkaak, hij sloeg daarop.
Daarop werd door werknemers van slagharen ingegrepen en werden die lui weggestuurd, woedend op mij en mij beschuldigend, dat ik het had verdient, dat ik door hen werd aangevallen.
Ze schenen dronken te zijn en drugs gebruikt te hebben.
Voor mij is dit een aanwijzing te meer, dat de mens niet goed snik is en in de grond van zijn hart slecht is.
Oh ja, ik studeer natuurkunde en in mijn tweede jaar kreeg ik te maken met een scheikundige, die dacht, dat het hier een middelbare school is, hij was toen 3e jaars scheikundige.
Hij probeerde me te pesten en ik reageerde daar op, alleen niet iets zeggende over Jezus, maar meer proberen hem te vragen, waarom dit deed en vragen of ie dacht, dat dit middelbare school was.
Die heeft me daarna met rust gelaten, ondanks dat nog weleens me raar aankijkt, wat ik verder prima vind, want hij laat mij met rust en ik hem.
Maar om verder te gaan, ook toen ik niet-christen was, werd ik lastiggevallen, want ik was maar een zielig nerdje, dat perse gepest moest worden.
Ik werd vanwegen het pesten best bitter, wat nu nog uitwerkingen heeft, sorry daarvoor, veroordeel me maar, als je het niet bevalt.
Nu was ik vroeger een beste zwartkijker, zelfs toen in christen werd, mede door deze zooi.
[Soory voor deze choatische post, maar ik spui effe mijn gedachten en gevoelens]
Goed van je Hybridz, dat je reageert, maar ook jij bekijkt weer eens te eenzijdig, alleen van de kant van degene, die mij probeert te benadelen.
Ik flame bijna nooit, maar een van de weinige flames die ik heb geschreven was een reactie op Barachems verhaaltje over zijn geloof. Voordat je dingen gaat roepen over de verloedering van de maatschappij, die vast en zeker veroorzaakt wordt door de goddeloosheid van de hedendaagse jeugd, moet je misschien eerst eens naar jezelf kijken. Als jij in het echt net zo''n toon aanslaat als op dit forum dan zou ik waarschijnlijk ook niet zo vriendelijk reageren.
Ok, toegegeven, ik sla weleens zo''n toon aan.
Maar waarom zou ik dan zo''n toon aanslaan?
Vraag dat maar eens, als je dat wilt weten.
Trouwens, ik kijk vaak genoeg naar mezelf en weet ook, dat ik in zeer veel opzichten faal tegenover mijn medemens.
Ik probeer wel mijn best, alleen vraag ik me af, of andere mensen van mijn leeftijd dat ook doen.
Natuurlijk besef ik wel, dat er een gedeelte van mijn leeftijdsgenoten wel hun best doet, al zijn ze geen christen, daar heb ik respect voor en daar hoor je me niet over klagen.
Maar ik vraag me wel af, hoe groot het percentage leeftijdsgenoten is, welk er wel met de pet naar gooit.
Zelf denk ik, dat dat best schrikwekkend hoog is, maar ja, ik ben God niet.
Wat vindt jij een macho kapsel? Een hanekam, lange haren, pipi-langkous-vlechten?
Ik ken een aantal jongens met lange haren en hanenkammen, maar die zijn meestal niet aggresiever dan andere jongens.
Ok, ik geef toe, ik was en ben soms oppervlakkig en hierin ook.
Het heeft ook met cultuur-/tijdverschillen te maken.
Maar dat is nu juist wat ik bedoel, dat ik denk, dat deze cultuur in nederland en vooral de jongerencultuur best op machodom en stoerheid gericht is, meer nog dan die van daarvoor en dat dat impliciet een soort van potentiele agressie veroorzaakt onder jongeren, welke zich meer en meer openbaart in meer en meer jongeren.
Ik zou dan ook wat cultuur betreft naar de jaren 80, 70, 60 of 50 terug willen, puur om de cultuur, maar wel met behoud van de huidige muziekstijlen (ik zou de trance, de goa en al de andere zooi niet willen missen:P).
In een andere richting gezien, bedoel ik ook de uitstraling van mensen, die in mijn ogen zombieachtig te noemen is.
ik wou, dat men niet vrolijker maar tevredener en ietsie gelukkiger uit de ogen keek, maar dat is utopie;0.
Maar ik bemerk ook, dat sommige mensen kwaadaargid, zeg maar evil, uit hun ogen kijken en dat zijn er niet veel mensen.
onder degenen, die mij tergen, zijn er relatief veel met een duistere blik.
Maar ook welke zonder duistere blik.
Ze komen verleidelijk over, maar zijn het niet
Bedoel je hier meisjes in spice-girls-pakjes mee? Volgens mij is het gewoon mode om je slecht te kleden (gelukkig is die mode alweer aan het veranderen ). Ik snap niet wat dit met agressie onder jongeren te maken heeft.
Ach, laat maar, ik had het over de kleding van 17-24 jarigen.
En niet over stomme spice-girl pakjes.
Het is wel een cultuurverschijnsel, vrouwen zijn gelukkig wel minder agressief, hoewel ze best venijnig kunnen reageren, als ze met mij te maken hebben.
Als je met 10 broers en zussen in een huis moet leven lijkt het mij ook wel fijn om soms wat tijd voor jezelf te hebben.
Klopt, maar betekent dat, dat ik agressief mag worden, als mij een ander niet aanstaat en diegene groet mij?
gebod nr. 11:
-Gij zult altijd uw medemens groeten, verzuimt gij dit dan zal executie volgen
Dat zei ik niet en bedoel ik niet.
Hij vraagt me iets en ik vraag iets terug.
Maar om effe in jouw stijl te blijven:
Gebod 11: Gij zult de vreemde niks vragen, doet gij dit wel, dan hoort die vreemde u te beledigen en uw bloed eisen.
Dat verbaasd me niet zo. Die jongen moest gewoon even zijn frustratie over jou kwijt.
Man, wat praat je nu voor onzin.
Ik kende die vent niet eens en hij mag zijn frustratie uiten omdat ik hem een vraag terug stel?
Dus mijn versie van gebod 11 geldt wel?
Dus gebod 12: "Gij, Barachem, moet uw kop tegenover vreemden dichthouden en als een vreemde uw iets vraagt, moet gij hem geheel gehoorzamen, want de vreemde is meerder dan u en heeft altijd gelijk."...?
Ik vraag me af, of ik volgens jou dan nog ooit iets tegen mensen mag zeggen, puur uit angst om iemand aan te spreken, die een rotdag had.
Komt het uiteindelijk er dan op neer, dat ik maar met elk mens rekening moet houden en niemand met mij rekening hoeft te houden?
Zeg het maar...
edit:
Nee, laat ik hier maar niets op zeggen...
Ik weet niet meer precies waarom ik dat zei, maar ik voelde een drang daartoe, anders had ik geprobeerd hem op normale wijze te beledigen.
Maar ja, van mijn kant bekijken is zo moeilijk.
Maar wat zijn kant betreft, ook al had ie een rotdag, had ie frustraties met mij en kwam ik erg vreemd over op hem en zei ik rare dingen volgens hem, dan nog heeft ie geen excuus om in eerste instantie zo tegen me te doen en te proberen mij te beledigen.
Ik geef toe, ik kom vreemd over en ik heb vast in alle opwindig fouten gemaakt, maar hij net zo goed en trouwens, ik was niet degene die 2 keer kwaad werd.
Hmmm, dat is inderdaad wel een effectieve manier om ruzie te zoeken. Als je geen zin hebt om te vechten, zeg dan iets waaraan de ander zich niet ergert...
Nou, ik zocht geen ruzie, had ik dat gewild, dan had ik over zinloos geweld gezeverd en hem uitgedaagd mij te doden, want dat deed ik daarvoor, maar ook om degenen toen met hun daden/acties te confronteren, weliswaar tevergeefs.
Deze keer wou ik hem confronteren met wat in mijn ogen zijn duisternis is, omdat ie zo snel en onterecht van leer tegen me trok.
Weliswaar weer op een foute manier, maar ik leer er wel van.
Eigenlijk probeerde ik ongeveer iets tegen hem te zeggen zoals Jezus dat tegen de schriftgeleerden en farizeeen zei.
Die werden ook kwaad en probeerden hem te grijpen en te doden, omdat hij de waarheid tegen hen zei.
Maar ja, volgende keer zal ik proberen duidelijker tegen zo''n jongen te zijn of nog vriendelijker, ik zie wel, waar God me heenvoert.
Je zegent iemand in naam van iets waarvan diegene net heeft verteld dat hij daar een hekel aan heeft en dan ben je verbaasd dat hij dat niet zo leuk vindt
Nou, ik bedoelde het puur goed, omdat ik anders in mijn ogen hem alleen maar had veroordeeld, en dat wou ik dus niet doen, toen zegende ik hem maar, iets beters kan ik niet doen.
En dat hij zich eraan ergert, is zijn eigen zaak, hij startte deze zooi op, remember.
Kan ook wel in dit topic. Maar dan moet je wel reageren
Sorry, ik ben ook maar maximaal 5 keer per week op de uni en in het weekend ben ik er niet.
Sorry, dat ik mijn tijd best ingevuld heb.
Die jongen was misschien een beetje heetgebakerd (om in het juiste jargon te blijven) maar jij kan meteen beoordelen dat hij duister is?
Maar heetgebakerd?
Het zou kunnen, maar in mijn ogen leek dat niet zo, want hij leek niet echt woedend.
Meer beheerst kwaad.
Jij denkt zeker dat iedereen die onaardig tegen jou doet een anti-christ is? Bedenk eens dat jouw houding wel eens felle reacties kan uitlokken. En dat heeft dan niets met je geloof te maken.
Waar zeg ik, dat hij een antichrist is?
Een antichrist heeft in mijn ogen toch andere eigenschappen.
Nee, dit was alleen maar een jongeman, die zijn portie duisternis wat meer openbaar maakte, dan de meeste mensen doen.
Natuurlijk lokt mijn houding felle reacties uit, maar wat lokt mijn houding uit?
Misschien was het verstandiger geweest om "niks" te antwoorden of om helemaal niet te antwoorden.
Ach ja, zie mijn 11e en 12e geboden maar.
Tuurlijk, zijn doen iets fout, en ik mag er niks van zeggen.
Daar word ik ook ziek van, van die tolerantie van dit soort gedrag.
Tolerantie is belangrijk, maar er zijn grenzen, en een grens is voor mij bij dit gedrag, het is ontolereerbaar in mijn ogen.
Natuurlijk ben ik ook tegen zero-tolrantie, maar daar gaat het niet om.
Wanneer moeten we nee zeggen?
Wanneer we totale anarchie in nederland hebben?
Of wanneer het normaal is geworden dat mensen andere mensen verwonden?
Ik vind, dat deze respectloosheid ingedamd moet worden, voordat het te ver gaat en het gaat al te ver, kijk maar naar Meinde Tjoelkert, die juist door dit soort respectloosheid is gestorven.
En dit zeg ik niet alleen maar als christen.
Maar ik vind, dat ieder hierin zijn verantwoordelijkheid heeft.
Als we elkaar niet meer op respectloosheid mogen wijzen, waar blijven we dan?
Misschien moet je ook iets minder vaak moi zeggen. Het lijkt wel alsof mensen dit als een belediging opvatten.
Als je alleen de mensen groet die je kent is er niks aan de hand.
Nou, de meeste mensen hier in emmen groeten ook met ''moi'' terug.
Dus is het geen belediging.
Jongeren schelden wel vaker mensen uit. Bekenden, onbekenden, ouders, vrienden. Als je hier problemen mee hebt moet je maar lid worden van de bond tegen vloeken ofzo.
Waarom doen ze het?
En waarom gaan ze dan ook nog meestal dreigen met geweld, als je er wat van zegt?
Het getuigd namelijk van respectloosheid.
Heb jij er dan geen problemen mee als je uitgescholden en/of bedreigd wordt?
En waarom wel/niet?
Als ze jou bedreigen kun je aangifte doen bij de politie. Maar ik kan me wel een beetje voorstellen hoe dat gesprek tussen jou en die moslimjongeren is gegaan, en die zullen best kwaad geworden zijn.
Nou, ik heb toen normaal gepraat, maar op een gegeven moment begonnen ze over dat ik moslim moest worden of ze zouden me de keel doorsnijden, omdat dat in de koran stond.
Ik provoceerde en beledeigde niets en niemand, ik kijk wel uit, maar toch...
Als je ruzie krijgt met vrijwel iedereen, ligt het dan aan al die anderen of aan jezelf?
Ik krijg niet met iedereen ruzie, voornamelijk met rondhangende jongeren, ik kan best goed met mensen overweg, als ze me respecteren, ook al ben ik het niet met hen eens.
Ja, en mensen zijn zondig, toch? Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden en moet dus zelf de consequenties dragen. "Ik ben ook maar een mens" vind ik een zwak excuus.
Maar de anderen mogen er wel mee weg komen?
Maar inderdaad, ik behoor mijn best te doen, dat klopt.
Armageddon?
Ik heb niet de indruk dat de jeugd tegenwoordig veel aggresiever is dan vroeger. Ik heb daar zelf niet zoveel ervaring mee, omdat ik zelf nog tot die jeugd behoor, maar volgens vader was er vroeger ook wel agressie, vandalisme, rellen en bargevechten.
Maar ja, tegenwoordig heb je de verderlijke invloed van commerciele televisie, en sinds de zondag school is afgeschaft gaat het allemaal hard achteruit. Vindt je het dan gek dat die verdorven en goddeloze jongeren hun frustraties botvieren op een vreemd uitziende jongeman die praat alsof hij zojuist is teruggekomen van de EO-jongerendag?
Hoe ik me gedraag jegens jou, hangt van de manier af hoe je me benaderd, benader je me open, mag je gerust zien wie ik ben, ben je onverschillig jegens mij, dan ben ik oppervlakkig, soms tot zwijgens aan toe, ben je vijandelijk jegens mij, dan probeer ik je jouw vijandigheid te laten zien en vraag ik je waar je vijandigheid vandaan komt.
Sorry dat ik me weer heb laten verleiden tot een ongenuanceerde post. Let ook op de spot die tussen mijn stichtelijke woorden zit verstopt.
Ik hoop dat Heer Barachem een beetje kritisch naar zichzelf kijkt.
Die hoop is al vervuld, maar jij mag ook eens wat beter naar een post kijken, een tipje voor jou.
Als ik mag raden dan denk ik dat Heer Barachem niet zo zeer geinteresseerd is in discussie, maar meer in het spuien van zijn eigen mening. Hij opent hier een topic dat uitnodigt tot uitspraken betrefende zijn persoon alsmede zijn geloofsovertuiging en kijkt vervolgens gniffelend toe hoe de pagina volstroomt met zinloze woorden terwijl de serieuze tweaker zijn vingers verslijt op het toetsenbord in de ijdele hoop iets te kunnen bijdragen aan de discussie die nooit een discussie was, is of zal zijn.
Deze post bewijst al je ongelijk en laat zien, dat je net zo bevooroordeelt bent als ik, als gij mij eens kendet.
Ondertussen ben ik ook aanbeland op het niveau van CP''s brievenschrijver, doordat mijn vocabulair nog slecht bestaat uit elitair klinkende woorden en mijn frasen steeds langer worden, wat ongetwijfeld veroorzaakt wordt door de toonzetting van de oorspronkelijke poster, alsmede het onchristelijke tijdstip waarop wij thans leven. Ik ben er derhalve stellig van overtuigd dat ik morgenochtend mijn lach niet zal kunnen bedwingen bij het aanschouwen van dit topic.
Joh, ga maar door, maak me maar belachelijk..., laat maar je eigen falen daarmee zien.
Lordy79:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 01 mei 2001 16:45 schreef Barachem het volgende:
Bij mannen is op te merken, dat er veel jonge mannen rondlopen met een in mijn ogen macho kapsel, welk in mijn ogen erg agressief overkomt.
--------------------------------------------------------------------------------
Dit vind ik een vooroordeel. Je gaat, [b]als Christen nota bene, negatief denken over anderen terwijl je er nog geen woord mee gewisseld hebt. Ik wil niet zeggen dat ik gespeend ben van vooroordelen, maar dat mensen om hun kapsel aggressief overkomen... ik scheer mij ook wel eens een week niet en heb geen tijd om mijn haren te kammen (te lan geGoT ''s morgens ) en dan kom ik misschien ook wel ''aggressief'' over.
quote:
...ik zei en riep tegen hem, dat hij zo deed, omdat in hem duisternis is en in mij licht en dat zijn duisternis het licht in mij niet kan verdragen.
Ik zou ook pissig worden om zo''n opmerking. Misschien had die gozer inderdaad een rotbui, had z''n vriendin het net uitgemaakt of waren zijn banden idd lekgestoken. Je zou eerder vriendelijk kunnen vragen wat het probleem is of, ik denk nog beter, kunnen zwijgen.
quote:
ik vroeg hem iets van: ''Wat heb je toch tegen mij?''
Dat is pure uitlokking van (verbaal) geweld. Niet dat ik dat geweld dan goedkeur of dat dat gerechtvaardigd is, maar je moet geen olie op het vuur gooien.
quote:
Na wat heen en weer gepraat, zei ik tegen hem: ''Ik zegen je in de naam van Jezus, het moge je goed gaan, wees gezegend.''
Hij zei terug: ''Ik vervloek je in naam van Jezus.''
Ik zei terug, dat Hij dat niet kon doen, en toen was de show afgelopen.
Tsjong... zover zou ik het dus echt nooit laten komen.
quote:
Bedroefd, omdat het wel laat zien, hoe duister de mens kan zijn en omdat er minstens tienduizenden, wellicht honderdduizenden en misschien een kleine miljoen mensen zijn, die zulk of een nog erger gedrag vertonen.
Hoezo generaliseren...
Verder ga ik geen woord meer vuilmaken aan dit topic.
Lees eens deze post en kijk of je nog iets nieuws wilt posten, broeder.
Trouwens bedankt muppet, daar snijd je ook een invalshoek aan...
Ik bedoel, er is inderdaad niet echt veel respect meer over, mede dankzij de christenen in het verleden en in het heden, in mindere mate wat moslims betreft en andere religies.
Maar toch vind ik, dat ik als christen veel te maken krijg met het vooroordeel, christenen zijn zwartgallige, saaie, streng-gelovige pruimen of hyperblije, kinderachtige, hallelujah eo-yoyo''s.
Ok, ik zou me als een mix van beide beide kunnen omschrijven met een grote dosis vreemdheid, maar ik ben wel falikant anders dan die twee stereotypen.
En ik erger me er best aan, dat veel mensen me of in het ene hokje of het andere hokje proberen te drukken, me niet nemen voor wie ik ben en me kwalijk nemen dat ik volgens hun zo ben zoals ze denken, dat ik ben.
Wvm, bedankt voor deze eenvoudige maar simpele suggestie, waar je je twijfels over mijn daden uitspreekt, maar mij geheel in mijn waarde laat.
Ook mijn dank aan jou, Asmoday, je zegt precies wat ik wil verwoorden.
Trouwens, ik woon nog in Emmen, maar studeer in Groningen.
Het zijn trouwens vooral joegoslaven en afrikanen, die bij ons het winkelcentrum als vaste stek hebben.
Metal militia, zo vriendelijk ben ik niet.
Ach Detjuk, was het maar zo simpel...
Door Subwoofer - woensdag 02 mei 2001 15:42
Je moet maar respecteren dat iemand met rust gelaten wil worden. En als je iemand leert kennen begin je niet over Jezus e.d. Religie is iets persoonlijk, en ik denk dat erarachem ze niet allemaal op een rijtje heeft op dat gebied, iemand zegenen die op punt staat te ontploffen ik krijg het echt op mijn zenuwen van zulk extremisme. En leer eens uit het leven i.p.v. uit de bijbel. T''is niet eens bewezen dat Jezus echt heeft bestaan, daar zijn veel theologen het over eens. Jezus'' naam is 1 keer verschenen in een romeins verslag dat gekopieerd werd door geleterden, zeer waarschijnlijk christenen dus.
Als iemand me groet ben ik wel beleefd genoeg om terug te knikken, maar als ik echt slecht gezind ben, negeer ik. En ik vind dat iedereen dat maar moet respecteren. Respect, nog zoiets. Respect betekend ook dat je niet gaat bekeren, want bekeren wil zeggen dat je je eigen overtuiging veel belangrijker vind dan dat van de persoon over je en dat gaat niet gepaard met respect.
Dat is trouwens wat ik echt haat aan religieuze fanatici. Jullie zijn niet beter dan de rest van de wereld. jullie leven in een waas en een denkwereld en een wereld die jullie zelf gecreerd hebben en die jullie verlossing noemen. Ooit al aeens aan gedacht dat dat voor sommige mensen die verlossing wel eens de hel kan zijn?
Ik heb niets tegen religie als dat de persoon in kwestie een beter mens maakt. Maar ik word echt pissed als er zo''n naïve frusti (want hoe je het ook draait of keert, extreme religiositeit lijdt tot frustratie bij die gelovige) over god begint. Die houding. Echt zo van: daar is weer een arme ziel die god moet leren kennen. Waarna ze met een smile beginnen over wie ze wel zijn. Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een diep gelovig persoon gezien die er echt gelukkig uitzag. Er is altijd die serieuze, naïve blik in hun ogen met, en dit is de beste benadering die ik kan vinden, een soort van afkeer tegen het leven. Want hierna is het toch zoveel beter.
Hierna is er niets, en nu moet je leven. En zelfs als er hierna iets is, meot je nu leven.
Op jouw post krijg je nog antwoord, alleen wil ik zeggen, dat je toon me gigantisch stoort, daar je het over religieuze fanatici hebt en volgens mij mij ook als een bestempelt.:(
Door xElessar - woensdag 02 mei 2001 16:26
Ik wil niet lullig overkomen... maar als ik die gast was tegengekomen en onze ontmoeting volgde hetzelfde beloop als beschreven, dan zou ik hem uitgelachen hebben.
Nou, dan was er een geheel andere verloop geweest.
Nou groeten en tot morgen, ik hoop, dat ik dan ook nog wat tijd over heb, ik vind deze discussie ondanks de toon leuk...
Greetz and God bless, Barachem...(8>