Kunstofkozijn voordeur - bestaande gaten en PoE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:41
— never mind —

[ Voor 98% gewijzigd door Axel op 26-08-2026 23:34 ]

Alle reacties

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:15
Ik zie 3 (of toch 4?) opties
  1. Door het kozijn boren zoals je normaalgesproken zou doen met houten kozijnen. Ik ben geen expert wat dit voor gevolgen kan hebben, volgens mij niet zo spannend?
  2. Gat via de 'zijkant' boven via de stenen muur
  3. Draadloos op accu
  4. Beun oplossing; kabelgootje naar boven of onder ;-)

• Axel
Frontysco schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:35:
Ik zie 3 (of toch 4?) opties
  1. Door het kozijn boren zoals je normaalgesproken zou doen met houten kozijnen. Ik ben geen expert wat dit voor gevolgen kan hebben, volgens mij niet zo spannend?
  2. Gat via de 'zijkant' boven via de stenen muur
  3. Draadloos op accu
  4. Beun oplossing; kabelgootje naar boven of onder ;-)
-- never mind—

[ Voor 31% gewijzigd door Axel op 26-08-2026 23:35 ]

• Frontysco
Mijn boerenverstand zegt dat dit niet veel uitmaakt mits je het maar weer winddicht maakt. Ben heel benieuwd wat de kunstofkozijn experts ervan vinden, ik lees mee!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat ik weet van onze kunststof voordeur is dat er expliciet voor werd gewaarschuwd dit niet te doen en dat alle garantie verviel zodra we het wel zouden doen.

Ik begrijp ook echt niet dat iemand 6/7k neertelt voor een kunststof voordeur met kozijn om er dan vervolgens doorheen te gaan boren.

[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 26-08-2026 16:03 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Frontysco
FF googlen levert op: Gaatjes boren is niet slim.

Boren in kozijn of muur bij installatie screens - Bouwen en klussen - GoT

• Axel
Glashelder schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:03:
Wat ik weet van onze kunststof voordeur is dat er expliciet voor werd gewaarschuwd dit niet te doen en dat alle garantie verviel zodra we het wel zouden doen.

Ik begrijp ook echt niet dat iemand 6/7k neertelt voor een kunststof voordeur met kozijn om er dan vervolgens doorheen te gaan boren.
— never mind —

[ Voor 13% gewijzigd door Axel op 26-08-2026 23:35 ]

• Axel
— never mind —

[ Voor 32% gewijzigd door Axel op 26-08-2026 23:35 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08 16:07
@Axel voor het kozijn:
De vraag is of jullie echt waarde hechten aan de isolatiewaarden (warmte/geluid) -- Zoja, dan heb je geen keus dan het kunststof kozijn te laten vervangen ( ~1200 - 1500 euro, all-in (montage, afvoer oud, btw, enz).

Zo nee: Ga nog wel even op zoek naar een iets nettere oplossing dan wat er nu zit. Ziet er uit als 2 euro kit en dat zie ik geen 3 jaar op huidige plek blijven zitten. Klein stukje kunststof erover en dan vastlijmen met een speciale lijm.

Qua bedrading: Ik zou hier een gat in de muur boren, loze leiding erin, kabels door de leiding en de boel dichtmaken (lijm bijv. PUR gaat niet zoveel uithalen). Mooier blijft natuurlijk een oplossing op een batterij/accu.

Succes met de keuzes!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1