Zakelijke Ziggo-klanten hebben internetproblemen door…

Pagina: 1
Acties:

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Artikel: nieuws: Zakelijke Ziggo-klanten hebben internetproblemen door modemstoring
Auteur: @Kevinkrikhaar

In het bericht gaat het om voormalige UPC-gebied, dit klopt niet wij hebben hier ook last van in Groningen en Heereveen (ziggo gebied)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:03
Storing internet voor zakelijke klanten.

Helaas ondervindt een deel van onze zakelijke klanten internetproblemen, veroorzaakt door defecte modems. Om dit op te lossen moeten de modems fysiek vervangen worden, wat een logistiek proces met zich meebrengt. We zetten alles op alles om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen en hebben extra monteurs ingezet om het proces te versnellen. Onze excuses voor het ongemak.

boven staande staat sinds kort op de website van ziggo

• robke25
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 18:07
Wij hebben last van deze storing op 2 locaties; Amsterdam en Arnhem, beide locaties hebben een Ubee UBC1318 die morgen vervangen gaan worden door Ziggo door de Sagemcom modems.

• Daerrsa
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09 16:37
Er is niet alleen een storing maar Ziggo is ook niet telefonisch te bereiken. Na 48 min in de wacht kreeg ik een medewerker die vertelde dat er onderling ook niet altijd iedereen bereikbaar was. Het vervelende is dat ze totaal geen inzicht geven wanneer het opgelost gaat worden. De medewerker vertelde dat hij wist wat het probleem was en dat er hard aan gewerkt werd. Inmiddels 1 dag geleden :-(

• Daerrsa
Beste klant,

Bedankt voor uw e-mail. Deze hebben wij in goede orde ontvangen.

De doorlooptijd voor het behandelen van uw e-mail is 5 werkdagen. E-mails worden opgepakt van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Ziggo | Klantenservice MKB

• Daerrsa
Ik zou een groot zakelijke klant zijn. Net heb ik na 52 min in de wacht de moed opgegeven aan de telefoon om een afspraak in te plannen. . Je ziet de reactie via de mail. nog waarschijnlijk 5 dagen wachten :-( Ik weet wat mij te doen staat.

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ik zou het artikel even updaten . Ziggo kan het niet op afstand oplossen en moet een gigantische logistieke uitdaging voltooien omdat alle getroffen modems vervangen dienen te worden . Dit gaat niet om een klein aantal wat gesuggereerd lijkt te worden in dit artikel . Het betreft een heel groot gebied met duizenden modems die vervangen dienen te worden op locatie .

Bij vele andere eerdere zoals Odido , etc konden ze niet wachten om een volgende update te plaatsen hoe veel erger het allemaal wel niet was.

-knip -
Ongefundeerde insinuaties svp achterwege laten.

[ Voor 67% gewijzigd door Bor op 26-08-2026 13:50 ]

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Misschien dat de redactie aan de NOS even kan uitleggen hoe GoT werkt?

In dit artikel verwijzen ze naar het Ziggo topic maar met een volkomen verkeerde pagina uit 2015 I.p.v. "laatste"....

Specs

• Daerrsa
Ik ben helaas nog helemaal niet door Ziggo benaderd. Ik heb de moed opgegeven en ben overgestapt naar KPN. Daar zal het evt. hetzelfde zijn maar mijn ervaringen uit het verleden waren zeker niet slecht bij KPN.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:35
bvk schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:55:
Misschien dat de redactie aan de NOS even kan uitleggen hoe GoT werkt?

In dit artikel verwijzen ze naar het Ziggo topic maar met een volkomen verkeerde pagina uit 2015 I.p.v. "laatste"....
Heeft dat misschien te maken met het aantal posts per pagina dat je ingesteld hebt? Ik kom namelijk als ik die link volg gewoon bij recente posts (laatste post op die pagina is van datum gelijk aan de dag dat de NOS het artikel plaatste) en niet in 2015...

Ik 'stap' via de link dus eigenlijk gewoon goed in het topic, daar ik kan doorlezen van het moment van het NOS artikel tot nu.

Zie ook: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/560SaMu.png

Ik heb GoT op 100 posts per pagina staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 26-08-2026 14:30 ]

• rccps
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 27-08 18:57
Weet iemand hier al of er inmiddels iemand een nieuw modem van Ziggo heeft ontvangen? En zo ja, in welke plaats/regio woont diegene?

Ik ben namelijk een beetje bang dat dit nog niet goed geregeld is. Als Ziggo daadwerkelijk duizenden modems moet vervangen, vraag ik me af of ze wel voldoende nieuwe modems op voorraad hebben en of de logistiek dit allemaal aankan.

Ziggo geeft aan extra monteurs in te zetten, maar wanneer je ziet om hoeveel modems het gaat, kan dit zomaar een groot en langdurig probleem worden.

Heeft iemand inmiddels daadwerkelijk een modemwissel gehad? En weet iemand of Ziggo ook een ander type modem kan plaatsen in plaats van hetzelfde type?

Ben benieuwd naar ervaringen uit verschillende regio’s.

• Dennism
rccps schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:50:
Weet iemand hier al of er inmiddels iemand een nieuw modem van Ziggo heeft ontvangen? En zo ja, in welke plaats/regio woont diegene?

Ik ben namelijk een beetje bang dat dit nog niet goed geregeld is. Als Ziggo daadwerkelijk duizenden modems moet vervangen, vraag ik me af of ze wel voldoende nieuwe modems op voorraad hebben en of de logistiek dit allemaal aankan.

Ziggo geeft aan extra monteurs in te zetten, maar wanneer je ziet om hoeveel modems het gaat, kan dit zomaar een groot en langdurig probleem worden.

Heeft iemand inmiddels daadwerkelijk een modemwissel gehad? En weet iemand of Ziggo ook een ander type modem kan plaatsen in plaats van hetzelfde type?

Ben benieuwd naar ervaringen uit verschillende regio’s.
Tip, lees dit topic even door vanaf dinsdag, [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11 redelijk wat mensen met ervaringen, ook met modem wissels voor zover ik gezien heb.

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

DrDrax

Bacdafucup

Ook een klant alhier met een modem defect , ik heb hier nog een fritzbox 6660 cable up2date staan ik denk zet die in voor tijdelijk oplossing, ziggo weigert deze te activeren, en ik moet maar op een nieuw modem wachten..
het moet toch niet gekker worden

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 11:50
Wordt dit nog een grote rechtszaak? Zijn bepaalde belangenorganisaties hiermee bezig? Het uitrollen van een dergelijke update zonder `canary releases` of `phased rollouts` vind ik namelijk grove nalatigheid.

Dit is niet de eerste keer dat een uitrol problemen veroorzaakt. Bijvoorbeeld, wij hebben maanden internet op halve snelheid gehad vanaf ongeveer december 2024. Ik vroeg de helpdesk of ze konden zien wat de snelheid was per aansluiting. Dat konden ze, maar ze snapten het probleem niet waarom ze dat zouden moeten checken - een herstart was toch een prima oplossing? Heb totaal geen compensatie gehad toen. Dit is exact de instelling die ervoor heeft gezorgd dat dit allemaal heeft kunnen gebeuren.

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

• Dennism
vinx77 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:40:
Wordt dit nog een grote rechtszaak? Zijn bepaalde belangenorganisaties hiermee bezig? Het uitrollen van een dergelijke update zonder `canary releases` of `phased rollouts` vind ik namelijk grove nalatigheid.
Ik vraag me af of dat zin heeft, tenzij Ziggo zich natuurlijk niet aan de SLA heeft gehouden en niet wil vergoeden wat ze onder die SLA zouden moeten vergoeden doordat ze niet konden nakomen.

Je mag immers ook wel verwachten dat zakelijke klanten die (grote) schade lijden als ze tijdelijk geen internet hebben in 2026 toch wel een (of meerdere) backup mogelijkheid hebben, zeker nu 5G Backups zo makkelijk te verkrijgen zijn.

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 11:50
Werk je bij Ziggo? :)

Ik zit niet bij Ziggo omdat ik wil. 5G kan nog niet eens 1 videostream aan op 20Mbit, en KPN levert ook max 30Mbit.

Het gaat helemaal niet om wat je noemt over de T&C. Het gaat om grove nalatigheid.

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Pagina: 1