Laptop via school, doen ?!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Beste mensen,

wij kunnen nu via school een laptop aanschaffen. Ze zijn volgens mij al sinds 1996 aan het overleggen en nu is er in combinatie met Compaq (:?) een deal gesloten en is er dus de mogelijkheid om goedkoop laptops te kopen.

Nu zijn de vragen:
- Zal ik het doen ?
- Zijn laptops van Compaq goed ?
- Is het echt zoveel goedkoper ?

Voor meer informatie, zie: http://www.projectsupport.nl/fontys/
als ik er een pak dan ga ik toch voor de 1216EA (de duurste >:))

Heeft iemand ervaringen met dit soort dingen, adviseer me aub...

BVD :)

RJ

Geniet maar tweak met mate

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
laptop is best leuk en aardig voor een jaar ofzo

dan is ie ineens te langzaam en kan je m niet meer upgraden
(als je m wel kunt upgraden kost het aardig wat pieken)

en voor het geld dat je neerlegt kan je een 3x zo goeie pc kopen (ligt er natuurlijk ook een beetje aan of je een goeie deal kan sluiten)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
M'n vader heeft zo'n compaq ding, tis een wat ouder type maar hij komt heel degelijk op me over, ook een mooi beeld e.d., de prijs is volgens mij zeker niet hoog als je kijkt wat er allemaal bij zit, 1Ghz, DVD, video-out, netwerk en modem, 't lijkt me wel een aardig ding, alleen niet echt geschikt voor gamen

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Uhmm had Compaq zijn faillisement niet aangekondigd ? :?

Compaq was toch overgekocht door HP ?

Enfin, tis een leuke deal ja maar na een tijdje wil je hem upgraden en dat kost weer geld.
Kan beter van het geld een betere halen. Tenzij het naturrlijk echt rete voordelig is ;)

dikzak

• RJ
Op vrijdag 21 september 2001 22:23 schreef Joppe het volgende:
M'n vader heeft zo'n compaq ding, tis een wat ouder type maar hij komt heel degelijk op me over, ook een mooi beeld e.d., de prijs is volgens mij zeker niet hoog als je kijkt wat er allemaal bij zit, 1Ghz, DVD, video-out, netwerk en modem, 't lijkt me wel een aardig ding, alleen niet echt geschikt voor gamen
Daar wil ik hem natuurlijk ook voor gebruiken, en dat gaat niet echt lekker... dus om hem nu alleen te kopen voor die paar programma's ?!? *denk*

Heeft er niemand ervaringen met laptops via school en spijt of zo ? :? ?

RJ

• Joppe
  • Laatst online: 14-01 15:35
't grote probleem ervan is dat er geen goede videokaart inzet, bovendien moet je een laptop niet kopen om te gamen, dat gaat nou een maal niet lekker

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Hm, jah hier ik had ook een "aanbod" van school om een flaptop te kopen.

5300 ballen. Een Toshiba 4600 Satellite Pro C750

die prijs stond mij niet aan, en de systeem specs al HELEMAAAAAAL niet...

school mag je niet verplichten dat ding te kopen dus ik ben voor de Dell Inspiron 8100 gegaan (www.dell.nl) kostte me wat meer $$ maar nu heb ik ook wat...wuhaa...

'k raad je aan niet voor een laptop via school te gaan...maar een eigen laptop kopen en van de kortingen, financierings methoden (of wat dan ook) van school gebruik maken.

Dell = super met z'n system, alleen zwaar k*t met leveren ( lees: heeeeeeeeel lang wachten)

Compaq vindik persoonlijk minder

Toshiba ook

een laatste tip: check de dell site en "bouw" je eigen systeem, zo kun je zelf de kosten in de hand houden en je systeem naar joun wensen inmekaar knallen.

what is your major malfunction???

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
(jarig!)
Uhmm had Compaq zijn faillisement niet aangekondigd ?
Uhm nee, zoals je zegt worden ze waarschijnlijk overgenomen, maar dat betekent niet dat ze failliet zijn!

|Specs|

• Dommel
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

offtopic:
welke studierichting doe je dat dat bij jou wel kan en niet bij Elektrotechniek??

Hebben ze bij jou net zo een brak netwerk waarop je moet inloggen om iets te gebruiken als bij ons dan zou ik het wel doen.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Op vrijdag 21 september 2001 22:39 schreef Christus het volgende:
offtopic:
welke studierichting doe je dat dat bij jou wel kan en niet bij Elektrotechniek??

Hebben ze bij jou net zo een brak netwerk waarop je moet inloggen om iets te gebruiken als bij ons dan zou ik het wel doen.
over wie heb je het?

what is your major malfunction???

• Dommel

Dommel

De topicstarter die komt ermee aanzetten.

Ik ben GVD al een jaar lang aan het lullen bij systeembeheerders en mensen die meer over het budget gaan voor die laptops op school maar ze willen niet omdat het te duur zou zijn :? Waarom wij niet en zij wel dat is mijn enigste probleem eigenlijk

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Hallo,
In het bedrijf waar ik systeem/netwerk beheerder
ben, hebben we meerdere Compaq laptops.
Hou er rekening mee dat de accu een beperkte
levensduur heeft (kost wel ong. 400,00)
RV

• Twilight Burn
  • Laatst online: 02-07 07:58
Ik heb via de TU/e een laptop gekocht, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Gamen gaat er goed op (natuurlijk niet met de visuele kwaliteit en snelheid van een desktop, maar zeer acceptabel) Zo spelen we Quake 3, NFS3, etc. Verder is het voor de studie ook een uitkomst, je hebt je eigen computer altijd bij, dus je kunt je eigen instellingen en programma's erop zetten, en je zit niet te k*tten met PC's die bezet zijn, en met floppen waar je je bestanden op hebt gezet.
De specs staan op:
http://www.nsc.tue.nl/notebooks/specs%20toshiba4600.htm

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
strakke laptops hoor..

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 22:59 schreef Twilight Burn het volgende:
Ik heb via de TU/e een laptop gekocht.....
misschien een onbeschofte vraag, maar wat heb je ervoor betaald? It-er en ik konden(moesten) deze laptop ook voor school aanschaffen, maar zijn toch voor de dell gegaan die maar iets duurder was.

De toshiba moest 5300 piek bij ons opbrengen, hetgeen ik persoonlijk te veel vond.

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

je kan goed HL dm spelen op een celly 700, 128Mb, 10Gb. gisteren nog gedaan bij een vriend van me :) :)

maareh opzich is compaq een goed merk. maarja kheb gehoord dat de service van Dell beter is dan die van compaq en ik heb het zelf ervaren. scherm van de Dell laptop was kapot eind van de week had ik hem weer. kortom was hem maar 3 á 4 dagen kwijt :) :) en ze hadden hem zelf opgehaald en weer terug gebracht.

maareh je moet zelf kijken wat je doet.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Wij, eerstejaars studenten van de TUE hebben ongeveer 1900 piek neer moeten tellen voor de laptop en een overeenkomst moeten tekenen dat we als we niet 5 jaar op de tue studeren het overige bedrag moeten terugbetalen (nog 2000 piek, maar dat wordt ieder jaar minder ivm afschrijving)
CS direct3d 800x600 gem 40fps. Had ik niet verwacht van dat cyberblade 3d frot grapische chipsetje wat er in zit.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
De prijs is zeer scherp, vooral van de snelste versie. Die kost bij een Dynabyte 4500 piek, scheelt dus zo 400 gulden.

Het model... tja, het is gewoon wel een beetje een lomp en zwaar ding. Zoiets als een Toshiba Satellite is gewoon wat lichter en kleiner. Het geluid is wel erg goed, maar ja, wat heb je daar nou aan op schoo? :?

Verwijderd

Bah!! :r COMPAQ!!

Neem een toshiba!!!

• MacDokie
  • Laatst online: 18-08 18:11
Bah, koop een Dell

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Zo'n laptop kost al meer dan een jaar lesgeld.
:(

Studeren is een duur grapje.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik het niet doen. Uit ervaring weet ik dat vooral de monitoren van compaq laptops niet zo best zijn. In principe is compaq wel redelijk merk maar je kan het beste toch een toshiba nemen. Zelf heb ik ook een toshiba en ben er ontzettend tevreden mee.

Die laptop die aangeboden wordt op die site, is niet erg duur. In principe is een laptop wel een goede investering (iig beter dan een "normale" pc.)

Dus ik raad je aan om in ieder geval geen compraq laptop te kopen.

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op vrijdag 21 september 2001 22:29 schreef RJ het volgende:

[..]

Daar wil ik hem natuurlijk ook voor gebruiken, en dat gaat niet echt lekker... dus om hem nu alleen te kopen voor die paar programma's ?!? *denk*

RJ
Heb een jaar geleden ook een laptop via school aangeschaft en ben er nog steeds heel blij mee. Dat was btw een fujitsu siemens Liteline AMD 475 met 64 mb. Ga hem deze week ff upgraden naar 256 mb geheugen en dan loopt ie super lekker met winXP :9 En met die lap kan ik natuurlijk ook mooi gebruik maken van die 10 mbit internet verbinding op school :9~

Systeem | Strava

Verwijderd

Hum, zijn er ook verzekeringen voor labtops ? Niet alleen voor diefstal, maar ook voor schade door valpartijen of kopjes koffie ofzo ?

Lijkt me opzich toch nog wel handig, heb je zo'n ding van 5000 piek en de 1 of andere moeilijke financiele regeling, laat je dat ding uit je handjes kletteren...

• bjorn
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 13:52 schreef Wimpy006 het volgende:
....Wij, eerstejaars studenten van de TUE hebben ongeveer 1900 piek neer moeten tellen voor de laptop en een overeenkomst moeten tekenen dat we als we niet 5 jaar op de tue studeren het overige bedrag moeten terugbetalen (nog 2000 piek, maar dat wordt ieder jaar minder ivm afschrijving)
....
1900 piek!?!?!

Wij zouden 5300 moeten betalen (of 4900 als je direct alles betaald).
als je dan je studie afrond krijg je 2300 resp. 1900 piek terug, maar ja, da's dan ook niet meer veel door de afschrijving/inflatie.

tamelijk beroerd van mijn school dan, zeker gezien het feit dat ze samen met jou school inkopen!

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

Professor_Botje

Administrator

ja alleen KUT als de ACCU dadelijk kapot is over een maandje of 3

dat was bij mij :(
GARANTIE NEE dat kennen ze daar niet op ( ACCUS dan he :) )

dus...
verder zijn het wel MOOIEN Laptops
als ik jou was zou ik voor TOSHIBA gaan maar ja das een heel ander verhaal :)
Op vrijdag 21 september 2001 22:23 schreef Joppe het volgende:

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• RJ
Op vrijdag 21 september 2001 22:39 schreef Christus het volgende:
offtopic:
Ik studeer Mens en Informatica in Eindhoven. Daar hebben ze nu binnen notime een contract met Compaq gesloten want voor de vakantie was er nog niet eens sprake van... vaag :?
Ergens eerder in de topic schreef Christus het volgende:
Ik ben GVD al een jaar lang aan het lullen bij systeembeheerders en mensen die meer over het budget gaan voor die laptops op school maar ze willen niet omdat het te duur zou zijn Waarom wij niet en zij wel dat is mijn enigste probleem eigenlijk.
Suc6 ;)
Op vrijdag 21 september 2001 22:39 schreef Chairman het volgende:
Die laptop die aangeboden wordt op die site, is niet erg duur. In principe is een laptop wel een goede investering (iig beter dan een "normale" pc.)
is dat zo ? waarom ?

RJ

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:42

johnwoo

3S-GTE

Op zaterdag 22 september 2001 18:07 schreef RJ het volgende:
[..]
is dat zo ? waarom ?
Kijk maar eens naar de prijzen van tweedehandse... Een laptop behoudt zijn waarde een stuk meer dan een desktop PC (die zo'n beetje in een jaar in waarde halveert).

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Twilight Burn
  • Laatst online: 02-07 07:58
Op zaterdag 22 september 2001 13:04 schreef bjorn het volgende:

[..]

misschien een onbeschofte vraag, maar wat heb je ervoor betaald? It-er en ik konden(moesten) deze laptop ook voor school aanschaffen, maar zijn toch voor de dell gegaan die maar iets duurder was.

De toshiba moest 5300 piek bij ons opbrengen, hetgeen ik persoonlijk te veel vond.
We moeten 900 euro (1983 piek) voor die laptop betalen, plus een schuldbekentenis van zo'n 2500 gulden tekenen, maar elk jaar dat je op de school zit wordt die schuld kleiner, en na 5 jaar (of als je de studie eerder afmaakt) wordt de schuld helemaal kwijt gescholden.

Verwijderd

Neem de
Toshiba 4600 serie!!!
PIII 900Mhz
20Gbz
256...
DVD/BURN in 1
en een 15,1 tft schermpie

Maar goed.. dan zit je toch wel bijna aan de 10K....dus.. hehe >:)

• bjorn
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 19:48 schreef Twilight Burn het volgende:

[..]

We moeten 900 euro (1983 piek) voor die laptop betalen, plus een schuldbekentenis van zo'n 2500 gulden tekenen, maar elk jaar dat je op de school zit wordt die schuld kleiner, en na 5 jaar (of als je de studie eerder afmaakt) wordt de schuld helemaal kwijt gescholden.
Heb je daar misschien een brief van ofzo, of een document van school waarin staat wat die laptop jullie kost en zou je me dat willen mailen?

Ik wil de reactie van mijn school eens zien, omdat die ons hebben doen geloven dat 5300 piek een koopje is voor dat ding....

mocht je iets hebben, zou ik je eeuwig dankbaar zijn *D (en mun school niet waarschijnlijk >:) )

mail: bjorn98@gmx.net

thx!

• hives
  • Laatst online: 10-04-2023
Ten eerste vind ik dat je beter een pc kan hebben makkelijker up te graden enzo.

Ten tweede: Zou ik alleen een laptop nemen als ik er veel mee weg moet, bijv. zaken.

Ten derde is een pc niet zo beperkt dus kan je veel ruimer op werken.

En ten vierde een laptop is duurder dan een pc dus waarom een laptop? Terwijl een pc vast wat meer jaartjes meegaat?

En tot slot als je batterij van je laptop op is moet je stroom gaan gebruiken maar ja als je hem ergens mee neemt moet je maar af wachten of er een beetje stroom voor je is.

P.S Maar als je een goede prijs wordt aangeboden zou ik het zeker niet weerhouden om er eens goed over na te denken. :)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Op zaterdag 22 september 2001 14:04 schreef Daniel-San het volgende:
Bah!! :r COMPAQ!!

Neem een toshiba!!!
Ja groot gelijk, COMPAQ suxx aan alle kanten!!

Neem een topline of een toshiba

Twitter | Linkedin

• TheLunatic
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Jah en op die school zit ik dus ook, en ik heb mezelf een week geleden een sony aangeschaft. Niet dat ik er spijt van heb, maar school had er op zich gerust eerder mee mogen komen...

Nu nog hopen dat we met de laptop het internet op mogen :) 100mbit ofzoiuets

Mother, will they like this song?

• RJ
Op zondag 23 september 2001 20:59 schreef TheLunatic het volgende:
Nu nog hopen dat we met de laptop het internet op mogen :) 100mbit ofzoiuets
Ja idd, daarom wil ik hem misschien ook aanschaffen want dowloaden via een 100mbit (:P) verbinding is natuurlijk wel de moeite !!

RJ

• Luuk
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 02:21 schreef Maverickje het volgende:

[..]

onderbouw je mening dan eens.. :r

persoonlijk niks dan lof over compaq, heb hier een compaq armada 110 cel700 128mb 14,1"
lekker helder scherm, zelden zo'n stevige behuizing gezien, (ooit wel eens een topline in handen gehad? :r )

laptop ook via school "gekocht" kost me 600 piek per jaar inclusief tas, 2de accu en wireless netwerkkaart.. best relaxed dus 8-)

compaq laptops heersen *D

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Je wilt er dus ook op gamen. Nou, vergeet het dan maar. Met een
Trident CyberBlade i1 met gedeeld gebruik van werkgeheugen tot 8 MB
kun je echt niet veel doen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
Op zondag 23 september 2001 22:48 schreef Brian Dickens het volgende:
Je wilt er dus ook op gamen. Nou, vergeet het dan maar. Met een
[..]

kun je echt niet veel doen...
Meer dan met mijn ATI Rage Mobility-M 4MB AGP :)

Ik heb vorig jaar een Fujitsu-Siemens C4175 (C500/128MB/6GB/12,1"TFT) van school gekocht..
Ik vind het gebruik er van zeer nuttig, alleen al omdat er op onze school altijd tekort is aan werkplekken en ook normale computers. Bovendien heb je voordeel van je 100Mbit LAN(en internet) aansluiting :P
Gamen is ie idd niet zo geschikt voor.. tsja Quake2 in 320x200 op 40 fps ofzo hehe..

Maar het is wel handig.. ook als je ff bij vrienden bent om wat te LAN-en of files over te zetten ofzo.. Toch wel praktisch.. Je moet zelf afwegen of je de kosten over hebt voor het gebruiksgemak, bij was dat eigenlijk zo besloten.
Hij was toen 4499,- inclusief Tas, veel software, 100Mbit Xircom kaart en nog wat zooi.. Ik heb hem inmiddels al compleet afbetaald dus hij is nu 100% eigendom (hou niet zo van die 5-jaren contracten e.d.)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:16

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Let er wel op dat deze (volgens de specs) geen ir en geen seriele poort heeft. En dus is ie niet bruikbaar met een pda /gsm. Kan in je nadeel zijn.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Naar mijn mening is het helemaal niet relevant of je dat ding via school koopt maar juist welke uit constructie die overeenkomst tussen afnemen en leverancier bestaat.

wat een gejengel trouwens over compaq. Er zijn maar weinig die het onderbouwen, hun opmerkingen

In principe bouwen compaq, Dell, Toshiba, siemens allemaal prima laptops. De meeste A-merk leveranciers gebruiken de zelde componenten. Nogmaals, die garantie is belangrijker.

VErder kom ik ook nog wat opmerkingen tegen wat betreft pc/laptop. Een laptop koop je op basis van hele andere gronden dan een gewone pc. Ik vind het heerlijk dat ik ongeacht bij welke klant ik zit, ik steeds mijn eigen desktop en tools bij de hand heb. Het mooiste is dat je bij mooi weer gewoon lekker op het terras gaat zitten en verder kan werken. Extra batterij erbij kan dan handig zijn. Maar de meeste moderne laptops, kan je een tandje terug laten schakelen bij batterij-mode. Je scherm wordt iets minder fel & je cpu draait een paar 100 MHZ lager....

Iemand maakte een opmerking dat er geen goede video-kaart in een laptop zit. Dat is dus klets. Die dingen zijn juist erg goed. MAAR wel daar waarvoor ze bedoeld zijn, en dat zijn inderdaad geen geforce3 3d toepassingen. Je komt ook weinig tot geen laptop gebruikers tegen die lopen te blaten over hun 1/10 hogere 3d score... Heb je trouwens wel eens aan het energie verbruik gedacht ?????

Wat uitbreiding betreft,
ja, je kunt beter gelijk wat meer uitgeven aan een laptop omdat onderdelen meestal vrij duur zijn, ( weinig 2e hans) vaak zijn componenten ook "on-board".

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Op zondag 23 september 2001 23:05 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Meer dan met mijn ATI Rage Mobility-M 4MB AGP :)

Ik heb vorig jaar een Fujitsu-Siemens C4175 (C500/128MB/6GB/12,1"TFT) van school gekocht..
Ik vind het gebruik er van zeer nuttig, alleen al omdat er op onze school altijd tekort is aan werkplekken en ook normale computers. Bovendien heb je voordeel van je 100Mbit LAN(en internet) aansluiting :P
Gamen is ie idd niet zo geschikt voor.. tsja Quake2 in 320x200 op 40 fps ofzo hehe..

Maar het is wel handig.. ook als je ff bij vrienden bent om wat te LAN-en of files over te zetten ofzo.. Toch wel praktisch.. Je moet zelf afwegen of je de kosten over hebt voor het gebruiksgemak, bij was dat eigenlijk zo besloten.
Hij was toen 4499,- inclusief Tas, veel software, 100Mbit Xircom kaart en nog wat zooi.. Ik heb hem inmiddels al compleet afbetaald dus hij is nu 100% eigendom (hou niet zo van die 5-jaren contracten e.d.)
Mja. met die Fujitsu lappies zijn mensen flink afgezet op de SVC (ik ook). Bekijk goed de prijs en loop even langs wat websites om te kijken wat de reviews zeggen van verschillende lappies. persoonlijk heb ik de ervaring met compaq laptops dat het beeldscherm snel brak is en de accus er vlot mee ophouden. Duur grapje is dat (tussen de 400 en 600 piek). Vraag ook eens op school wat voor support ze bieden (software gratis, hulp bij problemen, service contract etc). Bij een vriendin van me kunnen ze een keer per jaar hun lappie inleveren en wordt ie even ververst met software en OS, voor sommige mensen erg handig.
Goede ervaringen heb ik met Toshiba laptops. Niet stuk te krijgen (stuiterrrr), goede battery packs en super prestaties.

De laptops die ze via de SVC verkochten waren te duur en erg brak (veel accu, HD en beeldscherm problemen). Wat je ook doet neem geen Fujitsu Siemens of Compaq is dus mijn ervaring. Je moet zelf maar beslissen wat je er mee doet natuurlijk, veel succes ermee.

P.S Naast het downloaden van films op die 100Mbit verbinding van school is het voordeel van een laptop dat je nooit hoeft te wachten op een PC. Even die kabel in de muur pluggen en je bent on-line en met een stopcontact kan je in de kantine lekker je stukjes uittikken t.o.v een stinkend warm computerlokaal erg fijn werken... Als er een draaloos netwerkje ter beschikking is ben je overal de koning :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Nou, ik wist het wel...je kan een super ding kopen bij www.jewel-notebooks.nl (kan ook zonder streepje zijn)...die gasten zijn de importeur...je kan ze o.a. bij www.computer-land.nl kopen. dan ben je NOG voordeliger uit, en deze zijn echt zeker zo goed als die compaqs (alleen al door de accu)

Op die jewel dingen zit echt ALLES!! en dat voor minder dan 4000 piek. Ik heb er al 3 verkocht en ik verzeker je dat ze kwalitatief ongelooflijk goed zijn!

Doe dat...das beter..of koop gewoon een supersysteem (desktop_

Verwijderd

Die duurste optie is gewoon te duur.

Het is in feite 3x dezelfde laptop, er wordt alleen gevarieerd in accu, HD en CPU. Optie 2 heeft al de zwaarste accu, een rappe cpu en voldoende grote HD. Ga je dan kijken naar wat de duurste meer te bieden heeft is imo het prijsverschil niet gerechtvaardigt.

Er zit 500 piek tussen die twee laptops en het enige verschil is 5Gb grotere HD en een Athlon 1000 ipv een duron800.

De athlon is een stroomvreter en een kookplaat, twee zaken die je niet graag in een laptop wilt hebben. Dit wordt erger naarmate de freq. hoger wordt. Ook vanuit dat oogpunt vind ik de duron een betere keus.

• TheLunatic
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op zondag 23 september 2001 21:31 schreef RJ het volgende:

[..]

Ja idd, daarom wil ik hem misschien ook aanschaffen want dowloaden via een 100mbit (:P) verbinding is natuurlijk wel de moeite !!

RJ
RJ zit je ook in Eindhoven of niet ? Is het wel mogelijk om het internet te gebruiken ? Ik heb net n uur zitten kloten maar ik kom er niet op :(

Mother, will they like this song?

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op vrijdag 21 september 2001 22:48 schreef Roy-V het volgende:
Hallo,
RV
Wat is de gemiddelde levensduur dan van zo'n accu?

Ik ben zelf ook aan het twijfelen om er 1tje aan te schaffen :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• sverzijl
  • Laatst online: 07:17
Op vrijdag 21 september 2001 22:48 schreef Roy-V het volgende:
Hallo,
RV
Het schijnt dat je de accu's ook weer kunt opladen als ze leeg zijn :P

Verwijderd

volgens mij zijn dit redelijke laptops, mijn pa heeft ooke en compRaq laptop en die doet het heel aardig, het is er danw el eentje van 1,5 jaar oud maar lijkt veel kwa uiterlijk en inerlijk op die van mijn pa, alleen dan met wat lagere specifikaties.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op maandag 24 september 2001 15:00 schreef enigma het volgende:
volgens mij zijn dit redelijke laptops, mijn pa heeft ooke en compRaq laptop en die doet het heel aardig, het is er danw el eentje van 1,5 jaar oud maar lijkt veel kwa uiterlijk en inerlijk op die van mijn pa, alleen dan met wat lagere specifikaties.
He Enigma, zeggen we geen goeiedag meer? :)

Ga jij zo'n aanschaffen? En ik maar denken dat je niet zo'n fan was van Compaq >:)

• Solarsparc
[zucht-mode] iedereen die een Jewel-notebook aanraadt is of geestelijk niet in orde of een beetje naïef, want deze zijn dus echt slecht - slechte chipset, slechte accu, desktopprocessors (zodat er al helemaal niets meer van je accu-inhoud overblijft) en gammele behuizingen.
[/zucht-mode]

Verder gaat het bij het betreffende Compaq-model om een Mobile Athlon 4-processor, die speciaal is ontworpen voor laptops en dus helemaal niet zo heet wordt of veel stroom verbruikt.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op maandag 24 september 2001 16:50 schreef Solarsparc het volgende:
[zucht-mode] iedereen die een Jewel-notebook aanraadt is of geestelijk niet in orde of een beetje naïef, want deze zijn dus echt slecht - slechte chipset, slechte accu, desktopprocessors (zodat er al helemaal niets meer van je accu-inhoud overblijft) en gammele behuizingen.
[/zucht-mode]

Verder gaat het bij het betreffende Compaq-model om een Mobile Athlon 4-processor, die speciaal is ontworpen voor laptops en dus helemaal niet zo heet wordt of veel stroom verbruikt.
En welk model zou jij dan adviseren? Toch maar model 4 als de prijs geen rol speelt?

Ik ben op het moment met m'n pa en ma in onderhandeling voor eventuele sponsoring van de laptop *D

• RJ
Op maandag 24 september 2001 17:42 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

En welk model zou jij dan adviseren? Toch maar model 4 als de prijs geen rol speelt?

Ik ben op het moment met m'n pa en ma in onderhandeling voor eventuele sponsoring van de laptop *D
Laat ff weten wat het word, want ik ben benieuwd ;)
Het gaat mij niet lukken iig... :(

RJ

• Solarsparc
Waar zie jij model 4 staan? :)

Tsja, als je het geld er voor hebt, zou ik de duurste (en natuurlijk snelste) nemen. Hoe sneller, hoe beter, toch? ;)

En zeker als je ouders betalen... :)

Mocht je niet zoveel willen besteden dan is config 2 ook zeker nog een optie, en het prijsverschil is inderdaad wel wat groot. Wat je natuurlijk ook kunt doen is #2 kopen en er dan extra nog 256MB geheugen inkopen.

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 21 september 2001 22:18 schreef RJ het volgende:
Beste mensen,

wij kunnen nu via school een laptop aanschaffen. Ze zijn volgens mij al sinds 1996 aan het overleggen en nu is er in combinatie met Compaq (:?) een deal gesloten en is er dus de mogelijkheid om goedkoop laptops te kopen.

Nu zijn de vragen:
- Zal ik het doen ?
- Zijn laptops van Compaq goed ?
- Is het echt zoveel goedkoper ?

Voor meer informatie, zie: http://www.projectsupport.nl/fontys/
als ik er een pak dan ga ik toch voor de 1216EA (de duurste >:))

Heeft iemand ervaringen met dit soort dingen, adviseer me aub...

BVD :)

RJ
Laptops van Compaq worden net als de desktops al jaren als de beste PC's van het jaar gekozen.
Ik heb de prijzen van de aanbieding vergeleken met een aantal aanbiedingen van Dunnet enzo. Daar lagen de prijzen 300-400 gulden hoger dan dezelfde modellen hier in deze aanbieding. Ik doe het in ieder geval.

• RJ
Op maandag 24 september 2001 20:13 schreef Wumpie het volgende:
Laptops van Compaq worden net als de desktops al jaren als de beste PC's van het jaar gekozen.
Ik heb de prijzen van de aanbieding vergeleken met een aantal aanbiedingen van Dunnet enzo. Daar lagen de prijzen 300-400 gulden hoger dan dezelfde modellen hier in deze aanbieding. Ik doe het in ieder geval.
Waarom zijn er dan zoveel tweakers die zeggen dat compaq niks is ? :? ? Het is dus bewezen van niet... hmmm...

RJ

• Solarsparc
Laten we het er maar op houden dat tweakers gewoon een beetje compaq-o-foob zijn :P

Verwijderd

Nou eindelijk hebben we het zo ver kunnen krijgen bij FONTYS :Y) Werd tijd :)

Dit zijn toch wel interessante bedragen hoor en ik moet zeggen dat optie twee (dus de 1214NE) mij erg aanspreekt.

Ik weet (fontys kennende) dat in het begin een hoop moeilijkheden zal ontstaan met het inloggen op het netwerk.

Ik ga denk ik toch maar eens wat meer liefde beginnen te tonen aan mijn ouders voor eventuele sponsoring >:)

Verwijderd

[quote]Op zondag 23 september 2001 02:21 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Lekker onderbouwd mannen. Alleen feiten tellen !!!
Specs en prijzen dus. Wijs mij een A-merk met dezelfde prijs en dezelfde specs maar eens aan

• Solarsparc
Enne, om Toshiba met Topline te vergelijken vind ik een beetje ver gaan...

Toshiba en Compaq zijn in mijn ogen a-merken terwijl dat fragiele spul van Topline meer is te vergelijken met iets als Jewel/Promedion.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 20:20 schreef RJ het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan zoveel tweakers die zeggen dat compaq niks is ? :? ? Het is dus bewezen van niet... hmmm...

RJ

• Yukkie
  • Laatst online: 07:56

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Op vrijdag 21 september 2001 22:29 schreef RJ het volgende:

[..]

RJ
beetje late reactie maar goed... Ik heb vorig jaar ook via school een laptop gekocht (HHS, siemens-fujitsu). Maar heb er echt best spijt van. Niet dat-ie niet goed is, maar gewoon, omdat ik het ondingen vind, hij staat 90% van de tijd dat ik em gebuirk toch gewoon thuis op mijn bureau, hij heeft ruim 6500 piek gekost en hij is nu na een jaar al zeer verouderd (P3 600, 64 MB Ram, 6GB hdd) echt zonde van mijn geld (nou ja dat van mijn ouders). Maar ja, m'n moeder vond dat ding zo handig... :(

We've got that ring of confidence

Verwijderd

Damnit ze hebben gelijk :)

Ik heb altijd "een gat (lees: krater :P ) gehad in mijn hand :)

Fok it I don't need one :)

Voor 3,5 mille koop ik een extra pc voor ons netwerkje thuis :)

FONTYS BITE ME :7

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op maandag 24 september 2001 23:34 schreef MeKnowHow het volgende:
Damnit ze hebben gelijk :)

Ik heb altijd "een gat (lees: krater :P ) gehad in mijn hand :)

Fok it I don't need one :)

Voor 3,5 mille koop ik een extra pc voor ons netwerkje thuis :)

FONTYS BITE ME :7
Voor 3,5 mille kan je een dikke PC kopen, dat kan ik je zeggen. :) Heb op de beurs wat nieuwe onderdeeltjes gehaald voor m'n nieuwe knutsel en rommel PC. ECS K7S5A bordje + Duron 800 + 512 MB PC133. Was maar 476 piek kwijt.

Maareh, moet je dit bedrag dus in een keer ophoesten om die laptop te kopen ?? Jammer dat het niet zo gaat als op de TU/E.

Verwijderd

Fantastisch al dat commentaar. Je ziet echt van alles voorbij komen. Fantastisch mensen als je voor 500 piek onderdelen kunt kopen voor je eigen PC. Maar daar gaat het niet om.

De oorspronkelijke vraag was naar aanleiding van de aanbieding van Fontys en Compaq voor de studenten van Fontys. Er worden drie modellen aangeboden van Compaq notebooks. Doet Fontys dat voor de lol? Nee.

Met de introductie van een electronische leeromgeving genaamd Vespucci zal op korte termijn daadwerkelijk worden begonnen met Anytime Anywhere Learning.

Dus thuis, op de campus, op vakantie en op je stage adres.
Studenten kunnen dan via Internet/Intranet lesmodules ophalen, zich registreren, hun kennis testen e.d..

Het is plezierig als je hiervoor een notebook in bezit hebt. Je kunt dan daarmee werkelijk op alle plaatsen die je je kunt bedenken terecht.

Dat kan met een Dell, met een Toshiba of met een klonen notebook. Het kan ook uitstekend met een Compaq notebook.
Compaq is de huisleverancier van Fontys. Kijk maar rond op de campus. Daarom heeft de groepsraad aan Compaq gevraagd of zij een speciale aanbieding voor studenten wilden maken.

Dat is schijnbaar gebeurd. Ik heb op mijn eerdere uitdaging om een vergelijkbaar A-merk met dezelfde specs tegen een vergelijkbare prijs nog geen reactie gezien. Ook niet van de schreeuwers die vinden dat je altijd Dell of Toshiba moet kopen.

De actie biedt verder de mogelijkheid om tegen een bedrag van 55 gulden per maand een en ander te financieren. Dus je hoeft helemaal niet naar je ouders voor financiele ondersteuning.

Je kunt het ding zelfs verzekeren. En als je de site goed leest dat zie je dat je tot 130 procent van de nieuwwaarde vergoed krijgt als je zo stom bent om er per ongeluk een kop koffie of een biertje over te gooien.

Zelfs de garantie kan tegen een redelijk bedrag tot 3 jaar worden verlengd.

De kosten van de financiering, de verzekering en het uitgebreide onderhoud heb ik nog nooit zo laag gezien.

Je hoeft me niet te geloven kijk dan maar eens bij Dunnet of Correct naar de prijzen voor Compaq of Toshiba.

Ik ben van mening dat Fontys een goede deal in elkaar heeft gezet met Compaq en ik ga zeker kopen. Niet om er spelletjes op te doen, maar gewoon als een stuk gereedschap om mijn studie straks overal te kunnen doen

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik blijf bij mijn eerdere reply maar wil nog 1 ding kwijt.

Iemand merkte op dat Compaq al jaren als beste getest zou zijn (ik heb geen idee) en vroeg zich af waarom tweakers dan zo'n afkeer van Compaq hebben.
Probeer maar eens iets te tweaken aan een compaq zou ik zeggen, kom je er vanzelf achter.

Gaat niet helemaal op voor de notebooks. Dat is zulk duur speelgoed dat de meeste mensen zich er niet aan wagen om daar iets aan te tweaken!!!

Maar de kosten kunnen nog zo laag zijn met finacniering en verzekering, gezien mijn ervaringen met compaq laptops zou ik er nooit 1 kopen.
Teveel stukken gehad en een rare service...
Kan je daar wel voor verzekerd zijn voor weinig, je bent je laptop toch weer een flinke poos kwijt!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Opa
  • Laatst online: 08:02

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 24 september 2001 17:42 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Keb ff vergeleken: Model 2 lijkt me de beste keus voor f 3399. Bij Dell ben je 1000 gulden meer kwijt voor een vergelijkbaar uitgevoerde Inspiron 2500.

Doe die 2 jaar extra pickup/return garantie van Carepaq erbij en er kan je weinig meer gebeuren. Het is ook mooi dat er nog een So-DIMM slot vrij is. Dat betekent dat je zelf 128 of 256 MB er bij kan prikken als je weer geld hebt.
(Zie pricewatch)

En die opmerking van monkel: "laptop is best leuk en aardig voor een jaar ofzo"

Dat dacht ik dus vroeger ook, maar laptops van nu staan een heel stuk dichter bij desktops dan vroeger. Ik heb zelf een Inspiron 3800 Celly 600 14,1" TFT (wel met 192MB :9~ ) maar ik heb niet het idee dat dit ding iets niet kan wat ik wil. Windows 2000 met zware omgeving van Oracle, Webserver, Jrun draait ie zonder morren. En hij is dus nu een jaar oud. Voordat hij te langzaam wordt voor gemiddeld gebruik zijn we echt een aantal jaar verder.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Het lijkt me logisch dat je zelf moet bepalen of het voor jouw nut heeft om een laptop te kopen.
Je moet zelf bepalen of je geld over hebt voor een laptop, of dat je liever een 'echte' pc koopt :P
Verder moet je je afvragen of de school wel levert wat jij zou willen, anders denk je geld te besparen, maar in de praktijk kom je dan toch duur uit :9

Verwijderd

Ik werk al heel lang met laptops (jaar of 10). Compaq laptops zijn sinds de LTE 5000 series ondingen. Dell en Toshiba zijn betere keuzes. Laptop is wel erg handig en heeft zo zijn eigen toepassingen. Ik zou niet graag meer zonder laptoppie willen.

Compaq ondingen ? Veel kwaliteitsproblemen, stabiliteitsproblemen etc. Voor mij niet snel weer een compaq laptop.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 18:07 schreef RJ het volgende:

[..]

Ik studeer Mens en Informatica in Eindhoven. Daar hebben ze nu binnen notime een contract met Compaq gesloten want voor de vakantie was er nog niet eens sprake van... vaag :?
[..]

Suc6 ;)
[..]

is dat zo ? waarom ?

RJ
Een laptop is een goede investering, omdat mensen die een laptop gebruiken deze hier vaak niet echt hele zware programa's op laten draaien. Hierdoor verouderd zo'n laptop dus minder snel en heb je er lang profijt van. :)

Ik heb mijn toshiba laptop nu zo'n 2 jaar en hij is nog steeds up to date. Dus het is zeker een goede investering

Hoe het nu met de laptops van compaq gesteld staat weet ik niet, maar mijn ervaringen met compaq laptop's afgelopen jaar in mijn stage zijn niet erg goed. :(

• RJ
Op dinsdag 25 september 2001 01:20 schreef Wumpie een heleboel waaronder het volgende:
De actie biedt verder de mogelijkheid om tegen een bedrag van 55 gulden per maand een en ander te financieren. Dus je hoeft helemaal niet naar je ouders voor financiele ondersteuning.

Je kunt het ding zelfs verzekeren. En als je de site goed leest dat zie je dat je tot 130 procent van de nieuwwaarde vergoed krijgt als je zo stom bent om er per ongeluk een kop koffie of een biertje over te gooien.

Zelfs de garantie kan tegen een redelijk bedrag tot 3 jaar worden verlengd.

De kosten van de financiering, de verzekering en het uitgebreide onderhoud heb ik nog nooit zo laag gezien.

Je hoeft me niet te geloven kijk dan maar eens bij Dunnet of Correct naar de prijzen voor Compaq of Toshiba.

Ik ben van mening dat Fontys een goede deal in elkaar heeft gezet met Compaq en ik ga zeker kopen. Niet om er spelletjes op te doen, maar gewoon als een stuk gereedschap om mijn studie straks overal te kunnen doen
Kijk, dat zijn de meningen waar ik iets aan heb, en idd heeft er niemand een beter aanbod gepost van een ander merk, dus misschien iemand ?!? ;)

RJ

• pixel
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb zelf een toshiba 1800. Die heeft ook de ali chipset met de trident kaart. Het is niet echt een snelle chipset dus gamen enzo kan je wel vergeten met dat apparaat :(

brabrabrabra...

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op dinsdag 25 september 2001 12:04 schreef pixel het volgende:
Ik heb zelf een toshiba 1800. Die heeft ook de ali chipset met de trident kaart. Het is niet echt een snelle chipset dus gamen enzo kan je wel vergeten met dat apparaat :(
Tja, maar gamen is volgens mij toch niet het belangrijkste van een laptop he...

Het grote voordeel lijkt mij dat je altijd je eigen programma's en bestanden bij hebt, zodat je dus niet bijvoorbeeld op school moet zitten pielen met MS_Paint ofzo :)

• RJ
Op dinsdag 25 september 2001 12:11 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Tja, maar gamen is volgens mij toch niet het belangrijkste van een laptop he...

Het grote voordeel lijkt mij dat je altijd je eigen programma's en bestanden bij hebt, zodat je dus niet bijvoorbeeld op school moet zitten pielen met MS_Paint ofzo :)
en als je hem dan ook nog gesponsord krijgt door je mama dan is het helemaal een koopje, he ruudje ;)

* RJ zoekt ook een sponsor

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op dinsdag 25 september 2001 12:19 schreef RJ het volgende:

[..]

en als je hem dan ook nog gesponsord krijgt door je mama dan is het helemaal een koopje, he ruudje ;)

* RJ zoekt ook een sponsor
De sponsoring is volgens mij wel rond en het komt er op neer, dat pa en ma 100% betalen en ik 0% *D

Ik moet nu alleen nog met een goed onderbouwde verklaring komen met m'n keuze voor model 3 (ja dit keer zet ik wel het goede nummer :) ). Ik wil ze eigenlijk ook niet zomaar een poot uitdraaien, dus ik moet het voor me eigen gevoel ook echt nodig hebben...

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 12:39 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

De sponsoring is volgens mij wel rond en het komt er op neer, dat pa en ma 100% betalen en ik 0% *D

Ik moet nu alleen nog met een goed onderbouwde verklaring komen met m'n keuze voor model 3 (ja dit keer zet ik wel het goede nummer :) ). Ik wil ze eigenlijk ook niet zomaar een poot uitdraaien, dus ik moet het voor me eigen gevoel ook echt nodig hebben...
Als je een goede verklaring hebt gevonden, post die dan aub ook ff.
Kan ik die thuis misschien ook gaan gebruiken, want ik wil er ook wel eentje, heb alleen problemen met de sponsoring!! :'(

• Ghost|IA
  • Laatst online: 30-03 09:59
Voor welke onderdelen van de fontys geldt dit eigenlijk??
Staat er niet bij, alle studierichtingen?

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op dinsdag 25 september 2001 12:53 schreef Ghost het volgende:
Geen idee voor welke onderdelen dit geldt. Dit nieuws is ook nergens officeel bekend gemaakt bij ons in het gebouw. Ik neem aan dat het voor alle studierichtingen zal gelden.

• RJ
Op dinsdag 25 september 2001 12:53 schreef Ghost het volgende:
Volgens mij voor alle richtingen want er staat niks bij... alleen je moet wel bij Fontys studeren, that's it... :)

RJ

• Ghost|IA
  • Laatst online: 30-03 09:59
Tjeez, als dat klopt dan is het de eerste keer dat fontys is iets leuks doet hiermee.

Verwijderd

Ik ben vanmiddag ff de stad ingegaan in EHV en het viel mij op dat de laptop via FONTYS lange na niet zo goedkoop was als zij vertelden. De meest dure optie (3) kon je bij Dixons en Primafoon ook F 4449 bestellen.

Dus de zogenaamde "dikke korting" is ook niet echt veel! :(

• LauPro
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb niet ales gelezen maar ik moet zeggen dat laptop's eigenlijk ideaal zijn behalve op het gebied van het uitbreiden... Nou moet ik zeggen dat dat ook eigenlijk wel meevalt, RAM is zo op te krikken tegen (niet naar vobis gaan he!) een redelijke prijs, hdd wordt iets moeilijker en met de processor... En laten we dan maar niks zeggen over het CD-rom drive (of is het 'de')...

Maar ze zijn erg gebruiksvriendelijk, vooral dat LCD-scherm is top! (wel TFT hebben!) Alleen ik vind het jammer dat er altijd een accu bij moet. Het zou een hoop ruimte schelen als ze die is weglieten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Opa
  • Laatst online: 08:02

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 25 september 2001 15:59 schreef laupro het volgende:
Ik heb niet ales gelezen maar ik moet zeggen dat laptop's eigenlijk ideaal zijn behalve op het gebied van het uitbreiden... Nou moet ik zeggen dat dat ook eigenlijk wel meevalt, RAM is zo op te krikken tegen (niet naar vobis gaan he!) een redelijke prijs, hdd wordt iets moeilijker en met de processor... En laten we dan maar niks zeggen over het CD-rom drive (of is het 'de')...

Maar ze zijn erg gebruiksvriendelijk, vooral dat LCD-scherm is top! (wel TFT hebben!) Alleen ik vind het jammer dat er altijd een accu bij moet. Het zou een hoop ruimte schelen als ze die is weglieten.
Een DVD-ROM drive of CD writer is volgens mij ook los te krijgen. Ziet er vrij standaard uit in mijn Dell. Even de Dell behuizing openen en er zit een standaard Slimline cd speler in die je in alle laptops ziet. FF uitpluizen waar je die zou kunnen kopen, maar daar heb je tinternet voor.
Geheugen is tegenwoordig nog maar 150 piek voor 256 SoDIMM en een 20 GB IBM Travelstar doet 400. Alleen de CPU wordt lastiger, maar het is zonder meer mogelijk om hem te wisselen. Vraag is wel waar ik een Mobile P3 1000 kan krijgen...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

De vraag is hoe de betalingsregeling loopt. Daar moet je namelijk vaak mee oppassen. De deal die ze je aanbieden is natuurlijk uitermate aantrekkelijk. Maar het is gewoon een overweging die je voor jezelf moet maken, wil ik een laptop, wil ik zo'n goeie en wat zou hij mij kosten als ik hem ergens anders koop?
En tja die betalingen he, daar zit altijd een addertje onder het gras, tenminste naar mijn ervaring na IIE ( www.iie.nl ) dan snapt de gemiddelde persoon het wel.

• Wallie
  • Laatst online: 08:27

Wallie

Herr

Tja, ik studeer zelf Hogere Informatica in Eindhoven op de Fontys, maar ik vind die 3400,- piek toch echt wel ff teveel, voor 1500/2000 wilde ik er nog wel over denken (en ja, ik moet hem dus zelf betalen, geen rijke oudertjes die meebetalen).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Solarsparc
Dus de zogenaamde "dikke korting" is ook niet echt veel!
Nou, ik vind 400 piek niet niks...

Verwijderd

"Een kinderhandje is snel gevuld" :)

Dat blijkt alweer :) 400 gulden korting is voor MIJ geen "dikke korting" >:)

Ik kijk wel ff verder 8-)

Verwijderd

Godverde, ben ik net te vroeg weg gegaan ;)
Ik stop met Opleiding, gelijk gooien ze laptops in de uitverkoop....

Heb momenteel een ACER laptop, en buiten dat het ding oud is (P233MMX), werkt hij nog prima.
Als ik de ellende zie die de TUE-ers (imho vaak) hebben met hun Fujitsu Siemens laptops....
(En dan doel ik met name op de dode pixels die daar veelvuldig voorkomen (zowel bij aflevering als naar verloop van tijd.) dan mag ik me gelukkig prijzen met een scherm wat na 3 jaar nog geen tekenen van dode pixels of andere enge dingen vertoont (en nee, ik ben niet voorzichtig met mijn laptop, en hij is best al eens een keer op de grond gestuiterd) )

Compaq Laptops zijn echter ook zeker niet onaardig.
Prijzen, voor zover ik op site kan zien, zijn niet duur.
(Ook niet extreem goedkoop, maar zeker niet slecht)

Verwijderd

Ik doe nu MBO Informatica.
Zelf heb ik een laptop gekocht, school had daar geen regeling voor.
Maar het ergste vind ik dat ik NIET gebruik mag maken van het netwerk.
Dus voor mij en mijn laptop binnen school GEEN file sharing en GEEN I-net ;(
Kortom best wel een klote school (ICT Academie Utrecht)

Verwijderd

Maar hoe willen ze dat wij dit gaan betalen?

--- contant in een keer?
--- betalings regeling gaat via Postbank maar als je geen
rekening daar hebt lopen.. Wat dan?

Weet iemand al wat meer hierover? :)

Verwijderd

Is het BTW goedkoop en makkelijk om 256mb erbij te plaatsen in zo'n laptop? En hoe komt het dat het max geheugen maar 320 mb is? :? Raar getal ...

• Dommel

Dommel

Op woensdag 26 september 2001 09:50 schreef MeKnowHow het volgende:
Is het BTW goedkoop en makkelijk om 256mb erbij te plaatsen in zo'n laptop? En hoe komt het dat het max geheugen maar 320 mb is? :? Raar getal ...
256 MB(uitbreiding) + 64 MB(standaard) = 320 MB :)

En het geldt inderdaad voor heel fontys. Het is wel bekend gemaakt op de site van fontys, dit weet ik omdat ik maar eens even een mailtje had gestuurd naar het ICTBeheerTeamR1 (veel schreeuw weinig actie).

Verwijderd

Maar er zit al 128 mb in dus ik kan geen 256 mb plaatsen volgens jouw reactie :'(

• Dommel

Dommel

Op woensdag 26 september 2001 09:55 schreef MeKnowHow het volgende:
Maar er zit al 128 mb in dus ik kan geen 256 mb plaatsen volgens jouw reactie :'(
Inderdaad zal waarschijnlijk een tikfout zijn aan hun kant of het moet zo zijn dat je behalve die 128 MB er nog 2 dimms bij zou kunnen zetten (128 +64) om aan de 320 te kunnen komen. Als ik echter goed gelezen heb zit er maar een vrij slot in voor extra geheugen.

Dit is heel vreemd :? :)

Verwijderd

Hmmm Comvrak... laat maar zitten.
Heb er veel ellende mee gezien met die compaq laptop dingen.
Ik zou het niet doen, zo goedkoop is het niet!
Ik zou dan maar iets meer (slechts een paar honderd gulden meer) betalen voor een Toshiba.

Verwijderd

Er zit al 128 mb in en er is nog EEN plaats beschikbaar dus dat 320 mb gebeuren is wel heel erg vreemd. :?

Nou mijn vertrouwen in dat COMPRAQ :P is al weer gedaald!

(het zal wel 64mb + 256mb zijn jammer dat al 128mb inzit je kunt dus alleen nog 128 mb erbij plaatsen)

Verwijderd

Tja, de prijs vind ik niet echt slecht te noemen, maar het is een compaq en ook nog een presario. Persoonlijk slechte ervaring met de presario serie, vorral qua updates en dergelijke. Compaq gebruikt aangepaste versies van Windows, zodat de machines beter draaien. Ook heb zijn de drivers voor de presario lastiger te achterhalen. Kies liever voor een Toshiba Sattelite of voor een Dell, die een betere ondersteuning hebben.

Verwijderd

Maar kan niemand mij hier over de betalingsregeling in termijnen voor de studenten vertellen die FONTYS zou regelen? :'( Kunnen we de laptop niet voor 100 piek / per maand aanschaffen? :) Ik kan namelijk niet in een keer 3,5 mille ophoesten :)

• RJ
Op woensdag 26 september 2001 11:01 schreef MeKnowHow het volgende:
Maar kan niemand mij hier over de betalingsregeling in termijnen voor de studenten vertellen die FONTYS zou regelen? :'( Kunnen we de laptop niet voor 100 piek / per maand aanschaffen? :) Ik kan namelijk niet in een keer 3,5 mille ophoesten :)
idem, ik zou ook wel willen, maar aangezien ik maar 3 cijfers op m'n bankrekening zie (zonder die achter de komma ;)) moet ik ook een regeling kiezen denk ik... en ik ook geen rekening bij de postbank... en ik zie ook dat ik voor 25 oktober moet beslissen :(

Verwijderd

Volgens mij is hier niemand van op het hoogte :'(

Jammer..

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik studeer aan de TUe, wij hebben al sinds 5 jaar allemaal een laptop.
Best leuk, het eerste jaar. Het tweede jaar wordt ie al best traag. Nu, na meer dan 4 jaar is het ding echt niets meer waard.
Heb hem geruild met m'n ma, die had een dell inspiron, ik een 200mhz toshiba. Mijn moeder doet er nu word op.

Een laptop is handig op school zeker weten. Alleen wordt hij zo snel te traag. En opwaarderen gaat haast niet. (Heb voor de dell een 20gb hdd en 256mb geheugen gekocht en dan houdt het op).

Handig, maar veel geld vind ik, en het is geen goeie investering. Bedenk je dat hij in 4 jaar niets meer waard is. Dus reken uit hoeveel je er per jaar aan betaalt en overweeg of je zoveel wilt uitgeven.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Solarsparc
Ik zou dan maar iets meer (slechts een paar honderd gulden meer) betalen voor een Toshiba.
Knappe jongen die een 1Ghz Toshiba vindt voor dat geld...
Pagina: 1 2 Laatste