V&A Feedback BeleidIn VA gelden de algemene voorwaarden en het algemeen beleid. Daarnaast vind je hier enkele extra regels specifiek voor V&A Feedback.Wat hoort in V&A Feedback?In VA kan je vragen kwijt over alles wat met onze Vraag & Aanbod te maken heeft. Vragen zoals over het verzenden van pakketjes, aanpassen van een ontvangen of gegeven gebruikersbeoordeling, of discussieren over oplichting en gevolgen.Ik vermoed dat ik opgelicht ben, mag ik dat hier melden?Internet oplichting is helaas niet te voorkomen. Vermoed je dat je opgelicht bent, neem dan contact op met de admins. Zij kunnen een klein onderzoek instellen en kijken of er iets aan de hand is. Ga dus niet zelfstandig een "schandpaaltopic" openen en je gal spuien over een vermoedelijke oplichter, compleet met NAW gegevens. Schade is snel toegebracht en kan iemands reputatie beschadigen.Hé, ik heb een modbreak of slotje gekregen en ik deed helemaal niets!Een ingreep door een moderator heeft altijd een reden. Als het goed is zal je in de modbreak, mail of sluitpost kunnen lezen wat er aan de hand is. Als je dat toch niet duidelijk is, of je bent het er niet mee eens, dan kun je bij die moderator om duidelijkheid vragen. Hier kun je daar meer over lezen.Let er wel op dat de moderators in VA de mogelijkheid hebben om naar eigen inzicht in te grijpen. Heb je twijfels of je iets kunt plaatsen, vraag het dan van tevoren aan een VA-moderator. Ik wil wat melden over Marktplaats, Ebay, een webshop, garantie e.d.Dit forum gaat specifiek over Tweakers Vraag&Aanbod. Discussies over externe verkoopsites horen hier niet thuis en kunnen in Algemene Zaken (AZ) gevoerd worden. Indien het gaat over een internet aankoop bij een webwinkel of particulier, kan je ook in het Shopping Forum (SF) terecht.Discussieer constructiefDiscussies kunnen makkelijk ontsporen, probeer dat te voorkomen. Hier enkele tips om een discussie prettig te houden. Blijf on-topic in discussies, start eventueel een nieuw topic over een ander onderwerp. Schrijf coherente posts in plaats van een quote in dertig stukken te knippen en per zin te reageren. Ruk zinnen niet uit de context, probeer te begrijpen wat de schrijver ermee wil zeggen. Ga bij ambiguïteit in een post niet van het ergste geval uit. Herhaal argumenten niet tot in den treure. Laat een topic rusten als je alles gezegd hebt dat je wilt zeggen, het laatste woord hebben is niet belangrijk en lukt waarschijnlijk toch niet. Post geen kale links naar een extern document of video; maak een samenvattinkje van de argumenten en conclusies daarin.Welke informatie mag ik hier delen?Plaatsen van NAW gegevens, incl bankrekeningnummer is niet toegestaan ivm privacy. Indien de moderators hier reden toe zien kan hier in overleg van afgeweken worden.Leuk dat beleid maar ik mis toch wat?Omdat dit beleidsstuk wat kort is gehouden kan het zijn dat iets je nog niet helemaal duidelijk is. Neem in dat geval contact op met een van de VA-crewleden. Dat kan via mail, DM of door je vraag in het forum te stellen.En wie houdt VA dan in de gaten?Het dagelijks onderhoud wordt gepleegd door onderstaande crewleden en zijn aanspreekbaar voor vragen of opmerkingen. |