Badkamer + nieuw toilet is €43k incl. redelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:14
Hoi allemaal, ik heb een offerte liggen voor onze badkamer en wil even checken of ik niet gek ben voordat ik teken. Foto's en plattegronden staan erbij. Offerte staat ook in de afbeeldingen.

We wonen in amsterdam, (redelijk centraal) gebouw uit 2011 met lift op de 4de verdieping. 

Nu

Badkamer van 1,9 × 2,2 m met bad, apart toilertussen een halletje van 1 m breed met eenkast. Een verdieping hoger is geen toilet.

Plan

- Wand tussen badkamer en hal eruit, kast eruit → badkamer van ±6,7 m² met inloopdouche, dubbel badmeubel, vloerverwarming en een verlaagd plafond.

- Kleine elektrische sauna (175 × 90) zet ik er later zelf in; zij leggen alleen de krachtstroom aan.

- Toilet blijft apart en krijgt nieuwe tegels

- Boven een nieuw toilet naast het trapgat (±1,4 × 0,8 m, waar nu het kledingrek staat). Afvoer en water lopen via het verlaagde plafond van de badkamer naar de ssschien pas later.

- Slopen doe ik grotendeels zelf.  

Offerte JouwDroomBadkamer  (ze kunnen 2 november al beginnen)

- Badkamer + bestaand toilet: €28.722 ex / €34.749 incl. btw. Daarin zit €6.525 aan sanitair- en tegelpakket dat ik mogelijk zelf regel.

- Nieuw toilet boven: €6.765 ex / €8.185 incl. btw.

- Betaling: 15% bij tekenen, 35% de dag vóór werkzaamheden, 40% bij de start van de tweede werkweek, 10% bij oplevering. Ik wil zelf 10/35/35/20 voorstellen.

Wat vinden jullie van deze prijzen? En heeft iemand al eerder ervaring met jouwdrookbadkamer.nl gehad?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7VgY9UB_F4LqMZc7SMcbIXNtos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHPHMviZwdOPHT0Y05TFkBJH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zYpPd-O8vbowTXdkX9c29uIl2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwjgQ4uHLtWAz1iLKSAjlIku.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6T59Nisj2IT6si4mPWcYE3qvzvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m7oyicN4JzoaNXDV9ZweNhys.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybCRsXSlyrcoQHZxX63K42AQ45U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2yjdfxsc91dHT9DVLcU74mH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRgYub7C5AEgGxvBAjlMADpdAC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FGny35CMxBia4oxq7FaJyRfY.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:07
Hele klap met geld,maar of het duur is...er moet vrij veel gebeuren denk ik.

Maar wat er ook als antwoord op je post op Reddit werd gezegd; 1 offerte is geen offerte. Dus, prijzen vergelijken.

Live from Denmark

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:06
Ik zie een paar rode vlaggen:

- Ze kunnen meteen beginnen,

- Waarom zou een badkamerwinkel uit Oosterhout graag een klus in Amsterdam willen?

ik zou op zoek gaan naar een aantal lokale aannemers of lokale installatiebedrijven die ook badkamers doen die grotendeels met eigen monteurs werken. De meeste badkamer winkels besteden alles uit aan onder aannemers en voeren weinig regie op de kwaliteit.

HD4Life @ Full-HD

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:40
hansie_k schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:02:
[..] 1 offerte is geen offerte. Dus, prijzen vergelijken.
Dit.

En het verhaal Oosterhout - Amsterdam is ook gek ja.

*sowieso

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:10
Wij hebben de badkamer net laten verbouwen (net een paar dagen klaar) voor een fractie van dit bedrag. Ik zou nog maar eens wat offerte's opvragen en gaan vergelijken.

Mercedes E300e / 8x AEG 455Wp PV / Panasonic Aquarea WH-WXG12ME8 12kW / 3x Marstek Venus E 3.0kWh + Marstek CT002 / Intel i5-13600KF / RTX 3090 / Arch Linux KDE Plasma Wayland

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:24

Sharky

Skamn Dippy!

Wij hebben onlangs onze complete badkamer (vergelijkbare grootte) en toilet beneden eruit laten slopen en een compleet nieuwe badkamer en toilet laten plaatsen. We hebben daarbij niet bespaard op materialen en installatie. Niet extreem luxe, maar zeker niet standaard. Hierbij is alles uitgevoerd door de installateur (slopen, afvoer, plaatsing, materialen, etc). Hiervoor waren wij een kleine 30K kwijt. Vergelijkbaar met jouw offerte zo op het eerste gezicht.

This too shall pass

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:45
Ik heb de laatste paar maanden ook gekeken bij diverse zaken (oosten van het land) en 4 offertes gekregen.

Kleine badkamer 2,15m x 2,15m niet super luxe maar ook niet basic, en kwam gemiddeld ook al op 25K en hier moest wel minder gedaan worden dan bij jouw, dus of het duur is kan ik niet zeggen.

Kijk ook even of je echt wel elektrische vloerverwarming wil, in gebruik is het echt duur.
Bij ons is dit ook allemaal aangeraden door de verkopers want lekker makkelijk leggen.
Indien mogelijk zou ik voor normale vloerverwarming gaan.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:40
Equazor_ schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:32:
Ik heb de laatste paar maanden ook gekeken bij diverse zaken (oosten van het land) en 4 offertes gekregen.

Kleine badkamer 2,15m x 2,15m niet super luxe maar ook niet basic, en kwam gemiddeld ook al op 25K en hier moest wel minder gedaan worden dan bij jouw, dus of het duur is kan ik niet zeggen.

Kijk ook even of je echt wel elektrische vloerverwarming wil, in gebruik is het echt duur.
Bij ons is dit ook allemaal aangeraden door de verkopers want lekker makkelijk leggen.
Indien mogelijk zou ik voor normale vloerverwarming gaan.
Electrisch is wel makkelijker te schakelen zonder dat je de hoofd thermostaat in moet schakelen. Wij hebben in onze badkamer dus NIET gekozen voor electrische verwarming en dat is soms wel onhandig. Wij hebben stadsverwarming en de centrale verwarming slaat pas aan als de thermostaat in de woonkamer het te koud vind. Maar soms is de badkamer al kouder en zou ik die toch los willen verwarmen.

*sowieso

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:23
DonJunior schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:12:
[...]

Vooral omdat er in de offerte niks staat over voorrijkosten en dergelijke. Ik kan mij voorstellen dat je in Amsterdam een paar tientjes per dag aan parkeerkosten kwijt bent.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat ik ook nog mis is een post voor het afvoeren van het afval en de huur van een container.

Maar echt... Je moet meer offertes gaan aanvragen. En kijk ook wat meer je eigen regio.

Voor de rest wat al wordt gezegd hierboven. Dat ze op 2 november al kunnen starten is verdacht... En je offerte ziet er netjes uit, maar is incompleet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Persoonlijk zou ik niet meer dan 20k uit WILLEN geven aan deze 2 onderdelen van mijn woning.

Sowieso meerdere offertes laten opmaken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:08
Hoe kun je 1m2 stucwerk hebben op een verlaagd plafond van 6,5 m2?
Waarom is de elektrische vloerverwarming 3m2 maar de dekvloer 6,5m2?

De onderwerpen zijn breed gespecificeerd. Zoals "tegels". Welke dan? En hoe worden ze geplaatst, strokend, overeengekomen legpatroon of volledig willekeurig? En welke voeg, kit en randprofielen worden gebruikt?

Sommige onderdelen lijken daarom stelposten te zijn die later (veel) hoger kunnen uitvallen. Deze offerte (als er geen andere documenten zijn) is voer voor discussie achteraf (in het voordeel van de aannemer, want je moet terugvallen op wat je in deze documenten éxact bent overeengekomen).

En waarom kunnen ze zó snel starten? Werken ze met eigen mensen?

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:03
Mr. Stom schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:07:
Hoe kun je 1m2 stucwerk hebben op een verlaagd plafond van 6,5 m2?
Waarom is de elektrische vloerverwarming 3m2 maar de dekvloer 6,5m2?

De onderwerpen zijn breed gespecificeerd. Zoals "tegels". Welke dan? En hoe worden ze geplaatst, strokend, overeengekomen legpatroon of volledig willekeurig? En welke voeg, kit en randprofielen worden gebruikt?

Sommige onderdelen lijken daarom stelposten te zijn die later (veel) hoger kunnen uitvallen. Deze offerte (als er geen andere documenten zijn) is voer voor discussie achteraf (in het voordeel van de aannemer, want je moet terugvallen op wat je in deze documenten éxact bent overeengekomen).

En waarom kunnen ze zó snel starten? Werken ze met eigen mensen?
Sowieso mag je eigenlijk geen vloerverwarming in het douchedeel leggen. En ik gok dat ze het onder de sauna ook ff weglaten.

Joejoe!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Davidshadow13 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:09:
- Waarom zou een badkamerwinkel uit Oosterhout graag een klus in Amsterdam willen?
DonJunior schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:12:
offtopic:
Wij hadden vorig jaar een lokale dakdekker een opdracht gegeven aan ons huis, en hij vertelde dat de regio hier ook wel de goudkust genoemd wordt en veel klusbedrijven van ver aantrekt. Nou woon ik niet in Amsterdam maar vanuit Oosterhout zou je het wel dezelfde regio als Amsterdam noemen (reistijd vergelijkbaar in ieder geval).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:14
Davidshadow13 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:09:
Ik zie een paar rode vlaggen:

- Ze kunnen meteen beginnen,

ik zou op zoek gaan naar een aantal lokale aannemers of lokale installatiebedrijven die ook badkamers doen die grotendeels met eigen monteurs werken. De meeste badkamer winkels besteden alles uit aan onder aannemers en voeren weinig regie op de kwaliteit.
Een partij kwam langs en is direct doorgereden omdat er geen parkeerplekken waren :P Ik ben langs Sani4All geweest, daar was ik ook hoopvol op en kwam voor alleen de badkamer en toilet op dezelfde verdieping (zonder toilet boven) volgens mij uit op 27-30K. Andere installateur had pas tijd in April.

Parkeerkosten staat apart in de offerte en dat kan ook nog wel flink oplopen. Direct beginnen vond ik ook apart, heb er wel specifiek naar gevraagd of dat kon dus mogelijk laten ze dat ook weerkaatsen in de prijs. Ik heb ook een sauna die ik later wil plaatsen. Die krachtstroom kost ook gelijk 1.4K. Ook wel erg dure kostenpost. Vloerververwarming kan eruit.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:38
Niemand heeft het hier nog genoemd... maar je woont in een VVE zo te zien. Heb je al toestemming geregeld voor het verwijderen van de muur? Geen toestemming...geen muur verwijderen.

Verder....direct beginnen in de huidige markt = recept voor ellende. Ik pak de popcorn voor het volgende 'mijn badkamer is opgeleverd, het ziet er niet uit, wat moet ik nu doen' topic (waar Tweakers vol mee staat!!!)

[ Voor 38% gewijzigd door Panzer_V op 06-10-2026 11:19 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:53
Nee, wij hebben voor een complete renovatie van badkamer plus toilet en installatie van een additioneel toilet met rioleringsaansluiting ongeveer €9000 betaald exclusief materieelkosten. €43.000 is absurd duud.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27
TrafalgarLaw schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:22:
Nee, wij hebben voor een complete renovatie van badkamer plus toilet en installatie van een additioneel toilet met rioleringsaansluiting ongeveer €9000 betaald exclusief materieelkosten. €43.000 is absurd duud.
9000 is weer extreem de andere kant op. Wij wonen in Utrecht, en onze complete badkamer(tje) renovatie (echt alles eruit van plafond tot vloer, en compleet opnieuw gedaan, met premium spullen en materialen) kwamen we ook wel boven de 30k. Wij hebben niet voor de goedkoopste offertes gekozen omdat daar heel erg veel "disclaimers" omheen zaten en er erg veel aan "risico minimalisatie" werd gedaan

Uiteindelijk gekozen voor een lokale installateur met eigen personeel die voor hun badkamer-gedeelte onderdeel van de Baderie franchise is, en dus alle spullen van de merken die wij graag wilden kon leveren. Vooral dat eigen personeel en "alles onder 1 dak" is echt fijn, geen moeilijk gedoe als er iets anders of opnieuw moet.

In badkamer land is het volgens mij heel erg "goedkoop = duurkoop" als ik alle horror-verhalen om me heen hoor, die zijn serieus niet op 1 hand te tellen. Heb bv al minstens 3x gehoord dat een zwevende wc-pot te laag uitkwam omdat er geen rekening met de verhoging van de vloer werd gehouden, dat soort gekkigheid.

Ik zou dus kijken of je bij een lokake installateur met eigen personeel en veel ervaring kan aankloppen, die idealiter ook onderdeel zijn van een gerommeerde badkamer-franchise zodat je niet met allerhande "eigen merken" zit te eikelen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
Je moet even goed kijken hoe het in elkaar zit, lijkt een best logisch bedrijf wat het sales/projectmanagement doet maar het uitbesteed aan uitvoerende partijen. Tenminste dat ik wat je ziet op de website. In dat geval is het afwegen of je dat prettig vind en lees even de reviews. Sommige zijn helemaal blij sommige niet. Zal ook erg persoonlijk zijn denk ik.

Als je het uitbesteed via een partij die het weer uitbesteed is het goed om in de plan fase extra scherp te zijn. Omdat veranderingen op de werkvloer uiteindelijk dan over 2 schakels gaan en dat kan extra ruis veroorzaken.

• bleiblei
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:56
TrafalgarLaw schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:22:
Dat zegt natuurlijk niets. Wanneer was dat, waar was dat, wat is er gedaan, enz. Wij waren 3 jaar geleden voor 2 toiletten 15k kwijt. Maar was wel incl. Verplaatsen muur, slopen binnenmuur boven, gat boren door dikke betonvloer, leidingen verleggen, stucen, dure tegels enz.

Als we over de bestaande tegels hadden laten tegelen met standaard 30x60 tegels, de wc en wasbak hadden vervangen met standaard basic modelletjes met een bouwmarkt kraantje erop waren we voor 2 wc's 4k kwijt geweest.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
DonJunior schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:36:
[...]

Electrisch is wel makkelijker te schakelen zonder dat je de hoofd thermostaat in moet schakelen. Wij hebben in onze badkamer dus NIET gekozen voor electrische verwarming en dat is soms wel onhandig. Wij hebben stadsverwarming en de centrale verwarming slaat pas aan als de thermostaat in de woonkamer het te koud vind. Maar soms is de badkamer al kouder en zou ik die toch los willen verwarmen.
Dat is op te lossen door de thermostaat aan te passen (zoneregeling). Om daarvoor een electrische vloerverwarming aan te leggen is écht een slecht idee. Je kan ook "foefelen" door even de thermostaat in de woonkamer omhoog te gooien (vloerverwarming in de woonkamer: een halve graad omhoog op de thermostaat geeft je warmte in de badkamer op gewenst moment).

Een electrisch ventilatorkachteltje van 30€ uit de bouwmarkt warmt je badkamer véél sneller op, en is flink zuiniger; want je moet niet een lap beton en tegels opwarmen voor je warmte voelt. Wil je luxueuze stralingswarmte kan je een IR paneel hangen, voor warme voeten leg je een dikke badmat.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:29
Sowieso de reviews checken van het bedrijf, want dit klinkt als snel zakken vullen en inderdaad is het opvallend dat ze direct beschikbaar zijn op zo'n lange afstand.

Ik schrik echt van dit soort bedragen. Wij hebben zonder arbeidskosten onze badkamer van 3x3m en WC beneden 4 jaar geleden gedaan voor 3.5K, inclusief kranen, tegels, badmeubel, noem maar op. En daar zat ook nog leidingwerk bij in de vloeren dat ingekapt moest worden tegen betaling. Ik snap dat het tegenwoordig een stuk duurder is geworden maar tot tienmaal duurder (zeg voor het gemak maar even 6x duurder gezien de arbeidskosten die wij niet hebben gehad). Ik zou echt zoeken naar een betrouwbaar iemand want als je de boot in gaat door te weinig research met een partij die misschien geen of slechte reviews heeft, dan is dit een flinke aanslag op je bankrekening. En als er iets mis is, zullen ze weinig trek hebben om op zo'n afstand even terug te komen voor herstelwerkzaamheden.

[ Voor 29% gewijzigd door blatenja op 06-10-2026 12:29 ]

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:28
Badkamer heb ik voor 15k laten doen all-in en die was nog een slagje groter. Toilet 2k inclusief Geberit materialen etc.

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:27
Wij hebben 3 jaar geleden ook voor rond de 10k onze volledige badkamer laten doen. Inclusief afvoeren van materiaal , leiding doortrekken voor extra toilet verbreden van ruimte. Zal ongetwijfeld nu wat duurder zijn maar zal nooit dat bedrag aantikken , vind het fors.
Was trouwens ook een Amsterdams bedrijf met hele goede recensies als je wilt kan ik het je doorsturen. Kan ze echt aanraden

hoi

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:48
Wij hebben de badkamer vorig jaar in november laten doen (all-in incl. sloop) voor €24.000 en dat is incl. sanitair, tegels, sloop en arbeid via Brugman. Was uiteindelijk inclusief het slopen van een wand en opnieuw opbouwen en nieuw plafond met spotjes.

Aparte offerte gehad voor het toilet op benedenverdieping, dit was €3600 gebudgetteerd.

Als ik zo zie dat je alle plannen uitgewerkt heb incl. tekening, waarom gooi je dit niet op de mail naar enkele aanbieders en vraag je wat hetzelfde kost bij hen? Weinig effort en levert je prima vergelijkingsmateriaal op.

Do more

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:10
Trouwens, ik vind de wijze van betaling ook erg vreemd.. wij hebben gewoon betaald na oplevering.

Mercedes E300e / 8x AEG 455Wp PV / Panasonic Aquarea WH-WXG12ME8 12kW / 3x Marstek Venus E 3.0kWh + Marstek CT002 / Intel i5-13600KF / RTX 3090 / Arch Linux KDE Plasma Wayland

• Michel_v_O
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:34
Panzer_V schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:18:
Niemand heeft het hier nog genoemd... maar je woont in een VVE zo te zien. Heb je al toestemming geregeld voor het verwijderen van de muur? Geen toestemming...geen muur verwijderen.
Zover ik het altijd heb begrepen is de buitenkant (muren, dak, fundering) onderdeel van de VvE.
Een gat naar buiten voor de afzuigkap, dient dus bijvoorbeeld vooraf besproken te worden.
Binnen mag je verbouwen wat je wilt, uiteraard wel rekening houdend met draagmuren, isolatie etc.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Om e.a. even in perspectief te plaatsen: het bedrag wat gevraagd wordt voor die kleine badkamer is ongeveer een modaal jaar salaris netto.

Oftewel: compleet belachelijk.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:03
Ik zie allemaal reacties langskomen van mensen over de prijzen. En ook 'wij hebben vergelijkbaar voor X of Y'.

Vergeet daarbij niet hoe ongelofelijk had alles in prijs is toegenomen afgelopen 5 jaar. Je hebt het dan volgens het CBS al over 25% stijging sinds 2021, puur door inflatie. Die 10k van 5 jaar geleden kost nu 12,5k. Als je 30k nu 5 jaar terugrekent kom je op ±24k uit.

Joejoe!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:33
Maximaal 10% aanbetalen op de dag van de eerste werkzaamheden en de overige 90% pas na oplevering. Hooguit tussentijds materialen afrekenen met zicht op de bon en materialen. Willen ze niet akkoord gaan dan ben je de dans ontsprongen.

Ze willen bijna de helft voordat ze überhaupt beginnen, dan kan je ervan uitgaan dat ze nooit gaan beginnen en anders de eerste week zo weinig uitvoeren tot je een-na-laatste betaling en dan zijn ze weg.

Het is een boeven wereld en zulke betalingen vooraf vragen duiden op problemen in het bedrijf en/of regelrechte oplichting en het snelle handelen al helemaal. Elke fatsoenlijke aannemer zit tot over zijn oren in het werk en geen enkele fatsoenlijke aannemer zal zulke bedragen vooraf eisen. De politie zal je niet helpen want het is een civiele zaak dus weet waar je aan begint.

https://www.bouwgarant.nl/inspiratie-tips/checklist-stappenplan/aannemer-aanbetalen-zo-doe-je-dat
De aanbetaling: wanneer en hoeveel?
Veel aannemers vragen om een aanbetaling voor materiaalkosten. BouwGarant adviseert maximaal 10% van de totale aanneemsom en raadt aan te wachten tot de startdatum nadert. Hiermee voorkom je het risico van bijvoorbeeld een faillissement voor aanvang van de bouw

[ Voor 20% gewijzigd door MrXzombie op 06-10-2026 19:06 ]

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:38
Ik ben 36k kwijt voor all-in badkamer en wc beneden in dezelfde stijl.

Op de badkamer komt een douchecabine en een bad apart, dubbele wasmeubel, verwarmspiegel, badkamermeubel, radiator en hangend toilet tegels tot het plafond en 1 wand kleinere tegels in visgraat, de wc beneden, hangend toilet en tegels hetzelfde als op de badkamer. Beide ruimtes een verlaagd plafond met spotjes.

Bij de offerte zat ook witgoed aansluitingen naar de zolder verleggen, deze zitten nu nog op de badkamer de oude badkamer was van de jaren 80, met nog de leidingen op de muur, dit gaat er ook allemaal uit en alles nieuw, afvoer moet verplaats worden en de wc op de badkamer komt ook op een andere plek.

Het bedrijf wat dit komt doen werkt niet met onderaannemers, het is dan ook niet 1 van de grote jongens, maar een goed aangeschreven bedrijf uit de buurt, dat vond ik ook wel wat waard trouwens, al met al zou het in krap 4 weken allemaal klaar moeten zijn.

Ik heb gewoon een rijtjes huis trouwens.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Meer offertes, meer reviews enzovoort... 43k komt me bekend voor namelijk.
Anders wordt het straks een kopie van: Niet tevreden met afwerking badkamer

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eerst TS maar weer even reageren ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Betaling: 15% bij tekenen, 35% de dag vóór werkzaamheden, 40% bij de start van de tweede werkweek, 10% bij oplevering. Ik wil zelf 10/35/35/20 voorstellen.
Hier zou ik zelf de meeste moeite mee hebben. Zij krijgen waarschijnlijk een betaaltermijn van 30 dagen en jij mag vooruitbetalen. In het geval dat ze niet, geen fatsoenlijk werk, of te laat opleveren ben je alsnog het grootste deel van je geld kwijt.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:24

Sharky

Skamn Dippy!

-DarkShadow- schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:53:
[...]

Hier zou ik zelf de meeste moeite mee hebben. Zij krijgen waarschijnlijk een betaaltermijn van 30 dagen en jij mag vooruitbetalen. In het geval dat ze niet, geen fatsoenlijk werk, of te laat opleveren ben je alsnog het grootste deel van je geld kwijt.
Hier ben ik het mee eens. 10% voor aanvang is niet heel gek, 15% is ook nog wel te doen maar de volgende betaling kan echt pas als ze al over de helft zijn. Je moet absoluut wat leverage hebben mocht het niet naar jullie zin zijn. Vraag anders ook gelijk of ze aangesloten zijn bij een branchevereniging.

This too shall pass

• Maarten Blom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:12
43k is niet normaal.

Nieuwe badkamer plus 2 toiletten incl materiaal +- 12k hier

een goede aannemer is key en maak prijs afspraken. Laat ze langs komen, weet je ook wat je in de kuip krijgt. Een offerte versturen kan ik ook namelijk en er een prijs onder zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Maarten Blom op 06-10-2026 18:12 ]

• TrafalgarLaw
olafmol schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:43:
[...]

9000 is weer extreem de andere kant op. Wij wonen in Utrecht, en onze complete badkamer(tje) renovatie (echt alles eruit van plafond tot vloer, en compleet opnieuw gedaan, met premium spullen en materialen) kwamen we ook wel boven de 30k. Wij hebben niet voor de goedkoopste offertes gekozen omdat daar heel erg veel "disclaimers" omheen zaten en er erg veel aan "risico minimalisatie" werd gedaan

Uiteindelijk gekozen voor een lokale installateur met eigen personeel die voor hun badkamer-gedeelte onderdeel van de Baderie franchise is, en dus alle spullen van de merken die wij graag wilden kon leveren. Vooral dat eigen personeel en "alles onder 1 dak" is echt fijn, geen moeilijk gedoe als er iets anders of opnieuw moet.

In badkamer land is het volgens mij heel erg "goedkoop = duurkoop" als ik alle horror-verhalen om me heen hoor, die zijn serieus niet op 1 hand te tellen. Heb bv al minstens 3x gehoord dat een zwevende wc-pot te laag uitkwam omdat er geen rekening met de verhoging van de vloer werd gehouden, dat soort gekkigheid.

Ik zou dus kijken of je bij een lokake installateur met eigen personeel en veel ervaring kan aankloppen, die idealiter ook onderdeel zijn van een gerommeerde badkamer-franchise zodat je niet met allerhande "eigen merken" zit te eikelen.
Toegegeven het is een kleine badkamer en een kleine WC maar er is wel kwaliteit werk geleverd. We kenden de verbouwer (aannemer?) omdat hij bij de buren ook woonkamers etc had verbouwd dus we konden zijn vakmanschap van tevoren beoordelen. €9000 hoeft niet goedkoop en slecht vakmanschap te zijn, soms geven ZZP’ers die zo nodig personeel huren jou een instaptarief om in de toekomst wat luxere overeenkomsten te kunnen sluiten.

• TrafalgarLaw
Wat is trouwens een rookbadkamer, een badkamer waar je mag roken of een kamer met een rookbad?
Pagina: 1