Members-only tags en WYSIWYG editor

Pagina: 1
Acties:

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:02
1. Welk probleem ervaar je?

Ik gebruik zelf de broncode-view, dus ik heb er niet zoveel problemen mee, maar kom de laatste tijd vaker mensen tegen die niet begrijpen waarom hun members-only tags niet werken. Dat komt omdat ze de WYSIWYG-editor gebruiken waar je wel een teksttype kan selecteren maar geen tags meer kan gebruiken.

Blijkbaar weten mensen alleen van het bestaan van de tags en niet van de teksttype-dropdown. Dat is ook niet heel gek, want de feature 'members only' wordt altijd uitgelegd met 'tags', die nu dus schijnbaar niet werken.

2. Waarom is dat een probleem?

Gebruikers begrijpen niet hoe ze iets als member-only plaatsen, plaatsen het dan misschien niet, vragen in het topic offtopic om uitleg, etc.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Deze week drie keer gezien, eerder ook al wel.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Ik denk dat het mooi zou zijn als de WYSIWYG-editor de mo-tags alnog herkent en niet escapet. Een alert-box met een waarschuwing en instructie zoals wanneer je tags pastet lijkt me ook prima.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:34

DaFeliX

Tnet Devver
We gaan wat mij betreft geen tag-herkenning doen als je typt. Dit gaat geheid problemen geven voor alle situaties waarin men niet verwacht dat RML ondersteund wordt. Er is wel ondersteuning als je tekst plakt vanuit het klembord (ter ondersteuning van tooltjes die RML genereren); die geeft ook een waarschuwing als ie RML herkent.

Voor "members only" is er een 'markdownnotatie' die je kunt gebruiken ipv het gebruiken van de dropdown menu (zin beginnen met "membersonly: ". Voor veel tags is er een 'markdownnotatie' of sneltoets. Zie het help-menu(Ctrl+?) voor een courante lijst met sneltoetsen/markdownnotaties.

[ Voor 4% gewijzigd door DaFeliX op 03-08-2026 14:33 ]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet