Vijf Windows-laptops tot 700 euro voor schooljaar 2026-2027

Pagina: 1
Acties:

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:08
Artikel: review: Vijf Windows-laptops tot 700 euro voor schooljaar 2026-2027
Twee vragen voor Auteur: @PiweD
  1. Zoals ongeveer 500 mensen in de reacties hebben aangegeven, lijkt de MacBook Neo specifiek op deze doelgroep gericht, waarom die niet meegenomen? De gekozen minimale schermgrootte voor deze lijst is toch ook relatief willekeurig, wellicht is dat nog de moeite van een aanvulling waard. De data hebben jullie immers al.
  2. Andere reacties trekken de vergelijking met door scholen aangeboden lease-a-device programma’s. Mijn vooroordeel is dat je daar een slechte deal aan hebt, maar zou dat niet leuk zijn om nu te gaan testen, om volgend jaar een achtergrondartikel aan te wijden? Maak je vast een hoop aanstaande brugklas-ouders blij mee 😀

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:10

franssie

Save the albatross

Genoeg topics over lease als startpunt in ieder geval.
Daar komt ook vaak de scherm afmeting ter sprake, tafels op scholen zijn vaak klein, dan is 13" echt een fijne optie. Daar heeft Apple met de neo echt wel over nagedacht

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
  1. Dit artikel was ingestoken als een roundup van vijf windows-laptops tot 700 euro. In eerste instantie was de titel 'de beste schoollaptop', maar dat dekte de lading niet, want het was niet een artikel over álle laptops. Daarin zou de MacBook Neo inderdaad ontbreken, maar ook een hele rits chromebooks bijvoorbeeld. Ik heb gisteren de titel aangepast en aan het begin van het artikel duidelijk gemaakt dat het een vergelijking van vijf Windows-laptops is. De MacBook Neo vind je wel terug als vergelijkingsmateriaal in de grafieken.
  2. Bedoel je een test van de lease-a-device-programma's zelf? Of van de laptops?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PiweD schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:29:
• Bedoel je een test van de lease-a-device-programma's zelf? Of van de laptops?
Ik denk niet alleen dat maar ook de regelgeving, zie bijv. School verplicht tot aanschaf laptop, geen BYOD mogelijk ( @sus ) en ‘951 euro voor een laptop voor 11-jarige dochter’: Ouders boos op school over verplichte apparatuur

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 20:18

sus

is druk :+

Vooral rondom de regels; ik heb echt al veel ouders gesproken die zich echt gedwongen voelen die lease aan te gaan puur door de manier waarop het verkooppraatje opgehangen wordt.

En! Dat dit dan ook, zoals andere artikelen, op andere DPG pagina’s getoont wordt

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:08
PiweD schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:29:
  1. Dit artikel was ingestoken als een roundup van vijf windows-laptops
  2. Bedoel je een test van de lease-a-device-programma's zelf? Of van de laptops?
Dank je voor je snelle reactie!
  1. Tip voor volgend jaar dus: uit de reacties blijkt er (ook) behoefte te bestaan aan een bredere BBG gericht op schoolgaande jeugd.
  2. Ik bedoelde vooral een technische vergelijking: pak 2-3 doorsnee lease-laptops (bijvoorbeeld via Tweakers die zelf aan zo’n school-lease programma deelnemen), en vergelijk die met de laptops die jullie vandaag in deze opsomming aanraden. Zijn die lease-laptops dan waar voor je geld (inclusief toeslag voor de zekerheid van omruilen bij defecten en zo) of toch wel overpriced? Dat is de vraag waar ik nieuwsgierig naar ben, naast anderen die een meer beschrijvende insteek zoeken.

• Pietopdeheuvel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 12-08 12:36
Het schoollaptops onder de 700 Euro artikel had zoveel meer kunnen zijn. Had zoveel beter kunnen zijn. Had ook de Google Chrome en de Neo meegenomen, en had ze ook getest bij in een warme omgeving, iets waar de media uitgebreid over bericht gegeven hebben dat dit een probleem op scholen is. Had gekeken wat er op scholen gebruikt wordt aan applicaties. Nu is het niet meer dan een windows onder 700 euro laptop. De insteek was schoollaptops, dan vaststellen dat dit de lading niet dekt en dan de titel veranderen.

Ik verheug mij op een goed artikel waar daadwerkelijk laptops voor scholen worden getest, waar gekeken wordt naar of google chrome laptops geschikt zijn, of de Neo geschikt is, net als windows laptops. Hoe stevig ze zijn en houden ze het uit bij 30 graden in de klas? Zijn ze goed te beheren?
Pagina: 1