Unformat fat32 hoe?????????

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 22:35
Zie topic titel
Hoe / Waarmee kan ik dat doen?

NB. Geen illegale links e.d. posten!

Bij voorbaat dank,
Frank Timmer

Verwijderd

Lekker duidelijk ook die titel! :(
Iets meer uitleg AUB.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 22:35
Hoe kan ik de bestanden terug krijgen van een geformateerde FAT32 schijf?

Sorry voor de vaagheid... :)

Verwijderd

uhm, niet

Je bent alles kwijt ...

Verwijderd

als je een quick format hebt gedaan is het mogelijk (vroeger wel eens gedaan op een 210 meg harddisk, fat16) daar zijn speciale progs voor maar als ze ook werken met fat32 vraag ik me af

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij een quick format wordt alleen de FAT opnieuw aangemaakt; de files staan wel allemaal nog op de schijf, maar ze zijn niet meer aan namen gekoppeld. Je zou die files dus nog terug kunnen halen, maar je moet ze dan 1 voor 1 een naam geven.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Bij een non-quick (=normal :) )format kan volgens mij ook unformat gedaan worden. Volgens mij checkt ie alleen maar of er bad-sectors zijn en schrijft ie niet allemaal 0-en of 1-en. De informatie blijft er dus op staan.
Bij DOS6.2 (je weet wel, uit die stoffige doos) zat een progje UNFORMAT, maar dat werkt waarschijnlijk alleen maar met FAT16. Het hangt volgens mij ook nog af waarmee je de schijf geformatteerd hebt. DOS zei vroeger altijd: Bezig met opslaan van UNFORMAT-informatie... Ik weet niet of dit standaard gebeurt bij de nieuwere FORMATs en/of non-Microsoft spul.

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:36

Roelof

Illustrious Wolf

Je kunt Lost and Found van powerquest (geloof ik) proberen, of Tiramisu of Easy Recovery Pro

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij een non-quick (=normal )format kan volgens mij ook unformat gedaan worden. Volgens mij checkt ie alleen maar of er bad-sectors zijn en schrijft ie niet allemaal 0-en of 1-en. De informatie blijft er dus op staan.
Ik d8 (kweeniezeker hoor :)) dat bij een normale format ook alle clusterverwijzingen verwijderd worden. Alle informatie staat er dus wel nog op, maar je kunt er dus niks meer mee omdat je niet meer kunt bepalen wat bij elkaar hoort.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

"Je kunt Lost and Found van powerquest (geloof ik) proberen, of Tiramisu of Easy Recovery Pro"

Dat kan ik je ook aanraden, gebruik ik op het werk ook nog wel eens ( ook met Fat32). er lopen een paar managers rond die me daar erug dankbaar voor zijn :-)

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
yep, onder FAT16 kon je nog een keer unformat doen, maar met fat32 kan het niet meer volgens de heren van MS.
Misschien is het mogelijk met een speciaal programma, maar ik denk wel dat het tricky zal zijn.

Verwijderd

zoek EASY RECOVERY, met da proggy (van kazaa gedownload) heb ik met enkel muisklikken en veel gedud (=moet lang w8ten voor +60BGb te versluizen) mijn hhd kunnen unformatten nadat ik per ongeluk 8)7 de verkeerde hhd had unformat met partition magic
WEET WEL dat als je recoverd het niet opslaat op de hhd dat je aant recoveren bent hé (om dat op te lossen heb ik het maar via het LAN doorgestuurd naar nen andere pc, waarvan ik het na het recoveren terug heb moeten versluizen naar de 1ste hhd)

-Veel sterkte aan iedereen die zijn HHD moet unformatten-

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beetje nutteloze kick, dit stond ook al een aantal keer in de search gok ik.
Wednesday 09 August 2000 09:53
Beetje heel oud topic.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.