Windows 11 vraagt om activeren, maar dat lukt/kan niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:15
In mijn pc is niets gewijzigd. Nu geeft Window 11 Pro aan dat mijn windows niet geactiveerd is. Als ik in de instellingen mijn activeringscode wil invullen bevriest het instellingenscherm. Ook probleemoplosser activatie etc bevriest zodra ik er op klik.

Klikken op het kruisje, dan kon ik weer uit het instellingenscherm.

Ik heb een Windows 11 Pro oem, geleverd bij mijn pc een aantal jaar geleden. Ik heb dus een code, alleen ik kan deze niet opnieuw invoeren.

Jaren zonder deze problemen gewerkt met mijn systeem, en ineens nu dit probleem.Al een aantal oplossingen gevolgd, o.a. via de cmd, maar dat helpt allemaal niets. Mijn pc losgekoppeld van mijn account: heeft ook niet geholpen.

Wie kan mij helpen?

Alle reacties

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:58
Hier loopt ook nog een topic over plotselinge problemen met de Windows 11 activatie:
Misschien kan je daaruit ook wat meer informatie halen?

Soms zijn er tijdelijke problemen waardoor de activatie niet goed kan worden gecontroleerd/uitgevoerd.
Anders gewoon op een later moment proberen/controleren/wachten op volgende update?
Alles blijft nog gewoon werken zonder activatie.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The_Doman schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:26:
Hier loopt ook nog een topic over plotselinge problemen met de Windows 11 activatie:
Misschien kan je daaruit ook wat meer informatie halen?

[...]
Dat is dezelfde knakker. 8)7 _O-

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• The_Doman
:+ :F
Klavertje2211 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:17:
Ik heb de key, maar ook via de command line diverse pogingen ondernomen, helaas zonder resultaat. Een Google zoekopdracht op storingen van Microsoft activatie servers krijg ik de melding dat ze gewoon werken. Dat voor wat het waard is. Ik wacht nog een paar dagen....Bedankt voor het meedenken.
Gewoon wat langer wachten tot de volgende (preview) Windows 11 update.
Wie weet lost dat het mogelijk wel op?

Ondertussen misschien leuk om te lezen tijdens het wachten: :)

Windows Latest: Windows XP’s most famous pirated key wasn’t a hack, and a Microsoft engineer explains why
Right now, Microsoft does not care if you use Windows 11 without paying for it. In fact, everything that you need to “activate” Windows 11 is one search away from Microsoft’s GitHub, so that tells us a lot about how much the company cares. It’s also a lot to do with the business model now. Microsoft would rather have users running a pirated copy of Windows than not using Windows at all.

• The_Doman
The_Doman schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:55:
Gewoon wat langer wachten tot de volgende (preview) Windows 11 update.
Wie weet lost dat het mogelijk wel op?
Windows Latest: Windows 11 KB5120998 out with major new features
Windows 11 KB5120998 is now available, and it’s one of the biggest updates of the year, particularly if you care about the Taskbar, Start menu, and Search more than anything else. You can install it via Windows Update, or Microsoft has also posted direct download links for KB5120998 offline installers (.msu).