jullie mening over deze jvc receiver!

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheFugitive
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2022
http://data3.jvc-europe.com/JvcCons/Products/ProductDetail.asp?ProductID=RX-DP10R&Country=Nld&Lang=Nl

7.1 kanaals! hij is ongeveer 3400,-! hoop geld maar is deze beter dan de sony str-db 940?

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:08

Oceria

I've been in between....

Heb vroeger zelf een jvc dolby prologic receiver gehad. Heeft 5 jaar lang probleemloos gewerkt. JVC klinkt echter wel een beetje scherp. Je zou het niet zeggen, maar het is een merk dat zich altijd op jazz weergave heeft gericht.
Mijn ervaring is dat JVC betrouwbaardere spullen maakt dan Sony, en in ieder geval vroeger een betere klantenservice had dan Sony.
Dus als je van de sound houdt en ECHT niet zonder 7.1 weergave kunt (waar nog geen titels voor zijn; allemaal 5.1 opnames) dan doe je volgens mij geen slechte koop. Volgens Consumentenbond criteria....
Ga je voor een goedklinkende versterker, dan kun je voor dat geld all een hele hoop goede spullen kopen.

Hoe dan ook, als altijd geldt: EERST LUISTEREN VOOR JE KOOPT!!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Anoniem: 247

7.1?

Bedenk je wel dat je gewoon tyfesveel speakers in je kamer moet opstellen.
What's next? 9.1?
Maar waar zijn die xtra 2 speakers dan voor? side rear?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Op zaterdag 22 september 2001 13:55 schreef Paashaas het volgende:
7.1?

Bedenk je wel dat je gewoon tyfesveel speakers in je kamer moet opstellen.
What's next? 9.1?
Maar waar zijn die xtra 2 speakers dan voor? side rear?
9.1? neej, ik wil 11.3 (3 subwoofers roelt)
:)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 11:44

Metten

ik hou het graag simpel

3400 piek voor een JVC?? niet doen! JVC is helemaal geen merk dat zich op kwalitatief goede HiFi richt, kijk op die zelfde site maar bij 'versterkers'. Juist, een versterker en dat is een ouwe prologic versie. De 8012 receiver is ook erg slecht getest in de what hifi. Nu zegt dat niet alles maar zo krijg ik idd een beetje de indruk dat JVC eigenlijk alleen maar in de m*g*p**l thuishoort. Dat deze met 3400 piek daar te duur voor is lijkt me gewoon te komen omdat er teveel toeters en bellen aan zitten.
Voor dat geld zou ik voor een Yamaha DSP-AX2 gaan. Die is zelfs 8.1 en klinkt ongetwijfeld beter dan JVC alleen al omdat Yamaha op het gebied van versterkers _veel_ meer ervaring heeft dan JVC en expert is op het gebied van home cinema.
voor meer info:
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/pdfs/moreinfo/dsp_ax2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 22:09

JT

VETAK y0

Op zondag 23 september 2001 00:28 schreef Metten het volgende:
3400 piek voor een JVC?? niet doen! JVC is helemaal geen merk dat zich op kwalitatief goede HiFi richt, kijk op die zelfde site maar bij 'versterkers'. Juist, een versterker en dat is een ouwe prologic versie. De 8012 receiver is ook erg slecht getest in de what hifi. Nu zegt dat niet alles maar zo krijg ik idd een beetje de indruk dat JVC eigenlijk alleen maar in de m*g*p**l thuishoort. Dat deze met 3400 piek daar te duur voor is lijkt me gewoon te komen omdat er teveel toeters en bellen aan zitten.
Voor dat geld zou ik voor een Yamaha DSP-AX2 gaan. Die is zelfs 8.1 en klinkt ongetwijfeld beter dan JVC alleen al omdat Yamaha op het gebied van versterkers _veel_ meer ervaring heeft dan JVC en expert is op het gebied van home cinema.
voor meer info:
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/pdfs/moreinfo/dsp_ax2.pdf
You took the words right out of my mouth :D

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

Mijn ervaring met jvc is erg goed ook met dolby versterkers

ik heb hier de instap model van hun de
rx-5000r kost 600piek zonder dts decoder

Het geluid blijft haar zuiver ook op hogere vermogen
en ja ik heb ook de jamaha en marants geluisterd en die zijn ook erg goed maar op concert gebied redden ze het niet
In de jvc dolby versterkers zit 3d phonic een audio chip voor het nabootsen van een concert zaal.
In de top versterker van jvc zit dus dolby digital,dts en 3d phonic (er zit patent op die chip)

Dus als je meer dan alleen dan naar films kijk maar ook muziek luisterd is dat zeker een geen goede versterker

Maar ik zeg ook altijd goede speakers maken of breken de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 23 september 2001 01:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
Het geluid blijft haar zuiver ook op hogere vermogen
en ja ik heb ook de jamaha en marants geluisterd en die zijn ook erg goed maar op concert gebied redden ze het niet
Explain pls ? En welke modellen van Yamaha en Marantz heb jij dan gehoord ?
In de jvc dolby versterkers zit 3d phonic een audio chip voor het nabootsen van een concert zaal.
Hebben al die versterkers. Maar ik wil mijn geluid zoals het hoort en niet met een of andere vage echo er achteraan.
In de top versterker van jvc zit dus dolby digital,dts en 3d phonic (er zit patent op die chip)
Dat er een patent op zit, zegt niks.
Dus als je meer dan alleen dan naar films kijk maar ook muziek luisterd is dat zeker een geen goede versterker
Kep juist Yamaha genomen omdat die beter klonk op stereo gebied dan de rest.
Maar ik zeg ook altijd goede speakers maken of breken de versterker.
Je hebt helemaal gelijk daarin :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

7.1 roeleert!!!!!! Das die nieuwe THX techniek die Lucas Arts toepast (schijnt nog beter te klinken dan DTS :9~ ). Ik kan bijna niet w8en tot ik er ook een heb.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFugitive
7.1? waar komen die 7 speakers dan? ik ken alleen 5.1 dus iemand die mij uit kan leggen hoe de speaker setup er dan uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 23 september 2001 12:18 schreef TheFugitive het volgende:
7.1? waar komen die 7 speakers dan? ik ken alleen 5.1 dus iemand die mij uit kan leggen hoe de speaker setup er dan uitziet?
Je hebt dan 4 rear speakers. Ziet er zo uit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
-----------------------------
| x   [t]x[v]    x  |
|                  |
|                  | 
|                  |
|                  | 
|                  | 
|x     [bank]       x|
|                  |
|  x               x  |
-----------------------------

x = een speaker

Je hebt dus front, center, side rear en back rear.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44
Die yamaha heeft 6.1 dus maar één enkele rear back aansluiting. Ik zou toch eerder gaan voor twee aansluitingen voor achter. Dat yamaha er nog eens twee extra front effects bij gooit heb ik noot begrepen (dat is dus die 8.1). Het is zover ik weet geen full range kanaal en alleen bedoeld om het mid van voren extra te benadrukken voor betere lokalisatie. Een verkapte versie van SDDS, alleen heb je nooit zo'n groot scherm als in de bioscoop dus is het hele idee erachter eigenlijk overbodig. Maar daarnaast zal Yamaha wel iets hebben bedacht met hun cinema DSP waardoor ze weer functioneel worden.

Om dan toch met een nuttige tip te komen, kijk ook eens naar de Denon 3802. Kost 3000,- piek en heeft 7.1, dts-es discrete, enz. Alleen geen THX-EX, daarvoor moet je de 4802 hebben.

Maar met die Yamaha is ook niks mis mee hoor. Het ding ziet er zeker lekker uit en qua prijs/kwaliteit verhouding is Yamaha ook zeker goed bezig. Alleen die 8.1 is misleidend en mijn inziens net een beetje teveel van het goeie.

Om op je vraag terug te komen wat ik van die JVC vind; Tsja, het is een JVC, ik zou er zelf geen lekker gevoel bij hebben. Maar dat ben slechts ik...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ja, dit wordt weer zo'n eindeloos getouwtrek tussen voor- en tegenstanders, maar in dit geval raadt ik de topicstarter toch echt aan om voor datzelfde geld iets anders te kopen dan JVC. Ik spreek wel min of meer uit ervaring, mag ik zeggen (iets van een jaar een JVC Dolby Pro-logic receiver thuisgehad op onderstaande boxen (misschien ook wel iets te zwaar voor die receiver)) en persoonlijk vind ik JVC helemaal :r!

Het geluid komt er gewoon niet uit zoals het hoort vind ik, en dan bedoel ik eigenlijk alles, hoge tonen, midden, maar vooral ook laaaaaaaaaaag(totaal afwezig).

Over dat 7.1 kan ik niks zeggen, heb ik nog nooit gehoord, alleen over gelezen en dat kan je eventueel zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFugitive
ik wil graag de sony str-db 940 als dat ook een goeie optie is voor 1500,- doe ik dat maar iedereen raad bijna die sony af ..het is zo dat het mooi moet klinken maar ook weer niet supermooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aan jt
ik heb hier de jamo cornet 195 serrie
en ik weet niet welkek marants en yamaha ik geluisterd heb bij correct in rotterdam
wat ik wel weet is dat deze jvc versterker beter is
mijn broer heeft een yamaha versterker met jbl 5.1 set er op en dat klinkt voor geen meter
komt waarscheinlijk door die kleine cubes speakerstjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 11:44

Metten

ik hou het graag simpel

TheFugitive: De Sony is een prima receiver, maar je zou misschien ook eens naar de Yamaha RX-V620 moeten kijken. Wat goedkoper en zeker zo goed. En beter in stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 23 september 2001 16:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
aan jt
ik heb hier de jamo cornet 195 serrie
en ik weet niet welkek marants en yamaha ik geluisterd heb bij correct in rotterdam
wat ik wel weet is dat deze jvc versterker beter is
Dat jij dat VIND. Dat is puur subjectief. Ik ken maar weinig, eigenlijk ben je zelfs de eerste, die JVC beter vind dan Yamaha.
mijn broer heeft een yamaha versterker met jbl 5.1 set er op en dat klinkt voor geen meter
komt waarscheinlijk door die kleine cubes speakerstjes
Pleur je eigen speakers er is op en beluister het dan is. Welke Yamaha is het ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat moet ik even vragen welke versterker het is
en ik kan moelijk mijn pilaren mee nemen naar mijn broer toe (ze zijn van echte hout gemaakt en gelakt)

maar jbl speakers zijn ook erg goede kwalietijd?

en yamaha moet gewoon goede kwalietijd zijn
en iedereen heeft een anderen gehoor kwa geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30054

hello...Ook ik heb zitten kijken tussen de sony 940...JVC 8012 en de Yamaha rx-v620.
Nou de sony is erg schel...en klipt op hoger vermogen(en heb toen weinig vrienden gemaakt bij Correct hahaha),
de JVC tja is leuk...maar kan beter....
en toen de Yamaha rx-v 620...wow...stereo perfect...hoog vermogen tja klikt nog steeds goed....op audio pro speaker's...heb ik zelf ook, front stage 66,center stage 47,surround stage 44, sub b-135 moet nog komen.
en ben toen naar media markt geweest en heb de Yamaha rx-v800 meegenomen voor 1550,- klikt het zelfde maar meer vermogen.
dit is echt een aanrader(rx-v620,800)
7.1 8.1 is leuk maar op dit moment heb je er weinig aan...en als je wat er aan hebt zijn ze goedkoper.....

P.S. heeft iemand ervaring met audio pro speaker's????
je komt ze zelden tegen vandaar m'n vraag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 24 september 2001 00:00 schreef suijkerbuijk het volgende:
dat moet ik even vragen welke versterker het is
en ik kan moelijk mijn pilaren mee nemen naar mijn broer toe (ze zijn van echte hout gemaakt en gelakt)
Jammer, want ik vind dat je op deze manier moelijk kan zeggen dat Yamaha slechter is...Als ik op Yamaha B*s* aansluit, dan klinkt het nog slechter dan supertech :D
maar jbl speakers zijn ook erg goede kwalietijd?
Nee, lang niet alle modellen. Maar ze hebben wel een hoop goede. Heeft hij die zwarte hele kleine dingetjes met een vierkante sub ? Zo ja : logisch dat het kut klinkt, das een klote set.
en yamaha moet gewoon goede kwalietijd zijn
en iedereen heeft een anderen gehoor kwa geluid
You're right :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1