Vraag

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een offerte gekregen voor 2 single units, een voor de huiskamer die moet koelen en samen met de cv gaat verwarmen en eentje voor de slaapkamer die alleen hoeft te koelen. Ik heb zonnepanelen ( samen 4300 KwH) en vanaf april ga ik voor een dynamisch stroomcontract.

1 x Lg Dualcool 2.5 Kw voor 1650
1x Lg Dualcool 3.5 Kw voor 1950

1x Mitsubish SRK-ZS 2.5 kw voor 1950
1x Mitsubish SRK-ZS 3.5 kw voor 2250

Voor beide geldt dat het een basis instalatie is. De 2 buiten units komen aan de zijmuur of het dak van de garage. De beide Lg's zijn samen 600 euro goedkoper. Wat ik belangrijk vindt is dat ze niet teveel geluid produceren en energiezuing zijn. Ik overweeg om voor de Lg te gaan, dat scheelt 600 euro.

Zijn er berlangrijke redenen om toch voor de Mitsubishi te gaan, b.v kwalitatief beter
...

Alle reacties

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:01

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Lees het lucht/lucht warmtepomp topic is door daar is echt heel veel geschreven over LG.
Lang verhaal kort, wil je verwarmen gaat niet voor LG inverband met de regeling van o.a. de ontdooicycles

[ Voor 38% gewijzigd door revolution-nl op 08-09-2026 17:43 ]

Vroemt met EV | 13.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:33
Altijd voor een A merk gaan in deze situatie zeker voor de woonkamer.
Het scheelt maar €600 op het hele bedrag is dat niet veel.
Is mijn tip.

[ Voor 5% gewijzigd door Technician- op 08-09-2026 20:05 ]

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ik heb beide en het is echt appel met rauw ei vergelijken, welke heb je liever? Paar euro bijleggen voor aantal jaar meer comfort en iets lagere rekening? Ik zou het wel weten.

Met koelen trouwens weinig verschil, verwarmen daarintegen...

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:06
Ik heb het lucht/warmtepomp topic doorgespit en ben er wel uit, idd de Mitsubishi. Kunnen beide single units trouwens op 1 groep? Er zitten geen grootverbruikers op zoals was/droogmachine, kookplaat, vaatwasser en andere keukengerei.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja. Je zult wat discussie krijgen over de NEN norm maar in dit geval gaat het om een advies dat je veilig naast je neer kan leggen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1