9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Verwijderd
Misschien een stomme vraag.
Heb je overal de juiste protocolen geinstalleerd???
NetBeui kan van pas komen weet je!
Succes
P.S Gebruik je Coax of UTP voor je netwerk??
Coax geeft nogal eens gezeik
Heb je overal de juiste protocolen geinstalleerd???
NetBeui kan van pas komen weet je!
Succes
P.S Gebruik je Coax of UTP voor je netwerk??
Coax geeft nogal eens gezeik
Verwijderd
Heb je de service "bestands en printerdeling" wel geïnstalleerd?
En heb je wel schijfstations gedeeld?
Als je de computers in je intranet kunt pingen (en dat zal wel werken als je internet-sharing goed werkt), dan zal het niet aan de connectie an sich liggen.
En heb je wel schijfstations gedeeld?
Als je de computers in je intranet kunt pingen (en dat zal wel werken als je internet-sharing goed werkt), dan zal het niet aan de connectie an sich liggen.
UTP met een hubbie 
jep.. heb me C D schijf gedeeld op de server..
heb ook alle shit verwijderd.. en toen weer geinstalleerd helpt niet
jep.. heb me C D schijf gedeeld op de server..
heb ook alle shit verwijderd.. en toen weer geinstalleerd helpt niet
Welke OS'sen ? Wat voor ip-range ?
Check ff de FAQ wat we graag willen weten.
(Sectie : "Wat te doen voordat ik een vraag stel")
Check ff de FAQ wat we graag willen weten.
(Sectie : "Wat te doen voordat ik een vraag stel")
Aannames zijn fataal.
Ip's
Server :
192.168.0.1 Win98Se
P3 550
192.168.0.2 Win ME
Laptop
192.168.0.3 Win ME
Allemaal subnet
255.255.255.0
Server :
192.168.0.1 Win98Se
P3 550
192.168.0.2 Win ME
Laptop
192.168.0.3 Win ME
Allemaal subnet
255.255.255.0
Verwijderd
Installeer IPX/SPX en NetBEUI eens.
Heb je de werkgroep voor alle 3 de pc's wel hetzelfde staan (wil ook wel eens helpen).
Heb je de werkgroep voor alle 3 de pc's wel hetzelfde staan (wil ook wel eens helpen).
Ga om te beginnen met troubleshooten eerst eens het NetBeui protocol op iedere PC installeren. Als dan alle PC's elkaar wel zien, weet je iig zeker dat het met bekabeling, hardware en drivers goed zit.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
probeer eerst eens te pingen (dat zal waarschijnlijk wel werken, omdat je ook i-net hebt). Maar je zie geen schijven, hoe probeer je dat, dmv netwerkomgeving? zo ja, probeer eens via "start" "uitvoeren" \\pc_naam\share_naam of \\ip.van.server\share_naam kijk eens of je er zo in kunt. Mocht ie gaan zeuren over wachtwoorden, moet je zorgen dat je dezelfde gebruikersnaam/wachtwoorden gebruikt als je server
succes
succes
Met de bekabeling zal ut wel goed zitten..
want de server deelt het internet.. en ik ken gewoon goed internetten enzow...
pingen enzow lukt ook
Start > Uitvoeren > Ip naam
werkt niet
GVD
want de server deelt het internet.. en ik ken gewoon goed internetten enzow...
pingen enzow lukt ook
Start > Uitvoeren > Ip naam
werkt niet
Vergeet IPX/SPX en NetBEUI, die heb je helemaal niet nodig en zorgen alleenmaar voor veel overhead. TCP/IP is genoeg !
IPX/SPX is wel handig als je bijvoorbeeld Red Alert wilt spelen over je LAN.
Zorg er voor dat alle PC's in de zelfde workgroup zitten en zorg ervoor dat overal File and Printersharing geinstalleerd staat.
Zorg er ook voor dat je Microsoft Family Logon geinstalleerd hebt en er mee aanmeld.
Dit zou moeten werken.
IPX/SPX is wel handig als je bijvoorbeeld Red Alert wilt spelen over je LAN.
Zorg er voor dat alle PC's in de zelfde workgroup zitten en zorg ervoor dat overal File and Printersharing geinstalleerd staat.
Zorg er ook voor dat je Microsoft Family Logon geinstalleerd hebt en er mee aanmeld.
Dit zou moeten werken.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Als je win98 1st edition gebruikt dan moet je eerst de nodige updates van microsoft.com afhalen anders werken de netwerk onderdelen niet helemaal optimaal. (pc's zien elkaar niet e.d.)
Bij de 2e editie van 98 is dit opgelost.
Bij de 2e editie van 98 is dit opgelost.
op alle PC's is een TCP/IP en IPX/SPX
De server ziet alleen zich zelf BTW!
alle 3de PC's zijn family login...
De server draait op Win98Se
de rest ME
dus het zou moeten werken !
de rest ME
Verwijderd
Op de server:
Rechtsklikken op netwerkomgeving, daarna dubbelklikken op de TCP/IP welke bij je interne netwerkkaart hoort en even checken of op het tabblad bindingen het vinkje wel staat bij 'bestands- en printerdeling'.
Ben je wel aangemeld als gebruiker op de server? Krijg je tijdens het opstarten een vraag om gebruikersnaam/wachtwoord en vul je die wel in (dus niet op cancel of escape drukken).
Draai je een firewall op de server?
Rechtsklikken op netwerkomgeving, daarna dubbelklikken op de TCP/IP welke bij je interne netwerkkaart hoort en even checken of op het tabblad bindingen het vinkje wel staat bij 'bestands- en printerdeling'.
Ben je wel aangemeld als gebruiker op de server? Krijg je tijdens het opstarten een vraag om gebruikersnaam/wachtwoord en vul je die wel in (dus niet op cancel of escape drukken).
Draai je een firewall op de server?
Ik krijg geen login scherm bij ut opstarten....
jep.. draai een firewall...
ZoneAlarm 2.6 om precies te zijn..
jep.. draai een firewall...
ZoneAlarm 2.6 om precies te zijn..
Verwijderd
hoi haal `m is van family login af en zet`t is op client for microsoft networks ben bijna zeker dat het dan werkt laat`t ff weten grtzz robOp vrijdag 22 juni 2001 16:42 schreef InterFreak het volgende:
op alle PC's is een TCP/IP en IPX/SPX
de rest ME
Verwijderd
Probeer het eerst eens zonder zonealarm, en check even op de server of je de logon wel goed hebt staan, je zou nl. _wel_ zo'n login schermpje moeten krijgen.
Ik durf te wedden als je die zonalaram even uitgezet hebt en je logon goed hebt dat e.e.a. wel werkt.
Natuurlijk wil je zonealarm _wel_ gebruiken, immers een firewall is domweg noodzakelijk. Zorg echter eerst dat je interne netwerk werkt zoals jij dat wil (verbreek desnoods de verbinding met 'buiten)) voordat je verder gaat.
Ik durf te wedden als je die zonalaram even uitgezet hebt en je logon goed hebt dat e.e.a. wel werkt.
Natuurlijk wil je zonealarm _wel_ gebruiken, immers een firewall is domweg noodzakelijk. Zorg echter eerst dat je interne netwerk werkt zoals jij dat wil (verbreek desnoods de verbinding met 'buiten)) voordat je verder gaat.
werkt al.. lag aan die FiREWALL (liep vast) en toen kon ik er wel op..
had alles voor het local network op low gezet..
maargoed. de oorzaak van die elende was dus de firewall..
ga denk ik toch maar een andere gebruiken..
had alles voor het local network op low gezet..
maargoed. de oorzaak van die elende was dus de firewall..
ga denk ik toch maar een andere gebruiken..
Pagina: 1