Steam Streaming werkt niet op SteamOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:21
Ik krijg Streaming niet werkend nog. Ik heb een 5600X met een RX7600 maar streaming werkt gewoon niet. Steam crasht op de host of ik heb alleen audio en af en toe een screenshot. Ik heb ook Decky erop staan en de Sunshine Plugin geprobeerd maar daarin start Sunshine ook niet. Iemand dezelfde ervaring? is niet heel belangrijk maar wel vreemd.

Alle reacties

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Tadango schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:28:
Ik krijg Streaming niet werkend nog. Ik heb een 5600X met een RX7600 maar streaming werkt gewoon niet. Steam crasht op de host of ik heb alleen audio en af en toe een screenshot. Ik heb ook Decky erop staan en de Sunshine Plugin geprobeerd maar daarin start Sunshine ook niet. Iemand dezelfde ervaring? is niet heel belangrijk maar wel vreemd.
Ik heb alleen de steam controller en probeer via steamlink de boel op een chromecast 4k te draaien. Bij mij hielp het om de HVEC uit te zetten, toen ging ik van een 'harde reboot' naar iets dat er in ieder geval uitziet als een stream (om dit uit te zetten: binnen steamlink, voordat je de device selecteert kan je rechtsboven tandwieltje, ver naar beneden scrollen). er zijn daar 3 opties die onder elkaar staan, ik heb 't nu op enabled/disabled/disabled staan en dat lijkt 't beste (werkende) resultaat te geven (5800x3d + 5070), maar streaming is duidelijk nog niet feilloos...

(even los van de oplossing die je kiest, 't probleem zat bij mij in de gebruikte codec, mogelijk heb jij er iets aan)

[ Voor 5% gewijzigd door dyrc op 14-09-2026 08:42 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48

The Zep Man

🏴‍☠️

Tadango schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:28:
Ik krijg Streaming niet werkend nog. Ik heb een 5600X met een RX7600 maar streaming werkt gewoon niet.
Cruciale informatie die mist:
Wat draait de host voor OS?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:20
@Tadango & @dyrc

Ik heb ook sinds vrijdag de steam controller.
Vind hem wel heel fijn, zeker die mousepads zijn ideaal als je met een PC werkt die in een andere ruimte staat.

Ik had met mijn X-Box controller al wat geprobeerd met op de bank gamen.
Via steam link of moonlight/sunshine krijg ik gewoon geen goede stream op gang.
Ik hou dan gewoon dat er een merkbare vertraging is, of dat de framerate inzakt.

Mijn oplossing is uiteindelijk dat ik een HDMI kabel van 15 meter getrokken heb van mijn PC naar mijn TV beneden.
Ik switch met behulp van een .bat bestandje tussen de monitor boven, en de tv beneden.
Ook de audio word dan geswitcht.

Het is even werk, maar dan heb je wel de allerbeste beeldkwaliteit die je kan krijgen.

EDIT: Ik heb Windows 11pro, ten tijde van mijn post was het niet duidelijk dat Tadango SteamOS draait.

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 14-09-2026 16:09 ]

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48

The Zep Man

🏴‍☠️

M.b.t. streaming, opnieuw cruciale informatie die vaak mist bij ervaringen/vergelijkingen:

Hoe zijn de host en client (Steam Machine of anders) aangesloten? Bedraad? Draadloos?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Tadango
The Zep Man schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:46:
[...]

Cruciale informatie die mist:
Wat draait de host voor OS?
SteamOS.

HVEC aanzetten maakt niets uit helaas. De reboot is bij spel x, geen of nauwelijks beeld bij spel y.

En voor de duidelijkheid: Ik wil van de DIY Steam Machine naar iets anders streamen, zoals mijn SteamDeck of een Laptop.

[ Voor 18% gewijzigd door Tadango op 14-09-2026 08:56 ]

• Tadango
The Zep Man schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:53:
M.b.t. streaming, opnieuw cruciale informatie die vaak mist bij ervaringen/vergelijkingen:

Hoe zijn de host en client (Steam Machine of anders) aangesloten? Bedraad? Draadloos?
Verbinding is het probleem niet, werkte met Windows en Apollo 100% perfect altijd. Host heeft Ethernet, clients een sterke Wifi.
edit:
Blijkt een issue te zijn met de laatste Sunshine release, dus daarom werkt dit niet. Steam Streaming zou je verwachten moet werken maar blijft een ramp.

[ Voor 17% gewijzigd door Tadango op 14-09-2026 13:16 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 12:37

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Omdat het niet met de Steam Machine te maken heeft maar met Streaming die niet op SteamOS werkt, de berichten losgekoppeld en verplaatst naar een nieuw topic.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Tadango
Linksquest schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:01:
[mbr]Omdat het niet met de Steam Machine te maken heeft maar met Streaming die niet op SteamOS werkt, de berichten losgekoppeld en verplaatst naar een nieuw topic.[/mbr]
Geldt dat ook voor alle andere posts over DIY Steam Machines?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 12:37

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Tadango schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:23:
[...]

Geldt dat ook voor alle andere posts over DIY Steam Machines?
Als je graag een eigen Steam Machine wilt bouwen, dus een eigen PC waar Steam OS op draait, daar heeft iemand al een topic voor geopend: SteamOS op PC ervaringen. Hij is misschien niet zo uitgebreid, maar je mag ook altijd zelf een topic openen met bijvoorbeeld de titel, bouw zelf een Steam Machine, je bent tenslotte op Tweakers, dus dat kan en mag gewoon.

Ik had voor nu je vraag omdat het niet om de Steam Machine ging maar specifiek om een probleem met SteamOS, hem opgesplits, omdat het niks met de Steam Machine zelf te maken had, en zodat je vraag beter beantwoord kon worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Linksquest op 15-09-2026 09:31 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1