Toon posts:

[BC3] Niemand weet het..

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Beste MedeTweakers en W & L -lezers,

Ik heb een film gezien (This is my life and boy does it suck, info..) en het heeft -tesamen met een telefoongesprek met mijn ex-vriendin- weer eens aan het nadenken gezet over wat het leven inhoudt. Ik zit nu even in een dipje, omdat het uit is met mijn vriendin, dat is tamelijk logisch. Maar ik denk wel vaker na wat ik nu precies moet doen in mijn leven, en of ik wel de goede stappen neem. Dit is eigenlijk begonnen op mijn 22e, dus 2 jaar geleden. Sinds ik meer omga met leeftijdgenoten doordat ik een studentenhuis ben gaan wonen praat ik ook veel over het leven en wat er nu eigenlijk de bedoeling van is. Maar niemand weet dat en iedereen heeft andere adviezen. Ik heb over deze kwestie (die veel meer mensen bezig houdt) ook gepraat met mijn moeder, die -toevallig- psychiater/Reiki Master is. Zij zei mij dat je het eigenlijk nooit weet en dat je je doelen die je hebt moet bijstellen.

Mijn doel in mijn leven was vroeger een goede baan, leuk huis en een auto. Standaard werk. De afgelopen twee jaar ben ik hiervan afgestapt, mijn doel is op dit moment blanco, ik zit in het derde jaar van de HBO en studeer volgend jaar af. Dan ben ik 26 en ga ik dus lekker in de werkende massa zitten. Dit lijkt me niks en denk hier over na. Mijn ex daarentegen is op 1 Mei van dit jaar klaar ("afgestudeerd", ze doet lichamelijke opvoeding, en die opleiding heeft geen afstudeer/scriptie systeem) en ze weet ook nog niet wat ze gaat doen.. Werken, verhuizen naar haar "geboorteplaats" (ze is geadopteerd en opgegroeid in Arnhem) of in Den Haag blijven. Dit verbaast mij en zij meldde mij dat ik het mijzelf moeilijk maak door over dit soort dingen na te denken.

Ik ben eigenlijk van mening dat ik sinds ik in de twintig raak steeds serieuzer over het leven ga nadenken, maar waarom eigenlijk?? Wat kan mij het schelen of ik op mijn 30e een huis, mooie motor en een vrouw heb.. Het boeit mij niet.. Ik ben in het weekend postbode en ik denk er serieus over na om af te studeren en lekker post te gaan lopen. Ik loop nu stage, en zit dus in de "IT" (Ik programmeer in XML en ASP.), maar ondanks dat ik het leuk vind en het mij echt boeit, heb ik niet het gevoel dat ik iets beteken. Het "enige" wat ik na mijn studie kan gaan doen is bedrijven door mijn programmeerwerk meer winst bezorgen, en als ik een eigen bedrijf heb mijzelf. Maar er is geen diepere betekenis bij. Hoe harder ik werk, des te meer geld ik heb en des te efficienter het bedrijf kan gaan draaien. Al mijn jaren studie hebben als doel om geld te verdienen en kennis op te doen. Je kan natuurlijk ontwikkelingswerk gaan doen, om je gevoel gerust te stellen, maar reël gezien is één ontwikkelingswerker die een groep Afrikanen leert ASP-en of motoren leer repareren (mijn hobby) ook maar een druppel op een gloeiende plaat. In ieder geval, mijn gevoel hierbij is dat ik mijzelf dan virtueel een goed gevoel geef, als ik wegga daar is het ook over of blijft er zo''n kleine groep over dat die ook binnen een of twee jaar weer achter de trekker aanlopen om het land te bewerken i.p.v de landelijke economie omhoog halen. En vaak is in dat soort arme landen een dictator of het leger aan de macht en worden de mensen "dom" gehouden zodat je als ontwikkelingswerker ook weinig blijvende invloed kan uitoefenen

Wat vinden jullie, denk ik gewoon te veel naar voren en moet ik eens kijken als ik ben afgestudeerd en wat ik dan wil. Zijn er meer mensen (twintigers ?) die dit soort gedachten hebben? Ik ben benieuwd..

Mark.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Mark & anderen,

Uiteraard denk ik ook over zulke dingen na. Iedereen doet dit denk ik wel. Ook denk ik dat dit tegenwoordig veel meer gebeurt dan vroeger omdat het geloof als doel van het leven weg is gevallen. Vroeger waren veel mensen bezig met correct leven, naar de kerk gaan en God aanbidden. Goed doen was het doel van je leven.

Dit is uiteraard een fantastisch doel. Maar omdat God niet meer algemeen is geaccepteerd gaat men op zoek naar andere doelen.

Vanaf nu moet ik voor mezelf praten want ik weet absoluut niet wat de heersende opinie is.

Ik studeer zelf ook Informatica. Om precies te zijn ben ik 4e jaars en ook ik krijg dus binnenkort te maken met het werkend bestaan. In tegenstelling tot Mark heb ik voor mezelf al wel een aantal doelen.

Ik programmeer zelf veel, niet alleen als werk maar ook voor mijn hobby. Ik geloof dat de wereld stukken beter kan worden voor veel mensen als er veel geautomiseerd is. Een volledige automatisering zou veel welvaart brengen en meer tijd over laten voor andere dingen in het leven.

Doelen die ik heb zijn wat lastig te omschrijven maar ik zal er een paar probeer te noemen:
- Software ontwerpen en publiceren die andere mensen kan helpen veel sneller en makkelijker dan vroeger bepaalde zaken uit te voeren.
- Onbekende gebieden van de informatica verkennen en proberen om ideeen die ik krijg uit te werken en te bespreken met andere mensen. Wellicht dat er zo veel verbeterd kan worden aan de IT wereld.
- Software zo schrijven dat het goed is her te gebruiken voor andere pakketten. Je design steeds verder verbeteren zodat er steeds meer mogelijk wordt.

Wellicht kijk ik wat anders tegen de IT wereld aan dan jij. Ik ben 4e jaars student aan de universiteit utrecht en ben nogal geinteresseerd in onderzoek. Maar ook jij als "normale" programmeur die niet erg uitdagende opdrachten moet uitvoeren kan altijd proberen om steeds beter en optimaler te werken en zo een goede invloed te hebben op je omgeving. Het moet je toch een goed gevoel geven als je fraai werkt levert? Dit doe je toch niet alleen om meer winst te krijgen voor je baas of zelfs jezelf?

Ik denk dat het belangrijk is dat je het nut van je werk inziet en ook lol in je werk hebt. Als je dit niet hebt dan voel je jezelf al snel nutteloos en ga je je afvragen waar je eigenlijk goed voor bent.

Ik kan je wellicht een boek aanraden: de weg naar flow van Mihaly Csikszentmihalyi (sorry ;)). Dit boek behandelt eigenlijk precies hetgene wat ik hierboven beschreef. Flow is een soort roes waarin je leeft als je iets aan het doen bent waar je het nut van in ziet, waar je graag mee bezig bent en waar je erg veel plezier in hebt. Flow is in feite het allerbelangrijkste in je leven omdat het je leven zin geeft. Het is daarom erg opmerkelijk dat veel mensen als leuke aktiveiten juist geen aktiviteiten opgeven die ze flow oplevert. Televisie kijken blijkt bijvoorbeeld een zeer onprettige bezigheid te zijn terwijl veel mensen toch aangeven dat ze dit leuk vinden.

Misschien is heel het leven wel het beste te omschrijven met het volgende advies: Ga de uitdaging aan! Welke uitdaging dat is zal je voor jezelf moeten bepalen.

Martin

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

joh, dat heb ik dagelijks, zo van: wat doe ik hier, maar dan neem je iets lekkers en ben ik t zo weer vergeten.........

Verwijderd

Zo kom ik dagelijks op m''n werk en vraag ik me af: wie ben ik en wat doe ik hier :+

Verwijderd

Ik denk ook dat je zo denkt doordat er tussen je 20e en je 30e gem. gezien erg veel veranderd. De koers tot je 20e is wel uitgezet. School, bij je ouders wonen etc. Maar daarna wordt alles anders.

En vanaf je 30e gaan de meeste gewoon werken, kinderen baren en op voeden om na hun 65e eens lekker te gaan zitten niksen. Daarna hup het bejaardentehuis in en tenslotte de pijp uit.

Maar wat je tussen je 20e en je 30e gaat doen is allemaal nogal bepalend voor de tijd erna. Je legt er een beetje een basis.

Wat ga ik studeren?
Waar ga ik werken?
Waar en hoe ga ik wonen?
Wel/geen vriendin, zo ja wie?
Trouwen?
Wel/geen kinderen?

Erg veel ingrijpende beslissingen die je in je nog zo jonge leven (Oh wat klinkt dit sentimenteel! :) ) moet maken.

Maar ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt. Als ik om me heen kijk hoe iedereen is geworden en aan het worden is, dan kan ik me daar helemaal niet in vinden. Ik wil gewoon helemaal geen vaste vriendin en kiddo''s en de hele mikmak. :r Maar ach dat zal iedereen wel gedacht hebben vroeger en nu lopen ze er allemaal net zo bij zoals ze vroeger niet wilden worden. Dus ik zal ook wel zo worden en jij waarschijnlijk ook. Het baart me zorgen, alsof er geen ontkomen aan is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 januari 2001 01:59 schreef Apoc2 het volgende:
Maar ach dat zal iedereen wel gedacht hebben vroeger en nu lopen ze er allemaal net zo bij zoals ze vroeger niet wilden worden. Dus ik zal ook wel zo worden en jij waarschijnlijk ook. Het baart me zorgen, alsof er geen ontkomen aan is.
Ik heb dat dus precies hetzelfde, maar ik zie op mijn stage en op meetings, workshops genoeg mensen van 30+ die dus niet voor zo''n leven hebben gekozen.. Het kan dus wel, maar als je 40 bent en de drang naar kinderen wordt erg groot en je beseft dat dit toch niet is wat je wilde, dan ben je verkeerd bezig geweest. Je moet een doel hebben, wat je moet vaststellen. En ik ga maar eens goed over dit doel nadenken..

• TumbleCow
  • Laatst online: 07-12-2025

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Nouja, het lijkt er bijna op dat je OF een ''normaal'' leven moet leiden (vrouw, 2.6 kinderen, huis, etc). OF dat je moet kiezen voor een ander leven, en dat je dat echt bewust moet doen omdat je anders vanzelf in het standaard leven valt..

Ik ben op dit moment pas 17, maar ik zie mezelf niet in een standaardleven, Da''s voor mij net zoiets als een verspild leven, maar wat dan?? (en het besef dat je waarschijnelijk tegen de tijd dat je een jaar of 30 juist zo graag zo''n leven WILT makes me feel sick)

Verwijderd

wHiTeRaZoR

Het probleem is dat de meeste mensen wel zo''n huisje boompje beestje leven krijgen. En wanneer al jouw vrienden zo''n leven hebben blijf je natuurlijk best alleen achter. Want nu ga je bv met je vrienden op vakantie, maar wanneer deze later allemaal met hun gezinnetje weggaan blijf je best achter.

Je wordt dus wel degelijk enigszins gedwongen om op die wijze aan de samenleving deel te nemen.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Het hoort bij de leeftijd om tegen de standaard levenswijze te zijn.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 00:00 schreef mbravenboer het volgende:
Het hoort bij de leeftijd om tegen de standaard levenswijze te zijn.
Op je 20e moet dat toch wel eens een keertje minder worden? Hoe ouder ik word en dus hoe dichter eht bij momt, des te meer ik me er tegen afzet.

Verwijderd

----------------------
Op zondag 21 januari 2001 01:59 schreef Apoc2 het volgende:
Maar ach dat zal iedereen wel gedacht hebben vroeger en nu lopen ze er allemaal net zo bij zoals ze vroeger niet wilden worden. Dus ik zal ook wel zo worden en jij waarschijnlijk ook. Het baart me zorgen, alsof er geen ontkomen aan is.
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dat dus precies hetzelfde, maar ik zie op mijn stage en op meetings, workshops genoeg mensen van 30+ die dus niet voor zo''n leven hebben gekozen.. Het kan dus wel, maar als je 40 bent en de drang naar kinderen wordt erg groot en je beseft dat dit toch niet is wat je wilde, dan ben je verkeerd bezig geweest. Je moet een doel hebben, wat je moet vaststellen. En ik ga maar eens goed over dit doel nadenken..
-------------------------------

beeetje slecht gequote, sorry hiervoor. en sorry als het volgende achterlijk klinkt (is het niet).

maar ik ben van mening dat ohjajoh (ook wel bekend als MARK) nooit even suf wordt als de rest (hij heeft tenslotte al het allergaafste behang dat ik ooit heb gezien) en denk dat je jezelf een korte termijn doel moet stellen ipv een lange termijn. Je moet niet denken over dat je op je 40ste met een een goudvis, golden retriever, blonde vrouw en metalic auto in een nieuwbouwwijk in voorhout vanaf nu berkel en roderijs woont. Maar gewoon beslissen wat je volgend jaar wilt. Misschien vind je wel een baan bij een enorm leuk bedrijf... moet je alleen wel even goed voor zoeken.. En met postbezorgen is ook niks mis (alleen beetje koud in de winter). Maar wat ik dus wilde melden is dat ik dus denk dat je niet al te ver vooruit moet kijken, want dat heeft toch geen zin, mensen en situaties veranderen. Misschien kom je over 3 weken wel een meisje tegen, dat per ongeluk zwanger wordt, en dan eindig je vervroegd in voorhout nu dus berkel en roderijs Maaaar misschien is ze enorm hip en vertrek je naar india "om jezelf te vinden".

Lotte (denk dat dat het ongeveer was) *D

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke mooi gezegd, Lotte.
Ik heb eigenlijk het hele weekend nagedacht en heb maar besloten het wel aan te zien, en als het allemaal effe teveel wordt ga ik bij een huisgenote op de kamer zitten of fijn motorrijden. Ontspant altijd.. (Als er geen sneeuw, ijs of andere ongein op de weg ligt..)

//offtopic
Lotte, ik heb nog behang over.. dus als je wilt..? En wat is de link met Voorhout ??
//offtopic

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ach jah, volgens mij heeft iedereen wel een keer die gedachte.
Ik leef al constant met de gedachte : "Morgen, morgen kan alles veranderen"
En af en toe een impuls is ook niet slecht.
Ik wil dus wel een basis hebben waaruit ik die tegekke dingen kan doen, en daar moet ik dus eerst voor zorgen (huisje en vriendin).

Zit je btw op de HHS?

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Hartstikke mooi gezegd, Lotte. dank je
Ik heb eigenlijk het hele weekend nagedacht en heb maar besloten het wel aan te zien, en als het allemaal effe teveel wordt ga ik bij een huisgenote op de kamer zitten of fijn motorrijden. Ontspant altijd.. (Als er geen sneeuw, ijs of andere ongein op de weg ligt..)

//offtopic
Lotte, ik heb nog behang over.. dus als je wilt..? En wat is de link met Voorhout ??
//offtopic
voorhout lijkt me gewoon enorm kut. mijn vader is er geloof ik geboren, maar dat kan ook voorschoten zijn.. maar was gewoon een voorbeeld van een vervelende stad.. ik zal het wel even veranderen in berkel en roderijs.
en als je behang over hebt dan meld ik me hierbij aan als grif afnemer. :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn email-adres is markheyblok@hotmail.com. Geef ik je mijn adres wel waar je het op kan halen..

Enne.. Stahlecker in Den Haag verkoopt het misschien nog wel. Stahlecker zit in de Boekhorststraat nummer nogwat..

Nog een maal het behang:Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/mc_heyblie/images/behang.jpg

Voor Confuzer: Ja, lees mijn profile maar..

Verwijderd

dat is toch enorm gaaf?? snap niet dat jij in een dip zit. :)
maar okee.
ik mail je wel.

edit:
smile erbij

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik namelijk ook :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

nou ik vind het anders een behoorlijk deprimerend behangetje :D

Verwijderd

/me wordt er ook neit echt vrolijk van [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]

Verwijderd

heb ik je hele topic off topic gebracht door over je behang te beginnen.. sorry ;( maar ook wel grappig *D

Verwijderd

hmmz, beetje late reply..
Als je nu denkt dat je niet zo?n leven wil, lijkt het me niet nuttig om dat toch als doel te stellen. Als je er dan wat later achter komt dat je het toch wel wil, is het nog niet te laat. Dan kun je gewoon als nog op zoek gaan. Omdat je het nu nog niet wil, wordt je er niet echt vrolijker van als je het je nu al als doel stelt, alleen omdat je het later misschien wel wil.

Misschien denk ik er wat makkelijker over omdat ik pas (?) 18 ben, maar ik houdt me er ook wel mee bezig. Ergens in de verre toekomst zie ik mezelf wel met kiddo?s enzo, maar hoe ik op dat punt moet komen, geen idee. Voorlopig ben ik andere dingen van plan. Ik zie later wel hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Daar maak ik me nog niet zo?n zorgen over.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk bestwel schrok toen ik hoorde dat m?n nicht van 22 zwanger was. (ze was het ook nog niet echt van plan, maar dat terzijde) Zo jong al een huisje, boompje, beestje leven, ik moet er niet aan denken.
Ik denk ook dat je zo denkt doordat er tussen je 20e en je 30e gem. gezien erg veel veranderd. De koers tot je 20e is wel uitgezet. School, bij je ouders wonen etc. Maar daarna wordt alles anders.
En vanaf je 30e gaan de meeste gewoon werken, kinderen baren en op voeden om na hun 65e eens lekker te gaan zitten niksen. Daarna hup het bejaardentehuis in en tenslotte de pijp uit.
Ik wilde eerst gaan zeggen dat ik het er helemaal niet mee eens ben, ik zie mezelf niet zo?n standaard leven lijden. Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer het tot me doordringt dat je nog best wel eens gelijk kunt hebben. Misschien dat je van 30 40 weet te maken ofzo, maar uiteindelijk komt het toch neer op werken, pensioen, oud worden (al dan niet in het bejaardenhuis) en sterven. (als je dat laatste niet eerder doet tenminste, maar ok)
. Maar ach dat zal iedereen wel gedacht hebben vroeger en nu lopen ze er allemaal net zo bij zoals ze vroeger niet wilden worden. Dus ik zal ook wel zo worden en jij waarschijnlijk ook. Het baart me zorgen, alsof er geen ontkomen aan is.
Ik weet niet of iedereen er echt zo over denkt. Zelf om mij heen zie ik mensen die nu al uit zijn op trouwen en kiddo?s, die dat echt als een doel zien. Zonde, vind ik persoonlijk, maar goed.
Uiteindelijk zullen heel veel mensen zo terecht komen, maar ik vraag me af of het wel zo erg is. Je hoeft er niet al te vroeg mee te beginnen, en voor die tijd kun je ook veel doen. (alleen bijv wereldreizen zijn lastig met kleine kinders, als je ze eenmaal hebt). Je leven is zo standaard als je het zelf maakt.

Verwijderd

(alleen bijv wereldreizen zijn lastig met kleine kinders, als je ze eenmaal hebt). Je leven is zo standaard als je het zelf maakt
Leuk voorbeeld. Maar stel als je die wereldreis nou niet alleen wil maken (is niets mis mee opzich, maar gezelschap is toch wel leuk.)

Je vrienden gaan allemaal wel het huisjeboompjebeestje bestaan lIJden dus die vallen af. Neem je een vriendin dan wil ze kiddo''s en zal ze je er ongetwijfeld toe dwingen op den duur.

Blijf je lekker vrijgezel dan ben je dus alleen.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, Apoc2..

Dat gebeurt er nu dus met mij, want echt al mijn vrienden hebben een vaste vriendin, een gezamenlijk appartement waren ze "fijn" samenwonen.

Ik had een vriendenclub van 4 jongens waar ik altijd mee optrok en nu hebben ze echt alle 4 een huisje, een vrouwtje en gaan ze samen "leuke dingen doen":r... Ze wonen ook nog eens allemaal bij elkaar in de buurt..

Maar ja, allemaal een baan, hé...? Ik studeer nog..en ik heb nu geen vriendin..Maar ik woon wel samen met 25 anderen in een huis.. En dat is veel toffer als samenwonen..:9~

Verwijderd

Idd ojahjoh

Ik heb zelf 2 jaar met 13 man in een studentenhuis gewoond en dat is onwijs koel. (Woon nu weer noodgedwongen bij me ouders, mocht iemand nog een leuke studentenflatje weten in A''dam, laat het me horen! .)

Je zou eigenlijk je hele leven gewoon in een (iets ruimer opgezet) studentenhuis moeten gaan wonen. Dan wil ik zelfs met een vriendin gaan samenwonen. Ze kan er dan namelijk gewooon tussen gaan zitten.

Maar zo zit de samenleving nou eenmaal niet in elkaar. Wellicht dat ik op een dag begrijp waarom, maar ik hoop het niet. :)

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tsja, de samenleving dwingt de meesten nou eenmaal in een keurslijf. Een baan omdat je geld moet verdienen om al die dingen te bekostigen. Het studentenleven is leuk, maar daar groei je meestal wel uit nadat je student-af bent.

Door vrij veel mensen wordt het huisje-beestje-boompje gevoel hier als negatief afgeschilderd. Nu ben ik net getrouwd, heb net een nieuwe woning en dat beestje zal ook nog wel komen, maar dat is nog geen reden om als een voorgeprogrammeerde machine je ''route'' af te lopen tot je dood! Je hebt je inderdaad wat meer gebonden, maar het is maar net hoe je die route aflegt. Ik heb ook wel van die dagen dat ik ''s morgens opsta en denk ''weer zo''n werkdag en waar doe ik het voor''. Voor die leuke vakanties, ouwehoeren met je vrienden, computeren, de dingen die het leven leuk maken! Bij mij is er echt niet veel verandert. Je partner moet het natuurlijk ook willen. :)
Het leven kan nu eenmaal niet altijd feest zijn.

Vroeger, en volgens mij nu nog steeds, had je in Israel van die kiboetsjen waar je in een soort commune leefde en gezamenlijk de arbeid deed. Kan ook een doel zijn.

Verwijderd

ik denk dat je het geluk mmoet hebben dat er onder je vrienden nog iemand (of meerdere iemanden) is die ook alleen wil blijven, zodat je samen "vrijgezellen dingen" kunt blijven doen.
als je als enige alleen bent kun je je goed buitengesloten voelen lijkt me, omdat je bij bepaalde dingen toch een partner "nodig" hebt. en je gaat toch andere dingen doen als je kinderen hebt dan als je ze niet hebt.

Verwijderd

omdat je bij bepaalde dingen toch een partner "nodig" hebt
Ja, bv om nogal essentiële behoeftes van een man te bevredigen gedurende zijn leven is het hebben van een vriendin wel enigszins noodzakelijk.

Dat is volgens mij ook de reden dat de meeste mannen voor een huisjeboompjebeestje leven kiezen wat ze eigenlijk niet willen. De drang naar sex is groter dan de afkeer van alle ellende van een vrouw en kinderen. (uiteraard bieden ze ook veeeeeeel gezelligheid en liefde :Z en zorgen |:( )

Ik vraag me af hoeveel % van de mannen nog zou trouwen en de hele mikmak wanneer sex in een virtuele wereld dezelfde bevrediging zou geven. En dan bedoel ik niet een zooi ranzige pornosites op internet :) maar meer iets als "sex met the woman in the red dress, à la the matrix).

Verwijderd

Ben nu 31 en snap er nog steeds nix van.

Zit al 4 maanden in een dip met de vraag; wat zal ik nu eens gaan doen ?

Ik weet het nu nog niet en ben bang dat ik het nooit zal weten wat het leven "tegenwoordig" nog voor inhoud heeft.

Trouwen en kinderen wil ik niet, das 1 brok ellende.
Werken doe ik al veel te lang en is oninteressant (pure $$$ kwestie)

Waar het op neer komt, steeds maar weer, is geld.
Met eerlijk werken krijg je niet genoeg.
Wat moet je dan als je eerlijk bent en "rijk" wilt zijn.

Met geld kan je alles afkopen...dat is wat ik weet.

Het zal dan ook wel slecht met mij aflopen.............

Verwijderd

Tja ik weet niet of je dit slecht aflopen moet noemen. Ik zie mezelf ook wel een beetje die richting op gaan.

Ik denk op je 35e getrouwd zijn in een onwieze sleur zitten en 4 kiddo''s hebben die je geestelijk, lichamelijk en financieel helemaal kaalplukken meer "slecht afgelopen" is, hoewel dat in deze maatschappij toch redelijk als een suc6story wordt afgedaan.

Terwijl jij met al je vrijheden en onafhankelijkheden meer wordt gezien als een achterblijvertje.

Ik zou zeggen, geniet van die vrijheden. En als je het hier ff niet meer zit zitten met je werk enzo. Doe een gek. Ga in het buitenland werken. Desnoods als postbode in Australië ofzo. Of ga een berg beklimmen in Afrika.

Juist als je geen gezin etc hebt moet je niet te veel vasthouden aan de zekerheden die je hebt. Who cares als je je baan opzegt en je huis verkoopt. Als het allemaal niet zo loopt als je gedacht had dan vind je wel weer een nieuwe baan en een nieuw huis. Er is niemand over wie jij de verantwoording moet dragen. Geniet van die vrijheden.

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd erg sterk bezig met shamanisme. Shamamisme (althans een groot aantal stromingen) gaat uit van geboorte, dood en wedergeboorte. Dit kan je uitleggen aan de hand van een medicijn wiel

medicijnwiel:
code:
1
2
3
4
5
  N
  ^
W<+- O
  |   
  Z

Die twee pijlen beschrijven je weg in het leven. Oost naar west is de ''rode weg''. Zuid naar noord de ''blauwe weg''. De rode weg symboliseert de weg die je volgt in het leven, dus na je geboorte. De blauwe weg symboliseert de weg die je volgt tijdens de dood. Dus na het sterven en de wedergeboorte in de dood. Je moet deze wegen niet zien als snelwegen, maar meer als een rivier met vertakkingen. Je kunt op een gegeven moment van je hoofdweg afslaan, maar je komt er altijd weer terug. Dit kan je zelf bespoedigen door, zoals Ohjajoh''s moeder al zij '' je doelen bij te stellen ''. Je kunt je ook ''lekker'' laten mee dobberen. Soms kan dit wel deprimerend zijn.

En om nou een lang verhaal kort te maken...

Doe wat je zelf wil! Laat je leven niet leiden door keuzes van anderen. Neem je eigen keuzes. Alleen jij weet waar jouw hoofdweg ligt en je weet ook hoe je hem kan bereiken. Doe in dit proces alleen een ander geen ''pijn''.

edit:

Beautified medicijnwiel...

Verwijderd

Ja, bv om nogal essentiële behoeftes van een man te bevredigen gedurende zijn leven is het hebben van een vriendin wel enigszins noodzakelijk.
Dit bedoelde ik niet direct, maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat het ook (heel sterk?) mee gaat spelen. Maar persoonlijk heb ik niet zo?n last van díe essentiele behoeftes :P

Ook bij andere dingen ga je het merken als je als enige single bent. Ik zat te denken aan allerlei (weliswaar burgelijke) dingen waarbij mensen in paartjes gaan denken. Beetje vaag uitgelegd misschien.. Ik bedoel van die dingen dat stelletjes makkelijker stelletjes uitnodigen voor bijv een dineetje of een avondje weet ik veel wat doen ergens. Als enige single ga je daar dan buiten vallen. Of als je er wel bij bent, ga je je denk ik op een gegeven moment toch ?anders? voelen dan die stelletjes. Omdat die toch met bepaalde dingen bezig zijn dan jezelf.
Dat is volgens mij ook de reden dat de meeste mannen voor een huisjeboompjebeestje leven kiezen wat ze eigenlijk niet willen. De drang naar sex is groter dan de afkeer van alle ellende van een vrouw en kinderen. (uiteraard bieden ze ook veeeeeeel gezelligheid en liefde en zorgen)
Zijn mannen echt zo erg dat het aléén maar om sex gaat???
Gebonden zijn heeft nadelen, je moet rekening houden met de ander(en). Maar ik weet niet of ellende het goede woord is..
Tja, je zult wel zeggen dat ik het niet snap, als vrouw :)
Ik vraag me af hoeveel % van de mannen nog zou trouwen en de hele mikmak wanneer sex in een virtuele wereld dezelfde bevrediging zou geven. En dan bedoel ik niet een zooi ranzige pornosites op internet maar meer iets als "sex met the woman in the red dress, à la the matrix).
Ik denk dat het nog een redelijk hoog percentage zou zijn. Bevredeging is niet de enige reden voor sex. Bij veel mensen wordt de drang om kinderen te krijgen uiteindelijk toch behoorlijk sterk. (soort instinct, die blabla)
Ik denk op je 35e getrouwd zijn in een onwieze sleur zitten en 4 kiddo''s hebben die je geestelijk, lichamelijk en financieel helemaal kaalplukken meer "slecht afgelopen" is, hoewel dat in deze maatschappij toch redelijk als een suc6story wordt afgedaan.
Terwijl jij met al je vrijheden en onafhankelijkheden meer wordt gezien als een achterblijvertje.
Ik denk dat deze maatschappelijke druk het zo moeilijk maakt. Je moet heel sterk in je schoenen staan om je op een gegeven moment niet toch op z?n minst wat uitzonderlijk te gaan vinden. Het is zonde om je vrijheden daarvoor op te geven, maar ik denk dat veel mensen het toch doen, omdat ze niet ?vreemd? willen zijn.
En die ?mooie? situatieschets.. ik zou zeggen zonde. (maarja, wie ben ik he?)
Ik zou zeggen, geniet van die vrijheden. En als je het hier ff niet meer zit zitten met je werk enzo. Doe een gek. Ga in het buitenland werken. Desnoods als postbode in Australië ofzo. Of ga een berg beklimmen in Afrika.
Hier heb je zeker een nadeel van kiddo?s. (samen met een partner kun je zulk soort dingen nog best doen, als je allebei in dit soort dingen geinteresseerd bent)
Ik merk het ook aan m?n moeder. Die heeft ?vroeger? behoorlijk veel gereisd, maar toen kwamen ik en m?n broertje (die stiekum een eind groter is dan ik, maar ok) de boel verzieken. Nu wij oud genoeg zijn om mee te kunnen of om een hele zomer alleen gelaten te worden, is ze er zelf eigenlijk te oud voor. Wandeltochten over ruw terrein gaan op een gegeven moment niet zo geweldig meer. Niet dat ze spijt heeft van ons (hoop ik dan :)) maar ze vindt het toch wel jammer.

xovox
Waar het op neer komt, steeds maar weer, is geld.
Met eerlijk werken krijg je niet genoeg.
Wat moet je dan als je eerlijk bent en "rijk" wilt zijn.
Geld is onmisbaar om te overleven in deze maatschappij, das waar, maar om het nou als doel te stellen om er zo veel mogelijk van te krijgen? Als je genoeg geld hebt lijkt me dat ook wel voldoende. (en met genoeg bedoel ik niet bijstandsniveau waar je dan net je huur en wat te eten van kunt kopen, maar gewoon genoeg om relaxt van te leven)

Verwijderd

el marcianito >
Zijn mannen echt zo erg dat het aléén maar om sex gaat???
Gebonden zijn heeft nadelen, je moet rekening houden met de ander(en). Maar ik weet niet of ellende het goede woord is..
Tja, je zult wel zeggen dat ik het niet snap, als vrouw
Ik heb al heel wat posts van je gelezen maar er nooit bij stil gestaan dat je een vrouw was! Idem voor elfhenk eigenlijk. Als alle dames dat nou even in hun signature vermelden ofzo? :)

Maar of mannen echt zo erg zijn weet ik niet. Als ik bv door een ongelukje ofzo een kind zou krijgen dan zou ik wel m''n hele leven in het teken daarvan zetten en mijn verantwoordelijkheden dragen. Maar er bewust voor kiezen :?

Wat ik met die drang naar sex wilde aangeven is dat het samen met de maatschappelijke druk voor een groot deel verantwoordelijk is voor het feit dat mannen zo leven zoals ze nu leven.

Dus voordat je alle mannen als op sex beluste monsters gaat zien....ach misschien moet je ze toch maar wel zo zien >:)

Kijk overigens eens naar mijn signature:
Women think they are so clever at faking orgasms... but only a man can fake a whole relationship
Misschien een beetje aangedikt, maar er zit wel een kern van waarheid in als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zou mezelf trouwens ook best wel met een vaste vriendin zien rondlopen maar dan moet ze wel een beetje zoiets zijn als een vriend en niet zo''n huppelkutje als veel vrouwen zijn (met alle respect hoor), die alleen maar zeuren over onzinnigheden als valentijskaarten en andere onbelangrijke troep. (Wat een frustraties komen hier naar boven zeg :) )

Maar ja, het gevaar is weer dat een vrouw over het algemeen een sterkere drang naar kinderen heeft en daar gaat je vrijheid weer.

Maar wellicht dat ik te veel nadenk over zaken waar ik helemaal niet aan toe ben.

Voor de mods: Sorry als dit beetje buiten W&L gebied begint te komen, maar ik vind je toekomst nog wel redelijke :) mate van levenbeschouwing en dit topic op een ander forum wordt een chaotische zooi.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast hartelijk bedankt voor de vele reacties, ik heb ze met veel aandacht gelezen..

Ik ga nu naar bed..:Z

Verwijderd

Check voor de gein eens:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/113000

Staan bv dingen als:

Als het aan de man lag dan viel Valentijnsdag op 29 februarie en werd het gecombineerd met moederdag.

Wellicht een beetje lollig opmerking. Maar ik denk dat vrijwel elke man het daarmee eens is.

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 13:21 schreef Ohjajoh het volgende:
Hartstikke mooi gezegd, Lotte.
Ohjajoh, als je motorrijden zo leuk vind kun je hele goede lange-termijn doelen opstellen. Zorg dat je je studie afmaakt en een leuke baan krijgt. Als je plezier hebt in je werk hou je energie over om ''s avonds en in het weekend te gaan motorrijden. Als je daarnaast ook nog een leuk salaris hebt kun je ook nog de benzineprijzen betalen en af-en-toe je computer upgraden >:)

Op het eind gaan we allemaal dood en dan heb je helemaal niks meer aan alles wat je in je leven hebt bereikt. Maar tot die tijd moet je proberen het zo leuk mogelijk te maken.
Ik vind het leuk om heel veel te leren, en dat is ook mijn motivatie voor school. Vooral dingen die met computers te maken hebben interreseren me en het is gewoon leuk om een programma in elkaar te draaien.

Over vrouw en kinderen denk ik nog niet zo veel na. Ik kan mezelf eigenlijk niet voorstellen hoe ik later wordt. Maar gelukkig hoef ik dat ook nog niet en ik kijk alleen maar naar wat ik op dit moment doe. School is nu het belangrijkste, en uitgaan met vrienden is goed voor de ontspanning :)

Meestal is het leuk vinden van iets al voldoende om het te doen, ook als je geen doel ziet. Een doel is misschien handig, maar zeker niet noodzakelijk en soms ook wel beperkend.

Ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is zo laat op de avond :) Ik moet maar eens naar bed, want ik heb morgen een moeilijk tentamen, en nog saai ook, dus ik heb geen enkele motivatie gehad om er iets voor te doen, behalve dan dat als ik het nu haal, ik het niet nog een keer hoef te doen...
en sorry voor de late post, maar ik ben behoorlijk druk met mijn levensdoel :)

Verwijderd

Als alle dames dat nou even in hun signature vermelden ofzo?
Ik heb het nog wel braaf in m''n profile gezet:) maar daar kijkt geloof ik ook verder niemand..
Waarom zetten niet gewoon alle mannen het in hun sig?>:)
en niet zo''n huppelkutje als veel vrouwen zijn (met alle respect hoor), die alleen maar zeuren over onzinnigheden als valentijskaarten en andere onbelangrijke troep. (Wat een frustraties komen hier naar boven zeg)
Volgens mij zijn er nog best veel vrouwen die helemaal niet zo zijn hoor. Alleen die normaal doen vallen niet zo heel erg op. Tja, als je zo?n huppelkutje als vriendin hebt (Niet zo?n last van :P), zal het wel behoorlijk irritant zijn, maar anders zijn zulk soort types vooral lachwekkend. (naja, soms ook gewoon zwaar irritant)
Maar ja, het gevaar is weer dat een vrouw over het algemeen een sterkere drang naar kinderen heeft en daar gaat je vrijheid weer.
Komt omgekeerd niet ook voor? Tja, ik weet het eigenlijk niet echt, ik heb ?de kinderwens? nog nooit echt van zo dichtbij meegemaakt dat het me opviel wie er nou het kind wilde en wie er maar een beetje in meeging..
Maar wellicht dat ik te veel nadenk over zaken waar ik helemaal niet aan toe ben.
Zou best kunnen dat je er heel anders over denkt over een aantal jaar, als je zelf last krijgt van het idee dat je toch kinderen wil. Maar dat is de (verre?) toekomst. Nu nog moeilijk te zeggen hoe dat gaat worden.

Wat ik wil zeggen is: van al die mensen die als ze jong zijn voor de eeuwige vrijheid preken, komen er uiteindelijk een heleboel huisje-boompje-beestje terecht. Lijkt me toch sterk als ze dat allemaal ernstig tegen hun zin doen. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar volgens mij veranderen een heleboel op een gegeven moment gewoon van gedachten. En als je er dan achter staat, is het dan nog wel zo erg?
Als het aan de man lag dan viel Valentijnsdag op 29 februari en werd het gecombineerd met moederdag.
Wellicht een beetje lollig opmerking. Maar ik denk dat vrijwel elke man het daarmee eens is.
Was die topic toevallig al eerder tegengekomen. Jammer dat ik een bep stukje over chocola kwijt ben. Bestwel bijpassend >:)
Duurde ff voordat ik ?m doorhad, maar hij is leuk.. :)
Bedoel je (of wie dan ook) hiermee dat al dat soort ?verplichte-emotie-dagen? nogal bullshit zijn en beter afgeschaft kunnen worden?
Weet niet of je daar man voor moet zijn.. ik vind het ook nogal nutteloos, wat betekenen dat soort dingen nog als je het alleen maar uit sociale verplichting doet? Alleen als je iets echt spontaan doet, en niet omdat je het idee hebt dat het van je verwacht wordt heeft het echt waarde.
Ik moet ff heel sterk aan de vele vele kerstkaarten denken die zo prullebak in gaan na een week ofzo, maar als je iemand vergeten bent?.. Misschien niet helemaal hetzelfde, maar het idee is wel zoiets.

Verwijderd

Ik heb het nog wel braaf in m''n profile gezet maar daar kijkt geloof ik ook verder niemand..
Waarom zetten niet gewoon alle mannen het in hun sig?
Is aangepast :)
Komt omgekeerd niet ook voor? Tja, ik weet het eigenlijk niet echt, ik heb ?de kinderwens? nog nooit echt van zo dichtbij meegemaakt dat het me opviel wie er nou het kind wilde en wie er maar een beetje in meeging..
Heeft iemand jou kinderen aangepraat? :) Maar toch denk ik dat de drang over het algemeen bij vrouwen veel groter is.

En verder kan ik over kinderen nemen alleen maar zeggen dat het zonde is dat je eigen genetische materiaal in het kind vervuild wordt door de genen van een ander >:) (hoe verzin je het hè?) en zo klonen de beste oplossing blijft voor de evolutie van mijn genen.
Zou best kunnen dat je er heel anders over denkt over een aantal jaar, als je zelf last krijgt van het idee dat je toch kinderen wil. Maar dat is de (verre?) toekomst. Nu nog moeilijk te zeggen hoe dat gaat worden.
Wat ik wil zeggen is: van al die mensen die als ze jong zijn voor de eeuwige vrijheid preken, komen er uiteindelijk een heleboel huisje-boompje-beestje terecht. Lijkt me toch sterk als ze dat allemaal ernstig tegen hun zin doen. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar volgens mij veranderen een heleboel op een gegeven moment gewoon van gedachten. En als je er dan achter staat, is het dan nog wel zo erg?
Enge gedachte toch. Zie het een beetje als een film waarin mensen die gebeten worden veranderen in vamiers. (Beetje merkwaardig voorbeeld inderdaad :) )

Totdat ze gebeten worden willen ze niet zo zijn als een vampier. Als ze eenmaal gebeten zijn veranderen en dan willen ze dat wel, maakt het dan iets uit als ze het op dat moment willen.

Wellicht dat ik nu aan het doorslaan ben |:(
Bedoel je (of wie dan ook) hiermee dat al dat soort ?verplichte-emotie-dagen? nogal bullshit zijn en beter afgeschaft kunnen worden?
Weet niet of je daar man voor moet zijn.. ik vind het ook nogal nutteloos, wat betekenen dat soort dingen nog als je het alleen maar uit sociale verplichting doet? Alleen als je iets echt spontaan doet, en niet omdat je het idee hebt dat het van je verwacht wordt heeft het echt waarde.
Ik moet ff heel sterk aan de vele vele kerstkaarten denken die zo prullebak in gaan na een week ofzo, maar als je iemand vergeten bent?.. Misschien niet helemaal hetzelfde, maar het idee is wel zoiets.
Precies! Je zegt het precies zo als ik er over nadenk. Wat betekent Valentijnscadeautje ofzo nou als je weet dat de persoon van wie je dat cadeau gehad hebt zelf een gruwelijke hekel heeft aan het geven van dergelijk prullaria en niets liever wou dat die rotdag voorbij was odat ie al weken zit na te denken wat te kopen en wat je in godesnaam voor teksten op een kaart ofzo moet zetten.

Laten we eerlijk wezen, cadeaus geven is erg onpraktisch. Je kan altijd het best iets voor jezelf uitzoeken. Dan weet je tenminste zeker dat het goed is en dat het iets is wat je wil.

En als het niet zo''n emotiecadeau is dan heb je er ook echt wat aan. Want elké keer zo''n luchtje waar je 10 jaar mee doet daar schiet je ook niets mee op. Maar een nieuwe geluidskaart van je vriendin voor Valentijnsdag daar beginnen ze ook weer niet aan. Terwijl je met zoiets echt blij bent.

Sorry dat ik even deze frustraties opspui, maar het leek me een mooie gelegenheid.

En kerstkaarten. Tja, stuur ze nooit en krijg ze nooit. Vind ik meer iets voor vrouwen, die kaartjes waar uit moet blijken hoe veel je om elkaar geeft als je elkaar al 30 jaar niet meer gesproken hebt.

Verwijderd

veronderstel dat een mens bestaat uit een lichaam met een brein
dan is het doel je gevoel en het verstand het middel
wat jullie

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Een mogelijk antwoord op vragen kan je vinden in dit boekje:

gathering.tweakers.net/showtopic/113057

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Ik maak d''r de laatste tijd een potje van maar, het grappige gevoel dat ik de laatste tijd krijg is dat het allemaal heel simpel is.

D''r is een script met bepaalde marges en als je dat volgt komt het goed... zou ik technische best kunnen maar eeuh...tegelijkertijd is het enorm bevrijdend om je absoluut geen zorgen te maken over waar je mee bezig bent.

Wat door de massa wordt gezien als een slechte levensstijl kan voor mij een enorme drijfveer zijn.

Topsporters bijvoorbeeld zijn ook aso''s, die enorm gediscipleerd achter het bord voor hun kop aanrennen. Ik heb dat allemaal al eens gezien, wordt je helemaal niet beter van.

Religie is volgens mij niet meer dan een handreiking voor mensen die goed van slecht niet kunnen onderscheiden en graag onopvallend en safe willen leven....
Heb ik ook al eens gezien, wordt je helemaal niet beter van.

Sex :9 , MuziekB-) , Drugs*-) en Programmeren >:) zijn volgens mij naast religie :? en andere geikte methoden de beste wegen om een wereldbeeld te vormen en jezelf te leren kennen.

Ik denk dat ik sterker ben geworden door me een periode heel erg in mezelf te keren en zelf uit te zoeken wat goed en slecht voor je is. Ben er van overtuigd dat het ooit voldoende zal worden om eens echt kont te schoppen...

Verwijderd

Sex , Muziek , Drugs*-) en Programmeren zijn volgens mij naast religie en andere geikte methoden de beste wegen om een wereldbeeld te vormen en jezelf te leren kennen.
Bij sex denk ik eigenlijk naast het lichamelijke genot ook aan al het gezeik van je partner dat er tegen over staat. En daar heb ik momenteel echt geen zin in. Jammer dat allemaal zo ingewikkeld moet in deze maatschappij.

Muziek is idd heerlijk om naar te luisteren (Zelf maken kan ik absoluut niet want ik ben zeer a-musicaal) maar om daar nou mezelf in te vinden?

Drugs heb ik eigenlijk nooit gebruikt en ben het voorlopig niet van plan ook. Hoewel ik meot zeggen dat ik eigenlijk best graag XTC of Cocaïne zou willen proberen.

Maar XTC lijkt vandaag de dag meer op rattengif dan op het originele concept. En ik ben ook bang dat uitgaan zonder XTC op den duur niet meer leuk wordt.

Iets als cocaïne schijnt je een geweldig gevoel te geven. Nu denk ik niet dat ik daar verslaafd aan raak ofzo,m aar ik ben wel bang dat wanneer je het een keer erg moeilijk in je leven hebt je gegarandeerd terug zal grijpen naar cocaïne als je het eenmaal geprobeerd hebt.

En wat religie betreft? Het moge onder de meeste hier inimddels wel bekend zijn. Ik zie religie als een teken van zwakte omdat je moeite hebt met het rationeel verklaren van dingen. Tevens heb je een hoger levensdoel nodig om je leven zin te kunnen geven en tenslotte zorgt religie voor meer ellende in de wereld dan het goed maakt :r

Om daar nou mezelf in te moeten vinden?

Verwijderd

Is aangepast
tja, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven he :)
Wat dacht je hier van?
Cuique, qui hic legere potest, genus meum non restet tenebricosum: femina sum (Linguam latinam odis ? Haec verba Apoc2 requisivit.)
Heeft iemand jou kinderen aangepraat? Maar toch denk ik dat de drang over het algemeen bij vrouwen veel groter is.
Nee hoor;) Zal voorlopig ook wel niemand lukken.
Ik denk wel dat je gelijk hebt, maar ik weet het niet zeker dus. Wel vreemd eigenlijk? Vrouwen moeten juist veel meer moeite doen om kinderen te krijgen (eerst 9 maanden, en daarna is het toch bijna altijd de vrouw die het meest met het krijsende mormel (wat voor de gelegenheid maar even anders genoemd wordt) opgescheept zit)
En verder kan ik over kinderen nemen alleen maar zeggen dat het zonde is dat je eigen genetische materiaal in het kind vervuild wordt door de genen van een ander (hoe verzin je het hè?) en zo klonen de beste oplossing blijft voor de evolutie van mijn genen.
Tja, je wil natuurlijk zo veel mogelijk van je genen doorgeven.. Zo lang klonen nog niet echt wil lukken moet het dan maar met 50% per keer. Zijn bacterien enzo zo dom nog niet: die ?klonen? zichzelf gewoon als het goed gaat.
Enge gedachte toch. Zie het een beetje als een film waarin mensen die gebeten worden veranderen in vamiers. (Beetje merkwaardig voorbeeld inderdaad )
Totdat ze gebeten worden willen ze niet zo zijn als een vampier. Als ze eenmaal gebeten zijn veranderen en dan willen ze dat wel, maakt het dan iets uit als ze het op dat moment willen.
Weet je wat ik me bij dat soort films nou zo vaak afvraag: waarom doen ze nou zo moeilijk? Wordt iedereen lekker door de een of andere kwade macht overgenomen, dan maakt het voor die mensen toch ook niets meer uit, omdat ze dan zelf evil geworden zijn. En dan hebben ze weer lol in hun slechte bestaan. Waarom proberen ze het dan altijd zo krampachtig te voorkomen? :? Ze moeten gewoon even door de zure appel heen bijten, daarna hebben ze nergens last meer van :P >:)
Verschil met het echte leven is wel dat je in zulke films je eigen gedachten en wil enz (mbt verzet tegen het slechte) kwijtraakt. Met kiddo?s en de hele zooi hoeft dat niet persé zo te zijn.
Laten we eerlijk wezen, cadeaus geven is erg onpraktisch. Je kan altijd het best iets voor jezelf uitzoeken. Dan weet je tenminste zeker dat het goed is en dat het iets is wat je wil.
En als het niet zo''n emotiecadeau is dan heb je er ook echt wat aan. Want elké keer zo''n luchtje waar je 10 jaar mee doet daar schiet je ook niets mee op. Maar een nieuwe geluidskaart van je vriendin voor Valentijnsdag daar beginnen ze ook weer niet aan. Terwijl je met zoiets echt blij bent.
Meestal ben ik voor nuttige cadeaus, maar als het echt goed gelukt is, zijn humor dingen toch ook niet verkeerd. Dat soort dingen zijn meestal niet te koop bij de expo ofzo, maar slaan echt op iemand zelf.
Hmm, dit gaat meer over verjaardagen. Voor valentijn kom je daar toch niet echt mee aanzetten. Weet niet wat je daar dan echt voor moet kopen.. (als ik het al zou doen dan) Misschien toch maar naar de 29e :)
Vind het sowieso bestwel belachelijk dat je voor zulk soort dingen speciale dagen moet hebben. Dat kun je toch net zo goed gewoon doen als je het idee hebt dat het een goed moment is?
Sorry dat ik even deze frustraties opspui, maar het leek me een mooie gelegenheid.
No problem :) (lijkt wel alsof ik er zelf ook een beetje last van heb:)8-))
En kerstkaarten. Tja, stuur ze nooit en krijg ze nooit. Vind ik meer iets voor vrouwen, die kaartjes waar uit moet blijken hoe veel je om elkaar geeft als je elkaar al 30 jaar niet meer gesproken hebt
Tja, ik heb er toch wel een aantal gestuurd? Met het nodige sadisme moet ik zeggen >:). Maar van die kaarten met pkd&gnj vind ik echt behoorlijk nutteloos, die stuur ik dan ook gewoon niet. Als ik er niets op weet te zetten dan maar geen kaart. (laat ik voor deze ene keer een niet nader te noemen milieu beweging steunen. Komt er de rest van de tijd niet zo van >:))
Om daar nou mezelf in te moeten vinden?
Ik denk dat je jezelf kunt vinden in dingen die je leuk vindt (en dan bedoel ik niet alleen maar feesten enz). Door dingen te doen waar je echt achter staat en waar je je volledig voor in kunt zetten voel je je in elk geval een stuk gelukkiger en zit je lekker(der) in je vel. Maar af en toe heb je ook tegenslagen/minder prettige dingen nodig, zodat je het leuke niet te veel als vanzelfsprekend gaat beschouwen en het beter kunt waarderen.
Overigens weet ik niet of het eigenlijk wel mogelijk is om echt jezelf te vinden en jezelf te zijn en het hele geblaat. Volgens mij ook een soort van mode-geblaat. Je hoort het van alle kanten, maar veel mensen weten volgens mij niet echt wat ze er nou precies mee willen zeggen. Krijg je van die dingen dat als je het vaak met iemand eens bent dat je dan een meeloper bent ofzo (terwijl je net zo goed toevallig over veel dingen hetzelfde kunt denken) Of dat je geen mening hebt als je het niet nodig vindt om van de daken te schreeuwen. Nee, als je dat daarom maar de hele tijd gaat doen, dan ben je lekker jezelf! :(

Segunda@Tweakers
Ik denk dat ik sterker ben geworden door me een periode heel erg in mezelf te keren en zelf uit te zoeken wat goed en slecht voor je is. Ben er van overtuigd dat het ooit voldoende zal worden om eens echt kont te schoppen...
Denk dat het wel nuttig is, je hebt er veel aan als je van jezelf weet hoe je in elkaar zit hoe je op allerlei dingen reageert. Je moet alleen wel oppassen dat je je niet te veel in jezelf keert en daarmee van de buitenwereld vervreemdt. Als je jezelf isoleert van de rest van de mensen wordt je daar, zeker op termijn toch niet bepaald gelukkig van. Het is goed om je eigen gang te gaan, maar je hebt ook andere mensen nodig.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

blitzkrieg

Whoop Whoop!

dit is echt een typische "wat is de zin van het leven" discussie. ik weet hier het antwoord ook niet op, ik zit nou in 4 havo, vorig jaar 4 mavo gedaan, toen wist ik niet wat ik wou, en toen ben ik maar havo gaan doen, ik heb een gigantische klotenklas, er zitten lui in de klas die al niet meer overkunnen, en dus de sfeer ff verpesten. Mijn ouders zitten mij een beetje te fucken dat ik meer aan mijn huiswerk moet doen, daar word ik echt :r van, het enige waar ik een beetje lol in heb is een meisje bij mij in de klas, voor de rest is het eigenlijk allemaal zinloos |:(, enige zinnige is liefde (klinkt een beetje flowerpower he?)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de reactie''s zijn niet van de lucht. Ik ben nu bijna een week verder en heb deze week nagedacht. Wat mij opvalt is dat het leven zo snel gaat. Ik heb nu een week stage gelopen en die gaat zo om. Volgens mij kom je een gegeven moment in een roes terecht en heb je nog weinig andere keuze''s als iedere dag weer naar je werk gaan.

Motorrijden ontspant me, maar niet als ik over een lengte van 40 KM alleen maar stilstaande en langzaam rijdende auto''s zie. Als dit zo door gaat, zal ik dus ook wel nooit op mijn motor naar mijn werk gaan.:(

Ik weet dus nu al zeker dat ik maximaal maar 30 uur in de week wil werken, dan maar minder centen en geen carriere, maar ja, ik doe IT. Dus 30 uur werken?? Eerst nog zien. Het leven heeft zoveel te bieden, maar ik heb zo weinig tijd.. Ik denk(weet) bijna zeker dat ik ga reizen later. En niet als een hippe backpacker een jaar naar Australie of een imbeciel Sabbatical Year nemen, maar gewoon reizen. Lees maar eens dat boek van Henk Schiffmacher "Heet van de Naald" Ik vindt dat een leuk reisboek, omdat tattoo''s en die culturen mij erg aanspreken. Ik maak mijn school zeker af, want zonder diploma kom je niet bijster ver in deze westerse wereld. Je moet je truucje kunnen en goed ook, anders komt er een ander die het beter doet.

(We zijn honden die een bot krijgen in de vorm van een -door de nieuwe belastingwetgeving- vertraagde loonstrook.)

Ik zie wel wat ik later gaat doen, misschien toch maar trouwen, kind en huis nemen en mind-numbing kijken naar programma''s als: "Ik wil een zaaddonor/miljonair/lesbische vriendin" of iets anders van SBS6 of RTL4.

Ik ben echt blij dat ik geen TV heb, maar internet.. Echt waar!! Iedereen aan te raden..

Nou, ik ga weer slapen, wat naast het feit dat ik 5 dagen in de week om 06.30 er uit moet, werk ik zaterdags als postbode om centen te verdienen..

LTR,

Verwijderd

Ik en een vriend van me denken exact hetzelfde, hoewel we beiden maar 18 zijn(nog meer vrienden van me denken dat, maar er is er maar 1 met wie ik echt diepe gesprekken op een hoog niveau kan voeren). En we zijn het er beiden ook over eens dat dat die gedachte ten dele komt door ons overmatig wietgebruik. Niet zozeer de wiet zelf (ook wel) maar omdat je met zware smoorders ondereen op een gezamelijke manier afstand kan scheppen met de maatschappij -ook als je niet gesmoord hebt-en zo een objectievere kijk hebt op deze maatschappij.
ik zit op dit moment in mijn eerste kandidatuur industrieel ingenieur waarin ik informatica wil/wou doen. Als ik er niet door ben dit jaar, en die kans is meer dan reëel, sta ik weer voor de keuze: ofwel kies ik voor gegradueerde informatica en kies ik voor een comfortabel leven en dat ik buiten mijn beroep nog een echt leven kan hebben (wat dat inhoud zie ik dan wel later), ofwel ga ik filosofie studeren in de hoop daar iets te vinden.

Maar ik zal altijd vinden dat de klassieke droompatronen zoals huistuinjobvrouw lege dozen zijn. Hoeveel sta je verder als je over 10 jaar een groot huis hebt met een 5-reeks voor de deur en een mooie vrouw? NIKS, absoluut niets, gewoon kompleet zinloos.
Ik weet nu al dat ik heel mijn leven op zoek ga zijn naar een zin in mijn leven, en dat steekt me echt tegen. Ik zal nooit gewoon gelukkig kunnen zijn als ik me blijf realiseren dat ik in een lege doos leef. Die doos zou wel eens een zeer mooie doos kunnen zijn, maar ze is leeg. Schuur dat maatschappelijk laagje van de mensheid en je ziet dat we nog geen stap verder zijn als toen de eerste homo sapiens zich begon te organiseren: bijna iedereen is slechts een radertje in die organisatie. En de het overgrote deel van de "rest" bevind zich in de marginaliteit. Denk maar aan die hippie-reis waar je het niet over had.
Persoonlijk ben ik niet bereid om voor marginalitieti te kiezen, die vriend van me twijfeld nog, maar als hij dezelfde achtergrond had als mij zou hij niet twijfelen (zijn vader zit er warmpjes bij).

• Lordy79
  • Laatst online: 09:18

Lordy79

Vastberaden

Misschien is er een ander die dit verhaal ook al heeft gehouden... excuses, maar ik had gewoon geen ZIN om de boel te lezen... hehe...

Mijn visie is als volgt kort weergegeven:

- Geniet van vandaag en niet van morgen
- Zorgen zijn dus voor morgen, maar verziek morgen niet door vandaag over de schreef te gaan.
- Weet wat je wilt. Vind je geld belangrijk: verdien geld! Vind je vriendschap belangrijk: socialiseer! Doe wat je prettig vindt.

Kortom: wees vandaag gelukkig en denk niet teveel aan morgen, maar verlies morgen niet uit het oog.

voorbeeldje:

Als salaris binnenkomt, kun je:

1. het meteen helemaal uitgeven, maar dan heb je de rest van de maand niets meer.
2. het opsparen zodat als er slechtere tijden komen je daarop kunt teren. Echter: dan kun je nu niet genieten.
3. een deel sparen totdat je genoeg ''buffer'' hebt en de rest uitgeven, zodat je nu geniet en morgen niet uit het oog verliest.

Tenslotte, maar dat is persoonlijk, vind ik dat je als mens ook de verantwoordelijkheid hebt om anderen die ongelukkig zijn, waar mogelijk te helpen om hun ongeluk om te zetten in geluk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Misschien moet je theoloog worden!:)
Nee, nu even serieus:
Ik denk dat je eerst je studie moet afronden en pas daarna goed kan overzien wat je mogelijkheden en doelen zijn.
Als je echt iets voor de wereld wilt betekenen zou je kunnen overwegen het vele geld dat je hopenlijk gaat verdienen uit te geven aan de opgerichting van een bedrijf dat massaal mensen in de Derde Wereld schoolt of iets dergelijks.
Pagina: 1