msi meg itx b650 edge wifi pinheader???

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stanley65
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 04-10 15:49
Mijn vraag
.waarvoor dient de pinheader 11 pins op het moederbord onder het m2 koelblok...

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 11...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Deze header staat niet omschreven in de handleiding en ik kan hierover ook niets vinden op het internet of youtube.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-10 17:12
Ik denk dat je JTPM1 bedoeld?
TPM Module Connector: This connector is for TPM (Trusted Platform Module). Please refer to the TPM security platform manual for more details and usages
pagina 41 van de handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zzpEes5cGuKOqYq_jFa30d4HY4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Vb9TSPVJ1HoygrXOt6znwGwN.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door 99ruud99 op 04-10-2026 10:45 ]

• stanley65
Het zou kunnen, maar ik kan hier niets over vinden in de handleiding van mijn moederbord. De pinindeling klopt in ieder geval wel.

Deze aansluiting wordt dus niet meer gebruikt denk ik.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
@stanley65
Schrijf eerst eens duidelijk op over welk moederbord je het nu precies hebt.
Link naar het artikel in de pricewatch, en zet er desnoods een foto bij.

Wat je nu beschrijft: een B650 ITX moederbord in de MEG lijn van MSI lijkt helemaal niet te bestaan.
Zoals ik kan vinden is het óf een MPG series moederbord, óf helemaal geen ITX formaat moederbord. Tenzij er nog meer fouten in de titel staan natuurlijk, dan kan het nog iets anders zijn.
Nu is het in ieder geval niet duidelijk.

Dat zie je ook in de reactie van @99ruud99
Dat is een plaatje van een full size ATX moederbord, terwijl je het zelf over een ITX bordje lijkt te hebben.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• stanley65
je hebt gelijk mijn moederbord is de MSI MPG B650I EDGE WIFI

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-10 17:12
In de handleiding van dat bord staat inderdaad deze aansluiting niet beschreven.
Is het exact deze pinout? Kan je er een foto van maken?

• stanley65
fotootje maken gaat een beetje moeilijk omdat hij nu draait en ingebouwd zit, maar je kan het zien op dit filmpje YouTube: AFFORDABLE AM5 ITX! - MSI MPG B650I EDGE WIFI - Mini ITX Motherboard - Unboxing & Overview! op 1.51 kan je de aansluiting zien net boven het m2 blok waar edge staat.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
stanley65 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:43:
fotootje maken gaat een beetje moeilijk omdat hij nu draait en ingebouwd zit, maar je kan het zien op dit filmpje YouTube: AFFORDABLE AM5 ITX! - MSI MPG B650I EDGE WIFI - Mini ITX Motherboard - Unboxing & Overview! op 1.51 kan je de aansluiting zien net boven het m2 blok waar edge staat.
Als je even een screenshot maakt rond 1.51. dan heb je een duidelijker topic.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• stanley65
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY5Dc6o_7A7Ga2e5AAyOozS27Fg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JaonfOLgI1Kojp7Aknzzx72E.png?f=user_large net boven de letters edge.

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:46
Even wat minder vage foto's:

https://einfoldtech.com/w...loads/2022/12/DSF2767.jpg
https://einfoldtech.com/w...loads/2022/12/DSF2759.jpg

"JUSB3"? USB? Ken alleen de header niet, 11 pinnen is wel vreemd. USB2 is 4/8/9, USB3 voor zover mij bekend een stuk meer. (rond de 20?)

EDIT: Zat verkeerd te kijken (te laag). Zie geen markeringen bij de daadwerkelijke aansluiting. Wel scherpere foto's, in ieder geval.

[ Voor 22% gewijzigd door XpanD op 04-10-2026 12:20 ]

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
@XpanD : Error: hotlinking to images not allowed..

Maar in dit geval is het alsnog gewoon makkelijker op het mobo hier op de pricewatch te linken..
Daar staan ook al scherpere productfotos bij dan bij die postzegel youtube screenshot..
uitvoering: MSI MPG B650I EDGE WIFI

En voor nog meer details: in de al gelinkte youtube video wordt rond 3:50 de heatsink eraf gehaald.. dan is in ieder geval alles rondom zichtbaar.
Ook dat er dus geen label/tekst bij lijkt te staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ckbVYc5IP0wvBwtz6ohj8I_K7A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3M2m6Rcd1QsDWwgZqyU62bG7.png?f=user_large

In ieder geval: aangezien die connector half onder de factory-aanwezige heatsink zit, lijkt me dat die gewoon niet meer bedoeld is om te gebruiken. Ik zou gokken dat het dan de eerder genoemde TPM header connector is, aangezien deze op het ITX mobo wel ongeveer in dezelfde hoek zit als op het ATX mobo.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT stanley65 :)
stanley65 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:39:
Mijn vraag
.waarvoor dient de pinheader 11 pins op het moederbord onder het m2 koelblok...

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 11...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Deze header staat niet omschreven in de handleiding en ik kan hierover ook niets vinden op het internet of youtube.
Geen vraag is te simpel voor GoT en we verwachten ook geen voorkennis. Wat we wel verwachten is een duidelijke topicstart waarin in ieder geval je vraag helder beschreven staat en de vragen die we in de template stellen helder beantwoord zijn.

Dat is hier niet het geval. Je hebt na drie posts de naam van je moederbord weten te melden, maar nog steeds niet eenduidig aangegeven om welke header het zou gaan. Het is ook niet duidelijk of je de handleiding bekeken hebt en wat daar exact in stond.

Ik zou je willen vragen je topicstart alsnog op orde te brengen.

Tip:
- pak de handleiding van je bord erbij (download het van de website van de fabrikant)
- maak een plaatje van de schematische overzicht van het moederbord waar alle headers op beschreven staan en omcirkel daar de header waar je vragen over hebt.
- die pagina zal als het goed is de naam van de header geven. Zoek vervolgens in de handleiding wat daarover staat. Als dat niet duidelijk is, copy/paste het hier en geef aan wat je niet snapt.

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1