Windows 11 vraagt om activeren, maar dat lukt/kan niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:15
Ik gebruik windows 11, legitiem, al een aantal jaren. Nu ineens krijg ik de melding dat mijn systeem niet geactiveerd is, en ik moet mijn systeem activeren. Er is niets gewijzigd hardware matig.

Alleen activeren lukt niet, zodra ik een item aanklik in het instellingen menu, bevriest het instellingen scherm. Ik kan mijn code dus nergens invullen...

Ik heb inmiddels bijna alle opties geprobeerd die op mijn zoekopdracht met deze kwestie van google krijg: zonder resultaat. Ook mijn pc ontkoppelen van mijn account werkt niet.

Wie weet er een oplossing?
...

...

...

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Je kanhet via de cmd prompt proberen:

Open Command Prompt as administrator. Install your product key by typing this command and pressing Enter (replace your_product_key with your actual license key):

slmgr /ipk your_product_key

Trigger the online activation by typing:

slmgr /ato

Maar zou gewoon een paar dagen wachten, zulke dingen lossen zich soms spontaan weer op.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29

Felyrion

goodgoan!

Als je de key weet kun je het via command line proberen.

ga daarvoor naar start, zoek op cmd, rechtsklik op "command prompt" en kies voor "run as administrator".
Voer dan onderstaande uit, maar dan met je eigen key (regles los uitvoeren).
code:
1
2
3
slmgr /ipk W269N-WFGWX-YVC9B-4J6C9-T83GX

slmgr /ato
paar minuten geduld en meestal is het gefixt.
Kan ook een issue bij Microsoft zijn, dan met een paar dagen nog eens kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Felyrion op 25-08-2026 19:21 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:15
Ik heb de key, maar ook via de command line diverse pogingen ondernomen, helaas zonder resultaat. Een Google zoekopdracht op storingen van Microsoft activatie servers krijg ik de melding dat ze gewoon werken. Dat voor wat het waard is. Ik wacht nog een paar dagen....Bedankt voor het meedenken.

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hier sinds ongeveer 20:30 exact hetzelfde. De key die ik heb is via softload[.]nl gekocht en is VQNY7-3C4XD-Y8HRQ-F6D6M-F9CKG

Bij het uitvoeren van slmgr /ato zie ik de melding: The activation server determined the specified product key is blocked.

Wel bijzonder, deze licentie gebruik ik al meer dan 4 jaar oid.

[ Voor 11% gewijzigd door oef! op 25-08-2026 21:04 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

oef! schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:38:
Hier sinds ongeveer 20:30 exact hetzelfde. De key die ik heb is via Kinguin of een dergelijke site gekocht.

Bij het uitvoeren van slmgr /ato zie ik de melding: The activation server determined the specified product key is blocked.

Wel bijzonder, deze licentie gebruik ik al meer dan 4 jaar oid.
Dat lijkt op een ingetrokken key. Wanneer je keys koopt in het grijze circuit zoals via Kinguin loop je de kans dat ze op een gegeven moment worden ingetrokken. Dat geldt voor diverse keys / serials etc.

Gebruikte je een volume license key en is is het deze melding misschien: Error 0xC004C003 "product key is blocked" when you use MAK to activate Windows ?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 25-08-2026 20:42 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:41:
[...]

Dat lijkt op een ingetrokken key. Wanneer je keys koopt in het grijze circuit zoals via Kinguin loop je de kans dat ze op een gegeven moment worden ingetrokken. Dat geldt voor diverse keys / serials etc.

Gebruikte je een volume license key en is is het deze melding misschien: Error 0xC004C003 "product key is blocked" when you use MAK to activate Windows ?
EDIT: opnieuw succesvol geactiveerd met een Windows 10 pro key die ik nog had liggen :+
Ik heb een heractivatie uitgevoerd met de instructies van @Felyrion maar krijg nu een

Error: 0xC004C060. On a computer running Microsoft Windows non-core edition, run 'slui.exe 0x2a 0xC004C060' to display the error text.

Als ik dat commando run krijg ik een An error has occurred

Als ik de details bekijk zie ik de weer The activation server determined the specified product key is blocked.

[ Voor 5% gewijzigd door oef! op 25-08-2026 20:52 ]

Pagina: 1