Toon posts:

[BC3] Toegenomen/duidelijkere agressie bij jongeren

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarde Gotters, mijn verachtelijkheid is de laatste paar maanden steeds meer en meer bepaald bij het agressief en pseudo-agressief gedrag onder jongeren.
Ook valt het deze poster op, dat niet alleen jonge mannen over het algemeen agressiever worden, maar dat ook jonge vrouwen dit gedrag vertonen, al zij het in de vorm van spottend gedrag jegens ondergetekende.

Verder valt te bemerken, dat mensen over het algemeen somberder gestemd zijn en er vaak geirriteerd uit hun ogen kijken.
Bij mannen is op te merken, dat er veel jonge mannen rondlopen met een in mijn ogen macho kapsel, welk in mijn ogen erg agressief overkomt.
Daarnaast vind ik, dat jonge vrouwen in het algemeen niet zozeer agressief overkomen, als meer verleidelijk (terwijl ik ze zelf meestal niet verleidelijk vind).

Verder zie ik mensen (mij inclusief) als best individualistisch en op zichzelf.

Maar ook daadwerkelijke agressie is in mijn ogen toegenomen.
Ik heb bv. laatste vrijdagnacht (27 April 2001) iemand op straat gegroet (ik zeg meestal ''moi'') en die persoon zei niks en liep door en toen draaide ik me om en hij draaide zich ook om.
Hij zei: ''Wat moet/wil je?!'' (ik kweet het niet meer zo goed)
Ik zei terug: ''Waarom zei je geen moi?''
Hij begon ineens erover, dat ik een raar mens was, dat ik raar bewoog en dat ik het over Jezus (weet ik veel hoe ie dat wist, ik weet niet eens wie hij is en voor zover ik het weet heb ik hem nog nooit gezien; maar het kan, omdat ik in de wijk waar ik woon, het met andere jongeren weleens over bijbel, Jezus en God heb) had en dat beviel hem blijkbaar niet.
Hij zei, dat ie niks met mij te maken wou hebben en dat ik maar moest oprotten.
Ik bleef staan en verbaasde me over zijn gezever.
Toen ging hij weglopen, omdat ik niet wegliep en ik zei en riep tegen hem, dat hij zo deed, omdat in hem duisternis is en in mij licht en dat zijn duisternis het licht in mij niet kan verdragen.
Een aantal seconden later kwam ie terug, maar op een ''ik ga je pakken'' manier en ik was best in angst en ik had geen zin in een gevecht.
Ik riep innerlijk om God''s hulp en die vent stopte voor mij en bleef staan.
Hij herhaalde, dat ik hem met rust moest laten en ik vroeg hem iets van: ''Wat heb je toch tegen mij?''
Hij maakte duidelijk, dat ie een hekel aan me had en dat ik hem met rust moest laten.
Na wat heen en weer gepraat, zei ik tegen hem: ''Ik zegen je in de naam van Jezus, het moge je goed gaan, wees gezegend.''
Hij zei terug: ''Ik vervloek je in naam van Jezus.''
Ik zei terug, dat Hij dat niet kon doen, en toen was de show afgelopen.

Na afloop was ik zowel blij, bedroefd en verbaasd.
En nog steeds heb ik die gevoelens, als eraan terugdenk.
Blij, omdat ik deze keer wel als christen op een goede manier heb gereageerd (zal in de ogen van de meesten van jullie niet zo zijn, ik kan al raden, waar jullie over zullen struikelen, maar daar kunnen we ook in aparte topic over discussieren).
Bedroefd, omdat het wel laat zien, hoe duister de mens kan zijn en omdat er minstens tienduizenden, wellicht honderdduizenden en misschien een kleine miljoen mensen zijn, die zulk of een nog erger gedrag vertonen.
Verbaasd, omdat dit best gesmeerd ging en zijn woede niet alleen geworteld was in een haat tegen mijn persoon en mijn daden, maar ook tegen mijn geloof of beter gezegd, tegen mijn Messias.

Maar mij zijn dit soort dingen vaker gebeurd, laatst zondag (29 April 2001) kwamen er twee fietsers voorbij en ik zei ''moi'' en een van hen vroeg ''Wat?!''
Ik zei, dat ik ''moi'' zei.
Diegene zei, dat ie dacht, dat ik klootzak zei.
Ik vroeg waarom en kreeg van hem te horen, dat het was omdat ik een klootzak ben.
Dan ben je snel uitgepraat.

Ook ben ik een keer direct uitgescholden door fietsers, toen ''moi'' zei.
Daarop wouden ze moet, maar met gepraat heb ik hen daarvan afgebracht.
Dat was november vorig jaar.

Uitschelden is me vaker overkomen, voornamelijk door jongeren in mijn wijk, welke ik redelijk ken.

Ook ben ik met de dood bedreigd door moslimjongeren, die mij met de jihad dreigden, omdat ik me als christen niet wilde bekeren tot moslim, dit trouwens ook in mijn wijk.
Het begon als een gesprek tussen mij en hen, waarbij zij het initieerden.
Maar tot nu toe hebben ze me met rust gelaten.

Ik ben vorig jaar november in de stad groningen samen met een studiekameraad aangavallen door een best sinistere groep jongeren, die op een gegeven moment mot wilden en die wij samen daartoe de aanleiding gaven (dank je DJ voor je mooie agressieve schijnbeweging, waardoor ze als wilde honden over ons heen vielen:()

Ik ben ooit in mijn wijk in emmen aangevallen door een deel van de jongeren, met welke ik regelmatig mot had en die mij nog steeds slecht behandelen, maar da''s 3+ jaar geleden.

Ik ben vaak genoeg uitgelachen door meisjes en jonge vrouwen, vermoedelijk vanwegen mijn verschijning.

Oh ja, niet te vergeten, smulvoer voor de meesten van jullie...
Zelf behandel ik mensen ook best rot, maar wel alsmaar minder.
Maar het is wel zo, dat ik minder goed kan omgaan met de meeste van mijn medechristenen en zij ook met mij, er zijn wel wat vrienden onder hen, met wie ik goed opschiet en welke ik waardeer en koester.
En thuis is het weleens oorlog tussen mij en de andere familieleden.
Maar ja, ik werk eraan en ik ben tenslotte ook maar mens.

Maar afgaande op alles zie ik een neergaande lijn, waarbij mensen elkaar meer en meer agressief behandelen, in mijn ogen een gevolg van de toegenomen individualiteit, egoisme en trots.
Ik vraag me af, waar het toe leidt, ondanks dat ik in de bijbel voor mezelf het antwoord al gevonden heb.

Hoe is jullie ervaring hierbij?

Groeten, Barachem...(8>

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Tjs ik heb met betrekking tot geloof eigenlijk nooit problemen gehad met iemand. Misschien omdat ik RK ben en dat dus bij velen en ook bij mij bijna gelijk staat aan ''niet gelovig''. :)

Ik weet niet hoe je verder bent en hoe je normaal reageert en zal dus ook maar niet even snel een oordeel vellen. Ik kan alleen maar zeggen hoe mijn ervaringen zijn. Ikzelf ben in ieder geval best wel tolerant, al zeg ik het zelf, tenzij iemand me probeert te ''bekeren'', maar dat komt gelukkig eigenlijk nooit voor.

Je hebt inderdaad wel gelijk als je opmerkt dat de mens om ons heen steeds agressiever wordt. Misschien is dit een soort van natuurlijke selectie die nodig is in een kapitalistische samenleving? (Ikzelf ben overtuigd kapitalist overigens, maar ik zet toch ook mijn vraagtekens bij de uitwassen die je soms ziet)

Ik ben fan van dingen

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13
beetje overdreven dit allemaal

als je alleen maar het slechte in de mens kunt zien, dan kom je volgens mij ook alleen maar het slechte tegen

tip: verhuis naar een andere buurt :)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op dinsdag 01 mei 2001 16:45 schreef Barachem het volgende:

Zie hier

gathering.tweakers.net/showtopic.php/167072

Probeer is iets anders te zeggen dan moi

Vriend van mij is ook gelovig maar heeft nooit dit soort problemen gehad. Klein dorpje of niet ??

There is no art to find the minds construction in the face

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Op dinsdag 01 mei 2001 17:04 schreef -Muppet- het volgende:

[..]

Zie hier

Vriend van mij is ook gelovig maar heeft nooit dit soort problemen gehad. Klein dorpje of niet ??
Moi is misschien ook wel een rare groet, ik zeg altijd ''hoi'' (ook als ik wegga, of hoihoi :) of gewoon ''dag''). Maar ik groet ook meestal geen mensen die ik niet ken: onbewuste veiligheidsoverweging of gewoon verlegenheid. (ik ben best wel verlegen)

Ik ben fan van dingen

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op dinsdag 01 mei 2001 17:04 schreef -Muppet- het volgende:

[..]

Zie hier

Klein dorpje of niet ??
Moi is de noordelijke variant van hoi. :)

Hmm niet echt klein. (60.000?)

Barachem: In welke wijk woon je dan?
Ik woonde zelf in Bargeres en tja daar had je tot een tijdje terug ook altijd zo''n hangplek in het winkelcentrum waar altijd van die irritante lui rondhingen.

Ze hebben me nooit iets gedaan, waarschijnlijk vanwege mijn uiterlijk, maar vrienden van me waren wel altijd de lul.

Het is vaak ook een kwestie van opstelling denk ik. Zoals bij die lui wist je gewoon dat je daar geen moi tegen moest zeggen en eigenlijk nog niet eens aankijken.

Maar hier hadden erg veel mensen last van, dus de wijkpolitie heeft ervoor gezorgd dat ze een of ander honk hebben zodat ze nu nooit meer in het centrum rondhangen.

Verder kan ik er weinig over zeggen of jeugd in het algemeen aggressiever is geworden, dan zou ik toch echt vergelijkingsmateriaal moeten hebben.
Emmen is een dorp/stad (whatever) die 1 hogeschool heeft, die ook nog eens redelijk klein is, dus bijna alle hoger opgeleide jeugd vertrekt naar andere plaatsen (bijv Groningen) en de rest die blijft. Nu is het misschien wat te generaliserend, maar over het algemeen zijn het toch niet al te hoog opgeleide mensen die zo reageren als jij scrhijft.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:00
moi is Drents voor hoi ;)

Emmen (waar poster woont) = Drenthe (cirkel weer rond)

Anyway. Eingelijk moet ik wel lachen om dit verhaal.
Waarom?
Omdat de oplossing heel simpel is (dit wordt leuk); geen geloof = niet van deze problemen :)

Zolang er mensen zijn die willen dat andere mensen hun geloof aan gaan hangen, krijg je dit gezever.

Je komt er toch niet uit (Ierland, Israel, tientallen oorlogen).

Allemaal om...juist...een godsdienst.

Tis allemaal zo moeilijk om elkaar te respecteren he |:(

Respecteer mij zoals ik ben en probeer daar niks aan te veranderen, dan zeg ik gewoon ''moi'' of ''hoi'' ;)

Ja, tis geen super gefundeerd verhaal, maar vermoed dat deze thread nog wel wat langer wordt, dan kom ik er nog wel op terug :P

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Mensen irriteren zich vaak aan andere mensen die heel vriendelijk zijn en een air hebben dat ze beter zijn dan de rest(dit hebben veel mensen zelf niet in de gaten). En als je er dan een beetje vreemd uitzien helpt het ook.
Je doet me eigenlijk een beetje denken aan Flanders uit de Simpsons:).
Mijn advies aan jou is: laat je haar kort knippen, groet alleen mensen die blij kijken(Als het slecht gaat is niets irritanter dan een vrolijk iemand), begin niet direct over Jezus, alleen als de ander daar aanleiding toe geeft en verhuis naar een andere buurt zodat je overnieuw kunt beginnen.

Verwijderd

Een paar goeie klappen uitdelen wil wel eens helpen.

Of misschien wat minder moi zeggen (zeg haudoe :)).

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 21:59
Waarde Gotters, mijn verachtelijkheid is de ...
:? :?

Verder vind ik t een beetje een suf verhaal. Maar denk idd dat als je niet steeds je geloof aan anderen op zou willen dringen dat je zelf ook met rust gelaten zou worden.

hoe ging dat ook alweer, wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet oid :?

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 17:15 schreef asmoday het volgende:

[..]

Moi is de noordelijke variant van hoi. :)

Hmm niet echt klein. (60.000?)

Barachem: In welke wijk woon je dan?
Ik woonde zelf in Bargeres en tja daar had je tot een tijdje terug ook altijd zo''n hangplek in het winkelcentrum waar altijd van die irritante lui rondhingen.

Ze hebben me nooit iets gedaan, waarschijnlijk vanwege mijn uiterlijk, maar vrienden van me waren wel altijd de lul.

Het is vaak ook een kwestie van opstelling denk ik. Zoals bij die lui wist je gewoon dat je daar geen moi tegen moest zeggen en eigenlijk nog niet eens aankijken.

Maar hier hadden erg veel mensen last van, dus de wijkpolitie heeft ervoor gezorgd dat ze een of ander honk hebben zodat ze nu nooit meer in het centrum rondhangen.

Verder kan ik er weinig over zeggen of jeugd in het algemeen aggressiever is geworden, dan zou ik toch echt vergelijkingsmateriaal moeten hebben.
Emmen is een dorp/stad (whatever) die 1 hogeschool heeft, die ook nog eens redelijk klein is, dus bijna alle hoger opgeleide jeugd vertrekt naar andere plaatsen (bijv Groningen) en de rest die blijft. Nu is het misschien wat te generaliserend, maar over het algemeen zijn het toch niet al te hoog opgeleide mensen die zo reageren als jij scrhijft.
Mhuahahaha >:)>:)>:)

En misschien een tip begin niet de hele tijd over jezus en god, niet iedereen is even gelovig als jij, ik zou het ook irritant vinden.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 01 mei 2001 18:45 schreef wVm het volgende:

[..]

En misschien een tip begin niet de hele tijd over jezus en god, niet iedereen is even gelovig als jij, ik zou het ook irritant vinden.
idd, als ik savonds in het donker door een steegje loop en er komt opeens een vaag typ langs die ''moi'' zegt en dan ook nog over jezus gaat beginnen dan work toch een beetje angstig en ga ik in m''n schrik rare dingen doen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• asmoday
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op dinsdag 01 mei 2001 19:05 schreef bunkersite.com het volgende:

[..]

idd, als ik savonds in het donker door een steegje loop en er komt opeens een vaag typ langs die ''moi'' zegt en dan ook nog over jezus gaat beginnen dan work toch een beetje angstig en ga ik in m''n schrik rare dingen doen.
Barachem begon niet uit zichzelf over jezus. Die kerel begon erover dat hij "raar" was en dat hij het over Jezus had.

Persoonlijk word ik ook niet blij als ik voor de zoveelste keer wordt aangesproken door een Jehova''s getuige (niet dat B. een J.h is hoor), alleen dan ga ik niet lopen dreigen met "ik ga je pakken" oid.
Maar als iemand gewoon moi tegen me zegt, groet ik gewoon terug.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 19:13 schreef asmoday het volgende:

[..]

Barachem begon niet uit zichzelf over jezus. Die kerel begon erover dat hij "raar" was en dat hij het over Jezus had.

Persoonlijk word ik ook niet blij als ik voor de zoveelste keer wordt aangesproken door een Jehova''s getuige (niet dat B. een J.h is hoor), alleen dan ga ik niet lopen dreigen met "ik ga je pakken" oid.
Maar als iemand gewoon moi tegen me zegt, groet ik gewoon terug.
Ik heb dan zoiets van nouja boeie. Ik zou dan toch niet beginnen over een heel jesus/duister/licht verhaal. Maarja, was maar een tip.

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op dinsdag 01 mei 2001 17:16 schreef DeTjuk het volgende:
moi is Drents voor hoi ;)

Emmen (waar poster woont) = Drenthe (cirkel weer rond)

Anyway. Eingelijk moet ik wel lachen om dit verhaal.
Waarom?
Omdat de oplossing heel simpel is (dit wordt leuk); geen geloof = niet van deze problemen :)

Zolang er mensen zijn die willen dat andere mensen hun geloof aan gaan hangen, krijg je dit gezever.

Je komt er toch niet uit (Ierland, Israel, tientallen oorlogen).

Allemaal om...juist...een godsdienst.

Tis allemaal zo moeilijk om elkaar te respecteren he |:(

Respecteer mij zoals ik ben en probeer daar niks aan te veranderen, dan zeg ik gewoon ''moi'' of ''hoi'' ;)

Ja, tis geen super gefundeerd verhaal, maar vermoed dat deze thread nog wel wat langer wordt, dan kom ik er nog wel op terug :P
Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken. Als mensen is wat meer respect zouden tonen voor mensen die in wat anders geloven dan zij doen heb je dit soort ongein ook niet.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Bij mannen is op te merken, dat er veel jonge mannen rondlopen met een in mijn ogen macho kapsel, welk in mijn ogen erg agressief overkomt.
Misschien dat je eens met deze "agressief uitziende" jongeren moet gaan praten in plaats van alles op vooroordelen te baseren?

Ik heb zelf blauw haar, wat er misschien wel agressief uitziet in jou ogen, maar ik kan je verzekeren: ik doe geen vlieg kwaad hoor ;)

Verwijderd

Waarde Gotters, mijn verachtelijkheid is de laatste paar maanden steeds meer en meer bepaald bij het agressief en pseudo-agressief gedrag onder jongeren.
Ook valt het deze poster op, dat niet alleen jonge mannen over het algemeen agressiever worden, maar dat ook jonge vrouwen dit gedrag vertonen, al zij het in de vorm van spottend gedrag jegens ondergetekende.
Verder valt te bemerken, dat mensen over het algemeen somberder gestemd zijn en er vaak geirriteerd uit hun ogen kijken.
Daarnaast vind ik, dat jonge vrouwen in het algemeen niet zozeer agressief overkomen, als meer verleidelijk (terwijl ik ze zelf meestal niet verleidelijk vind).
LOL. Kan zo in de krant als ingezonden brief, precies het juiste toontje... Alleen ff 50 jaar bij je leeftijd tellen, dat hoort :)

(en nou maar hopen dat hij dit ook echt lichtelijk ironisch bedoelde :)
Als dat niet zo is, is het misverstand uit de rest van de post btw wel meteen verklaard :P)
tja, we kunnen niet allemaal Jezus zijn he? Maar is dat zo vreemd dan, of zelfs fout? Mensen zijn individuen, en da''s maar goed ook...
Ik heb bv. laatste vrijdagnacht (27 April 2001) iemand op straat gegroet (ik zeg meestal ''moi'') en die persoon zei niks en liep door en toen draaide ik me om en hij draaide zich ook om.
Hij begon ineens erover, dat ik een raar mens was, dat ik raar bewoog en dat ik het over Jezus (weet ik veel hoe ie dat wist, ik weet niet eens wie hij is en voor zover ik het weet heb ik hem nog nooit gezien; maar het kan, omdat ik in de wijk waar ik woon, het met andere jongeren weleens over bijbel, Jezus en God heb) had en dat beviel hem blijkbaar niet.
Mja, tot zover kan ik het me voorstellen... Ik ga even advokaat van de duivel spelen >:), hoop dat je dat niet erg vindt :P

Jongen loopt over straat, heeft flink de pest in (banden van zn brommer lek gestoken waardoor ie het hele eind moet lopen ofzo) en komt dan iemand tegen die hem heel vrolijk gedag zegt. Nou is dat op dat moment zowiezo al heel erg tegen het zere been aan schoppen, en dat wordt er niet beter op wanneer hij ziet wie ie tegenkomt... Het laatste waar hij op dit moment zin in heeft, is een gesprek met iemand die hem gaat vertellen dat hij vergevingsgezind moet zijn tegen degene die die banden lek gestoken heeft. Dus hij zegt maar niks en loopt stug door. Achter zich hoort hij je omdraaien en dus kijkt hij ook om, en gooit eruit: wat mot je? En als jij hem dan vraagt waarom ie geen hoi zei, probeert ie zo snel mogelijk het gesprek te be-eindigen door een paar onaardige opmerkingen.
Toen ging hij weglopen, omdat ik niet wegliep en ik zei en riep tegen hem, dat hij zo deed, omdat in hem duisternis is en in mij licht en dat zijn duisternis het licht in mij niet kan verdragen.
Een aantal seconden later kwam ie terug, maar op een ''ik ga je pakken'' manier en ik was best in angst en ik had geen zin in een gevecht.
Dat meen je niet! Jij roept iemand zoiets na en vindt het vreemd dat ie zich omdraait? Zou ik toch ook gedaan hebben denk ik... En er een paar scherpe opmerkingen over de morele verderfelijkheid van het christendom :P

Of misschien ook niet, maar dan was ik snel om een hoekje gelopen en in lachen uitgebarsten :)

Serieus, je moet misschien maar eens proberen om anderen in hun waarde te laten en niet bij elke gelegenheid te proberen hen jouw levensvisie (want meer is het niet) op te dringen.
Hij herhaalde, dat ik hem met rust moest laten en ik vroeg hem iets van: ''Wat heb je toch tegen mij?''
Hij maakte duidelijk, dat ie een hekel aan me had en dat ik hem met rust moest laten.
Na wat heen en weer gepraat, zei ik tegen hem: ''Ik zegen je in de naam van Jezus, het moge je goed gaan, wees gezegend.''
Tja, misschien had ie je in naam van Satan moeten vervloeken, dat was veel leuker geweest voor dit verhaal >:) En op de een of andere manier veel passender... Vind je ook niet?

Nog passender was het voor hem waarschijnlijk geweest om te zeggen: "bedankt" en zich om te draaien, met sommige mensen valt nou eenmaal niet te discussieren...
Blij, omdat ik deze keer wel als christen op een goede manier heb gereageerd (zal in de ogen van de meesten van jullie niet zo zijn, ik kan al raden, waar jullie over zullen struikelen, maar daar kunnen we ook in aparte topic over discussieren).
mja, open die dan maar... Ik kom wel reageren dan.

Verreweg de meeste mensen geloven niet in wat jij zegt. Sterker nog, ze zijn niet eens geinteresseerd in wat jij zegt, of omdat ze hun eigen geloof hebben, of omdat ze bewust niet geloven. Het is uiterst provocerend om ze dat dan op te gaan dringen... Als jij je afvraagt waar het geweld op straat vandaan komt, nou, hier heb je een oorzaak. Natuurlijk was die reactie van die jongen overdreven, maar jij lokte het ook wel heel erg uit.

btw, wat zou jij er van denken als ik jou daarna zou vervloeken uit naam van Satan, en je zou toewensen dat je nog voor de dood ontdekt wie de eigenlijke meester der schepping is? Juist...

(overigens, ik ben geen satanist ofzo, ''t is alleen een mooi voorbeeld hier...)
Bedroefd, omdat het wel laat zien, hoe duister de mens kan zijn en omdat er minstens tienduizenden, wellicht honderdduizenden en misschien een kleine miljoen mensen zijn, die zulk of een nog erger gedrag vertonen.
Verbaasd, omdat dit best gesmeerd ging en zijn woede niet alleen geworteld was in een haat tegen mijn persoon en mijn daden, maar ook tegen mijn geloof of beter gezegd, tegen mijn Messias.
Hmmm, ik denk niet dat hij in je messias gelooft en dus kan zijn haat daar ook moeilijk tegen gericht geweest zijn. Jezus vervloeken is voor hem ook niet erger dan zeggen: "oh, mijn schoenveter is los", bij wijze van spreken: het betekent niks voor hem. Waar die haat waarschijnlijk tegen gericht is (naast gewoon een flinke portie frustratie vanwege die bromfiets) is tegen het voortdurende pogen van het christendom om haar normen en waarden op te dringen aan de maatschappij (zie het debat over abortus/euthanasie bijvoorbeeld) en het voortdurend aggressief proberen anderen ertoe aan te zetten zich bij het christendom aan te sluiten, ook als deze herhaaldelijk hebben aangegeven daar niet in geinteresseerd te zijn. (of beter: van sommige afsplitsingen/sekten, de meeste christenen zijn immers (goddank) gematigd en weten hoe ze anderen in hun waarde moeten laten)
Ook ben ik met de dood bedreigd door moslimjongeren, die mij met de jihad dreigden, omdat ik me als christen niet wilde bekeren tot moslim, dit trouwens ook in mijn wijk.
Gezellige wijk. Fundamentele christenen, fundamentele moslims... lijkt de middeleeuwen wel. Misschien toch maar goed dat nederland aan het ontkerken is, zijn we daar iig vanaf...
Oh ja, niet te vergeten, smulvoer voor de eesten van jullie...
haha... Je weet idd wel hoe je leuke discussies moet uitlokken. Jammer alleen dat je er bijna nooit op reageert...
Maar afgaande op alles zie ik een neergaande lijn, waarbij mensen elkaar meer en meer agressief behandelen, in mijn ogen een gevolg van de toegenomen individualiteit, egoisme en trots.
Ik vraag me af, waar het toe leidt, ondanks dat ik in de bijbel voor mezelf het antwoord al gevonden heb.

Ik ben het daar niet mee eens... Als we deze tijd vergelijken met bijbelse tijden, en de middeleeuwen, en eigenlijk alles wat daarna kwam tot na de 2e wereldoorlog, is de samenleving er onnoemelijk veel op vooruit gegaan. Al was het maar omdat dingen als slavernij afgeschaft zijn, uitbuiting van arbeiders veel minder is, racisme nu als een afwijking gezien wordt, door de emancipatie, vrij kiesrecht, verminderde invloed van de kerk op de samenleving, meer vrijheid voor elk individu om zich als individu te ontplooien. Aggressie is afgenomen ipv toegenomen op die schaal bekeken. Gladiatorenspelen en politieke moorden op klaarlichte dag zoals in Rome zijn nu echt niet toelaatbaar... Pas na 1945 is geweld en ruwheid afgenomen in Nederland.

Misschien was het in de jaren 50 en 60 minder, maar toen kwam men net uit de verschrikkingen van de 2e wereldoorlog en was men dus veel ergere dingen gewend... Dan valt het niet zo op. Verder gold in die tijd dat er minder mogelijkheden tot geweld waren, vooral omdat de mobiliteit toen veel kleinr was (Amsterdam 30 april 2001 was toen bijvoorbeeld niet mogelijk geweest). Tot slot geldt dat het in die tijd niet meteen door het hele land ging als er ergens iemand doodgeslagen werd, de massamedia waren veel minder ontwikkeld.
Als laatste geldt natuurlijk dat bepaalde dingen minder getolereerd werden en meer binnenshuis gehouden werden (zoals dronkenschap). Ook daardoor viel het minder op. Ik denk echter dat die openheid eerder een zegen is dan een probleem, nu weten we het tenminste wanneer er iets gebeurt.

zo, weer genoeg. Misschien hier en daar een beetje scherp, maar dat houdt je wakker :)

groeten, CP

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Dit vind ik een vooroordeel. Je gaat, [b]als Christen nota bene, negatief denken over anderen terwijl je er nog geen woord mee gewisseld hebt. Ik wil niet zeggen dat ik gespeend ben van vooroordelen, maar dat mensen om hun kapsel aggressief overkomen... ik scheer mij ook wel eens een week niet en heb geen tijd om mijn haren te kammen (te lan geGoT ''s morgens :)) en dan kom ik misschien ook wel ''aggressief'' over.
...ik zei en riep tegen hem, dat hij zo deed, omdat in hem duisternis is en in mij licht en dat zijn duisternis het licht in mij niet kan verdragen.
Ik zou ook pissig worden om zo''n opmerking. Misschien had die gozer inderdaad een rotbui, had z''n vriendin het net uitgemaakt of waren zijn banden idd lekgestoken. Je zou eerder vriendelijk kunnen vragen wat het probleem is of, ik denk nog beter, kunnen zwijgen.
ik vroeg hem iets van: ''Wat heb je toch tegen mij?''
Dat is pure uitlokking van (verbaal) geweld. Niet dat ik dat geweld dan goedkeur of dat dat gerechtvaardigd is, maar je moet geen olie op het vuur gooien.
Tsjong... zover zou ik het dus echt nooit laten komen.
Hoezo generaliseren...

Verder ga ik geen woord meer vuilmaken aan dit topic.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
ik fietste ook eens op een zondag met een paar vrienden door genemuiden heen (yep daar woonde ik (rellen)), en ik was vrolijk, dus ik kom langs een jongen van ong. 18 jaar en z''n vader liep voor hem uit, ze kwamen aan hun kleding te zien net uit de gereformeerde gemeente wat betekent dat dat vrij fundamentalistisch is. Ik zeg heel vrolijk hoi, begint dat joch in een keer te vloeken en te doen, gvd, moet je klappen voor je bek hebben etc, etc...

was wel vrij agressief, en dat zijn al die boeren daar, ze kunnen wel aardig zijn en ze komen allemaal voor elkaar op, maar ze zijn dom en overdreven agressief.

ps ben maar doorgefietst, maar mn humeur was wel ff weg.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Ik heb de openigspost drie keer overgelezen om er zeker van te zijn wat ik gelezen had, maar ik snap eigenlijk nog steeds helemaal niets van de bedoeling, wat drijft iemand tot het schrijven zo''n verhaal? :?
Verder sluit ik me helemaal aan bij Lordy79 (Ik vind trouwens dat er een limiet op het aantal Lords op W&L moet worden ingesteld, het worden er nu teveel;)).

Verwijderd

Ik flame bijna nooit, maar een van de weinige flames die ik heb geschreven was een reactie op Barachems verhaaltje over zijn geloof. Voordat je dingen gaat roepen over de verloedering van de maatschappij, die vast en zeker veroorzaakt wordt door de goddeloosheid van de hedendaagse jeugd, moet je misschien eerst eens naar jezelf kijken. Als jij in het echt net zo''n toon aanslaat als op dit forum dan zou ik waarschijnlijk ook niet zo vriendelijk reageren.

Wat vindt jij een macho kapsel? Een hanekam, lange haren, pipi-langkous-vlechten?
Ik ken een aantal jongens met lange haren en hanenkammen, maar die zijn meestal niet aggresiever dan andere jongens.
Ze komen verleidelijk over, maar zijn het niet :?
Bedoel je hier meisjes in spice-girls-pakjes mee? Volgens mij is het gewoon mode om je slecht te kleden (gelukkig is die mode alweer aan het veranderen ;)). Ik snap niet wat dit met agressie onder jongeren te maken heeft.
Als je met 10 broers en zussen in een huis moet leven lijkt het mij ook wel fijn om soms wat tijd voor jezelf te hebben.
gebod nr. 11:
-Gij zult altijd uw medemens groeten, verzuimt gij dit dan zal executie volgen
Dat verbaasd me niet zo. Die jongen moest gewoon even zijn frustratie over jou kwijt.
edit:
Nee, laat ik hier maar niets op zeggen...
Hmmm, dat is inderdaad wel een effectieve manier om ruzie te zoeken. Als je geen zin hebt om te vechten, zeg dan iets waaraan de ander zich niet ergert...
Je zegent iemand in naam van iets waarvan diegene net heeft verteld dat hij daar een hekel aan heeft en dan ben je verbaasd dat hij dat niet zo leuk vindt :?

Kan ook wel in dit topic. Maar dan moet je wel reageren :P
Die jongen was misschien een beetje heetgebakerd (om in het juiste jargon te blijven) maar jij kan meteen beoordelen dat hij duister is?
Jij denkt zeker dat iedereen die onaardig tegen jou doet een anti-christ is? Bedenk eens dat jouw houding wel eens felle reacties kan uitlokken. En dat heeft dan niets met je geloof te maken.
Maar mij zijn dit soort dingen vaker gebeurd, laatst zondag (29 April 2001) kwamen er twee fietsers voorbij en ik zei ''moi'' en een van hen vroeg ''Wat?!''
Ik zei, dat ik ''moi'' zei.
Diegene zei, dat ie dacht, dat ik klootzak zei.
Ik vroeg waarom en kreeg van hem te horen, dat het was omdat ik een klootzak ben.
Dan ben je snel uitgepraat.
Misschien was het verstandiger geweest om "niks" te antwoorden of om helemaal niet te antwoorden.
Ook ben ik een keer direct uitgescholden door fietsers, toen ''moi'' zei.
Daarop wouden ze moet, maar met gepraat heb ik hen daarvan afgebracht.
Dat was november vorig jaar.
Misschien moet je ook iets minder vaak moi zeggen. Het lijkt wel alsof mensen dit als een belediging opvatten.
Als je alleen de mensen groet die je kent is er niks aan de hand.
Uitschelden is me vaker overkomen, voornamelijk door jongeren in mijn wijk, welke ik redelijk ken.
Jongeren schelden wel vaker mensen uit. Bekenden, onbekenden, ouders, vrienden. Als je hier problemen mee hebt moet je maar lid worden van de bond tegen vloeken ofzo.
Als ze jou bedreigen kun je aangifte doen bij de politie. Maar ik kan me wel een beetje voorstellen hoe dat gesprek tussen jou en die moslimjongeren is gegaan, en die zullen best kwaad geworden zijn.
Ik ben vorig jaar november in de stad groningen samen met een studiekameraad aangavallen door een best sinistere groep jongeren, die op een gegeven moment mot wilden en die wij samen daartoe de aanleiding gaven (dank je DJ voor je mooie agressieve schijnbeweging, waardoor ze als wilde honden over ons heen vielen:()
Tja... als je grote groep jongeren tegen komt moet je ook vechtpartijen gaan uitlokken.
Ik ben ooit in mijn wijk in emmen aangevallen door een deel van de jongeren, met welke ik regelmatig mot had en die mij nog steeds slecht behandelen, maar da''s 3+ jaar geleden.
Als je ruzie krijgt met vrijwel iedereen, ligt het dan aan al die anderen of aan jezelf?
Ik ben vaak genoeg uitgelachen door meisjes en jonge vrouwen, vermoedelijk vanwegen mijn verschijning.

Oh ja, niet te vergeten, smulvoer voor de meesten van jullie...
Zelf behandel ik mensen ook best rot, maar wel alsmaar minder.
Maar het is wel zo, dat ik minder goed kan omgaan met de meeste van mijn medechristenen en zij ook met mij, er zijn wel wat vrienden onder hen, met wie ik goed opschiet en welke ik waardeer en koester.
En thuis is het weleens oorlog tussen mij en de andere familieleden.
Maar ja, ik werk eraan en ik ben tenslotte ook maar mens.
Ja, en mensen zijn zondig, toch? Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden en moet dus zelf de consequenties dragen. "Ik ben ook maar een mens" vind ik een zwak excuus.
Armageddon? :P
Ik heb niet de indruk dat de jeugd tegenwoordig veel aggresiever is dan vroeger. Ik heb daar zelf niet zoveel ervaring mee, omdat ik zelf nog tot die jeugd behoor, maar volgens vader was er vroeger ook wel agressie, vandalisme, rellen en bargevechten.
Maar ja, tegenwoordig heb je de verderlijke invloed van commerciele televisie, en sinds de zondag school is afgeschaft gaat het allemaal hard achteruit. Vindt je het dan gek dat die verdorven en goddeloze jongeren hun frustraties botvieren op een vreemd uitziende jongeman die praat alsof hij zojuist is teruggekomen van de EO-jongerendag?

Groeten, Barachem...(8>
Sorry dat ik me weer heb laten verleiden tot een ongenuanceerde post. Let ook op de spot die tussen mijn stichtelijke woorden zit verstopt.
Ik hoop dat Heer Barachem een beetje kritisch naar zichzelf kijkt.

Verwijderd

Waarom heeft onze heer Barachem zelf nog niet gereageerd?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 00:36 schreef wVm het volgende:
Waarom heeft onze heer Barachem zelf nog niet gereageerd?
Als ik mag raden dan denk ik dat Heer Barachem niet zo zeer geinteresseerd is in discussie, maar meer in het spuien van zijn eigen mening. Hij opent hier een topic dat uitnodigt tot uitspraken betrefende zijn persoon alsmede zijn geloofsovertuiging en kijkt vervolgens gniffelend toe hoe de pagina volstroomt met zinloze woorden terwijl de serieuze tweaker zijn vingers verslijt op het toetsenbord in de ijdele hoop iets te kunnen bijdragen aan de discussie die nooit een discussie was, is of zal zijn.

Ondertussen ben ik ook aanbeland op het niveau van CP''s brievenschrijver, doordat mijn vocabulair nog slecht bestaat uit elitair klinkende woorden en mijn frasen steeds langer worden, wat ongetwijfeld veroorzaakt wordt door de toonzetting van de oorspronkelijke poster, alsmede het onchristelijke tijdstip waarop wij thans leven. Ik ben er derhalve stellig van overtuigd dat ik morgenochtend mijn lach niet zal kunnen bedwingen bij het aanschouwen van dit topic.

>:) :) :P :o :D ;) :7 :+ 8-) :Y) B-) *D

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 01:03 schreef hybridz het volgende:

[..]

Ondertussen ben ik ook aanbeland op het niveau van CP''s brievenschrijver, doordat mijn vocabulair nog slecht bestaat uit elitair klinkende woorden en mijn frasen steeds langer worden, wat ongetwijfeld veroorzaakt wordt door de toonzetting van de oorspronkelijke poster, alsmede het onchristelijke tijdstip waarop wij thans leven. Ik ben er derhalve stellig van overtuigd dat ik morgenochtend mijn lach niet zal kunnen bedwingen bij het aanschouwen van dit topic.

>:) :) :P :o :D ;) :7 :+ 8-) :Y) B-) *D
LOL! :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-01 08:35

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Tja, de kern van het probleem zal dat ''moi'' ipv ''hoi'' wel zijn :). Ik zou sowieso al gek opkijken als iemand ''hoi'' zegt die ik niet ken, waarschijnlijk denk ik dan dat het tegen iemand anders bedoelt is of zo. Verder leuk om te lezen hoe je met je geloof omgaat, keep up the good work :).

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik ga nu vanuit het standpunt: Emmen (waar ik 9 jaar op school heb gezeten).
Vergeleken met de mensen met wie ik omging en 15 jaar was, en de 15 jarigen die ik nu zie rondlopen zie ik een klein verschil inderdaad.
Het valt me op dat dat hier in de stad meer voorkomt dan het dorpje waar ik vandaan kom (Borger)
Wat vind jij macho? Ik zie in Emmen niet veel macho lui rondlopen eerlijk gezegd.
In Emmen is dat niet zo heel erg vind ik.
''t Is gewoon een trend qua kleding.
Komt door de massaalheid. In een dorpje als Borger kent iedereen elkaar en is het gewoon kletsen met iedereen die je tegenkomt.
In de stad kun je dat niet maken.
Ik zei vroeger ook altijd moi tegen iedereen die ik tegenkwam (althans in het dorp). En iedereen groette je ook vriendelijk terug.
Maar ''s hedendaags is dat minder geworden (ze zeggen niks meer terug).
Niks van aantrekken.
Mensen die niet in God geloven hebben automatisch -om onduidelijke redenen (hoewel..)- er ook meteen een afkeer van.
Je moet er ook niet over beginnen als ze er niks van willen weten.
Krijg je ruzie van.
Huh? Zomaar iemand zegenen in de naam van Jezus die niet eens gelooft?
Trouwens, dit is ook erg dubieus wat je hier schrijft, ik betwijfel of je geen dingen uit je duim aan het zuigen bent.
Moet je mee oppassen! De Koran staat toe mensen te doden die niet in de Koran geloven!
De Koran is nl. op het Oude Testament van de Bijbel gebaseerd, en ze houden zich nog steeds aan die regels (soms zeer extreem, zie de vernietiging van de boeddha beelden).

Verwijderd

noemen ze dat niet gewoon verstedelijking ? :P

ik moet zeggen dat ik altijd erg verbaasd ben als een wildvreemde me gedag zegt

maar mocht ik toevallig niet teruggroeten ( wat ik meestal dan nog wel doe ) en die persoon begint dan tegen mij over dat ik in duisternis leef ofzow dan word ik daar ook niet echt vrolijk van en kan ik daar best enigzins aggressief op reageren

omdat je dan een persoon beoordeelt op 1 enkele handeling en/of uiterlijk en dringt daarbij ook je overtuiging op
terwijl die persoon misschien totaal niet de behoefte heeft om op dat moment daar mee geconfronteerd te worden

en verder hebben mensen imho veel weg van honden/wolven gedrag
vooral als ze in een groep zijn
als ze angst ruiken ben je de pineut
want je gedragen als een prooi wekt een jacht instinct op
in de ogen kijken is uitdagen
etc..

jaa je ken nog een hoop leren van die Martin Gaus :P :+

Verwijderd

Strijden jullie allemaal mee voor de nationale quote-prijs ofzo, sodeju, kan het niet wat korter. :)

Verwijderd

Je moet maar respecteren dat iemand met rust gelaten wil worden. En als je iemand leert kennen begin je niet over Jezus e.d. Religie is iets persoonlijk, en ik denk dat erarachem ze niet allemaal op een rijtje heeft op dat gebied, iemand zegenen die op punt staat te ontploffen|:( ik krijg het echt op mijn zenuwen van zulk extremisme. En leer eens uit het leven i.p.v. uit de bijbel. T''is niet eens bewezen dat Jezus echt heeft bestaan, daar zijn veel theologen het over eens. Jezus'' naam is 1 keer verschenen in een romeins verslag dat gekopieerd werd door geleterden, zeer waarschijnlijk christenen dus.

Als iemand me groet ben ik wel beleefd genoeg om terug te knikken, maar als ik echt slecht gezind ben, negeer ik. En ik vind dat iedereen dat maar moet respecteren. Respect, nog zoiets. Respect betekend ook dat je niet gaat bekeren, want bekeren wil zeggen dat je je eigen overtuiging veel belangrijker vind dan dat van de persoon over je en dat gaat niet gepaard met respect.
Dat is trouwens wat ik echt haat aan religieuze fanatici. Jullie zijn niet beter dan de rest van de wereld. jullie leven in een waas en een denkwereld en een wereld die jullie zelf gecreerd hebben en die jullie verlossing noemen. Ooit al aeens aan gedacht dat dat voor sommige mensen die verlossing wel eens de hel kan zijn?
Ik heb niets tegen religie als dat de persoon in kwestie een beter mens maakt. Maar ik word echt pissed als er zo''n naïve frusti (want hoe je het ook draait of keert, extreme religiositeit lijdt tot frustratie bij die gelovige) over god begint. Die houding. Echt zo van: daar is weer een arme ziel die god moet leren kennen. Waarna ze met een smile beginnen over wie ze wel zijn. Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een diep gelovig persoon gezien die er echt gelukkig uitzag. Er is altijd die serieuze, naïve blik in hun ogen met, en dit is de beste benadering die ik kan vinden, een soort van afkeer tegen het leven. Want hierna is het toch zoveel beter.
Hierna is er niets, en nu moet je leven. En zelfs als er hierna iets is, meot je nu leven.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 02:17 schreef Mastermind het volgende:
Moet je mee oppassen! De Koran staat toe mensen te doden die niet in de Koran geloven!
De Koran is nl. op het Oude Testament van de Bijbel gebaseerd, en ze houden zich nog steeds aan die regels (soms zeer extreem, zie de vernietiging van de boeddha beelden).
Beetje xenofoob, niet waar. Moet je mee oppassen|:( Die mannen luisteren gewoon teveel naar amerikaanse hiphop waar dat vrij normaal is.

• BC3 Victim
Ik wil niet lullig overkomen... maar als ik die gast was tegengekomen en onze ontmoeting volgde hetzelfde beloop als beschreven, dan zou ik hem uitgelachen hebben.

Verwijderd

Ik ook, tenzij ik echt slecht gezind was.
Normaal gezien had er wel een "heil satan"-groet afgekunnen>:)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens, dat ik jullie zo lang heb laten wachten, maar ik post meestal niet meer dan een keer per dag, ook omdat ik nog studeer en nu effe niet erg veel tijd heb.
Het spijt me voor het feit, dat ik nu eenmaal niet zo snel post als anderen hier (bestel maar direct een guillotine voor me aub :)).

Ok, ik generaliseer best wel in mijn bericht, maar het is ook geen wonder, omdat ik in mijn bericht mijn gevoelens en ervaringen erover laat zien.
Natuurlijk is het zo, dat niet ieder met een een in mijn ogen agressief kapsel zelf agressief is.
Maar ik versta daaronder geen lange haren of hanekam, juist dat soort kapsels vind ik grappig en best leuk.
Ik bedoel meer het soort stoere en macho kapsel welke de meeste jongens en jonge mannen dragen.
Dat terzijde dan.

Ok, in jullie ogen handel ik dan verkeerd, maar besef wel, dat dit de eerste keer is, dat ik niet zelf kwaad werd en probeerde mijn vijand te beledigen.
Misschien had ik het nog anders moeten aanpakken, maar ik vind dit al een grote overwinning over mijn ego en mijn eigen driftigheid.
Oh ja, dit keer is het ook niet zo dat ik iets over zinloos geweld zei en daarover, dat ie me maar moest aanvallen als ie dat zo graag wou, dat deed ik namelijk eerder wel.
En trouwens, ik was en ben nog steeds niet boos op hem, dat was ik daarvoor wel op anderen in dit soort situaties.

De meesten onder jullie vallen me op mijn gedrag aan en verdedigen degene, die zelf het initiatief nam om mij uit te schelden, alleen omdat ik op een niet vrolijke maar wel vriendelijke manier ''moi'' tegen hem zei en hem alleen achterna keek.
So what, als ie een rotdag had (kan ik best begrijpen), maar daardoor wordt zijn gedrag niet goed gepraat, ook al ben ik een verachtelijke christen/mens voor veel mensen.
Ik bedoel, rellen in dat ene dorpje om het verbod op de brommerraces is te begrijpen, maar ook niet goed te keuren.
Daar kun je ook zeggen, het is de schuld van de burgemeester, maar dan zeg je, dat de relschoppers geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor de schade die ze veroorzaken.
Net zo vind ik ook, dat degene die mij uitschold, ook zich hoort te gedragen, ook al heeft ie een rotdag gehad en heeft ie een bloedhekel aan mij.
Hij had ook door kunnen lopen, nadat ik hem aankeek.
Ik keek hem gewoon aan, omdat ik me verbaasde, dat ie me niet teruggroette.
Ik was niet eens van plan om verder maar ook iets tegen hem te zeggen.
Maar ja, zal vast wel aan mij liggen, dat zo iemand zich kwaad om mij maakt, want ik ben ervan overtuigd, dat ie verder een redelijke dag had.
Maar maakt niks uit, het zal vast wel weer mijn vaut zijn, zoals altijd, laat hem me maar doodsloan:(.

Trouwens, dat ik minder hoi/moi tegen mensen moet zeggen vanwegen problemen, dat klopt niet, de meeste mensen reageren redelijk tot vriendelijk (dan zijn het bekenden), als ik ze groet.
En ik moest het doen van me moeder (die is christen, maar toch kan ik moeilijk met haar daarover praten, zij verschilt van mening met mij) en me stiefvader (die is geen christen, ondanks dat ie zegt, dat ie in iets gelooft), omdat ik vroeger zelf zelden mensen terug heb gegroet.
Ik kan snappen, dat mensen niet teruggroeten, maar laten ze het fatsoen hebben om niet uit te barsten als ik omkijk, als ze me niet groeten.
Trouwens, ik groet mensen ook nauwelijks, daar waar veel mensen rondlopen.

Hybridz: Je hebt wel lekker veel kritiek op mij en dat ik deze zooi over mezelf oproep, dan heb je gedeeltelijk gelijk.
Kijk, er zijn jongeren in emmerhout (de wijk van emmen, waar ik woon), die mij al jarenlang gepest hebben, omdat ik een duits accent heb (ik heb van mijn 3e tot mijn 12e jaar in Deutschland gewoond, maar ben wel geboren nederlander).
En het grappige is, deze jongeren hebben voor het grootste gedeelte een joegoslavische/servische achtergrond.
Ik heb nooit om deze zooi gevraagd
hoor.
Ik ben vroeger op school gepest, al voordat ik Jezus in mijn leven aannam.
Toen ik maar 1 jaar christen was, in 1996, was ik naar een soort disco in slagharen.
Nu wil het geval, toen ik met me ouders daar was, dat daar een aantal lui waren, die mij aanspraken en mij probeerden te beledigingen, ik zei iets terug wat volgens mij niet provocerend was en ging naar binnen.
Eenmaal binnen, bekeek ik de boel.
Ik ging aan de kant staan en toen kwam een meid van die groep eraan om mij effe te verleiden (ja, je raad het al, de sukkel in de val laten lopen door je meissie op hem af te sturen te versieren en dan zelf op het toneel te verschijnen om hem op zijn donder te geven, omdat ie aan je meissie zit, maar ik trapte er niet in).
Ze probeerde me wat te zeggen, maar het was te lawaaierig.
Toen begon ze een hartje te schrijven in de lucht en wees naar mij en haar.
Ik schudde van nee en maakte hetzelfde gebaar maar wees naar mezelf en naar het plafond.
Dat deden we nog een keer, toen droop ze af.
Toen ging ik dansen, al was dat op een houterige en eigenzinnige wijze.
Een aantal van die lui kwamen naar me toe en probeerden me te vloeren en te duwen.
Maar het ergste was, toen die meid van achteren mijn ballen greep (ze beschadigde niks) en ze direct weer losliet.
Daarna dansde ik door (was ik naar buiten gegaan, dan waren ze me waarschijnlijk gevolgd en was ik uiteindelijk nog meer de pineut geweest) en werd ineens gevloerd door een van die lui.
Ik stond direct op en hij was direct in gevechtshouding, klaar om me te slaan.
Toen was effe de maat voor me vol en ik wees op me linkerkaak.
Direct daarop sloeg ie vol daarop.
Daarna wees ik hem op mijn rechterkaak, hij sloeg daarop.
Daarop werd door werknemers van slagharen ingegrepen en werden die lui weggestuurd, woedend op mij en mij beschuldigend, dat ik het had verdient, dat ik door hen werd aangevallen.
Ze schenen dronken te zijn en drugs gebruikt te hebben.
Voor mij is dit een aanwijzing te meer, dat de mens niet goed snik is en in de grond van zijn hart slecht is.

Oh ja, ik studeer natuurkunde en in mijn tweede jaar kreeg ik te maken met een scheikundige, die dacht, dat het hier een middelbare school is, hij was toen 3e jaars scheikundige.
Hij probeerde me te pesten en ik reageerde daar op, alleen niet iets zeggende over Jezus, maar meer proberen hem te vragen, waarom dit deed en vragen of ie dacht, dat dit middelbare school was.
Die heeft me daarna met rust gelaten, ondanks dat nog weleens me raar aankijkt, wat ik verder prima vind, want hij laat mij met rust en ik hem.

Maar om verder te gaan, ook toen ik niet-christen was, werd ik lastiggevallen, want ik was maar een zielig nerdje, dat perse gepest moest worden.
Ik werd vanwegen het pesten best bitter, wat nu nog uitwerkingen heeft, sorry daarvoor, veroordeel me maar, als je het niet bevalt.

Nu was ik vroeger een beste zwartkijker, zelfs toen in christen werd, mede door deze zooi.
[Soory voor deze choatische post, maar ik spui effe mijn gedachten en gevoelens]

Goed van je Hybridz, dat je reageert, maar ook jij bekijkt weer eens te eenzijdig, alleen van de kant van degene, die mij probeert te benadelen.
Ik flame bijna nooit, maar een van de weinige flames die ik heb geschreven was een reactie op Barachems verhaaltje over zijn geloof. Voordat je dingen gaat roepen over de verloedering van de maatschappij, die vast en zeker veroorzaakt wordt door de goddeloosheid van de hedendaagse jeugd, moet je misschien eerst eens naar jezelf kijken. Als jij in het echt net zo''n toon aanslaat als op dit forum dan zou ik waarschijnlijk ook niet zo vriendelijk reageren.
Ok, toegegeven, ik sla weleens zo''n toon aan.
Maar waarom zou ik dan zo''n toon aanslaan?
Vraag dat maar eens, als je dat wilt weten.

Trouwens, ik kijk vaak genoeg naar mezelf en weet ook, dat ik in zeer veel opzichten faal tegenover mijn medemens.
Ik probeer wel mijn best, alleen vraag ik me af, of andere mensen van mijn leeftijd dat ook doen.

Natuurlijk besef ik wel, dat er een gedeelte van mijn leeftijdsgenoten wel hun best doet, al zijn ze geen christen, daar heb ik respect voor en daar hoor je me niet over klagen.
Maar ik vraag me wel af, hoe groot het percentage leeftijdsgenoten is, welk er wel met de pet naar gooit.
Zelf denk ik, dat dat best schrikwekkend hoog is, maar ja, ik ben God niet.
Wat vindt jij een macho kapsel? Een hanekam, lange haren, pipi-langkous-vlechten?
Ik ken een aantal jongens met lange haren en hanenkammen, maar die zijn meestal niet aggresiever dan andere jongens.
Ok, ik geef toe, ik was en ben soms oppervlakkig en hierin ook.
Het heeft ook met cultuur-/tijdverschillen te maken.
Maar dat is nu juist wat ik bedoel, dat ik denk, dat deze cultuur in nederland en vooral de jongerencultuur best op machodom en stoerheid gericht is, meer nog dan die van daarvoor en dat dat impliciet een soort van potentiele agressie veroorzaakt onder jongeren, welke zich meer en meer openbaart in meer en meer jongeren.
Ik zou dan ook wat cultuur betreft naar de jaren 80, 70, 60 of 50 terug willen, puur om de cultuur, maar wel met behoud van de huidige muziekstijlen (ik zou de trance, de goa en al de andere zooi niet willen missen:P).

In een andere richting gezien, bedoel ik ook de uitstraling van mensen, die in mijn ogen zombieachtig te noemen is.
ik wou, dat men niet vrolijker maar tevredener en ietsie gelukkiger uit de ogen keek, maar dat is utopie;0.
Maar ik bemerk ook, dat sommige mensen kwaadaargid, zeg maar evil, uit hun ogen kijken en dat zijn er niet veel mensen.
onder degenen, die mij tergen, zijn er relatief veel met een duistere blik.
Maar ook welke zonder duistere blik.
Ze komen verleidelijk over, maar zijn het niet
Bedoel je hier meisjes in spice-girls-pakjes mee? Volgens mij is het gewoon mode om je slecht te kleden (gelukkig is die mode alweer aan het veranderen ). Ik snap niet wat dit met agressie onder jongeren te maken heeft.
Ach, laat maar, ik had het over de kleding van 17-24 jarigen.
En niet over stomme spice-girl pakjes.
Het is wel een cultuurverschijnsel, vrouwen zijn gelukkig wel minder agressief, hoewel ze best venijnig kunnen reageren, als ze met mij te maken hebben.
Als je met 10 broers en zussen in een huis moet leven lijkt het mij ook wel fijn om soms wat tijd voor jezelf te hebben.
Klopt, maar betekent dat, dat ik agressief mag worden, als mij een ander niet aanstaat en diegene groet mij?
gebod nr. 11:
-Gij zult altijd uw medemens groeten, verzuimt gij dit dan zal executie volgen
Dat zei ik niet en bedoel ik niet.
Hij vraagt me iets en ik vraag iets terug.
Maar om effe in jouw stijl te blijven:

Gebod 11: Gij zult de vreemde niks vragen, doet gij dit wel, dan hoort die vreemde u te beledigen en uw bloed eisen.
Dat verbaasd me niet zo. Die jongen moest gewoon even zijn frustratie over jou kwijt.
Man, wat praat je nu voor onzin.
Ik kende die vent niet eens en hij mag zijn frustratie uiten omdat ik hem een vraag terug stel?
Dus mijn versie van gebod 11 geldt wel?

Dus gebod 12: "Gij, Barachem, moet uw kop tegenover vreemden dichthouden en als een vreemde uw iets vraagt, moet gij hem geheel gehoorzamen, want de vreemde is meerder dan u en heeft altijd gelijk."...?

Ik vraag me af, of ik volgens jou dan nog ooit iets tegen mensen mag zeggen, puur uit angst om iemand aan te spreken, die een rotdag had.
Komt het uiteindelijk er dan op neer, dat ik maar met elk mens rekening moet houden en niemand met mij rekening hoeft te houden?
Zeg het maar...
edit:
Nee, laat ik hier maar niets op zeggen...
Ik weet niet meer precies waarom ik dat zei, maar ik voelde een drang daartoe, anders had ik geprobeerd hem op normale wijze te beledigen.

Maar ja, van mijn kant bekijken is zo moeilijk.
Maar wat zijn kant betreft, ook al had ie een rotdag, had ie frustraties met mij en kwam ik erg vreemd over op hem en zei ik rare dingen volgens hem, dan nog heeft ie geen excuus om in eerste instantie zo tegen me te doen en te proberen mij te beledigen.

Ik geef toe, ik kom vreemd over en ik heb vast in alle opwindig fouten gemaakt, maar hij net zo goed en trouwens, ik was niet degene die 2 keer kwaad werd.
Hmmm, dat is inderdaad wel een effectieve manier om ruzie te zoeken. Als je geen zin hebt om te vechten, zeg dan iets waaraan de ander zich niet ergert...
Nou, ik zocht geen ruzie, had ik dat gewild, dan had ik over zinloos geweld gezeverd en hem uitgedaagd mij te doden, want dat deed ik daarvoor, maar ook om degenen toen met hun daden/acties te confronteren, weliswaar tevergeefs.

Deze keer wou ik hem confronteren met wat in mijn ogen zijn duisternis is, omdat ie zo snel en onterecht van leer tegen me trok.
Weliswaar weer op een foute manier, maar ik leer er wel van.
Eigenlijk probeerde ik ongeveer iets tegen hem te zeggen zoals Jezus dat tegen de schriftgeleerden en farizeeen zei.
Die werden ook kwaad en probeerden hem te grijpen en te doden, omdat hij de waarheid tegen hen zei.
Maar ja, volgende keer zal ik proberen duidelijker tegen zo''n jongen te zijn of nog vriendelijker, ik zie wel, waar God me heenvoert.
Je zegent iemand in naam van iets waarvan diegene net heeft verteld dat hij daar een hekel aan heeft en dan ben je verbaasd dat hij dat niet zo leuk vindt
Nou, ik bedoelde het puur goed, omdat ik anders in mijn ogen hem alleen maar had veroordeeld, en dat wou ik dus niet doen, toen zegende ik hem maar, iets beters kan ik niet doen.
En dat hij zich eraan ergert, is zijn eigen zaak, hij startte deze zooi op, remember.
Kan ook wel in dit topic. Maar dan moet je wel reageren
Sorry, ik ben ook maar maximaal 5 keer per week op de uni en in het weekend ben ik er niet.
Sorry, dat ik mijn tijd best ingevuld heb.
Die jongen was misschien een beetje heetgebakerd (om in het juiste jargon te blijven) maar jij kan meteen beoordelen dat hij duister is?
Maar heetgebakerd?
Het zou kunnen, maar in mijn ogen leek dat niet zo, want hij leek niet echt woedend.
Meer beheerst kwaad.
Jij denkt zeker dat iedereen die onaardig tegen jou doet een anti-christ is? Bedenk eens dat jouw houding wel eens felle reacties kan uitlokken. En dat heeft dan niets met je geloof te maken.
Waar zeg ik, dat hij een antichrist is?
Een antichrist heeft in mijn ogen toch andere eigenschappen.
Nee, dit was alleen maar een jongeman, die zijn portie duisternis wat meer openbaar maakte, dan de meeste mensen doen.

Natuurlijk lokt mijn houding felle reacties uit, maar wat lokt mijn houding uit?
Misschien was het verstandiger geweest om "niks" te antwoorden of om helemaal niet te antwoorden.
Ach ja, zie mijn 11e en 12e geboden maar.
Tuurlijk, zijn doen iets fout, en ik mag er niks van zeggen.
Daar word ik ook ziek van, van die tolerantie van dit soort gedrag.
Tolerantie is belangrijk, maar er zijn grenzen, en een grens is voor mij bij dit gedrag, het is ontolereerbaar in mijn ogen.

Natuurlijk ben ik ook tegen zero-tolrantie, maar daar gaat het niet om.
Wanneer moeten we nee zeggen?
Wanneer we totale anarchie in nederland hebben?
Of wanneer het normaal is geworden dat mensen andere mensen verwonden?
Ik vind, dat deze respectloosheid ingedamd moet worden, voordat het te ver gaat en het gaat al te ver, kijk maar naar Meinde Tjoelkert, die juist door dit soort respectloosheid is gestorven.
En dit zeg ik niet alleen maar als christen.
Maar ik vind, dat ieder hierin zijn verantwoordelijkheid heeft.
Als we elkaar niet meer op respectloosheid mogen wijzen, waar blijven we dan?
Misschien moet je ook iets minder vaak moi zeggen. Het lijkt wel alsof mensen dit als een belediging opvatten.
Als je alleen de mensen groet die je kent is er niks aan de hand.
Nou, de meeste mensen hier in emmen groeten ook met ''moi'' terug.
Dus is het geen belediging.
Jongeren schelden wel vaker mensen uit. Bekenden, onbekenden, ouders, vrienden. Als je hier problemen mee hebt moet je maar lid worden van de bond tegen vloeken ofzo.
Waarom doen ze het?
En waarom gaan ze dan ook nog meestal dreigen met geweld, als je er wat van zegt?
Het getuigd namelijk van respectloosheid.

Heb jij er dan geen problemen mee als je uitgescholden en/of bedreigd wordt?
En waarom wel/niet?
Als ze jou bedreigen kun je aangifte doen bij de politie. Maar ik kan me wel een beetje voorstellen hoe dat gesprek tussen jou en die moslimjongeren is gegaan, en die zullen best kwaad geworden zijn.
Nou, ik heb toen normaal gepraat, maar op een gegeven moment begonnen ze over dat ik moslim moest worden of ze zouden me de keel doorsnijden, omdat dat in de koran stond.
Ik provoceerde en beledeigde niets en niemand, ik kijk wel uit, maar toch...
Als je ruzie krijgt met vrijwel iedereen, ligt het dan aan al die anderen of aan jezelf?
Ik krijg niet met iedereen ruzie, voornamelijk met rondhangende jongeren, ik kan best goed met mensen overweg, als ze me respecteren, ook al ben ik het niet met hen eens.
Ja, en mensen zijn zondig, toch? Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden en moet dus zelf de consequenties dragen. "Ik ben ook maar een mens" vind ik een zwak excuus.
Maar de anderen mogen er wel mee weg komen?
Maar inderdaad, ik behoor mijn best te doen, dat klopt.
Armageddon?
Ik heb niet de indruk dat de jeugd tegenwoordig veel aggresiever is dan vroeger. Ik heb daar zelf niet zoveel ervaring mee, omdat ik zelf nog tot die jeugd behoor, maar volgens vader was er vroeger ook wel agressie, vandalisme, rellen en bargevechten.
Maar ja, tegenwoordig heb je de verderlijke invloed van commerciele televisie, en sinds de zondag school is afgeschaft gaat het allemaal hard achteruit. Vindt je het dan gek dat die verdorven en goddeloze jongeren hun frustraties botvieren op een vreemd uitziende jongeman die praat alsof hij zojuist is teruggekomen van de EO-jongerendag?
Hoe ik me gedraag jegens jou, hangt van de manier af hoe je me benaderd, benader je me open, mag je gerust zien wie ik ben, ben je onverschillig jegens mij, dan ben ik oppervlakkig, soms tot zwijgens aan toe, ben je vijandelijk jegens mij, dan probeer ik je jouw vijandigheid te laten zien en vraag ik je waar je vijandigheid vandaan komt.
Sorry dat ik me weer heb laten verleiden tot een ongenuanceerde post. Let ook op de spot die tussen mijn stichtelijke woorden zit verstopt.
Ik hoop dat Heer Barachem een beetje kritisch naar zichzelf kijkt.
Die hoop is al vervuld, maar jij mag ook eens wat beter naar een post kijken, een tipje voor jou.
Als ik mag raden dan denk ik dat Heer Barachem niet zo zeer geinteresseerd is in discussie, maar meer in het spuien van zijn eigen mening. Hij opent hier een topic dat uitnodigt tot uitspraken betrefende zijn persoon alsmede zijn geloofsovertuiging en kijkt vervolgens gniffelend toe hoe de pagina volstroomt met zinloze woorden terwijl de serieuze tweaker zijn vingers verslijt op het toetsenbord in de ijdele hoop iets te kunnen bijdragen aan de discussie die nooit een discussie was, is of zal zijn.
Deze post bewijst al je ongelijk en laat zien, dat je net zo bevooroordeelt bent als ik, als gij mij eens kendet.
Joh, ga maar door, maak me maar belachelijk..., laat maar je eigen falen daarmee zien.

Lordy79:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Dit vind ik een vooroordeel. Je gaat, [b]als Christen nota bene, negatief denken over anderen terwijl je er nog geen woord mee gewisseld hebt. Ik wil niet zeggen dat ik gespeend ben van vooroordelen, maar dat mensen om hun kapsel aggressief overkomen... ik scheer mij ook wel eens een week niet en heb geen tijd om mijn haren te kammen (te lan geGoT ''s morgens ) en dan kom ik misschien ook wel ''aggressief'' over.
quote:
...ik zei en riep tegen hem, dat hij zo deed, omdat in hem duisternis is en in mij licht en dat zijn duisternis het licht in mij niet kan verdragen.

Ik zou ook pissig worden om zo''n opmerking. Misschien had die gozer inderdaad een rotbui, had z''n vriendin het net uitgemaakt of waren zijn banden idd lekgestoken. Je zou eerder vriendelijk kunnen vragen wat het probleem is of, ik denk nog beter, kunnen zwijgen.
quote:
ik vroeg hem iets van: ''Wat heb je toch tegen mij?''

Dat is pure uitlokking van (verbaal) geweld. Niet dat ik dat geweld dan goedkeur of dat dat gerechtvaardigd is, maar je moet geen olie op het vuur gooien.
quote:

quote:

Hoezo generaliseren...
Lees eens deze post en kijk of je nog iets nieuws wilt posten, broeder.

Trouwens bedankt muppet, daar snijd je ook een invalshoek aan...
Ik bedoel, er is inderdaad niet echt veel respect meer over, mede dankzij de christenen in het verleden en in het heden, in mindere mate wat moslims betreft en andere religies.
Maar toch vind ik, dat ik als christen veel te maken krijg met het vooroordeel, christenen zijn zwartgallige, saaie, streng-gelovige pruimen of hyperblije, kinderachtige, hallelujah eo-yoyo''s.
Ok, ik zou me als een mix van beide beide kunnen omschrijven met een grote dosis vreemdheid, maar ik ben wel falikant anders dan die twee stereotypen.
En ik erger me er best aan, dat veel mensen me of in het ene hokje of het andere hokje proberen te drukken, me niet nemen voor wie ik ben en me kwalijk nemen dat ik volgens hun zo ben zoals ze denken, dat ik ben.

Wvm, bedankt voor deze eenvoudige maar simpele suggestie, waar je je twijfels over mijn daden uitspreekt, maar mij geheel in mijn waarde laat.

Ook mijn dank aan jou, Asmoday, je zegt precies wat ik wil verwoorden.
Trouwens, ik woon nog in Emmen, maar studeer in Groningen.
Het zijn trouwens vooral joegoslaven en afrikanen, die bij ons het winkelcentrum als vaste stek hebben.

Metal militia, zo vriendelijk ben ik niet.

Ach Detjuk, was het maar zo simpel...
Door Subwoofer - woensdag 02 mei 2001 15:42

Je moet maar respecteren dat iemand met rust gelaten wil worden. En als je iemand leert kennen begin je niet over Jezus e.d. Religie is iets persoonlijk, en ik denk dat erarachem ze niet allemaal op een rijtje heeft op dat gebied, iemand zegenen die op punt staat te ontploffen ik krijg het echt op mijn zenuwen van zulk extremisme. En leer eens uit het leven i.p.v. uit de bijbel. T''is niet eens bewezen dat Jezus echt heeft bestaan, daar zijn veel theologen het over eens. Jezus'' naam is 1 keer verschenen in een romeins verslag dat gekopieerd werd door geleterden, zeer waarschijnlijk christenen dus.
Als iemand me groet ben ik wel beleefd genoeg om terug te knikken, maar als ik echt slecht gezind ben, negeer ik. En ik vind dat iedereen dat maar moet respecteren. Respect, nog zoiets. Respect betekend ook dat je niet gaat bekeren, want bekeren wil zeggen dat je je eigen overtuiging veel belangrijker vind dan dat van de persoon over je en dat gaat niet gepaard met respect.
Dat is trouwens wat ik echt haat aan religieuze fanatici. Jullie zijn niet beter dan de rest van de wereld. jullie leven in een waas en een denkwereld en een wereld die jullie zelf gecreerd hebben en die jullie verlossing noemen. Ooit al aeens aan gedacht dat dat voor sommige mensen die verlossing wel eens de hel kan zijn?
Ik heb niets tegen religie als dat de persoon in kwestie een beter mens maakt. Maar ik word echt pissed als er zo''n naïve frusti (want hoe je het ook draait of keert, extreme religiositeit lijdt tot frustratie bij die gelovige) over god begint. Die houding. Echt zo van: daar is weer een arme ziel die god moet leren kennen. Waarna ze met een smile beginnen over wie ze wel zijn. Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een diep gelovig persoon gezien die er echt gelukkig uitzag. Er is altijd die serieuze, naïve blik in hun ogen met, en dit is de beste benadering die ik kan vinden, een soort van afkeer tegen het leven. Want hierna is het toch zoveel beter.
Hierna is er niets, en nu moet je leven. En zelfs als er hierna iets is, meot je nu leven.
Op jouw post krijg je nog antwoord, alleen wil ik zeggen, dat je toon me gigantisch stoort, daar je het over religieuze fanatici hebt en volgens mij mij ook als een bestempelt.:(
Door xElessar - woensdag 02 mei 2001 16:26

Ik wil niet lullig overkomen... maar als ik die gast was tegengekomen en onze ontmoeting volgde hetzelfde beloop als beschreven, dan zou ik hem uitgelachen hebben.
Nou, dan was er een geheel andere verloop geweest.

Nou groeten en tot morgen, ik hoop, dat ik dan ook nog wat tijd over heb, ik vind deze discussie ondanks de toon leuk...

Greetz and God bless, Barachem...(8>

• Artwido
  • Laatst online: 22:25
Ik zal vorig bericht maar niet quote want anders blijf je scrollen :)

Maar volgens mij lacht die Barachem in zijn vuistje.
Ik vind het allemaal leuke (:?) uit zijn duim gezogen verhalen.

Wat vind je overigens van mijn agressieve kapsel? 8-)

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 17:26 schreef Barachem het volgende:
[..]

Op jouw post krijg je nog antwoord, alleen wil ik zeggen, dat je toon me gigantisch stoort, daar je het over religieuze fanatici hebt en volgens mij mij ook als een bestempelt.:(
[..]
In mijn ogen ben je er ook een. Als je gelovig bent moet ten eerste er niemand mee lastigvallen (of over aanspreken) en niet overal god bijhalen, en dat doe jij wel.

Verwijderd

Heel lang verhaal (mijn scrollmuis is versleten :P)
En jij heb gewonnen. *D

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Lordy79:

Bij deze... en ik vind het een beetje jammer dat je op iedereen zijn/haar argumenten ingaat, behalve op de mijne.

Ok, ik generaliseer best wel in mijn bericht, maar het is ook geen wonder, omdat ik in mijn bericht mijn gevoelens en ervaringen erover laat zien.
Jezus leert om juist NIET te generaliseren en als jij zo''n goede christen bent, denk ik dat je daarin een voorbeeldfunctie hebt te vervullen.
Daarbij denk ik dat de manier waarop je je in deze draad manifesteert niet echt goede ''reclame'' is voor het christendom.
Maar ik vraag me wel af, hoe groot het percentage leeftijdsgenoten is, welk er wel met de pet naar gooit.
Als ik heel eerlijk ben vraag ik mij dat ook af. Enerzijds zijn er erg veel verrotte jongeren en anderzijds hoor ik van ''ouderen'' dat dat vroeger ook het geval was en dat dat gewoon bij die leeftijdsgroep hoort.
Ik zou dan ook wat cultuur betreft naar de jaren 80, 70, 60 of 50 terug willen, puur om de cultuur, maar wel met behoud van de huidige muziekstijlen (ik zou de trance, de goa en al de andere zooi niet willen missen:P) (evil uit ogen kijken verhaal).
Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit dat ''vroeger alles beter'' was. Ook ik zie afglijding van de maatschappij maar zie dat niet alleen bij de jeugd. Daarbij zie ik mezelf ook meeglijden, wat denk ik niet 100% te voorkomen is.
(trance, de goa:? en de andere ''zooi'' zou ik kunnen missen als kiespijn maar da''s een andere discussie)
Sorry, ik ben ook maar maximaal 5 keer per week op de uni en in het weekend ben ik er niet.
Ach... je maakt het meer dan goed d.m.v. de lengte van je posts... :+

God houdt ook van jou...

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 02 mei 2001 17:41 schreef Artwido het volgende:

Mja.. iets in me zegt dit ook, maar je weet maar nooit en in een verloren minuutje even een post in elkaar draaien is no prob.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Waarde Gotters, .......
Eén enkele/meedere ervaring van EEN persone is niet representief voor de nederlandse jeugd
Blijkbaar heb je zo''n kut reputatie dat velen jouw niet mogen door je gezeik en dat je toevallig zoeentje tegen komt pech voor jouw
Macho gedrag is een natuurlijk oer gedrag evolutie erfenis van het man zijn wat in de heden daagse westerse cultuur als negatief wordt gezien maw diegene vind iemand op de bek slaan is leuk cool en tof stoer het macho gedoe dus

loop je wat achter kwa kracht, popilariteit, laat groeier, dan wordt je vaak het slachtoffer helaas.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Geen wonder dat je problemen in Slagharen kreeg (Bonte Wever waarschijnlijk?)

Da''s een kuttent. Iedereen is er op ruzie uit nadat ze zich vol hebben laten lopen. Maargoed, dat blijkt tegenwoordig ookal standaard te zijn.

Ennuhm, ik verbaas mezelf om een serieuze reply op jou te tikken, want de manier waarop jij je overtuiging qua levensbeschouwing door iedereen''s strot wil duwen is gewoonweg bizar :(

''t Toontje en taalgebruik van de gemiddelde o-zo christelijke op zondagochtend. Sorry hoor, maar als je dat gedeelte achterwege had gelaten, en niet zo verschrikkelijk had gegeneraliseerd, had er best een leuke discussie uit jou topictitel kunnen voortvloeien.

Een topictitel waarbij je het mijninziens bij het verkeerde eind hebt BTW. Iedereen is tegenwoordig agressiever. Niet alleen jongeren. Ik kan hierbij op bepaalde bevolkingsgroepen ingaan in het bijzonder, maar dat zal ik niet doen. Hoe deze agressie komt?

- Individualisering van de maatschappij
- Geweld als een doodnormale zaak in de maatschappij
- Mensen die zo verschrikkelijk hun geloof door iedereen''s strot willen duwen :(

(Geen achtelijke groet met een foute smiley)

Verwijderd

Lordy: ook niet op die van mij... je bent niet het enige slachtoffer :)

Maar dat hoeft ook niet, niet reageren zegt tenslotte net zoveel als wel reageren. toch?

Verwijderd

Naderende psychose?

Verwijderd

Waarom doen ze het?
En waarom gaan ze dan ook nog meestal dreigen met geweld, als je er wat van zegt?

En waarom wel/niet?
Het ging denk ik, ook al had ik dat stuk dan niet geschreven, niet om echt agressief gedrag, maar meer om een bepaalde manier van met elkaar omgaan. Er wordt wat afgescholden onder jongeren, maar veel heeft eigenlijk niet eens met schelden te maken.

• BC3 Victim
Dude, ur SICK!!!|:(

Zonder mensen zoals jou was er een stuk minder frustratie op de wereld!

(gericht aan topicposter)

Verwijderd

Goed van je Hybridz, dat je reageert, maar ook jij bekijkt weer eens te eenzijdig, alleen van de kant van degene, die mij probeert te benadelen.
Ik geef toe dat mijn post wel eenzijdig was. Misschien was mijn schepje boven de posts van CP en Lordy wel een beetje overbodig. Maar ik probeerde duidelijk te maken dat vaak je eigen houding veel belangrijker is en dat je niet meteen de boze buiten wereld de schuld moet geven.
Ok, toegegeven, ik sla weleens zo''n toon aan.
Maar waarom zou ik dan zo''n toon aanslaan?
Vraag dat maar eens, als je dat wilt weten.
OK, waarom sla je zo''n toon aan? Is het niet omdat jij je als christen beter voelt dan andere mensen? Iedereen vind natuurlijk dat zijn overtuiging de juiste is, maar mensen als Lordy79 laten zien dat je daarom best een ander in zijn waarde kan laten. Misschien bedoel je het wel goed, maar je komt dan echt verkeerd over.
Man, wat praat je nu voor onzin.
Ik kende die vent niet eens en hij mag zijn frustratie uiten omdat ik hem een vraag terug stel?
Dus mijn versie van gebod 11 geldt wel?
Wat die jongen deed was natuurlijk fout. Dat weet ik ook wel. Ik heb ook een hekel aan dat soort jongens. Maar zij zoeken ruzie en jij reageert daar op. Het is niet jouw schuld dat je dan ook ruzie krijgt, net zoals het niet de schuld van de gemeente is dat er rellen in Genemuiden waren. Maar de gemeente had het wel kunnen voorkomen. In plaats van een jarenlangen traditie simpelweg te verbieden hadden ze ook in overleg met de bevolking kunnen proberen om de race veiliger te maken. Als de gemeente iets minder bot had gereageert en een beetje rekening had gehouden met de bevolking dan waren er waarschijnlijk helemaal geen rellen geweest. Hetzelfde geldt voor de NS op koninginnedag.
Dus gebod 12: "Gij, Barachem, moet uw kop tegenover vreemden dichthouden en als een vreemde uw iets vraagt, moet gij hem geheel gehoorzamen, want de vreemde is meerder dan u en heeft altijd gelijk."...?

Ik vraag me af, of ik volgens jou dan nog ooit iets tegen mensen mag zeggen, puur uit angst om iemand aan te spreken, die een rotdag had.
Dat zeg ik niet, maar kijk wel een beetje uit wie je aanspreekt en waar en op welk tijdstip. Iemand die "een duistere blik" heeft zou ik niet aanspreken.
Ik weet niet meer precies waarom ik dat zei, maar ik voelde een drang daartoe, anders had ik geprobeerd hem op normale wijze te beledigen.
Maar waarom moest je hem nou beledigen? Loop dan gewoon door...
Nou, ik zocht geen ruzie, had ik dat gewild, dan had ik over zinloos geweld gezeverd en hem uitgedaagd mij te doden, want dat deed ik daarvoor, maar ook om degenen toen met hun daden/acties te confronteren, weliswaar tevergeefs.
Ik zal aan je denken bij het volgende zinloos geweld slachtoffer...
Waarom doen ze het?

En waarom wel/niet?
Ik ben het wat dit betreft helemaal met el_marcianito eens.

Voor hen is het normaal. Je tegen alles verzetten en nergens respect voor hebben is volgens mij redelijk normaal op een bepaalde leeftijd.

Vroeger had ik er ook wel moeite mee als ik werd uitgescholden. Soms zelfs door vrienden. Maar als je weet hoe ze het bedoelen dan raakt het je niet meer. Gewoon negeren is dan ook het beste.
Hoe ik me gedraag jegens jou, hangt van de manier af hoe je me benaderd, benader je me open, mag je gerust zien wie ik ben, ben je onverschillig jegens mij, dan ben ik oppervlakkig, soms tot zwijgens aan toe, ben je vijandelijk jegens mij, dan probeer ik je jouw vijandigheid te laten zien en vraag ik je waar je vijandigheid vandaan komt.
Het gedrag van de ander spiegelen is niet altijd de beste optie. Als iemand aggresief tegen je doet kun je beter onverschillig reageren dan dat je zelf aggressief terug gaat doen.

"Wat heb je tegen mij?" lokt meestal meer aggressie uit dan "Sorry dat ik je avond heb verpest. Ik loop nu weer verder, ok?"
Joh, ga maar door, maak me maar belachelijk..., laat maar je eigen falen daarmee zien.
Een parodie is vaak bedoeld om iemand een spiegel voor te houden. Als je de eerste regels van je openingspost doorleest dan past daarbij het beeld van CP''s brievenschrijver of een brallende natuurkunde student die voorzitter is van het studentcorps (ik heb niks tegen natuurkunde studenten hoor :P).
Maar toch vind ik, dat ik als christen veel te maken krijg met het vooroordeel, christenen zijn zwartgallige, saaie, streng-gelovige pruimen
En je versterkt dit vooroordeel op zeer effectieve wijze.
En ik erger me er best aan, dat veel mensen me of in het ene hokje of het andere hokje proberen te drukken, me niet nemen voor wie ik ben en me kwalijk nemen dat ik volgens hun zo ben zoals ze denken, dat ik ben.
Dat is inderdaad vervelend, maar ik denk dat de meeste mensen hier wel eens mee te maken krijgen, misschien de een wat meer dan de ander. Maar hoe ga je hier zelf mee om? Je beklagen zal niet helpen.
Nou groeten en tot morgen, ik hoop, dat ik dan ook nog wat tijd over heb, ik vind deze discussie ondanks de toon leuk...

Greetz and God bless, Barachem...(8>
De toon is misschien wel hard, maar dit soort discussies kun je ook niet met het poldermodel oplossen :P.

Over jouw ondertitel: Dit is volgens mij een hele goede samenvatting van hoe jij over jezelf denkt tov van anderen. Ik vind het behoorlijk arrogant klinken en vraag me af wat andere christenen hiervan denken. Mag je over jezelf zeggen hoe gezegend je bent?

En dat je anderen contstant zegent daaruit blijkt ook niet veel respect voor andere geloofsovertuigingen. (zie ook dat andere topic)

De groeten en gij zijt gezegend uit naam van Lilith de schoone, de Meesters van gene zijde, Femme Taken oppergod der Tweakers, Elvhenk opperheks der W&L, Diadem oppermod der W&L, Morgoth de slotjesgooier, Lord Daemon opperethicus.

Hierbij meteen dan maar excuses aan mensen die zich gekwets voelen. Excuses aan de mensen waarvan ik de naam zonder toestemming heb gebruikt en excuses aan alle andere goden, opperwezens en dwergen die ik niet heb genoemd. B-)

Verwijderd

Barachem,

zonder woorden uit z''n verband te willen rukken zijn dit volgens mij de twee dingen waarbij het fout gaat:
Ik geef toe, ik kom vreemd over
...
Komt het uiteindelijk er dan op neer, dat ik maar met elk mens rekening moet houden en niemand met mij rekening hoeft te houden?
Je bent je er dus van bewust dat je ''vreemd over komt'' maar je bent verbaast dat dit soort dingen in je leven gebeuren.
Als je dat niet wilt zul je je moeten aanpassen. Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan in plaats van de wereld te veroordelen. Als je niet meegaat met de rest is dat je goed recht maar ga dan niet zitten zeiken dat je buiten de boot valt.

Don Quichotte? naief? of dom?
Je hebt prima beschreven hoe je denkt/bent maar ik kan niks vinden waar ik je gelijk in kan geven.
Wel eens van uitstraling gehoord? Door je overtuiging het beter te weten roep je dit soort dingen misschien op je af. Je doet het zelf en dat je vervolgens hier vol verbazing je relaas doet geeft bij mij aan dat je niet veel van het leven snapt.

Agressie bij jongeren mij ass. Je moet gewoon normaal doen en je net als ieder ander aanpassen. Niet mee eens? Prima maar dan niet een ander de schuld gaan geven.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 03 mei 2001 00:50 schreef hybridz het volgende:

Excuses aan de mensen waarvan ik de naam zonder toestemming heb gebruikt en excuses aan alle andere goden, opperwezens en dwergen die ik niet heb genoemd. B-)
ROFL ROFL ROFL ROFL...
:) >:) :P :D :D :) :+ :z

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

Elvhenk

Madam Mikmak

De groeten en gij zijt gezegend uit naam van Lilith de schoone, de Meesters van gene zijde, Femme Taken oppergod der Tweakers, Elvhenk opperheks der W&L, Diadem oppermod der W&L, Morgoth de slotjesgooier, Lord Daemon opperethicus.
ROFL - de volgorde in de opsomming is ook interessant... :D

Maar serieus, ik heb dezelfde bedenkingen als Tomroes. Naderende psychose?

Verwijderd

Misschien argumenten stoffel? Je bent hier op W&L :(

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 07:18 schreef Elvhenk het volgende:

ROFL - de volgorde in de opsomming is ook interessant... :D
De volgorde is willekeurig... of nee,

De volgorde is volstrekt arbitrair :P

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 13:15 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Misschien argumenten stoffel? Je bent hier op W&L :(
Goed, Argumenten...

Ik heb totaal geen zin om 26 pagina''s te gaan schrijven, gewoon omdat andere mensen dat al nodig vinden, wat overigens niet betekent dat ik daarom minder ideëen in mijn hoofd heb.

Maar anywayz, 90% van alle problemen op de wereld komen volgens mij door godsdienst en geld, geld kan niet (meer) weg dus daar blijven we toch mee zitten, maar godsdienst daarintegen!!!?

Als iemand die gelovig is (hierna gerefereerd naar als X) dingen die er gebeuren niet kan verklaren, of mentaal niet sterk genoeg in zijn schoenen staat om zijn leven zelf te kunnen leiden, dan heb daar helemaal geen problemen mee.

Maar als persoon x gelooft in boeken die door de mens geschreven zijn en hier zijn leven op baseert lach ik hem vierkant uit, want dan baseer je je hele leven op een (naar mijn mening) sprookjesboek van Grimm uit die tijd, en dat is gewoon....damn!

Hetzelfde geld overigens voor ALLE godsdienstige kerken.

Nog erger is als persoon X zich superieur begint te voelen aan personen die het niet met hem eens zijn, en ongevraagd zijn mening verkondigt of discussies aangaat met mensen die daar geen behoefte aan hebben.

Of als persoon/volk X het niet kan tolereren als mensen die het niet met hun eens zijn in hun buurt wonen, en ze met geweld willen verwijderen...

Dit is kortgezegd wat ik bedoel, als je er nog op in wil gaan of het niet snapt wil ik wel eens een keer een verhaaltje schrijven, maar niet op mijn werk!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

*zucht* Daar gaan we weer
Op donderdag 03 mei 2001 13:42 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:

Maar anywayz, 90% van alle problemen op de wereld komen volgens mij door godsdienst en geld, geld kan niet (meer) weg dus daar blijven we toch mee zitten, maar godsdienst daarintegen!!!?
100% van de problem op de wereld komen volgens mij doordat de mens verrot in elkaar zit. Da''s net zo''n ongefundeerde mening als de jouwe.
Als iemand die gelovig is (hierna gerefereerd naar als X) dingen die er gebeuren niet kan verklaren, of mentaal niet sterk genoeg in zijn schoenen staat om zijn leven zelf te kunnen leiden, dan heb daar helemaal geen problemen mee.
Ik ook niet... ik doe het zelf trouwens ook :) Ik heb er ook geen problemen mee als mensen geloven dat het leven niet meer is dan 80 jaar bestaan en weer vergaan en dus geen levensdoel hebben op lange termijn.
Maar als persoon x gelooft in boeken die door de mens geschreven zijn en hier zijn leven op baseert lach ik hem vierkant uit
En bedankt... Zie hierboven hoe ik diep in mijn hart over mensen denk die geen levensvisie hebben hieromtrent.
Nog erger is als persoon X zich superieur begint te voelen aan personen die het niet met hem eens zijn, en ongevraagd zijn mening verkondigt of discussies aangaat met mensen die daar geen behoefte aan hebben.
Hier ben ik het WEL weer mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
Tja mensen, wel leuk, dat jullie blijven reageren ondanks mijn posts, dat vind ik een prima instelling van jullie, ga zo door.

Trouwens, dit is weer een megapost.
Door Artwido - woensdag 02 mei 2001 17:41

Ik zal vorig bericht maar niet quote want anders blijf je scrollen
Ok, wel lache regel.
Ik vind het allemaal leuke () uit zijn duim gezogen verhalen.
Ik lach niet in me vuistje, maar ja, jonge je zult wel gelijk hebbe...
Denk maar gerust zo door...
En denk maar, dat me deze dingen niet zijn overkomen, nee, het zijn ja toch allemaal verzinsel, he?
Geloof maar wat jij over me geloven wilt, ik hou je niet tegen.
Wat vind je overigens van mijn agressieve kapsel?
Kaal kan ook best aggro overkomen, maar ik was zelf ook ooit kaal.
Alleen bevalt me de houding van je hand heel wat minder.
Door Subwoofer - woensdag 02 mei 2001 15:42

Je moet maar respecteren dat iemand met rust gelaten wil worden. En als je iemand leert kennen begin je niet over Jezus e.d. Religie is iets persoonlijk, en ik denk dat erarachem ze niet allemaal op een rijtje heeft op dat gebied, iemand zegenen die op punt staat te ontploffen ik krijg het echt op mijn zenuwen van zulk extremisme. En leer eens uit het leven i.p.v. uit de bijbel.
Ik heb je een reply beloofd, hier is ie dan.

Duh, als ik iemand leer kennen, first contact, dan zal ik me heus voor hoeden, om mensen het evangelie de strot door te douwen.
Maar het wordt wat anders als iemand begint te zeuren over dat ik raar beweeg en dat ik het alsmaar over Jezus heb en dat ie daarom een grandioze hekel aan me heeft, dan is het misschien voor mij first contact, maar voor hem niet, want hij kent me zogenaamd al en heeft al een mening over me gevormd.
Dat is dan ook een andere situatie.

Als je me zou kennen, zou je weten, dat ik wel veel met God, Jezus en de Bijbel bezig ben, maar het niet vaak met niet-christenen erover heb.
Dus is je gebazel wel mooi gefundeerd op meerdere vooroordelen over christenen in het algemeen en dus ook over mij.

Natuurlijk is geloven iets persoonlijks, normaal neem ik het initiatief niet, als het gaat over het spreken over wat ik geloof.
Meestal initieren anderen zulke gesprekken of in een gesprek komt het aan de orde.
Was die vent niet over mijn geloof begonnen, dan had ik waarschijnlijk het er niet eens bij betrokken, maar dan was dat conflict ook geheel anders verlopen.

Je hebt het erover, dat ik hem met rust hoor te laten, als ie erom vraagt, maar hij begon me eerst te zeggen, dat hij me niet mag, omdat ik raar beweeg en over Jezus praat en toen pas, laat me met rust, omdat ie verder geen zin meer had om met mij te praten, toen ik vroeg wat er dan zo erg aan mijn bewegen en mij praten over jezus was.
Pas daarop begon ik met duisternis en licht.
En nadat ie terugkwam, toen pas ging ik hem zegenen.
Mag in jouw ogen religieus extremisme zijn, maar in mijn ogen is het anders, namelijk meer eerst toch nog een gesprek proberen aan te gaan en daarna het vuur proberen te sussen.
Maar ja, dat gaat vaak vaut, omdat ik me moeilijk in andere mensen kan inleven, ook al heb ik de wil daarvoor.
En het alternatief was om zelf ook in woede uit te barsten en hem tot het slaan van mij te brengen met eerst over zinloos geweld te zeuren en dan hem uit te dagen om me te slaan, als ie zo graag zinloos geweld wou uiten.
Maar in het vervolg ga ik dit soort dingen nog anders aanpakken.
T''is niet eens bewezen dat Jezus echt heeft bestaan, daar zijn veel theologen het over eens. Jezus'' naam is 1 keer verschenen in een romeins verslag dat gekopieerd werd door geleterden, zeer waarschijnlijk christenen dus.
?HUH?
Waar heb je het nu over?
Dit hoort niet in deze topic en waarderen doe ik deze opmerking van je niet.
Trouwens, historisch gezien heeft Jezus wel geleeft, nu is nog de vraag of de bijbel gelijk heeft of niet.
Ik ben van mening, dat dat wel zo is.
Van mij uit negeer je mij, maar wees niet verbaasd, als ik je verbaasd nakijk.
Maar ga dan niet mij vragen van ''wat mot je?'', maar loop lekker door, bespaart een hoop ellende.
Natuurlijk respecteer ik, dat je niet groet, maar respecteer dan ook, dat ik je even verbaasd nakijk.

HAhahah, je hebt het over respect en bekeren.
Wees gerust, ik wil je niet bekeren, alleen zal ik je het evangelie vertellen, want ik zie het als jouw recht, om het evangelie goed uitgelegd te krijgen.
Wat je daarmee doet, maakt me wel uit, maar moet jezelf weten.
Want alleen God zelf kan jou bekeren of iemand anders, ik niet.
Dus respecteer ik wel jou geloof/overtuiging, maar wil ik je wel mijn geloof/overtuiging vrij aan bieden en jij mag het aannemen of verwerpen.
Dat is trouwens wat ik echt haat aan religieuze fanatici. Jullie zijn niet beter dan de rest van de wereld.
Zeg ik, dat ik beter ben dan de wereld?
Ook nu kan ik afdwalen en mijn leven in een puinzooi veranderen, alleen vertrouw ik op Jezus, dat Hij mij ervoor bewaart.
Niet omdat ik beter ben, maar omdat Hij het aan iedereen belooft, die Hem wil volgen.
Zonder Hem heb ik geen enkel recht, alleen Hij heeft recht en Hij geeft het aan ieder, die Hem wil volgen.
Want nog steeds zondig ik, maar niet ik maar Jezus zelf is rechtvaardig en daarom is Hij mijn rechtvaardiging en ook de rechtvaardiging voor ieder die Hem volgt.
jullie leven in een waas en een denkwereld en een wereld die jullie zelf gecreerd hebben en die jullie verlossing noemen.
Ach joh, hou op met dit soort gezeik, daar wordt ik niet goed van:r.
Want als je het zo stelt, dan leeft ieder, inclusief jij, in een denkbeeldige wereld, waarin hij/zij de waarheid in pacht denkt te hebben.
En je stelt het ook nog zo, alsof jouw zienswijze de werkelijkheid is, dit is nou het soort mentaliteit, waar ik werkelijk van walg.
Geen ruimte voor discussie en ieder die anders denkt, is een fanaticus en hoort in het gesticht thuis.
Jij klinkt ja zelf als die religieuze fanatici, dus de pot verwijt de ketelen.
Ooit al aeens aan gedacht dat dat voor sommige mensen die verlossing wel eens de hel kan zijn?
Yup, dat zou kunnen, maar wat heeft het met dit topic te maken?
Ik heb niets tegen religie als dat de persoon in kwestie een beter mens maakt.
Wat bedoel je nou met religie?
Alleen het christelijke geloof?
Maar ik word echt pissed als er zo''n naïve frusti (want hoe je het ook draait of keert, extreme religiositeit lijdt tot frustratie bij die gelovige) over god begint. Die houding. Echt zo van: daar is weer een arme ziel die god moet leren kennen. Waarna ze met een smile beginnen over wie ze wel zijn.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar wat heeft dat te maken met dit onderwerp?
Zie je mij ook als een fanatieke religieuze frusti?
Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een diep gelovig persoon gezien die er echt gelukkig uitzag. Er is altijd die serieuze, naïve blik in hun ogen met, en dit is de beste benadering die ik kan vinden, een soort van afkeer tegen het leven.
Alweer offtopic, maar wat versta je onder gelukkig uitzien?
Is een serieuze naive blik dan een teken van niet gelukkig zijn?
Waarom interpreteer je die blik als een soort van afkeer van het leven?
Want hierna is het toch zoveel beter.
Oh ja, dat klopt wel, maar we leven op moment hier en nu, dus horen we ons best nu te doen.
Hierna is er niets, en nu moet je leven.
Typisch fanatici-uitspraak, je eigen mening als de waarheid voorschotelen en daarmee geen respect tonen voor andermans meningen.
En zelfs als er hierna iets is, meot je nu leven
AMEN!
Ik ook, tenzij ik echt slecht gezind was.
Normaal gezien had er wel een "heil satan"-groet afgekunnen
Wat had je dan gedaan?
Me op me bek geslaan?
In mijn ogen ben je er ook een. Als je gelovig bent moet ten eerste er niemand mee lastigvallen (of over aanspreken) en niet overal god bijhalen, en dat doe jij wel.
De pot verwijt de ketel.
Jij doet precies datgene, waar je mij van beschuldigd.[quote]
Door Tweaker - woensdag 02 mei 2001 19:16

quote:
Heel lang verhaal (mijn scrollmuis is versleten )

En jij heb gewonnen.[quote]

Dat met die scrollmuis heb ik nooit gepost, hoezo quote je dat dan als van mij zijnde?
Door Lordy79 - woensdag 02 mei 2001 20:40

quote:
Lordy79:

Bij deze... en ik vind het een beetje jammer dat je op iedereen zijn/haar argumenten ingaat, behalve op de mijne.
Bij deze dan.
Dit vind ik een vooroordeel. Je gaat, [b]als Christen nota bene, negatief denken over anderen terwijl je er nog geen woord mee gewisseld hebt. Ik wil niet zeggen dat ik gespeend ben van vooroordelen, maar dat mensen om hun kapsel aggressief overkomen... ik scheer mij ook wel eens een week niet en heb geen tijd om mijn haren te kammen (te lan geGoT ''s morgens ) en dan kom ik misschien ook wel ''aggressief'' over.
Ok, ik had al toegegeven, dat ik hierin wel te ver ga, maar ik wil het dan ook liever hebben over de jongerencultuur waarin alles maar harder, stoerder en commercieler moet.
Nou, ik weet het niet hierbij, ik vind dit een zeer subjectief onderwerp en alleen God weet, wat ik had moeten doen.
Als ik fout zat, dan zal ik het heus wel merken.
Vind jij, maar ik zie het als een legitieme vraag, want ik stelde die, toen hij mijn bewegen en mijn spreken over God veroordeelde en daarmee mij.
Ja, jij, maar ik ben iemand anders met andere gewoonten en fouten.
Ik weet het niet.
Waarschijnlijk, dat ik bij een volgende aanvaring, die vast nog komt, weer anders reageer.
Hoezo generaliseren...
Ook een fout van mijn kant, vergeef me...
Ik zal uitkijken om niet weer onterecht te generaliseren.
Ok, ik hou je niet tegen.
Jezus leert om juist NIET te generaliseren en als jij zo''n goede christen bent, denk ik dat je daarin een voorbeeldfunctie hebt te vervullen.
Daarbij denk ik dat de manier waarop je je in deze draad manifesteert niet echt goede ''reclame'' is voor het christendom.
Goed, dat je me op de generalisatie wijst.
Sorry voor mijn soms best botte manifestatie, maar nu probeer ik wat scherper te worden en minder met planeten rond te gooien.:)
Als ik heel eerlijk ben vraag ik mij dat ook af. Enerzijds zijn er erg veel verrotte jongeren en anderzijds hoor ik van ''ouderen'' dat dat vroeger ook het geval was en dat dat gewoon bij die leeftijdsgroep hoort.
Maar ik weet van een 74-jarige man, dat voor WO2, de mensen wel meer respect voor elkaar haaden, ook jongeren.
Er waren toen ongeschreven regels, ook voor pesten en omgang met elkaar.
Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit dat ''vroeger alles beter'' was. Ook ik zie afglijding van de maatschappij maar zie dat niet alleen bij de jeugd. Daarbij zie ik mezelf ook meeglijden, wat denk ik niet 100% te voorkomen is.
Dat zie ik ook, maar ik wilde meer specifiek de jongeren en hun cultuur aanpakken, welke een van de oorzaken van deze maatschappelijke verslechteringen is, omdat de jongeren ouder worden.
En zelf glijd ik ook af en alleen Jezus is bij machte mij hierin te herstellen en te bewaren en dat beaam jij.
(trance, de goa en de andere ''zooi'' zou ik kunnen missen als kiespijn maar da''s een andere discussie)
Ik had het over hedendaagse muziekstijlen, zoals trance, dance, goa-trance en allerlei andere stijlen...
Ik zou die erg missen, zou ik naar de jaren 50, 60, 70 of 80 teruggaan...
Trouwens, ik zit wat trance en goa te luisteren, terwijl ik post.
Ach... je maakt het meer dan goed d.m.v. de lengte van je posts...
Here to serve you...
God houdt ook van jou...
Amen, maar ook van jou en ook van elk ander op GOT.
quote:
Op woensdag 02 mei 2001 17:41 schreef Artwido het volgende:

Mja.. iets in me zegt dit ook, maar je weet maar nooit en in een verloren minuutje even een post in elkaar draaien is no prob.
Jammer, dat je er zo over denkt, want ik reageer wel degelijk serieus en zie dit niet als een grap.

Trouwens, ik heb geen typcursus gehad, typ dus met max 2 vingers en zit dus een beste tijd achter zo''n post.
Door SuperG - woensdag 02 mei 2001 21:39

quote:
Waarde Gotters, .......

Eén enkele/meedere ervaring van EEN persone is niet representief voor de nederlandse jeugd
Blijkbaar heb je zo''n kut reputatie dat velen jouw niet mogen door je gezeik en dat je toevallig zoeentje tegen komt pech voor jouw
Ok, het klopt, dat de ervaringen van een persoon niet representatief zijn voor de nederlandse jeugd, maar daardoor zijn ze niet irrelevant.
Ik heb die reputatie niet bij iedereen, die ik ken.
Velen mochten me al niet voor eventueel gezeik van me, alleen al afgaande op mijn uiterlijke kenmerken en mijn duitse accent of mijn nerdy uitstraling.
Als het mijn gezeik alleen zou zijn, dan zou ik weinig problemen hebben.
Maar het schijnt zo te zijn, dat degenen, die me op mijn uiterlijk en mijn uitspraak veroordelen en slecht behandelen, zelf erg intolerant, bevooroordeelt en discriminerend bezig zijn.
Nederland wordt geacht een multiculturele samenleving te zijn, waar de hoofddoekdragende allochtoonse, de metal freak met zijn lange haren en de bomenomhelsende newager gerespecteerd en getolereerd horen te worden, dus je hoort als individu in je uiterlijk, je spraak en je denkbeelden gerespecteerd te worden.
Maar in de praktijk is dat best anders.
Er is wel degelijk weing respect en tolerantie jegens individuen en ook bepaalde minderheden, en ook ik krijg vaak met intolerantie en respectloosheid te maken jegens mij als individu.
Moet ik dan mijn uiterlijk, spraak en overtuiging dan veranderen, welke een uitvloeisel van mijn individualiteit zijn en van mijn rebellie tegen de meeste huidige culturen in nederland en daarmee mijn identiteit verloochenen?
Ik zelf vind van niet, maar ik ben wel van mening, dat ik bepaalde omgangsvormen met anderen beter kan vermijden.
Macho gedrag is een natuurlijk oer gedrag evolutie erfenis van het man zijn wat in de heden daagse westerse cultuur als negatief wordt gezien maw diegene vind iemand op de bek slaan is leuk cool en tof stoer het macho gedoe dus
Ik ben het niet eens met het ontstaan uit de evothoerie, maar dat terzijde.
Maar juist deze erfenis is datgene, wat ik in de huidige jongerencultuur verafschuw, dat het goed en stoer is om iemand te verwonden of zelfs te doden.
loop je wat achter kwa kracht, popilariteit, laat groeier, dan wordt je vaak het slachtoffer helaas.
Ja, dat bedoel ik nou, dat is een van de misstanden van de huidige jongerencultuur en dat is waar ik tegen rebelleer.
Door LoWLaNDeR - woensdag 02 mei 2001 21:51

Geen wonder dat je problemen in Slagharen kreeg (Bonte Wever waarschijnlijk?)
Da''s een kuttent. Iedereen is er op ruzie uit nadat ze zich vol hebben laten lopen. Maargoed, dat blijkt tegenwoordig ookal standaard te zijn.
Ach ja, dat wist ik toen nog niet zo.
Ennuhm, ik verbaas mezelf om een serieuze reply op jou te tikken, want de manier waarop jij je overtuiging qua levensbeschouwing door iedereen''s strot wil duwen is gewoonweg bizar
Huh?
Ik wil niemand mijn levensbeschouwing door de strot douwen, maar als iemand raar tegen me doet over me geloof, dan zal ik dat onderwerp niet schuwen, want hij komt ermee.
''t Toontje en taalgebruik van de gemiddelde o-zo christelijke op zondagochtend.
Wat bedoel je?
Sorry hoor, maar als je dat gedeelte achterwege had gelaten, en niet zo verschrikkelijk had gegeneraliseerd, had er best een leuke discussie uit jou topictitel kunnen voortvloeien.
Wil je nou serieus reageren of wil je me afkraken?
Ik ben de hele tijd bereid tot een leuke discussie.
Een topictitel waarbij je het mijninziens bij het verkeerde eind hebt BTW. Iedereen is tegenwoordig agressiever. Niet alleen jongeren. Ik kan hierbij op bepaalde bevolkingsgroepen ingaan in het bijzonder, maar dat zal ik niet doen. Hoe deze agressie komt?
Zie een eerder antwoord, ik geef je wel gelijk hierin.
- Individualisering van de maatschappij
- Geweld als een doodnormale zaak in de maatschappij
- Mensen die zo verschrikkelijk hun geloof door iedereen''s strot willen duwen
Topictitels, dat zie ik, maar waarvoor?
(Geen achtelijke groet met een foute smiley)
Is dit bedoeld als provocatie of als teken van negativiteit?
Door Captain Proton - woensdag 02 mei 2001 22:13

Lordy: ook niet op die van mij... je bent niet het enige slachtoffer
Maar dat hoeft ook niet, niet reageren zegt tenslotte net zoveel als wel reageren. toch?
Ik reageer, nu je zin?
LOL. Kan zo in de krant als ingezonden brief, precies het juiste toontje... Alleen ff 50 jaar bij je leeftijd tellen, dat hoort
(en nou maar hopen dat hij dit ook echt lichtelijk ironisch bedoelde
Als dat niet zo is, is het misverstand uit de rest van de post btw wel meteen verklaard )
Ach ja, ik ben in het geheim een 73 jaar oude man, die zich als 23-jarige jonge man heeft vermomd en nu het kwaad in de wereld bestrijdt.
Maar alleen als zijn rikketik het toelaat.
tja, we kunnen niet allemaal Jezus zijn he? Maar is dat zo vreemd dan, of zelfs fout? Mensen zijn individuen, en da''s maar goed ook...
Yup, maar ik bedoelde het te individualistisch zijn.
Het te weinig rekening houden met je medemensen, ook ik maak me daar vaak schuldig aan.
Mja, tot zover kan ik het me voorstellen... Ik ga even advokaat van de duivel spelen , hoop dat je dat niet erg vindt
Jongen loopt over straat, heeft flink de pest in (banden van zn brommer lek gestoken waardoor ie het hele eind moet lopen ofzo) en komt dan iemand tegen die hem heel vrolijk gedag zegt. Nou is dat op dat moment zowiezo al heel erg tegen het zere been aan schoppen, en dat wordt er niet beter op wanneer hij ziet wie ie tegenkomt... Het laatste waar hij op dit moment zin in heeft, is een gesprek met iemand die hem gaat vertellen dat hij vergevingsgezind moet zijn tegen degene die die banden lek gestoken heeft. Dus hij zegt maar niks en loopt stug door. Achter zich hoort hij je omdraaien en dus kijkt hij ook om, en gooit eruit: wat mot je? En als jij hem dan vraagt waarom ie geen hoi zei, probeert ie zo snel mogelijk het gesprek te be-eindigen door een paar onaardige opmerkingen.
Heb ik al op gereageerd in de vorige post, maar dan in het algemeen.
Kijk eens in het chaotische begin van me vorige post.
Dat meen je niet! Jij roept iemand zoiets na en vindt het vreemd dat ie zich omdraait? Zou ik toch ook gedaan hebben denk ik... En er een paar scherpe opmerkingen over de morele verderfelijkheid van het christendom
Dan hadden we wel een aanknopingspunt gehad en waren wij er wel uit gekomen en zonder dat jij mij vijandig geweest zou zijn, denk ik.
Of misschien ook niet, maar dan was ik snel om een hoekje gelopen en in lachen uitgebarsten
Ach ja, dan was ik ook me weegs gegaan.
Serieus, je moet misschien maar eens proberen om anderen in hun waarde te laten en niet bij elke gelegenheid te proberen hen jouw levensvisie (want meer is het niet) op te dringen.
Dat doe ik, maar als iemand anders mijn geloof kleineert, heb ik een reden om erover te praten en die zal ik dan ook gebruiken.

Als iemand niet over mijn geloof begint te zeiken, dan wil ik het alleen over tolerantie en respect hebben.
Tja, misschien had ie je in naam van Satan moeten vervloeken, dat was veel leuker geweest voor dit verhaal En op de een of andere manier veel passender... Vind je ook niet?
Nog passender was het voor hem waarschijnlijk geweest om te zeggen: "bedankt" en zich om te draaien, met sommige mensen valt nou eenmaal niet te discussieren...
Nou, dat was aan het einde, dus dat maakt ook niet veel meer uit.

Je wilt zeggen, dat er met mij niet te discussieren valt.
Maar juist in zo''n situatie ben ik tot discussie bereid.
Een probleem was ook, dat ik met hem daarover wou discussieren, wat ie tegen mij had gezegd en hij dat geheel niet wou, ook helemaal te kennen gaf.
Dat was voor duisternis en licht.
Volgende keer zeg ik dan direct na zo''n reactie: "Het ga je goed en tot ziens.", en dan ga ik weg.
mja, open die dan maar... Ik kom wel reageren dan.
Ok, maar heb geduld, want ik heb nu niet zoveel tijd ervoor.
Verreweg de meeste mensen geloven niet in wat jij zegt. Sterker nog, ze zijn niet eens geinteresseerd in wat jij zegt, of omdat ze hun eigen geloof hebben, of omdat ze bewust niet geloven. Het is uiterst provocerend om ze dat dan op te gaan dringen... Als jij je afvraagt waar het geweld op straat vandaan komt, nou, hier heb je een oorzaak. Natuurlijk was die reactie van die jongen overdreven, maar jij lokte het ook wel heel erg uit.
Deels wel, deels niet, ik heb in het begin weinig verkeerds gedaan, maar had na zijn uiting om met rust gelaten te worden, weg moeten gaan, voordat ik met licht/duisternis en de zegening begon.
Maar hij heeft zijn verantwoordelijk in zijn reactie.
btw, wat zou jij er van denken als ik jou daarna zou vervloeken uit naam van Satan, en je zou toewensen dat je nog voor de dood ontdekt wie de eigenlijke meester der schepping is? Juist...

(overigens, ik ben geen satanist ofzo, ''t is alleen een mooi voorbeeld hier...)
Ik zou naar aller waarschijnlijkheid vragen, waarom je me vervloekte en als jij dat zou willen een discussie met je aangaan en anders weggaan omdat er toch niet met je te praten zou vallen.
Hmmm, ik denk niet dat hij in je messias gelooft en dus kan zijn haat daar ook moeilijk tegen gericht geweest zijn. Jezus vervloeken is voor hem ook niet erger dan zeggen: "oh, mijn schoenveter is los", bij wijze van spreken: het betekent niks voor hem. Waar die haat waarschijnlijk tegen gericht is (naast gewoon een flinke portie frustratie vanwege die bromfiets) is tegen het voortdurende pogen van het christendom om haar normen en waarden op te dringen aan de maatschappij (zie het debat over abortus/euthanasie bijvoorbeeld) en het voortdurend aggressief proberen anderen ertoe aan te zetten zich bij het christendom aan te sluiten, ook als deze herhaaldelijk hebben aangegeven daar niet in geinteresseerd te zijn. (of beter: van sommige afsplitsingen/sekten, de meeste christenen zijn immers (goddank) gematigd en weten hoe ze anderen in hun waarde moeten laten)
Nee, hij zei, dat hij zich eraan egerde, dat ik over Jezus praatte, terwijl ik hem verder niet kende.

Maar dat wat je zegt klopt wel, alleen dat God Zijn normen wel duidelijk aan mensen laat zien, ze ermee confronteerd, maar de mens de keuze laat.
Ook vind ik het jammer, dat er christenen zijn, die het evangelie agressief aan de man brengen, zelf ben ik zo niet meer.
Alleen moet je je niet verbazen, als ik het evangelie uitleg als je erom vraagt of dat ik ook breng als je me om mijn geloof veroordeelt en me erom uitscheldt.
Gezellige wijk. Fundamentele christenen, fundamentele moslims... lijkt de middeleeuwen wel. Misschien toch maar goed dat nederland aan het ontkerken is, zijn we daar iig vanaf...
Ik ben een fundamentalistische christen in de zin dat ik mijn geloof op de bijbel fundeer en speciaal op Jezus zelf.
Maar ook niet meer of anders.

Jouw mening, over ontkerking, ik zie het als een beetje negatief.
haha... Je weet idd wel hoe je leuke discussies moet uitlokken. Jammer alleen dat je er bijna nooit op reageert...
Doe ik nu toch wel.
Ik ben het daar niet mee eens... Als we deze tijd vergelijken met bijbelse tijden, en de middeleeuwen, en eigenlijk alles wat daarna kwam tot na de 2e wereldoorlog, is de samenleving er onnoemelijk veel op vooruit gegaan. Al was het maar omdat dingen als slavernij afgeschaft zijn, uitbuiting van arbeiders veel minder is, racisme nu als een afwijking gezien wordt, door de emancipatie, vrij kiesrecht, verminderde invloed van de kerk op de samenleving, meer vrijheid voor elk individu om zich als individu te ontplooien. Aggressie is afgenomen ipv toegenomen op die schaal bekeken. Gladiatorenspelen en politieke moorden op klaarlichte dag zoals in Rome zijn nu echt niet toelaatbaar... Pas na 1945 is geweld en ruwheid afgenomen in Nederland.
De algemeen geaccepteerde normen en waarden zijn in 1945 best erg veranderd, maar wat willen mensen en doen mensen dan wel stiekum?
En ook deze normen en waarden zij veranderd, niet altijd in het positieve en de culturen in nederland zijn veel slechte dingen langzaam maar zeker gaan aanmoedigen, vooral de jongerencultuur.
Misschien was het in de jaren 50 en 60 minder, maar toen kwam men net uit de verschrikkingen van de 2e wereldoorlog en was men dus veel ergere dingen gewend... Dan valt het niet zo op. Verder gold in die tijd dat er minder mogelijkheden tot geweld waren, vooral omdat de mobiliteit toen veel kleinr was (Amsterdam 30 april 2001 was toen bijvoorbeeld niet mogelijk geweest). Tot slot geldt dat het in die tijd niet meteen door het hele land ging als er ergens iemand doodgeslagen werd, de massamedia waren veel minder ontwikkeld.
En toch ben ik het er niet geheel mee eens, in de 2e WO waren de duitse soldaten best hoffelijk (weet ik van die 74 jaar oude man), terwijl je nu moet uitkijken in welke wijken van een stad je loopt.
Niet alles was slechter vroeger.
Ok, communicatie en vervoer.
Maar dan nog vind ik dat niet alles daaraan te wijten, dat het erger l

• BC3 Victim
goed, ik wil het wel horen barachem(sorry), en nee met persoon X bedoel ik persoon X en niet jou, als ik over persoon X iets zeg wat (volgens jou) op jou van toepassing is dan bedoel ik onder andere jou, maar dat is aan jezelf om te beoordelen.

P.S. met mijn werk bedoel ik dat ik op mijn werk ben, en het niet kan maken om hier 3 uur te gaan zitten typen...ben ik toch wel eens heel benieuwd naar wat jij dacht dat ik bedoelde...?

• Artwido
  • Laatst online: 22:25
Eén ding moet ik Barachem nageven; hij maakt wel werk van zijn replies :)

Verwijderd

Dat zeker!

Maar om verder te gaan op Barachem''s reply, ja, mijn zinnetje over jouw groet is een teken van negativiteit van mijn kant. ''t Doet mij naar een vervelend soort van aandachtstrekkerij neigen.

''t Taalje waarover ik het had is het herhaaldelijk Gebruiken Van HoofdLetters Om Bepaalde Personen/Begrippen Aan te Duiden, waardoor je voordat je maar met argumenten komt, sommige mensen al tegen je in het harnas jaagt door zeer brutaal/asociaal te stellen dat jou levensovertuiging de juiste is. De zin "totdat ik... aannam" behoort hier bijvoorbeeld ook toe.

Ik duidde met het overvloedig noemen van je levensovertuiging het feit dat je, ondanks dat mensen dat niet op prijs stellen, je doorgaat met het "prediken" ("Ik zegen je in naam van god or whatsoever.")
Natuurlijk kan je een botte reactie verwachten. Je mag blij zijn dat jouw hoofd nog op je romp zit eigenlijk. Tegenwoordig slaan ze elkaar in disco''s/tijdens het uitgaansleven voor kleinere dingen de hersens in.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik vind het een slechte zaak om uit 1 enkele ontmoeting meteen de conclusie te trekken dat jongeren zich agresiever gedragen. Ik kan mij net als Captain Proton de reactie van die jongen heel goed voorstellen.
''Ik zegen je in de naam van Jezus, het moge je goed gaan, wees gezegend.
Dat zou bij mij dus ook meteen een boze reactie opwekken. Dit is voor iedereen volgens mij wel een belediging. Alsof je iets slechts bent wat alleen door toedoen van een god weer beter kan worden.
ik zei en riep tegen hem, dat hij zo deed, omdat in hem duisternis is en in mij licht en dat zijn duisternis het licht in mij niet kan verdragen.
Dit is duidelijk een belediging.

Virgol

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Da''s nou wat je noemt een reply :)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Barachem: je krijgt nog wel een lange reply, maar nu ff niet...

1 ding wil ik er echter wel kwijt:

Natuurlijk is die jongen verantwoordelijk voor zijn eigen daden, net zoals jij dat bent voor die van jou. Maar SAMEN zijn jullie verantwoordelijk voor dat conflict... Je kan wel in je eentje ruzie zoeken, maar in je eentje ruzie hebben is nogal lastig.

Ik praat zijn daden niet goed, zeker niet zelfs, maar dat er zo''n conflict ontstond zoals jij beschrijft, was niet alleen zijn schuld...

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Barachem, je bent in de buurt gewoon als gek bekend, lijkt me wel duidelijk...

Je komt op mij ook erg opdringerig en prekerig over, en persoonlijk zou ik ook een hekel aan je hebben als je in mijn buurt zou wonen en constant hoi tegen me zou zeggen.

Mensen zijn soms op zichzelf en daar moet je maar rekening mee houden...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer...
Effe een opdrachtje af, en dankzij de hulp van een medestudent.
Goh, wat zuigt progge in Pascal.
Marre, nu weer ter beschikking.
Door _-SToFFeL-_ - donderdag 03 mei 2001 16:23

goed, ik wil het wel horen barachem(sorry), en nee met persoon X bedoel ik persoon X en niet jou, als ik over persoon X iets zeg wat (volgens jou) op jou van toepassing is dan bedoel ik onder andere jou, maar dat is aan jezelf om te beoordelen.
Ok, heb ik vrede mee...
P.S. met mijn werk bedoel ik dat ik op mijn werk ben, en het niet kan maken om hier 3 uur te gaan zitten typen...ben ik toch wel eens heel benieuwd naar wat jij dacht dat ik bedoelde...?
Ach, ik snap wat je bedoelt, want ik had het zelfde...
Ook veel werk.
Door Artwido - donderdag 03 mei 2001 16:25

Eén ding moet ik Barachem nageven; hij maakt wel werk van zijn replies
Dank je.
Door LoWLaNDeR - donderdag 03 mei 2001 19:24

Dat zeker!
LOL!
Maar om verder te gaan op Barachem''s reply, ja, mijn zinnetje over jouw groet is een teken van negativiteit van mijn kant. ''t Doet mij naar een vervelend soort van aandachtstrekkerij neigen.
Je moet zelf weten, wat je doet.
Als je me wilt vertellen, dat je bepaald gedrag van me niet respecteerd en/of tolereert, is het jouw zaak, maar ik geef wel mijn mening op jouw mening.
''t Taalje waarover ik het had is het herhaaldelijk Gebruiken Van HoofdLetters Om Bepaalde Personen/Begrippen Aan te Duiden, waardoor je voordat je maar met argumenten komt, sommige mensen al tegen je in het harnas jaagt door zeer brutaal/asociaal te stellen dat jou levensovertuiging de juiste is. De zin "totdat ik... aannam" behoort hier bijvoorbeeld ook toe.
He zeg, natuurlijk stel ik mijn levensovertuiging als de juiste voor mij en elk ander, want ik ervaar die namelijk als waarheid.
Het is aan een ander om dat aan te nemen of niet.
Verder is het niet mijn bedoeling om mijn levensovertuiging aan iemand anders op te dringen, ik laat alleen zien, hoe ik over denk.
Dat ik daarbij HOOFDLETTERS gebruik Voor Jezus, God, Heilige Geest, etc. , is niet meer dan natuurlijk, omdat ik God wil eren.

Als je dus mij dit wilt gaan verbieden, dan kun je me net zo goed alle andere zogenaamde rechten van de mens afnemen en me vogelvrij verklaren.

Kijk, ik zit toch geen racistisch gebral of haat-propaganda uit te dragen?
Maar ja, de ene heeft vandaag de dag meer gelijk dan de ander...
Ik duidde met het overvloedig noemen van je levensovertuiging het feit dat je, ondanks dat mensen dat niet op prijs stellen, je doorgaat met het "prediken" ("Ik zegen je in naam van god or whatsoever.")
Natuurlijk kan je een botte reactie verwachten. Je mag blij zijn dat jouw hoofd nog op je romp zit eigenlijk. Tegenwoordig slaan ze elkaar in disco''s/tijdens het uitgaansleven voor kleinere dingen de hersens in.
Ik weet nog niet, of ik nu juist niet of wel gezondigd heb in die situatie...
God zal me het vast laten zien, als ik Zijn wil overtrad in deze gelegenheid, want ik geloof, dat God me in deze situatie geleidt heeft en mij ten opzichte van die vent heeft gebruikt om tegen hem te spreken.
En mocht dat niet zo geweest zijn, dan ben ik ervan overtuigd, dat God me dat wel duidelijk zal maken.
Door Virgol - vrijdag 04 mei 2001 13:28

Ik vind het een slechte zaak om uit 1 enkele ontmoeting meteen de conclusie te trekken dat jongeren zich agresiever gedragen. Ik kan mij net als Captain Proton de reactie van die jongen heel goed voorstellen.
quote:
''Ik zegen je in de naam van Jezus, het moge je goed gaan, wees gezegend.

Dat zou bij mij dus ook meteen een boze reactie opwekken. Dit is voor iedereen volgens mij wel een belediging. Alsof je iets slechts bent wat alleen door toedoen van een god weer beter kan worden.

quote:
ik zei en riep tegen hem, dat hij zo deed, omdat in hem duisternis is en in mij licht en dat zijn duisternis het licht in mij niet kan verdragen.

Dit is duidelijk een belediging.
Virgol
Het is een belediging, als hij geen duisternis in zich heeft en ik geen licht in mij.
Dat geef ik toe.

Het grapppige is, dat de mens volgens de bijbel sinds Adam al vanaf de conceptie door en door duister is in geestelijk opzicht en daardoor voor God verwerpelijk.
Ok, het is wel zo, dat God in Zijn genade kinderen (tot een bepaalde individueel varierende leeftijd) en een groot deel van de verstandelijk gehandicapten, welke mensen zijn, die het evangelie niet kunnen snappen, behouden zijn als ze sterven.
Maar dat is weer offtopic.

Maar mensen zijn nu van nature in geestelijk en verstandelijk opzicht duister, de een meer, de ander minder en daardoor opstandig ten opzichte van God (ik leg nu onbedoeld veel van het evangelie uit).
Nu is het zo, dat die mensen, die Jezus als Verlosser en Heer hebben aangenomen, in hun verstand en geest verlicht worden door God''s Heilige Geest.
Ook worden zij geleid door diezelfde Geest in hun wandel, handel en spreken, als ze open voor God zijn.
Maar zij blijven wel mensen met fouten en zonden en ze kunnen zichzelf begoochelen.

Nu heb ik Jezus als mijn Verlosser en Heer aangenomen en ben ik weleens open voor Hem, althans, zo zie ik dat.
Dus ik heb dat licht in me.
En die vent was vijandig daartegen, dat ik weleens met mensen over Jezus sprak, dus opstandig tegenover Jezus, en daarom heeft hij duisternis in zich.
De bijbel leert, dat de duisernis zich tegen het licht verzet, omdat de duisternis het licht niet kan verdragen.

Da''s dus allemaal mijn kennis.
Ik denk nu, dat God mij op een manier gestuurd heeft, om zo deze vent datgene te zeggen wat ik zei.
Dat denk ik, omdat ik in een best goede stemming daarna was, maar dat ik erover nadacht en niet boos of kwaad op hem was of mij beklaagde bij God, waarvoor ik deze behandeling van die vent verdiend had.
Maar ja, ik heb God gevraagd, om me te laten zien, of ik nu wel door Hem geleid werd en mij geen schuld treft of dat ik zelf gedwaalt heb, mij voor de gek gehouden heb en mij dus wel schuld treft, want dan heb ik zonder God''s toestemming iets gedaan.
Ik zie wel, wat het was.
Door udenjpg - vrijdag 04 mei 2001 13:33

Da''s nou wat je noemt een reply
Ja he?
Door Captain Proton - vrijdag 04 mei 2001 13:47

Barachem: je krijgt nog wel een lange reply, maar nu ff niet...
1 ding wil ik er echter wel kwijt:

Natuurlijk is die jongen verantwoordelijk voor zijn eigen daden, net zoals jij dat bent voor die van jou. Maar SAMEN zijn jullie verantwoordelijk voor dat conflict... Je kan wel in je eentje ruzie zoeken, maar in je eentje ruzie hebben is nogal lastig.

Ik praat zijn daden niet goed, zeker niet zelfs, maar dat er zo''n conflict ontstond zoals jij beschrijft, was niet alleen zijn schuld...
In je eentje kun je geen ruzie hebben, dat klopt.
Maar je kunt in je eentje wel eenzijdig een conflict aangaan, mocht de ander niet meedoen, dan rol je over hem heen, als ie zich niet terugtrekt.
En soms is het belangrijk, om wel staande te blijven en te zeggen:''Stop!'' en tegenmaatregelen te nemen.
Dat deden de geallieerden en soviets ook in WO2 en dat moet vandaag de dag ook in genoeg zaken.
Hadden ze dat niet gedaan, dan was vast de hele wereld nu het 3e Duitse rijk geweest.

Vandaag zijn er best veel mini-dictatoren onder ons, mensen, die zich het belangrijkste van de wereld vinden en je vindt ze bij elke bevolkingsgroep, jammer genoeg ook onder christenen.
Sommige zijn subtiel en manipuleren mensen voorzichtig, andere gebruiken weer grof geweld en er is ook een hele scala tussenin, maar in elk geval moeten dit soort mini-dictaturen een einde vinden.
Zo zijn er ook wat van die mini-dictatoren hier op GOT.
Kijk maar waar je ze vindt en het zijn heus niet alleen maar een deel van de gelovigen hier, die over mensen willen heersen en hun ideeen/visies mensen willen opleggen.
Kijk gerust ook naar mij, maar dan doe het ook graag kritisch en onbevooroordeeld, net zo naar andere gelovigen en ook naar de niet-gelovigen hier.
Veel plezier met de zoektocht.
Door -=Confuzer=- - vrijdag 04 mei 2001 13:54

Barachem, je bent in de buurt gewoon als gek bekend, lijkt me wel duidelijk...
''Maybe mistaken genius?''
Er zijn best wel wat geniale mensen voor gek versleten, misschien geldt dit ook voor mij, misschien ook niet:P.
Je komt op mij ook erg opdringerig en prekerig over, en persoonlijk zou ik ook een hekel aan je hebben als je in mijn buurt zou wonen en constant hoi tegen me zou zeggen.
Ten eerste, ik zeg niet constant hoi tegen mensen.

Dat zou zo gaan:
''Hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi etc.''

Ten tweede, mag ik niet hoi zeggen als groet?

Ten derde, mag ik mensen niet groeten?

Ten vierde, ik denk, dat jij mij je wil wilt opleggen, klein dictatoortje, LOL:).

Ten vijfde, ben je dan zo sjaggerijnig:o?

Ten laatste, hou je niet van mensen, die vriendelijk proberen te zijn?
Mensen zijn soms op zichzelf en daar moet je maar rekening mee houden...
Ik groet toch alleen maar?

Maar ja, ik sluit af.

Het ga jullie goed en de zegen van ... toegebeden, Barachem...(8>

Verwijderd

Topicstarter
Wat suf, nog niemand heeft verder gereageerd...;(LOL

Maar ja, ik wacht wel effe op reacties...

Tot lezens dan, Barachem.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Nou, Barachem, dat hoi gaat erger irriteren als het door degene wordt gezegd die staat de preken in de buurt...

Je moet toegeven, je staat hier echt wel om bekend in je buurt, en mensen verslijten je dan gelijk als gek.

Zegt de gek hoi tegen je, reageer dan aggresief... das normaal...

Bij ons in de buurt was een man waar iedereen het over had als kinderlokker. Deze man werd altijd kwaad aangekeken etc etc...

Misschien moet je ophouden met preken, je een keertje scheren en voila...

Probeer dan een keertje hoi te zeggen met een glimlach EN KIJK niet om... dit komt zeer intimiderend over.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Pagina: 1