Vinted heeft mijn account onterecht geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Hercule
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Goedemorgen

Sinds 2 jaar verkoop ik spullen op Vinted. Je hebt een groter bereik dan Marktplaats en het is qua verzendkosten beter dan Ebay betreffende Europa. Ook vind ik Ebay ingewikkeld qua instellingen betreffende shipping

Ik verkoop meestal Japanse video games en Pokemon kaarten. Vorige week kreeg ik plotseling een melding dat mijn account permanent geblokkeerd is vanwege het uploaden van een Japanse Neo 2 Houndoom kaart. Week daarvoor was ook al een Japanse Slowbro kaart afgekeurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jikEwk66qPY4tey2HL0eK3oOLmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GXdmvcpvUgSDQfnB1DEfU1g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuYlUxQt4U9goWBakGbbmtkk-cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgSF3lvcvPuOacY17f2w18Pz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ue0fEVrxoouLzEtsdmnE10SnhTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKNoxdL1ERL5netmCZPyIkXR.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om onderstaande kaarten. Niets aan deze kaarten is fake en er is geen enkele reden om te vermoeden dat ze dat zijn. Ik ben in beroep gegaan en kreeg deze boodschap:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0y43iqTqyZrNHXHJ6sl08zqbnK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLnV1k51DXAl4ASJEyE2lb9M.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kan ik nu doen? Vinted is best een belangrijk onderdeel van mijn inkomen. Alternatieven zijn er zo 1.2.3 niet

Ik heb niets gedaan wat tegen de regels in gaat.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:07

Jorissie87

No diggity

Het gaat hier om een misverstand/foute keuze van Vinted. Zij hebben er geen baat bij om legitieme verkopers te blokkeren dus ik zou nogmaals proberen contact met ze op te nemen om aan te geven dat de producten die je aanbiedt echt zijn, eventueel ondersteund met bewijs. Mogelijk zien ze in dat ze fout zijn en heropenen ze jouw account. Een nieuw account aanmaken bevestigd alleen maar het vermoeden dat je een scammer zou zijn.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
stap 1. laat de kaartjes beoordelen door een expert.
stap 2. vraag wat hun goede redenen zijn desnoods via een AVG/GDPR, data verzoek
stap 3. start een kortgeding of rechtszaak om je gelijk te halen.
stap 4. ga door zonder vinted.. het is geen overheid het is een particulier bedrijf. Als ze niet meer met jou willen werken is dan hun keus

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:01

Nemean

3:16

Waarom verkoop je niet via Cardmarket of Cardtrader? Dat zijn platforms die er veel meer geschikt voor zijn dan Vinted.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:10
En als laatste tip, probeer fotos te maken die niet bewogen zijn. Zowel de eerste als de laatste zijn duidelijk bewogen. Mogelijk is dit ook een truc die mensen met namaak kaartjes doen om zo moeilijker te maken voor kopers om de echtheid te controleren en triggert het systeem daarop

• Hercule
  • Nu online
Philip Ross schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:32:
En als laatste tip, probeer fotos te maken die niet bewogen zijn. Zowel de eerste als de laatste zijn duidelijk bewogen. Mogelijk is dit ook een truc die mensen met namaak kaartjes doen om zo moeilijker te maken voor kopers om de echtheid te controleren en triggert het systeem daarop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eILR8GIWZBz-rMifHXDu9Nh90U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7lWCdZwE16jEnzmmQLOYQF0.jpg?f=fotoalbum_large bewogen? Ik heb als het goed is die functie uitgeschakeld (naast lens). AI is puur voor verlichting en staat altijd aan (One Plus)
Nemean schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:28:
Waarom verkoop je niet via Cardmarket of Cardtrader? Dat zijn platforms die er veel meer geschikt voor zijn dan Vinted.
Card market is traag. Op Vinted verkoop je iets in een dag of 3. Card market duurt soms maanden. Iemand moet daar echt opzoek naar een specifieke kaart

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:10
Hercule schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

~[Afbeelding] bewogen? Ik heb als het goed is die functie uitgeschakeld (naast lens). AI is puur voor verlichting en staat altijd aan (One Plus)
Met bewogen bedoel ik de camera stil houden (en mogelijk een betere camera gebruiken als je dit professioneel doet).
Goed zichtbaar hier, let op de de licht zichtbare witte "schaduw" van de symbolen. Dat is een bewerkingsspoor doordat de camera of onderwerp niet still staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX9wgcD-pWRR3NZd80FyPVsVsF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8tmCMUHi3VtU8TY1n07hjkr.jpg?f=fotoalbum_large

AI zou ik sowieso ook uit zetten want je moet de kaarten zo betrouwbaar mogelijk weergeven. Een AI die vervolgens onvolkomenheden wegpoetst lijkt me niet gewenst.

[ Voor 7% gewijzigd door Philip Ross op 19-08-2026 10:52 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vandaag op de BBC website: 'Banned over a pair of £2 sandals': Why some sellers are complaining about Vinted, en ook hier bij Ebay: Mijn Ebay-account is opeens geblokkeerd 'decision is final'

De kansen om teruggedraaid te krijgen zijn klein, compleet onvoorspelbaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vinted is al langere tijd geen prettig platform meer en je hebt in dit soort gevallen geen poot om op te staan, de klantenservice wint vrijwel altijd.

Ook wanneer een koper iets beschadigd ontvangt, het is nooit de schuld van de koerier, maar altijd van de verzender. Iets verkopen wat niet mag? De een wordt wel gebanned, de ander niet.

Kortom: bedrijf meet met twee maten en denkt alleen aan eigen belang. En geef ze eens ongelijk, het is een commercieel bedrijf.

Gewoon lekker naar Cardmarket met je kaarten!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:01

Nemean

3:16

Mijn vrouw is recent ook geblokkeerd op Vinted, voor het verkopen van haarspeldjes die mijn dochter nooit gebruikt had. Ze vonden het commerciële activiteiten. Terwijl er meerdere bedrijven actief zijn op Vinted zonder Pro 'lidmaatschap' (en hoeven dus geen retourtermijn te hanteren). Vinted meet met twee maten.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:23
mijn account is ook weleens geblokkeerd omdat iemand vermoedelijk een klacht had ingediend (vermoedelijk omdat een betaling niet in 1x lukte, was beetje vaag probleem toen). Was mijn eerste koop op vinted overigens. Vinted was volstrekt niet bereikbaar, ik bleef hangen in chatbots. Met een ander emailadres had ik toen nieuw account gemaakt. Na paar maanden kon ik weer op t oorspronkelijke adres inloggen.

• Hercule
  • Nu online
kjiratsiekoedel schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:10:
mijn account is ook weleens geblokkeerd omdat iemand vermoedelijk een klacht had ingediend (vermoedelijk omdat een betaling niet in 1x lukte, was beetje vaag probleem toen). Was mijn eerste koop op vinted overigens. Vinted was volstrekt niet bereikbaar, ik bleef hangen in chatbots. Met een ander emailadres had ik toen nieuw account gemaakt. Na paar maanden kon ik weer op t oorspronkelijke adres inloggen.
Loop je niet een enorm risico wanneer je een tweede account start?

Ik heb contact opgenomen met vinted Legal.nl dus wacht eerst dat af maar opties worden steeds kleiner helaas

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
Wat gebeurt er in zo'n geval eigenlijk met het geld dat in je wallet staat?

• Hercule
  • Nu online
henri86 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:59:
Wat gebeurt er in zo'n geval eigenlijk met het geld dat in je wallet staat?
Je houd toegang daar toe. Kunt alleen geen contact opnemen met kopers dus bent afhankelijk van hun eerlijkheid.

Ik had bijvoorbeeld een exemplaar van de dark Pictures anthologie verkocht (PS4). Bij het inpakken ontdekte ik een krasje op de steelbook. Koper geconfronteerd en aangeboden de deal te annuleren. Die stelde voor om ipv daarvan een korting te geven. Mijn advertentie was 60 euro en ik had al 15 euro korting gegeven. Wou ook niet heel veel lager maar gaf hem toch een extra 7 euro discount. Dat heb ik overgemaakt via ING. .

In de tussentijd werd mijn account geblokkeerd en bleef hij vragen sturen. Eerst waar het geld bleef en vervolgens om te bedanken. Kon niets terug zeggen wat heel frustrerend was

Ander voorbeeld was een Belg die Japanse kaarten gekocht had. Hij vroeg zich af wat er aan de hand was en of die zich zorgen moest maken over zijn gekochte kaarten. Moest hem opzoeken op een Belgische website omdat via Vinted reageren onmogelijk was.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat kan ik nu doen? Vinted is best een belangrijk onderdeel van mijn inkomen. Alternatieven zijn er zo 1.2.3 niet

Ik heb niets gedaan wat tegen de regels in gaat.
Was je een Pro verkoper? Zo niet, is het wellicht een combinatie van volume (gezien je het hebt over inkomen) en "gevoelige" items? Ik heb ook geen idee om wat voor bedragen het gaat, maar kan me voorstellen dat het dan verdacht kan overkomen als de foto's wat bewogen en/of opgepoetst zijn met AI.

• Hercule
  • Nu online
Dagion schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:49:
[...]

Was je een Pro verkoper? Zo niet, is het wellicht een combinatie van volume (gezien je het hebt over inkomen) en "gevoelige" items? Ik heb ook geen idee om wat voor bedragen het gaat, maar kan me voorstellen dat het dan verdacht kan overkomen als de foto's wat bewogen en/of opgepoetst zijn met AI.
Nee, geen pro verkoper. Voor mijn telefoon is AI puur voor belichting maar merk persoonlijk geen verschil. Een van deze foto's is met functie aan en de andere niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8253cFAF8a83WYX50w79fMUY5fM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/770AO4zCbRgnCwpNcJIbQgET.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTEmvdD75AMe1_9JN79N0b6O3vw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXXTRENNmpuaP3SqhyZogseA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gok persoonlijk puur dat de checkbot de kaart vergelijkt met Engelse kaarten en ze daarom afkeurt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuYlUxQt4U9goWBakGbbmtkk-cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgSF3lvcvPuOacY17f2w18Pz.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is bijvoorbeeld ook afgekeurd terwijl dat een legitieme kaart is zonder een Engelse versie

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit lijkt me nu precies het soort situatie waarvoor de DSA is geïntroduceerd. Dat betekent dus ook dat ze een duidelijke bezwaarprocedure moeten hebben (die heb je wellicht al doorlopen) en dat je een externe geschillencommissie moet kunnen inschakelen (https://digital-strategy.ec.europa.eu/nl/policies/dsa-out-court-dispute-settlement). Dat is dus wellicht de juiste volgende stap.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Hercule schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:18:
[...]

Nee, geen pro verkoper. Voor mijn telefoon is AI puur voor belichting maar merk persoonlijk geen verschil. Een van deze foto's is met functie aan en de andere niet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik gok persoonlijk puur dat de checkbot de kaart vergelijkt met Engelse kaarten en ze daarom afkeurt [Afbeelding]

Deze is bijvoorbeeld ook afgekeurd terwijl dat een legitieme kaart is zonder een Engelse versie
Maar die foto's zijn gewoon niet scherp, toch? Ik kan me voorstellen dat zo een systeem is ingeregeld om daar naar te kijken, omdat verkopers wellicht foto's expres met een blur upload om counterfeit te verdoezelen.

• Hercule
  • Nu online
Meloenen schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:26:
[...]

Maar die foto's zijn gewoon niet scherp, toch? Ik kan me voorstellen dat zo een systeem is ingeregeld om daar naar te kijken, omdat verkopers wellicht foto's expres met een blur upload om counterfeit te verdoezelen.
Oh nee. Ik heb deze foto snel voor hier gemaakt. Mijn vinted fotos steek ik veel meer tijd in.

Dit zijn fotos van verkochte artikelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKKtnRFpJqnXOfF6ZcpB389l3j4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wH2apKs9u0qA7FrTx6hG1Cgq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQFwt-NzqD8vwqqpsQ90qzprJZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uv1Q45JDExPw6HczRnrOy1Vg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVUhVH4zIOstwbnQFm4Y8T27g9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUMPuiFgQEUx759EgKQnFfpO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFvQetj7Mk4kU8Z7zb3DE1p9Dag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkVqeFmGPVEoQV4v0NbZmIqR.jpg?f=fotoalbum_large

• Hercule
  • Nu online
Orion84 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:25:
Dit lijkt me nu precies het soort situatie waarvoor de DSA is geïntroduceerd. Dat betekent dus ook dat ze een duidelijke bezwaarprocedure moeten hebben (die heb je wellicht al doorlopen) en dat je een externe geschillencommissie moet kunnen inschakelen (https://digital-strategy.ec.europa.eu/nl/policies/dsa-out-court-dispute-settlement). Dat is dus wellicht de juiste volgende stap.
Bedankt! Ik heb een melding gemaakt

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kan het zijn dat de kaarten misschien toch fake zijn zonder dat je dat weet? Zowel met Pokemon kaarten als game cartridges is er veel oplichting vermoed ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:09
Mogelijk heeft Vinted een systeem geimplementeerd om AI in foto's te herkennen (onzichtbaar watermerk anyone?) en blokkeert het nu accounts op deze basis als ze een bepaald type producten met AI foto's verkopen?

-- Edit
Klein beetje zeikerig misschien maar je verkoopfoto's die je opgeeft zijn ook allemaal een beetje wazig alsof de focus niet goed is..

[ Voor 25% gewijzigd door Jero_B op 19-08-2026 14:49 ]

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb dit ook vaker meegemaakt. Vinted werkt echt super als je iets wil verkopen of kopen maar als je ooit ook maar een probleem heb en contact probeert te zoeken met Vinted dan is het een enorme opgave. dit komt ook omdat Vinted naar mijn mening veel te veel leunt op het gebruik van AI om te bepalen of je account/item moet worden geblokkeerd of niet. vermoedelijk heeft iemand of misschien zelfs een verkoper van soortgelijke kaarten klachten ingediend bij Vinted over dat jouw kaarten nep zouden zijn en ben jij hier nu de dupe van.

voor nu zou ik zeggen overnieuw beginnen met een nieuwe account helaas verlies je dan wel je reviews maar gezien de service van Vinted zelf echt te wensen overlaat lijkt me dat de beste optie.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• Hercule
  • Nu online
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:39:
Kan het zijn dat de kaarten misschien toch fake zijn zonder dat je dat weet? Zowel met Pokemon kaarten als game cartridges is er veel oplichting vermoed ik.
Nee onmogelijk. Ik ben voor de helft van het jaar in Japan en mijn broer woont daar nu al zo'n 12 jaar. Dankzij hem heb ik voor dat de prijs van Pokemon kaarten explodeerde heel veel zeldzame kaarten kunnen krijgen. Dit zijn bijvoorbeeld 3 binder pagina's van mijn binders die ik in Japan bewaar bij mijn broer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stsei_ZOvKdohliU-DchZnROvkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybExzLpgNvtyHzjMo0AV3TDE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrGOni5VADjJI_j3M11WXVEHxpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XswLmYkTkLoVoWE7uxTtyqKe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJLllD1EQLaeeAsY2hH98L_kSRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMDrwkWUfrsZUu3Dd3cPbFKu.jpg?f=fotoalbum_large

Dubbele kaarten verkoop ik in Nederland. Vending rhydon bijvoorbeeld had ik afgelopen januari voor 1500 yen gekocht, hier voor 85 euro kunnen verkopen. Ik heb veel tijd en geen verplichtingen dus heb tijd om alle afgelegen book-off af te gaan. In hartje Osaka ga je geen zeldzame kaarten meer vinden. Takatsuki daarentegen heeft nog weleens leuke aanbiedingen.

De vending Slowbro had ik al zo'n 12 jaar en had mijn broer uit een sheet waar ook de inmiddels onbetaalbare oojama's Pikachu in zat (Zie de bovenste afbeelding). De neo Houndoom kwam uit een booster. Ook gekocht in Japan. Van Slowbro had ik de sheet gelukkig nog (vending kaarten komen niet uit boosters maar uit sheets). Booster shrink waar Houndoom in zat helaas wel jaren geleden weg gegooid omdat je dat soort dingen niet bewaard.

In Japan zijn zeer strenge wetten betreffende fake kaarten. Een melding en je kunt de winkel sluiten. Dat is ook deels waarom ik tegenwoordig meer Japanse kaarten spaar

• Hercule
  • Nu online
copywizard schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:51:
Ik heb dit ook vaker meegemaakt. Vinted werkt echt super als je iets wil verkopen of kopen maar als je ooit ook maar een probleem heb en contact probeert te zoeken met Vinted dan is het een enorme opgave. dit komt ook omdat Vinted naar mijn mening veel te veel leunt op het gebruik van AI om te bepalen of je account/item moet worden geblokkeerd of niet. vermoedelijk heeft iemand of misschien zelfs een verkoper van soortgelijke kaarten klachten ingediend bij Vinted over dat jouw kaarten nep zouden zijn en ben jij hier nu de dupe van.

voor nu zou ik zeggen overnieuw beginnen met een nieuwe account helaas verlies je dan wel je reviews maar gezien de service van Vinted zelf echt te wensen overlaat lijkt me dat de beste optie.
Wordt je nieuwe account ook niet meteen verbannen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jero_B schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:48:
Mogelijk heeft Vinted een systeem geimplementeerd om AI in foto's te herkennen (onzichtbaar watermerk anyone?) en blokkeert het nu accounts op deze basis als ze een bepaald type producten met AI foto's verkopen?

-- Edit
Klein beetje zeikerig misschien maar je verkoopfoto's die je opgeeft zijn ook allemaal een beetje wazig alsof de focus niet goed is..
Ik vind het niet zeikerig hoor, de foto's zijn onscherp en wazig. Weet niet of dat aan Tweakers compressie ligt, maar de foto's zien er gewoon wazig uit. Maar geen idee of Vinted hier iets mee doet.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:23
Hercule schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

Ik heb contact opgenomen met vinted Legal.nl dus wacht eerst dat af maar opties worden steeds kleiner helaas
Welk risico? Ik had een nieuw account waarmee ik 1x probeerde iets te kopen waarop geblokkeerd. Met 2e account ging t prima.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:39

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

stin00 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:59:
[...]

Ik vind het niet zeikerig hoor, de foto's zijn onscherp en wazig. Weet niet of dat aan Tweakers compressie ligt, maar de foto's zien er gewoon wazig uit. Maar geen idee of Vinted hier iets mee doet.
Niet alleen dit maar als je de cartridge bekijkt zie je dat de afdrukkwaliteit gewoon niet heel goed lijkt te zijn.

Zie bijvoorbeeld deze images als referentie:

Pocket Monsters - Midori (Game Boy) DMG-APBJ-JPN : Game Freak : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive

s-l1600.webp (1600×1200)

HANDTEKENING!!!

• Bor

Bor

Hercule schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

Ik weet niet hoe het op Vinted gaat maar hier is het aanmaken van een nieuw account na een ban rond bijvoorbeeld Vraag en Aanbod reden voor een permanente ontzegging van de toegang. Ik kan mij voorstellen dat het opzettelijk (proberen te) omzeilen van een ban niet lichtzinnig wordt opgepakt wanneer Vinted hier achter komt.

• Bor

Bor

Leeghoofd21 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:06:
[...]

Niet alleen dit maar als je de cartridge bekijkt zie je dat de afdrukkwaliteit gewoon niet heel goed lijkt te zijn.

Pocket Monsters - Midori (Game Boy) DMG-APBJ-JPN : Game Freak : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive

s-l1600.webp (1600×1200)
Zegt dat niet weinig? Namaak is soms zo goed dat kleuren etc wel matchen hoor en verder weten we ook niets over hoe de cartridge is bewaard / hoeveel gebruik er is geweest etc.

• Hercule
  • Nu online
[...]

s-l1600.webp (1600×1200)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uU4gltPbAmKk5e9JewiaDX3PGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UZ4QKZl9jEd3aRBRfA1rNLH.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is puur compressie. Deze heeft dat niet.

Maar toegegeven, mijn One Plus maakt niet de beste fotos meer helaas.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:39

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:10:
[...]

Zegt dat niet weinig? Namaak is soms zo goed dat kleuren etc wel matchen hoor en verder weten we ook niets over hoe de cartridge is bewaard / hoeveel gebruik er is geweest etc.
Ik zit zelf niet in de collectorswereld van Gameboy games, vroeger wel 1 gehad en ik kan mij niet herinneren dat het een blokkerige print had. Maar goed dat is dan ook alweer minimaal 25-30 jaar geleden denk ik dat een game in mijn handen heb gehad.

Het enige wat ik probeer te zeggen is dat een AI tool wel eens kan aanslaan op dit soort "afwijkingen" vooral in combinatie met de onscherpte die de foto's hebben.

Wijziging: Zie nieuwe foto :)

HANDTEKENING!!!

• copywizard
  • Niet online
Hercule schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:57:
[...]

Wordt je nieuwe account ook niet meteen verbannen?
Zolang je een ander email adres gebruikt lijkt me dat niet zo probleem het zou kunnen dat ze het bannen op IP niveau maar dat lijkt me stug met al hun AI drama.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Hercule schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

[Afbeelding]

Dat is puur compressie. Deze heeft dat niet.

Maar toegegeven, mijn One Plus maakt niet de beste fotos meer helaas.
Deze is net zo wazig, kijk maar naar de onderkant en bovenkant van de cartridge, dat is geen compressie. Ik begrijp dat niet zo goed, bij producten waarbij het zo belangrijk is om te kunnen checken of iets wellicht namaak zou kunnen zijn, is het van belang dat je gewoon een scherpe foto gebruikt.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• Patriot
  • Laatst online: 15:40

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

s-l1600.webp (1600×1200)
Ik snap je punt wel een beetje, maar dat is gewoon de camera van zijn telefoon die een raar Moiré-patroon maakt. Dat komt juist door de druktechniek van die labels, op de eerste foto die jij plaatst kun je goed zien waar zijn camera dat vandaan haalt.

Dat de foto's niet geweldig zijn is omdat het ook in feite gewoon een soort macrofotografie is, deze smartphone is er gewoon niet zo goed in.

• Hercule
  • Nu online
Fanta schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:17:
[...]

Deze is net zo wazig, kijk maar naar de onderkant en bovenkant van de cartridge, dat is geen compressie. Ik begrijp dat niet zo goed, bij producten waarbij het zo belangrijk is om te kunnen checken of iets wellicht namaak zou kunnen zijn, is het van belang dat je gewoon een scherpe foto gebruikt.
Maar dat is echt puur hoe One Plus fotos maakt, mijn vorige telefoon maakte andere fotos dan deze. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2PG9YmAAJWzYfppitSbecLfeCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6cw0Li9KiRnGxun7EfxZRST.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn alle exemplaren die ik nog heb en je kunt duidelijk zien wat het verschil in staat is. Het zijn wel 30 jaar oude games dus in de staat zoals Internet archive ze heeft staan zul je bijna niet meer vinden.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Hercule schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:25:
[...]

Maar dat is echt puur hoe One Plus fotos maakt
Tsja, dan moet je ergens anders je foto's mee maken? Jij wilt toch ook dat jouw kopers overtuigd zijn van de kwaliteit die je aanbiedt?

• Hercule
  • Nu online
Fanta schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:28:
[...]

Tsja, dan moet je ergens anders je foto's mee maken? Jij wilt toch ook dat jouw kopers overtuigd zijn van de kwaliteit die je aanbiedt?
Ik snap je punt maar vind dit geen reden om een account te verbannen. Ik ben altijd eerlijk over de staat en post fotos van de game werkend op een gameboy. Men weet wat ze krijgen. Dit is een reactie die ik bijvoorbeeld laatst kreeg over een setje Pokemon games:

The games are like new. Its crazy to think that they are almost as old as me. Thank you. Do you have any more pokemon games?

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Hercule schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:35:
[...]

Ik snap je punt maar vind dit geen reden om een account te verbannen. Ik ben altijd eerlijk over de staat en post fotos van de game werkend op een gameboy. Men weet wat ze krijgen. Dit is een reactie die ik bijvoorbeeld laatst kreeg over een setje Pokemon games:

The games are like new. Its crazy to think that they are almost as old as me. Thank you. Do you have any more pokemon games?
Ik snap jouw goede intenties hoor, maar als het inderdaad zo zou kunnen zijn dat AI tools afgaan op onscherpte, lijkt me dit (samen met gewoon de best mogelijke info aan potentiële kopers willen doorgeven) gewoon een actiepuntje.. :)

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:18
Bor schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:09:
Ik weet niet hoe het op Vinted gaat maar hier is het aanmaken van een nieuw account na een ban rond bijvoorbeeld Vraag en Aanbod reden voor een permanente ontzegging van de toegang. Ik kan mij voorstellen dat het opzettelijk (proberen te) omzeilen van een ban niet lichtzinnig wordt opgepakt wanneer Vinted hier achter komt.
Op Vinted is het hebben van meerdere accounts sowieso verboden. Enige uitzondering is een persoonlijk account en een pro account.

Als je bv. veel pokemonkaarten maar ook veel kleding verkoopt mag je daar geen 2 accounts voor aanmaken maar moet dat op hetzelfde account.

Verder zijn er meer mensen die klagen dat ze onterecht geband zijn voor namaak. Echter lijkt OP veel geluk te hebben gehad dat geen van zijn kopers hebben geklaagd dat het product niet in orde was. Blijkbaar is het zo dat eens je geblokkeerd bent, de koper de zaak dus automatisch wint. Dus als de koper klaagt ben je zowel je geld als het product kwijt. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door GoldenBE op 19-08-2026 15:45 ]

• copywizard
  • Niet online
voor het fotograferen zou je een kleine compact camera kunnen overwegen vaak bij de kringloper of rommelmarkt. ikzelf gebruik vaak een canon ixus uit 2016 ofzo met 16 megapixel en die maakt echt super nette en duidelijk foto's heeft stabilisatie en goede macro functie. is alleen onhandig je dat je met een sd kaartje de foto's moet overzetten maar dat je dan doen door ze direct naar je google drive te kopiëren dan zijn ze ook snel beschikbaar op je mobiel.

al denk ik niet dat je account is geblokkeerd vanwege onduidelijke foto's ik zie vaak genoeg echt neppe troep worden verkocht of foto's die lijken te zijn gemaakt met vasaline op de camera lens en veel van die accounts worden nooit geblokkeerd. ik blijft dan ook bij mijn punt dat er door een ander persoon of een andere verkoper klachten zijn ingediend bij vinted en dat jij daar nu de dupe van bent.

P.s. Vinted gaat je vermoedelijk nooit duidelijk vertellen wat de reden van de blokkade is geweest maar waarschijnlijk blijven ze er heel vaag over.

[ Voor 37% gewijzigd door copywizard op 19-08-2026 15:54 ]

Pagina: 1