We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Goeie software is IR assistant
Deze is volledig programeerbaar, en kan heel goed winamp en dergelijke aansturen (heb niet een mp3 server er mee ingericht)
Als je ir assist laat als shell laat draaien, en via je ab alles bedient, wordt je pc ook nog eens super stabiel en snel.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
De burst-ontvanger is btw net zo groot (of klein).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Hmmm ja das idd ook leuk voor een mp3 server tijdens een lan, maar ik wil het juist EXACT andersomOp maandag 24 september 2001 22:53 schreef deepbass909 het volgende:
als je hardware een beetje snel, en vooral stabiel is, kan je heel makkelijk een Burst-type ir ontvanger bouwen. het ding heeft maar 6 componenten nodig, en wordt gevoed vanaf de com-poort.
Goeie software is IR assistant
Deze is volledig programeerbaar, en kan heel goed winamp en dergelijke aansturen (heb niet een mp3 server er mee ingericht)
Als je ir assist laat als shell laat draaien, en via je ab alles bedient, wordt je pc ook nog eens super stabiel en snel.
Lukt dat ook dan?
Overigens geef ik de voorkeur aan het zelf maken van de schakeling die nodig is, en dat moet makkelijk kunnen voor een 2de jaars electro student... Ik zoek alleen nog ff de schakeling
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Verwijderd
http://www.remote-controlled.orgOp maandag 24 september 2001 23:32 schreef Lampje het volgende:
http://www.evation.com/irman/
55 piek
25 piek
Maar hoe zit het met zenden dan?
Je kan gewoon de afstandsbediening van je stereo gebruiken. De knoppen die je niet gebruikt, moet je de software aanleren. Het is heel simpel.Op dinsdag 25 september 2001 11:12 schreef WarMaster het volgende:
Euhmm? Hier zie ik alleen een mogelijkheid tot ontvangen in alle 2 de schakelingen.
Maar hoe zit het met zenden dan?
Zelf heb ik enkele knoppen die ik niet gebruik, zo geprogrammeerd dat ik mijn winamp kan bedienen (net als zovelen hier
-
Die ontvang optie is ook geweldig, maar nu niet mijn primaire doel.
Ik weet alleen dus wel dat het kan.
Probeer eens te zoeken op het gebruik van een Laptop of palmtop ir poort. Ik heb wel eens wat voorbij zien komen, die die poorten gebruikten om verschillende apparaten aan te sturen.
YIKES!!Op dinsdag 25 september 2001 10:39 schreef augustus het volgende:
[afbeelding]
http://www.heise.de/ct/00/18/208/default.shtml
Duits!
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Verwijderd
Sluit een IR-LED parallel aan je PC-speaker aan, en stuur de IR code naar je speaker.
Is het geluid onaangenaam, koppel dan de speaker los...
Verwijderd
voor verzenden werkt echter slechts over 1 meter dus ik denk niet dat je er veel aan hebt, voor mij wast iig te weinig om t uit te proberen
Verwijderd
Ga er m'n dvd speler mee aansturen en winamp, zie m'n site voor details...
Eigenlijk bedoelt om een videorecorder aan te sturen voor videobewerking maar zeker te misbruiken voor jouw doel (wat ik eigenlijk best wel een goed idee vind)
Nee dat is onzin... je kan zelf d.m.v. het manipuleren van de stroom door de LED de afstand vergroten. Denk ook maar na over de 3 Volt die 2 battarijen leveren in je AB. Je computer kan veel meer leveren.Op dinsdag 25 september 2001 17:29 schreef bluh het volgende:
http://www.lirc.org/transmitters.html
voor verzenden werkt echter slechts over 1 meter dus ik denk niet dat je er veel aan hebt, voor mij wast iig te weinig om t uit te proberen
The one, the only, the original ICW
Gevonden in [topic=425021/2/25]
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
ik ga dus wel ff vet deze bouwen he!
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Dat dacht ik dus ook... onderdelen zijn zelfs bij conrad te koop (ik blij dat ik daar in de buurt woonOp woensdag 13 maart 2002 09:58 schreef Oxigun het volgende:
dat is zelfs nog minder werk dan op je COM-poort. IK HEB EEN IrDA MODUUL! (connector J7 op een MSI K7T266 Pro2-RU bordje, rechts onder meteen links van de leds/switchs connectoren.)
ik ga dus wel ff vet deze bouwen he!
IR module kost +/- 6 EUR
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
Dit topic is gesloten.
![]()