Toon posts:

Wie hoger met KT133a

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ietwat vaag is natuurlijk, wat er bij 166 Mhz gebeurt. Welke chipsets wel en of niet naar de volgende PCI deler gaan om de PCI-bus op 33 Mhz te houden, wordt dit door de BIOS bepaald of is het een automatische chipset eigenschap..?

Schiet mij maar lek, maar ik denk wel dat dit bij systemen gebeurt die stabiel ca. 170 Mhz FSB lopen....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 13:20 schreef Dr.Q het volgende:
eheheh wacht maar tot je PCI kaartje(s) gaa(t)(n) zeuren :(

zo heb ik al een NIC opgeblazen door constant 44mhz pci te draaien.

Mijn hyundai dimmetje trok trouwens ook vrolijk 165 cas 222.
172 zal ie ook wel kunnen maar mijn I/O gaat niet zo hoog (3,6 is max en dan ook slechts 3,56 echte I/O).

anyway, het patser-niveau van dit draadje is (misschien onbedoeld) wel hoog...

tweak on...
Dr.Q
Patser nog hoger want pci kaartje heeft al een lange tijd op een SA6R met P!!!800 op fsb 184 gedraait en nog steeds heel,
overigens is dat kaartje een SB1024 en die is van de nodige heatsinks voorzien dus ik kan als het buiten wat kouder wordt voorlopig nog vooruit.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20
Waar zet jij die heatsink dan op en wat voor eentje is het?? :?

Verwijderd

Ik kom tot 165Mhz, als ik iets hoger ga krijgt mijn schijf last van "powerdowns". Is trouwens ook een Dmax 60+.

Verwijderd

oke lullen over spec's is makkelijk wil wel effe wat screen dump's zien, maar het is mogelijk die hoge fsb daar niet van.

giga ;)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hey patsert, waar zijn wij nou helemaal mee aan het patsen ?
>:)

Maar toch een lekkere fsb o'clock, heb je mazzel mee, de KT133a chipset kan daar helemaal niet goed tegen.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
AP versteeg schreef:

Patser nog hoger want pci kaartje heeft al een lange tijd op een SA6R met P!!!800 op fsb 184 gedraait en nog steeds heel,
overigens is dat kaartje een SB1024 en die is van de nodige heatsinks voorzien dus ik kan als het buiten wat kouder wordt voorlopig nog vooruit.
wat heb je er in godsnaam aan, je bak wordt op den duur instabiel en de zaak slijt ook sneller imho... ik neem aan dat je nog wel flink wat $$$ over hebt om de boel te vervangen als iets vitaals het "op-zijn-tenen-lopen" opgeeft.

Errug netjes, maar in mijn ogen nutteloos tenzij je geilt op een 3dmark score.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
De KT7A wil niet hoger dan 155MHz FSB, dus dat is mijn record...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 16:25 schreef Dr.Q het volgende:
wat heb je er in godsnaam aan, je bak wordt op den duur instabiel en de zaak slijt ook sneller imho... ik neem aan dat je nog wel flink wat $$$ over hebt om de boel te vervangen als iets vitaals het "op-zijn-tenen-lopen" opgeeft.

Errug netjes, maar in mijn ogen nutteloos tenzij je geilt op een 3dmark score.
[/quote]

Nee daar geil ik niet op,maar als er weer een sneller mobo uit is dan wil iedereen die weer hebben(computer draait nou eenmaal om snelheid) heb je het al ergens voor nodig? nee maar als het je hobby is om de max(dat is O.C.)te halen en dan heb je dat voor je gevoel aardig bereikt dan kan je dat laten zien. En na voorloop van tijd doe je weer mee met het kopen van weer een sneller hardware deel.Dus ook jij doet daar aan mee aan gezien je het hier bij TWEAKERS ook leuk vindt. Groeten van een COLLEGA Tweaker.

by the way ,als je band net zo klinkt als je website is gemaakt worden jullie wereldberoemd .Top:9~

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Boven de 153 boot ie helemaal niet meer, ga ik er iets onder zitten heb ik heel veel artifactsn. Ik heb al vaker gevraagd of iemand wist wat ik zou kunnen proberen. Het geheugen is het probleem in ieder geval niet, dat weet ik zeker.

FSB van 150 is het hoogste wat ik haal zonder vertekeningen.

Geen inspiratie

• Dr.Q
hey, rustig aan mister... :P

we gaan nu niet ruzieën of ik het hier nu wel of niet leuk vind... sjees...

ik vinnut allemaal errug stoer/cool/leip/geil enzo, maar in mijn ogen heeft het geen zin.
Maar ja wie ben ik om dat te zeggen, na 3 jaar tweaken heb je, ik in ieder geval wel, het been there done that gevoel.

no offence hoor enzo...

edit:

de top whaat? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 16:39 schreef Dr.Q het volgende:
hey, rustig aan mister... :P

we gaan nu niet ruzieën of ik het hier nu wel of niet leuk vind... sjees...

ik vinnut allemaal errug stoer/cool/leip/geil enzo, maar in mijn ogen heeft het geen zin.
Maar ja wie ben ik om dat te zeggen, na 3 jaar tweaken heb je, ik in ieder geval wel, het been there done that gevoel.

no offence hoor enzo...

edit:

de top whaat? :P~
Top goed mooi tegek en wel gemeend,dus kortom een mooie site.

• Dr.Q
lolz, ik moet er sinds januari dit jaar nog steeds veel aan doen.

Genoeg off-topic...

on-topic plz. :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
1.81GHz en PC133 CL3 ram op 172 CL2, da's a) impressive >:) en b) erg gewillige hardware (die DP DIMM is er toch een van Dane-Elec, en de ander?)
Loopt het spul nu dan wel stabiel, of is dit een one-time-high piek, want dan vind ik het minder impressive. Zinvol of niet, tweaken is fun, en dit vind ik tweaken :)
Overigens, misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wat voor bord heb je?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:11 schreef abbadon het volgende:
1.81GHz en PC133 CL3 ram op 172 CL2, da's a) impressive >:) en b) erg gewillige hardware (die DP DIMM is er toch een van Dane-Elec, en de ander?)
Loopt het spul nu dan wel stabiel, of is dit een one-time-high piek, want dan vind ik het minder impressive. Zinvol of niet, tweaken is fun, en dit vind ik tweaken :)
Overigens, misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wat voor bord heb je?
Een Epox 8KTA3+pro, het is een DANE ELEC 256mb CL2 met Hyundai chips.f130,00 bij Chicon.(1 strip 256mb is beter te O.C. dan 2*128mb) ,deze heb ik gekoeld met mem sinks van Elsa 920 GeF3.Zie foto`s

http://www.fototime.com/inv/3ABF20DB2F94D86

Meer mem zorgt meestal voor problemen en niet voor prestatie verbetering bij O.C`en.
Dit loopt stabiel,als het gaat vriezen(buitenlucht airintake
dan wordt het pas echt leuk voor mij.

• Dr.Q
krijg je dan geen condens?
ik bedoel, 's landse winters kennende (de goeie dus, als die verd.. elfstedentocht ook weer kan) dan zit je zo rond de -10 graden, je case zal wel zo rond de 20 graden hangen (ik neem aan dat je in huis wel een kachel heb snorren)
dat is 30 graden verschil, volgens mij geeft dat toch wel de nodige luchtvochtigheid in je case...

is maar een ideetje hoor, maar het zal vast wel goed gaan :)

(ik bedoel, nog meer water kan geen kwaad met h20 koeling :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 19:02 schreef Dr.Q het volgende:
krijg je dan geen condens?
ik bedoel, 's landse winters kennende (de goeie dus, als die verd.. elfstedentocht ook weer kan) dan zit je zo rond de -10 graden, je case zal wel zo rond de 20 graden hangen (ik neem aan dat je in huis wel een kachel heb snorren)
dat is 30 graden verschil, volgens mij geeft dat toch wel de nodige luchtvochtigheid in je case...

is maar een ideetje hoor, maar het zal vast wel goed gaan :)

(ik bedoel, nog meer water kan geen kwaad met h20 koeling :P )
niet als je case altijd die temp blijft.En zoals je kunt zien is mijn case altijd de zelfde temp als buiten.
En mijn case is bij deze O.C.(zie boven) ook veel lager dan 20 ,dit is de zelfde temp als toen op dat moment buiten.
Ook de tijd kan je zien ,dit was s`morgens(kouder).

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

nu leest iedereen over mijn probleem/post heen. :(

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 16:39 schreef martijn12345 het volgende:
Boven de 153 boot ie helemaal niet meer, ga ik er iets onder zitten heb ik heel veel artifactsn. Ik heb al vaker gevraagd of iemand wist wat ik zou kunnen proberen. Het geheugen is het probleem in ieder geval niet, dat weet ik zeker.

FSB van 150 is het hoogste wat ik haal zonder vertekeningen.
dit is naar mijn idee een agp device probleem ,dus een te hoge fsb voor de agp kaart ,zet hem op 2of anders zelfs 1*AGP inplaats van 4*agp. als dan het beter gaat weet je wat het probleem geval(device)is.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 20:32 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

dit is naar mijn idee een agp device probleem ,dus een te hoge fsb voor de agp kaart ,zet hem op 2of anders zelfs 1*AGP inplaats van 4*agp. als dan het beter gaat weet je wat het probleem geval(device)is.
Wat ook nog zou kunnen is een te warme via norhtbridge ,dat is de gene met meestal een heatsink+fan erop. Haal deze er altijd even af om hem te vlakken en er AS2 tussen te doen.
Bij zeer hoge FSB vlak ik ook altijd eerst de chip zelf.
Succes

Verwijderd

Versteeg...hoezo lomp die aplha :) Wel erg koel :)
Lijkt het niet een halve stofzuiger als je je pc aanzet met al die lompe fans?

Verwijderd

Topicstarter
lompe fan`s, ik kende dat merk nog niet.Maar oke, ja hij maakt wat meer geluid als hij vol gas staat ,maar dat is nog altijd minder als de Delta HP die hiervoor in mijn kast op de cpu lag te janken, en het ergste ,met minder < veelminder>resultaat.Dus nee ik draai toch niet altijd mijn hoogste O.C. setting en daardoor kan alles op een laag pitje draaien.

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Probeer eens de multiplier op te schroeven zodat je nog hoger komt. Richting de 1850 1900.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op woensdag 26 september 2001 20:32 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Op 2x agp kon ik in windows komen met een FSB van 153. Maar volgens mij was dat puur mazzel, want ik wilde het testen door even een potje Castle of Wolfenstein MP.
Maar nog voordat ik in het level kwam hing de zooi al. Dus ik denk niet dat het videokaart is. Maar dit moet ik nog een keer uitvoeriger testen.
Toen heb ik hem eens op 154 gezet, kreeg ik geen beeld meer. Toen moest de kast dus open om de zooi te resetten. En toen heb ik meteen even gevoelt aan het heatsinkje op de chipset..... Die was niet warm. Of zegt dat niks ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Zet er dan voor 29 piek een blue orbje op?! Dan weet je het zeker?

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 26 september 2001 21:43 schreef NoStra het volgende:
Zet er dan voor 29 piek een blue orbje op?! Dan weet je het zeker?
Klopt of op de oranje heatsink een Sunon fannetje zetten
hiermee haal ik 118fsb ook een Turbo met 1200@1470 :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 21:26 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Op 2x agp kon ik in windows komen met een FSB van 153. Maar volgens mij was dat puur mazzel, want ik wilde het testen door even een potje Castle of Wolfenstein MP.
Maar nog voordat ik in het level kwam hing de zooi al. Dus ik denk niet dat het videokaart is. Maar dit moet ik nog een keer uitvoeriger testen.
Toen heb ik hem eens op 154 gezet, kreeg ik geen beeld meer. Toen moest de kast dus open om de zooi te resetten. En toen heb ik meteen even gevoelt aan het heatsinkje op de chipset..... Die was niet warm. Of zegt dat niks ?
Ja misschien maakt dat duidelijk dat er te weinig contact is tussen chip en heatsink,dus check even eronder. Via maakt naar mijn weten zeer weinig chips die niet warm worden bij een hogere fsb dan standaard.

Misschien is het verstandig om eens naar je voeding te kijken en of alles wat massa is dat ook goed en stevig is.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 22:50 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Klopt of op de oranje heatsink een Sunon fannetje zetten
hiermee haal ik 118fsb ook een Turbo met 1200@1470 :)
zoals je op mijn foto`s kunt zien heb ik ook een MSI gehad
K7T Turbo L.E. dat rode mobo.En daarop zie je op de via chip een grotere koeler en heatsink,dat bracht mij 5Mhz fsb extra.(160Mhzfsb)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Heb in mijn jaszak nog een orb-koelertje zitten. Meegenomen van een vriend, die had een aantal keer met Hercules gebeld dat het fannetje van zijn Geforce 3 stuk was >:). Dan ga ik die maar eens even erop zetten.

Ik heb geen arctic silver plakzooi, maar op mijn videokaart heb ik ook gewoon de heatsink geplakt met 4 druppeltjes lijm in de hoeken en arctic silver in het midden.Is dit nou eigenlijk even goed, of is het half werk ?

Dan nog een vraagje, ik heb eens foto's gezien waarbij men een heatsinkje (zo'n alpha ding voor je geheugen) op een chipje hadden gezet bij een kt7a. Dat chipje zou de klokgenerator zijn meen ik (bind me er niet op vast) het zit in ieder geval een paar centimeter naast je socket zeg maar. Heeft iemand ooit geprobeerd of het nut had om daar een heatsinkje op te zetten ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 07:38 schreef martijn12345 het volgende:
Heb in mijn jaszak nog een orb-koelertje zitten. Meegenomen van een vriend, die had een aantal keer met Hercules gebeld dat het fannetje van zijn Geforce 3 stuk was >:). Dan ga ik die maar eens even erop zetten.

Ik heb geen arctic silver plakzooi, maar op mijn videokaart heb ik ook gewoon de heatsink geplakt met 4 druppeltjes lijm in de hoeken en arctic silver in het midden.Is dit nou eigenlijk even goed, of is het half werk ?

Dan nog een vraagje, ik heb eens foto's gezien waarbij men een heatsinkje (zo'n alpha ding voor je geheugen) op een chipje hadden gezet bij een kt7a. Dat chipje zou de klokgenerator zijn meen ik (bind me er niet op vast) het zit in ieder geval een paar centimeter naast je socket zeg maar. Heeft iemand ooit geprobeerd of het nut had om daar een heatsinkje op te zetten ?
Ook op de foto misschien te zien, ja bij mij werd hij daar bij extreme omstandigheden stabieler door. Dat heb ik nu ook weer gedaan op mijn Epox 8kta3+pro fsb172.

Ik doe op alles wat voelbaar (te)warm wordt een heatsink of een manier om het kouder te krijgen bedenken.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Dus je laat je PC 3 uur 3d mark loopen, en als allen na een uurtje lekker warm is gestookt ga je gewoon voelen wat er warm aanvoelt, en dat ga je koelen, of hoe ga je te werk?

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 12:23 schreef martijn12345 het volgende:
Dus je laat je PC 3 uur 3d mark loopen, en als allen na een uurtje lekker warm is gestookt ga je gewoon voelen wat er warm aanvoelt, en dat ga je koelen, of hoe ga je te werk?
Dat is een manier maar op die manier heb je waarschijnlijk alles al voorelkaar want je moet voelen tijdens een hoge O.C..

Verwijderd

172MHz FSB. Halleluja en amen.

* DaBit is diep onder de indruk.

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 27 september 2001 00:07 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

zoals je op mijn foto`s kunt zien heb ik ook een MSI gehad
K7T Turbo L.E. dat rode mobo.En daarop zie je op de via chip een grotere koeler en heatsink,dat bracht mij 5Mhz fsb.
hahaha dan is die zwaar brak geweest... :D

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 16:17 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

hahaha dan is die zwaar brak geweest... :D
? gaat bij jou een MSI k7T turbo hoger dan 160fsb ,knap want dan ben je wel de enige.

Verwijderd

pfew... 172Mhz is best wel aso hoog. Dan draait je PCI op ~43Mhz, en mijn ervaring is dat de meeste PCI apparaten der bij ongeveer 40Mhz wel mee ophouden.

Ik kom op mijn K7T Turbo trouwes 'slechts' stabiel tot de 153Mhz. Al staat hij trouwes gewoon op 133Mhz te draaien, ik heb liever geen overgeklokte systemen meer (stabiliteit & stilte vind ik tegenwoordig belangrijker).

• Dr.Q
Op donderdag 27 september 2001 18:39 schreef PsyFlux het volgende:
pfew... 172Mhz is best wel aso hoog. Dan draait je PCI op ~43Mhz, en mijn ervaring is dat de meeste PCI apparaten der bij ongeveer 40Mhz wel mee ophouden.

Ik kom op mijn K7T Turbo trouwes 'slechts' stabiel tot de 153Mhz. Al staat hij trouwes gewoon op 133Mhz te draaien, ik heb liever geen overgeklokte systemen meer (stabiliteit & stilte vind ik tegenwoordig belangrijker).
inderdaad ! :)

anyway, Mr. Versteeg, hoe denkt u dat op te lossen als we de zomer weer induiken? (een warme lucht intake dan? of trek je dan lucht uit de vrieskist?)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 19:09 schreef Dr.Q het volgende:

[..]

inderdaad ! :)

anyway, Mr. Versteeg, hoe denkt u dat op te lossen als we de zomer weer induiken? (een warme lucht intake dan? of trek je dan lucht uit de vrieskist?)
Dat heb je heel goed gezien (uit de vriezer)en by the way ik haal de lucht zoizo uit de ruime (24uur) schaduw.

zit iets iets dwars of zo.

Inderdaad? ik dacht te zien aan jou spec. dat jij wel je comp. O.C. ,dus inderdaad is hier bij jou niet op zijn plaats. Het tweaken,O.C.en is mijn hobby en als ik van de zomer tegen een probleem aan loop heb ik weer iets te hobby`n.Vind ik leuk.Dank u. I rest my case.

• Dr.Q
iets duidelijker NL kan geen kwaad en laat die patserige houding ff vallen, staat zo lelijk :(.

I rest my case too .

en ja ik word chagrijnig van dit soort opmerkingen/types... :(

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

DR. Q ik zag je PC in de aanbieding staan. Dat moet zwaar zuigen om hem weg te doen of niet ? Komt er iets nieuws aan ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op donderdag 27 september 2001 20:09 schreef Dr.Q het volgende:
iets duidelijker NL kan geen kwaad en laat die patserige houding ff vallen, staat zo lelijk :(.

I rest my case too .

en ja ik word chagrijnig van dit soort opmerkingen/types... :(
Hij is niet patserig vind ik. Het is een zekere mate van trotsheid die best gepast is. Want hij heeft de zooi keurig voor elkaar, en een bus van 172 is impressive.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:16 schreef DaBit het volgende:
172MHz FSB. Halleluja en amen.

* DaBit is diep onder de indruk.
Dabit...Epox..need I say more? :)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 18:39 schreef PsyFlux het volgende:

Nee..
Op 166 draai je weer op 33Mhz voor de PCI bus.
172 is 6Mhz hoger, dat is 6/1,66=3.6 %
Even imposant dus als 103 Mhz op een KT133 chipset bordje.

Weet wat pas imposant is ??
120 Mhz op een KT/KX133 chipset moederbord :) :)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb je fotootjes is bekeken, zeer impressive !

Alleen je monitor was even een afknapper :P

Waarom niet zo'n scherm als ik heb, de FPS'sen kun je niet meer volgen maar goed, dat kan het menselijk oog kan toch al niet meer aan als 50 beeltjes/s.

Voor de rest, petje af

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Dat is een nette prestatie. Wat voor geheugen gebruik je, post eens wat screens van Wcpuid ( www.h-oda.com ).
172 is echt heel netjes. Aan je core voltage te zien heb je een phase 2 voltage mod, ook leuk :)
Ik heb een phase 1 tot 2.14v, en ik met I/O op 4.01 ( 3.90 ), heb ik met MTEC meuk niet meer gehaald als 163 in windows, omdat de videokaart het niet trok.
V7700 kan niet meer als 158/160 aan, en de banshee kwam tot 166 in veilige modus...

Welke Videokaart heb jij er inzitten.

Netjes trouwens z'on busspeed op 3.6 i/o.

Verwijderd

Hooi, je PCI divider kan niet op 1/5 op een KT7A, dus 172 is wel : 172/4 = 43 mhz.
43x2 = 86 mhz agp. Ook netjes ;)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 22:23 schreef Hooi het volgende:

[..]

Nee..
Op 166 draai je weer op 33Mhz voor de PCI bus.
172 is 6Mhz hoger, dat is 6/1,66=3.6 %
Even imposant dus als 103 Mhz op een KT133 chipset bordje.
weer wat geleerd :)
Mijn K7T Turbo kan ik al niet eens hoger instellen dan 166Mhz.
De Limited Edition wel, die heeft dus bij 166Mhz en hoger automatisch weer een andere divider ofzo? Want voor 100/133Mhz heb je wel een jumpertje, maar voor 166 niet (voor zover ik weet ook niet bij de K7T Turbo LE?).

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 23:03 schreef Wapzer het volgende:
Hooi, je PCI divider kan niet op 1/5 op een KT7A, dus 172 is wel : 172/4 = 43 mhz.
43x2 = 86 mhz agp. Ook netjes ;)
Dus ik had toch gelijk? Nu weet ik het helemaal niet meer :)
Ik vind het wel vreemd dat de stap naar een andere divider bij 166Mhz en hoger opeens wel traploos kan, terwijl je voor 133Mhz wel een jumpertje om moet zetten. En voor zover ik weet is dat bij bijvoorbeeld de K7T Turbo LE zo die wel hoger als 166Mhz kan...

Verwijderd

Je kan met een KT7A maar tot 155 in de standaard settings, dan kan je og plus FSB doen om er nog 24 bij op te tellen. De standaard 166 setting bestaat nieteens.

I/o voltage kan van 3.20v tot 3.90v.

Ik zou toch willen weten wat voor geheugen er gebruikt is. Altijd leuk om te weten.

Verwijderd

Hij heeft dus een FSB van 148 ingesteld (PCI=148/133x33=36.7Mhz) en daar dan via een speciaal truukje 24Mhz bij opgeteld voor de snelheid waarop de processor werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 23:23 schreef PsyFlux het volgende:
Hij heeft dus een FSB van 148 ingesteld (PCI=148/133x33=36.7Mhz) en daar dan via een speciaal truukje 24Mhz bij opgeteld voor de snelheid waarop de processor werkt?
zoals je kan zien in het eerste stuk (sisoft)172Mhz fsb /
43Mhz PCI / 86Mhz AGP 4* Temp Proc. tijdens bench is 33.9.
Op de EPOX 8KTA3+pro zit standaard al de mogenlijkheid om de Vcore tot 1.85 in de bios,maar daarbij is het bij de PRO
ook nog eens mogenlijk om in stapjes(jumpers) van 0.1 de voltage te verhogen tot een max van 2.25volt.
Deze jumpers heb ik verbonden met de Baybus aan de voorkant.

Verwijderd

you is correct... stom dat ik daar niet ff wat beter heb gekeken |:(

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik deze topic begin is om dat ik heel erg blij ben met wat ik heb gehaald en berijkt,dat het op sommige mensen overkomt als patserigheid is niet mijn bedoeling.
Ja ik ben wel trots als het goed gaat in een hobby waar ik erg veel tijd in stop.En door deze topic en mijn casemod te delen met iedereen bij Tweakers hoop ik dat anderen net zoveel plezier er aan beleven ,want ik doe dit voor mijn plezier net als een hoop mensen hier.
Daarom snap ik het niet als bepaalde mensen zo gaan denken of zo onaardig menen te moeten reageren.Je zal mij nooit zien reageren op een negative manier ,want als iemand hier iets vraagt is hij net als ik met de zelfde hobby aan de gang .

En dan zal IK hem daar graag bij helpen als ik dat kan.

Ik ben niet hier bij TWEAKERS online om alleen maar naar in mijn ogen Verkeerde Topics te zoeken ,en daar dan even mijn gal te spuwen. Nee dan hobby ik liever alleen.
Hopenlijk zijn meer mensen dit met mij eens en komen we op deze manier tot een mooie en hoge O.C..
Thanks. be positive for all.

• Initial G
  • Laatst online: 21-08 21:20
Op donderdag 27 september 2001 23:17 schreef Wapzer het volgende:
Je kan met een KT7A maar tot 155 in de standaard settings, dan kan je og plus FSB doen om er nog 24 bij op te tellen. De standaard 166 setting bestaat nieteens.

Ik zou toch willen weten wat voor geheugen er gebruikt is. Altijd leuk om te weten.
Oja?, bij mij valt de plus FSB optie weg na 124Mhz FSB dus max 162 voor het geheugen. De FSB kan niet hoger dan 155Mhz.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op vrijdag 28 september 2001 00:26 schreef a.p.versteeg het volgende:
Dat ik deze topic begin is om dat ik heel erg blij ben met wat ik heb gehaald en berijkt,dat het op sommige mensen overkomt als patserigheid is niet mijn bedoeling.
Ja ik ben wel trots als het goed gaat in een hobby waar ik erg veel tijd in stop.En door deze topic en mijn casemod te delen met iedereen bij Tweakers hoop ik dat anderen net zoveel plezier er aan beleven ,want ik doe dit voor mijn plezier net als een hoop mensen hier.
Daarom snap ik het niet als bepaalde mensen zo gaan denken of zo onaardig menen te moeten reageren.Je zal mij nooit zien reageren op een negative manier ,want als iemand hier iets vraagt is hij net als ik met de zelfde hobby aan de gang .

En dan zal IK hem daar graag bij helpen als ik dat kan.

Ik ben niet hier bij TWEAKERS online om alleen maar naar in mijn ogen Verkeerde Topics te zoeken ,en daar dan even mijn gal te spuwen. Nee dan hobby ik liever alleen.
Hopenlijk zijn meer mensen dit met mij eens en komen we op deze manier tot een mooie en hoge O.C..
Helemaal mee eens, maar dat bleek zeker al uit mijn vorige reactie.
Vanmiddag gaat er een beter koelertje op de chipset, en word er een heatsinkje gezet op het eerder genoemde chipje dat zich vlak bij de socket bevind.
Weet iemand zo 1,2,3 waar ik in Maastricht van die warmtegeleidende tape kan halen?

Geen inspiratie

Verwijderd

??
Dat is ook gelijk aan wat ik al opmerkte.
Als het systeem al naar 166 Mhz kan, gebeurt dat met de volgende PCI divider.
Is dat nu niet te begrijpen, of hoe zit het ????

(Want natuurlijk doet geen een kaart in het systeem het nog als je de FSB van 133 naar 166 opschroeft met nog steeds de 1/4 divider. Ook de IDE bus gaat dan in een spagaat.)

Verwijderd

Dabit...Epox..need I say more? :)
Ja, eigenlijk wel. Zelfs met een Epox vind ik 172MHz FSB knap hoog. Geen idee hoever mijn A7V133 komt, maar veel hoger dan 150MHz zal dat niet zijn. 'k ben zelf nu beperkt tot ca. 140MHz FSB, anders willen mijn memorymodules niet meer op CAS2, of gaat ze zooi crashen. En ik wil een stabiele PC. Gelukkig heeft de TBird ook nog een multiplier.
Begint op religie te lijken >:)
Amen!
(Want natuurlijk doet geen een kaart in het systeem het nog als je de FSB van 133 naar 166 opschroeft met nog steeds de 1/4 divider. Ook de IDE bus gaat dan in een spagaat.)
Nou, de i440BX op 133MHz laten draaien was anders nog extremer...

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:22

porn*

...take on the world!

Op vrijdag 28 september 2001 10:24 schreef DaBit het volgende:
Inderdaad ja 100Mhz AGP dat vonden alleen de nieuwe nVidia kaartjes leuk >:)

Bnet pindle#2913

Verwijderd

Ik kom niet in de buurt met clock speed maar wel met de FSB!, check sig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 11:10 schreef ShaDoW het volgende:
Ik kom niet in de buurt met clock speed maar wel met de FSB!, check sig :)
Ik bedoel maar, gelukkig is het dus ook mogenlijk met andere borden. Laat weten hoe en wat voor problemen je bent tegen gekomen.Maar meestal is het terug te brengen naar een temp probleem ergens in het systeem.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:22

porn*

...take on the world!

Mijn FSB kan max op 136 dacht ik zo uit mijn hoofd, 137 = bluescreen tijdens boot op een van mijn NIC's :(

Bnet pindle#2913

Verwijderd

Topicstarter

Een Epox 8KTA3+pro, het is een DANE ELEC 256mb CL2 met Hyundai chips.f130,00 bij Chicon.(1 strip 256mb is beter te O.C. dan 2*128mb) ,deze heb ik gekoeld met mem sinks van Elsa 920 GeF3.Zie foto`s

Logical/Chipset Memory Banks
Bank 0 Setting 128MB SDRAM 6-1-1-1R 4-1-1-1W 2-2-2CL
Bank 1 Setting 128MB SDRAM 6-1-1-1R 4-1-1-1W 2-2-2CL
Memory Bus Speed 172MHz
Bank Interleave 4-way

Memory Modules
Memory Module 1 C Memory DP133-064322E 256MB 16x(16Mx8) SDRAM PC133U-222-542 (CL3 upto 133MHz) (CL2 upto 133MHz)
Memory Bus Speed 172MHz

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 12:34 schreef a.p.versteeg het volgende:
Dit is een gedeelte van een raport van Sisoftsandra 2001 pro

Ik dacht dit is met deze case, cpu temps en speed voor een
TB1400@10,5*172 aardig hoog was maar ik zie graag hoger met
Processor(s) AMD Athlon(tm) processor @ 1.81GHz
Front Side Bus Speed 2x 172MHz (344MHz data rate)

Temperature Sensor(s)
Board Temperature 19.8°C / 67.6°F
CPU Temperature 33.9°C / 93.0°F
Power / Aux Temperature 13.0°C / 55.4°F
Cooling Device(s)
CPU Fan Speed 4963rpm
Voltage Sensor(s)
CPU Core Voltage 2.26V
+3.3V Voltage 3.64V
+5V Voltage 4.68V
+12V Voltage 12.07V
Beetje Vaag verhaal.. kijk is naar zijn Voltage zijn FSB speed en dan naar ZIJn TEMP.!!! jaja 33.9C Whatever |:(
Leuke grap

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 11:43 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Logical/Chipset Memory Banks
Bank 0 Setting 128MB SDRAM 6-1-1-1R 4-1-1-1W 2-2-2CL
Bank 1 Setting 128MB SDRAM 6-1-1-1R 4-1-1-1W 2-2-2CL
Memory Bus Speed 172MHz
Bank Interleave 4-way

Memory Modules
Memory Module 1 C Memory DP133-064322E 256MB 16x(16Mx8) SDRAM PC133U-222-542 (CL3 upto 133MHz) (CL2 upto 133MHz)
Memory Bus Speed 172MHz
Als je een beetje verstand hebt van Sisoft weet je dat dit echt is,en ik heb er zelf niks aan om de boel te bedonderen.
Maar als je het niet gelooft ,kom een keer langs zou ik zeggen .Je bent van harte welkom.
Want dat is schijnbaar de enige manier om het tegeloven voor jou.Alles is te bedotten je schiet er alleen zo weinig mee op.Zoals ik al heb gezegt eerder is dit een hobby waar ik zeer veel tijd in stop.Tweakers. Zijn niet de mensen om de boel te bedotten ,want uiteindelijk bedot je alleen je zelf. Goeten van een Tweaker die eerlijk is en wil blijven.
Dus anders email me en je krijgt mijn adres om langs te komen.

Verwijderd

Post eens een screenshot van wcpuid, wat eerder ook al werd gevraagd.

Verwijderd

Jaja ik weet echt welwat voor output SiSoft geeft maar
hoe dan ook een temp van 33.9C op 1.81 GHz en V core boven de 2 V is gewoon onmogelijk met een Luchtcooler...

Als ik jou was zou ik maar is je sensor checken... maarAnyway wel lekker geclocked >:)

Ik krijg mijn TB1,33 niet eens op 1644Mhz door de boot heen, maar ja Vcore gaat maar tot 1/85V helaas en ga geen VOltmod doen

Verwijderd

Jaja ik weet echt welwat voor output SiSoft geeft maar
hoe dan ook een temp van 33.9C op 1.81 GHz en V core boven de 2 V is gewoon onmogelijk met een Luchtcooler...
1) Hij zuigt lucht aan van buiten. Die was zo'n 15 graden toen hij de SiSoft draaide, meen ik. In een gewone kamer zou de proctemp dus rond de 40-45 graden gaan hangen. Ik geloof dus best dat dat de temp is die SiSoft aangeeft, en goedgelovig ben ik bepaald niet. Of ik geloof dat dat ook daadwerkelijk zijn CPU temp is, is een ander verhaal.

2) onboard sensoren zijn NIET te vertrouwen. Sorry voor iedereen hier die zo trots is op zijn lage temp, maar ik neem geen enkele CPU temp hier serieus. Ze wijken allemaal behoorlijk af. Zelfs van een afwijking van 15 graden sta ik niet te kijken (dat doet mijn A7V133 met gemak). Een ander BIOS flashen en je cpu temp is weer 4 graden gedaald. Tuurlijk, alsof die Athlon stressed opeens minder stroom gaat zuipen. Fannetje in de buurt van je proc, en de temp daalt weer 3 graden. Ja, logisch, betere circulatie van lucht rondom je socket, en dus minder hitte die gevangen word. De enige methode die ik accepteer is een geisoleerde tempsensor rechtstreeks op de onderkant van de PGA, met minstens 30% van de tempsensor rechtstreeks in contact met de Athlon PGA. Daar voldoen de Abit sensoren ook niet aan, om jullie maar even de wind uit de zeilen te nemen.

• Dr.Q
Versteeg,

No offence en zo hoor, het klinkt allemaal heel ongeloofwaardig. Als Slot-A die-hard ben ik niet erg up-to-date qua socket-a weetjes (en vooral chipset shit) maar via mijn werk probeer ik toch flink wat kennis op te doen enzo betreffende het huidige socket gebeuren. (wat al vrij goed gelukt is, gewoon veel mee bouwen/werken/repareren dan doe je het meeste kennis op :))

Ik spuug geen gal op je O.C, al helemaal niet op je bak. Het is gewoon een beetje ongeloofwaardig. 172 fsb, je ram op 172 mhz cas 222, je pci op 43mhz. Dat zijn allemaal _extreme_ dingen die niet iedereen zo 123 voorelkaar kan krijgen.

Misschien ben ik gewoon te naïf, misschien te hard. (Ik was afgelopen dagen idd errug chagrijnig wegens familie omstandigheden). Maar goed, voel je dus niet aangevallen of negatief bekritiseerd.

(zo ff wat rechtzetten hoor :( )

Groeten,

Dr.Q

• Dr.Q
Op donderdag 27 september 2001 21:46 schreef martijn12345 het volgende:
DR. Q ik zag je PC in de aanbieding staan. Dat moet zwaar zuigen om hem weg te doen of niet ? Komt er iets nieuws aan ?
Nee, komt niets nieuws aan, was benieuwd wat ik er voor kon krijgen, niet veel dus :(

met hyundai 256mb dimm die 165 cas 222 loopt er nog bij max 500 piek ofzo... laat maar zitten, ik blijf bij dit beest. :)

Dr.Q

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op vrijdag 28 september 2001 11:51 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Beetje Vaag verhaal.. kijk is naar zijn Voltage zijn FSB speed en dan naar ZIJn TEMP.!!! jaja 33.9C Whatever |:(
Leuke grap
Ik zit hier nu met luchkoeling vrolijk te typen met al een uurtje de koe aan. Temp 38 graden. Dus ik geloof best dat hij het nog een stuk lager kan krijgen met al zijn aanpassingen.

En sowieso is het ook waar wat dabit zegt. sensors zeggen 33,9. flash een andere bios, of bouw de zooi op een andere mamaplank en je temp verschilt zo 10 graden.

Maar a.p.versteeg. Een screenshot zou wel tof zijn.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 11:34 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Ik bedoel maar, gelukkig is het dus ook mogenlijk met andere borden. Laat weten hoe en wat voor problemen je bent tegen gekomen.Maar meestal is het terug te brengen naar een temp probleem ergens in het systeem.
Ik heb geen last van het geheugen of van het moederbord.. wel van me IDE apparatuur en vooral me PCI kaarten.

Alles werd pas stabiel nadat ik IO voltage verhoogd heb naar 3.82v

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 12:32 schreef DaBit het volgende:

[..]

1) Hij zuigt lucht aan van buiten. Die was zo'n 15 graden toen hij de SiSoft draaide, meen ik. In een gewone kamer zou de proctemp dus rond de 40-45 graden gaan hangen. Ik geloof dus best dat dat de temp is die SiSoft aangeeft, en goedgelovig ben ik bepaald niet. Of ik geloof dat dat ook daadwerkelijk zijn CPU temp is, is een ander verhaal.

2) onboard sensoren zijn NIET te vertrouwen. Sorry voor iedereen hier die zo trots is op zijn lage temp, maar ik neem geen enkele CPU temp hier serieus. Ze wijken allemaal behoorlijk af. Zelfs van een afwijking van 15 graden sta ik niet te kijken (dat doet mijn A7V133 met gemak). Een ander BIOS flashen en je cpu temp is weer 4 graden gedaald. Tuurlijk, alsof die Athlon stressed opeens minder stroom gaat zuipen. Fannetje in de buurt van je proc, en de temp daalt weer 3 graden. Ja, logisch, betere circulatie van lucht rondom je socket, en dus minder hitte die gevangen word. De enige methode die ik accepteer is een geisoleerde tempsensor rechtstreeks op de onderkant van de PGA, met minstens 30% van de tempsensor rechtstreeks in contact met de Athlon PGA. Daar voldoen de Abit sensoren ook niet aan, om jullie maar even de wind uit de zeilen te nemen.
Laat ik een ding recht zetten ,ik draai niet op LUCHTKOELING
,ik draait op waterkoeling zie spec. Maar dankzij een water temp van 15c (die ik zo krijg door een grote luchstroom van buitenaf) word alles in mijn case gewoon niet warmer dan de buitentemp. En geloof me zodra het even toelaat krijgen jullie je sceenschots (ben thuis wegens overlijden van schoonvader nog niet in staat geweest om dit op die PC even een screenshot temaken)
Heb overigens vandaag m`n A+ gehaald ,geslaagt.
Ik hoop dat jullie even geduld hebben maar dan kan ik ook die mensen die hun twijfels hebben laten zien dat ik hier niet bij Tweakers ben om verhaaltjes te schrijven ,maar omdat ik dat doe omdat ik hier gelijk gestemde vind.
Alle kritiek is terecht totdat ik het tegendeel heb bewezen
(komt snel) Groeten Tom.

Verwijderd

Laat ik een ding recht zetten ,ik draai niet op LUCHTKOELING
,ik draait op waterkoeling zie spec. Maar dankzij een water temp van 15c (die ik zo krijg door een grote luchstroom van buitenaf) word alles in mijn case gewoon niet warmer dan de buitentemp.
Wist ik. Stond ook in je eerste post. Maar ook je rad kun je koelen mwt lucht van buiten.
Waarom gebruik je eigenlijk geen pelt?
(ben thuis wegens overlijden van schoonvader nog niet in staat geweest om dit op die PC even een screenshot temaken)
Gecondoleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik koel mijn rad ook door lucht van buiten zie foto`s.

http://www.fototime.com/inv/3ABF20DB2F94D86

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op vrijdag 28 september 2001 14:59 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

ben thuis wegens overlijden van schoonvader
gecondoleerd.
Laat al die ongelovigen maar even wachten.

Wat ik me wel afvraag. Haal je geen beter resultaat als je in plaats van koude lucht naar binnen, je radiator naar buiten zet. Als die op het dak staat, in de ijskoude, snijdende wind, denk ik dat je je water nog kouder moet kunnen krijgen dan nu het geval is....
Of doe beide :) zet een 2e radiator in je systeem en koel het water op 2 punten.

Geen inspiratie

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 09:23
Wat ik me wel afvraag. Haal je geen beter resultaat als je in plaats van koude lucht naar binnen, je radiator naar buiten zet. Als die op het dak staat, in de ijskoude, snijdende wind, denk ik dat je je water nog kouder moet kunnen krijgen dan nu het geval is....
Of doe beide :) zet een 2e radiator in je systeem en koel het water op 2 punten.
Dat wel, maar dan werkt je koeling niet meer als het vriest (blok ijs in de rad.) :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

stromend water bevries niet zo 1,2,3. En het water word constant verwarmt met een fijne (schat zo ruuwweg) 130 watt van zijn cpu. Dus dan moet het echt al -10 worden ofzo voordat het mis gaat.

Geen inspiratie

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 09:23
Op vrijdag 28 september 2001 16:54 schreef martijn12345 het volgende:
stromend water bevries niet zo 1,2,3. En het water word constant verwarmt met een fijne (schat zo ruuwweg) 130 watt van zijn cpu. Dus dan moet het echt al -10 worden ofzo voordat het mis gaat.
Jawel, maar zodra je 'em ff uitzet is het raak.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Wie zet zijn PC nou uit :? :+

serieus
dan laat je je pompje gewoon aanstaan. hoevaak word het in praktijk -10.
Als het zo koud word heb je ook een dik probleem met je lucht inzuigen.
Want als jij lucht van -10 je kast inzuigt krijg je dus best wel een beetje last van condens.

Geen inspiratie

Verwijderd

Gewoon antivries in je systeem...-40 :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

antivries is heel slecht voor de warmte overdracht. Het kan dan wel is waar heel koud worden. Maar is veel minder goed in staat om warmte op te nemen van je CPU dan water.

Geen inspiratie

Verwijderd

Martijn...zet je icq eens aan :)

Verwijderd

Dan doe je er een flesje pure alcohol in?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

alcohol heeft ook weer mindere eigenschappen.
weet ook eigenlijk niet of dat goed samen gaat met water.
Er is hier wel regelmatig gesproken over alleen maar pure alcohol in je koelingsysteem. Maar dat schijnt weer redelijk link te zijn....

Geen inspiratie

Verwijderd

Waarom zou het niet goed gaan met water?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Nou, baski heeft wel gelijk. Water gaat bevriezen als het echt heel koud word.
En wanneer word het echt heel kpoud buiten ?(waar je radiator staat volgens deze discussie) koud Juist, heel laat in de nacht/vroeg in de ochtend.
En wanneer staat je PC doorgaans uit : juist, dezelfde tijd.
En als je water dan bevriest, krijg je je koeling niet meer opgestart, vriest je pompje kapot, misschien barst/vervormt zelfs je CPU blok wel, aangezien water uitzet en staal krimpt.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ikheb het over water+alcohol...
Ik snap wel wat er gebeurt als de boel bevriest hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Ik koel met demi+koelvlst verhouding 10/1.
Heb het zelfde mengsel al in de vrieskist gehad maar dit was de volgende dag nog niet bevroren. aangezien ik mijn aan zuiging gedeeld heb kan ik naarmate het kouder wordt buiten, meer lucht van binnen en minder van buiten kiezen.
TRAPLOOS Dus gewoon even naar de inlaatlucht temp kijken en dan bijstellen ,meer of minder binnenlucht.

Lijkt mij gezien dit al werkt bij mij .Einde discussie over wel of niet bevriezen. Is simpel bedacht maar het werkt waanzinnig. Ik kan altijd tegen de condens grens aan zitten.
Overigens mijn ervaring is hoe langer het vriest des de minder vocht in lucht. Daardoor pas op een lagere temp kans op condens.

Verwijderd

je moet vooral geluk hebben .... er is BITTER weinig geheugen dat 172 cas2 wil doen zeker aan zo'n lage i/o.
Ook zijn er niet zo heel veel Athlons die 1800 willen met waterkoeling en 2.2V ... de beste tot nu toe van mij was 1755 MHz. laatst kwam ik een kereltje tegen diens 1.4 draaide 1733 met luchtkoeling (niet eens een swiftech) op 1.85V. Dan denk ik knarsetandend aan wat die CPU zou halen onder m'n waterblok... :(

Dus véél kunde en geluk met ja hardware dat heb je nodig ... momenteel draai ik "maar" 1.655 GHz, maar wel met een 1.0 GHz CPU. Een extra 100 MHz voel ik toch niet, en ik heb wel wat andere problemen aan m'n hoofd ook.

Ah ja, en indien je het niet wist (@ a.p. versteeg), ik ben die belg die je een MCW 462 blok heeft opgestuurd via de post dat blijkbaar nooit is toegekomen ... k heb dat dus wel degelijk verzonden, god knows where it is now... lol

JC

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels in het bezit van meerdere screenshots in wcpuid ,maar hoe de weetik niet krijg ik dat hier in dit forum ,help.

http://www.fototime.com/inv/CC119E3136C3A3A

Verwijderd

Via die foto site linken gaat wel, maar foto's in je posting zetten is vrijwel niet te doen.

Als je een screenshot wilt laten zien, doe dan met de "memory speed" uitgevouwen.
Het is dat knopje met '>>' rechtsboven, onder de knop met het kruis.

Verwijderd

gecondoleerd... maar joh ik dacht dus dat je gewone vette luchtcooler gebruikte en that is it... dan had t dus nooit gekund...

Lucht aanzuigen van buiten is straks wel leuk in de winter... alleen ik zou niet weten how, want dan zou ik een behoorlijke lange slang nodig hebben, dan neemt de luchtstroming zo af :( en vocht van buiten wat je ook mee aanzuigt... hmz...

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 10:24 schreef DaBit het volgende:
En 150MHz ook? :P
P3B-F @ 150 MHz FSB met P3-866@975.
AGP op 100MHz. Ja, de BX is heerlijk!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 13:35 schreef Vo0 het volgende:

[..]

En 150MHz ook? :P
P3B-F @ 150 MHz FSB met P3-866@975.
AGP op 100MHz. Ja, de BX is heerlijk!
Helaas waren de BX440 chipsets nog van voor mijn tijd.
Ik hoor er altijd mooie dingen over.
Ik denk dat,dat eigenlijk het echte O.C. werk was want nu koop je tegenwoordig de mobo`s met alle O.C.mogenlijkheden in de winkel en niet meer zelf bedenken en zelf maken.
En eigenlijk is dat zelf bedenken en werkend krijgen het aller leukst.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 16:15 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Helaas waren de BX440 chipsets nog van voor mijn tijd.
Ik hoor er altijd mooie dingen over.
Ik denk dat,dat eigenlijk het echte O.C. werk was want nu koop je tegenwoordig de mobo`s met alle O.C.mogenlijkheden in de winkel en niet meer zelf bedenken en zelf maken.
En eigenlijk is dat zelf bedenken en werkend krijgen het aller leukst.
Valt toch ook wel mee vind ik hoor, er valt genoeg te tweaken. Vaak moet je nog unlocken, of ander voltage instellen op de processor. Voltagemod, allerlei koelpasta's, lappen van heatsink, waterkoeling, peltier constructies, koude lucht van buiten aanzuigen, fanconvertors, phasechange, verdampingstoren. Allemaal dingen wat men vroeger nog niet had/nauwelijks van gehoord had. En tegenwoordig moet je ookal je videokaart en northbridge koelen, allemaal dingen waar vroeger geen problemen waren. Het is tegenwoordig vind ik vooral de uitdaging om een stil systeem te bouwen met goede performance. Je ziet ook steeds meer mensen die de delta fans nu weer aan de kant gooien en een goede nachtrust willen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is waar,maar je kan al die dingen die je opnoemt gewoon kopen in de winkel en alles is al voor je bedacht en lukt het dan nog niet dan is er altijd nog Tweakers om een Topic te beginnen over je probleem(meestel wel met uitkomst)
Ik bedoel te zeggen dat het toen inderdaad een grotere prestatie was om 33mhz fsb erbij te halen dan nu.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

hehehe mijn BX loopt ook al op 150 fsb :P P3 1000mhz @ 1125mhz

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 18:05 schreef Klubbheads het volgende:
hehehe mijn BX loopt ook al op 150 fsb :P P3 1000mhz @ 1125mhz
Ja maar dat mobo kan standaard al op 133fsb

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk niet dat er veel verschil is tussen overklokken 3 jaar geleden en nu. Het zijn beide situaties waarin mensen de grens opzoeken. En dingen verzinnen om die grens te bereiken. En ik denk dat die grens vroeger net zo moeilijk te bereiken was als nu. Ok nu is er al meer gewoon te koop, en is er tweakers. Maar nu heb je zoals eerder al gezegt is videokaarten die watergekoeld worden, allerlei chips waar heatsinks op moeten, of zelfs bridges die met water worden gekoeld. Voedingen die iets worden aangepast om een stabielere 5volt te geven, voltage mods, Dabit die op zijn videokaart gaat solderen,etc etc.
Dat zijn allemaal meer dingen van nu.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 19:26 schreef martijn12345 het volgende:
Ik denk niet dat er veel verschil is tussen overklokken 3 jaar geleden en nu. Het zijn beide situaties waarin mensen de grens opzoeken. En dingen verzinnen om die grens te bereiken. En ik denk dat die grens vroeger net zo moeilijk te bereiken was als nu. Ok nu is er al meer gewoon te koop, en is er tweakers. Maar nu heb je zoals eerder al gezegt is videokaarten die watergekoeld worden, allerlei chips waar heatsinks op moeten, of zelfs bridges die met water worden gekoeld. Voedingen die iets worden aangepast om een stabielere 5volt te geven, voltage mods, Dabit die op zijn videokaart gaat solderen,etc etc.
Dat zijn allemaal meer dingen van nu.
dat gebeurde vroeger ook maar toen vaak meer met zelf ontdekken en uitproberen,ik denk dat ik het nu een stuk makkelijker heb dan ik dat vroeger zou hebben gehad om te O.C.en.
Pagina: 1 2 Laatste