Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
Diezelfde wereld moet maar eens beseffen dat zonder religie, het er ook geen haar beter op word.Op woensdag 11 april 2001 02:12 schreef mietje het volgende:
De hele wereld weet dat religie niet altijd tot vrede of zelfs maar geluk leidt, hoe hard dat jij dat ook blijft ontkennen.
Omdat het probleem gewoon in de menselijke aard ligt.
Zolang er mensen zijn zullen er ''tribal wars'' zijn, om wat voor reden dan ook.
Nee dat is realistisch zijnSimpelweg beweren dat het geloof van mensen, zodra het geweld of iets anders onprettigs veroorzaakt geen "puur" geloof is, en daarom niet meer religieus genoemd mag worden, is fundamentalistische onzinpraat.
voorbeeld : Ku Klux Klan , beweren christelijk te zijn..
ik denk dat iedereen het er mee eens is dat zij weinig begrepen hebben van de christelijke waarden en normen
Ben ik dan een fundamentalist als ik zeg dat zij geen christenen zijn
De tien geboden zijn toch vrij eenduidig.Geen enkele christen kan exact volgens de regels van het christendom leven, omdat die regels niet eenduidig zijn.
Verwijderd
ik ben van mening dat de wetenschappers niet in staat zijn om het scheppingsverhaal te weerleggen, juist omdat het strookt met de wetenschap.Op woensdag 11 april 2001 02:12 schreef mietje het volgende:
Ik kan me verschillende draadjes herinneren waar jij beweert dat de aarde in zes dagen door God geschapen is.Dat is joods/christelijk
en wat is het belang van die vraag ?Blijft dus de vraag of je Jezus als de messias erkent, of dat het alleen maar de zoveelste profeet voor je is
maar.. ja, ik beschouw Jesus als de Messias en als profeet
Verwijderd
hoezeer mensen ook beweren religieeus te zijn..Op woensdag 11 april 2001 11:22 schreef hybridz het volgende:
Wat ik met het Flamez-syndroom bedoel is dat mensen opeen gaan ontkennen dat iemand dezelfde religie heeft als zij als diegene iets fout heeft gedaan. Jij bent daar erg sterk in, dus heb ik dit verschijnsel naar jou genoemd.
"praatjes vullen geen gaatjes"
het 1 zeggen en het ander doen geeft al aan dat die mensen je gewoon in de zeik nemen en je gewoon vertellen wat je wil horen
machthebbers en politici zijn daar nogal gedreven in
zeggen dat je christen ben en daarna gewoon vrolijk verder gaan met het volk voorliegen
geeft aan dat je geclaimde christenzijn niet serieeus genomen kan worden
let op het woord "voornamelijk"Trouwens, wanneer je zegt dat generaliseren en stereotyperen voornamelijk voorkomt bij mensen met een oppervlakkig denkvermogen, is dat dan geen generaliseren?
Verwijderd
nee.. denken zulke mensen sowieso wel of laten ze voor zich denken door anderenOp woensdag 11 april 2001 11:22 schreef hybridz het volgende:
Wat vindt jij mensen met een oppervlakkig denkvermogen
Mensen die zich tot de feiten beperken en voor wie iets pas waar is als er bewijzen voor zijn?
over het algemeen doe ik dat ook niet, tenzij opzettelijkHet is pas hypocriet om te denken dat je zelf niet stereotypeert en generaliseert.
ik denk dat je me verward met iemand andersDank je, eensgelijks.
Gezien jouw reacties ben jij een van de gelukkigen die probeert anders denkenden psychologisch de grond in te boren met provocaties en beledigingen om je eigen gelijk te behalen. Gelukkig zijn de meeste mensen daar niet vatbaar voor.
provocaties en beledigingen vinden hun oorsprong toch voornamelijk bij de tegen partij
ik ben wel iemand die vuur met vuur bestrijd
zoals een wijze chinees ooit zei "Touch the Flamez and you''ll get burned"
aangezien lange reply''s onmogelijk zijn geworden heb ik ''m effe opgedeeld
Verwijderd
www.hartford-hwp.com/archives/63/077.htmlHistory.
The Chechens have evidently been in or near their present territory for some 6000 years and perhaps much longer; there is fairly seamless archeological continuity for the last 8000 years or more in central Daghestan, suggesting that the Nakh-Daghestanian language family is long indigenous.
In all of recorded history and inferable prehistory the Chechens (and for that matter the Ingush) have never undertaken battle except in defense. The Russian conquest of the Caucasus was difficult and bloody, and the Chechens and Ingush with their extensive lowlands territory and access to the central pass were prime targets and were among the most tenacious defenders. Russia destroyed lowlands villages and deported, exiled, or slaughtered civilian population, forcing capitulation of the highlands. Numerous refugees migrated or were deported to various Muslim countries of the middle east, and to this day there are Chechen populations in Jordan and Turkey. Since then there have been various Chechen rebellions against Russian and Soviet power, as well as resistance to collectivization, anti-religious campaigns, and Russification.
Overigens, (...), is er na voortdurende uitgebreide onderzoeken van de internationale waarnemers in het gebied van Tsjetsjenië (voor zover die nog leven na de terroristische acties van de rebellen daar) nog altijd geen aanwijzing gevonden van enig vorm van concentratiekamp in dat gebied; Sterker nog, de enigen die met dit soort over-gedramatiseerde verhalen aan komen zetten zijn de moslim-tsjetsjenen zelf, die er alle belang bij hebben om een argument te vinden om de Russische staat aan te vallen.
Toon jij maar es overtuigend aan dat er concentratiekampen zijn in Tsjetsjenië; Als je dat kan (en dan volgens mijn defenitie enzo natuurlijk) dan ben ik hetero. (en geloof me, dat ben ik niet...)
Even een subtiele edit
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Russen hebben nooit bekend gestaan om concentratiekampen, wel om directe executies, plunderingen en verkrachtingen.Op vrijdag 13 april 2001 01:50 schreef McCaine het volgende:
Ik zal hierover mezelf ff quoten van scholieren.com:
Overigens, (...), is er na voortdurende uitgebreide onderzoeken van de internationale waarnemers in het gebied van Tsjetsjenië (voor zover die nog leven na de terroristische acties van de rebellen daar) nog altijd geen aanwijzing gevonden van enig vorm van concentratiekamp in dat gebied; Sterker nog, de enigen die met dit soort over-gedramatiseerde verhalen aan komen zetten zijn de moslim-tsjetsjenen zelf, die er alle belang bij hebben om een argument te vinden om de Russische staat aan te vallen.
Toon jij maar es overtuigend aan dat er concentratiekampen zijn in Tsjetsjenië; Als je dat kan (en dan volgens mijn defenitie enzo natuurlijk) dan ben ik hetero. (en geloof me, dat ben ik niet...)
edit:
Even een subtiele edit
Verwijderd
Denk ik dat ie bedoelt.
Verwijderd
Dit is idd wat ik ermee wilden zeggen.Op donderdag 27 september 2001 14:59 schreef Suus het volgende:
als je het topic leest. Zal je zien dat hierin word beschreven hoe de fundamentalisten op nazi's lijken en dergerlijke. Dit is een topic van een paar maanden oud. En op zich wat er op de eerste pagina gezegt word dat er een burgeroorlog aan zit te komen. Is min of meer bevestigt.Er is nu een oorlog aan de gang tegen de extremisten.
Denk ik dat ie bedoelt.
Verwijderd
dank je.Op donderdag 27 september 2001 16:48 schreef morgoth het volgende:
Heb even alle nuteloze posts de trashcan ingegooid. Kunnen we misschien nog een nuttige discussie starten?
Verwijderd
dan moet je toch wat beter de geschiedenis en de rol van rusland bestuderen .. Aangezien zij toch heel wat concentratie/werk kampen hadden ( gulag )Op vrijdag 13 april 2001 23:22 schreef VipTweak het volgende:
Russen hebben nooit bekend gestaan om concentratiekampen, wel om directe executies, plunderingen en verkrachtingen.
Stalin ging zelfs zo ver om terugkerende russische krijgsgevangen gelijk naar zulke kampen te sturen omdat zij zich niet dood hadden gevochten en daardoor dus lafaards en landverraders waren..