Pricewatch/Producten

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:47

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Ik zag het topic vanmorgen al voorbij komen en dacht 'vanmiddag even reageren' maar zie dat het topic plots gesloten is. Maar wat ik nog niet heb gezien is antwoord op de vraag 'waarom?'. Dat het een A/B-test was is nu duidelijk en goed dat ie stopgezet is, maar waarom was die überhaupt opgezet? Waarom zou er gekeken moet worden of Producten beter is dan Pricewatch? Waarom zou je posts van gebruikers op het forum actief aan gaan passen? Tweakers Pricewatch is een gerenommeerde naam en zegt precies wat het is, terwijl Tweakers Producten (zoals men al aangaf) eerder wijst op dingen die je rechtstreeks op Tweakers kunt kopen.

Bijna iedere keer als er plots een wijziging doorgevoerd wordt en het klachten regent komt de onvermijdelijke reactie dat de communicatie beter moet, en dat transparantie belangrijk is, maar keer op keer wordt dat weer vergeten als er weer een nieuwe wijziging doorgevoerd wordt. Pricewatch/Producten testen is niet even een klein dingetje, dus waarom niet proactief communiceren daarover en aangeven waarom het getest wordt?

Een topic hierover sluiten terwijl er nog niet echt duidelijkheid is maakt het er overigens ook niet perse beter op :P

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 10-09-2026 14:18 ]

SVbriX | LEGO in schaal 1:72 | Website | Instagram

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Ik zocht naar het eerdere topic nadat ik het vanochtend had gelezen en me afvroeg hoe het was afgelopen maar die is dus verdwenen erg vreemd inderdaad. Waarom :?

Geen idee wat er daarna nog in gepost is maar uit bovenstaande haal ik dat men het geen goed idee vindt om de naam “PriceWatch” te veranderen in “Producten” en daar kan ik het alleen maar hardgrondig mee eens zijn! Waarom een sterk merk de nek omdraaien en vervolgens vervangen door een generiek woord. |:(
edit:
Zie nu pas dat het topic nog wel bestaat maar gesloten is. Wat uitleg of dit daadwerkelijk een serieus idee is zou wel welkom zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Vliegvlug op 10-09-2026 21:08 ]

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 11:34

DaFeliX

Tnet Devver
SomerenV schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:13:
Ik zag het topic vanmorgen al voorbij komen en dacht 'vanmiddag even reageren' maar zie dat het topic plots gesloten is. Maar wat ik nog niet heb gezien is antwoord op de vraag 'waarom?'. Dat het een A/B-test was is nu duidelijk en goed dat ie stopgezet is, maar waarom was die überhaupt opgezet? Waarom zou er gekeken moet worden of Producten beter is dan Pricewatch? Waarom zou je posts van gebruikers op het forum actief aan gaan passen? Tweakers Pricewatch is een gerenommeerde naam en zegt precies wat het is, terwijl Tweakers Producten (zoals men al aangaf) eerder wijst op dingen die je rechtstreeks op Tweakers kunt kopen.

[...]
Ik heb het topic gesloten, om meerdere redenen. Allereerst waren er veel offtopic reacties, insinuaties en werd de sfeer er niet beter op. We waren op de hoogte van het probleem en er druk mee bezig, om dan ook nog door allerlei vervelende reacties te moeten gaan gaat ten koste van de mentale ruimte om een goede oplossing te bedenken voor het probleem. Ik zag bovendien niet de meerwaarde van nog meer mensen die hypotheses op gingen werpen zonder enige onderbouwing, waar anderen dan weer op doorgaan.

Dan inhoudelijk: We doen heel veel A/B-tests om data te verzamelen om daarmee te kunnen inschatten of en hoe we wijzigingen willen doorvoeren. Soms gaat het om vergevorderde ideeën die we staven, maar soms zijn het ook tests om te kijken of dingen überhaupt de moeite zijn om verder uit te werken. A/B tests helpen ons om data te verzamelen, zodat we kunnen zien: Dit werkt wel, dit werkt niet.
De bedoeling van deze test was om de term "Pricewatch" te vervangen op sommige plekken, maar het was zeker niet de bedoeling om het woord in user generated content ook te vervangen, dat was een fout in het A/B-testscript.
[...]

Bijna iedere keer als er plots een wijziging doorgevoerd wordt en het klachten regent komt de onvermijdelijke reactie dat de communicatie beter moet, en dat transparantie belangrijk is, maar keer op keer wordt dat weer vergeten als er weer een nieuwe wijziging doorgevoerd wordt. Pricewatch/Producten testen is niet even een klein dingetje, dus waarom niet proactief communiceren daarover en aangeven waarom het getest wordt?

[...]
Dit is niet een wijziging die we doorvoeren, dit is een A/B-test. Die communiceren we niet omdat dit mogelijk invloed heeft op het resultaat. Bovendien voeren we zoveel tests uit, dat het nogal veel ruis zou zijn: Vooral om deze tests helemaal niet betekenen dát we het gaan doen.
[...]

en topic hierover sluiten terwijl er nog niet echt duidelijkheid is maakt het er overigens ook niet perse beter op :P
Tjah, ik zou ook heel flauw kunnen zeggen "Wij roepen elke keer dat de zure reacties averechts werken", maar dat doe ik niet (of, misschien op deze manier indirect wel). Het lastige is: Ik (en mijn collega's) waardeer de feedback van jullie community zeer, daar zijn we onwijs blij mee. Zoveel platforms zijn er niet waar we zo direct contact met elkaar kunnen hebben. Maar (of misschien juist daarom) het doet ook wat met de mensen aan 'deze kant' als er meerdere posts verschijnen waar men openlijk aan mijn competentie of die van mijn collega twijfelt. En vooral als die dingen dan de overhand krijgen, wordt het al snel een zure bedoening.

De manier waarop jij nu deze post schrijft is een goed voorbeeld van een prettige manier van communiceren; en dat nodigt mij uit om er even rustig voor te gaan zitten om er op te reageren.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:15
De bedoeling van deze test was om de term "Pricewatch" te vervangen op sommige plekken,
Kan je ook uitleggen waar op de website dan en vooral, waarom? Wat is de reden om de term Pricewatch te vervangen door Producten? Hopen op dat bezoekers eerder doorklikken op producten, waar Tweakers meer aan kan verdienen? Gaat de term Pricewatch naar de ijskast? Want voor de duidelijkheid is het niet. Pricewatch is ingeburgerd, terwijl Producten generiek is en alleen maar leidt tot verwarring.

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 16:55
Grappig. Mijn prive desktop en laptop draaien beiden Linux mint. Daar viel het mij inderdaad op dat Pricewatch was omgedoopt tot Producten. Vanmiddag even op mijn zakelijke laptop gekeken en daar zag ik pricewatch. Net even de proef op de som genomen en mijn test vm gestart en die draait windows 11 25h2. Daar zie ik pricewatch. Op een linux machine zie je dus Producten. Nou maakt het mij niet zo gek veel uit, ik vind mijn weg wel.

Maar voor de devvers, in linux zie ik wat anders dan in windows.

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54

ikloon

Product Owner
Wat mij betreft is er voldoende uitleg gegeven met de reactie van @DaFeliX.

Dit topic sluit ik.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.