Binnenkort komt Stedin langs om onze aansluiting om te zetten naar 3-fasen. Met vooruitziende blik hebben wij een aantal jaar geleden hiervoor al onze groepenkast laten aanpassen i.v.m. verbouwing keuken (zie fotos). Hoofschakeler e.d. is dus al aanwezig in de groepenkast. Maar ik vraag me nog af of er iets moet gebeuren nadat de installateur van Stedin de 3-fase aansluiting op de hoofdschakelaar heeft aangelegd. De toelichting destijds ben ik vergeten...
Om het te laten werken op 1-fase heeft de installateur destijds wat doorgelusd; volgens mij is dat wat rechtsonder bij de hoofdschakelaar bij de bruine draad is gedaan (foto hieronder rechts). Nu verwacht ik dat de installateur van Stedin dit weghaalt en de overige 2 fasen hier aansluit. Ik heb begrepen dat de nul-draad gelijk moet zijn bij de drie aardlekschakelaren links, dus de kamrail blijft ook goed gaan (toch?).
:strip_exif()/f/image/zbwHe7FKwgPX6qzthqaTt7oc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zit alleen nog met de extra blauwe en bruine draad die boven uit de hoofdschakelaar komen (zie hieronder met de gele dopjes). Dit is de groep van de PV+wasmachine (toevallig?). Hier zit nog een PV-onderverdeler achter met 2x emat EA16-32 B16 waarop de PV en WM zijn aangesloten.
:strip_exif()/f/image/4K1hmY2LtpOoZ7jwCoQ3Q2Pi.jpg?f=fotoalbum_large)
Om het te laten werken op 1-fase heeft de installateur destijds wat doorgelusd; volgens mij is dat wat rechtsonder bij de hoofdschakelaar bij de bruine draad is gedaan (foto hieronder rechts). Nu verwacht ik dat de installateur van Stedin dit weghaalt en de overige 2 fasen hier aansluit. Ik heb begrepen dat de nul-draad gelijk moet zijn bij de drie aardlekschakelaren links, dus de kamrail blijft ook goed gaan (toch?).
:strip_exif()/f/image/zbwHe7FKwgPX6qzthqaTt7oc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zit alleen nog met de extra blauwe en bruine draad die boven uit de hoofdschakelaar komen (zie hieronder met de gele dopjes). Dit is de groep van de PV+wasmachine (toevallig?). Hier zit nog een PV-onderverdeler achter met 2x emat EA16-32 B16 waarop de PV en WM zijn aangesloten.
:strip_exif()/f/image/4K1hmY2LtpOoZ7jwCoQ3Q2Pi.jpg?f=fotoalbum_large)
- Wat kan de reden zijn geweest dat dit zo is aangelegd? Is dat inderdaad omdat de PV hierachter zit met een eigen aardlekautomaat?
- Moet hier iets mee gebeuren na omzetting na 3-fasen?
- Zie ik nog wat anders over het hoofd?
:strip_exif()/f/image/fB2lC6Sqcp02N2EekxQ31SN5.jpg?f=fotoalbum_large)