De situatie: Ons (schuine) dak is voorzien van dikke EPS platen (ik denk zo'n 15cm dik) met wit board aan de binnenzijde. In het zicht hebben we de stalen constructie + houten balken van ons huis. Daar waar deze EPS&board isolatieplaten aanwezig zijn, is geen folie/vochtscherm. Op de plekken waar de EPS&board isolatieplaten niet aanwezig is (achter de schotten) is minerale wol met folie toegepast. Binnen klinkt het alsof je buiten staat. Alles hoor je. Auto's, pratende mensen, etc.. In de winter is het ook vrij koud. Kortom: de isolatie is niet naar wens/toereikend.. qua warmte niet, maar ZEKER ook qua geluid niet.
De wens: beter isoleren door een houten constructie te plaatsen tussen de stalen balken, daar glas of steenwol tussen en dan afwerken met gipsplaten. Kortom, naar binnen toe isoleren.
De vraag: moet ik wel of geen vochtscherm toepassen? En dampdoorlatend of dampdicht? Ik wil niet m'n stalen constructie opsluiten met kans op vocht/condens waardoor de boel kan gaan roesten en ik de constructie van ons huis in gevaar breng.
De wens: beter isoleren door een houten constructie te plaatsen tussen de stalen balken, daar glas of steenwol tussen en dan afwerken met gipsplaten. Kortom, naar binnen toe isoleren.
De vraag: moet ik wel of geen vochtscherm toepassen? En dampdoorlatend of dampdicht? Ik wil niet m'n stalen constructie opsluiten met kans op vocht/condens waardoor de boel kan gaan roesten en ik de constructie van ons huis in gevaar breng.