OpenAI's omzet ligt 20 miljard dollar lager dan…

Pagina: 1
Acties:

• jekaer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:10
Artikel: nieuws: OpenAI's omzet ligt 20 miljard dollar lager dan voorspeld
Auteur: @TijsZonderH

Ik had dit vanochtend ook gelezen, alleen kwam later op de dag dit artikel online:
https://www.bloomberg.com...ed-revenue-by-end-of-2026

Waaron wordt aangegeven dat over het hele jaar de omzet toch weer op 70 miljard komt.

Ik heb nu zelf absoluut geen idee wat wel of geen waarheid is, maar misschien goed om mee te nemen?

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:02

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat lijkt me gewoon alsof OpenAI dat zelf anders verwoord? Zoals ik het begrijp (en dat is ingewikkeld en niet te verifiëren want geen public company) is dat ze in september zeiden dat ze 70 miljard omzet zouden halen in 2026 maar nu blijkt dat met de huidige berekeningen toch 50 miljard te zijn - ofwel, dat hebben ze verkeerd ingeschat. En dan zeggen ze nu: 'nee maar aan het eind van het jaar denken we dat wel te halen'. Dat is iets anders dan 'daar komen we op uit gebaseerd op de huidige cijfers'.

Mogen wij u enkele vragen stellen over hoe u deze handtekening ervaren hebt?

• jekaer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:10
Daar zou je ook gelijk ik kunnen hebben.
Ik zag wel dat de koers van Open ai door dit bericht weer omhoog ging omdat bloomberg meestal wel een goede bron is.

En zoals je aangeeft het is heel lastig aan te geven wat nu wel en geen waarheid is, omdat het allemaal niet direct bekend is. Maar ik vondt het opzich een goede aanvulling voor het artikel

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:02

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Het is een vrij subtiel verschil hoor, maar er zijn twee dingen:
  1. "We verwachten op basis van de cijfers tot en met september dat we eind 2026 70 miljard verdienen" (dit zeiden ze eerder, maar dat blijkt 50 miljard te zijn)
  2. "We verwachten eind 2026 70 miljard te verdienen" (dit is de huidige voorspelling, maar die lijkt uit de lucht gegrepen. Het is iig niet gebaseerd op basis van de cijfers)
En dat is ook wat Bloomberg schrijft - al leest het behoorlijk diffuus verder. Ik kan dat echter wel aanvullen, dat is een goed punt.

Mogen wij u enkele vragen stellen over hoe u deze handtekening ervaren hebt?