Fout gemaakt geboekte zomervakantie 2027

Pagina: 1
Acties:

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Hi all,

Op 31-7 jongstleden heb ik via de welbekende reisaanbieder *knip* Hinten naar de naam van de reisaanbieder hoeft niet een vakantie geboekt voor exact over 1 jaar. Hierbij heb ik direct de aanbetaling voldaan ( 1500 euro ) en dacht ik te hebben geboekt bij xxx Resort Hotel.

Nu 5 dagen later dacht ik; Laat ik eens even nog wat verdere informatie over het resort en dergelijke lezen en reviews etc ( dat had ik in beperkte mate al gedaan ). Plots kom ik veel negatieve reviews tegen waarbij ik direct zoiets had van; Huh? Die had ik afgelopen week nog niet gelezen. Direct ging er een lampje branden. Het zal toch niet dat ik bij een soortgelijk hotel heb geboekt met vrijwel dezelfde naam?

Jawel. Wij hebben niet geboekt bij xxx Resort Hotel, maar bij xxxx Hotel ( zelfde keten, enkel het woord Resort ontbreekt ). Verschil tussen beide ''hotels'' is dag en nacht. Direct contact opgenomen met de reisaanbieder en die geven aan dat je ''slechts'' 5 dagen bedenktijd hebt INCLUSIEF de dag van boeken, oftewel 1 dag te laat om kosteloos te annuleren. Er werd weinig medeleven getoond aan de telefoon moet ik zeggen en ik kan de reis annuleren tegen 1500 euro! annuleringskosten. Terwijl de reis pas over 365 dagen is ( koekoek ).

Aangeboden om de boeking om te zetten naar het hotel wat dus eigenlijk de bedoeling was. Mevrouw wist te melden dat dit resort hotel voor volgend jaar nog niet te boeken is. Vreemd, want bij concullega's is dat wel het geval ( Vakantiediscounter, D-Reizen en Prijsvrij ) die tevens met toestellen vliegen van onze aanbieder.

Mevrouw geeft aan dat ze intern een email gaat sturen om te vragen wanneer bekend is dat dit resort hotel wel te boeken is en dat ze eigenlijk nooit? omboeken en dat dat echt een geste is. Al met al zeer onvriendelijk, weinig flexibel, etcetera.

Nu is mijn vraag; Ook al zeggen hun eigen voorwaarden 5 dagen bedenktijd, is dat wel zo als een reis zo ver vooruit ligt? Ben ik de enige die dit zeer klantonvriendelijk vind?

Iemand die zoiets dergelijks weleens eerder heeft meegemaakt en hoe heb je het opgelost?

Helpt het om SGR aan te schrijven? Of is dat zinloos?

Wij zijn bereid iets te betalen voor het administratieve ongemak, maar dat het niet mogelijk is, is toch echt onzin. Zeker omdat beide hotels naast elkaar liggen, dezelfde eigenaar hebben etcetera.

Wel aan de telefoon aangegeven dat wij wachten tot woensdag. Horen wij niets, dan zullen wij opnieuw in de telefoon klimmen om te kijken of ze dit kunnen omzetten. Het huidige geboekte hotel heeft namelijk helemaal niets voor onze dochter en zijn broertje dus wel. Overigens nog interessant; Er is amper tot geen prijsverschil tussen beide hotels.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-08-2026 23:18 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Een jaar van te voren boeken en dan ook nog zo gestressed zijn dat je amper gelezen hebt. Bijzonder.

Maar denk een gevalletje pech. Voorwaarden zijn helder. Je maakt zelf een (dure) fout, er is geen enkel punt te bedenken wat zij fout gedaan zouden hebben.

Dat wordt dus hopen op coulance en anders is het zuur geld (of je moet gewoon gaan en dan klagen en zien waar het strand).

Denk dat je nergens recht op hebt, SGR gaat je niet helpen verwacht ik.

All your base are belong to us!

• CryptoNL
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:09:
Een jaar van te voren boeken en dan ook nog zo gestressed zijn dat je amper gelezen hebt. Bijzonder.

Maar denk een gevalletje pech. Voorwaarden zijn helder. Je maakt zelf een (dure) fout, er is geen enkel punt te bedenken wat zij fout gedaan zouden hebben.

Dat wordt dus hopen op coulance en anders is het zuur geld (of je moet gewoon gaan en dan klagen en zien waar het strand).

Denk dat je nergens recht op hebt, SGR gaat je niet helpen verwacht ik.
We hebben zeer uitgebreid gelezen, maar het werd ook niet duidelijk doordat beide hotels 1 foto exact hetzelfde gebruiken. Het gaat mij niet om hun voorwaarden, maar wat zegt wetgeving hierover?

Morgen bel ik sowieso het resort zelf, want daar ligt de grootste kans denk ik. Oftewel op papier zitten wij in xxxx Hotel, maar we verblijven op het Resort Hotel ( wat dus de bedoeling was ). Misschien is dat te regelen.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:22
Als er eenzelfde foto gebruikt wordt voor beide resorts en de naam extreem op elkaar lijkt kan je mogelijk wel spreken van misleiding. Tijd om de rechtsbijstand in te schakelen.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man. Reacties als deze zijn dan ook niet nodig.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 07-08-2026 23:17 ]

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:23
Wetgeving zegt dat je bij online boekingen van reizen geen recht op annulering hebt.
Daarmee ben je dus overgeleverd aan de welwillendheid van de organisatie.
Tip van flip: met honing van je meer vliegen dan met azijn.

Volgende keer nog beter opletten maar.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
We hebben zeer uitgebreid gelezen, maar het werd ook niet duidelijk doordat beide hotels 1 foto exact hetzelfde gebruiken.
Raar verhaal, was er maar één foto voor het hele hotel?

• CryptoNL
  • Nu online
Homer-Simpson schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:04:
Wetgeving zegt dat je bij online boekingen van reizen geen recht op annulering hebt.
Daarmee ben je dus overgeleverd aan de welwillendheid van de organisatie.
Tip van flip: met honing van je meer vliegen dan met azijn.

Volgende keer nog beter opletten maar.
We willen ook niet annuleren, maar omboeken. Reisaanbieder geeft aan; Ja kan nog niet, maar wanneer het wel kan weten we ook niet ( terwijl ze dat resort al jaren aanbieden en de enige zijn waarbij dit resort nog niet te boeken is ). Ze geven als reden dat de prijzen nog niet bekend zijn. Vreemd, want andere aanbieders bieden dit resort gewoon aan. Wat ik denk en wat waarschijnlijk ook wel zal kloppen is dat ze wachten met aanbieden zodat ze de prijzen wat meer kunnen beïnvloeden etc etc.

We willen best wachten, maar wat is realistisch? Niet dat ze straks in februari 2027 komen dat het beschikbaar is - tegen de hoofdprijs waarschijnlijk - terwijl het bij andere aanbieders al beschikbaar is.

• CryptoNL
  • Nu online
Wolly schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:20:
[...]

Raar verhaal, was er maar één foto voor het hele hotel?
Nee natuurlijk niet, maar toevallig wel de kopfoto, dus ik dacht de juiste voor mij te hebben, maar dat bleek dus niet zo te zijn en vanwege vrijwel de identieke naam ontstond de fout zeg maar.

• Drardollan
  • Nu online
CryptoNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:11:
[...]

We hebben zeer uitgebreid gelezen, maar het werd ook niet duidelijk doordat beide hotels 1 foto exact hetzelfde gebruiken. Het gaat mij niet om hun voorwaarden, maar wat zegt wetgeving hierover?

Morgen bel ik sowieso het resort zelf, want daar ligt de grootste kans denk ik. Oftewel op papier zitten wij in xxxx Hotel, maar we verblijven op het Resort Hotel ( wat dus de bedoeling was ). Misschien is dat te regelen.
Wetgeving is hier niet over verder, zolang ze leveren wat je besteld hebt is er geen overtreding van de wet.

Het hotel zal vermoed ik ook niks doen, wat is hun voordeel tenslotte? Ze zullen juist blij zijn dat hun “mindere” hotel een boeking heeft. Het “goede” hotel zal ongetwijfeld elk jaar vol zitten.

Ik zou mij vooral heel vriendelijk en lief opstellen naar de reisorganisatie (zoals hierboven ook opgemerkt wordt) en duimen dat je daar iets voor elkaar kan krijgen als coulance.

• CryptoNL
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:26:
[...]

Wetgeving is hier niet over verder, zolang ze leveren wat je besteld hebt is er geen overtreding van de wet.

Het hotel zal vermoed ik ook niks doen, wat is hun voordeel tenslotte? Ze zullen juist blij zijn dat hun “mindere” hotel een boeking heeft. Het “goede” hotel zal ongetwijfeld elk jaar vol zitten.

Ik zou mij vooral heel vriendelijk en lief opstellen naar de reisorganisatie (zoals hierboven ook opgemerkt wordt) en duimen dat je daar iets voor elkaar kan krijgen als coulance.
Beide hotels zitten goed vol, no worries ;) Reisorganisatie heb ik zeer beleefd aangesproken aan de telefoon, maar vanuit de andere kant was het direct koud, zakelijk, niet klantvriendelijk etc. Waarom zou het hotel niks doen? Het is hetzelfde potje waar het in gaat belanden. Hotels staan naast elkaar en van dezelfde eigenaar.

• Wolly
  • Niet online
CryptoNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:28:
[...]

Beide hotels zitten goed vol, no worries ;) Reisorganisatie heb ik zeer beleefd aangesproken aan de telefoon, maar vanuit de andere kant was het direct koud, zakelijk, niet klantvriendelijk etc. Waarom zou het hotel niks doen? Het is hetzelfde potje waar het in gaat belanden. Hotels staan naast elkaar en van dezelfde eigenaar.
Het hotel heeft gewoon bijvoorbeeld 100 kamers verkocht aan Tui in hotel 1. En ook 100 kamers aan DReizen in hotel 2.

Als ze dan gaan ruilen heeft het hotel een probleem, de kamer in hotel 1 kunnen ze niet meer kwijt en in hotel 2 hebben ze een kamer te weinig.

• CryptoNL
  • Nu online
Wolly schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:32:
[...]

Het hotel heeft gewoon bijvoorbeeld 100 kamers verkocht aan Tui in hotel 1. En ook 100 kamers aan DReizen in hotel 2.

Als ze dan gaan ruilen heeft het hotel een probleem, de kamer in hotel 1 kunnen ze niet meer kwijt en in hotel 2 hebben ze een kamer te weinig.
Ah zo bedoel je. Dat is de reden waarom ik morgen direct wil bellen, want ze kunnen natuurlijk 1 kamer van hotel A blocken en van hotel B idem dito. Aangezien beide hotels nog helemaal niet vol zitten ( niet iedere idioot boekt 1 jaar van tevoren ) maken we daarop nu het meeste kans ( denk ik ).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CryptoNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:01:
Wij zijn bereid iets te betalen voor het administratieve ongemak, maar dat het niet mogelijk is, is toch echt onzin.
Wat lief van je. Maar je legt de verantwoordelijkheid bij de reisorganisatie ipv bij jezelf. En dat is de omgekeerde wereld.
CryptoNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:28:
Klantvriendelijk =/= elk onredelijk verzoek van boze klanten accepteren. Je weet niet wat de mogelijkheden en onmogelijkheden en contracten zijn, en het interesseert je niet. Je wilt alleen dat zij jouw onoplettendheid en fout corrigeren.

Je insteek gaat je echt niet verder helpen. Pas die dus aan.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 08-08-2026 00:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wolly
  • Niet online
Even gekeken, gaat het om het Sural hotel en het Sural Resort Hotel?

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:57

EiT

Tip waar je nu niets aan hebt. Als je via TUI of Corendon boekt, mogelijk ook bij andere, heb je de mogelijkheid om voor een klein bedrag omboek garantie er bij te nemen. Als ik zo ver vooruit boek doe ik dit standaard er bij. Als je namelijk een maand voor vetrek in reviews leest dat er een virus is uitgebroken of iets anders wat je vakantie kan verpesten (45 graden in die regio ;) ) heb je altijd nog de mogelijkheid snel te veranderen.

Kosten waren bij TUI maar €20 per persoon op een vakantie van 7k bij Corendon €30 voor een vakantie van 9k. Dus qua percentage wel waard om af te sluiten.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Nog een tip waar je nu niets aan hebt: niet meer via een reisorganisatie boeken, maar gewoon zelf de vlucht en het hotel regelen.

[This is what you get when you mess with us]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:22
Ruzor schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:02:
Nog een tip waar je nu niets aan hebt: niet meer via een reisorganisatie boeken, maar gewoon zelf de vlucht en het hotel regelen.
Dat heeft dan weer als nadeel dat je geen pakketreis hebt en bij calamiteiten niets vergoed wordt en je zelf maar iets moet regelen.

Maar voor reizen waar je weinig problemen verwacht vaak wel goedkoper ja.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is de reis een op maat gemaakte reis, of een 'standaard' pakket? In het eerste geval heb je geen bedenktijd, in het tweede geval wél. Neem contact op met de reisorganisatie waarbij de reisaanbieder aangesloten is als je er zelf niet uit komt bij het beroepen op het herziening drecht.

• Drardollan
  • Nu online
CH4OS schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:45:
Is de reis een op maat gemaakte reis, of een 'standaard' pakket? In het eerste geval heb je geen bedenktijd, in het tweede geval wél. Neem contact op met de reisorganisatie waarbij de reisaanbieder aangesloten is als je er zelf niet uit komt bij het beroepen op het herziening drecht.
Heb je de OP wel gelezen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat moet ik gemist hebben dan, volgens jou? De voorwaarden van het reisbureau staan niet boven de Wet, hé?

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2026 08:50 ]

• FreakNL
  • Laatst online: 09:15

FreakNL

Well do ya punk?

Het hotel gaat natuurlijk niks voor je doen, die verwijzen je keihard terug naar de pakket-aanbieder.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:56

Honesty

kattenneus!

Ik zal even afwachten, als je via c&d hebt geboekt kan je altijd nog escaleren. Zal me wel verbazen als dit niet opgelost wordt een jaar van te voren

Festina lente

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:57
Zuur, ik ben zo ook al eens 1100 euro verloren met een verkeerde boeking.

• CryptoNL
  • Nu online
Wolly schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:49:
Even gekeken, gaat het om het Sural hotel en het Sural Resort Hotel?
Nope. Weet niet of ik de naam mag vermelden? Omboekgarantie heb ik tijdens de boeking niet gezien overigens.

• Drardollan
  • Nu online
CH4OS schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:50:
[...]

Wat moet ik gemist hebben dan, volgens jou? De voorwaarden van het reisbureau staan niet boven de Wet, hé?
Welke wet heb je het precies over in dit geval en als je de OP had gelezen dan had je gezien dat er wél een bedenktijd was (5 dagen).

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 08-08-2026 09:39 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Voor pakketreizen geldt geen wettelijke bedenktijd. Eventuele termijnen vanuit de organisatie zijn dus niet verplicht en coulancehalve naar de consument. Er is ook geen wettelijk recht op omboeken. In zoverre ben je dus afhankelijk van de reisorganisatie. Mogelijk is er nog één haakje op grond van art. 7:509 lid 1 en 2 BW:
1.
De reiziger kan de pakketreisovereenkomst te allen tijde beëindigen vóór het begin van de pakketreis. De reiziger kan bij beëindiging van de pakketreisovereenkomst worden verplicht tot betaling van een passende en gerechtvaardigde beëindigingsvergoeding aan de organisator.
2.
In de pakketreisovereenkomst kunnen redelijke gestandaardiseerde beëindigingsvergoedingen worden bepaald op basis van het tijdstip van de beëindiging vóór het begin van de pakketreis en de verwachte kostenbesparingen en inkomsten uit alternatief gebruik van de reisdiensten. Als er geen gestandaardiseerde beëindigingsvergoedingen zijn vastgesteld, stemt het bedrag van de beëindigingsvergoeding overeen met de prijs van de pakketreis minus de kostenbesparingen en inkomsten uit alternatief gebruik van de reisdiensten. Indien de reiziger hierom verzoekt, verstrekt de organisator een verantwoording van het bedrag van de beëindigingsvergoedingen.

Je kunt hierop inzetten en vragen om een verantwoording van deze kosten in jouw specifieke situatie. EUR 1.500 lijkt veel, maar het kan natuurlijk zijn dat men dit daadwerkelijk aan kosten maakt omdat zij ook bepaalde verplichtingen hebben richting hotels/luchtvaartmaatschappijen.

[ Voor 57% gewijzigd door VeeGee op 08-08-2026 09:41 ]

Pagina: 1