@
aniekskie
ikke
Wij hebben een schuur laten bouwen van sandwichpanelen.
De schuur is pas een paar maanden oud maar voorlopig zijn wij absoluut blij met onze keuze.
We stonden voor de keuze een schuur in douglas (denk aan een kapschuurtje) te laten plaatsen omdat wij wat "landelijk" zitten maar uiteindelijk gekozen voor deze onderhoudsvrije tuinschuur.
Ik ben aardig handig met douglas en een kapschuur bouwen zou mij prima lukken maar we zijn net verhuisd en hebben een zwik andere klussen te doen.
Na een aantal opties te hebben overwogen viel houtbouw eigenlijk al snel af door de absurde prijzen die men vraagt als je zoiets laat plaatsen.
En dan heb ik het nog niet over de beroerde mate van afwerking die men soms in de showroom al mee weg durft te komen.
In onze zoektocht ineens op een bedrijf in Ede gestuit
https://www.jadierenverblijven.nl/
We mochten langskomen om een schuur van hun in de werkplaats te komen bekijken en vragen te stellen.
Ze zijn begonnen met dierenverblijven maar maken heel veel schuren inmiddels. Ze plaatsen door heel Nederland maar transporten zelfs nu in Europa.
Vriendelijke gasten en uiteindelijk met hun in zee gegaan.
Op een vrijdag kwamen ze rond 08:00 met de onderdelen aanrijden en rond 14:00 zat de schuur helemaal in elkaar. UUrtje afwerken, deuren stellen en afkitten en opruimen.
De meeste schuren maken ze helemaal pre-fab in hijsen ze daarna op de plaats. Bij ons kan echter geen kraan komen.
Onderstaande schuur is bijna 6 meter bij 2,5 meter en voorzien van 80x80 ramen, dubbele openslaande deuren en een zijdeur. Totale kosten kwamen op 9000 euro.
Sidenote; wij hebben weken daarvoor een betonvloer laten storten voor onder de schuur maar ze plaatsen deze schuren ook op vlakke bestrating of zelfs stelcon-platen. WIj kozen voor de solide en toekomstbestendige (
wij gaan er van uit dat wij hier gestrekt weggaan 
) optie maar dat maakt het wel wat duurder.
Voordelen:
*Levensduur
*Makkelijk schoonmaken
*Prijsgunstig
*Geïsoleerd*
Let wel...in 25+ graad word ook zo'n schuur gewoon warm, de panelen zijn 40mm dik de vloer is 80mm.
De ramen/deuren hebben dubbel glas maar heen HR++.
Maar ik ben vooral benieuwd hoe warm die in de winter blijft. In het rechtergedeelte komt een klein binnenhok voor onze kwartels, die hebben een warmtelamp voor echte vrieskou.
*Veel kleuren te kiezen, alles kan een andere RAL-kleur hebben, dus je kunt haast eindeloos combineren.
*Met hevige stortbuien compleet waterdicht gebleken.
*enigzins industrieel maar strak uiterlijk.
Nadelen:
De naaste buren vinden het een zeecontainer. Maar wij gaan van eikenhout aan de voorzijde nog een soort prieel maken waarover wij een mooie klimmer wilen laten groeien om het beeld wat te verzachten.
Onderaan de streep zijn wij heel blij met deze keuze
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison