Vraag

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:34
Ik ben aan het kijken naar een ook plugin model en heb momenteel mijn ogen laten vallen op de Zendure SolarFlow 2400 AC of plus model. Voor een 5kwh is het verschil in beide zo een 300-400 euro.

Het doel is om zonnestroom opgewekt met 11 panelen (4400 watt, zuiden gericht) op te slaan en in de avond en in de bewolkte momenten te gebruiken. Aansturing wil ik volledig via home assistant doen.

Mensen hier ervaring met Zendura en dan met name de Zendure SolarFlow 2400 AC (+)? Is deze lokaal goed te koppelen en aan te sturen via home assistant en is de plus de meerwaarde van 400 euro waard? Ik zie eigenlijk alleen een meerwaarde is dat die net wat kleiner en lichter is dan het oude model.

Graag jullie ervaring en advies.

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je dit topic al gelezen?
Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren

Marstek venus E v3 koppel je ook heel gemakkelijk aan HA

[ Voor 24% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-09-2026 11:03 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• sjors86
Nee dat had ik nog niet gelezen en daarbij valt de 2400 ac voor mij direct af. Ik lees daarin dat men een aanbod kreeg voor de 2400 ac+ als vervanging. Ik vind even niet zo snel of die deze problemen niet ook kent. Jij zegt daarnaast de Marstek venus E v3, die was ik ook tegengekomen. Maar de zendura adverteerdere met een extra automatisch blussysteem bij oververhitting. Al is dat misschien schijnveiligheid en overbodig.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb 3 marsteks venus E staan en die hebben in ieder geval geen blussysteem of verwarmingselement. Maar integreren voortreffelijk in HA via modbus en HBC

Vanmiddag wordt hier een voltdeer SR5000 Pro afgeleverd van de ibood aktie van 1 week geleden.
Die heeft wel een blussysteem en verwarmingselement.
Eens kijken of ik die via HA aangestuurd krijg (en het liefst in HBC, maar dat is nog ff wat uitprobren voordat het definitief werkt/niet werkt).
Modbus is daar nog een groot vraagteken, maar via deze wel te integreren.

Persoonlijk zou ik weg blijven van de "stapeldozen" met geintegreerd koppelstuk.
Bij Venus A zijn ook al verbrande connectoren gemeld. Ook een stapeldoos.

[ Voor 8% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-09-2026 11:46 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:50

m-vw

Dus?

De plus heeft het connector probleem niet.

• sjors86
Zouden jullie een batterij zonder blussysteem op de zolder zetten? Anders is de Marstek venus E v3 ook wel een optie.
Pagina: 1