Vraag

• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 18:18
Ik heb een Samsung Galaxy met Android. Uiteraard is daar een Google account op gepre-installeerd, met ook een Gmail account in de Gmail-app.

Nu is er ook een kalender van Google waarbij je afspraken kan noteren, raadplegen en reminders krijgen.
Ik zou wel graag zo'n kalender installeren op de GSM, mijn papieren agenda overal meesleuren is immers erg onpraktisch.

Maar ik weet niet of ik Google wel echt vertrouw om mijn afspraken in bij te houden. Ik wil niet in paranoïa vervallen, maar het is ook niet de bedoeling dat Google mij overal volgen kan. ;)
Daarom: is er een betrouwbare en efficiënte kalender-app waar je je afspraken in bijhouden kan?

(PS: ik wil zeker niet te paranoïde worden. Hoewel ik voor de belangrijkste zaken een mailbox heb die los staat van "big tech", gebruik ik ook Gmail, en ik sta op het punt een eigen YouTube kanaal te lanceren. Google Maps gebruik ik ook wel eens. Maar goed, ik probeer een balans te vinden tussen de paranoïa die ik bij sommige mensen waarneem enerzijds en een zekere waakzaamheid anderzijds)

Alle reacties

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik gebruik de caledar app van https://www.fossify.org/

Je kunt een 'on device' calendar gebruiken, maar als je wilt synchroniseren heb je iets als Davx5 nodig. En natuurlijk een server waar een CalDAV applicatie draait. (Bijv. Baïkal)

🇪🇺 pro Europa!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:18
Op je telefoon staat ook de Samsung Calender app voor geïnstalleerd als het goed is. Die kun je ook gebruiken.