Boren in kozijn of muur bij installatie screens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:37

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
Mijn vraag
We hebben een aantal offertes aangevraagd voor screens voor aan de buitenkant van het raam.
De man die over de vloer kwam gaf aan dat ze dan in de kozijnen gaan boren hij gaf aan dat dit geen kwaad kan, maar dat er ook een optie is voor in de stenen in de dagkant (duurder).

Ergens heb ik het idee dat dit niet klopt ivm isolatiewaarde.

We hebben kunstof/aluminium kozijnen (buitenzijde kunststof, binnen alu).

Te weinig geld voor alle gadgets.

Beste antwoord (via Masuchievo op 12-12-2025 08:58)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:18
Ik zou niemand in mijn kunststof kozijn laten boren. Daar zitten luchtkamers in die luchtdicht moeten blijven en staal wat het ding in vorm houdt. als ze daar in boren krijg je koudebruggen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:18
Ik zou niemand in mijn kunststof kozijn laten boren. Daar zitten luchtkamers in die luchtdicht moeten blijven en staal wat het ding in vorm houdt. als ze daar in boren krijg je koudebruggen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02
No Hands schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:58:
Exact dit. Gewoon kiezen voor iemand/bedrijf dat wel door de muur boort. Als ze dat niet willen of kunnen, dan iemand anders kiezen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:44

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als het goed wordt gedaan is het effect klein (dus nooit nul) maarja als klant kan je dat bijna niet controleren. daarnaast zitten er gaten in je kozijn die als je je bedenkt of andere screens wil wel gerepareerd kunnen worden, maar waarom zou je? Je hebt hyper moderne kozijnen, er is eigenlijk geen enkele reden anders dan een paar centen om er gaten in te maken. Nu kan of wil ik natuurlijk niet in je portomonee kijken, maar voor mij zou het een no brainer zijn.

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:37

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
Dank allen voor de feedback.

Fijn dat mijn vermoeden bevestigd wordt.

De man aan de telefoon begreep mijn zorgen. Ze komen nog eens langs en zullen een het alternatief in gaan meten. Zal ook geen (gigantische) meerkosten te zijn.

Te weinig geld voor alle gadgets.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:59
No Hands schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:58:
De grootste koudebrug is de set schroeven waarmee het kozijn in je gevel is vastgezet. Daarnaast is de sponning waar je glas in staat geventileerd, het enige wat de lucht buiten houdt is je glaslatten.

Voor de isolatie maakt het dus niet uit, maar als je na tig jaar die screens eraf haalt zit je met een paar lelijke gaten in het kunststof die je niet simpel met wat plamuur wegwerkt. Verder hangt zo'n screen letterlijk aan de ophangrails en dus aan de schroefjes waarmee de rails gemonteerd is. Die zet ik eerlijk gezegd liever in de steen vast dan in een kunststof kozijn.
Pagina: 1