Wat krijg je voor melding?Op zondag 23 september 2001 13:07 schreef vuiniszak het volgende:
Ik wil m'n harde schijf formatteren onder DOS, maar nu werkt het commando format c: niet. Wat nu?
Als je krijgt: "This program cannot run under dos mode" dan heb je de verkeerde versie.
Pleur ff je win98 cd in je cd-rom en start format.com uit de directory win98 of download ff een bootdiskje.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
http://www.google.com/search?hl=nl&q=download+bootdisks&lr=Op zondag 23 september 2001 13:08 schreef vuiniszak het volgende:
Waar dan?
resulteert in:
http://www.powerload.fsnet.co.uk/bootdisk.htm
Is dat simpel of is dat simpel
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Ltrz,....
ja, zegt ie dat er nog een programma draait of dat ie format niet kan vindenOp zondag 23 september 2001 13:17 schreef Steelo het volgende:
zit je in windows directory?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Gaat ook snel
Verwijderd
Zeker aan te raden. Ik gebruik precies dezelfde methode, misschien zelfs nog iets verfijnder. Op de D-schijf heb ik belangrijke files staan zoals favorieten, adresboek, database van outlook express, icq-database, het bureaublad, etc, etc. Wanneer ik dan die ghost terugzet is alles weer zoals het was, behalve dan dat ik nog steeds de beschikking heb over alle belangrijke bestanden zonder de moeite te hoeven nemen om deze te backuppen!Op zondag 23 september 2001 13:23 schreef bartmen het volgende:
formatteren? dat doe ik nooit meer...heb met ghost een image gemaakt van een lege partitie...werkt perfect..pas een 40 gb schijf gefdisk/geformatteerd in 10 sec.>:) boot met eigengemaakte cd. start ghost op...disk from image..image ff selecteren..en klaar..reboot en installeren maar. Is zeker een aanradertje
ja, maar als ik Windows gewoon opnieuw wil installeren, dus zonder de harde schijf te formatteren, geeft ie aan dat er iets mis is met de cd-rom.Op zondag 23 september 2001 13:23 schreef chucky666 het volgende:
waarom al die moeite je hebt toch een opstart diskette
Verwijderd
M'n harde schijf is 20 GB, 6 maanden oud, FAT32. Besturingssysteem Windows XP.
Verwijderd
c:\windows\command\format c: /u
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 18:29:
... format c:\s, format c:\v\s, format c:\u\q, en het werkte allemaal niet...
... Hij blijft zoiets zeggen: ''Format Parameter Invalid''...
Let op de spaties en dat je de juiste FORWARD slash gebruikt ( / dus niet \ )
[ Voor 19% gewijzigd door Aetje op 13-06-2003 18:38 ]
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Dan zegt hij: Invalid drive specification. En mijn HD is toch echt C:...
is je bestandsysteem toevallig NTFS?Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 18:51:
Bedankt voor het antwoord, maar dat werkt ook niet.
Dan zegt hij: Invalid drive specification. En mijn HD is toch echt C:...
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Boot van XP cd en je kan in die setup zelf formatten.
Dit is verreweg het makkelijkste. Ik kan je nog wel 20 manieren geven om je schijf weer kaal te krijgen, maar boot nou maar gewoon lekker van die XP CD.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ik denk inderdaad dat dit het probleem is.Magic schreef op 13 June 2003 @ 18:57:
is je bestandsysteem toevallig NTFS?
Welkom op GoT FormatXP (aan je naam te zien speciaal voor deze vraag geregistreerd)
Goed dat je eerst zoekt voordat je een vraag stelt, maar je hoeft niet een oud topic te kicken hiervoor. Er is hier namelijk wel meer over te vinden dan alleen dit topic. Een andere goede site die je kunt proberen is support.microsoft.com, waar onder andere dit artikel te vinden is: HOW TO: Partition and Format a Hard Disk in Windows XP. Hier staat veel informatie in over het hoe en wat als je een harde schijf wilt formatteren. Deze site staat trouwens ook genoemd in de WOS-Policy.
Verder zijn er wel meer topic te vinden in de search die jouw probleem ook goed beschrijven, probeer bijvoorbeeld eens te zoeken op de foutmelding die je krijgt, je zult zien dat je niet de enige bent die hier ooit tegenaan is gelopen.
Mocht je er niet uitkomen, dan kun je een nieuw topic openen (eventueel met verwijzing naar dit topic). Probeer dan alsjeblieft wel even aan te geven wat je al hebt geprobeerd en waarom het niet werkte. Voor een duidelijke checklist kun je hier terecht
Succes
Dit topic is gesloten.
![]()