Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken
Wat mag het systeem gaan kosten?
± 3000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De tower, Blueraybrander, 2 WD Red HD's van 2 TB, voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
volledige pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
weet niet
Wat verwacht je van ons?
voorstel dat up to date is
Hallo Tweakers,
Ik ben nieuw op dit forum. Het is wel dikwijls mijn basis om aankopen te doen, dan vooral i.v.m. computers en tablets.
Ben op zoek naar een pc voor home-videobewerking, zelf samen te stellen of in de handel.
Als er een mogelijkheid is om mijn huidige pc te upgraden met een nieuw moederbord, CPU en GPU en voldoende geheugen, is dat zeker een mogelijkheid.
Kast, Blueraybrander en 2 RED HD's van elk 2 TB kunnen misschien terug gebruikt worden...?
Alsook een programma om de filmpjes te bewerken. Ik gebruikte tot hiertoe Pinnacle maar dat loopt regelmatig vast bij het renderen. Waarschijnlijk doordat mijn pc het niet meer aankan.
Heb reeds een aantal berichten en antwoorden gelezen in dit verband van mensen die mijn inziens helemaal mee zijn met de huidige mogelijkheden maar ik zie door het bos de bomen niet meer...
Mijn budget is ± 3000 euro voor een pc die up to date is en dit voor toch wel een aantal jaren.
Dit zijn de specificaties van de pc die ik nu gebruik.
Alvast bedankt aan iedereen die mijn vraag wil of kan beantwoorden
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken
Wat mag het systeem gaan kosten?
± 3000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De tower, Blueraybrander, 2 WD Red HD's van 2 TB, voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
volledige pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
weet niet
Wat verwacht je van ons?
voorstel dat up to date is
Hallo Tweakers,
Ik ben nieuw op dit forum. Het is wel dikwijls mijn basis om aankopen te doen, dan vooral i.v.m. computers en tablets.
Ben op zoek naar een pc voor home-videobewerking, zelf samen te stellen of in de handel.
Als er een mogelijkheid is om mijn huidige pc te upgraden met een nieuw moederbord, CPU en GPU en voldoende geheugen, is dat zeker een mogelijkheid.
Kast, Blueraybrander en 2 RED HD's van elk 2 TB kunnen misschien terug gebruikt worden...?
Alsook een programma om de filmpjes te bewerken. Ik gebruikte tot hiertoe Pinnacle maar dat loopt regelmatig vast bij het renderen. Waarschijnlijk doordat mijn pc het niet meer aankan.
Heb reeds een aantal berichten en antwoorden gelezen in dit verband van mensen die mijn inziens helemaal mee zijn met de huidige mogelijkheden maar ik zie door het bos de bomen niet meer...
Mijn budget is ± 3000 euro voor een pc die up to date is en dit voor toch wel een aantal jaren.
Dit zijn de specificaties van de pc die ik nu gebruik.
Alvast bedankt aan iedereen die mijn vraag wil of kan beantwoorden
[ Voor 42% gewijzigd door Fremar op 30-08-2026 14:55 ]