Font en website uitstraling/gemak van gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Kamermans
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 23:21
Ik kan niet de enige zijn die gemerkt heeft dat sinds de nieuwe UI/layout, of welke moderne term de beste web dev's ook in de professie, shorthand en/of lieflof gebruiken, een en 't al veranderd is.

Zelf gebruik te hebben gemaakt van tweakers onder verschillende nicknames en accounts sinds like 2010, deze nieuwe layout ga ik het even noemen, is nu al merkbaar, door slechte ad views, een rare moeilijke UI (ben ik de enige, Kan natuurlijk he? Maar zet de deur open en...)

Ik gebruik deze site voor hardware, verkoop en af en toe kijk ik even naar het nieuws. Deze fonts en UI / layout zijn voor mij niet alleen irritant. Volgens mij mis ik tenminste 25% van het bezoek in ads en nieuws. Mocht ik hier mis over zijn zie ik graag bezoeknummers.

Curious wat jullie er over denken.

Ta.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Kamermans schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:52:
Ik kan niet de enige zijn die gemerkt heeft dat sinds de nieuwe UI/layout, of welke moderne term de beste web dev's ook in de professie, shorthand en/of lieflof gebruiken, een en 't al veranderd is.

Zelf gebruik te hebben gemaakt van tweakers onder verschillende nicknames en accounts sinds like 2010, deze nieuwe layout ga ik het even noemen, is nu al merkbaar, door slechte ad views, een rare moeilijke UI (ben ik de enige, Kan natuurlijk he? Maar zet de deur open en...)

Ik gebruik deze site voor hardware, verkoop en af en toe kijk ik even naar het nieuws. Deze fonts en UI / layout zijn voor mij niet alleen irritant. Volgens mij mis ik tenminste 25% van het bezoek in ads en nieuws. Mocht ik hier mis over zijn zie ik graag bezoeknummers.

Curious wat jullie er over denken.

Ta.
Mja, jouw persoonlijke ervaring is precies dat: de ervaring van 1 individueel persoon. En dan kan het natuurlijk zo zijn dat van de 1000 bezoekers, er 999 zijn die het een verbetering vinden en jij dan net die ene bent die het een verslechtering vindt.

Daarom is het belangrijk om gebruikerservaring op een objectieve manier te meten, ik gok met klik- en view-analyse. Heb ik verder geen verstand van, maar ik heb de hoop dat er bij Tweakers.net mensen zijn die er op een verstandige manier naar kijken - en iets wat ik persoonlijk als een verslechtering ervaar, voor de grote groep wellicht een verbetering is.

Tevens zit er nog de factor 'aversie' in: weerstand tegen verandering. Zeker weten dat ik daar last van heb - en pas na een gewenningsperiode accepteer ik een verandering.

Om inhoudelijk mijn persoonlijke (N=1) ervaring te delen:
  • Pricewatch: veranderingen van afgelopen tijd met een slide-in of modal en hoe dat allemaal heet: nee, dat blijft voor mij een verslechtering, vooral het dubbel moeten klikken om alle productspecificaties te zien.
  • Zoekfunctie die naar de menubalk is verplaatst: het duurde even voor ik er aan gewend was, maar dat is nu wel gebeurd en ik ervaar het niet als verslechtering meer. En wellicht dat de paar pixels schermruimte die gewonnen is zelfs wel een verbetering is.
  • Font-aanpassing frontpage/forum: verslechtering. Nou ja, ik kan Tweakers.net dan ineens zonder bril gebruiken. Maar nee, informatie-dichtheid is wel afgenomen. Maar gelukkig goed op te lossen met custom-CSS en heel fijn dat Tweakers.net dat zelf ook erbij geleverd heeft.
  • Dat laatste punt, wat uitgebreider: informatiedichtheid algemeen is afgelopen jaren wel afgenomen. Meer blokken 'uitgelicht' tussen de nieuws-headlines bijvoorbeeld. Ook hier, oplosbaar met custom-CSS.
Maar nogmaals, dat is mijn ervaring en wellicht dat al die verandering voor nieuwe bezoekers zorgen voor een meer-welkom-gevoel, meer nieuwe bezoekers laat terugkomen.

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
De redactie gaat niet over de gebruikersinterface, Feedback bètatest UI-update is het geschikte topic hiervoor.