• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
lekker beidehand maar ik vind dat het alle twee niet mag en niet zou moeten voorkomen!Maar ik vraag me nu af want die moslims zijn nu ook nazi''s?

Lekker zijn is een gave :)

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
oops dubbele post

Verwijderd

Tja als je het leest word je er niet vrolijk van :(

Dit soort extremisme mag van mij verboden worden

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11-2025

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Ik was vandaag een beetje op nu.nl aan het lezen en ik kwam dit artikel tegen. Ik ging een beetje op de daargenoemde website lezen en ik moet zeggen dat ik geschokt was dat zoiets in nederland kan.
Later was ik weer wat op GoT aan het koekeloeren en zag ik iemand met een icoon tegen nazi''s. Ik vroeg me af wie nu een groter gevaar voor onze samenleving vormen, nazi''s of moslim fundamentalisten? Waarom zie ik niemand met een icoontje "geen moslim fundamentalisme!"?

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik vind iedere EXTREME vorm van geloof sowieso FOUT

• Dr. Vork

Dr. Vork

Op zaterdag 07 april 2001 23:00 schreef lordspacie het volgende:
lekker beidehand maar ik vind dat het alle twee niet mag en niet zou moeten voorkomen!Maar ik vraag me nu af want die moslims zijn nu ook nazi''s?
Beidehand? Je bedoelt bijdehand? :-)
Met betrekking tot de ideeen zijn er tussen nazi''s en moslim fundamentalisten veel overeenkomsten, maar ze gaan wel van een heel ander uitganspunt uit. Het angstaanjagende van die moslim fundamentalisten vind ik dat ze zo dicht bij zijn, ook hier in Nederland. En ik denk dat als er stront aan de knikker komt ze het niet zo goed voor hebben met niet moslims. Ik zou er niet graag een als buurman hebben, dan liever een neo nazi.

Ik denk dat door die zogenaamde multiculturele samenleving moslim fundamentalisme in de samenleving er tussendoor glipt. Als moslim fundamentalisme mag, waarom mag iemand dan zijn rechts extremistische ideeen niet uiten zijn?
Weg met die multiculturele samenleving! Ik wil in een samenleving wonen waar ik weet wat ik aan iemand heb, niet in een samenleving waar groeperingen hun eigen samenleving vormen binnen die zogenaamde multiculurele samenleving die geen samenleving meer is, maar meer een apartleving of zo.

Moslim zijn ok, Antilliaan zijn, ook ok. Maar plaats die mensen niet allemaal bij elkaar zodat ze daar een groep vormen. Verspreid ze en laat ze intergreren, dat is voor iedereen fijner!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
ja dat bedoelde ik sorry voor de typo''s!en ja hier in Amsterdam zal je dan echt een probleem hebben!Maar ja ik heb ze liever beide niet en ik vind het ook volstrekt belachelijk om wat tegen een ander huidstypen of geloof te hebben!We zijn allemaal mensen!!!!!!!!

Verwijderd

De meeste moslims zijn gewoon normaal en willen niets met deze fundamentalisten van doen hebben.
In de usa zijn christenfundamentalisten die abortus klinieken opblazen en artsen vermoorden, die zijn netzomin representatief voor het christendom als deze fundamentalisten voor de islam.

edit:

Helaas hebben die christenfundamentalisten wel allemaal op Bush gestemd en hij luistert er ook nog naar

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 01:43 schreef GEEZER het volgende:
Helaas hebben die christenfundamentalisten wel allemaal op Bush gestemd en hij luistert er ook nog naar
/me voelt de bui al weer hangen. :(

Laten we even duidelijk voorop stellen waar Bush zijn belangen en prioriteiten heeft liggen

dat is niet christendom maar de OLIE en WAPEN INDUSTRIE

voordat mietje en shady dalijk weer gaan blèren dat christendom verantwoordelijk is voor het verbreken van het Kyoto akkoord enzow.. |:(

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 02:55 schreef Flamez het volgende:

[..]

Laten we even duidelijk voorop stellen waar Bush zijn belangen en prioriteiten heeft liggen

Waarom gaat Bush dan binnenkort het gebed weer op Amerikaanse scholen verplicht stellen ?? Waarom draait Bush dan straks de Abortuswetten terug ??
En waarom word Bush dan door fundamentele christenen geprezen als de beste President sinds R. Reagan ?
Bush word de talibanleider van de USA. Hij haalt straks Pat Buchanan rechts in.

Verwijderd

dat noemen ze een wit voetje halen ( aangezien het nu niet meer in z''n neus mag :P )

hij is schijnheilig want zonder steun van de christelijke bevolking is hij nergens dus hij moet ze zoet houden door een paar zgn. christelijke waarden in te voeren

maar ik zeg je nu alvast dat hij geen christen is ( al claimt hij zelf anders )
hij is een huichelaar, iemand die een staatsgreep heeft gepleegt, met steun van de industrieëlen, door de verkiezings uitslag te manipuleren

als hij katholiek was had ik hem persoonlijk geëxcomunniceerd >:)

Verwijderd

De Tweakers stemmen toch ook liever op desnoods het CDA als Groenlinks he ? :?

Bush trashen is simpel maar trash Saddam Hoessein liever, da''s pas een eikel ;)

Oops offtopic :P

ontopic: momenteel zijn moslims fundamentalisten een grotere bedreiging voor Nederland als Nazis...

Verwijderd

Beetje uitleg vereist.

Ten eerste vind ik jullie uitspraken tot dusver erg hyopcriet. Als een kenner c.q. supporter van qoqaz (ik ga alleen meestal naar de originele engelse versie) wil ik dus ook even mijn zegje doen.

Punt 1; Elk land heeft zijn eigen verdediging. Nederland spoort mensen aan om in dienst te gaan om zich zo te verdedigen. Wat er in Tsjetsjenie nu gebeurt is een offensief aan de zijde van de Russen; Zij zijn de agressors en zij hebben de Tsjetsjeense gebieden gepenetreerd en daar massamoorden aangericht. Een Moslim is een Moslim en geen Nederlander. Dus als er een oorlog tegen Moslims wordt gevoerd, dan is dat voor ons alsof onze eigen familie/volk af wordt geslacht.

Dan wat over het woord Jihaad en de vertaling heilige oorlog. Heilige oorlog is in het Arabisch Ghazwa Qoedoes. al-Jihaad betekent HET INSPANNEN. Dus niet a priori oorlog voeren. De Jihaad die in Tsjetsjenie wordt gevoerd is een defensieve inspanning tegen de Russen in het belang van het behoud van het bloed en de religie van de Moslims daar.

Verder moet er gezegd worden dat er in de Arabische landen geen Islamitische legers zijn. Saddam en Moebarak kan het niks schelen wat er in Tsjetsjenie gebeurt. Er is op dit moment geen echte Islamitische staat aanwezig op de wereld (d.w.z. een staat die volledig gebaseerd is op de principes vastgelegd in de Koran en de Soennah, de twee fundamenten van de Islam). Dus is het begrijpelijk dat Moslims zich zullen moeten verenigen op een internationaal vlak, omdat er geen staat is waaruit zij kunnen opereren in het belang van de Moslims.

Ik vind jullie reacties tot dusver erg teleurstellend aangezien ze zijn gebaseerd op misplaatste angst en onbegrip. Graag hoor ik daarom jullie reacties op bovenstaande reply.

Mvg''en

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Deze discussie vind ik al heel fout beginnen,
door de nazi met de moslim fundementalisten te vergelijken. Dat doe je gewoon niet! Een volk zo wreed is er gelukkig niet meer!

Het probleem van deze moslim groeperingen is dat ze bereid zijn te sterven voor hun geloof en zo de ideale moordenaars zijn.

Ze hoeven geen moeilijke plannen te maken om iets onopgemerkt te doen. Ze doen het voor de hele wereld te zien en sterven tijdens hun actie.

Lemmings kennen hetzelfde gedrag, alleen doen zij het uit instinct in plaats van hersenspoeling.

Dit geldt misschien voor een bredere groep neder- en medelanders: respect moet van 2 kanten komen. Als je maar vaak genoeg hoort dat je fout zit, dan word je het vanzelf.

Buitenlanders: tuig, Nederlanders: racisten,
Zitten we eenmaal in die spiraal vast, dan kost het 1000% meer moeite om het er weer uit te halen.

Natuurlijk mag iemand NIET zijn extreem rechtse ideeen uitten, het is zelf in de Wet verboden! Het is voor beide kanten niet toegestaan! Ik zag laatst een marokaans jochie van misschien 14 op tv de volgende woorden zeggen:
ALLE JODEN MOETEN DOOD.

Ik werd woedend! waar haalt die gozer het lef vandaan, weet hij niets? Het ging toen over de palesteinse situatie. Maar hij is marokkaan en woont in Nederland! Moeten wij ook maar alle moslims in nederland gaan neerschieten, moskeeen in brand steken omdat de moslims dat bij de christenen doen in Indonesie? Er zijn toen in Nederland joden aangevallen en gebouwen vernield.

Tijdens het Joegoslavie conflict hoorde je geen kik uit de islamitische gemeenschap, vond ik erg jammer, is het arabier zijn dan misschien een factor die meer bind?

Misschien kennen we de heer Jan Maat nog, of het Vlaams blok, of misschien Jorg Haider( quote: de nazi''s hadden wel een goede boekhouding)? Ik walg van deze mensen en waar ze voor staan: HAAT. Hitler had slecht een slechte economie nodig om een oorlog te voeren jegens de menselijkheid. Wat is er nu voor nodig? Geven we dit soort untermenschen weer een stem, of snoeren we ze dicht?

Ik schrijf dit niet tegen een ras, geloof etc, maar tegen hetgeen door donald duck het beste gezegd: een boef, in wat voor vorm dan ook.

Dus ook tegen websites en groeperingen als qoqaz en de taliban. Want wat op deze website staat kan absoluut niet door de beugel! Deze site zet aan tot haat, geweld (en dit is de enige referentie die ik naar de WO2 maak) en alles waar we in de 2de wereld oorlog voor hebben gevochten en onder geleden! Deze site moet uit de lucht, door een arrestatie van de makers, hackers, etc, het maakt me niet uit!

RASHEED, als jij hierin geloofd, ben je niet zo slim als dan je uit je posts lijkt! (je leefde nog zo mee met die zeehondjes) Wat er in Tjetjenie gebeurt is afschuwelijk, maar dan moet je de politiek schrijven, bellen, actie voeren, op een manier je mening uitten zonder anderen voor de borst te stoten!

Can''t we all just get along????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik ben blij dat er weer iemand bij is die de Moslim zijde van het verhaal vertegen woordigd

Maar enige argwaan van onze kant is natuurlijk wel begrijpelijk als op Qoqaz, elke moslim in nederland word opgeroepen om zich te trainen in vecht en schietvaardigheden ..
aangesterkt met allerlei religieeuse krachttermen..
omdat ze zonodig een jihad willen beginnen

Hopelijk niet hier want wij ( nederlanders enzow ) zitten daar nou niet echt op te wachten ( daar krijg je kruistochten van :P )

Van mij mag je die Russen flink voor hun kont schoppen maar ga niet hier in nederland de boel opfokken zoals de jihad strijders dat op de molukken hebben gedaan :(

Maar macht ligt niet in wapens en gevechtstechnieken
maar in kennis en wijsheid
laat de moslims naar de universiteit gaan ipv. de schietschool
daar bereik je veel meer mee

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Wat een dom geblaat :r

Er is toch niemand die je tegenhoud om naar tsjetsjenie te gaan. Doe dat man, ipv alleen maar achter je computertje te zitten.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Beste iedereen,

Nog steeds vind ik jullie reacties wat onbegrijpelijk; hoe kunnen jullie Qoqaz vergelijken met nazisme omdat het oproept tot defensieve oorlogsvoering tegen de Russen (die in dit conflict overduidelijk de agressor is) terwijl nederland EXACT hetzelfde doet. Nederland is een van de weinige landen die nog kindersoldaten traint en aanneemt en inzet in de oorlog (vanaf 17 jaar - dit valt onder kindersoldaten zoals vastgelegd in afspraken van de VN) en ze maken hier openlijk en veelvuldig reclame voor. Maar als Moslims willen trainen om zo hun volk te beschermen, dan is het opeens een uitspatting van neo-nazisme in een Islamitische jasje? Kan iemand me dit uitleggen?

Het Nazisme had een sterke neiging om bepaalde bevolkingsgroepen uit te roeien. Dit motief is juist karakteristiek voor de oorlog die door hen gevoerd is, want, laten we wel zijn - de ene oorlog is de andere niet! De geallieerden die optraden tegen deze nazi-beesten worden toch ook niet beledigd en uitgescholden voor rebellen en terroristen omdat ze het Duitse leger hebben verslagen? Soms zijn oorlogen nou eenmaal noodzakelijk, bijvoorbeeld om een andere oorlog die gestart is door iemand als Hitler te stoppen... Iemand zei dat brieven schrijven en demonstreren wel zal helpen, maar wat zou je denken van de geallieerden als ze dat hadden gedaan? Lekker makkelijk vanuit het comfort van je warme huis met een zak ships naast je op de tafel en een gevulde koelkast even een brief schrijven naar de minister of hij alsjeblieft wil vragen aan Poetin om de wapens neer te leggen - yeah right. Wie hierin gelooft is naief (overigens ken ik mensen die dit hebben gedaan, o.a. naar de SP, de reacties waren zoals verwacht - passief... Ze kunnen er weinig aan doen zeggen ze)

Dus wat blijft er over? Een land wordt in puin gelegd, kinderen en moeders worden nog dagelijks gemarteld. Ik zou graag iets met jullie delen, afkomstig van het zogenaamd terroristischte qoqaz. Het is het volgende:
Zaterdag 30 september 2000 "Als er nog Moslims zijn op Aarde..."

Er is een brief gevonden in Tsjetsjenië, geschreven door een slachtoffer van het concentratiekamp in Chernokozovo. De gevangene, wiens identiteit onbekend is, richtte zich tot elke Moslim in elke hoek van de wereld. De gevangene die zeker slachtoffer was van beestachtige mishandeling, had geen andere keus dan een brief schrijven met eigen bloed!

Wij kunnen ons alleen nog maar inbeelden dat dit slachtoffer geleidelijk tot dood doorbloedde terwijl deze zijn/haar laatste woorden met zijn/haar eigen bloed schreef, vol met tranen, bloed en wanhoop? Met het bloed, wat er nog van over was ten gevolge van de mishandeling door Russisch vuil. Hij/zij
schreef dit bericht na het ondergaan van een tragedie, hopend dat dit bloed de onwetende en koppige harten zal wakker schudden. Deze brief is kort, maar de pijn zal de harten van diegenen die geloven in Allah de Verhevene en zijn Profeet treffen en doen beven. In deze verklaring zei hij/zij:

"Als er nog Moslims over zijn op deze wereld, laat hen dan de Moslimse vrouwen helpen wiens kleren verscheurd worden in de Russische kampen in Tsjetsjenië..."

De brief eindigt als volgt :

"Ik moet nu stoppen want mijn bloed raakt op zijn eind?"

Geschreven met bloed! Wat valt er nog te zeggen? Wat kan er nog meer gezegd worden, oh Moslims?

Terwijl jullie ''s nachts heerlijk slapen in bed, worden de Moslimse vrouwen, jullie eigen zusters, verkracht in de Russische kampen. Terwijl jullie dua verminderen, schreeuwen de Moslimse vrouwen, jullie eigen moeders, onder mishandeling. Terwijl jullie tranen opdrogen, druppelen tranen van bloed van Moslimse vrouwen, jullie eigen dochters, in Russische vernietigingskampen. Waar zijn de oplettende harten? Waar zijn de volgeschoten ogen? Waar zijn de scherpe zwaarden? "Als er nog Moslims over zijn op deze wereld, laat hen dan de Moslimse vrouwen helpen wiens kleren verscheurd worden in de Russische kampen in Tsjetsjenië.."

Bron; Sawt-al Qoqaz, Tsjetsjeense Nieuws Service ? www.qoqaz.net
Het was een beetje veel allemaal maar ik hoop dat iemand de tijd neemt om het te lezen.

Met vriendelijke groeten...

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
ik snap je standpunt maar niet hier word het bloedvergoten dus als ze willen vechten ga daar heen!Mijn zeggen krijg je!Maar waarom moet je nu hier je eigen gaan trainen!Sorry maar dat is hier nergens voor nodig!

Verwijderd

Ook Rasheed moet ik wel gelijk geven

In dit geval zijn de russen de nazi''s ( hoe meer ik over de russen leer hoe meer ik ze vind zuigen :( )

Maar kun je garanderen dat deze jihad beperkt blijft tot de oorlog tegen rusland ?
De fundamentalistische en militante boventoon doet mij iig vermoeden dat het uit de hand gaat lopen en ( weer eens ) leid tot een godsdienstwaanzin

waarvan de Taliban en dat gek*t met die bhoedda beelden een duidelijk voorbeeld zijn.. dat soort acties kweekt weinig goodwill onder de westerse bevolking.

wat me wel verbaast eigenlijk.. is dat er weinig in de westerse media word bericht over de wandaden van de russen
een gezonken duikboot lijkt belangrijker dan de genocidale aard van de russen

maar in feite is het de plicht van elk mens om tegen deze wandaden door de russen op te komen of ze nou moslim, christen of atheist zijn

alleen kunnen westerse landen zich er niet openlijk in bemoeien om dat het risico voor WW 3 dan erg groot is

de hulp is dan enkel beperkt tot wapen leveringen en economische oorlog
maar dat heeft uiteindelijk toch geleid tot de val van de sovjetunie en bijv. de Afghanen de overwinning bezorgt

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47
Nederland is een van de weinige landen die nog kindersoldaten traint en aanneemt en inzet in de oorlog (vanaf 17 jaar - dit valt onder kindersoldaten zoals vastgelegd in afspraken van de VN) en ze maken hier openlijk en veelvuldig reclame voor.
Niet helemaal waar. Nederland neemt inderdaad mensen vanaf 17 aan voor een opleiding bij het leger. Echter, voor je 18e zal je niet in een gevechtssituatie terecht komen. Je krijgt alleen een opleiding. Ik durf niet te zeggen of je ook alleen maar theorie en sport krijgt en geen schiet oefeningen maar mij lijkt het wel het geval. Het is dus heel wat anders dan een of ander duister land waar kindjes van 14 en jonger met een UZI rondlopen.

Verwijderd

Rasheed> Tjestjenie is gewoon een deel van Rusland, dat is het al heel lang dus is het geen invasie, het is net zoeits als dat Friesland zich los maakt van Nederland, dat zou (misschien) ook niet worden geaccepteert ;)

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:49
Op zondag 08 april 2001 22:38 schreef BAZZA het volgende:
Rasheed> Tjestjenie is gewoon een deel van Rusland, dat is het al heel lang dus is het geen invasie, het is net zoeits als dat Friesland zich los maakt van Nederland, dat zou (misschien) ook niet worden geaccepteert ;)
Is het een deel van rusland omdat de Tjetjenen dat willen, of is het "deel" van rusland omdat ze onderdrukt werden en worden.

Trouwens Friesland is VRIJWILLIG toegetreden tot de toenmalige gewesten, kan jij dat ook zeggen over de Tjetjeense situatie?

En dit is specifiek aan Bazza gericht, omdat zijn posts, gerelateerd aan de Islam, mijn irritatie opwekt.

Ik snap jou echt niet? Steeds als moslims aan bod komen, kom jij weer met je propaganda tegen de moslims. Als oprechte mensen jou een antwoord geven, laat je niets meer van je horen. Jouw opmerkingen zijn meer in de trant van moslims dit en moslims dat. Een post met meer als tien regels kom ik zelden tegen. Denk je nou echt dat je zo goed kan samenvatten wat jouw ideeën zijn of zijn dat ze maar. En ik vraag me ook af of je überhaupt wel iets van de Islam weet, heb je wel eens de Koran gelezen? Laat staan de Koran, heb je wel eens de bijbel gelezen? Ik vrees dat beide antwoorden negatief zullen zijn. Maar verbeter me als ik het fout heb.

Als jij kritiek hebt op de Islam of op moslims, onderbouw dan waarom je dat vindt. Dan kunnen we eindelijk ook eens een echte discussie voeren.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 23:56 schreef micebec het volgende:

[..]

Is het een deel van rusland omdat de Tjetjenen dat willen, of is het "deel" van rusland omdat ze onderdrukt werden en worden.

Trouwens Friesland is VRIJWILLIG toegetreden tot de toenmalige gewesten, kan jij dat ook zeggen over de Tjetjeense situatie?

En dit is specifiek aan Bazza gericht, omdat zijn posts, gerelateerd aan de Islam, mijn irritatie opwekt.

Ik snap jou echt niet? Steeds als moslims aan bod komen, kom jij weer met je propaganda tegen de moslims. Als oprechte mensen jou een antwoord geven, laat je niets meer van je horen. Jouw opmerkingen zijn meer in de trant van moslims dit en moslims dat. Een post met meer als tien regels kom ik zelden tegen. Denk je nou echt dat je zo goed kan samenvatten wat jouw ideeën zijn of zijn dat ze maar. En ik vraag me ook af of je überhaupt wel iets van de Islam weet, heb je wel eens de Koran gelezen? Laat staan de Koran, heb je wel eens de bijbel gelezen? Ik vrees dat beide antwoorden negatief zullen zijn. Maar verbeter me als ik het fout heb.

Als jij kritiek hebt op de Islam of op moslims, onderbouw dan waarom je dat vindt. Dan kunnen we eindelijk ook eens een echte discussie voeren.
Hallo, klopt ik heb een muisarm dus heb geen zin om veel te typen.

Ja ik heb zowel de bijbel als de Koran gelezen, ben ook weleens in een moskee geweest,

Het gaat mij erom dat Moslims hun geloof gebruiken om onmenselijke daden te verrichten, natuurlijk zijn er (veel) goede moslims, het is alleen vervelend dat de Koran zich (blijkbaar) goed laat gebruiken voor geweld.

Triest maar waar ;(

• BC3 Victim
Hello!

Rasheed, leuk dat je een stukje van de website post, maar je hebt wel een onschuldig stukje geselecteed.

Want achter dit adres http://www.qoqaz.nl/oorlog.htm#islamchrist
stellen ze de vraag:
Is de oorlog in Tsjetsjenië tussen de Islam en het Christendom?

Hun antwoord is JA.
En ze hebben het niet alleen over Rusland, maar over ALLE niet-islamitische landen!

Oftewel Disciminatie, want volgens hun:

-----------
quote qoqaz.nl:
Er bestaan zonder twijfels westerse mensen die wat dit soort politieke onderwerpen betreft zijn. Veel van deze mensen zijn ook tegen onderdrukking of het nu moslims of niet-moslims zijn die er aan lijden. Dit soort mensen zijn wel een minderheid in de westerse wereld.
---------------

En bedankt!

Oh ja ook nog deze zin:
-----------
quote qoqaz.nl:
De door de Joodse gemeenschap opgeblazen Joodse Holocaust.
------------

HOE DURVEN ZE!!!!!!

OPGEBLAZEN??????

6 MILJOEN JODEN, 6 MILJOEN MENSEN, DOOD!

VAN DIT SOORT DINGEN WORD IK WOEDEND!
HOE ERG DE SITUATIE OOK MAG ZIJN, JE MAG NOOIT DE DOOD VAN EEN ANDER ZO BELACHELIJK MAKEN!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ach ik maak me niet zo een zorgen, onze bvd weet dit soort lui maar al te goed af te stoppen, een ongeluk is zo gebeurt, wie kijkt er nou nog van op als je leest dat iemand uitglijdt en met ze harses onder de tram valt :) Ik niet.

Verwijderd

Beste tweakers,

Rusland ligt al eeuwen in conflict met de tsjetsjenen, en inderdaad gaat het om terrotoriale belangen. Shishaan (Tsjetsjenie) is al eeuwen in handen van de Moslims en het is sinds oudsher hun leefgebied. Ik weet niet of jullie je dit nog kunnen herinneren, of dat jullie dit uberhaupt heeft bereikt, maar de nieuwste aanval op Tsjetsjenie is begonnen met een bom in Moskou die de Russen zelf geplaatst hebben om zo de Tsjetsjenen als de schuldigen aan te wijzen en hun een oorlog kunnen "rechtvaardigen". In het geval dat je je nu afvraagt waar dit vandaan komt; dit is niet alleen het woord van Qoqaz maar dit is ook uitgebreid ter sprake geweest via kanalen als de BBC (westerse media).

Desalniettemin heeft de Westerse politiek een uiterst apathische en passieve houding getoond tegen de horror in Tsjetsjenie. Het is een algemeen bekend feit dat er op dit moment Tsjetsjeense burgers vastzitten in concentratiekampen waar ze gemarteld, vermoord en verkracht worden, gestript van hun eer en waardigheid en geslacht door een leger zonder genade jegens de bevolking van Tsjetsjenie.

Ik begrijp uit sommige reply''s dat dit soort situaties een reactie van de Moslims in de vorm van een defensieve oorlog wel rechtvaardig zou zijn, maar dat het trainen in Nederland niet zou mogen. Dan is mijn vraag, waarom niet en waar anders? Moslims hebben geen land. De 1.3 miljard Moslims op de wereld bezitten geen 1 staat die volledig tot hun beschikking is voor de algemene bescherming van het bloed van de Moslims. Als we spreken over het M-Oosten dan hebben we het over Arabische leiders en niet Islamitische. Zelfs Saudi Arabie toont weinig tot geen intiatief tot de bescherming van Tsjetsjenen en bijv. de Palestijnen. Wat is er dan mis met een Nederlandse Moslim die op legale wijze zich hier bij een schietclub of vechtclub aansluit met als doeleinde de training voor de oorlog in Tsjetsjenie te steunen? Het is ons geld, en we overtreden geen Nederlandse wetten...

Verder is de positie van de Moslims zo zwak dat een "coup" van de hele wereld op zijn zachtst gezegd duidt op paranoide van degene die deze stelling poneert. De huidige oproep betreft het Tsjetsjeense defensief en niks anders. Als laatste wilde ik deze quote nog plaatsen als een antwoord op de misplaatste dreiging die sommigen voelden bij het lezen van Qoqaz.net
Het is NIET in het belang van de Mujahideen en behoort niet tot de principes van de Islam om burgers te kidnappen of te vermoorden. Dit soort kidnap-incidenten zijn door Tsjetsjeense bandieten en andere leden van de Tsjetsjeense maffia uitgevoerd. Deze bandieten hebben weinig of niks gemeen met de Islam. De Mujahideen passen de Islam toe in al hun acties omdat het Woord van Allah de Almachtige is waar ze voor strijden en niet voor een paar roebels of dollars. Diegenen die Moslims bestrijden of het bestrijden van Moslims op welke manier dan ook ondersteunen worden collectief als één vijand beschouwt.
Graag jullie reply''s.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 03:38 schreef Rasheed het volgende:
Beste tweakers,

Rusland ligt al eeuwen in conflict met de tsjetsjenen, en inderdaad gaat het om terrotoriale belangen. Shishaan (Tsjetsjenie) is al eeuwen in handen van de Moslims en het is sinds oudsher hun leefgebied. Ik weet niet of jullie je dit nog kunnen herinneren, of dat jullie dit uberhaupt heeft bereikt, maar de nieuwste aanval op Tsjetsjenie is begonnen met een bom in Moskou die de Russen zelf geplaatst hebben om zo de Tsjetsjenen als de schuldigen aan te wijzen en hun een oorlog kunnen "rechtvaardigen". In het geval dat je je nu afvraagt waar dit vandaan komt; dit is niet alleen het woord van Qoqaz maar dit is ook uitgebreid ter sprake geweest via kanalen als de BBC (westerse media).

Desalniettemin heeft de Westerse politiek een uiterst apathische en passieve houding getoond tegen de horror in Tsjetsjenie. Het is een algemeen bekend feit dat er op dit moment Tsjetsjeense burgers vastzitten in concentratiekampen waar ze gemarteld, vermoord en verkracht worden, gestript van hun eer en waardigheid en geslacht door een leger zonder genade jegens de bevolking van Tsjetsjenie.

Ik begrijp uit sommige reply''s dat dit soort situaties een reactie van de Moslims in de vorm van een defensieve oorlog wel rechtvaardig zou zijn, maar dat het trainen in Nederland niet zou mogen. Dan is mijn vraag, waarom niet en waar anders? Moslims hebben geen land. De 1.3 miljard Moslims op de wereld bezitten geen 1 staat die volledig tot hun beschikking is voor de algemene bescherming van het bloed van de Moslims. Als we spreken over het M-Oosten dan hebben we het over Arabische leiders en niet Islamitische. Zelfs Saudi Arabie toont weinig tot geen intiatief tot de bescherming van Tsjetsjenen en bijv. de Palestijnen. Wat is er dan mis met een Nederlandse Moslim die op legale wijze zich hier bij een schietclub of vechtclub aansluit met als doeleinde de training voor de oorlog in Tsjetsjenie te steunen? Het is ons geld, en we overtreden geen Nederlandse wetten...

Verder is de positie van de Moslims zo zwak dat een "coup" van de hele wereld op zijn zachtst gezegd duidt op paranoide van degene die deze stelling poneert. De huidige oproep betreft het Tsjetsjeense defensief en niks anders. Als laatste wilde ik deze quote nog plaatsen als een antwoord op de misplaatste dreiging die sommigen voelden bij het lezen van Qoqaz.net
[..]

Graag jullie reply''s.
Wat is jou probleem nou :? er is geen moslim land ter wereld wat de bodyguard is van alle moslims wereldwijd :?

Die is er ook niet voor Christenen hoor, er is er wel een voor de mensheid genaamd de: VN

En doe nou niet alsof die Tsetsjeense strijders van die lieverdjes zijn want het gaat gewoon om terroristen die onder het mom van "het geloof" wat support proberen te kweken :(

Heb je die BBC documantaire gezien waarin die reporter een weekje "meeloopt" met 1 van die Rebellen leiders ? het zijn echt geen brave mensen hoor maar drugsdealers/autodieven etc etc etc

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 04:08 schreef BAZZA het volgende:

Die is er ook niet voor Christenen hoor, er is er wel een voor de mensheid genaamd de: VN
VN komt pas kijken wanneer anderen de boel min of meer gesust hebben. Het is de VS maar die bemoeit zich er alleen mee wanneer er centen op het spel staan (en terecht!).

Dat het geen lieverdjes zijn weet ik ook wel, ze springen van de ene oorlog naar de andere. Afghanistan, Tsetsjenie en weer terug naar Afghanistan. Zolang ze maar bezig zijn heb je er geen last van.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 22:11 schreef Dr. Vork het volgende:
Ik was vandaag een beetje op nu.nl aan het lezen en ik kwam dit artikel tegen. Ik ging een beetje op de daargenoemde website lezen en ik moet zeggen dat ik geschokt was dat zoiets in nederland kan.
Later was ik weer wat op GoT aan het koekeloeren en zag ik iemand met een icoon tegen nazi''s. Ik vroeg me af wie nu een groter gevaar voor onze samenleving vormen, nazi''s of moslim fundamentalisten? Waarom zie ik niemand met een icoontje "geen moslim fundamentalisme!"?
Zowel de Nazi''s als de Moslimfundamentalisten (check de Taliban) zijn even bar en slecht. :(

Allebei 1 pot nat

Verwijderd

[..]

voordat mietje en shady dalijk weer gaan blèren dat christendom verantwoordelijk is voor het verbreken van het Kyoto akkoord enzow.. |:(
Kyoto wat?

>:)

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het moslimgeloof heel erg bedreigend vind... Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Moslims wonen verspreid door heel Nederland. Tot dusver heb je weinig (ahum) last van ze. Maar als er wat gebeurd, en vraag me niet wat maar het gaat gebeuren, vormen ze 1 grote kliek.

Dan krijg je taferelen als wat er vorige week donderdag in Den Haag was, maar dan niet met een paar honderd, maar met duizenden!!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De moslims die hier in dit topic reageren zijn dus hele foute moslims.

Lees die site van dat randdebiele qogaz maar eens. Het stukje wat eerder aangehaald werd kon zo zijn geschreven door josef goebels.

Deporteren die lui met dat soort denkbeelden.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Vooral hier in Nederland is het oppassen geblazen voor moslim fundamentalisme. Moslims hier houden nog sterker vast aan hun moslim waarden dan bijvoorbeeld in Marokko zelf. Ik heb al meerdere keren gehoord dat er Imans hier in Nerland zijn die echt fundamnetalistisch te noemen zijn, nog erger dan in Marokko zelf. Mensen in den vreemde hebben er behoefte aan om aan hun eigen cultuur vast te houden, maar als dit betekent dat ze zich gaan afzetten tegen onze normen en waarden en alles veroordelen wat westers is, dan hebben ze naar mijn mening hier niets te zoeken.

De oorlog in Tsjetjenie is niet echt specifiek tegen moslims gericht. Het is geen godsdienstoorlog, maar een oorlog tegen onafhankelijkheid. Over of deze drang naar onafhankelijkheid terecht is laat ik me liever niet uit (daar weet ik te weinig van over de geschiedenis van Tsjetsjenie).

Feit blijft dat de grootste (menselijke) dreiging op dit moment waarschijnlijk wel moslimfundamentalisme is en niet rechtsextremisme zoals dat van Jorg Haider, het Vlaams Blok of Bush (ja, ook Bush ja!).

Landen als Afganistan worden bestuurd door een stel imbicielen die de Koran als uitgangspunt voor hun wetgeving te nemen (mannen moeten een baard, vrouwen mogen hun huis niet uit en mogen alleen zwaargesluierd over straat, stelen = hand kwijt, etc. etc.).

Daarnaast zijn er landen als Pakistan die dit regime ondersteunen, omdat ze daar blijkbaar beter van worden.

Het is gewoon te gek voor woorden dat er nu landen zijn die op middeleeuwse wijze bestuurd worden! In de middeleeuwen was het cristelijk fundamentalisme (inquisite, heksenverbranding etc.), nu is het moslimfundamentalisme dat een halt moet worden toegeroepen!

Verwijderd

Zaterdag 30 september 2000 "Als er nog Moslims zijn op Aarde..."

Er is een brief gevonden in Tsjetsjenië, geschreven door een slachtoffer van het concentratiekamp in Chernokozovo. De gevangene, wiens identiteit onbekend is, richtte zich tot elke Moslim in elke hoek van de wereld. De gevangene die zeker slachtoffer was van beestachtige mishandeling, had geen andere keus dan een brief schrijven met eigen bloed!

Wij kunnen ons alleen nog maar inbeelden dat dit slachtoffer geleidelijk tot dood doorbloedde terwijl deze zijn/haar laatste woorden met zijn/haar eigen bloed schreef, vol met tranen, bloed en wanhoop? Met het bloed, wat er nog van over was ten gevolge van de mishandeling door Russisch vuil. Hij/zij
schreef dit bericht na het ondergaan van een tragedie, hopend dat dit bloed de onwetende en koppige harten zal wakker schudden. Deze brief is kort, maar de pijn zal de harten van diegenen die geloven in Allah de Verhevene en zijn Profeet treffen en doen beven. In deze verklaring zei hij/zij:

"Als er nog Moslims over zijn op deze wereld, laat hen dan de Moslimse vrouwen helpen wiens kleren verscheurd worden in de Russische kampen in Tsjetsjenië..."

De brief eindigt als volgt :

"Ik moet nu stoppen want mijn bloed raakt op zijn eind?"

Geschreven met bloed! Wat valt er nog te zeggen? Wat kan er nog meer gezegd worden, oh Moslims?

Terwijl jullie ''s nachts heerlijk slapen in bed, worden de Moslimse vrouwen, jullie eigen zusters, verkracht in de Russische kampen. Terwijl jullie dua verminderen, schreeuwen de Moslimse vrouwen, jullie eigen moeders, onder mishandeling. Terwijl jullie tranen opdrogen, druppelen tranen van bloed van Moslimse vrouwen, jullie eigen dochters, in Russische vernietigingskampen. Waar zijn de oplettende harten? Waar zijn de volgeschoten ogen? Waar zijn de scherpe zwaarden? "Als er nog Moslims over zijn op deze wereld, laat hen dan de Moslimse vrouwen helpen wiens kleren verscheurd worden in de Russische kampen in Tsjetsjenië.."
Als dit waar is, is dit natuurlijk verschrikkelijk, maar ik denk niet dat je de mogelijkheid kan uitsluiten dat het verzonnen is door Tsjetsjenen die hulp zoeken voor hun oorlog aan de moslimkant.

Het klinkt mij wel een beetje ERG tragisch in de oren... Vooral dit: "Ik moet nu stoppen want mijn bloed raakt op zijn eind"...

Als je wilt vechten uit sympathie met de mensen in Tsjetsjenie en als je hun verzet gerechtvaardigd vind, kan ik daar in komen, maar vechten uit godsdienstige motieven, lijkt me nooit een goed uitgangspunt.

Verwijderd

<offtopic>

Bang dat er iemand aan jouw christendom komt? We hebben nog niks gezegd, ik ben het iig. niet van plan, maar jij gaat alweer vol in ontkenningsmode. Het was niet eens nodig joh!
Op zondag 08 april 2001 03:08 schreef GEEZER het volgende:
Waarom gaat Bush dan binnenkort het gebed weer op Amerikaanse scholen verplicht stellen ?? Waarom draait Bush dan straks de Abortuswetten terug ??
En waarom word Bush dan door fundamentele christenen geprezen als de beste President sinds R. Reagan ?
Bush word de talibanleider van de USA. Hij haalt straks Pat Buchanan rechts in.
Op zondag 08 april 2001 03:27 schreef Flamez het volgende:
dat noemen ze een wit voetje halen ( aangezien het nu niet meer in z''n neus mag :P )

hij is schijnheilig want zonder steun van de christelijke bevolking is hij nergens dus hij moet ze zoet houden door een paar zgn. christelijke waarden in te voeren

maar ik zeg je nu alvast dat hij geen christen is ( al claimt hij zelf anders )
hij is een huichelaar, iemand die een staatsgreep heeft gepleegt, met steun van de industrieëlen, door de verkiezings uitslag te manipuleren

als hij katholiek was had ik hem persoonlijk geëxcomunniceerd >:)
En weer doet Flamez'' zijn ongenuanceerde en fundamentalistische ideeen uit de doeken. Gewoon weer lekker ontkennen wat de hele wereld weet.

Voor de duizendste keer Flamez: Alleen omdat jij je een christen noemt, heb je nog niet het recht te bepalen dat andere mensen wel of geen christen zijn.
</offtopic>

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
hey rasheed wat houd je er van om niet zelf daarheen te gaan en te vecht?

Verwijderd

Beste mensen,

De Moslims zijn een volk. Ik ben een Moslim op de eerste plaats en een nederlander op de tweede plaats. Of het nou tsjetsjeens, palestijns of australisch bloed is dat vloeit, als het Islamitisch bloed is dan is dat voor mij genoeg. De Moslims hebben honderden jaren een eigen staat gehad waarin ze zichzelf veilig voelden (evenals anders-gelovigen trouwens, kijk maar naar de eerste eeuwen! godsdienstvrijheid is een onderdeel v.d. Islam)

Verder; NIEMAND PAKT DE WAPENS OP TEGEN DE RUSSEN! Iedereen kijkt toe INCLUSIEF jullie! En on top of all that worden de vrijheidsstrijders door de westerse media als rebellen bestempeld! Wat een lef, terwijl de Russen een holocaust op kleine schaal uitvoeren!

JA; er is Tsjetsjeense maffia en er zijn mensen die gruwelheden berokkenen aan de Russen maar dit gebeurt niet onder de leiding van de mujahidin. Het is een wereld van verschil op wie je je oog richt; de vrijheidsstrijders of de profiteurs (Tsjetsjeense maffia)

Dat sommige mensen de keuze maken om gewoon toe te kijken terwijl dit gebeurt, dit moeten ze dan zelf weten maar sta degenen die het Russisch geweld proberen te dempen niet in de weg! Terwijl jullie met zakken chips NOVA bekijken hoe Moslim kinderen en hun moeders doodbloeden in de sneeuw en huilend onder de kille hemel de nacht doorbrengen kiezen sommigen om de horror te trotseren en te sterven voor de bevrijding van hun volk - de Moslims. Dit is geen bedreiging, dit is oprechtheid en waardigheid die weinig mensen in hun leven zullen bereiken. Dit is niet angstwekkend, dit is hoopgevend omdat er nog mensen zijn die opstaan tegen de gruweldaden die aangericht worden in de Kaukasus! Ik heb niks dan onbegrip voor degenen die zulke mensen als terroristen bestempelen, of als mensen die een bedreiging vormen voor een samenleving. Het is de apathie en de onbegrense passiviteit die de samenleving pas echt ontwricht, de gevoelloosheid waarmee men het zoveelste levenloze kinderlijke aan de kille ogen laat voorbijgaan. Dit beeld is waar men pas echt angst voor zou moeten hebben.

Mvg''en
Rasheed

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 15:15 schreef Rasheed het volgende:
Beste mensen,

De Moslims zijn een volk. Ik ben een Moslim op de eerste plaats en een nederlander op de tweede plaats. Of het nou tsjetsjeens, palestijns of australisch bloed is dat vloeit, als het Islamitisch bloed is dan is dat voor mij genoeg. De Moslims hebben honderden jaren een eigen staat gehad waarin ze zichzelf veilig voelden (evenals anders-gelovigen trouwens, kijk maar naar de eerste eeuwen! godsdienstvrijheid is een onderdeel v.d. Islam)
Volgens mij zijn moslims aanhangers van een bepaald geloof en niet een volk. Hoewel er in het verleden grote islamitische naties waren, is er nooit één islamitische staat geweest. Er zijn aziatische moslims, arabische moslims, zwart-afrikaanse moslims, europese moslims, enz. Een volk? Het is niet eens een ras. Dus begin aub. niet over "islamitisch bloed", dat wekt nogal negatieve associaties met het "Blut und Boden" van Hitler...

Verwijderd

Afghanistan is toch een land met bijna alleen maar moslim wetten. De leiders zijn fundamentalistische moslims. Volgens mij dus gewoon een moslim-staat. Als Rasheed graag in een moslim-staat wil wonen hou ik hem niet tegen als hij naar Afghanistan verhuist. Moet je er wel rekening mee houden dat je niet meer terug kan als je eenmaal in Afghanistan woont.

En over Tsjetjenie. De meerderheid van het volk staat niet achter de rebellen. Dan zijn het dus geen vrijheidsstrijders, maar terrorristen die met veel geweld iets proberen te bereiken. Vegelijkbaar met de ETA en de IRA, en dat zijn ook niet echt organisaties die je zou willen steunen.

Verwijderd

Beste mensen,

De Moslims zijn een volk. Ik ben een Moslim op de eerste plaats en een nederlander op de tweede plaats. Of het nou tsjetsjeens, palestijns of australisch bloed is dat vloeit, als het Islamitisch bloed is dan is dat voor mij genoeg.
En daar zit het nou fout. Je zou je in de eerste plaats Nederlander moeten voelen. Niet moslim. Dus wat mij betreft: Eruit!
De Moslims hebben honderden jaren een eigen staat gehad waarin ze zichzelf veilig voelden (evenals anders-gelovigen trouwens, kijk maar naar de eerste eeuwen! godsdienstvrijheid is een onderdeel v.d. Islam)
Er zijn tientallen moslimstaten (Turkije, Marokko, Pakistan, Irak, Iran, Afghanistan etc.) Waarom gaan jullie dan niet daarheen?
Verder; NIEMAND PAKT DE WAPENS OP TEGEN DE RUSSEN! Iedereen kijkt toe INCLUSIEF jullie! En on top of all that worden de vrijheidsstrijders door de westerse media als rebellen bestempeld! Wat een lef, terwijl de Russen een holocaust op kleine schaal uitvoeren!
Ja het zijn hele fijne mensen, die Tjetjenen. Net zo fijn als de Taliban (waardoor ze gesteund worden). De russen zijn zeker ook zeer fout bezig daar, maar ik ben allang blij dat er tenminste een land is dat NIET te schijterig is om fundamentalisten aan ta pakken.
JA; er is Tsjetsjeense maffia en er zijn mensen die gruwelheden berokkenen aan de Russen maar dit gebeurt niet onder de leiding van de mujahidin. Het is een wereld van verschil op wie je je oog richt; de vrijheidsstrijders of de profiteurs (Tsjetsjeense maffia)
Als de Mujahidin aan de macht komt, is Tjetjenie binnen 3 jaar net zo achterlijk als Afghanistan. (Komt het misschien bekend voor? Rusland dat optreedt tegen moslimfundamentalisten? Afghanistan misschien? ALs de VS de Taliban niet van wapens hadden voorzien, had de USSR Afghanistan allang onder de duim gehad en was de Taliban NIX geweest.
Dat sommige mensen de keuze maken om gewoon toe te kijken terwijl dit gebeurt, dit moeten ze dan zelf weten maar sta degenen die het Russisch geweld proberen te dempen niet in de weg! Terwijl jullie met zakken chips NOVA bekijken hoe Moslim kinderen en hun moeders doodbloeden in de sneeuw en huilend onder de kille hemel de nacht doorbrengen kiezen sommigen om de horror te trotseren en te sterven voor de bevrijding van hun volk - de Moslims.
Jaja, net zo fijn als de Taliban zeker. Vrouwen verkrachten, besnijden en onderdrukken. Heel fijn ja. Zo''n fundamentalistische moslimstaat. Heel fijn. Heel vredelievend.
Dit is geen bedreiging, dit is oprechtheid en waardigheid die weinig mensen in hun leven zullen bereiken. Dit is niet angstwekkend, dit is hoopgevend omdat er nog mensen zijn die opstaan tegen de gruweldaden die aangericht worden in de Kaukasus!
Ik vind je toespraak erg veel lijken op die van eene A. Hitler een jaar of 60 geleden.
Ik heb niks dan onbegrip voor degenen die zulke mensen als terroristen bestempelen, of als mensen die een bedreiging vormen voor een samenleving. Het is de apathie en de onbegrense passiviteit die de samenleving pas echt ontwricht, de gevoelloosheid waarmee men het zoveelste levenloze kinderlijke aan de kille ogen laat voorbijgaan. Dit beeld is waar men pas echt angst voor zou moeten hebben.
Kijk hier maar even. Met je vechten voor de islam! :(
http://washingtonpost.com/wp-srv/inatl/longterm/afghanistan/overview.htm
Mvg''en
Rasheed
Nou ik zweer het je jongen, mochten die fundamentalistische moslims zich in Nederland gaan roeren, dan weet ik wie zich gelijk bij het leger als vrijwilliger aanmeld om ze aan te pakken.
IK! :(

Tsk....

Verwijderd

Beste mensen,

De Moslims zijn een volk. Ik ben een Moslim op de eerste plaats en een nederlander op de tweede plaats.
Sorry hoor, maar volgens mij moet je op de eerste plaats Nederlander zijn (als je hier woont tenminste en dat doe je) en ben je van geloof moslim. En niet andersom!
Verder; NIEMAND PAKT DE WAPENS OP TEGEN DE RUSSEN! Iedereen kijkt toe INCLUSIEF jullie!
Ik bemoei me niet met politieke aangelegenheden. Maar je wilt onze jongens daar naartoe sturen? Als jullie vinden dat iemand de wapens op moet pakken, verzamel dan al je moslimvriendjes die hier demonstreren en met bakstenen gooien naar de politie en ga lekker daar soldaatje spelen. Maar laat onze jongens erbuiten! Jullie hebben zo''n grote mond? Mooi, ga zelf maar vechten!

Ik heb geen hekel aan moslims. Ik heb een hekel aan sommige dingen die ze doen.

Verwijderd

Op mijn steun kunnen ze rekenen, mocht het echt tot een conflict komen!:(
Je maakt jezelf en de moslims niet zo populair met dit gedrag (zout op de wond strooien heet dat)
Vergeet niet dat onze fijne Koerdische vrienden de binnenstad nog getrashd hebben vorige week :r

Echt, het liefst had ik ter plekke dit: Afbeeldingslocatie: http://detnews.com/pix/1999/9911/27/tank.jpg op ze afgestuurd.

Het spijt me zeer, maar dat gelul altijd komt me heeeeeel erg de keel uit. :(

Verwijderd

Shady slaat de spijker op zijn kop, mensen die zich op de eerste plaats islamiet voelen, en het extremisme toejuichen, mogen van mij een enkeltje arabië. Waarom? Omdat ze zich daar wel tussen de rest van de islamitisch voelende wereldbevolking thuis voelen.

Ik word zo :r van dit soort mensen, het enige wat ze doen is onze resources usen om het islamitische geweld aan te wakkeren (check het gastenboek op die site maar, inzamelacties voor wapens :r)

Denk toch eens na! Elkaar afmaken om een hersenspinsel... Waar gaat de wereld heen...

Verwijderd

Toen de wereld nog gewoon overzichtelijk was en Rusland communistisch en dus fout heeft het westen (Amerika voorop) de moslim fundamentalisten aan de grenzen van Rusland flink gesteund met wapens en geld.
Toen deden ze precies hetzelfde als nu maar
heetten ze vrijheid-strijders.
Zelfs Saddam is door de CIA in het zadel geholpen.

In Pakistan, Saoedi-arabie, Koeweit en de emiraten rond de Perzische golf zitten precies dezelfde ondemocratische theocratieen als in Afghanistan.
Hoe kan het dat die onze "vrienden" zijn ?? Mischien omdat ze de oliekraan controleren ???
Ik durf te wedden dat als de tsjetsjenen of Afghanen ooit olie vinden zij ook ineens onze "vrienden" zijn. Moslim-fundamentalisten worden dan ook ineens "vrijheid-strijders". En de verfoeide "Jihad" word dan ineens een gerechtvaardigde bevrijdingsoorlog. Het is 1 groot spel van propaganda.

Als de tjsetjsenen van de russen afwillen is dat hun zaak en als ze islamitische wetten willen in hun eigen land is dat ook hun eigen zaak.

Verwijderd

In de stelling worden moslimfundamentalisten vergeleken met nazi''s. Die vergelijking kun je tot op zekere hoogte wel trekken, het gaat allebei om groeperingen die hun eigen denkbeelden en idealen aan anderen op willen leggen. Werken die anderen niet mee, dan wordt er geweld gebruikt.

Ik vind alleen wel dat je de nadruk nu wel heel makkelijk op de moslims kan leggen, en dat je het onderscheid tussen moslims en fundamentalisten wel in de gaten moet houden. Er komen in iedere bevolkingsgroep/cultuur/godsdienst idioten voor die vinden dat hun wereldbeeld het enige ideale is, en dat ze andere mensen daar (desnoods met geweld) van moeten overtuigen. Soms komen die idioten aan de macht. Vijftig jaar geleden gebeurde dat hier in west europa, nu gebeurd het (onder andere) in Afganistan.

Ik geloof niet in een god, allah of wat voor superwezen dan ook, simpelweg omdat we als mensen naar mijn idee (nog ;)) niet kunnen bevatten waar we vandaan komen en waarom we hier zijn. Mischien dat de wetenschap er ooit een mooi sluitend antwoord op geeft, (Darwin deed een stapje in de goede richting, Richard Dawkins ook), mischien niet. Dat is mijn wereldbeeld en natuurlijk denk ook ik dat dat het ideale is, zo moet je de wereld beschouwen. (anders deed ik het niet)
Dat is echter geen reden om iedereen die een godsdienst aanhangt als ''dom'' of ''minderwaardig'' te bestempelen, die mensen hebben een andere overtuiging en zullen daar hun redenen voor hebben.
Het gaat pas fout als mensen dat wel doen. Dan kunnen er ruzies ontstaan tussen individuen, maar (nog linker) ook tussen groeperingen. En dan is het hek van de dam want dan wordt ineens iedereen die dij die andere groepering hoort automatisch een klootzak, een oordeel dat verder nergens op gebaseerd is. Dat gaat over en weer en van kwaad tot erger.

De moslims die ik in nederland ken zijn niet zo. Ze eten op het werk in de pauze zelf geen varkensvlees, maar kijken niet raar als een nederlander dat wel doet. Ze proberen me er niet van te overtuigen dat ik moslim moet worden, en al helemaal niet met geweld. Zouden ze dat wel doen dan zou er een probleem zijn. Andersom is er ook een probleem als de nederlanders ze vertellen dat ze hier geen mosliom mogen zijn. In nederland is dat probleem gelukkig (nog) niet zo groot. (ik zal niet zeggen dat het er niet is, de kleine groepjes idioten zullen er altijd zijn, ze zijn in nederland alleen niet aan de macht.)

Daarom vind ik dit soort discussies altijd een beetje gevaarlijk. In het begin gaat het over moslimfundamentalisten, en al gauw worden het ''die moslims''. Op deze manier krijg je hier in nederland ook ruzie tussen groepen, ruzie die er in beginsel helemaal niet hoeft te zijn.

-- just my two cents....

• qrazi
  • Laatst online: 12-01 12:36
jezus wat een lang topic...ik heb er een uur over gedaan om het door te lezen. ik heb een paar goede argumenten gelezen, maar niemand kan mij overtuigen van zijn gelijk, in elk geval niet 100%.
het probleem is dat elke vorm van fundamentalisme/extremisme slecht is. er zijn daar ook genoeg voorbeelden van aangehaald.
je moet je medemens accepteren zoals die is, en niet gelijk met vooroordelen aan komen lopen.
het is wel zo dat het moslim fundamentalisme nedreigener overkomt als het rechts extremisme. persoonlijk vind ik de joodse extremisten net zo bedreigend...die zijn ook totaal geflipt. de meeste christen extremisten zitten in amerika, krijg ik het idee.
rasheed: je hebt wel gelijk dat die russen niet echt netjes bezig zijn, maar je maakt een fout door jezelf als een moslim extremist op te stellen. je zegt moslim te zijn, bij het moslim volk te horen en je wilt je familie helpen. je spreekt andersdenkende landgenoten met "jullie" aan.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

[zomaar een opmerking]

Gewoon alle mensen die iets tegen mekaar hebben een keer op een eiland dumpen en mekaar laten afknallen, maakt niet uit van welk geloof of ras, gewoon bij mekaar dumpen en af laten knallen.

Zijn meteen de problemen als overbevolking, milieu en dergelijke een stuk minder aanwezig...

Oftewel STOP maar met deze discussie want dit heeft GEEN zin, het zal altijd doorgaan, mensen zijn domme wezens die afgaan op wat hen verteld word, als ze nou eens leerden af te gaan op de waarheid was het een stuk beter leven geweest op aarde...

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 20:21 schreef ELANAZ het volgende:
[zomaar een opmerking]

Oftewel STOP maar met deze discussie want dit heeft GEEN zin, het zal altijd doorgaan, mensen zijn domme wezens die afgaan op wat hen verteld word, als ze nou eens leerden af te gaan op de waarheid was het een stuk beter leven geweest op aarde...
En wat is die waarheid dan ???????

Verwijderd

*$&$@!! wat is het forum brak

• micebec
Ik ben eerst een moslim dan heb ik pas een nationaliteit. Is dit nou echt vreemd? Ik weiger om me eerst Nederlander of wat dan ook te noemen. Ik ben geboren als moslim (degene die zich heeft overgegeven aan GOD) en zal inshallah sterven als moslim.

Waarom hebben jullie hier nou zo''n probleem mee?

Het is niet belangrijk om een nationaliteit te hebben. Wat maakt het nou uit of je Duiter, Nederlander, Turk, Koerd of wat dan ook bent. Ik ben een moslim en ik zal iedere moslim helpen of die zich nou Tjetjeen of Palestijn noemt.

Waarom mogen wij moslims ons niet verdedigen. Als een land als Rusland ons aanvalt, ons grondgebied bezet, onze vrouwen en kinderen mishandeld, onze geloof bedreigt; waarom zou ik dan geen handelingen mogen verrichten, al woon ik in Nederland.

Dat jullie een antipathie hebben tegen de Islam, welke zeer ongegrond is, geeft dat dan jullie het recht om de Islam af te doen als een slechte godsdienst?

Waarom worden er stelselmatig (gemiddeld om de twee dagen) berichten over de "islamitische" wereld in het nieuws gebracht? En het zijn nooit de goede dingen. Denken jullie nou echt dat de Islam zo''n slechte godsdienst is? Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom er zoveel commotie ontstaat over een website. Ik kan zo wel honderden websites optikken over organisaties die erger zijn dan de makers van die website. En geloof me, de inhoud van die sites zijn nog erger. Maar ja, dat zijn geen moslims dus is het ook niet waard om het in de media te brengen. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden naar voren halen over de selectiviteit van de westerse en vooral Nederlandse media. Zoals Rasheed eerder al heeft verteld over die bomaanslag in Moskou die aan de Tjetjenen werd toegeschreven. Toen die bommen aan de JIHAD-strijders werd toegeschreven kwam het op Netwerk, Nova en welk ander programma dan ook. Maar toen het tegendeel werd beweerd, heb ik NIETS gehoord van de programma''s.

Waarom heeft de wereld toegekeken toen MOSLIMS in bosnië uitgemoord werden. Waarom wordt de terroristische staat Israel niet beschuldigt van oorlogsmisdaden. Zij schieten zomaar kinderen dood, zonder enige vorm van berechting schieten ze "bodyguards" van Arafat dood met ZWAAR geschut?

Geeft het holocaust van de Joden in de WO2 het recht om ongestraft deze moorden te verrichten? Ze worden niet eens gestraft. Israel is de staat dat de meeste humanitaire hulp krijgt in de wereld. En het westen blijft maar toekijken hoe kinderen vermoord worden. Als het nou andersom zou zijn, dat de Palestijnse overheid de Joodse mensen zou doodschieten was de hele wereld verontwaardigd over de daden van de Palestijnen en was heel Palestina al plat gebombardeerd. Nog iets, er wordt gezegt dat het Israelische leger de sterkste en het best getrainde leger van de wereld is. Die trainingen worden zeker gevoerd op kinderkopjes. Wel heel toevallig dat vaak een kogel zich een baan door een kinderhoofdje boord, niet?

Maar o wee, als de moslims hebben hulp nodig laten we dan maar naar de andere kant kijken. Iedere keer als moslims hulp nodig hebben gehad, kan ik me niet herinneren dat er ook maar hulp werd geboden. Helpen jullie mijn geheugen op te frissen?

Vinden jullie het dan gek, dat individuele mensen dan proberen moslimbroeders in nood te helpen? En ik vind het ook niet gek dat sommigen oproepen tot gewapend verzet tegen de agressor (in dit geval Rusland en Israel) niet dat ik er helemaal mee eens ben, maar ik kan het wel begrijpen.

P.S. geloven jullie ALLES wat in de media naar voren wordt gehaald, of kunnen jullie zelf ook denken en verder kijken?

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 10:09 schreef Miss Tabbie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het moslimgeloof heel erg bedreigend vind... Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Moslims wonen verspreid door heel Nederland. Tot dusver heb je weinig (ahum) last van ze. Maar als er wat gebeurd, en vraag me niet wat maar het gaat gebeuren, vormen ze 1 grote kliek.

Dan krijg je taferelen als wat er vorige week donderdag in Den Haag was, maar dan niet met een paar honderd, maar met duizenden!!
Waar ben je nou bang voor..

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 20:28 schreef GEEZER het volgende:

[..]

En wat is die waarheid dan ???????
De waarheid? Tsjah...

De waarheid is dat je leeft om dood te gaan, en wat je in die tussentijd doet kan maar beter iets zijn wat je voor JEZELF doet, niet voor anderen.

Denk daar maar over na...

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 09 april 2001 03:38 schreef Rasheed het volgende:
Beste tweakers,

[..]

Graag jullie reply''s.
Je vergeet dat ingrijpen niet zo een twee drie gedaan is er spelen meer faktoren mee zoals hoe groot is de kans dat allied force grote verliezen lijden dus 100.000 dode soldaten in bodie bags

Desert storm is makkelijk open vlakte woestijn luchtmacht heeft vrijspel.
olie belangen.

Servie gebergte en betere russische wapens (servie grote maatjes van rusland,saddam is maar een wapen klantje)
hier zijn ze toch wat banger om in tegrijpen

Dus ze staan ook niet te springen om daar bij die tsjetsjenen ook in te grijpen, geen belang en rusland is geen saddam of servie dus geen gewapend conflict maar WWIII

PS als die moslims ''n grootmacht voorelkaar krijgen wat zouden die ermee dan doen zouden die dan ongelovigen dulden op de wereld

Ik vind dat geloof en staat gescheiden moet zijn

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 21:31 schreef ELANAZ het volgende:

[..]

De waarheid? Tsjah...

De waarheid is dat je leeft om dood te gaan, en wat je in die tussentijd doet kan maar beter iets zijn wat je voor JEZELF doet, niet voor anderen.

Denk daar maar over na...
Heb ik gedaan en volgens mij leidt je op die manier een leeg doelloos egoistisch bestaan.

• BC3 Victim
Hey, kijk nou eens naar wat er gezegd wordt!

Niemand zegt dat het goed is wat de Israeliers of russen doen! Stop ermee ons dingen toe te schrijven die we niet doen!

Because that really pisses me off!

Haal die oogkleppen nou eens af en zie onze mening nou eens en niet wat je er denkt in te zien, je fantaseert er dingen bij!

geheugen op frissen?
KOSOVO ring a bell?

Geloof jij alles wat jouw media je vertelt?

• micebec
Op maandag 09 april 2001 21:46 schreef mdelion het volgende:
Hey, kijk nou eens naar wat er gezegd wordt!

Niemand zegt dat het goed is wat de Israeliers of russen doen! Stop ermee ons dingen toe te schrijven die we niet doen!

Because that really pisses me off!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dat is juist het probleem. Het westen doet helemaal NIETS.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Haal die oogkleppen nou eens af en zie onze mening nou eens en niet wat je er denkt in te zien, je fantaseert er dingen bij!

geheugen op frissen?
KOSOVO ring a bell?

Geloof jij alles wat jouw media je vertelt?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kosovo? wat hebben ze gedaan? Denk je dat een paar bommen de situatie oplost? En die bommen zijn meer een "goedmakertje" voor de tekortkomingen tijdens de oorlog in Bosnië.

Mijn media? Ik heb geen media. Ik onderzoek zelf naar nieuws. Als er weer eens een beschuldiging wordt geuit, zit ik gelijk te onderzoeken naar de waarheidsgehalte. Wat betreft de Islamkennis van de media ben ik zeer teleurgesteld. En die kennis krijgen jullie voorgeschoteld in de achtuur journaal. En daarom zeg ik, geloven jullie alles wat het nieuws jullie voorkauwd!!!!

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Op maandag 09 april 2001 21:43 schreef GEEZER het volgende:
Heb ik gedaan en volgens mij leidt je op die manier een leeg doelloos egoistisch bestaan.
Inderdaad 8-)

En daarom moet je anderen dienen in dit leven en liefhebben. :* *D

Verwijderd

Ik bemoei me niet met politieke aangelegenheden. Maar je wilt onze jongens daar naartoe sturen? Als jullie vinden dat iemand de wapens op moet pakken, verzamel dan al je moslimvriendjes die hier demonstreren en met bakstenen gooien naar de politie en ga lekker daar soldaatje spelen. Maar laat onze jongens erbuiten! Jullie hebben zo''n grote mond? Mooi, ga zelf maar vechten! Ik heb geen hekel aan moslims. Ik heb een hekel aan sommige dingen die ze doen.
Ik zou zeggen tegen deze persoon, scroll even terug. Daar gaat namelijk de hele discussie over, het sturen van onze eigen guys om daar te vechten. Ik maak geen verzoeken aan het Nederlandse leger maar ik verdedig alleen het standpunt van diegenen die hun broeders en zusters verdedigen tegen hun vijanden. Meer niet

• qrazi
"Ik ben eerst een moslim dan heb ik pas een nationaliteit. Is dit nou echt vreemd? Ik weiger om me eerst Nederlander of wat dan ook te noemen. Ik ben geboren als moslim (degene die zich heeft overgegeven aan GOD) en zal inshallah sterven als moslim. "

opzich heb ik daar geen probleem mee hoor...nationaliteit en geloof zijn ook maar gewoon namen.

"Waarom heeft de wereld toegekeken toen MOSLIMS in bosnië uitgemoord werden. Waarom wordt de terroristische staat Israel niet beschuldigt van oorlogsmisdaden. Zij schieten zomaar kinderen dood, zonder enige vorm van berechting schieten ze "bodyguards" van Arafat dood met ZWAAR geschut? "

de wereld keek toen ook toe hoe (christelijke) Serviers en Kroaten werden vermoord.
bij israel speel inderdaad woII mee, maar meer de sterke Joodse lobby in de VS.
en die israeliers schieten danwel onschuldige burgers neer, maar die palestijnen leven ook niet echt vreedzaam in de bezette gebieden(die overigens niet eens zoveel verschillen van concentratiekampen, alleen werken ze minder efficient).

"De waarheid is dat je leeft om dood te gaan, en wat je in die tussentijd doet kan maar beter iets zijn wat je voor JEZELF doet, niet voor anderen. " en
"Heb ik gedaan en volgens mij leidt je op die manier een leeg doelloos egoistisch bestaan."

hmmz...als er al een reden in het LEVEN is, dan is het in elk geval niet andere mensen het leven zuur maken.

PS: gelieve geen aanstoot te nemen aan mijn opmerking over concentratie kampen...was niet serieus bedoeld, meer ironisch...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Ik vind dat geloof en staat gescheiden moet zijn
En een staat die andere geloven respecteert en de vrijheid van mensen waarborgt? Dat is een Islamitische staat. Please, zet dat NOVA-denkbeeld eens even uit je hoofd en kijk naar de Islamitische staten, hoe men daar te werk ging wat betreft strafrecht en socio-economische vraagstukken etc. Onderzoek dus eens hoe de staat in elkaar zat volgens de ware Islam, en dit komt het meest subliem tot uiting tijdens de periode van het leiderschap van Mohammad (vrede zij met hem) in Medina; hij heeft daar op uitnodiging van de bevolking van Medina zijn staat gesticht - waarom denkt u beste lezer? Omdat hij met explosieven (okay, zwaarden dan) klaarstond om de stad te hervormen? Nee.

Het antwoord hierop is iets wat alleen de geinteresseerde lezer zal kunnen vinden in goede historische literatuur dat verder reikt dan het beeld wat de media schetst.

Mvg''en

Verwijderd

(die overigens niet eens zoveel verschillen van concentratiekampen, alleen werken ze minder efficient).
Een realiteit, en misschien wel twee

Idd, het zijn zeker kampen die veel vergelijkenissen tonen met concentratie kampen. Maar vind je het dan tegelijkertijd gek dat de Palestijnse bevolking die bruut uit hun land geschopt is en die nu toekijkt hoe de Israeliers oases bouwen op de plekken die hun "thuis" noemden? Sorry maar die frustratie is MENSELIJK, in tegenstelling tot de bezetting die plaatsvond na WW2.

Kan iemand zich het nog herinneren van geschiedenis les (als er opgelet is wel)... "Een land zonder volk voor een volk zonder land" was de slogan waarmee de Joden werden binnengehaald. "Een land zonder volk" dat is hoe Palestina werd gezien, en de bevolking werd bruut uit hun huizen gebulldozed. Hoezo "NOOIT MEER!"???

Als het islamitische kindjes zijn dan is er ineens minder medelijden dan wanneer een joods snoetje op TV komt. Dat is dan ineens een stuk zieliger. Laat 1 ding duidelijk zijn; ik ben TEGEN de moord op kinderen in WAT voor situatie dan ook, maar waarom zijn de reacties zo verschillend? Waarom wordt er in de Telegraaf niks gezegd over Palestijnse doden die elke dag nog vallen (ik ben lid van een Palestijnse nieuwservice, ik volg de ontwikkelingen goed) maar wordt er gelijk werk van gemaakt als een Jood sneuvelt? Voor iemand die zijn nieuws via meerdere kanalen ontvangt zal dit scenario ongetwijfeld zeer bekend zijn.

En dan nog voor de mensen die mij er uit willen trappen; ik ben Nederlands van origine, geboren en getogen als een christelijk blank jochie en de Islam als de waarheid omhelst. Dus denk niet dat jij (voor de persoon die dit zei) meer recht heeft op dit stuk land dan ik!!!

Mvg''en

Verwijderd

Mijn mening:

Rusland> Rulez
Israel> Rulez
VS> Rulez
Turkiye> Rulez (zonder Erbakan en zijn MHP &mili gurus maatjes dan)
Iran> Zuigt
Tsjetsjenie> Zuigt

Zo dat lucht op :)

Verwijderd

Rusland> Rulez
Israel> Rulez
VS> Rulez
Turkiye> Rulez (zonder Erbakan en zijn MHP &mili gurus maatjes dan)
Iran> Zuigt
Tsjetsjenie> Zuigt

Zolang het maar Moslim bloed drinkt of niet? "Haat & onbegrip creeeren in 3 stappen"... who''s next?

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 23:31 schreef Rasheed het volgende:

[..]

Zolang het maar Moslim bloed drinkt of niet? "Haat & onbegrip creeeren in 3 stappen"... who''s next?
Oh nee hoor, ik heb het niet zo op staten die zijn gecreerd op een godsdienst in plaats van mensen daarin vrij te laten ;)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 22:53 schreef Rasheed het volgende:

[..]

En een staat die andere geloven respecteert en de vrijheid van mensen waarborgt? Dat is een Islamitische staat.
LOL, nou wordt ie helemaal mooi :o

Toen we in Europa in de middel-eeuwen zaten waren de islamitische landen misschien ruimdenkend en welvarend, maar tegenwoordig echt niet meer. Er zijn te veel oorlogen geweest over geloof, stukjes woestijn en onverdraagzaamheid.
Please, zet dat NOVA-denkbeeld eens even uit je hoofd en kijk naar de Islamitische staten, hoe men daar te werk ging wat betreft strafrecht en socio-economische vraagstukken etc.
Ik weet niet of je het nieuws gevolgd hebt, maar de economie is Turkije is erg slecht. De munt is niks meer waard, ontzettend veel werkeloosheid, veel criminaliteit en er leven meer mensen onder de armoedegrens dan erboven.

En dat Ocalan ter dood veroordeelt vindt je zeker wel goed?
Dat in Afghanistan wetten bestaan die zeggen dat een man een vrouw die vreemd gaat mag stenigen vindt jij niet vrouwonterend, maar dat vrouwen in nederland korte rokjes dragen wel?
Onderzoek dus eens hoe de staat in elkaar zat volgens de ware Islam, en dit komt het meest subliem tot uiting tijdens de periode van het leiderschap van Mohammad (vrede zij met hem) in Medina; hij heeft daar op uitnodiging van de bevolking van Medina zijn staat gesticht - waarom denkt u beste lezer? Omdat hij met explosieven (okay, zwaarden dan) klaarstond om de stad te hervormen? Nee.

Het antwoord hierop is iets wat alleen de geinteresseerde lezer zal kunnen vinden in goede historische literatuur dat verder reikt dan het beeld wat de media schetst.

Mvg''en

Verwijderd

Mijn mening:

BAZZA> Zuigt

Ik heb het niet zo op mensen die de woorden "Rulez" en "Zuigt" gebruiken en al helemaal niet als ze dit zonder onderbouwing gebruiken. :(

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 23:47 schreef hybridz het volgende:
Mijn mening:

BAZZA> Zuigt

Ik heb het niet zo op mensen die de woorden "Rulez" en "Zuigt" gebruiken en al helemaal niet als ze dit zonder onderbouwing gebruiken. :(
Bazza> Zuigt niemand ;)

Ach ik had ff zin om die termen ook maar eens op dit forum rond te strooien :P

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 00:02 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Bazza> Zuigt niemand ;)

Ach ik had ff zin om die termen ook maar eens op dit forum rond te strooien :P
En ik had ff zin om duidelijk te maken hoe verschrikkelijk irritant het is als mensen zoals jij op ons mooi forum komen en daar termen gaan rondstrooien die nergens op slaan. Als je een mening hebt, mag je die hier komen vertellen, maar vertel er dan wel ff bij waarom je dat vindt. Als jij Amerika zo''n fantastisch land vindt, vertel er dan bij dat je dat vindt omdat Bush lekker geld zit te innen van de oliemaatsschappijen terwijl het grootste gedeelte van de bevolking in armoede leeft en door de uitlaatgassen hele bossen afsterven in Zuid-Amerika.

Verwijderd

Hybridz,

ik verwijs naar de structuur van de eerste Islamitische staten en jij haalt moderne voorbeelden aan. Natuurlijk is Turkije en zootje en Afghanistan is ook niet perfect. Daarom zeg ik dus, als je wilt zien hoe een echte Islamitische staat in elkaar steekt en hoe ik en vele Moslims dit voor ogen hebben, dan zul je terug moeten naar de periode waarin de staat het meest Islamitisch was; in het begin natuurlijk.

Voorbeelden van Iran en Turkije zullen je weinig verder helpen met de beeldvorming van een staat volgens bovengenoemde principes, daar zul je echt dieper voor moeten graven.

Greets!

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 00:51 schreef hybridz het volgende:

[..]

En ik had ff zin om duidelijk te maken hoe verschrikkelijk irritant het is als mensen zoals jij op ons mooi forum komen en daar termen gaan rondstrooien die nergens op slaan. Als je een mening hebt, mag je die hier komen vertellen, maar vertel er dan wel ff bij waarom je dat vindt. Als jij Amerika zo''n fantastisch land vindt, vertel er dan bij dat je dat vindt omdat Bush lekker geld zit te innen van de oliemaatsschappijen terwijl het grootste gedeelte van de bevolking in armoede leeft en door de uitlaatgassen hele bossen afsterven in Zuid-Amerika.
Oh het beleid dat Bush voert tegenover de gehele "olie problematiek" steun ik ook niet, wel steun ik zijn buitenlandse politiek en zijn verdere binnenlandse/financiele beleid.
Verder weet ik dat Gore/Clinton door de meeste tweakers aanbeden worden ook al lijkt mij dat niet terecht maar ja dat is weer een andere discussie ;) .

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 00:55 schreef Rasheed het volgende:
Hybridz,

ik verwijs naar de structuur van de eerste Islamitische staten en jij haalt moderne voorbeelden aan. Natuurlijk is Turkije en zootje en Afghanistan is ook niet perfect. Daarom zeg ik dus, als je wilt zien hoe een echte Islamitische staat in elkaar steekt en hoe ik en vele Moslims dit voor ogen hebben, dan zul je terug moeten naar de periode waarin de staat het meest Islamitisch was; in het begin natuurlijk.

Voorbeelden van Iran en Turkije zullen je weinig verder helpen met de beeldvorming van een staat volgens bovengenoemde principes, daar zul je echt dieper voor moeten graven.

Greets!
Tja, ik zeg ook niet dat een islamitische staat per definitie fout is, maar ik praat over de islamitische landen zoals ze op dit moment zijn. Jij mag van mij in het verleden leven, maar ik leef liever in het heden.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 01:03 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Oh het beleid dat Bush voert tegenover de gehele "olie problematiek" steun ik ook niet, wel steun ik zijn buitenlandse politiek en zijn verdere binnenlandse/financiele beleid.
Verder weet ik dat Gore/Clinton door de meeste tweakers aanbeden worden ook al lijkt mij dat niet terecht maar ja dat is weer een andere discussie ;) .
buitenlandse politiek:
china incident
russische diplomaten die van spionage worden beschuldigt en het land worden uitgezet.
Kyoto accoord
laser schild

Knap van Bush dat het hem gelukt is om in de korte tijd dt hij regeert de gouden tijden van de koude oorlog terug te halen.

finaciele beleid:
belasting verlaging waarvan vooral de rijken profiteren

Tja, hij moet zijn sponsors tevreden houden. En bovendien is hij natuurlijk niet voor niets republikein, conservatist en (heel erg, bijna extreem) rechts

Verwijderd

buitenlandse politiek:
china incident
russische diplomaten die van spionage worden beschuldigt en het land worden uitgezet.
Kyoto accoord
laser schild
Ha, heb je net de herhaling van Netwerk soms gezien? :) Kwam me heel bekend voor namelijk (zelfs in chronologische volgorde van Netwerk LOL) Maar in any case, ik snap dat het heden belangrijker is (zie andere reactie van jou) en meer speelt op dit moment, maar mijn punt is dit: Als jullie een Islamitische staat als een bedreiging zien, dan zul je eerste elk geval los van elkaar moeten analyseren. Iran bijvoorbeeld is niet gestoeld op zuiver Islamitische principes maar grotendeels ook op sektarische opvattingen. Als we dan kijken naar Tsjetsjenie, de strijders daar zijn niet te vergelijken met de leiders van Iran. De Tsjetsjeense strijdens gaan uit van de Qor''aan en de Soennah, en de Soennah is de manier/weg van de Profeet Mohammad (vrede zij met hem). Op basis van bovenstaande aanpak is het dus *wel* interessant om uit te zoeken wat deze "Soennah" of "weg" inhoudt, aangezien het het pad is wat de Tsjetsjenen bewandelen, en onderzoek hiervan door jullie zal jullie bewijzen of dit pad reden geeft voor angst zoals dat hier geuit is.

Ik hoop dat mijn punt nu duidelijk is. Greetz 8-)

• Dr. Vork

Dr. Vork

Rasheed, ik ben blij dat er hier ook iemand is die "Qoqaz" verdedigt.

Het is toch logisch dat ik niet in een land wil wonen waarin moslims (en die wonen er behoorlijk wat) getraind zijn om te vechten, oorlog te voeren? Waar wij, als autochtone bevolking, het onderspit delven als het gaat om militaire sterkte.
Als ik zie dat "Qoqaz" zijn steun betuigt aan de Taliban, voor mij het toonbeeld van kortzichtigheid en intolerantie, dan wil ik daar niets mee te maken hebben. Ik dacht dat de Islam tolerant was tegenover andere religies? Ik vraag me af hoe mensen die dat gedrag (het opblazen van duizenden jaren oude beelden van een ander geloof) goedkeuren hier in Nederland kunnen leven? Hier is het toch een grote pot nat van allerlei geloofsovertuigingen, dat is toch niet om aan te zien als je het andere niet accepteert?

Ik kan me wel voorstellen als de koran je opdraagt om je voor te bereiden op de "jihad" dat te doen. Maar ik vind dat heel erg gevaarlijk voor de nederlandse samenleving waarin de moslims een minderheid zijn. Wat ik dus wil zeggen is eigenlijk, pas je aan of ga ergens anders doen wat je moet doen waar het wel geaccepteerd wordt. En ik ben echt niet iemand van "alles wat niet nederlands is eruit".

Rasheed, kun je je ook voorstellen dat ik niet zou willen dat elke moslim in Nederland een vuurwapen thuis heeft liggen en goed getraind is in vechten? Sommige mensen kunnen daarmee omgaan, maar veel kunnen dat niet. Ik denk dat het voor de moslims in Nederland veel moeilijker zou worden.
Voorkomen is beter dan genezen. Voorkom dat moslims worden gezien als een militante groep.

Rasheed, wat doe jij om je voor te bereiden op de "jihad"? Als ik vragen mag.

Wat zou het een hoop problemen uit de wereld helpen zijn als onomstotelijk bewezen werd dat er geen god/hogere macht bestaat. En het zou trouwens ook een hoop problemen geven. Stel je voor dat 85 bent en je hebt 70 jaar in een klooster je leven voor god hebt gegeven en die blijkt niet te bestaan, dat is even balen.

• qrazi
"Hybridz,

Greets!"

ja, zo ken ik er nog een paar. het communisme is helemaal niet bedoeld om half rusland uit te moorden, door de ''vrije markt werking'' komt de welvaart bij iedereen, democratie kan echt werken, etc. etc.
het gaat erom hoe mensen bepaalde principes interpreteren, en de meeste moslim regeringen (want daar hebben we het over, ik weet dat de meeste andere voorbeelden die ik aangehaald heb ook niet echt werken) niet echt menslievend optreden.

"
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
(die overigens niet eens zoveel verschillen van concentratiekampen, alleen werken ze minder efficient).
--------------------------------------------------------------------------------

Een realiteit, en misschien wel twee
Idd, het zijn zeker kampen die veel vergelijkenissen tonen met concentratie kampen. Maar vind je het dan tegelijkertijd gek dat de Palestijnse bevolking die bruut uit hun land geschopt is en die nu toekijkt hoe de Israeliers oases bouwen op de plekken die hun "thuis" noemden? Sorry maar die frustratie is MENSELIJK, in tegenstelling tot de bezetting die plaatsvond na WW2.

Kan iemand zich het nog herinneren van geschiedenis les (als er opgelet is wel)... "Een land zonder volk voor een volk zonder land" was de slogan waarmee de Joden werden binnengehaald. "Een land zonder volk" dat is hoe Palestina werd gezien, en de bevolking werd bruut uit hun huizen gebulldozed. Hoezo "NOOIT MEER!"???

Als het islamitische kindjes zijn dan is er ineens minder medelijden dan wanneer een joods snoetje op TV komt. Dat is dan ineens een stuk zieliger. Laat 1 ding duidelijk zijn; ik ben TEGEN de moord op kinderen in WAT voor situatie dan ook, maar waarom zijn de reacties zo verschillend? Waarom wordt er in de Telegraaf niks gezegd over Palestijnse doden die elke dag nog vallen (ik ben lid van een Palestijnse nieuwservice, ik volg de ontwikkelingen goed) maar wordt er gelijk werk van gemaakt als een Jood sneuvelt? Voor iemand die zijn nieuws via meerdere kanalen ontvangt zal dit scenario ongetwijfeld zeer bekend zijn.

En dan nog voor de mensen die mij er uit willen trappen; ik ben Nederlands van origine, geboren en getogen als een christelijk blank jochie en de Islam als de waarheid omhelst. Dus denk niet dat jij (voor de persoon die dit zei) meer recht heeft op dit stuk land dan ik!!!

Mvg''en"

jij snapt mij helemaal niet. wat ik eiegenlijk bedoel is dat die lui in het midden-oosten ALLEMAAL zo geflipt zijn als maar kan, om het maar grof te zeggen. de palestijnen zijn net zo onverdragelijk als de joden, en beide gebruiken ronduit gruwelijke middelen om hun probleem op te lossen. bijv. de raket aanvallen van de israelies, maar ook de lynch party door de palestijnen.

Verwijderd

Dr. Vork,

De training die Qoqaz voorstelt is in principe ongevaarlijk; vechttechnieken (close combat) en schiettrainingen. Deze zijn geheel legaal en bedoeld als defensief in een oorlog waarin Moslims worden aangevallen. Het betekent niet dat binnenkort je Marokkaanse buurman naar de Albert Heyn gaat met een uzi in zn rechterhand en zn dochtertje aan zijn linker. Snap je? Dat is totaal niet wat er word gezegd. Verder probeer ik uit te leggen dat Moslims weinig plekken hebben om zich voor te bereiden. Turkije en vele andere landen zijn in handen van ongelovigen of psychopaten (ik stel ze niet aan elkaar gelijk maar hierbij doel ik op ongelovigen in bijv. Turkije en psychopaten zoals Moebarak en Saddam) die totaal andere doelstellingen hebben dan het helpen van de Tsjetsjeense bevolking. In feite is het net de VS: als er wat te halen valt is het interessant, anders niet.

Qoqaz roept alleen op tot training die in Nederland 100% LEGAAL is. Ze roepen niet op tot het terugtrekken in duistere kampjes waar ge-oefend wordt met RPG''s en AK''s. Ook dat wordt totaal niet gezegd.

Als laatste deze vraag; het leek jou geweldig als het niet bestaan van God eindelijk bewezen werd. Maar wat als het andersom gebeurt, stel jij krijgt onomstotelijk bewijs dat bijvoorbeeld de Islam de waarheid is, zou je dit dan accepteren en ernaar leven? Ohja en als allerlaatste; Islam kent geen kloosterleven, het is zelfs verboden. Een beetje goed leven, trouwen en lol maken is een onderdeel van de Islam en extremisme''s zoals kloosterleven, totale onthouding van seksuele gemeenschap (door niet te trouwen) of vasten zonder het te verbreken (hongerstaking ook dus) zijn verboden.

Mvg''en

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 22:53 schreef Rasheed het volgende:

[..]

En een staat die andere geloven respecteert en de vrijheid van mensen waarborgt? Dat is een Islamitische staat. Please, zet dat NOVA-denkbeeld eens even uit je hoofd en kijk naar de Islamitische staten, hoe men daar te werk ging wat betreft strafrecht en socio-economische vraagstukken etc. Onderzoek dus eens hoe de staat in elkaar zat volgens de ware Islam, en dit komt het meest subliem tot uiting tijdens de periode van het leiderschap van Mohammad (vrede zij met hem) in Medina; hij heeft daar op uitnodiging van de bevolking van Medina zijn staat gesticht - waarom denkt u beste lezer? Omdat hij met explosieven (okay, zwaarden dan) klaarstond om de stad te hervormen? Nee.

Mvg''en
En mag ik jouw standpunt wat betreft de Taliban in Aghanistan dan even weten? Zijn zeker ook aardige jongens?

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 10:10 schreef Rasheed het volgende:
Dr. Vork,

De training die Qoqaz voorstelt is in principe ongevaarlijk; vechttechnieken (close combat) en schiettrainingen.
Ongevaarlijk?!!! Defineer ongevaarlijk, want mijn defintie van ongevaarlijk is dat je er niemand mee kan verwonden.
Deze zijn geheel legaal en bedoeld als defensief in een oorlog waarin Moslims worden aangevallen. Het betekent niet dat binnenkort je Marokkaanse buurman naar de Albert Heyn gaat met een uzi in zn rechterhand en zn dochtertje aan zijn linker. Snap je? Dat is totaal niet wat er word gezegd.
Maar wel wat toch gebeurt. Vorig jaar heeft een islamitische jongen op school op klasgenoten geschoten om de "familie-eer" te redden.

Een combinatie van fanatisme, haat en een militaire opleiding is levensgevaarlijk! Met dat soort mensen wil ik niet in 1 land wonen, of het nou moslims, christenen of paramilitairen zijn.
Verder probeer ik uit te leggen dat Moslims weinig plekken hebben om zich voor te bereiden. Turkije en vele andere landen zijn in handen van ongelovigen of psychopaten (ik stel ze niet aan elkaar gelijk maar hierbij doel ik op ongelovigen in bijv. Turkije en psychopaten zoals Moebarak en Saddam) die totaal andere doelstellingen hebben dan het helpen van de Tsjetsjeense bevolking.
En de Nederlandse regering zijn geen ongelovigen die andere doelstellingen hebben dan het helpen van Tsjetjeens bevolking? :D
In feite is het net de VS: als er wat te halen valt is het interessant, anders niet.

Qoqaz roept alleen op tot training die in Nederland 100% LEGAAL is. Ze roepen niet op tot het terugtrekken in duistere kampjes waar ge-oefend wordt met RPG''s en AK''s. Ook dat wordt totaal niet gezegd.
Ik vraag me af of het opleiden van querilla strijders 100% LEGAAL is...
Als laatste deze vraag; het leek jou geweldig als het niet bestaan van God eindelijk bewezen werd. Maar wat als het andersom gebeurt, stel jij krijgt onomstotelijk bewijs dat bijvoorbeeld de Islam de waarheid is, zou je dit dan accepteren en ernaar leven? Ohja en als allerlaatste; Islam kent geen kloosterleven, het is zelfs verboden. Een beetje goed leven, trouwen en lol maken is een onderdeel van de Islam en extremisme''s zoals kloosterleven, totale onthouding van seksuele gemeenschap (door niet te trouwen) of vasten zonder het te verbreken (hongerstaking ook dus) zijn verboden.

Mvg''en
En alle islamitische asielzoekers die gaan hongerstaken om het land niet te worden uitgezet zijn zeker geen echte moslims, die zegggen alleen maar dat ze moslim zijn.
Alweer iemand met het Flamez-syndroom.

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09-2025
Op zondag 08 april 2001 04:03 schreef BAZZA het volgende:
De Tweakers stemmen toch ook liever op desnoods het CDA als Groenlinks he ? :?

Bush trashen is simpel maar trash Saddam Hoessein liever, da''s pas een eikel ;)

Oops offtopic :P

ontopic: momenteel zijn moslims fundamentalisten een grotere bedreiging voor Nederland als Nazis...
Wat een gezeik allemaal. Waar zijn die moslimfundamentalisten dan???? Ik heb er nog geen 1 gezien hier in Nederland. Ik moet zeggen dat jullie wel sukkels zijn zeg. Jullie hebben over iets wat TOTAAL GEEN bedreiging is voor nederland. BTW, de media blaast alles op, vooral als het de naam islam/moslim draagt.

:{ ²

• BansheeBoy
Hier stond geblaat van een gebannde meneer.

Verwijderd

Maar reageer nu eens op het volgende punt:

Tsjetsjenie wordt niet aangevallen OMDAT er moslims zitten. Het is geen godsdienstoorlog! Jullie doen het voorkomen alsof Rusland met een offensief bezig is tegen ''de moslims''. Dit is niet zo! Het gaat erom dat Tsjetsjenie onafhankelijkheid wil wat Poetin koste wat kost wil wil voorkomen.

Ik wil geen partij kiezen voor Tjs. of voor Rusland, omdat ik niet genoeg van de achtergrond weet, maar stel nu eens dat iedereen zich met alle mensen met dezelfde godsdienst verbonden zou voelen, dan zou er bij elk conflict tussen 2 landen met verschillende godsdienst, een enorme wereldwijde godsdienstoorlog uitbreken!

Ik zeg niet dat je geen sympathie voor de Tsjetsjenen mag hebben, maar ernaartoe gaan, omdat er moslims aangevallen worden, lijkt me een verkeerd uitgangspunt.

• BC3 Victim
---- LAATSTE NIEUWS ----

De site www.qoqaz.nl is uit de lucht,
althans officieel, want de hele site bestaat nog behalve de index.

-------
quote qoqaz.nl:
Wegens verkeerde interpretaties door de media de afgelopen dagen
is het ons verstandig gebleken, om verdere misverstanden te voorkomen,
deze website te sluiten.
--------

Leuk alleen niet geheel waar, alle pagina''s staan verder nog gewoon op de server!
Zie bv: www.qoqaz.nl/oorlog.htm

Ze zijn ook nog bezig om de site te updaten!
--------
oude quote qoqaz:
Is de oorlog in Tsjetsjenië tussen de Islam en de christenen?

nieuwe quote qoqaz:
Is de oorlog in Tsjetsjenië tussen de Islam en de ongelovigen?
--------

Mijn gevoel zegt dat ze gewoon verplaatsen, en dat ze alles net iets anders gaan formuleren, maar het komt op hetzelfde neer.

En P.S. de media heeft niets verkeerd geinterpreteerd, de meesten in dit forum hebben zelf gekeken en zelf conclusies getrokken.

Een kleine overwinning voor de menselijkheid!

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 15:47 schreef BansheeBoy Se het volgende:

[..]

Wat een gezeik allemaal. Waar zijn die moslimfundamentalisten dan???? Ik heb er nog geen 1 gezien hier in Nederland. Ik moet zeggen dat jullie wel sukkels zijn zeg. Jullie hebben over iets wat TOTAAL GEEN bedreiging is voor nederland. BTW, de media blaast alles op, vooral als het de naam islam/moslim draagt.
Kom maar eens in Den Haag kijken, wijs ik je een paar van die clubhuizen en moskees vol fundamentalisten aan....piep je wel anders.

• BC3 Victim
Toen ik even zocht vond ik iets wat ik op dit forum ook heb gelezen, geschreven door de aanhangers van qoqaz.

------
quote micebek:
P.S. geloven jullie ALLES wat in de media naar voren wordt gehaald, of kunnen jullie zelf ook denken en verder kijken?
------

------
quote stormfront:
Questions? Comments? Please feel free to ask questions and find the truth, not the media lies you have been told.
------

Het verschil is dat het in het engels is en afkomstig van een walgelijke White Power site.
http://www.stormfront.org/

Schaam je diep!

• BC3 Victim
Op een van de pagina''s van Qoqaz stond ook al hoe de holocaust was overdreven door de Joden. Daar zijn meer mensen het over eens:

http://members.core.com/~nordic/66questions.htm

Misschien ga ik nu te ver, maar ik kan hier gewoon niet tegen.

DIT NOOIT WEER!

Verwijderd

Hybridz...
Flamez-syndroom
lul niet.. het inzicht hebben om door de facades heen te kijken van mensen die pretenderen religieeus te zijn en/of pretenderen religieeuse motieven uit te dragen
zou ik zeker geen syndroom noemen

eerder het generaliseren en stereotyperen kunnen aangemerkt worden als een syndroom dat voornamelijk voorkomt bij mensen met een oppervlakkig denkvermogen

en gezien je reacties kan jij je een van de gelukkige noemen die daar last van heeft

• BC3 Victim
Hoe vaak moet ik iets onderzoeken tot je gelooft dat ik dat heb gedaan?

Ik wijs op feiten en je zegt dat ik moet onderzoeken. Hoe lang moet iemand onderzoeken tot je zegt van: oke, daar zit wat in?!

• qrazi
//////////Maar reageer nu eens op het volgende punt:
Tsjetsjenie wordt niet aangevallen OMDAT er moslims zitten. Het is geen godsdienstoorlog! Jullie doen het voorkomen alsof Rusland met een offensief bezig is tegen ''de moslims''. Dit is niet zo! Het gaat erom dat Tsjetsjenie onafhankelijkheid wil wat Poetin koste wat kost wil wil voorkomen.

Ik wil geen partij kiezen voor Tjs. of voor Rusland, omdat ik niet genoeg van de achtergrond weet, maar stel nu eens dat iedereen zich met alle mensen met dezelfde godsdienst verbonden zou voelen, dan zou er bij elk conflict tussen 2 landen met verschillende godsdienst, een enorme wereldwijde godsdienstoorlog uitbreken!

Ik zeg niet dat je geen sympathie voor de Tsjetsjenen mag hebben, maar ernaartoe gaan, omdat er moslims aangevallen worden, lijkt me een verkeerd uitgangspunt.///////

eindelijk iemand die weer wat zinnigs toevoegd... :P

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

dus zoals de basken, tamil tigers, IRA

dus i p v spanje(basken) Rusland de tegen hanger van de VS

''n soort vietnam oorlog maar dan zonder jungle en zonder pottekijkers(CNN) .

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 15:15 schreef mietje het volgende:
<offtopic>
[..]

Bang dat er iemand aan jouw christendom komt? We hebben nog niks gezegd, ik ben het iig. niet van plan, maar jij gaat alweer vol in ontkenningsmode. Het was niet eens nodig joh!
[..]mijn christendom ? :?
en mijn vermoeden werd een reply later al bevestigd
En weer doet Flamez'' zijn ongenuanceerde en fundamentalistische ideeen uit de doeken. Gewoon weer lekker ontkennen wat de hele wereld weet.
fundamentalistisch :? haha die''s ook leuk
enne.. wat weet de wereld dan wel ?
Voor de duizendste keer Flamez: Alleen omdat jij je een christen noemt, heb je nog niet het recht te bepalen dat andere mensen wel of geen christen zijn.
Ten eerste noem ik mijzelf geen christen
aangezien ik niet volledig volgens de regels van het christendom leef

Ik ben gewoon Theist
ik ben dus wel overtuigd van het bestaan van God, Jesus, hemel, hel, etc.. Maar niet gebonden aan een bepaalde Religie vorm

maar als iemand als Bush ipv. zijn christelijke plicht om voorstander van vrede te zijn, ons weer de koude oorlog in helpt beschouw ik hem niet als christen
aangezien hij dan weinig van de christelijke boodschap begrepen heeft

• micebec
Op dinsdag 10 april 2001 18:32 schreef mdelion het volgende:
Toen ik even zocht vond ik iets wat ik op dit forum ook heb gelezen, geschreven door de aanhangers van qoqaz.

------
quote micebek:
------

------
quote stormfront:
Questions? Comments? Please feel free to ask questions and find the truth, not the media lies you have been told.
------

Het verschil is dat het in het engels is en afkomstig van een walgelijke White Power site.
http://www.stormfront.org/

Schaam je diep!
Het lijkt op de verste verte niet op elkaar. Ik vraag jullie om alleen maar om ZELF verder te kijken dan waar jullie mee overgegoten worden. Jullie hoeven mij echt niets te vragen, onderzoek zelf.

O, en sommigen onder jullie geven Turkije als voorbeeld van een Islamitisch land. Jullie zijn echt onwetend. Als Turkije een islamitisch land zou zijn, zou het dan zo zijn dat moslimmeisjes geweerd worden van de universiteiten (en moslimmeisjes mogen studeren zelfs volgens de Islam). Waarom wordt dan in een "moslimland" als Turkije, een moslimpartij die de verkiezingen heeft gewonnen, gedwongen om af te treden?

Het volk is weliswaar moslim, maar de ware machthebbers absoluut NIET. Dus de volgende keer als jullie Turkije als moslimland aanwijzen, houdt dit dan wel in je achterhoofd.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 21:14 schreef Flamez het volgende:
maar als iemand als Bush ipv. zijn christelijke plicht om voorstander van vrede te zijn, ons weer de koude oorlog in helpt beschouw ik hem niet als christen
aangezien hij dan weinig van de christelijke boodschap begrepen heeft
Wat heb jij ervan begrepen dan ????
Oordeel niet opdat u niet geoordeeld word.
Heb uw vijanden lief.
Wat gij niet wilt dat u geschied
doe dat ook een ander niet.

Ooit van gehoord ???

[helderziendemode]

En antwoorden met "oog om oog, tand om tand" is wel erg makkelijk. |:(

[/helderziendemode]

• micebec
Op dinsdag 10 april 2001 23:09 schreef mdelion het volgende:

Ik wijs op feiten en je zegt dat ik moet onderzoeken. Hoe lang moet iemand onderzoeken tot je zegt van: oke, daar zit wat in?!
Dus voor jouw is het een feit als je iets op TV ziet? Als jij iets hoort? Wanneer is iets een feit?

Ik zeg, onderzoek!! Kijk eens ook naar de bronnen van de tegenpartij. Doe ook eens wat een goede rechter doet. Beperk je niet tot één medium. Ik weet het, je hoeft het maar een paar keer te horen en je gelooft het. Maar onderzoek eens naar hetgeen je hoort. Neem niet alles voor waar aan. Relativeer tussen alle informatie die je krijgt. En als je iets over de Islam hoort op TV. Verdiep je dan eens in de Islam. Lees een keer de Koran en daarnaast ook de hadieth (het leven van de profeet (vrede zij met hem)). Dan zul je zien dat er heel veel niet klopt met de denkbeelden die je worden ingepompt door de media.

En waarom denk je dat de moslims het niet leuk vinden om steeds maar weer met de vinger gewezen te worden.

Waarom hebben veel moslims onvrede over het westen? Heel simpel, het westen is hypocriet tegen tegen de afhankelijke partij. De westen wijst met de vinger naar de mensenrechtenschendingen, maar levert ZELF wel de apparatuur om die mensenrechtenschendingen mogelijk te maken. Hetzelfde westen (en met name de VS en Frankrijk, Engeland en Duitsland) die de wapens maken en VERKOPEN aan die landen. En dan raar staan kijken als er oorlog gevoerd wordt met die wapens.

Het wordt laat, maar ik ga morgen wel verder.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 23:07 schreef GEEZER het volgende:
Wat heb jij ervan begrepen dan ????
Oordeel niet opdat u niet geoordeeld word.
Heb uw vijanden lief.
Wat gij niet wilt dat u geschied
doe dat ook een ander niet.

Ooit van gehoord ???

[helderziendemode]

En antwoorden met "oog om oog, tand om tand" is wel erg makkelijk. |:(

[/helderziendemode]
:? wat is jouw probleem nou weer ?

ja ik ken die ''adviezen'' wel en vind ze zeer nobel
maar dat wil niet zeggen dat ik dan daarom maar over me heen laat lopen..

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 10:10 schreef Rasheed het volgende:
...
Verder probeer ik uit te leggen dat Moslims weinig plekken hebben om zich voor te bereiden. Turkije en vele andere landen zijn in handen van ongelovigen of psychopaten (ik stel ze niet aan elkaar gelijk maar hierbij doel ik op ongelovigen in bijv. Turkije en psychopaten zoals Moebarak en Saddam) die totaal andere doelstellingen hebben dan het helpen van de Tsjetsjeense bevolking.
Neem van mij aan dat de, vanuit jouw ogen ongelovige, nederlandse regering het ook niet eens is met voorbereidingen op nederlands grondgebied.
Op dinsdag 10 april 2001 21:14 schreef Flamez het volgende:
fundamentalistisch :? haha die''s ook leuk
enne.. wat weet de wereld dan wel ?
De hele wereld weet dat religie niet altijd tot vrede of zelfs maar geluk leidt, hoe hard dat jij dat ook blijft ontkennen. Simpelweg beweren dat het geloof van mensen, zodra het geweld of iets anders onprettigs veroorzaakt geen "puur" geloof is, en daarom niet meer religieus genoemd mag worden, is fundamentalistische onzinpraat.
Ten eerste noem ik mijzelf geen christen aangezien ik niet volledig volgens de regels van het christendom leef
Geen enkele christen kan exact volgens de regels van het christendom leven, omdat die regels niet eenduidig zijn. Dat is ook bij andere religies het geval. Daardoor krijg je in de loop van de tijd verschillende stromingen binnen een geloof, die de regels op verschillende manieren interpreteren. Een stroming die pretendeert dat zij de enig correcte interpretatie voert, noem ik fundamentalistisch.
Ik ben gewoon Theist
ik ben dus wel overtuigd van het bestaan van God, Jesus, hemel, hel, etc.. Maar niet gebonden aan een bepaalde Religie vorm
Ik kan me verschillende draadjes herinneren waar jij beweert dat de aarde in zes dagen door God geschapen is. Dat is joods/christelijk. Blijft dus de vraag of je Jezus als de messias erkent, of dat het alleen maar de zoveelste profeet voor je is.

<edit>typo''s</edit>

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 19:16 schreef Flamez het volgende:

[Flamez-syndroom]

lul niet.. het inzicht hebben om door de facades heen te kijken van mensen die pretenderen religieeus te zijn en/of pretenderen religieeuse motieven uit te dragen
zou ik zeker geen syndroom noemen
Wat ik met het Flamez-syndroom bedoel is dat mensen opeen gaan ontkennen dat iemand dezelfde religie heeft als zij als diegene iets fout heeft gedaan. Jij bent daar erg sterk in, dus heb ik dit verschijnsel naar jou genoemd.
eerder het generaliseren en stereotyperen kunnen aangemerkt worden als een syndroom dat voornamelijk voorkomt bij mensen met een oppervlakkig denkvermogen
Ja, dat is altijd fout. Ik probeer dat ook altijd te voorkomen. Als ik dit toch een enkele keer doe, mag je me daar op wijzen.

Trouwens, wanneer je zegt dat generaliseren en stereotyperen voornamelijk voorkomt bij mensen met een oppervlakkig denkvermogen, is dat dan geen generaliseren? :P
Wat vindt jij mensen met een oppervlakkig denkvermogen? Mensen die zich tot de feiten beperken en voor wie iets pas waar is als er bewijzen voor zijn? Dat is dan toch weer een behoorlijke stereotypering.

Het is pas hypocriet om te denken dat je zelf niet stereotypeert en generaliseert. Probeer het alleen binnen de perken te houden en niet discriminerend te maken.
en gezien je reacties kan jij je een van de gelukkige noemen die daar last van heeft
Dank je, eensgelijks.
Gezien jouw reacties ben jij een van de gelukkigen die probeert anders denkenden psychologisch de grond in te boren met provocaties en beledigingen om je eigen gelijk te behalen. Gelukkig zijn de meeste mensen daar niet vatbaar voor.

edit: toevoeging :)

• BansheeBoy
Op dinsdag 10 april 2001 23:09 schreef mdelion het volgende:

Hallo,

Gelukkig geef jij toe, en ben je niet zo koppig als de rest. De islam is inderdaad vredelievend, en zoals jij aangeeft is de media niet "eerlijk" en spiegelen ze de dingen anders voor dan ze zijn. Waardoor heel de westerse wereld neerkijkt op de islam door de vereerde invloed van de media. Dus wat dat betreft deel ik jou mening.

hoi.

BansheeBoy se;)

Verwijderd

Neem van mij aan dat de, vanuit jouw ogen ongelovige, nederlandse regering het ook niet eens is met voorbereidingen op nederlands grondgebied.
Zoals ik al eerder heb gezegd, is er geen land waarvan de regering hierin wel geinteresseerd is of capabel toe is (de verdediging van de tsjetsjenen). Dan is mijn vraag; wat moeten we dan? Toekijken? NIEMAND doet er wat aan... Het interesseert me eigenlijk weinig wat de NL overheid hiervan vindt, dat ze zelf niks doen moeten ze maar zelf uitmaken... Maar laat ze in ieder geval zorgen dat ze diegenen die wel wat willen doen om de gruweldaden te stoppen niet in de weg staan. Deze acties zijn NIET gericht op de NL samenleving maar op het Russische leger.

-Greets-

<edit> hier nog een quote van Qoqaz over de doelstellingen van de Jihaad. </edit>
Wij bevestigen ook met alle nadruk dat de Mujahideen in de hele wereld niks hebben tegen de westerse burger die de onderdrukkingen van Moslimburgers door zijn regering niet tolereert. De Commandant Al-Khattab, bijvoorbeeld, zou de explosies in Rusland niet ontkennen als hij of leden van het Islamitische bevrijdingsleger daarachter zaten. Geen van deze Mujahideen vreest iemand anders (opinie van het publiek of de media) dan Allah de Almachtige. Hoe dan ook, beide commandanten Al-Khattab en Basayev ontkennen verantwoordelijkheid voor de Russische explosies. Khattab heeft ook een tijd geleden gemeld dat deze Jihad tegen de Russische Imperialistische regering wordt gevoerd en niet tegen de Russische burger. Een van de belangrijkste fundamenten van de Jihad is het verbod op bestrijding van ongewapende burgers.

Verwijderd

mzzz GoT is het blijkbaar niet eens met m''n reply :(

nog een keer proberen
vaag... ken niet replyen met quotes van mietje :?
maar wel korte stukjes replyen |:(
en editten kan ook maar als ik dan weer de bedoelde reply erin zet krijg ik "page not found"
effe testen
bla bla bla
nah het zal wel :? reply komt later wel dan

Verwijderd

Ik heb dit topic even vlugjes doorgelezen en ik had een vraagje :

Stel dat ik VOOR Rusland ben, mag ik dan ook gaan trainen, schietoefeningen doen, aanslagen plegen, mensen bang en onzeker maken in Nederland??

Nee, dat mag niet....waarom mogen moslims dat dan wel??
Kan mij iemand het verschil uitleggen tussen :
* Een neo-nazi met een pistool die mensen ombrengt
* een gestoorde met een pistool die mensen ombrengt
* een moslim met een pistool die mensen ombrengt

Mensen die bovenstaande lezen zullen tot het resultaat komen dat de kern hetzelfde is.

Ps, ik probeer geen moslims uit te dagen, maar om duidelijk te maken dat sommige dingen echt niet kunnen. En daarbij is het heel erg dat er 6 miljoen joden zijn vermoord, maar dat staat niet tegen het aantal russen dat is vermoord (rond de 20 milj.)
Pagina: 1 2 Laatste