Welke laadpaal kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Technologywatch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:28
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een laadpaal die aan de volgende criteria voldoet:
- moet kunnen samenwerken met mijn Growatt omvormer en thuisbatterij;
- moet automatisch kunnen schakelen tussen 1 en 3 fasen;
- moet makkelijk te installeren zijn;
- 11 kW volstaat, 22 kW vermogen mag (mijn auto kan max. 11 kW laden)
- aansluitbaar op ethernet voor een stabiele verbinding;
- socket-aansluiting (ik heb al een speciale kabel met knop voor Tesla);

Relevante software en hardware die ik gebruik
Growatt omvormer en batterij.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Growatt THOR 11AS-S-V1 -> deze heeft echter geen automatische schakeling tussen 1 en 3 fasen
- Energi Zappi V2.1 -> de volgende review heeft echter mijn vertrouwen in dit merk drastisch aangetast: YouTube: Zappi Honest EV Charger Review

Alle reacties

• Technologywatch
De Peblar Business beantwoordt volgens mij ook aan mijn verwachtingen. Ik weet alleen niet of deze laadpaal ook kijkt naar de energiestromen van de thuisbatterij (moet de zonnestroom in eerste instantie naar de batterij, danwel de laadpaal gaan).

• Technologywatch
Ik heb het als volgt proberen samen te vatten.
Welk van de drie raden jullie aan voor mijn situatie?
Feature / EigenschapMyenergi Zappi V2.1Zaptec Go 2Peblar BusinessGrowatt THOR 11AS-S
Indicatieve Prijs (excl. installatie)ca. € 830 – € 925ca. € 770 – € 980ca. € 920 – € 1.050ca. € 550 – € 650
Max. Laadvermogen22 kW (3-fase, 32A) of 7,4 kW (1-fase)22 kW (3-fase, 32A)11 kW of 22 kW (afhankelijk van uitvoering)11 kW (3-fase, 16A)
Automatische 1- & 3-Fase SwitchJa (via ECO+ modus)Ja (volledig dynamisch)Ja (schakelt automatisch op zonne-overschot)Nee (blijft vast op 3-fase staan)
Gecertificeerde MID-meterNee (geen officiële MID-certificering)Ja (ingebouwd)Ja (ingebouwd, geijkt voor herfacturatie)Optioneel (afhankelijk van V1/V-I variant)
Ingebouwd DisplayJa (LCD-scherm op toestel)Nee (enkel LED-indicator)Nee (enkel LED-indicator)Ja (LCD-scherm op toestel)
Afmetingen & Gewicht439×282×122 mm (~3,0 kg)242×180×75 mm (~1,3 kg)380×240×130 mm (~3,5 kg)380×240×164 mm (~7,0 kg)
ConnectiviteitWiFi, Ethernet (LAN) & RF (Harvi)WiFi, Bluetooth & Ingebouwde 4G (eSIM)WiFi, Ethernet (LAN) & Optioneel 2G/4GWiFi, Ethernet (LAN) & Optioneel 4G
Meegeleverde Stroomklemmen (CT)1x CT-klem meegeleverdGeen (externe P1/Sense meter vereist)Geen (externe P1 of Modbus meter vereist)Geen (externe Growatt Smart Meter vereist)
KabeloptieVaste kabel (6,5m) OF SocketEnkel Socket (Type 2)Vaste kabel (5m / 7,5m) OF SocketSocket (Type 2; versie met kabel is de -P)
Garantie3 jaar5 jaar3 jaar2 tot 3 jaar (afhankelijk van leverancier)