Op vrijdag 28 september 2001 12:32 schreef DaBit het volgende:
[..]
1) Hij zuigt lucht aan van buiten. Die was zo'n 15 graden toen hij de SiSoft draaide, meen ik. In een gewone kamer zou de proctemp dus rond de 40-45 graden gaan hangen. Ik geloof dus best dat dat de temp is die SiSoft aangeeft, en goedgelovig ben ik bepaald niet. Of ik geloof dat dat ook daadwerkelijk zijn CPU temp is, is een ander verhaal.
2) onboard sensoren zijn NIET te vertrouwen. Sorry voor iedereen hier die zo trots is op zijn lage temp, maar ik neem geen enkele CPU temp hier serieus. Ze wijken allemaal behoorlijk af. Zelfs van een afwijking van 15 graden sta ik niet te kijken (dat doet mijn A7V133 met gemak). Een ander BIOS flashen en je cpu temp is weer 4 graden gedaald. Tuurlijk, alsof die Athlon stressed opeens minder stroom gaat zuipen. Fannetje in de buurt van je proc, en de temp daalt weer 3 graden. Ja, logisch, betere circulatie van lucht rondom je socket, en dus minder hitte die gevangen word. De enige methode die ik accepteer is een geisoleerde tempsensor rechtstreeks op de onderkant van de PGA, met minstens 30% van de tempsensor rechtstreeks in contact met de Athlon PGA. Daar voldoen de Abit sensoren ook niet aan, om jullie maar even de wind uit de zeilen te nemen.
Laat ik een ding recht zetten ,ik draai niet op LUCHTKOELING
,ik draait op waterkoeling zie spec. Maar dankzij een water temp van 15c (die ik zo krijg door een grote luchstroom van buitenaf) word alles in mijn case gewoon niet warmer dan de buitentemp. En geloof me zodra het even toelaat krijgen jullie je sceenschots (ben thuis wegens overlijden van schoonvader nog niet in staat geweest om dit op die PC even een screenshot temaken)
Heb overigens vandaag m`n A+ gehaald ,geslaagt.
Ik hoop dat jullie even geduld hebben maar dan kan ik ook die mensen die hun twijfels hebben laten zien dat ik hier niet bij Tweakers ben om verhaaltjes te schrijven ,maar omdat ik dat doe omdat ik hier gelijk gestemde vind.
Alle kritiek is terecht totdat ik het tegendeel heb bewezen
(komt snel) Groeten Tom.