• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Topicstarter
Duizende jaren geleden geloofden men in bosgoden. Maar wie doet dat nu nog... Het is onzin. Een manier van de mens om de dingen die hij niet zeker weet de verklaren.

3000 jaar geleden geloofden we in Zeus en Hera. Maar wie doet dat nu nog... Het is onzin. Een manier van de mens om de dingen die hij niet zeker weet de verklaren.

Nu geloven we in het christendom of in de islam. Maar waarom zouden we dat nog doen? Het is toch heel duidelijk dat het christendom en de islam dezelfde richting opgaan.
Over een aantal jaar zullen al die dingen wel verklaard zijn door wetenschap. Wie zal er dan nog in christus geloven. Sterker nog waarom zouden we dat nu nog doen?

Waarom is het christendom beter dan andere geloven?

Geloof -> prullenbak ik...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Verwijderd

Elke religie is voor de ware gelover beter dan dan een concurerende religie. Mensen intereseren zich niet voor wetenschap of bewijzen.
Ze zwemmen liever met dolfijnen of omarmen bomen. De psyche in nou eenmaal niet rationeel. Waren we maar allen Vulcans dan zou de wereld er beter uit zien.
:)

Verwijderd

Heb niet echt het idee dat het minder word hoor... in "bepaalde landen" groeit de Islam nog steeds hoor :(

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Op zondag 08 april 2001 02:23 schreef BAZZA het volgende:
Heb niet echt het idee dat het minder word hoor... in "bepaalde landen" groeit de Islam nog steeds hoor :(
Alsof de inwoners van die "bepaalde landen" daar zelf voor gekozen hebben :)
Vaak zijn het allerlei vage groeperingen (Taliban) die het volk hun fundamentalistische wil opleggen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 02:23 schreef BAZZA het volgende:
Islam, christendom en jodendom hebben dezelfde "roots" nl: het oude testament. Ze hebb ook dezelfde god. Allah, Jaweh en God.
Ze hebben dezelfde geboden. Zoveel verschil is er niet. De fanatieke gelovigen hebben hebben zelfs hun onverdraagzaamheid gemeen.

Verwijderd

Reliegie zuigt!!! (Mening!!)
Vraag je je natuurlijk weer af waar in ik geloof..... nou: mezelf!!

Verwijderd

Beste iedereen :)

Nee, de islam is niet gefundeerd op het Oude testament. Het erkent het als een Openbaring van God maar het Oude Testament (de Torah hebben we het nu eigenlijk over) was bedoeld voor een volk namelijk de Joden. De Islam leert dat dit de laatst geopenbaarde religie is (600 jaar na Jezus) en dat deze religie niet gebonden is aan een ras of volk maar bedoeld is voor de hele mensheid.

Verder; Islam en Wetenschap zijn altijd hand in hand gegaan. In 900 werd in Bagdad de eerste operatie met narcose verricht, en men had destijds ook riolering, politie, stadsverlichting en de grootste Universiteiten van de hele wereld op de meest uiteenlopende vlakken (van astronomie tot medische geneeskunde).

Een interessante studie naar aanleiding van dit onderwerp is die van dr. Maurice Bucaile, een bekende Franse wetenschapper (heeft o.a. het lijk van de farao mogen onderzoeken die onder is gegaan ten tijde van het splijten van de zee tijdens de Exodus - ja, deze farao is teruggevonden!). Hij bekijkt de Bijbel en de Koran in het licht van de moderne wetenschap. Een ware aanrader voor iemand die dit wat wilt uitdiepen op objectieve wijze.

Mvg''en...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Helaas gaat dat niet meer op.
Islamitische landen lopen op dit moment ontzettend achter in hun algemene ontwikkeling en denkpatronen.
De techniek mag er dan wel zijn, de intelligentie te weinig.

BV:
Jihad''s, haat jegens America en andere niet islamitsche landen, vrouwenonderdrukking, terrorisme, oorlogen, onderdrukking andere geloven of zelfs complete uitroeiingspogingen (koerden -turkije en irak/christenen indonesie, corruptie en natuurlijk terrorisme!

Ik kan mij niet in deze punten vinden, en zal hier eeuwig tegen zijn, in wat voor vorm het zich ook mag openbaren! Ooit hebben we gezegd: DIT NOOIT MEER, maar het gebeurd nog steeds en we laten het gebeuren!

Op wat voor nobele principes een godsdienst ook is gebaseerd, als het niet nobel wordt geleefd, kan het geen dekmantel of anderzijds verzamelnaam zijn voor gruwelijkheden!

Ik ben een ding NIET: een racist.
Ik ben slechts een realist en iemand die zich druk maakt over het leven en dood van mijn medemensen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
Op zondag 08 april 2001 04:46 schreef mdelion het volgende:
Islamitische landen lopen op dit moment ontzettend achter in hun algemene ontwikkeling en denkpatronen.

BV:
Jihad''s, haat jegens America en andere niet islamitsche landen, vrouwenonderdrukking, terrorisme, oorlogen, onderdrukking andere geloven of zelfs complete uitroeiingspogingen (koerden -turkije en irak/christenen indonesie, corruptie en natuurlijk terrorisme!

Ik kan mij niet in deze punten vinden, en zal hier eeuwig tegen zijn, in wat voor vorm het zich ook mag openbaren! Ooit hebben we gezegd: DIT NOOIT MEER, maar het gebeurd nog steeds en we laten het gebeuren!

Op wat voor nobele principes een godsdienst ook is gebaseerd, als het niet nobel wordt geleefd, kan het geen dekmantel of anderzijds verzamelnaam zijn voor gruwelijkheden!

Ik ben slechts een realist en iemand die zich druk maakt over het leven en dood van mijn medemensen.
Jij bent waarschijnlijk wel een realist, maar wel een met kleppen voor zijn ogen. Eentje die alleen maar voorkauwt wat anderen (vooral de media)voorkauwt.

Het is allemaal wel leuk en aardig wat er allemaal gezegt wordt, maar heeft een van jullie nou wel eens de KORAN gelezen. Heeft een van jullie nou EENMAAL de MOEITE genomen om onderzoek te doen naar het leven van de profeet (vrede zij met hem).

En dan komen jullie met verwijten dat vrouwen onderdrukt worden in de Islam, dat de mensenrechten worden geschonden, dat hele bevolkingsgroepen worden uitgeroeid. Jongens wat jullie allemaal denken is gebasseerd op gebakken lucht.

Na het uitvallen van de USSR is het nodig voor de VS dat ze een vijand hebben. Waarom? Om natuurlijk wapens te verkopen? Om rijker te worden door het bloedvergieten van een ander.

En willen jullie beweren dat de vrouwen in het westen niet misbruikt worden? Jongens kijk eens op tv. Hoeveel vrouwonterends willen jullie nog zien.

Als laatste nog iets. De Islam is het grootst groeiende religie. Per jaar komen er gemiddeld 2% moslims bij op een totaal van de wereldbevolking. Ook in jullie zo geadoreerde VS stijgt het aantal moslims. De laatste tien jaar is het aantal met 235% gestegen. Dus wie zegt dat religie over tig jaar verdwijnt, heeft het naar mijn mening mis, en spreekt alleen zijn of haar hoop uit.

{{beetje off-topic}}
Als allerlaatste nog? Waren we allemaal maar Vulcans? Wil jij zeggen dat die Vulcans geen geloof hebben? Kijkt zeker niet naar die serie.

Verwijderd

Voor veel mensen vervult een religie ook een belangrijke rol als aanwijzing hoe ze moeten leven.

De 10 geboden bij het Christendom, de 5 zuilen van de Islam. En het "hebt uw naaste lief gelijk u uwzelf liefhebt" van Jezus. Dit zijn m.i. de belangrijkste aspecten van het Christendom en de Islam.

De levesnsverklarende visies van het OT (B.v. toren van Babel) zorgen er helaas voor dat door bepaalde mensen de hele Bijbel als onzin wordt verworpen. Vervolgens lijkt het Christendom wel enigszins op de Islam, dus die wordt ook verworpen, zodat het hele begrip geloof verworpen wordt!

Terwijl juist de levensrichtlijnen voor velen het belangrijkst zijn. Veel Humanitaire hulp is gestoeld op kerken.

En als jij zegt dat het Christendom achterhaald is, dus ook begrippen als Naastenliefde en "Gij zult niet moorden", dan moet ik je daar toch ongelijk in geven.

• micebec
Op zondag 08 april 2001 04:46 schreef mdelion het volgende:

>>>>>>>
Het is juist andersom, de intelligentie is er wel, maar de techniek is er niet.
>>>>>>>

BV:

>>>>>
Hier klopt weer iets niet. Koerden - Turkije is geen geloofsprobleem, ze zijn immers beide moslim (voor het grootste gedeelte dan, want ik ga de Turkse overheid geen moslim orgaan noemen, eerder anti-moslim). Anderzijds beschuldig jij moslims van corruptie. Jongen, jij hebt echt een bekrompen blik wat betreft de Islam. Ooit gehoord van de IRT-affaire en Peper-affaire of zelfs van het verkoop van martelwerktuigen door het westen (de vs, frankrijk, duitsland, VK etc..) dus niet zo hypocriet zijn. Laat je toch niet leiden door de media die wordt geregeerd door de VS. Denk toch eens logisch na. De moslims zijn niet de agressor, het zijn juist de anderen. De opstand in het midden oosten is het gevolg van de provocatie van de huidige president van Israel.

De tjetjenen worden onderdrukt door de Russen. Ze zijn onvrijwillig deel uitgaan maken van de USSR. Hebben zij niet het recht zich te verdedigen? Dit is dan ook het enige punt waarvoor ik respect heb voor de Taliban. Zij leveren tenmisten manschappen voor de strijdt van de Tjetjenen.

Is het stijdt op de molukken niet de strijdt nadat het economisch in Indonesie slecht is gegaan? Daarvoor waren er minder problemen, althans kwam minder in beeld.

Lees voor dit alles eens een keer de Koran en dan met name vers 109 De ongelovigen.
>>>>>>>>>>>>>>>

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 10:49 schreef micebec het volgende:

[..]

Jij bent waarschijnlijk wel een realist, maar wel een met kleppen voor zijn ogen. Eentje die alleen maar voorkauwt wat anderen (vooral de media)voorkauwt.

Het is allemaal wel leuk en aardig wat er allemaal gezegt wordt, maar heeft een van jullie nou wel eens de KORAN gelezen. Heeft een van jullie nou EENMAAL de MOEITE genomen om onderzoek te doen naar het leven van de profeet (vrede zij met hem).
Het is ongetwijfeld noodzakelijk om de koran te lezen als je je in de islam gaat verdiepen. Maar je hoeft je niet in de islam te hebben verdiept om te kunnen zien wat er op dit moment in veel islamitsche landen aan de hand is.
En dan komen jullie met verwijten dat vrouwen onderdrukt worden in de Islam, dat de mensenrechten worden geschonden, dat hele bevolkingsgroepen worden uitgeroeid. Jongens wat jullie allemaal denken is gebasseerd op gebakken lucht.
Onderdrukking van vrouwen en het schenden van mensenrechten gebeurt meer in islamistische landen dan in westerse landen. Dat is gewoon een feit en mensen die dat al gaan ontkennen daar valt niet mee te discussieren. (Net zoiets als het ontkennen van de holocaust)
Na het uitvallen van de USSR is het nodig voor de VS dat ze een vijand hebben. Waarom? Om natuurlijk wapens te verkopen? Om rijker te worden door het bloedvergieten van een ander.
Gedeeltelijk is dit wel waar, maar de oorlogen is Israel en Turkije (koerden) zijn al wel langer aan de gang. Het is verschrikkelijk fout van Amerika geweest om Israel (en de Taliban) te helpen, maar dat is geen rechtvaardiging voor alle moorden die daar gepleegd worden.
En willen jullie beweren dat de vrouwen in het westen niet misbruikt worden? Jongens kijk eens op tv. Hoeveel vrouwonterends willen jullie nog zien.
Verschil is dat deze vrouwen daar zelf voor kiezen, en de meeste westerse mensen vinden het niet vrouwonterend. Dat jij het vrouwonterend noemt zegt misschien meer iets over je opvoeding.
Als laatste nog iets. De Islam is het grootst groeiende religie. Per jaar komen er gemiddeld 2% moslims bij op een totaal van de wereldbevolking. Ook in jullie zo geadoreerde VS stijgt het aantal moslims. De laatste tien jaar is het aantal met 235% gestegen. Dus wie zegt dat religie over tig jaar verdwijnt, heeft het naar mijn mening mis, en spreekt alleen zijn of haar hoop uit.
Hmmm, dat zijn niet zo mooie cijfers. Maar die groei is volgens mij voornamelijk te verklaren met het feit dat in islamitische gezinnen veel meer kinderen per gezin worden geboren dan in andere gezinnen. Dit komt vooral doordat voorbehoedsmiddelen verboden zijn, evenals abortus, morning-after pillen, etc.... Ook is het aantal verkrachtingen in islamitische landen als Afghanistan veel hoger dan in westerse landen en mogen mannen soms meerdere vrouwen hebben.

Ik "adoreer" Amerika ook helemaal niet. Ik vind het een asociaal land dat sociaal gezien nog ver achter loopt op Europa. De rijken zijn erg rijk maar de rest van Amerika is te vergelijken met een derde wereld land.
{{beetje off-topic}}
Als allerlaatste nog? Waren we allemaal maar Vulcans? Wil jij zeggen dat die Vulcans geen geloof hebben? Kijkt zeker niet naar die serie.
Voor zover ik weet geloven Vulcans niet in goden. Maar de makers van Star Trek zijn verschrikkelijk voorzichtig tov van geloof en dus laten ze elk volk in "iets" geloven. Meestal een god, maar bij Vulcans valt dat moeilijk te rijmen met hun logica :)

• micebec
[quote]Op zondag 08 april 2001 12:46 schreef hybridz het volgende:

Verschil is dat deze vrouwen daar zelf voor kiezen, en de meeste westerse mensen vinden het niet vrouwonterend. Dat jij het vrouwonterend noemt zegt misschien meer iets over je opvoeding.
[..]

>>>>>>>>>>>
Geloof je dat nou echt? En al die meisjes, die onder het mom van huishoudelijke werkzaamheden verrichten in het westen, bedrogen worden om de westerse man zijn sexuele behoeften te voorzien. Wil jij zeggend dat die meisjes er zelf voor gekozen hebben. Wil jij ook gaan beweren dat die meisjes die je op tv ziet, echt zelf willen dat ze als lustobject worden geprojecteerd? Geloof je nou echt dat het hun eigen wil is, of moeten we naar de omstandigheden kijken. Trouwens hoe kom je erbij dat in islamitische landen verkrachtingen meer voorkomen? Heb jij statistieken hierover, of zeg je maar wat. Ik vind dat jullie maar eens moeten ophouden de propaganda van de media te volgen en eens te letten op wat de schriften daadwerkelijk te melden hebben. Natuurlijk weet ik ook dat er uitwassen zijn die in naam van de Islam criminele daden begaan, maar heb jij dan het recht om dan maar een heel geloof te bekritiseren of zelfs af te doen als onzin?

Er is een mooit gezegde welke ik jullie niet wil onthouden:

"Never judge a religion by it''s people, judge a religion by it''s scripture"

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zondag 08 april 2001 01:50 schreef IainHecker het volgende:

Geloof -> prullenbak in...
Geen enkel geloof is beter dan het andere. In elk geloof zit wel een waarheid (maar ook vele onwaarheden). Over een tijdje zal alles inderdaad door de wetenschap worden verklaard, het zal alleen niet zo gaan als dat de wetenschap zal willen, want er zal iets gebeuren waardoor ze het wel moeten aanvaarden. En dan zal het geloven worden omgezet in weten.

Sommige lopen alleen wat voor op de wetenschap, want er zijn echt wel dingen die nu al worden beweert, en volgens mij ook waar zijn, maar die nog niet wetenschappelijk zijn verklaart.

• Goofyduck384
  • Laatst online: 18:58
Op zondag 08 april 2001 01:50 schreef IainHecker het volgende:
Duizende jaren geleden geloofden men in bosgoden. Maar wie doet dat nu nog... Het is onzin. Een manier van de mens om de dingen die hij niet zeker weet de verklaren.

3000 jaar geleden geloofden we in Zeus en Hera. Maar wie doet dat nu nog... Het is onzin. Een manier van de mens om de dingen die hij niet zeker weet de verklaren.

Nu geloven we in het christendom of in de islam. Maar waarom zouden we dat nog doen? Het is toch heel duidelijk dat het christendom en de islam dezelfde richting opgaan.
Over een aantal jaar zullen al die dingen wel verklaard zijn door wetenschap. Wie zal er dan nog in christus geloven. Sterker nog waarom zouden we dat nu nog doen?

Geloof -> prullenbak ik...
Ach van die bosgoden en zeus enz is nix bekend, alleen maar wat fabels.
En van het christendom en de Koran is er een boek/bijbel. Maar ja dan moet je die wel geloven, want anders vindt je ook dat een fabel.

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ik wil niet lullig doen ofzo hoor!maar twee weken geleden moest ik van me vriendin en haar ouders met hun mee naar de kerk!(Hun zijn zwaar geloovig) en nou ja ik zat daar dus echt te luisteren voor de verandering maar goed.Ik hoorde daar een heleboel dingen wat ik dacht jezus he. die zijn allang bewezen dus wat zeiekn jullie nou\(dat was het grootste deel eigenlijk)Al moet ik niet gaan ontkennen dat er ook een paar dingen wel waar konden zijn!En ja je moet het niet te letterlijk nemen!En als je kracht en geluk uit een geloof kan hallen wie ben ik en alle andere niet gelovigen dan om iemand daar van te weer houden!Al moet je dus niet al te fanatiek worden en dat vind ik bij sommige mensen wel te erg!Bijvoorbeeld die palestijnen die zelfmoord actie plegen!waar ze een bom laten ontploffen

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

yep Micebec heeft wel gelijk

• BC3 Victim
Reactie op Lamborghini: Ik heb ook niet willen suggereren dat geloven of bepaalde geloven "verkeerd" zijn. Even voor de duidelijkheid.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 12:46 schreef hybridz het volgende:

Maar die groei is volgens mij voornamelijk te verklaren met het feit dat in islamitische gezinnen veel meer kinderen per gezin worden geboren dan in andere gezinnen. Dit komt vooral doordat voorbehoedsmiddelen verboden zijn, evenals abortus, morning-after pillen, etc....
Als de kerk hier in het westen nog invloed had was dat hier ook zo.
en mogen mannen soms meerdere vrouwen hebben.
Er zijn anders zat christenen die aan polygamie doen, bv Mormonen.

• BC3 Victim
Re: Micebek!

Waarom kunnen we geloof niet even scheiden van de landen waar de wantoestanden waar ik over sprak gebeuren?

Ik heb geen geloof aangevallen, maar de landen waar dit soort toestanden gebeuren!
Ik dacht dat ik daar duidelijk in was, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg!

----------
Quote:
Geloof je dat nou echt? En al die meisjes, die onder het mom van huishoudelijke werkzaamheden verrichten in het westen, bedrogen worden om de westerse man zijn sexuele behoeften te voorzien. Wil jij zeggend dat die meisjes er zelf voor gekozen hebben.
----------
Hier zitten voornamelijk Oosteuropeese, Iraanse en Turkse criminele organisaties achter! Als we het over meisjes uit het Midden-Oosten hebben natuurlijk.

De Koran en Bijbel zeggen misschien hele mooie dingen, maar als ze niet nageleefd worden dan zijn ze waardeloos! Voor je me hierop gaat aanvallen: Ik bedoel te zeggen dat het er niet om gaat welk geloof (of geen geloof) aanhangt, gedraag jezelf, behandel anderen met respect en be a good guy! Doe je dit niet dan kan je jezelf geen christen, moslim, hindoe noemen, je verloochent dan je geloof en jezelf!

Hier zie je dan ook meteen het verschil dat ik probeer te maken. De mensen die dit doen noemen zichzelf misschien gelovig, maar zijn het niet! De tjetjenen kan ik begrijpen, maar medelanders niet.

Toen de crisis in Israel en Palistinie begon werden in Nederland Joodse bezittingen vernield en joden beledigd en bedreigt. Is dit wat jullie bedoelen? Gaan jullie dan iedereen aanvallen als er enige relatie is?

Zullen wij dat ook doen? Is dat wat je wil?
De taal die je uitslaat is anti-nederlander!
Wij zijn toch maar pro-amerikaanse, anti-moslimse vieze oude westerlingen die vrouwen allemaal als hoeren zien voor onze sexuele behoeften? Ik dacht het niet!

Ik bel de politie als iemand een fiets steelt, bemoei me er mee als een man z''n vrouw slaat op straat, probeer te helpen als iemand in elkaar geslagen wordt, leef mee met de tjetjenen, palestijnen, boeddha beelden in afganistan, christenen in Indonesie, etc, etc!

Ik heb geen geloof, behalve die in mezelf!
En er is niemand, maar dan ook niemand die kan zeggen dat ik dan geen goed mens ben!

Ik heb een grote liefde voor geschiedenis, en heb ook de bijbel en de Koran gedeeltelijk gelezen. In beide boeken staat ongeveer hetzelfde, het zijn dan ook beide boeken waar je respect voor mag hebben!

Nu de geschiedenis van Mohammed de profeet.
Hier geef ik geen mening over, dit zijn de feiten zoals ze in onze, maar ook islamitische geschiedenisboeken staan!

-brengt de islam naar de mensen
-creeert een leger uit stammen die daarvoor geen gemeenschappelijke band hadden.
-gaat op oorlogspad richting spanje en oostenrijk

Het scheldwoord Turk bestond al langer dan er turken waren in Nederland, vanwege de oorlogen die toen tegen ze gevochten zijn.

Nu heeft het christendom net zulke daden en oorlogen op z''n naam, alleen was zijn "profeet" passief, maar de daden van z''n volgelingen waren er niet minder om.

Tering wat een lange post zeg.

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
Wij zijn toch maar pro-amerikaanse, anti-moslimse vieze oude westerlingen die vrouwen allemaal als hoeren zien voor onze sexuele behoeften? Ik dacht het niet!
Pro-amerikaans? Nah liever niet, amerika zuigt qua politiek big time. Balle sociaal stelsel, balle president, balle attitude, balle rechtsstelsel.

Anti-moslims? Ik ben niks anti, niemand anti.... maar de feiten zijn wel dat moslim vrouwen relatief weinig mogen vergeleken met westerse vrouwen. En hun bek open trekken wordt ze niet in dank afgenomen (understatement).
En er is niemand, maar dan ook niemand die kan zeggen dat ik dan geen goed mens ben!
Je gelooft in jezelf? Wat bedoel je daar precies mee :? Je gelooft dat jij bestaat, of wat? Je gelooft dat je een goed mens bent? Geloven in jezelf, wasdat :?
Ik heb een grote liefde voor geschiedenis, en heb ook de bijbel en de Koran gedeeltelijk gelezen. In beide boeken staat ongeveer hetzelfde, het zijn dan ook beide boeken waar je respect voor mag hebben!
Tuurlijk ''mag'' je er respect voor hebben.... jij mag alles doen van mij, zolang het maar moreel verantwoord is. Maar waarom zou ik een boek zoals de bijbel respecteren als het alle vormen van moraal lackt? Tenminste, grote gedeelten....
Vind je? :P ;)

• micebec
Op zondag 08 april 2001 23:56 schreef mdelion het volgende:
Toen de crisis in Israel en Palistinie begon werden in Nederland Joodse bezittingen vernield en joden beledigd en bedreigt. Is dit wat jullie bedoelen? Gaan jullie dan iedereen aanvallen als er enige relatie is?

Ik bel de politie als iemand een fiets steelt, bemoei me er mee als een man z''n vrouw slaat op straat, probeer te helpen als iemand in elkaar geslagen wordt, leef mee met de tjetjenen, palestijnen, boeddha beelden in afganistan, christenen in Indonesie, etc, etc!

Nu de geschiedenis van Mohammed de profeet.
Hier geef ik geen mening over, dit zijn de feiten zoals ze in onze, maar ook islamitische geschiedenisboeken staan!

-brengt de islam naar de mensen
-creeert een leger uit stammen die daarvoor geen gemeenschappelijke band hadden.
-gaat op oorlogspad richting spanje en oostenrijk

Het scheldwoord Turk bestond al langer dan er turken waren in Nederland, vanwege de oorlogen die toen tegen ze gevochten zijn.

Nu heeft het christendom net zulke daden en oorlogen op z''n naam, alleen was zijn "profeet" passief, maar de daden van z''n volgelingen waren er niet minder om.

Ja, jij helpt blijkbaar wel mensen die in nood zijn, maar vergeet je dan niet dat jij ook niet in de meerderheid bent. Vergeet je meindert Tjoelker die doodgeslagen werd terwijl er wel omstanders waren die hem makkelijk konden helpen. Zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven.

Dat jij blijkbaar goede dingen doet zal alleen in je voordeel werken voor het hiernamaals, alhoewel jij er blijkbaar niet in geloofd, maar goed.

Anderzijds, vergeet jij dan ook zo makkelijk wat er in srebrenica is gebeurt. Het leger was ernaar toegestuurd om die mensen te beschermen, waar was die bescherming toen het nodig was? De moslims in joegoslavie mochten niet eens wapens kopen door een resolutie van de VN. Het resultaat hebben we met lede ogen kunnen zien. Een genocide van moslims. Wonderlijk eigenlijk dat we zo weinig van die mensen horen. Zo veel leed ondergaan en dan vergeten worden door het westen die wel steun betuigt, maar dan bedrogen wordt door diezelfde organisaties.

Vinden jullie het dan gek dat moslims over de hele wereld :r van de westerse hypocrisie. Wel zeuren over de mensenrechten die geschonden worden in die landen, maar onderhands wel martelwerktuigen leveren en wapens verkopen. Voor bewijzen: kijk eens op de site van amnestie international.

Wat betreft het leven van de profeet, begrijp ik iets niet. Beweer jij dat de profeet oorlog gevoerd heeft om spanje en Oostenrijk? Als dat zo is, dan haal je toch historische feiten door elkaar. De profeet (vrede zij met hem) leefde in de zevende eeuw N.C. terwijl spanje paar HONDERD jaar later werd ingenomen. Oosterijk zelfs een halve millenium later, althans dat was de bedoeling van de toenmalige SULTAN.

By the way, de Profeet (vzmh) heeft pas toegeslagen nadat GOD (swt) heeft geopenbaard dat je je mag beschermen tegen mensen die jouw aanvallen/vernietigen.

Het wordt een beetje laat. Welterusten iedereen.

• BC3 Victim
Maar ik ben blijkbaar nog niet klaar, zie steeds weer nieuwe dingen.

De amerikaanse regering controleert de media?
Ooit een krant gelezen? Ooit met een Nederlander een gesprek gehad over Amerika? Dan zou je zien dat het grootste gedeelte het niet zo kan vinden met veel van hun ideeen! 90% van de Nederlanders zou op Gore hebben gestemd als ze die keuze hadden.

Wat is dit toch, gebeurt er ergens iets ergs met een moslimvolk, dan heeft Amerika het gedaan? Al die anti-westerse gevoelens, kan ik gewoon niet begrijpen, racistisch zijn ze!

En over dat kleppen voor mijn ogen zou hebben, ik heb even gevoeld, maar ze zaten er echt niet. Maar ik heb het gevoel dat sommige van jullie misschien ook even zou moeten voelen, is misschien een verrassing.

Amerika heeft een vijand nodig om wapens te verkopen? Please, hou even op, dit is nou propaganda! Welke bladen lees je, waar dit instaat?
In amerika heb je soortgelijke troep van bv. de white power groepen. In hun publicaties staat dat de Joden de regering in hun greep hebben en de negers gebruiken als hun soldaten om uiteindelijk samen met de VN troepen America te bezetten en de blanke bevolking te onderdrukken.

Over vrouw onderdrukking staat niets in de Koran, dit is iets cultuur gebonden dat helaas overgenomen is in veel islamitische landen (o.a. het bekende hoofddoekje). Zie weer het verschil tussen islam en staat.

---------------------
quote micebek:
Hier klopt weer iets niet. Koerden - Turkije is geen geloofsprobleem, ze zijn immers beide moslim (voor het grootste gedeelte dan, want ik ga de Turkse overheid geen moslim orgaan noemen, eerder anti-moslim).
--------------------

Waarom neem je de wapenen dan niet op in het beland van de Koerden? Zij worden ook aangevallen, verdreven en vermoord! Doe daar dan iets aan! Je broeders zijn ook daar in nood!

Of ligt de situatie daar iets ingewikkelder?

Net zoals de EU relatie met rusland? De EU heeft wel degelijk politieke druk uitgeoefend op Rusland! Maar helaas heeft dit tot nu toe niets opgeleverd. Het probleem van Rusland is de chaos waar het zich in verkeerd, een chaos die veel grotere gevolgen kan hebben dan we denken, want er hoeft maar een gek genoeg te zijn om op een knopje te drukken.

------------------
Quote micebek:
De opstand in het midden oosten is het gevolg van de provocatie van de huidige president van Israel
-------------------

Grotendeels mee eens, al is het een probleem wat al jaren speelt. Wat daar de palesteinse bevolking wordt aangedaan is inderdaad verschrikkelijk, maar de palestijnen zijn ook geen lieverdjes. Beide partijen hebben schuld, Israel meer dan Palestinie.

-------------
quote micebek:
De tjetjenen worden onderdrukt door de Russen. Ze zijn onvrijwillig deel uitgaan maken van de USSR. Hebben zij niet het recht zich te verdedigen? Dit is dan ook het ENIGE punt waarvoor ik respect heb voor de Taliban. Zij leveren tenmisten manschappen voor de strijdt van de Tjetjenen.
----------------

Helemaal mee eens!

-----------
quote micebek:Is het stijdt op de molukken niet de strijdt nadat het economisch in Indonesie slecht is gegaan? Daarvoor waren er minder problemen, althans kwam minder in beeld.
-----------

Het kwam toen minder in beeld, alleen was er toen geen geweld in deze mate. De economie werd net als in WW2 als argument gebruikt om een bepaalde groep als schuldige te bestempelen. Toen de Joden, nu de Chinezen en Christenen, in Indonesie verspreidde het geweld tot op het punt dat men vocht om de bekenden te wreken die door de andere kant waren gedood. Men weet niet waar men ook al weer in eerste instantie voor vocht! Het zijn het hier de moslims die moorden, mishandelen en verkrachten. Deze mensen veroordeel ik niet omdat ze moslim zijn, maar omdat ze uit naam hiervan etnische zuiveringen uitvoeren!

Heb even geen Koran bij de hand, kan je me vertellen wat er in
"Vers 109 De ongelovigen" staat?

Kan je me gelijk vertellen wat je daarmee bedoelde.

• BC3 Victim
Misschien ook interessant, mijn post in de thread Nazi''s of Moslim-fundementalisten:Deze discussie vind ik al heel fout beginnen,
door de nazi met de moslim fundementalisten te vergelijken. Dat doe je gewoon niet! Een volk zo wreed is er gelukkig niet meer!
Het probleem van deze moslim groeperingen is dat ze bereid zijn te sterven voor hun geloof en zo de ideale moordenaars zijn.

Ze hoeven geen moeilijke plannen te maken om iets onopgemerkt te doen. Ze doen het voor de hele wereld te zien en sterven tijdens hun actie.

Lemmings kennen hetzelfde gedrag, alleen doen zij het uit instinct in plaats van hersenspoeling.

Dit geldt misschien voor een bredere groep neder- en medelanders: respect moet van 2 kanten komen. Als je maar vaak genoeg hoort dat je fout zit, dan word je het vanzelf.

Buitenlanders: tuig, Nederlanders: racisten,
Zitten we eenmaal in die spiraal vast, dan kost het 1000% meer moeite om het er weer uit te halen.

Natuurlijk mag iemand NIET zijn extreem rechtse ideeen uitten, het is zelf in de Wet verboden! Het is voor beide kanten niet toegestaan! Ik zag laatst een marokaans jochie van misschien 14 op tv de volgende woorden zeggen:
ALLE JODEN MOETEN DOOD.

Ik werd woedend! waar haalt die gozer het lef vandaan, weet hij niets? Het ging toen over de palesteinse situatie. Maar hij is marokkaan en woont in Nederland! Moeten wij ook maar alle moslims in nederland gaan neerschieten, moskeeen in brand steken omdat de moslims dat bij de christenen doen in Indonesie? Er zijn toen in Nederland joden aangevallen en gebouwen vernield.

Tijdens het Joegoslavie conflict hoorde je geen kik uit de islamitische gemeenschap, vond ik erg jammer, is het arabier zijn dan misschien een factor die meer bind?

Misschien kennen we de heer Jan Maat nog, of het Vlaams blok, of misschien Jorg Haider( quote: de nazi''s hadden wel een goede boekhouding)? Ik walg van deze mensen en waar ze voor staan: HAAT. Hitler had slecht een slechte economie nodig om een oorlog te voeren jegens de menselijkheid. Wat is er nu voor nodig? Geven we dit soort untermenschen weer een stem, of snoeren we ze dicht?

Ik schrijf dit niet tegen een ras, geloof etc, maar tegen hetgeen door donald duck het beste gezegd: een boef, in wat voor vorm dan ook.

Dus ook tegen websites en groeperingen als qoqaz en de taliban. Want wat op deze website staat kan absoluut niet door de beugel! Deze site zet aan tot haat, geweld (en dit is de enige referentie die ik naar de WO2 maak) en alles waar we in de 2de wereld oorlog voor hebben gevochten en onder geleden! Deze site moet uit de lucht, door een arrestatie van de makers, hackers, etc, het maakt me niet uit!

RASHEED, als jij hierin geloofd, ben je niet zo slim als dan je uit je posts lijkt! (je leefde nog zo mee met die zeehondjes) Wat er in Tjetjenie gebeurt is afschuwelijk, maar dan moet je de politiek schrijven, bellen, actie voeren, op een manier je mening uitten zonder anderen voor de borst te stoten!

Can''t we all just get along????

-------------------------------
P.S. Micebek

Mohammed de profeet is begonnen met de veldtocht, hij is later inderdaad overgenomen door anderen die uiteindelijk in Frankrijk en Oostenrijk zijn tegen gehouden.

Goed dat je dit even recht zette.

Verwijderd

tja misschien om dat de westerse man en hoer zich liever inlaat met escort-services en privehuizen |:(

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 04:16 schreef Rasheed het volgende:
Beste iedereen :)

Verder; Islam en Wetenschap zijn altijd hand in hand gegaan. In 900 werd in Bagdad de eerste operatie met narcose verricht, en men had destijds ook riolering, politie, stadsverlichting en de grootste Universiteiten van de hele wereld op de meest uiteenlopende vlakken (van astronomie tot medische geneeskunde).
Waren stadsverlichting/riolering/politie er ook niet al bij de Romeinen en de Grieken 2000 duizend jaar geleden en eerder? :?

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 13:02 schreef micebec het volgende:

Geloof je dat nou echt? En al die meisjes, die onder het mom van huishoudelijke werkzaamheden verrichten in het westen, bedrogen worden om de westerse man zijn sexuele behoeften te voorzien.
(Wat ik nu ga zeggen, zorgt vast voor heftige reacties maar goed...)

De westerse man van zijn sexuele behoeften te voorzien?

Laat ik jullie eens wat vertellen:
Ik kom uit Den Haag. Hier hebben wij een aantal hoerenbuurten. Bijvoorbeeld de Geleenstraat, de Doubletstraat en de Hoefkade.

Hoe komt het toch dat wanneer ik daar langskom, ik bijna alleen maar moslim-mannen zie lopen?
Terwijl hun "eigen" vrouwen gesluierd moeten lopen...

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 09:20 schreef Miss Tabbie het volgende:
Ik kom uit Den Haag. Hier hebben wij een aantal hoerenbuurten. Bijvoorbeeld de Geleenstraat, de Doubletstraat en de Hoefkade.

Hoe komt het toch dat wanneer ik daar langskom, ik bijna alleen maar moslim-mannen zie lopen?
Omdat die moslim mannen geloven dat alle niet moslims (en vooral die hoeren) TACH AL verloren zijn.

Verwijderd

Aha! Dat verklaart gelijk ik samen met vriendinnen in een uitgaansgelegenheid door een groepje marokkaanse jongens tot 3 maal toe uitgescholden werd voor "HOEREN! BLANKE HOEREN!". (Terwijl ze boven op de krukken gingen staan en naar ons wezen.)

:r

Verwijderd

Overigens voor moslims die hier komen; ik ben echt niet bevooroordeelt over moslims, hoor. Ik ken ook een heleboel aardige moslims die wel enigszins normaal zijn. En hypocriete christenen bestaan ook... Dus het heeft eigenlijk niets met de discussie te maken of geloven achterhaald is. Dat was het.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 01:56 schreef GEEZER het volgende:
Waren we maar allen Vulcans dan zou de wereld er beter uit zien.
:)
Behalve tijdens de "Pon Far":)

Verwijderd

Vaag figuur...

Kan niet eens normaal antwoord geven...

Zielig hoor...

• BC3 Victim
Niet alleen het cristendom is achterhaald maar alle geloven als je het mij vraagt. Kijk maar naar alle godsdiensten, allemaal hebben ze een god die naar vrede streeft. Allemaal hebben ze een god die het goede uit de mens wil halen. En als er daadwerkelijk 1 god zou zijn die naar vrede streeft waarom tolereert die god dan dat er mensen in zijn naam worden vermoord. Waarom tolereert hij dan dat er oorlogen in zijn naam worden gevoerd. De cristenen voorop!

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Op maandag 09 april 2001 18:23 schreef Hannez het volgende:
Niet alleen het cristendom is achterhaald maar alle geloven als je het mij vraagt. Kijk maar naar alle godsdiensten, allemaal hebben ze een god die naar vrede streeft. Allemaal hebben ze een god die het goede uit de mens wil halen. En als er daadwerkelijk 1 god zou zijn die naar vrede streeft waarom tolereert die god dan dat er mensen in zijn naam worden vermoord. Waarom tolereert hij dan dat er oorlogen in zijn naam worden gevoerd. De cristenen voorop!
Ik ben het volkomen met je eens. Alles wat wij doen is eigen verantwoordelijkheid en nooit uit naam van....
(Maar dat geeft nog niet aan dat alle geloven verkeerd zijn)

• micebec

[..]

Dat iemand een moslim is, kun je natuurlijk van zijn voorhoofd aflezen. Iedereen die er maar een beetje allochtoon uitziet is gelijk een moslim. Wat denk je toch simpel.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die zich moslim noemen en toch naar dat soort vrouwen gaan zijn. Wie ben ik om dat te ontkennen. Het gaat er alleen om dat die vrouwen naar het WESTEN gebracht worden onder valse voorwendselen. En diezelfde WESTEN oogluikend TOESTAAT dat die meisjes zo''n mensontwaardige leven leiden. Dat is mijn probleem. En het feit dat vrouwen in het westen worden afgebeeld als lustobject, als handelswaar (kijk maar eens naar reclames).

Als dit jullie westerse "verlichting" is, wil ik daar absoluut GEEN deel van uitmaken.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 21:16 schreef micebec het volgende:

[..]

Dat iemand een moslim is, kun je natuurlijk van zijn voorhoofd aflezen. Iedereen die er maar een beetje allochtoon uitziet is gelijk een moslim. Wat denk je toch simpel.
Ken jij iemand van Turkse of Marokaanse afkomst die geen moslim is? Ik ook niet.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die zich moslim noemen en toch naar dat soort vrouwen gaan zijn.
Ja, als ze naar de hoeren gaan zijn het opeens geen echte moslims meer, maar noemen ze zich alleen moslim. Je hebt toch niet het Flamez-syndroom opgelopen, he?
Wie ben ik om dat te ontkennen. Het gaat er alleen om dat die vrouwen naar het WESTEN gebracht worden onder valse voorwendselen. En diezelfde WESTEN oogluikend TOESTAAT dat die meisjes zo''n mensontwaardige leven leiden. Dat is mijn probleem.
OK, je hebt me overtuigd dat je nooit naar de hoeren gaat. Niet alle hoeren zijn allochtoon hoor. En ze worden ook niet allemaal gedwongen. Het is gewoon een manier om geld te verdienen.

Vrouwenhandel komt nog wel voor in Nederland, maar je kan niet zeggen dat de politie er niks aan doet. Het zijn trouwens ook meestal oost-europese mannen die zich met vrouwen handel bezig houden.
En het feit dat vrouwen in het westen worden afgebeeld als lustobject, als handelswaar (kijk maar eens naar reclames).
Dus een vrouw mag niet mooi zijn? Moeten alle vrouwen in Nederland een sluier gaan dragen, zodat ze niet meer als lustobject behandelt kunnen worden?
Als dit jullie westerse "verlichting" is, wil ik daar absoluut GEEN deel van uitmaken.
Niemand verplicht je om in Nederland te blijven.
Vergeet alleen niet dat je ouders hun huis, familie en vrienden hebben verlaten en hier in Nederland wc''s zijn gaan boenen om jou een beter bestaan te geven. Om te zorgen dat je niet elke dag honger hoeft te lijden, en vanaf je twaalfde 12 uur per dag in een smerige fabriek hoeft te werken.

Ik snap echt niet waarom je zo anti-nederlands bent. Hier kun je een opleiding volgen die door alle nederlanders samen wordt betaald. Als je dat ook doet kun je een leuke baan krijgen en een leuk huis kopen. Hier kun je zelf een vrouw uitkiezen die echt van je houd en niet gedwongen wordt met je te trouwen. Een vrouw die niet elk stukje van haar lichaam hoeft te bedekken. Een vrouw die zelfstandig is en zelf beslist wat ze doet.

Maar als jij liever naar Turkije gaat en daar schoenen wil gaan poetsen oid... Ga je gang.

Verwijderd

[..]

Ik woon ook in den haag..

Hoe komt het toch dat wanneer ik daar langskom, ik bijna alleen maar nederlandse ambtenaren zie lopen?
Terwijl hun "eigen" vrouwen thuis zitten te naaien met de buurman.

tabbie...go home to your base de poeldijksestraat.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 01:02 schreef Kemo het volgende:

[..]

Hoe komt het toch dat wanneer ik daar langskom, ik bijna alleen maar nederlandse ambtenaren zie lopen?
Kun je misschien uitleggen hoe jij aan de informatie komt die jou tot het typen van dit reply heeft gebracht??

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ok dus we mogen nu ook al moorden in de naam van god!!Dit kan een leuk eind gaan voeren!Denk dat ik maar is moslim ga worden!Hoef ik het niet meer ilegaal te doen!>:)

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 00:20 schreef hybridz het volgende:
Ken jij iemand van Turkse of Marokaanse afkomst die geen moslim is? Ik ook niet.
Weet je hoe dat komt? In de Koran staat dat je een familie lid mag doden als hij van geloof switsjt. En dan zeggen ze soms dat het Christendom opdringering is... |:(

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

In de Koran staat dat je een familie lid mag doden als hij van geloof switsjt.
O, en in de bijbel niet?

Deuteronomy, Chapter 13

13 : 1 If there arise among you a prophet, or a dreamer of dreams, and giveth thee a sign or a wonder,

13 : 2 And the sign or the wonder come to pass, whereof he spake unto thee, saying, Let us go after other gods, which thou hast not known, and let us serve them;

13 : 3 Thou shalt not hearken unto the words of that prophet, or that dreamer of dreams: for the LORD your God proveth you, to know whether ye love the LORD your God with all your heart and with all your soul.

13 : 4 Ye shall walk after the LORD your God, and fear him, and keep his commandments, and obey his voice, and ye shall serve him, and cleave unto him.

13 : 5 And that prophet, or that dreamer of dreams, shall be put to death; because he hath spoken to turn you away from the LORD your God, which brought you out of the land of Egypt, and redeemed you out of the house of bondage, to thrust thee out of the way which the LORD thy God commanded thee to walk in. So shalt thou put the evil away from the midst of thee.

13 : 6 If thy brother, the son of thy mother, or thy son, or thy daughter, or the wife of thy bosom, or thy friend, which is as thine own soul, entice thee secretly, saying, Let us go and serve other gods, which thou hast not known, thou, nor thy fathers;

13 : 7 Namely, of the gods of the people which are round about you, nigh unto thee, or far off from thee, from the one end of the earth even unto the other end of the earth;

13 : 8 Thou shalt not consent unto him, nor hearken unto him; neither shall thine eye pity him, neither shalt thou spare, neither shalt thou conceal him:

13 : 9 But thou shalt surely kill him; thine hand shall be first upon him to put him to death, and afterwards the hand of all the people.

13 : 10 And thou shalt stone him with stones, that he die; because he hath sought to thrust thee away from the LORD thy God, which brought thee out of the land of Egypt, from the house of bondage.

Lekker geloof dat Christendom?

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• BC3 Victim
En nu maakt het dus niet meer uit. Moslim Christen, we mogen allemaal iemand dood maken als die van geloof veranderd? Waar zijn we mee bezig!! Een goede vriend van me is moslim en komt uit Iran. Hij denkt heel anders als ik en daar heb ik respect voor. Ik denk heel anders als hem(r.k. opvoeding)en daar heeft hij respect voor. En zo kom je dus een heel eind ! Laten we wat respect voor elkaar hebben.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 10 april 2001 14:35 schreef lordspacie het volgende:
ok dus we mogen nu ook al moorden in de naam van god!!
Dat mocht toch altijd al en in ieder geloof?
Dat is door de tienduizenden jaren al zo.
Wapens en soldaten werden altijd al gezegend door de lokale versie van de dominee,imam,pastoor,rabijn,hogepriester,sjamaan etc.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 09:07 schreef Miss Tabbie het volgende:

[..]

Kun je misschien uitleggen hoe jij aan de informatie komt die jou tot het typen van dit reply heeft gebracht??
Door jouw kortzichtige stomme houding..

en ja ik heb het gezien

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 15:47 schreef Miss Tabbie het volgende:
Vaag figuur...

Zielig hoor...
Kun je niet lezen ofzo.. Ik woon ook in den haag.. heb ook wel ogen en zie ook weleens dingen..

vaag vrouw ben jij zeg..

• BC3 Victim
Maar het is nu strafbaar? of niet?

Leg uit?
Waar dan?
Geldt dit ook voor moslims in Nederland?
Wat vind jij ervan?
Vind je het ook zo belachelijk?

Geef je mening Micebek!

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 15:47 schreef Miss Tabbie het volgende:
Vaag figuur...

Zielig hoor...
Moet je eens naar posts van Kemo in andere forums kijken dan kun je pas lachen.:)

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 14:02 schreef Lord Daemon het volgende:
(citaat uit Deut. 13)
In Deut. 12:1 wordt het door jouw geciteerde stukje ingeleid; en daar staat:

"Hier volgen de wetten en de gedragsregels waar jullie je aan moeten houden in het land dat de Heer, de God van je voorouders, je in het bezit gaat geven. Kom ze nauwkeurig na zolang je in dat land leeft. "

Ik denk daarom dat dat gebod alleen voor de joden gold toen ze hun land binnentrokken?!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ten eerste is het irrelevant: God heeft het ooit goed gekeurd volgens het Christendom, wat mij iig een morele weerlegging van die religie lijkt. Ten tweede kan ik gemakkelijk zeggen dat a) dat alleen op Deut 12 slaat, b) dat je land niet zo letterlijk moet nemen, etc.

Maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.

Lord Daemon

Verwijderd

[..]

L:DL

Maar het is wel waar. In de Geleen lopen altijd alleen maar turken en marokanen, en de meisjes zijn bijna allemaal buitendlands...dus....:)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 10:27 schreef sjoulibsky het volgende:

[..]

Omdat die moslim mannen geloven dat alle niet moslims (en vooral die hoeren) TACH AL verloren zijn.
:D
Jaja, mooi verhaal.
Dus HUN mogen wel zondigen? Echt het wordt steeds gekker....

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 21:16 schreef micebec het volgende:

[..]

Natuurlijk zullen er mensen zijn die zich moslim noemen en toch naar dat soort vrouwen gaan zijn. Wie ben ik om dat te ontkennen. Het gaat er alleen om dat die vrouwen naar het WESTEN gebracht worden onder valse voorwendselen. En diezelfde WESTEN oogluikend TOESTAAT dat die meisjes zo''n mensontwaardige leven leiden. Dat is mijn probleem. En het feit dat vrouwen in het westen worden afgebeeld als lustobject, als handelswaar (kijk maar eens naar reclames).

Nou daaaaag! Pak maar lekker een enkeltje Afghanistan. Mag je daar tussen de blubber gaan zitten, je moet je baard laten groeien en vrouwen moeten een burka dragen

Tsk, bij jullie mogen de vrouwen NIKS, terwijl de mannen alles flikken! :(
Wij zijn tenminste gelijk wat man en vrouw betreft. Onze vrouwen hoeven niet als maagd het huwelijk in te gaan, worden niet bespioneerd door broertjes, niet onderdrukt door ouders. Op Nederland 1 is een leuke show over een blank en een moslim meisje.
Erg verhelderend.

Ook erg toevallig dat jij die vrouwen als "handelsobjecten" ziet, terwijl ze zich SUF verdienen aan het modelleren. Ze zouden niet anders willen sucka!
Haha!
Niet te geloven wat een bekrompenheid, dus jij wou beweren dat uithuwelijken en verplichte hoofddoeken dragen, maagdenvliezencontroles en de vrouw thuis afwassen, d''r bek houden, niet mogen leren en voor de kinderen zorgen vrijheid is?
Dan ben je gek.
Ik hoop dat je snel naar Afghanistan gaat, kijken hoe snel je gillend terug komt,

Ook erg toevallig dat al die moslim mannen altijd heeeel erg achter nederlandse vrouwen aanlopen. Hoe kan dat dan als je er zo''n hekel aan hebt?

Verwijderd

Micebec het heeft totaal geen zin om die zogenaamde hagenees anders te doen denken..

Laat die gast nou maar..

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 01:02 schreef Kemo het volgende:

[..]

tabbie...go home to your base de poeldijksestraat.
Gelul. er lopen bijna alleen maar turken en zo
Ik denk dat ik maar eens foto''s ga maken en ze hier ga plaatsen, zullen we eens zien hoe Kemo uit z''n nek lult (maar ja, dat zijn we toch al van em gewend)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Je geloof krijg je van vooral je ouders dan de gemeenschap/school en ook nog de plaatselijke autoriteit die hersenspoelen je met hun geloofs overtuiging Dus als pas geborene heb je geen geloof dat krijg je als bonus bij je opvoeding.
Alleen hier in het westen krijgen somige zelf de keuze als ze zelfstandig/volwassen zijn.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 18:59 schreef Shady het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar eens foto''s ga maken en ze hier ga plaatsen, zullen we eens zien hoe Kemo uit z''n nek lult (maar ja, dat zijn we toch al van em gewend)
Nou en ??? Mogen die niet naar de hoeren of zo ???.

Ga eens op de veluwe tellen hoeveel ouderlingen en gereformeerden enz er naar de hoeren gaan.

Hoerenbezoek heeft weinig met godsdienst te maken.

• micebec
Op dinsdag 10 april 2001 09:59 schreef sjoulibsky het volgende:

[..]

Weet je hoe dat komt? In de Koran staat dat je een familie lid mag doden als hij van geloof switsjt. En dan zeggen ze soms dat het Christendom opdringering is... |:(
Jongen je ijlt. De Koran zegt dat iemand die van de Islam afvalt, God hem/of haar bij de wederopstanding zal straffen. Verzin geen dingen die er niet staan. Afvalligheid is pas strafbaar geworden ná Khalief Omar. Dus niet de Koran, maar een fatwa van een kalief. Dus houd op om jouw verzinsels toe te schrijven aan de Koran.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 18:59 schreef Shady het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar eens foto''s ga maken en ze hier ga plaatsen, zullen we eens zien hoe Kemo uit z''n nek lult
Zo meneertje is zelf een hoerenloper ..heb je niet genoeg aan je *
edit:
had per ongeluk vriendin ingetikt

en wat zit je nou te zeiken met "we" ben je niet man genoeg om "ik" te zeggen.. Nee zoŽn mietje ben je wel..

dit vond ik wel een leuke...hahaha wat een lozer zeg..
Op vrijdag 06 april 2001 14:10 schreef Shady het volgende:
Ik heb er ook 1 waar ik de kont er NIET afgeknipt heb! :9
Ze heeft namelijk zo''n lekker kontje! :9

Maar ja, dat zou ze niet zo leuk vinden denk ik >:)

[afbeelding]

:'( Shady, wat een loser ben jij zeg.. |:( Je zet eerst foto''s van m''n nichtje neer, waar ik zelf nog op de achtergrond sta :?, en vervolgens post je met de post die ik gekwoot heb, een heel ander meisje.. Jammer joh.. maar dat is zeker niet Anouk!! :D

Edit: Ow.. dat hadje zelf ookal gezegd.. ;)

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 23:20 schreef mdelion het volgende:

Leg uit?
Waar dan?
Wat vind jij ervan?

Geef je mening Micebek!
ben je zo gefrusteerd.. dat je constant micebek moet zeggen..

Kleuter :r

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik ga de hele flame hierboven weghalen omdat hij niets toevoegt aan de discussie en alleen de topic verneukt. Bazza, doe dat liever niet meer.

Lord Daemon

• micebec
Op dinsdag 10 april 2001 18:56 schreef Shady het volgende:

[..]

Nou daaaaag! Pak maar lekker een enkeltje Afghanistan. Mag je daar tussen de blubber gaan zitten, je moet je baard laten groeien en vrouwen moeten een burka dragen

Tsk, bij jullie mogen de vrouwen NIKS, terwijl de mannen alles flikken! :(
Wij zijn tenminste gelijk wat man en vrouw betreft. Onze vrouwen hoeven niet als maagd het huwelijk in te gaan, worden niet bespioneerd door broertjes, niet onderdrukt door ouders. Op Nederland 1 is een leuke show over een blank en een moslim meisje.
Erg verhelderend.

Ook erg toevallig dat jij die vrouwen als "handelsobjecten" ziet, terwijl ze zich SUF verdienen aan het modelleren. Ze zouden niet anders willen sucka!
Haha!
Niet te geloven wat een bekrompenheid, dus jij wou beweren dat uithuwelijken en verplichte hoofddoeken dragen, maagdenvliezencontroles en de vrouw thuis afwassen, d''r bek houden, niet mogen leren en voor de kinderen zorgen vrijheid is?
Dan ben je gek.
Ik hoop dat je snel naar Afghanistan gaat, kijken hoe snel je gillend terug komt,

Ook erg toevallig dat al die moslim mannen altijd heeeel erg achter nederlandse vrouwen aanlopen. Hoe kan dat dan als je er zo''n hekel aan hebt?
Uithuwelijken? Weet jij niet dat dat niet is toegestaan in de Islam? Ach, wat weet jij nou? De meisje moet altijd toestemming geven. Als ze geen toestemming geeft, is het afgelopen voor die ouders. Dus lees de Koran en scheidt de culturele gebruiken.

En wat bedoel je met vrouwen mogen niets en mannen mogen alles flikken? Ben je nou echt zo dom? Moslim mannen en vrouwen hebben allebei hun verplichtingen, ze zijn beide verbonden aan de geboden en verboden van de Islam. Mannen mogen niet alles flikken zo ook de vrouwen niet. Dat er mannen zijn die dat wel doen is hun eigen verantwoordelijkheid jegens GOD. Maar schrijf dat a.u.b niet toe aan de Islam.

En ik vind dat een meisje als maagd in het huwelijk moet treden, net zoals de jongen dat moet zijn. Is dit nou echt zo vreemd? Kijk, het zou anders zijn als een van beide partijen niet maagd zou zijn, maar wel zou eisen dat de ander maagd is.

En wat heb jij een bekrompen beeld van de Islam. De vrouw mag wel degelijk leren. Het is zelfs een plicht voor IEDERE moslim om kennis te vergaren. En wie zegt dat voor kinder zorgen te maken heeft met vrijheid. Nee, voor kinderen zorgen is een EERVOL en ZWARE baan. Dat jij er zo kleinerend over doet, kan ik niet begrijpen.

En ten slotte, waarom wordt nou steeds weer verwezen naar Afghanistan. Waarom zou ik nou naar daar moeten gaan, omdat ik het niet met jullie eens ben.

Maar ja, jullie worden nu gebombareerd met propaganda tegen moslims, net zoals de jullie voorouders werden gebombardeerd met propaganda jegens de Joden. Jammer. En dan zeggen velen onder jullie: "DAT willen we niet meer". Maar langzamerhand gaan we wel die weg op.

• micebec
Op dinsdag 10 april 2001 23:20 schreef mdelion het volgende:

Leg uit?
Waar dan?
Wat vind jij ervan?

Geef je mening Micebek!
Lees de Koran zou ik zeggen, je vind mijn antwoord erin.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 23:26 schreef micebec het volgende:

[..]
En dan zeggen velen onder jullie: "DAT willen we niet meer". Maar langzamerhand gaan we wel die weg op.
Nog erger, wij autochtone nederlanders zijn er zelfs trots op dat we zo tolerant zijn.
Hoe tolerant kun je hier wel lezen.

:r:r:r:r

• BC3 Victim
Op dinsdag 10 april 2001 14:02 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

O, en in de bijbel niet?

[i]Deuteronomy, Chapter 13

[..]

Dit zijn geboden en wetten die aan het Israelische volk zijn opgelegd nadat het door God uit Egypte was bevrijd (met Mozes als leider van het volk).

Er was hier nog geen sprake van Christendom, want het speelde zich -voor- de geboorte van Christus (namelijk in het Oude Testament) af.

Sinds de dood en wederopstanding van Christus leven we in een tijd van genade, waarin we niet door werken, maar door het geloof in Christus behouden worden. Het bijzondere aan het Christendom is, dat het vergeving van zonden en een vooruitzicht op een eeuwig leven zonder pijn, verdriet etc. in het hiernamaals biedt.

De apostel Paulus heeft hierover geschreven:
[Romeinen 3]
[9]Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn,
[10]gelijk geschreven staat:
''Niemand is rechtvaardig, ook niet één,[11] er is niemand die ernstig God zoekt;[12] allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden; er is niemand die doet wat goed is, zelfs niet één.
[..]
[19]Nu weten wij, dat de wet, bij al wat zij zegt, tot hen spreekt, die onder de wet zijn, opdat alle mond gestopt en de gehele wereld strafwaardig worde voor God,[20] daarom, dat uit werken der wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd zal worden, want wet doet zonde kennen.

en:

[Romeinen 3]
[21]Thans is echter buiten de wet om gerechtigheid Gods openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen,[22] en wel gerechtigheid Gods door het geloof in Jezus Christus, voor allen, die geloven, want er is geen onderscheid. [23]Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, [24]en worden om niet gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus. [25]Hem heeft God voorgesteld als zoenmiddel door het geloof, in Zijn bloed, om Zijn rechtvaardigheid te tonen, daar Hij de zonden, die tevoren onder de verdraagzaamheid Gods gepleegd waren, had laten geworden - [26]om Zijn rechtvaardigheid te tonen, in de tegenwoordige tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is, ook als Hij hem rechtvaardigt, die uit het geloof in Jezus is. [27]Waar blijft het roemen dan? Het is uitgesloten. Door welke wet? Der werken? Neen, want wij zijn van oordeel, dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

En ik vind dat een meisje als maagd in het huwelijk moet treden, net zoals de jongen dat moet zijn. Is dit nou echt zo vreemd?
Ja, dat is bizar. Wat is de morele reden achter deze regel? Wat is er zo speciaal aan maagd zijn? (Overigens, wat is überhaupt de morele reden voor het huwelijk?)
Er was hier nog geen sprake van Christendom, want het speelde zich -voor- de geboorte van Christus (namelijk in het Oude Testament) af.
O, maar weet je dan niet dat alles uit het oude testament nog steeds geldt?

Mattheus:

5 : 17
Think not that I am come to destroy the law, or the prophets: I am not come to destroy, but to fulfil.

5 : 18
For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled.
Sinds de dood en wederopstanding van Christus leven we in een tijd van genade, waarin we niet door werken, maar door het geloof in Christus behouden worden.
Wat een vreemd standpunt. Ken je deze uitspraken niet?

Jer. 17 : 10
"I the Lord ... give every man according to his ways, and according to the fruit of his doings."

Mt. 12 : 37
"For by thy words thou shalt be justified, and by thy words thou shalt be condemned."

Mt. 16 : 27
"For the Son of Man will come in the glory of His Father with His angels, and then He will reward each according to his works."

Mt. 19 : 17
"If you want to enter into life, keep the commandments."

Jn. 5 : 29
"And shall come forth; they that have done good, unto the resurrection of life; and they that have done evil, unto the resurrection of damnation."

Rom. 2 : 6, 13
"Who ''will render to each one according to his deeds''. For not the hearers of the law are just in the sight of God, but the doers of the law will be justified."

2 Cor. 5 : 10
"For we must all appear before the jugment seat of Christ, that each one may receive the things done in the body, according to what he has done, whether good or bad."

Jas. 2 : 14
"What does it profit, my brethren, if someone says he has faith but does not have works? Can faith save him?"

Jas. 2 : 17
"Thus also faith by itself, if it does not have works, is dead."

Jas. 2 : 21-25
"Was not Abraham our father justified by works? You see then that a man is justified by works, and not by faith only. Likewise, was not Rabab the harlot also justified by works? For as the body without the spirit is dead, so faith without works is dead also."

Het is overigens erg verlichtend om deze zinnen met elkaar te vergelijken:

Jas. 2 : 24
"You see then that a man is justified by works, and not by faith only."

en

Gal. 2 : 16
"A man is not justified by the works of the law, but by the faith of Jesus Christ."

Lord Daemon

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 23:34 schreef Kemo het volgende:
Micebec het heeft totaal geen zin om die zogenaamde hagenees anders te doen denken..

Laat die gast nou maar..
Houd je smoel Kemo, alsjeblieft.
Ga Ojajoh maar pesten (hij klaagde er hier nog over dat jij bij hem over de vloer kwam)
Ik ben hier weg

Tot nooit meer ziens

• BansheeBoy
  • Laatst online: 15-09-2025
...

:{ ²

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
God is dood en Allah ook, kijk maar om je heen.
(heideroosjes)
kben het hier wel mee eens
ik heb iig nog nooit iets van een van die 2 gemerkt.
het enige wat ze bezorgen is oorlog :'(
een groot deel van de oorlogen komt door religie terwijl islam en christendom wel overeenkomsten hebben zoals: gij zult niet doden |:(
Als mensen wat aan hun godsdienst hebben en zich daar veilig/fijn bij voelen moeten ze dat vooral doen.
maar van mij hoeft het allemaal niet....

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

God is dood en Allah ook, kijk maar om je heen.
Beetje aangepaste versie van Nietzsche''s "God is dood"? Dat betekent overigens min of meer: "De morele waarden die uit het godsbegrip voortkwamen zijn niet langer van toepassing; zij zijn nu slechts ballast voor de mensheid." Het impliceert dus op geen enkele wijze dat God ooit leefde, of zo. (In het kader: ruim misverstanden over Nietzsche uit de weg :) )

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 12:51 schreef Shady het volgende:

[..]

Houd je smoel Kemo, alsjeblieft.
Ga Ojajoh maar pesten (hij klaagde er hier nog over dat jij bij hem over de vloer kwam)
Ik ben hier weg

Tot nooit meer ziens
Dag shady ... ik zal je missen

• BansheeBoy
[quote]
Op zondag 08 april 2001 13:02 schreef micebec het volgende:

[..]

>>>>>>>>>>>
Geloof je dat nou echt? En al die meisjes, die onder het mom van huishoudelijke werkzaamheden verrichten in het westen, bedrogen worden om de westerse man zijn sexuele behoeften te voorzien. Wil jij zeggend dat die meisjes er zelf voor gekozen hebben. Wil jij ook gaan beweren dat die meisjes die je op tv ziet, echt zelf willen dat ze als lustobject worden geprojecteerd? Geloof je nou echt dat het hun eigen wil is, of moeten we naar de omstandigheden kijken. Trouwens hoe kom je erbij dat in islamitische landen verkrachtingen meer voorkomen? Heb jij statistieken hierover, of zeg je maar wat. Ik vind dat jullie maar eens moeten ophouden de propaganda van de media te volgen en eens te letten op wat de schriften daadwerkelijk te melden hebben. Natuurlijk weet ik ook dat er uitwassen zijn die in naam van de Islam criminele daden begaan, maar heb jij dan het recht om dan maar een heel geloof te bekritiseren of zelfs af te doen als onzin?

Er is een mooit gezegde welke ik jullie niet wil onthouden:

"Never judge a religion by it''s people, judge a religion by it''s scripture"
Salamoe alaikoem wa rahmatoe llahi wa barakatoeh,

Micebek, Rashied (samjh.com). Ga zo door. Ze kunnen niet tegen de feiten,het doet ze pijn, ze doen er alles aan om de waarheid tegen te werken, maar diep in nu hard weten zij (ja, zelfs de joden), dat de islam de ware religie is, en dat al die negatieve informatie een product is van de westerse media die de meeste mensen voorziet van donkerzwarte oogkleppen.

De joden zijn er erg goed in, ik bedoel in mind-control (was pas geleden op dicovery-channel). De hele westerse media is in handen van de joden. Zo beinvloeden ze jullie onbewust. Ik zie niemand hier op GOT of waar dan ook de islam beoordelen naar feiten uit de Koran of de Hadith, alleen maar gedachtes en dingen die ze krijgen voorgekauwd van de media. KOrtom het bekende: De klokken horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Het bekendste voorbeeld is wel dat vrouwen onbewust juist hier in het moderne westen worden onderdrukt. Zij doen alles voor de man, ze lopen bina naakt. Typisch voorbeeld uit de middeleeuwen, lekker geemancipeerd als je je opmaakt voor alle mannen (dit is zelfs bij de dieren nog beter geregeld, elk dier heeft zijn eigen partner, anderen moeten er vanaf blijven). BTW, het zelfmoordprecentage bij vrouwen is juist hier het hoogst, omdat zij niet kunnen voldoen aan het westerse beeld van de ideale vrouw.

Ik heb gezegd.

hoi.

BansheeBoy Se;)

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 10:56 schreef BansheeBoy Se het volgende:

Salamoe alaikoem wa rahmatoe llahi wa barakatoeh,
Nog 1 laatste reply:
Praat gdv Nederlands op een Nederlands forum ja :(
Micebek, Rashied (samjh.com). Ga zo door. Ze kunnen niet tegen de feiten,het doet ze pijn, ze doen er alles aan om de waarheid tegen te werken, maar diep in nu hard weten zij (ja, zelfs de joden), dat de islam de ware religie is, en dat al die negatieve informatie een product is van de westerse media die de meeste mensen voorziet van donker
zwarte oogkleppen.
Dus jij ontkent dat de vrouwen in de meeste islamitische landen onderdrukt worden? Dat ze niet mogen studeren (bv afghanistan, irak en iran)
Dat ze VERPLICHT worden om een geheel bedekend gewaad te dragen (dat ze ABSOLUUT niet waarderen)
Etc
De joden zijn er erg goed in, ik bedoel in mind-control (was pas geleden op dicovery-channel). De hele westerse media is in handen van de joden. Zo beinvloeden ze jullie onbewust. Ik zie niemand hier op GOT of waar dan ook de islam beoordelen naar feiten uit de Koran of de Hadith, alleen maar gedachtes en dingen die ze krijgen voorgekauwd van de media. KOrtom het bekende: De klokken horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Oh? Hebben de joden het weer gedaan?
Je klint een beetje als Adolf Hitler vriend :r
Het bekendste voorbeeld is wel dat vrouwen onbewust juist hier in het moderne westen worden onderdrukt. Zij doen alles voor de man, ze lopen bina naakt.
Het komt zeker niet in je op dat de vrouwen het leuk vinden om zich leuk te kleden he? Daarom gaan ze zeker altijd zoveel shoppen! omdat het MOET zeker? |:(
Ze doen dat omdat ze het leuk vinden. Vrouwen hebben namelijk een eigen mening, al zal dat je misschien onwaarschijnlijk voorkomen.
Typisch voorbeeld uit de middeleeuwen, lekker geemancipeerd als je je opmaakt voor alle mannen (dit is zelfs bij de dieren nog beter geregeld, elk dier heeft zijn eigen partner, anderen moeten er vanaf blijven).
Wat een gelul. In de middeleeuwen liepen de vrouwen er hier ook zo bij als nu bij de moslimfundamentalistische landen.
BTW, het zelfmoordprecentage bij vrouwen is juist hier het hoogst, omdat zij niet kunnen voldoen aan het westerse beeld van de ideale vrouw.
Gelul. Crap. Onzin.
PS. Als je het echt wilt weten, het zelfmoordpercentage is het hoogst in Afghanistan, omdat vrouwen daar geen leven hebben (mannen mogen hun stenigen als ze zonder burka lopen, ze mogen niet studeren etc.)
Bron: www.cbs.nl
Ik heb gezegd.
Je hebt slap uit je nek gelult bedoel je
Bansheeboy, je vindt het blijkbaar veschrikkelijk hier in Nederland. Rot dan lekker zo snel mogelijk op.Wat doe je hier nog?
Ga lekker naar Irak of zo. Daaaaaaag!
hoi.

BansheeBoy Se;)
Ja later he moslimfundamentalist

Verwijderd

Mooi stukje nog voor je basheeshit

Women in Afghanistan:
The struggle continues

Dateline: 06/26/00

After taking control of Afghanistan in 1996, the Taliban regime has imposed a strict interpretation
of Islam and has restricted women''s right to an education, employment and appropriate access to
health care.

Women are totally deprived of basic human''s rights:

The right to education
The right to work
The right to travel
The right to health
The right to legal resourses
The right to recreation
The right to be a WOMAN

The punishment for breaking these strict Taliban rules is extremely
severe as well. Women can be
stoned to death for walking with a man that is not a relative. Some
women have been beaten for not
being properly dressed and women have been shot for living there
home without a male relative to accompanied them. In 1999, a woman
was publicly executed for the first time in a stadium full with
thousands of spectators, for beating her husband.

Of dit:
Since the 1920''s there have been in Afghanistan a conflict between modernist and Islamic fundamentalist. The
conception of the role of women has been always a conservative one by the Islamic fundamentalist.

Afghanistan gained its independence in 1919 and inmidiately the modernization process of the country started.
The government ordered that no women should walk in parks wearing the old-fashioned head to foot veil
(Stewart, 1973, p.377). In fact, King Amanullah and Queen Soraya took position against the seclusion of
women. During the mid 20''s legislation concerning marriage, engagements, dowries and circumcision
materialize. Women were also animated to establish their own organization (in 1921, the first Women''s
Magazines were founded by Queen Soraya), and education was encouraged.

However, this reforms were cancel due to the tremendous
opposition against women unveil in public from many sectors of the
society. In fact, many schools for girls were closed. From 1929 to
the 1963, women submit to veiling and seclusion once again.
Segregation was established in all aspect of the society: cinemas,
schools, and university faculties were established only for women. It
should be mentioned that according to Micheline Centlivres, the
emancipation of women at this time was not a popular movement.

In 1959, women were encouraged to remove the "veil" and not to
use the burqa in official ceremonies. Later, thousands of women had
appeared in public unveiled. According to Micheline Centlivres this
measures had been dictated by a growing need withing the Afghan
administration for women to exercise semipublic functions such as
office employees, saleswomen and traditionally women occupations
in certain sectors (Centlivres-Demont, 1994, p.340).

During 1964 the Constitution was established and with it the first
women''s entry into the National Assembly. The first woman to be
cabinet member was Kubru Nurzai as Minister of Health. Later,
during 1970''s many women, especially from upper class, adopted
Western style of clothes. However, not all sectors of the society
accept the new code of behavior. In 1970 two conservative mullah
shot at the legs of female teachers and girl students dressed in
Western clothes, protesting the public display of female liberation in
the form of Western dress (Centlivres-Demont, 1994, p.340).

Join the discussion:
Imagine not being able to go outside your home or
being publicly beaten if you are "improperly" dress...

In 1978 when the communist came to power, a new episode for women began. The new "Basic Line of the
Revolutionary Duties of the Government of the DRA" provided women with changes in their status in society.
One of the changes was within the Decree Number 7 which forbids forced marriages and establishes a
minimum age for marriage, under penalty of imprisonment of up to three years (Centlivres-Demont, 1994,
p.344)

In addition, the Communist regime gave women the right to work. The Labor Law of 1984 ensured equal job
opportunities for everybody including women. By 1992, women constituted up to 50 percent of work force
(Centlivres-Demont, 1994, p.351). Women were serving in the army and thousand of women served in the
police until the Islamic fundamentalist came to power.

Article review: Centlivres-Demont., Afghan Women in Peace, War and Exile in The Politics of Social Transformation in
Afghanistan, Iran and Pakitan., Syracuse University, 1994.

Human Rights violations today

With the coming to power of Islamic fundamentalists in 1996 women''s right to full participation in social,
economic, cultural and political life of the country have been drastically diminish and today they are completely
denied by the ultra-fundamentalist Taliban.

Since 1992 until today women are totally deprived of basical humans rights:

The right to education

All schools closed.

The right to work

Women have been ordered to remain in their houses.

The right to travel

Woman cannot go outside the house alone.

The right to health

Woman cannot see a male doctor, and women cannot be operated upon by a surgical team containing a male
member.

The right to legal resources

Woman''s testimony is worth half a man''s testimony.

The right to recreation

Women''s recreational facilities have been banned, and female singers cannot sing.

The right to be WOMEN

Women cannot show their faces in public. They cannot wear bright coloured clothing or cannot wear make
up. They cannot wear shoes with heels that click since the clicking sound of the heels corrupt males.
Women, finally cannot raise their voices in public.

More Resources:

Of hier, vrouwen mogen nog niet eens stemmen in Kuwait |:(
Kuwait: The only Gulf Arab state with elected parliament
Kuwait''s Constitutional Court has rejected a test case
seeking to give women the vote.

The case before the
country''s highest judicial
body was the latest move by
women and some male
supporters to try to end the
all-male dominance of
parliament and political
institutions.

The court rejected a case
brought by Adnan al-Isa, a
man who sued the elections
department for failing to
register the names of
women, including his wife,
on electoral lists.

The head of the court, Judge Abdullah al-Isa, gave no
immediate explanation on announcing the ruling. But it
is reported to have been based on the argument that
only the government, parliament and other courts can
submit petitions to the constitutional court.

Emir''s move spurned

In 1999, the Kuwaiti parliament voted down a decree by
the country''s ruling emir, Sheikh Jabar al-Ahmad
al-Sabah, which would have allowed women to vote.

Several women activists
responded by bringing
lawsuits to secure the right
themselves. However, in
July last year, the courts
rejected several such cases
over a technicality.

The Kuwaiti constitution
gives men and women
equal rights, but an election
law has since denied
women voting rights.

Kuwaiti women, said to be
among the most
emancipated in the
conservative Gulf region,
can travel, drive and work
without their fathers'' or husbands'' consent and hold
some senior government positions.

Women activists have other cases before Kuwaiti courts
as part of a drive to gain rights for women.

The latest move comes as Kuwait prepares to mark the
10th anniversary of the start of the Gulf War, which
convulsed the region.

Speaking after hearing the court ruling against him,
Adnan Isa said: "The entire state is walking on the path
of Islamist direction. Women''s rights were blocked in
parliament because of the Islamists."

Kuwait had its first general elections in 1962, just
months after independence, but parliament has been
suspended twice since then. The last elections were held
in July 1999.

Search BBC News Online

Advanced search options

BBC RADIO NEWS

BBC ONE TV NEWS

WORLD NEWS SUMMARY

BBC NEWS 24 BULLETIN

PROGRAMMES GUIDE

See also:

20 Jul 00 | Country
profiles
Country profile: Kuwait

30 Nov 99 | Middle East
No vote for Kuwaiti women

17 Jul 99 | Middle East
Kuwait''s royalty backs
women

09 Mar 99 | Middle East
Analysis: Gulf democracy
gets boost

01 Jul 99 | Middle East
Kuwait elections go online

15 Jan 01 | Middle East
Kuwait''s crossroads

Internet links:

Kuwait Times

Kuwait Assembly

Kuwait Parliament

Kuwait Ministry of
Information

Kuwait News Agency

The BBC is not responsible
for the content of external
internet sites
Top Middle East stories now:

Sharon defends Israeli
offensive

Iran MPs demand end to
arrests

Lebanon blast injures
Druze

Refugees struggle to
survive

''Widespread'' abuses in
Hebron

India says Taleban a
threat

Bush unmoved by
Jordanian initiative

Bin Laden message
mystery

Links to more Middle East
stories are at the foot of the
page.

Dat vind jij allemaal normaal?

Kijk voor wat meer nog even hier:

http://women3rdworld.miningco.com/newsissues/women3rdworld/msub30.htm

tsk

• Morgoth
Daarom?

Verklaar je nader......

• Morgoth
veel plezier met een voorbeeld aan hun namen dan, bansheeboy.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 11:24 schreef Shady het volgende:

[..]

Nog 1 laatste reply:
[..]

Dus jij ontkent dat de vrouwen in de meeste islamitische landen onderdrukt worden? Dat ze niet mogen studeren (bv afghanistan, irak en iran)
Dat ze VERPLICHT worden om een geheel bedekend gewaad te dragen (dat ze ABSOLUUT niet waarderen)
Etc
[..]
Hallo,
Gelukkig geef jij toe, en ben je niet zo koppig als de rest. De islam is inderdaad vredelievend, en zoals jij aangeeft is de media niet "eerlijk" en spiegelen ze de dingen anders voor dan ze zijn. Waardoor heel de westerse wereld neerkijkt op de islam door de vereerde invloed van de media. Dus wat dat betreft deel ik jou mening.

hoi.

BansheeBoy se

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 11:38 schreef BansheeBoy Se het volgende:

[..]

Hallo,
Gelukkig geef jij toe, en ben je niet zo koppig als de rest. De islam is inderdaad vredelievend, en zoals jij aangeeft is de media niet "eerlijk" en spiegelen ze de dingen anders voor dan ze zijn. Waardoor heel de westerse wereld neerkijkt op de islam door de vereerde invloed van de media. Dus wat dat betreft deel ik jou mening.

hoi.

BansheeBoy se
Over niet lezen gesproken |:(
of is dit humoristisch bedoelt?

Ik ben jouw beschuldigingen een beetje zat. Kom eerst eens met feiten over de partijdigheid van de media voordat je allelei dingen gaat roepen. Want de nederlandse pers is wel een van de meest onpartijdige en onafhankelijke pers ter wereld.

Verwijderd

[..]

Nog 1 laatste reply:
[..]

Etc
[..]

[..]

Het komt zeker niet in je op dat de vrouwen het leuk vinden om zich leuk te kleden he? Daarom gaan ze zeker altijd zoveel shoppen! omdat het MOET zeker? |:(
Ze doen dat omdat ze het leuk vinden. Vrouwen hebben namelijk een eigen mening, al zal dat je misschien onwaarschijnlijk voorkomen.
[..]

Wat een gelul. In de middeleeuwen liepen de vrouwen er hier ook zo bij als nu bij de moslimfundamentalistische landen.
[..]

Gelul. Crap. Onzin.
PS. Als je het echt wilt weten, het zelfmoordpercentage is het hoogst in Afghanistan, omdat vrouwen daar geen leven hebben (mannen mogen hun stenigen als ze zonder burka lopen, ze mogen niet studeren etc.)
[..]

Bansheeboy, je vindt het blijkbaar veschrikkelijk hier in Nederland. Rot dan lekker zo snel mogelijk op.Wat doe je hier nog?
[..]

Zou jij niet weg gaan?

Ik wist wel dat je terug zou keren... toch benieuwd he.. (nu zal je er zeker op terug reageren of natuurlijk een andere nick maken en weer meedoen)

Shady.. je bent een persoon die iets ergs heeft meegemaakt ofzo.. iets traumatisch..
Ik hoop dat je er overheen komt.. Echt waar!

Als jij iets tegen het geloof hebt.. zoals ik in ander threads heb gezien...Waarom hou jij je er zo onwijs mee bezig??

Verwijderd

[knip] een keer is genoeg hoor.
Copy paste Origineel hoor. Onderzoek eens ipv met de kudde mee te lopen..

Kemo

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 12:03 schreef hybridz het volgende:

[..]

Over niet lezen gesproken |:(
of is dit humoristisch bedoelt?

Ik ben jouw beschuldigingen een beetje zat. Kom eerst eens met feiten over de partijdigheid van de media voordat je allelei dingen gaat roepen. Want de nederlandse pers is wel een van de meest onpartijdige en onafhankelijke pers ter wereld.
Gelukkig ben je het met mij eens. Veel van die gasten hier zijn erg koppig en kunnen niet omgaan met feiten en geven als reactie altijd hetzelfe: vrouwen worden onderdrukt en julie zijn onverdraagzaam. Maar ze vergeten juist dat ZIJ de slaven zijn van de media, en alles blind geloven. Maar het is inmiddels bewezen dat dat wordt gedaan omdat jullie zelf in tijd van onderdrukking hebben gezeten in de middeleeuwen. Dus voordat jullie dingen gaan toekennen aan de islam, check eerst je eigen history: bevestiging van de nederlandse hypocritie.

Jij hoort duidelijk niet bij die categorie. Het klinkt misschien gek, maar ik denk dat jij in tegenstelling tot de rest je wel verdiept in de islam, en je oordeel basseert op boeken in plaats van voorgekauwde informatie van de westerse/joodse media. Petje af, wat dat betreft kunnen de meeste wel een voorbeeld aan jou nemen.

hoi.

BansheeBoy Se:)

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 12:17 schreef Kemo het volgende:

[..]

Copy paste Origineel hoor. Onderzoek eens ipv met de kudde mee te lopen..

Kemo
Wat nou? Dit is gewoon van een persbureau. Wil je soms dat ik persoonlijk naar Afghanistan ga? Helaas. Zal niet gaan.
Onderken nou maar gewoon deze feiten, of kom met iets van een erkend persbureau of onafhankelijke organisatie die deze feiten weerlegt (dat zal je niet lukken want deze dingen gebeuren nou eenmaal)
Dus graag je mening over deze feiten: Wou jij beweren dat dit alles NIET vrouwonvriendelijk is?

• Morgoth
Onder de mensen waar ik op doel val ook jij bansheeboy.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 12:29 schreef BansheeBoy Se het volgende:

[..]

Gelukkig ben je het met mij eens. Veel van die gasten hier zijn erg koppig en kunnen niet omgaan met feiten en geven als reactie altijd hetzelfe: vrouwen worden onderdrukt en julie zijn onverdraagzaam. Maar ze vergeten juist dat ZIJ de slaven zijn van de media, en alles blind geloven. Maar het is inmiddels bewezen dat dat wordt gedaan omdat jullie zelf in tijd van onderdrukking hebben gezeten in de middeleeuwen. Dus voordat jullie dingen gaan toekennen aan de islam, check eerst je eigen history: bevestiging van de nederlandse hypocritie.

Jij hoort duidelijk niet bij die categorie. Het klinkt misschien gek, maar ik denk dat jij in tegenstelling tot de rest je wel verdiept in de islam, en je oordeel basseert op boeken in plaats van voorgekauwde informatie van de westerse/joodse media. Petje af, wat dat betreft kunnen de meeste wel een voorbeeld aan jou nemen.

hoi.

BansheeBoy Se:)
Het lijkt er meer op dat je de feiten die ik heb neergelegd niet kan weerleggen, en aangezien ze niet stroken met jouw geschetste beeld van de Islamitische wereld ga je onzin uitkramen.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 12:36 schreef Shady het volgende:

[..]

Het lijkt er meer op dat je de feiten die ik heb neergelegd niet kan weerleggen, en aangezien ze niet stroken met jouw geschetste beeld van de Islamitische wereld ga je onzin uitkramen.
Gelukkig ben je het met me eens. Andere Gotters zouden net als jij boeken moeten lezen en zich niet blind moeten staren op de door joden/vs beinvloedde westerse media. want die gasten zijn duidelijk bezig met mind-control. Iedereen krijgt min of meer dezelfde gedachtes en meningen over bepaalde onderwerpen (zie uitlatingen Gotters, behalve Shady, want die staat aan de goede kant), in dit geval de islam.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 13:39 schreef BansheeBoy Se het volgende:

[..]

Gelukkig ben je het met me eens. Andere Gotters zouden net als jij boeken moeten lezen en zich niet blind moeten staren op de door joden/vs beinvloedde westerse media. want die gasten zijn duidelijk bezig met mind-control. Iedereen krijgt min of meer dezelfde gedachtes en meningen over bepaalde onderwerpen (zie uitlatingen Gotters, behalve Shady, want die staat aan de goede kant), in dit geval de islam.
Beter lezen, ik sta helemaal niet aan je is lam kant, en ik heb je anti-semitimse en onzinnig gelul gelijk maar even aangekaart:
[topic=159867]

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 13:43 schreef Shady het volgende:

[..]

Beter lezen, ik sta helemaal niet aan je is lam kant, en ik heb je anti-semitimse en onzinnig gelul gelijk maar even aangekaart:
[topic=159335]
Ik ben het wat dat betreft ook met je eens. De wetenschap is inderdaad 1 van de beste voorbeelden om aan te kaarten dat de ware islam inderdaad rechtvaardig handelt en dat de islam geen enkele contradictie bevat in tegenstelling tot het Christendom en het Jodendom die honderden verschillende versies hebben van hun boeken. De gotters zouden een voorbeeld aan je moeten nemen. Je bekijkt alles objectief en vanuit een neutraal standpunt. En dat vind ik toch een punt om trots op te zijn in een land waarin iedereen de ideeen draagt die de media hen oplegt.

Verwijderd

BansheeBoy Se: Kerel wat ben je nou aan het doen?? Denk je zo je punt duidelijk te maken. Sorry hoor maar zo krijgen we alleen maar een slechtere indruk van Moslims.
Je doet er beter aan gewoon je punten te onderbouwen. Je zal nooit gelijk krijgen van iedereen wen daar maar even aan. Als jij vind dat er vooroordelen tegen de islam zijn is het enigste wat je kan doen is aankaarten.

btw valse qoutes plaatsen is niet echt netjes.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 13:51 schreef BansheeBoy Se het volgende:

[..]

Ik ben het wat dat betreft ook met je eens. De wetenschap is inderdaad 1 van de beste voorbeelden om aan te kaarten dat de ware islam inderdaad rechtvaardig handelt en dat de islam geen enkele contradictie bevat in tegenstelling tot het Christendom en het Jodendom die honderden verschillende versies hebben van hun boeken. De gotters zouden een voorbeeld aan je moeten nemen. Je bekijkt alles objectief en vanuit een neutraal standpunt. En dat vind ik toch een punt om trots op te zijn in een land waarin iedereen de ideeen draagt die de media hen oplegt.
:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z

• Morgoth
Mensen stoppen met flamen aub, ik geef vanaf nu meteen een waarschuwing als iemand flamed in deze topic.... dan weet je dat, hou je in aub.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 13:55 schreef Bart_traB het volgende:
BansheeBoy Se: Kerel wat ben je nou aan het doen?? Denk je zo je punt duidelijk te maken. Sorry hoor maar zo krijgen we alleen maar een slechtere indruk van Moslims.
Je doet er beter aan gewoon je punten te onderbouwen. Je zal nooit gelijk krijgen van atheisten wen daar maar even aan. Als jij vind dat er vooroordelen tegen de islam zijn is het enigste wat je kan doen is aankaarten.
Ik ben het net als Shady met jou eens, vandaar ook dat ik net als jij niet zo blij ben met de invloeden van de media etc. die de meningen en reacties van de mensen hier in het westen beinvloedt. De mensen zouden eigenlijk hun meningen moet basseren op ware feiten die ze zelf hebben gezien of gelezen. Gelukkig sta je aan mijn kant net als Shady door aan te geven dat argumenten belangrijk zijn. Vandaar ook dat ik het bewonder dat je eerlijk bent en dat je niet toegeeft aan de media.

Verwijderd

Ik heb nooit gezegd dat ik het eens ben met je punten. Ik bekritiseer alleen de manier waarop je ze bespreekt.

Als jij wilt dat evt vooroordelen verdwijnen ligt het eerst bij jezelf. Je bent en van de weinigen moslims op het forum dus het beeld dat we krijgen van moslims is gebaseerd op maar een paar mensen. En zo verpest je het.

over de kwestie: Ik weet eigenlijk niet of onze media zo beinvloed is door Joden. Als ik naar het nieuws kijk zie ik Joden en Moslims stom doen (in Israel).

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 14:09 schreef Bart_traB het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat ik het eens ben met je punten. Ik bekritiseer alleen de manier waarop je ze bespreekt.

Als jij wilt dat evt vooroordelen verdwijnen ligt het eerst bij jezelf. Je bent en van de weinigen moslims op het forum dus het beeld dat we krijgen van moslims is gebaseerd op maar een paar mensen. En zo verpest je het.

over de kwestie: Ik weet eigenlijk niet of onze media zo beinvloed is door Joden. Als ik naar het nieuws kijk zie ik Joden en Moslims stom doen (in Israel).
Kijk, en dat bedoel ik nou. Staan we toch op 1 lijn.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 12 april 2001 14:14 schreef BansheeBoy Se het volgende:
...
Ik heb geen zin om me helemaal in deze discussie te mengen, maar BansheeBoy, je moet toch toegeven dat wat Shady hier schreef:

[..]

Nog 1 laatste reply:
[..]

Etc
[..]

[..]

[..]

[..]

Gelul. Crap. Onzin.
[..]

[..]

Helemaal waar was? Dus dat jij zegt dat er zo op je religie wordt gekankerd, maar dat je zelf niet echt het goede voorbeeld geeft?

Je zit zelf nml nogal te kankeren op het Christendom en het Jodendom. En die uitspraken van "de Joden hebben de westerse media in handen" klopt natuurlijk van geen kant...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BansheeBoy
...

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 14:26 schreef morgoth het volgende:
Mensen stoppen met flamen aub, ik geef vanaf nu meteen een waarschuwing als iemand flamed in deze topic.... dan weet je dat, hou je in aub.
Ben het met je eens. Probeer gewoon net als ik een nette conversatie te houden en niet proberen een ander je mening op te leggen. Gebruik gewoon feiten en argumenten. Geen flamez

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 14:41 schreef morgoth het volgende:
Onder de mensen waar ik op doel val ook jij bansheeboy.
daarom

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 14:46 schreef morgoth het volgende:
Daarom?

Verklaar je nader......
Ik bedoel daarmee dat Shady en Bart_Trab normaal discussieren en dat iedereen een voorbeeld aan hen moet nemen.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 14:52 schreef morgoth het volgende:
veel plezier met een voorbeeld aan hun namen dan, bansheeboy.
Ik ben het met dat punt wel met je eens. Op die manier wordt GOT veel verdraagzamer etc.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 14:50 schreef BansheeBoy Se het volgende:

[..]

Ik bedoel daarmee dat Shady en Bart_Trab normaal discussieren en dat iedereen een voorbeeld aan hen moet nemen.
Kom op BS, je was gewoon aan het stangen door overal bijna dezelfde reply neer te zetten, en door onder andere mijn reply te quoten en daar een andere link in te zetten. En door dat anti-semitisme van je (de joden controleren de media, het is een wereldwijd complot tegen de islam)
Dus aub niet ineens zo schijnheilig doen.

Maar goed, geef dan aub een normale reactie op de replyes van mij waarin de stukken gequote staan wat betreft de vrouwensitauatie in Afghanistan en Koeweit. Ben benieuwd.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 15:05 schreef Shady het volgende:

[..]

Kom op BS, je was gewoon aan het stangen door overal bijna dezelfde reply neer te zetten, en door onder andere mijn reply te quoten en daar een andere link in te zetten. En door dat anti-semitisme van je (de joden controleren de media, het is een wereldwijd complot tegen de islam)
Dus aub niet ineens zo schijnheilig doen.

Maar goed, geef dan aub een normale reactie op de replyes van mij waarin de stukken gequote staan wat betreft de vrouwensitauatie in Afghanistan en Koeweit. Ben benieuwd.
Ja. Daar ben ik het ook mee eens. Misschien dat als je argumenten geeft en feiten gebruikt je de gotters wel kunt overhalen om een normale discussie te voeren.

Pagina: 1 2 Laatste