Toon posts:

format c: werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n harde schijf formatteren onder DOS, maar nu werkt het commando format c: niet. Wat nu?

Verwijderd

Bootdisk downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Waar dan?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op zondag 23 september 2001 13:07 schreef vuiniszak het volgende:
Ik wil m'n harde schijf formatteren onder DOS, maar nu werkt het commando format c: niet. Wat nu?
Wat krijg je voor melding?

Als je krijgt: "This program cannot run under dos mode" dan heb je de verkeerde versie.

Pleur ff je win98 cd in je cd-rom en start format.com uit de directory win98 of download ff een bootdiskje.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Vroeger kon je via je bios ook je hdd formateren "high level en low level format" K'heb alleen geen idee of dat nu nog kan.

Verwijderd

Of het format progje op je disk zetten
Moet wel overeenstemmen met je dos-versie

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op zondag 23 september 2001 13:08 schreef vuiniszak het volgende:
Waar dan?
http://www.google.com/search?hl=nl&q=download+bootdisks&lr=

resulteert in:

http://www.powerload.fsnet.co.uk/bootdisk.htm

Is dat simpel of is dat simpel 8-)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:07

Kettrick

Rantmeister!

Een partitie is ook best handig :)

Verwijderd

Dan ontbreekt waarschijnlijk het bestand format.com in je c:/windows/command directory. Is de computer gewoon zo fucked up dat je er totaal nix meer mee kunt, dan brengt altijd nog wel een bootdiskje de uitkomst...

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15

Steelo

040 - Ole Ole Ole

zit je in windows directory?

Ltrz,....

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 23 september 2001 13:17 schreef Steelo het volgende:
ja, zegt ie dat er nog een programma draait of dat ie format niet kan vinden :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 13:17 schreef Steelo het volgende:
nee

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waarom al die moeite je hebt toch een opstart diskette :?

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
formatteren? dat doe ik nooit meer...heb met ghost een image gemaakt van een lege partitie...werkt perfect..pas een 40 gb schijf gefdisk/geformatteerd in 10 sec.>:) boot met eigengemaakte cd. start ghost op...disk from image..image ff selecteren..en klaar..reboot en installeren maar. Is zeker een aanradertje

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Dan kun je toch ook format <letter>: /q doen?
Gaat ook snel :)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 13:23 schreef bartmen het volgende:
formatteren? dat doe ik nooit meer...heb met ghost een image gemaakt van een lege partitie...werkt perfect..pas een 40 gb schijf gefdisk/geformatteerd in 10 sec.>:) boot met eigengemaakte cd. start ghost op...disk from image..image ff selecteren..en klaar..reboot en installeren maar. Is zeker een aanradertje
Zeker aan te raden. Ik gebruik precies dezelfde methode, misschien zelfs nog iets verfijnder. Op de D-schijf heb ik belangrijke files staan zoals favorieten, adresboek, database van outlook express, icq-database, het bureaublad, etc, etc. Wanneer ik dan die ghost terugzet is alles weer zoals het was, behalve dan dat ik nog steeds de beschikking heb over alle belangrijke bestanden zonder de moeite te hoeven nemen om deze te backuppen!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 13:23 schreef chucky666 het volgende:
waarom al die moeite je hebt toch een opstart diskette :?
ja, maar als ik Windows gewoon opnieuw wil installeren, dus zonder de harde schijf te formatteren, geeft ie aan dat er iets mis is met de cd-rom.

Verwijderd

Ik heb zo'n beetje het zelfde probleem als '' vuilniszak'''. Ik had een opstartdiskette gemaakt, en in dos werkte format c: niet. Toen heb ik aan talloze mensen gevraagd hoe, wat, waarom, en zij gaven mij andere manieren zoals format c:\s, format c:\v\s, format c:\u\q, en het werkte allemaal niet. Daarna vond ik deze site en heb ik van mijn diskette een bootdiskette gemaakt en het allemaal nog een keer geprobeerd, maar het werkt niet. Hij blijft zoiets zeggen: ''Format Parameter Invalid''.
M'n harde schijf is 20 GB, 6 maanden oud, FAT32. Besturingssysteem Windows XP.

Verwijderd

Ummm... sorry, ik bedoel hetzelfde probleem als waar ''vuilniszak'' het over had in zijn eerste post, er zijn geen problemen met de back-up cd.

Verwijderd

anders een low level format doen,. (ok ouderwets maar misschien helpt het :9 ) zijn genoeg tools voor en anders op de site van de fabrikant downloaden,...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Tik dit eens in achter je C:\> :
c:\windows\command\format c: /u

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

partitie weg gooien(fdisk), en door windowsXP install weer opnieuw aan laten maken

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 18:29:
... format c:\s, format c:\v\s, format c:\u\q, en het werkte allemaal niet...
... Hij blijft zoiets zeggen: ''Format Parameter Invalid''...
:D Ja, nogal wiedes. Je moet dus tiepen: FORMAT spatie C: spatie /s spatie /u spatie /q

Let op de spaties en dat je de juiste FORWARD slash gebruikt ( / dus niet \ )

[ Voor 19% gewijzigd door Aetje op 13-06-2003 18:38 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Bedankt voor het antwoord :), maar dat werkt ook niet.
Dan zegt hij: Invalid drive specification. En mijn HD is toch echt C:...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waarom formateer je dan niet gewoon met de winxp cd :?

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 18:51:
Bedankt voor het antwoord :), maar dat werkt ook niet.
Dan zegt hij: Invalid drive specification. En mijn HD is toch echt C:...
is je bestandsysteem toevallig NTFS?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Doe niet moeilijk zeg.

Boot van XP cd en je kan in die setup zelf formatten.

Dit is verreweg het makkelijkste. Ik kan je nog wel 20 manieren geven om je schijf weer kaal te krijgen, maar boot nou maar gewoon lekker van die XP CD.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Magic schreef op 13 June 2003 @ 18:57:
is je bestandsysteem toevallig NTFS?
Ik denk inderdaad dat dit het probleem is.

Welkom op GoT FormatXP (aan je naam te zien speciaal voor deze vraag geregistreerd) :).

Goed dat je eerst zoekt voordat je een vraag stelt, maar je hoeft niet een oud topic te kicken hiervoor. Er is hier namelijk wel meer over te vinden dan alleen dit topic. Een andere goede site die je kunt proberen is support.microsoft.com, waar onder andere dit artikel te vinden is: HOW TO: Partition and Format a Hard Disk in Windows XP. Hier staat veel informatie in over het hoe en wat als je een harde schijf wilt formatteren. Deze site staat trouwens ook genoemd in de WOS-Policy.

Verder zijn er wel meer topic te vinden in de search die jouw probleem ook goed beschrijven, probeer bijvoorbeeld eens te zoeken op de foutmelding die je krijgt, je zult zien dat je niet de enige bent die hier ooit tegenaan is gelopen.

Mocht je er niet uitkomen, dan kun je een nieuw topic openen (eventueel met verwijzing naar dit topic). Probeer dan alsjeblieft wel even aan te geven wat je al hebt geprobeerd en waarom het niet werkte. Voor een duidelijke checklist kun je hier terecht :).

Succes ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.