Ik ben even aan het onderzoeken of ik zelf vloerverwarming kan gaan aanleggen tijdens onze verbouwing. Inmiddels is er gestart met de bouw van onze uitbouw waardoor onze benedenverdieping straks 65m2 is (inclusief hal). Daarin willen we graag vloerverwarming aanbrengen. Op dit moment liggen er plavuizen met een cementdekvloer van slechts 2cm, in eerste instantie dachten we aan infrezen van de vloerverwarming maar daarvoor is de dekvloer te dun (hoorden we van diverse bedrijven die vloerverwarming infrezen).
Toen was mijn gedachte; plavuizen + cementdekvloer verwijderen en op de betonvloer vloerverwarming aanleggen met bijvoorbeeld noppenplaat. Maar daar heb ik een paar vragen over;
1. Waarmee vul ik de noppenplaten met vloerverwarming op voor het leggen van de vloer?
(PVC vloer, de vloerenleverancier gaat egaliseren en leggen).
2. Welke diameter leiding moet ik leggen vanaf mijn CV ketel naar de verdeler.
(die ondersteund wordt door een Quatt V2, en in de toekomst wellicht volledig elektrisch).
3. iemand ervaring met het zelf aanleggen van vloerverwarming met een pakket incl. legplan van bijvoorbeeld Housewarming.nl?
Toen was mijn gedachte; plavuizen + cementdekvloer verwijderen en op de betonvloer vloerverwarming aanleggen met bijvoorbeeld noppenplaat. Maar daar heb ik een paar vragen over;
1. Waarmee vul ik de noppenplaten met vloerverwarming op voor het leggen van de vloer?
(PVC vloer, de vloerenleverancier gaat egaliseren en leggen).
2. Welke diameter leiding moet ik leggen vanaf mijn CV ketel naar de verdeler.
(die ondersteund wordt door een Quatt V2, en in de toekomst wellicht volledig elektrisch).
3. iemand ervaring met het zelf aanleggen van vloerverwarming met een pakket incl. legplan van bijvoorbeeld Housewarming.nl?
:strip_exif()/f/image/0NxDYfyHXaIUPjw2RifQQivN.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/6W22QXCYuNqVlPCLx2FhVErW.jpg?f=fotoalbum_medium)