[bol.com] IP address is blocked

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Sinds enkele dagen wordt ik geblokkeerd op bol.com. Ik krijg de volgende tekst te zien:

IP address is blocked

Your access to bol has been temporarily blocked due to possible abuse from this IP address.

This may be caused by several factors, including:
  • Use of a VPN: Please turn off your VPN and try accessing the site again.
  • Outdated browser or browser extensions: Make sure you're using the latest version of a browser such as Safari, Chrome, Firefox, or Microsoft Edge. Also, disable any unnecessary plugins.
  • Automated scripts: If you're using a script that collects data automatically from bol.com, please refer to our Developer Guide for more information.
Additionally, the block may be caused by malicious software on your device.
We recommend installing up-to-date antivirus or anti-spyware software and running a full scan of your device.
Geen idee wat er loos is. Ik gebruik geen VPN, de browser is recent (Firefox 152.0.4), browserextensies gebruik ik nauwelijks (alleen Adblocker), en aan automated scripts doe ik niet, tenminste niks wat het internet op gaat. Mijn iPhone en iPad hebben (via Wifi, dus zelfde IP adres) geen probleem.

En malicious software on my device lijkt me ook sterk. Ik draai NixOS 25.11. Iemand tips? Op andere sites heb ik geen problemen.

Alle reacties

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:10
Het zou kunnen zijn dat je onlangs een nieuw IP adres hebt gekregen waarop een ban rust. Kijk even wat je externe IP adres is (whatismyip), en zet je modem een minuutje uit. Soms krijg je dan een ander IP adres van je provider.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
(jarig!)
Je kan het eens proberen met een plugin waarmee je de browser-agent kan faken zodat het voor bol.com lijkt alsof je Windows icm Edge gebruikt, voor veel AI-tooling(aan de security kant van bol.com dus) is een gebruiker die iets anders dan Windows gebruikt maar eng en een eerste red flag…

[ Voor 7% gewijzigd door J-roenn op 29-09-2026 17:50 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
downtime schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:23:
Sinds enkele dagen wordt ik geblokkeerd op bol.com. Ik krijg de volgende tekst te zien:
Oh bekend probleem hier ook.
Dat krijg ik ook regelmatig te zien op willekeurige momenten/apparaten.
Meestal werkt het later wel weer gewoon.
Dat is al weken of langer aan de gang blijkbaar. :?

Ik krijg die melding nu ook op een laptopje terwijl ik dit topic lees:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKS8qUcUbiDmiUDZRomTni8na58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aNrkEIBhOXj2Zh7tByBFIWKr.png?f=fotoalbum_large

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
The_Doman schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:16:
[...]

Dat krijg ik dat ook regelmatig te zien op willekeurige momenten/apparaten.
Meestal werkt het later wel weer gewoon.
Dat is al weken of langer aan de gang blijkbaar. :?
Dat vergat ik inderdaad erbij te zeggen. Ik had het probleem vorige week, toen was het opeens weer in orde, en nu is het weer terug.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik had dit voor het eerst afgelopen week!

Echter:
  • Dit speelde enkel binnen Firefox op mijn W11-computer, zowel in normale als veilige modus
  • Andere browsers op dezelfde computer (!) hadden dit issue niet, te weten Chrome en Edge. Dus terwijl in FF deze melding verscheen had ik op hetzelfde moment op dezelfde computer geen problemen met bol.com in andere browsers.
  • Andere devices in mijn netwerk zoals mijn telefoon hadden dit euvel ook niet
Mijn IP was niet gewijzigd, en een dag later werkte het ook in Firefox weer op mijn W11-computer.

[ Voor 14% gewijzigd door DUX op 29-09-2026 18:25 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
kzin schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:34:
Het zou kunnen zijn dat je onlangs een nieuw IP adres hebt gekregen waarop een ban rust. Kijk even wat je externe IP adres is (whatismyip), en zet je modem een minuutje uit. Soms krijg je dan een ander IP adres van je provider.
Ik heb een vast IP adres. Aan- en uitzetten van het modem zal niet helpen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
J-roenn schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:49:
Je kan het eens proberen met een plugin waarmee je de browser-agent kan faken zodat het voor bol.com lijkt alsof je Windows icm Edge gebruikt, voor veel AI-tooling(aan de security kant van bol.com dus) is een gebruiker die iets anders dan Windows gebruikt maar eng en een eerste red flag…
Dat heb ik nu geprobeerd maar helaas, ze trappen er niet in.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

downtime schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:23:
de browser is recent (Firefox 152.0.4)
Dat is overigens niet recent maar juist diverse versies achter lopend. 157 is al uit. Toch even updaten proberen?

En je gaan voordoen als iets anders dan je bent, dat zal juist rode vlaggen omhoog gooien :P

Al zijn er inderdaad mensen die allergisch doen over alles dat niet Windows 11 en Chrome heet :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

NixOS 25.11 heeft ook een nieuwere versie 26.05. FWIW

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28
Ik gebruik geregeld VPN (bijna altijd) en merk steeds meer en meer dat websites tegen VPN verbindingen gaan werken. Deels snap ik het ook wel maar deels ook niet.

Je wordt op deze manier door de website (geregeld webwinkels) verplicht als je een aankoop wilt gaan doen om zonder VPN (mogelijk minder veilige) verbinding te gaan werken.

Ja het is een keuze maar het is wel de verkeerde kant aan het gaan met hoe er wordt gedwongen (netzoals de Cookie en vpn banners etc bij DPG media).

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Cave_Boy schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:26:
om zonder VPN (mogelijk minder veilige) verbinding te gaan werken.
offtopic:
Nee hoor: als je op je thuisnetwerk een VPN-server opzet die je dan vanaf buiten gebruikt, zit je qua VPN-voor-veiligheid goed. Alleen niet anoniem. (En als je geen enkele NL ISP vertrouwt zal dat des te meer moeten gelden voor de meeste zo niet alle VPN-providers).
Maar hier zou ik dus toch eerst even kijken naar "Outdated browser or browser extensions"

Pagina: 1