• JEHO73
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-10 18:46
Hallo

Ik woon in een zogenaamd duurzaam huis vollledig electrisch. We hebben een warmte pomp van 8kw. 17 zonnepanelen en volgens de energie leverancier hebben we eind van het jaar een rekening voor 3000kwh. Dus verbruik min de opgewekte energie.

Nu loop ik tegen 2 vraagstukken aan met op het oog een nieuw energie contract en warmte.

Vraag 1 : hoe ga ik stroom besparen?

Vraag 2 : hoe verwarm ik mijn huis zonder de warmtepomp teveel aan te hebben. ( we hebben alleen beneden vloerverwarming en boven (we hebben een vide) word het ik de kinderkamers max 18 graden met de wp op 21 graden.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:41
Gok dat je eens naar de podcast de energienerds kunt luisteren. Daar wordt het e.e.a toegelicht over de (on)mogelijkheden van energie besparen ism warmtepompen. Te denken aan extra verwarmen tijdens zonnige uren (kost minder energie als je overschot hebt). Of een elektrische boiler er apart bij die je als buffervat op temperatuur brengt tijdens zonnige uren.

Aangezien je een vide hebt zou je zelfs kunnen denken aan een plafond ventilator. Die dan de warmte naar beneden duwt. Of je dat wilt is een tweede aangezien ze esthetisch minder mooi zijn en het voelt alsof je in te trek zit. Maar het zorgt er wel voor dat de warmte niet enkel tegen het plafond blijft hangen.

Radiator ventilatoren zouden ook nog kunnen helpen mits je radiatoren hebt.

Gewoon een paar tips. :(:)

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay