Nieuwe Tweakers thema en V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 19:35
Beste medetweakers,

Na jarenlang spullen te hebben aangeboden en te hebben verkocht aan mede tweakers voor o.a. IT hardware en veel mensen te hebben doorverwezen naar Tweakers voor een betere aankoop ervaring in vergelijking met Marktplaats moet ik toch even iets kwijt over de recente situatie.

Dit nieuwe thema drukt V&A compleet weg, ik vind het zelf niet alleen verwarrend maar ik zie het telkens opnieuw als ik mensen de tip geef of doorstuur naar Tweakers verward komen ze niet eens meer bij de V&A. Het lijkt wel alsof de doelstelling is om de V&A volledig naar de verre achtergrond te duwen en dood te laten bloeden.

Ik verkoop eigenlijk nauwelijks nog op Tweakers de reden is omdat het platform kapot gebloed is. De cijfers liegen niet als ik met veel grotere verkopers spreek die zo'n 100m2 aan IT hardware hebben staan zeggen hetzelfde.

Het is jammer dat dit nieuwe thema het er niet makkelijker op maakt voor zelfs een behoorlijk technisch persoon.

Uiteindelijk zal dit de "final nail in the coffin" zijn voor Tweakers V&A vrees ik.

Ben erg benieuwd naar hoe jullie dit ervaren.

Met vriendelijke groet,

r_Alloc

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:20

Fanta

FordPerformance™️

Zo erg is het nu ook weer niet. Als je vanuit de Pricewatch het 2e hands aanbod van een product wilt doorzoeken werkt dat nu inderdaad niet optimaal, maar het V&A gedeelte waar je komt als je in de header op Vraag & Aanbod klikt, is gewoon prima overzichtelijk en toegankelijk.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

Wom

Er staat bovenin toch nog steeds een link naar V&A? Dat is toch niet veranderd tov. vroeger?
Zelf heb ik nog steeds moeite met de nieuwe manier van zoeken. Ik verwacht bij V&A gewoon een centrale duidelijke zoekmogelijkheid. Inmiddels wel gewend aan de nieuwe context afhankelijke zoekoptie, maar het blijft wat onhandig voelen.

Ben benieuwd waar je verder tegen aanloopt?

• r_AllocStarByte
Fanta schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:57:
Zo erg is het nu ook weer niet. Als je vanuit de Pricewatch het 2e hands aanbod van een product wilt doorzoeken werkt dat nu inderdaad niet optimaal, maar het V&A gedeelte waar je komt als je in de header op Vraag & Aanbod klikt, is gewoon prima overzichtelijk en toegankelijk.
Het is zeker eergals twee technische gebruikers al "verdwalen" dan is je UI flow niet helemaal in orde..

• r_AllocStarByte
Wom schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:57:
Er staat bovenin toch nog steeds een link naar V&A? Dat is toch niet veranderd tov. vroeger?
Zelf heb ik nog steeds moeite met de nieuwe manier van zoeken. Ik verwacht bij V&A gewoon een centrale duidelijke zoekmogelijkheid. Inmiddels wel gewend aan de nieuwe context afhankelijke zoekoptie, maar het blijft wat onhandig voelen.

Ben benieuwd waar je verder tegen aanloopt?
De verandering tov vroeger is dat het nu veel onlogischer in elkaar zit. Je drukt op V&A je verwacht dat er een zoekbalk zichtbaar wordt, nee. Je moet op het vergrootglasje klikken etc.. Daarnaast zie ik op het werk een gebruiker die technisch aangelegd is met computers compleet verdwalen. Fair hij kent de website niet. Maar zoals Steve jobs ooit zei... "Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works". Deze is heel erg op zijn plaats hier.

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 19:54
"De cijfers liegen niet, ik sprak ook met een paar anderen die hetzelfde vonden".

Ondertussen wordt V&A anders nog altijd gewoon gebruikt. Om je ongenoegen voor iets te uiten is prima, maar je hoeft niet te doen alsof dat een nagel in de doodskist is puur om mensen maar te laten luisteren.

• r_AllocStarByte
stuiterveer schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:52:
"De cijfers liegen niet, ik sprak ook met een paar anderen die hetzelfde vonden".

Ondertussen wordt V&A anders nog altijd gewoon gebruikt. Om je ongenoegen voor iets te uiten is prima, maar je hoeft niet te doen alsof dat een nagel in de doodskist is puur om mensen maar te laten luisteren.
Ten eerste is niemand verplicht te luisteren of te reageren. Ten tweede uit ik gewoon mijn mening. We leven in Nederland en hebben nog vrijheid van meningsuiting.

Deze reactie is dus gebakken lucht, zeker zonder tegenargument 8)7 Alleen Tweakers zelf heeft de echte cijfers, maar het is geen hogere wiskunde om te zien dat de V&A flink is gekelderd, qua advertenties en actieve gebruikers.
edit:
Wat ik met cijfers bedoel, is kleine KvK die eerder veel verkocht via V&A. Dit is echt geen hogere wiskunde ...

[ Voor 7% gewijzigd door r_AllocStarByte op 17-09-2026 13:29 . Reden: Typo ]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 13:35

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Voor wat betreft je klacht specifiek over het zoeken icoontje aanklikken: hier had ik ook eerst "moeite" mee maar feitelijk is er geen extra handeling bij gekomen. Namelijk het aanklikken van het zoekveld om daar te typen. Zodra je op het zoekicoon klikt is de zoekbalk meteen actief en kan je typen.

Verder: ik denk niet dat dit sub-forum de beste plek is voor jou klachten V&A Feedback Beleid

Mogelijk kan je iets meer inhoudelijke reacties krijgen in een ander sub-forum.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is niet specifiek gerelateerd aan V&A, maar aan de opzet van de site. Ik verplaats het topic daarom naar MF

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 19:54
r_AllocStarByte schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:26:
Ten tweede uit ik gewoon mijn mening. We leven in Nederland en hebben nog vrijheid van meningsuiting.
Wanneer je claimt "de cijfers liegen niet", dan is dat meer dan een simpele mening. Maar goed, ook ik uit gewoon m'n mening, dus wat is het probleem met mijn reactie?
Alleen Tweakers zelf heeft de echte cijfers, maar het is geen hogere wiskunde om te zien dat de V&A flink is gekelderd, qua advertenties en actieve gebruikers.
Als Tweakers zelf de daadwerkelijke cijfers heeft vind ik het nog altijd een vrij stugge claim om te zeggen dat de cijfers er niet om liegen wanneer je hier zelf ook gewoon geen inzage in hebt.

En hey, wie weet heb je gelijk. Alleen weten we (zowel jij, als ik, als een ieder ander die niet bij Tweakers zelf werkt) dat dus niet en ben je op dit moment puur grote claims aan het maken om je zin door te drijven.

• r_AllocStarByte
stuiterveer schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:45:
[...]

Wanneer je claimt "de cijfers liegen niet", dan is dat meer dan een simpele mening. Maar goed, ook ik uit gewoon m'n mening, dus wat is het probleem met mijn reactie?

[...]

Als Tweakers zelf de daadwerkelijke cijfers heeft vind ik het nog altijd een vrij stugge claim om te zeggen dat de cijfers er niet om liegen wanneer je hier zelf ook gewoon geen inzage in hebt.

En hey, wie weet heb je gelijk. Alleen weten we (zowel jij, als ik, als een ieder ander die niet bij Tweakers zelf werkt) dat dus niet en ben je op dit moment puur grote claims aan het maken om je zin door te drijven.
dus wat is het probleem met mijn reactie?
Dat je eerst met onzin komt zoals “is puur om mensen maar te laten luisteren”. Niemand hoeft überhaupt naar mij te luisteren. Stop eens met dit soort onzin erbij te verzinnen en reageer gewoon op wat er daadwerkelijk gezegd wordt.
Hey, even een vraagje: heb je eigenlijk wel goed gelezen wat ik schreef? Begrijpend lezen is soms lastig, dat weet ik. Maar volgens mij reageer je nu vooral op iets wat je zelf hebt ingevuld ;)

Ik heb het over cijfers die dusdanig van elkaar verschillen dat je daar niet eens een uitgebreide berekening op hoeft los te laten om het verschil te zien.

En daarbij nog een toevoeging: het ging specifiek over de cijfers van een externe partij die voornamelijk via Tweakers verkocht. Ja hoor, ook die mensen hebben gewoon een boekhouding en hebben dus inzicht in hun eigen cijfers. Dat staat volledig los van de daadwerkelijke cijfers van het Tweakers-platform zelf.

Tuurlijk heb ik geen inzage in de cijfers van Tweakers. Dat lijkt me nogal logisch. Ik heb het daar dan ook helemaal niet over?
En hey, wie weet heb je gelijk. Alleen weten we (zowel jij, als ik, als een ieder ander die niet bij Tweakers zelf werkt)
Ik hoef helemaal geen gelijk te krijgen dat ten eerste en ten tweede als het het oneens ermee bent kun je dat ook gewoon schrijven in plaats van de anders aan te vallen met een berg bs. Dat voegt namelijk helemaal niets toe aan de discussie.
dat dus niet en ben je op dit moment puur grote claims aan het maken om je zin door te drijven.
Dat is nou precies het soort toevoeging waar ik op doel. Je kunt prima aangeven dat je het niet eens bent met mijn conclusie, maar “je bent grote claims aan het maken om je zin door te drijven” is een aanname over mijn intentie en voegt naar mijn idee weinig toe aan de inhoudelijke discussie. Reageer liever gewoon op wat ik daadwerkelijk schrijf.

Ik vind het eerlijk gezegd een wat onnodige manier van reageren. En “puur” komt inmiddels wel een paar keer terug. Nog even en het wordt vanzelf een inhoudelijk argument.

@Microkid Sluit het hele feestje maar af en gooi het direct de prullenbak in. Alvast bedankt.

Jammer dat de meeste energie uiteindelijk is opgegaan aan randdiscussies en onzin. Dat is voor mij ook de reden om hier geen verdere voortzetting meer van te willen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gezien het jammer genoeg niet mogelijk blijkt om vriendelijk te reageren doe ik dit topic dicht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.