Die yamaha heeft 6.1 dus maar één enkele rear back aansluiting. Ik zou toch eerder gaan voor twee aansluitingen voor achter. Dat yamaha er nog eens twee extra front effects bij gooit heb ik noot begrepen (dat is dus die 8.1). Het is zover ik weet geen full range kanaal en alleen bedoeld om het mid van voren extra te benadrukken voor betere lokalisatie. Een verkapte versie van SDDS, alleen heb je nooit zo'n groot scherm als in de bioscoop dus is het hele idee erachter eigenlijk overbodig. Maar daarnaast zal Yamaha wel iets hebben bedacht met hun cinema DSP waardoor ze weer functioneel worden.
Om dan toch met een nuttige tip te komen, kijk ook eens naar de
Denon 3802. Kost 3000,- piek en heeft 7.1, dts-es discrete, enz. Alleen geen THX-EX, daarvoor moet je de 4802 hebben.
Maar met die Yamaha is ook niks mis mee hoor. Het ding ziet er zeker lekker uit en qua prijs/kwaliteit verhouding is Yamaha ook zeker goed bezig. Alleen die 8.1 is misleidend en mijn inziens net een beetje teveel van het goeie.
Om op je vraag terug te komen wat ik van die JVC vind; Tsja, het is een JVC, ik zou er zelf geen lekker gevoel bij hebben. Maar dat ben slechts ik...