ruimte tussen regels

Pagina: 1
Acties:

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 19:13
HELP HELP HELP:

Als ik (alleen via mobiel) reageer o.a. via DM maar terwijl ik type zie ik het hier ook dan zijn de “enters” om naar een nieuwe regel te gaan enorm. En bij het doorgeven van bijv. Adres ziet het er uit als onderstaande met veel ruimte tussen de regels.

Naam:

Adres:

Hoe kan dit, het lijkt alsof er 2 enters gegeven worden. Is dit een instelling voor mobiel ofzo? Ik kan het ook niet aanpassen op de mobiel..

Het is alleen op tweakers namelijk het geval, andere sites niet… dus een instelling op mijn mobiel lijkt me niet het geval.

Hoop dat een Moderator of een medetweaker me uit de brand kan helpen 🥰

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

DaFeliX

Tnet Devver
Je kunt Shift+Enter gebruiken om regels direct onder elkaar te zetten; of een regel eindigen met {punt} {spatie} {spatie}. Zie ook de "help" door op het blauwe vraagteken te klikken.

Een Enter voegt een nieuwe paragraaf in, en tussen paragrafen zit een witruimte.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of quick & dirty:
Rechtsonder omschakelen van visueel naar broncode. Daarna terugschakelen kan desgewenst.

Dan komt er wel weer de paragraafalinea-scheiding.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 01-09-2026 12:33 . Reden: :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(Bijna) elke moderne tekstverwerker-applicatie sinds 1989 heeft in de opmaak inderdaad dat 1 <enter> de ene keer zorgt voor een linebreak en de andere voor een (zichtbare) witregel. Het is maar net hoe je het instelt, in dit geval op Tweakers.

Allicht voor de toekomst; veel invoervelden / tekstverwerkers / prompts hebben vaak hun eigen instellingen hiervoor. Niet alleen voor <enter> maar ook voor zaken als "dubbele quote" en andere speciale tekens die direct of pas na een volgende toetsaanslag worden weergegeven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ja dat is enorm onhandig en totaal niet wat je verwacht bij de visuele editor. Het wijkt enorm af van andere websites.

Voor mobiel ben ik overgestapt op broncode zoals @F_J_K aangeeft. Daarmee kan je wel normale enters maken op mobiel.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

DaFeliX

Tnet Devver
stin00 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 12:47:
Ja dat is enorm onhandig en totaal niet wat je verwacht bij de visuele editor. Het wijkt enorm af van andere websites.

Voor mobiel ben ik overgestapt op broncode zoals @F_J_K aangeeft. Daarmee kan je wel normale enters maken op mobiel.
Zeg, moet dat nou weer zo negatief joh? Jammer dat het voor jou niet werkt, echt waar, maar door jouw mening kracht bij te zetten met termen als "niet wat je verwacht", "wijkt enorm af" en "normaal" wek je geen sympathie op bij mij.

Het is een weloverwogen keuze geweest, die bovendien aansluit bij hoe Tiptap zelf werkt en ook hoe veel visuele editors werken. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar het is redelijk gangbaar dat je voor twee regels direct onder elkaar Shift+Enter (oid) moet gebruiken.

Lees vooral ook mijn posts in bijv Wysiwyg-editor nu ook live op het forum door; laten we deze discussie hier niet gaan voeren.

De vraag van de TS is duidelijk, laten we het daar over hebben aub.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aanvulling: het voorbeeld in de topicstart kan nog makkelijker door er bullits van te maken.
  • Naam:
  • Adres:
Ik heb er tijdens schrijven soms 'last' van, maar vind het concept heel prettig als ik weer eens een hele lange post zie zonder enige witruimte doordat '1 enter' wordt gebruikt. Dat leest heel vervelend.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1