Wij hebben een badkamer waarbij er een mechanische ventilator aanwezig is, die aan en uit gaat door middel van een schakelaar (geen timer). In de slaapkamers begint vanaf deze periode condensvorming op de ramen te ontstaan in de 3 verschillende slaapkamers. Bij de kozijnen op de bovenverdieping zijn geen ventilatieroosters voorzien. Ik kan dus type c ventilatie niet toepassen zonder aanpassing in de kozijnen bijvoorbeeld. boven 2 slaapkamers en badkamer bevind zich de zolder waarbij vrij gemakkelijk kan komen. De slaapkamer bij de oostkant wordt lastiger maar kan ik nog wel boven de deur komen van de slaapkamer. Voor de dakdoorvoer kan ik één huidige dakdoorvoer gebruiken (die van de badkamer), echter dient er een nieuwe te komen als type d ventilatie de enige oplossing is.
Is in mijn geval dan de beste keuze om type D toe te passen, waarbij ik nu de huidige afvoer in de badkamer gebruik voor het aanzuigen van lucht ( gele cirkel), eventueel nog een extra aanzuigingspunt creëer bij de overloop (is compleet open vanaf begane grond) en de aanvoer van lucht (terugblazen) in de 3 slaapkamers laat plaatsvinden?
Is in mijn geval dan de beste keuze om type D toe te passen, waarbij ik nu de huidige afvoer in de badkamer gebruik voor het aanzuigen van lucht ( gele cirkel), eventueel nog een extra aanzuigingspunt creëer bij de overloop (is compleet open vanaf begane grond) en de aanvoer van lucht (terugblazen) in de 3 slaapkamers laat plaatsvinden?