pc voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fremar
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 31-08 17:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken

Wat mag het systeem gaan kosten?
± 3000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De tower, Blueraybrander, 2 WD Red HD's van 2 TB, voeding

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
volledige pc

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
weet niet

Wat verwacht je van ons?
voorstel dat up to date is

Hallo Tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum. Het is wel dikwijls mijn basis om aankopen te doen, dan vooral i.v.m. computers en tablets.

Ben op zoek naar een pc voor home-videobewerking, zelf samen te stellen of in de handel.

Als er een mogelijkheid is om mijn huidige pc te upgraden met een nieuw moederbord, CPU en GPU en voldoende geheugen, is dat zeker een mogelijkheid.

Kast, Blueraybrander en 2 RED HD's van elk 2 TB kunnen misschien terug gebruikt worden...?

Alsook een programma om de filmpjes te bewerken. Ik gebruikte tot hiertoe Pinnacle maar dat loopt regelmatig vast bij het renderen. Waarschijnlijk doordat mijn pc het niet meer aankan.

Heb reeds een aantal berichten en antwoorden gelezen in dit verband van mensen die mijn inziens helemaal mee zijn met de huidige mogelijkheden maar ik zie door het bos de bomen niet meer...

Mijn budget is ± 3000 euro voor een pc die up to date is en dit voor toch wel een aantal jaren.

Dit zijn de specificaties van de pc die ik nu gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI47y0PC5na_OrRdLHCl1FfqY3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6e6RRbtwjTkAOp1iKsP0iXFF.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt aan iedereen die mijn vraag wil of kan beantwoorden

[ Voor 42% gewijzigd door Fremar op 30-08-2026 14:55 ]

Alle reacties

• Fremar
Bedankt voor de feedback. Had de site al eens bekeken. Heel interessant website.

Spijtig dat het geheugen zo ongelofelijk duur geworden is.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik ken Pinnacle niet, maar van wat ik kan vinden wil je goede multicore performance hebben en zorgt CUDA ook voor een leuke boost. Volgens Puget Systems presteren de Ryzen 9000 en Intel Core Ultra 200 series vrij gelijk in Premiere en DaVinci Resolve. Ik gok dat dit met Pinnacle vergelijkbaar zal zijn dan. Intel kan een leuke optie zijn ivm met Quick Sync.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core Ultra 7 270K Plus Boxed€ 289,99€ 289,99
1MoederbordenASRock Z890 LiveMixer WiFi€ 220,99€ 220,99
1VideokaartenPNY GeForce RTX 5070 Ti Overclocked Triple Fan Plus€ 1.136,-€ 1.136,-
1BehuizingenPhanteks XT V5€ 69,90€ 69,90
1WaterkoelingASRock Pro 360 ARGB€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK48GX5M2B5200C38€ 499,-€ 499,-
1VoedingenNZXT C850 Gold Core€ 97,33€ 97,33
1Interne ssd'sKioxia Exceria Plus G4 2TB€ 255,90€ 255,90
Totaal€ 2.639,01
270K is wel leuk geprijsd, maar heeft wel een erg hoog stroom verbruik, daarom luxe moederbord met zeer dikke stroomvorziening.

Aangezien Pinnacle (van wat ik kan vinden teminste) goed werkt met CUDA een videokaart van Nvidia.

Omdat de 270K moeilijk te koelen is lijkt mij een 360 AIO de beste oplossing. Deze van Asrock heeft 6 jaar garantie.

Meerprijs van 48GB geheugen tegenover 32GB is vrij klein, daarom dit setje van Corsair met Intel XMP ondersteuning.

Zeer degelijke voeding met Cybenetics Platinum rating en 7 jaar garantie.

HDD's wil je anno 2026 niet meer in je pc hebben. Ze maken alleen maar lawaai en zijn langzaam. Deze pcie 5 SSD is lekker snel wat voor video editing wel leuk is. Mocht je toch graag nog HDD's gebruiken voor bulk opslag zou ik eens naar een NAS kijken, kan misschien wel leuk zijn :)

Is dit het beste lijstje? Misschien wel, waarschijnlijk niet. Ik zou als ik jou was eens kijken of je ergens benchmarks van Pinnacle kan vinden en dergelijke. Dan krijg je wellicht een beter idee van wat voor hardware interessant is hiervoor. Misschien ook belangrijk, met wat voor bestanden werk je? Aangezien je nu nog op een 5820K en GTX 960 zit zou het mij absoluut niet verbazen als je met een Core Ultra 250K Plus en RTX 5060 Ti al meer dan genoeg hebt voor de komende jaren. Scheelt een hoop geld ook ;)

• Fremar
wauw, dit is wat ik nodig had om eindelijk eens een idee te krijgen wat ik nu eigenlijk nodig heb.

Hartelijk dank voor je moeite en tijd. :)

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:44
Ik wist niet eens dat pinnacle nog bestond 😀.

Kan je niet beter naar davinci kijken? Overigens is daar nvidia ook de beste keuze voor

https://www.pugetsystems.com/solutions/video-editing-workstations/davinci-resolve/hardware-recommendations/#gpu
Pagina: 1