Het grote ŠKODA Peaq topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Marang73
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09:53
Ik heb op mijn eerste Kodiaq een panoramadak gehad maar vond het weinig toevoegen. Al gauw veel rijwindgeluid en als hij open stond knetterde de zon op je hoofd.

Ik heb zelf nooit ventilatie in de stoelen gehad maar afgelopen twee weken ook in Italië geweest en de standaard airco (Kodiaq) was voldoende om een aangename temperatuur te krijgen.

• GP_2009
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 02-09 15:51
Bedankt. Ik heb nu ook een panoramadak (iX3) maar meestal hebben we het volledig verduisterd. Dacht met de 7-zits configuratie heb je net wat meer licht achterin. Van de andere kant verwacht ik niet dagelijks gebruik te maken van die zitplaatsen. Zelf drie kinderen, dus wel fijn als je een keer een extra iemand kan meenemen.

Heeft er iemand zo'n suite interieur in het echt kunnen zien? Waarschijnlijk staat overal dezelfde Peaq bij de preview. Ik vond het Sportline interieur wel mooi overigens, maar ergens kun je je afvragen of bij zo'n auto nog wel sportstoelen passen. Haha.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 21:05
GP_2009 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:05:
Hi, kwam dit topic tegen en zelf aan het kijken voor o.a. de Peaq. Aan het twijfelen tussen de Sportline (gezien bij de sneak preview) en de Business Line. Ik zie geen optie voor een panoramadak bij de Business Line uitvoering. Ik vind de light band bij de Sportline persoonlijk niet zo mooi en jammer dat daar geen stoelventilatie mogelijk is. Dat had ik wel kunnen gebruiken vorige week in Italië... Verder moet ik me nog even over de relatief lange laadtijd zetten. Ik weet dat ik er in praktijk nagenoeg geen nadeel van ga ondervinden, maar had een betere curve wel verwacht.
Precies dat had ik ook, geen vernieuwde techniek maar gewoon de grootste accu uit de VW ID7 in een nieuwe model. Ik heb daar wel even langer over moeten nadenken maar heb uiteindelijk toch voor de Peaq gekozen omdat de WLTP wel boven de 600 zit, dus op zich is de range best prima, en zal dat ervoor zorgen dat je in de praktijk naar zuid frankrijk of noord italie in de zomervakantie per oplaadbeurt 10 minuten langer moet wachten dan iemand met een BMW iX3 die ik op een of andere manier toch niet helemaal super geslaagd vond, qua materiaal niet, en qua uiterlijk en innerlijk niet, daarbij zat die met een paar opties al heel snel op 70k. Rijgedrag zal de BMW zeker winnen, en de buurt ziet bij jou een 'premium' auto op de oprit staan, maarja..

Stoelventialatie nooit gehad, voorkoelen in de zomer vind ik allang heel erg fijn.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:39
Kogel door de kerk. Vandaag in Nijmegen even gekeken en we waren allemaal erg enthousiast. Dus meteen besteld bij Athlon:

Skoda Peaq Sportline 5D
Relax pakket (gratis)
Winterpakket
Trekhaak wegklapbaar
Kleur: Olibo green (ook het dak)

Wordt nu nog even bij de werkgever neergelegd maar verwacht geen issues. Mijn huidige Enyaq Sportline moet er uit in april dus zal mooi aansluiten met de levertijd.

• Marang73
  • Skoda: bewezen techniek uit de VW stal, veel ruimte en aantrekkelijk geprijsd
  • Chinees: nieuwe techniek soms met tekortkomingen, aantrekkelijk geprijsd (niet in de lease), service vaak erg slecht (lange wachttijden, weinig service punten)
  • Premium merken (Volvo?, BMW, Audi): goede techniek maar veel duurder geprijsd
Dan ga ik wel voor de 3e keer voor Skoda :)

• GP_2009
JustTrying schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Precies dat had ik ook, geen vernieuwde techniek maar gewoon de grootste accu uit de VW ID7 in een nieuwe model. Ik heb daar wel even langer over moeten nadenken maar heb uiteindelijk toch voor de Peaq gekozen omdat de WLTP wel boven de 600 zit, dus op zich is de range best prima, en zal dat ervoor zorgen dat je in de praktijk naar zuid frankrijk of noord italie in de zomervakantie per oplaadbeurt 10 minuten langer moet wachten dan iemand met een BMW iX3 die ik op een of andere manier toch niet helemaal super geslaagd vond, qua materiaal niet, en qua uiterlijk en innerlijk niet, daarbij zat die met een paar opties al heel snel op 70k. Rijgedrag zal de BMW zeker winnen, en de buurt ziet bij jou een 'premium' auto op de oprit staan, maarja..

Stoelventialatie nooit gehad, voorkoelen in de zomer vind ik allang heel erg fijn.
Helemaal eens. Ik heb gereden in o.a. de nieuwe iX3. Reed fijn. Toch wel iets meer een rijdersauto ondanks dat het een SUV is. Die viel echter af omdat ik niet kan wennen aan de voorkant én je niet goed kan zitten op de middelste zitplaats achterin. Er zit daar de eerste paar cm, vanaf de rugleuning gezien, een hard stuk plastic direct onder de zitting. Dat gaat niet werken met drie kinderen. Overigens viel me dit ook op in de 5-serie (vorige model).

Wat betreft WLTP ga ik er nu inderdaad vanuit dat ik met twee stops, wellicht drie, in 1x vanuit Italië terug naar Nederland kan rijden. Een van die stops duurt al gauw een halfuur, zeg dan dat je op de tweede stop 10-15min langer moet wachten. Dat is maar 1x per jaar. Heen overnachten we meestal (een paar dagen) in Oostenrijk. Afstand is ca. 1.000km. Het is dus geen principekwestie, maar vind het dus gewoon jammer. Maar goed, het is wat het is.

• GP_2009
Marang73 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:10:
  • Skoda: bewezen techniek uit de VW stal, veel ruimte en aantrekkelijk geprijsd
  • Chinees: nieuwe techniek soms met tekortkomingen, aantrekkelijk geprijsd (niet in de lease), service vaak erg slecht (lange wachttijden, weinig service punten)
  • Premium merken (Volvo?, BMW, Audi): goede techniek maar veel duurder geprijsd
Dan ga ik wel voor de 3e keer voor Skoda :)
Ik heb vorige week (ik had nog vakantie) achtereenvolgens gereden in de Volvo EX60, BMW iX3, Mercedes GLC, Zeekr 7X en de Audi A6 avant e-tron. Mercedes stak er met kop en schouders bovenuit. In vergelijking tot de rest een echte auto. Ik ben geen Mercedes fan, maar zo eerlijk moet ik wel zijn. Maar eens, is ook de allerduurste auto in de lease :)

• crimby
GP_2009 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:20:
[...]

Ik heb vorige week (ik had nog vakantie) achtereenvolgens gereden in de Volvo EX60, BMW iX3, Mercedes GLC, Zeekr 7X en de Audi A6 avant e-tron. Mercedes stak er met kop en schouders bovenuit. In vergelijking tot de rest een echte auto. Ik ben geen Mercedes fan, maar zo eerlijk moet ik wel zijn. Maar eens, is ook de allerduurste auto in de lease :)
Daarbij… (N=1) toen ik bij de Mercedes dealer op bezoek ging voor een CLA, GLB en zelfs de nieuwe GLC… kreeg ik net wat te vaak te horen dat ik naar goedkope instapmodellen aan het kijken was en dat de premium series toch wel echt beter waren. Met die insteek gun ik ze geen cent, laat staan €70k of meer.

• GP_2009
crimby schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Daarbij… (N=1) toen ik bij de Mercedes dealer op bezoek ging voor een CLA, GLB en zelfs de nieuwe GLC… kreeg ik net wat te vaak te horen dat ik naar goedkope instapmodellen aan het kijken was en dat de premium series toch wel echt beter waren. Met die insteek gun ik ze geen cent, laat staan €70k of meer.
Die ervaring had ik gelukkig niet. Heel prettig geholpen. Zonder afspraak meteen een proefrit kunnen maken.

• JustTrying
[...]

Eens, de GLC was wel echt een gave optie, ik vind alleen de niet-AMG uitvoering daarvan qua velgen en vooral qua heel lelijk stuk chroom op de achterbumper erg tegenvallen voor een auto die dan toch 65k kost, en dan dus eigenlijk niet helemaal naar mn zin in. De AMG optie werd wat mij betreft gewoon te duur.

• GP_2009
JustTrying schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:09:
[...]

Eens, de GLC was wel echt een gave optie, ik vind alleen de niet-AMG uitvoering daarvan qua velgen en vooral qua heel lelijk stuk chroom op de achterbumper erg tegenvallen voor een auto die dan toch 65k kost, en dan dus eigenlijk niet helemaal naar mn zin in. De AMG optie werd wat mij betreft gewoon te duur.
Klopt. De uitvoeringen bepalen bij de GLC ook heel erg de vervolgopties. Het night pakket (o.a. donkere grille) is er bijv. alleen bij de AMG uitvoering. Treeplanken daarentegen krijg je volgens mij wel overal. Blijkbaar veel animo voor ;)

• Robbertolino
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07:40
Nooit geweten dat mensen met interesse voor Mercedes, ook Skoda overwegen.

Doen ze toch iets goeds met de Peaq 😅

[ Voor 5% gewijzigd door Robbertolino op 14-08-2026 17:37 ]

• Marang73
Leveringsproblemen met panaromadak. Was toen met de Kodiaq ook zo bij bepaalde gewilde accessoires.

In het algemeen wordt in Duitsland wel November en December als leveringsmaanden gemeld ipv Maart in Nederland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tk4Rp4qnEWMcuz29VrR3kRde-kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4800ZNJiACfk9HcIuRm6VPkF.jpg?f=fotoalbum_large

• JustTrying
Marang73 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:03:
Leveringsproblemen met panaromadak. Was toen met de Kodiaq ook zo bij bepaalde gewilde accessoires.

In het algemeen wordt in Duitsland wel November en December als leveringsmaanden gemeld ipv Maart in Nederland

[Afbeelding]
Nu al problemen? de productie is nog niet eens gestart? Panoramadak is wel een van de redenen dat ik voor de sportline ben gegaan, als die dadelijk zomer 2027 geleverd gaan worden dan doe mij maar een businessline met stoelventilatie.

• JustTrying
Robbertolino schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:36:

Dat komt in dit geval door een Enyaq rijder met een budget van 65-70k voor een leaseauto.De Peaq zit voor het eerst toch wel echt in een voorheen niet-Skoda prijsklasse.

• Robbertolino
Marang73 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:03:

[Afbeelding]
Lijkt het dat de Duitsers toch voorrang krijgen in de levering. Zijn er hier mensen die, los van de dealer stock voorraad, hun Peaq in 2026 geleverd krijgen?

• arthurs
  • Laatst online: 07:09
Ik hoor van iedere dealer weer wat anders. De één zegt maart 27, de ander zegt jan/feb 27 als je nu besteld. Zelfs door de dealer bestelde auto’s op het moment dat het kon bij Skoda, gaan van oktober/november 26 tot eind januari 27. Denk dat werkelijk niemand het weet en ze door de leveringsperikelen van afgelopen jaren nu af en toe erg safe gaat zitten.

• JustTrying
arthurs schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:47:
Ik hoor van iedere dealer weer wat anders. De één zegt maart 27, de ander zegt jan/feb 27 als je nu besteld. Zelfs door de dealer bestelde auto’s op het moment dat het kon bij Skoda, gaan van oktober/november 26 tot eind januari 27. Denk dat werkelijk niemand het weet en ze door de leveringsperikelen van afgelopen jaren nu af en toe erg safe gaat zitten.
Het team wat bij de sneaq preview was, vertelde me dat de uitlevering voor Nederland begon in januari 2027, maar dat er wel een aantal auto's nog in 2026 geleverd zou worden, maar dat er zeker niets zou worden beloofd, en dat ik gewoon van januari 2027 uit moest gaan. Een sales bij van den Udenhout vertelde me later hetzelfde.

• crimby
In Nijmegen werd week 5 aangegeven, maargoed mijn huidige loopt nog tot april dus niet relevant voor mij

• arthurs
Iemand hier ervaringen met de leveringsinformatie op de Skoda app? Ik heb de Skoda bij Ames besteld en zij hebben een eigen systeem via hun site waarop je de actuele (geschatte) afleverweek kan zien. Volgens mij kan je via de Skoda app nog wat meer informatie zien over in welke fase van de productie de Skoda momenteel is. Ames geeft aan dit niet te doen.

• Marang73
Het kunnen volgen van je bestelde Skoda is nog iets wat Skoda na al die jaren nog steeds niet op orde heeft.

@Niick7 heeft het voor elkaar dat de bestelling zichtbaar is in de app. @karlkani1985 heeft met het Honeymoonnet toegang. Ames heeft schijnbaar weer zijn eigen systeem.

• arthurs
Oke, dank voor de reactie. Zo te zien is de auto gisteren in het systeem van Ames gezet. Ik kreeg gisteren een mail met een levertijd van week 10 2027. Vandaag is deze gewijzigd naar week 3 2027 (dit staat ook in de overeenkomst). Met een beetje geluk gaat het de komende weken nog iets naar voren.

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:43
arthurs schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 08:22:
Iemand hier ervaringen met de leveringsinformatie op de Skoda app? Ik heb de Skoda bij Ames besteld en zij hebben een eigen systeem via hun site waarop je de actuele (geschatte) afleverweek kan zien. Volgens mij kan je via de Skoda app nog wat meer informatie zien over in welke fase van de productie de Skoda momenteel is. Ames geeft aan dit niet te doen.
Ik heb die vraag aan mijn dealer inderdaad gesteld. Hij kwam met dit antwoord terug:

Deze werkt nog niet in Nederland. Voorspelling is dat dit vanaf week 44 week van 26 oktober uitgerold gaat worden.

je moet daarna nog wel door de dealer hiervoor aangemeld worden

• GP_2009
JustTrying schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:05:
[...]

Nu al problemen? de productie is nog niet eens gestart? Panoramadak is wel een van de redenen dat ik voor de sportline ben gegaan, als die dadelijk zomer 2027 geleverd gaan worden dan doe mij maar een businessline met stoelventilatie.
Dat maakt de keuze wel makkelijker. Zomer is voor mij te laat.

• GP_2009
Robbertolino schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:36:

Haha. Ik ben inderdaad alle opties door aan het nemen. Peaq is natuurlijk een van de weinige 7-zits EV's.

• JustTrying
1 minuut per Peaq, tot eind juli 8500 auto's besteld, dan kom ik met 8 uur werken per dag op 18 dagen, productiestart is 6 augustus, dus dan zou het moeten lukken om voor eind augustus alle bestellingen tot en met eind juli te hebben afgerond toch?

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 17:44
JustTrying schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:26:
[...]

1 minuut per Peaq, tot eind juli 8500 auto's besteld, dan kom ik met 8 uur werken per dag op 18 dagen, productiestart is 6 augustus, dus dan zou het moeten lukken om voor eind augustus alle bestellingen tot en met eind juli te hebben afgerond toch?
Ik denk dat ze bedoelen 1 auto per minuut op deze productielijn. Aangezien er hier ook nog andere modellen op worden geproduceerd...

• Marang73
JustTrying schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:26:
[...]

Er worden meerdere modellen geproduceerd. Ik las ergens dat het de bedoeling is dat voor eind september de Peaq's voor de dealers zijn geproduceerd. Ik verwacht dat na september de leverdatum van de door klanten geplaatste bestellingen ook gaat schuiven (naar voren)

• Marang73
Peaq heeft Android Automotive dus ik ga ervanuit dat de routeplanner (met real time verkeersinfo?) gewoon Google maps is. Heb je hiervoor een abbo nodig? Is die de eerste jaren gratis?

Voor de functies accu voorverwarmen, remote klimaatbeheersing en realtime verkeer heb je waarschijnlijk Skoda Connect nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Marang73 op 19-08-2026 11:14 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:10
Prijslijst:

Basis infotainment - 10 jaar

Proactive Service in het infotainment

• eCall (noodoproep bij ongevallen)

• Over-the-air updates

• Online personalisatie

• Online werkplaatsafspraak plannen

• Voertuig status rapport

• Diagnostiek op afstand

Smart Services in het infotainment

• App store

• Traffication (In geval van navigatie)

• Remote Park Assist (in geval van Assist pakket)

• Digitale sleutel (vanaf Convenience Pakket of Sportline)

• Online radio

• Gestolen voertuig locatie checker

Remote Access via de MySkoda app

• Voertuig status

• Parkeerpositie

• Online anti-diefstal alarm

• Toeteren en knipperen

• Vergrendelen & Ontgrendelen

• Digitaal voertuig certificaat

iV Remote Services via de MySkoda app

• Batterij (laad)status

• Battery laadinstellingen

• Batterij laadstatistieken

• Vertrek planner

• Climate control (Voorverwarmen & verkoelen)

• Plug and Charge

Premium - 3 jaar

• Betaald parkeerfunctie (parkeersessie starten,

verlengen of eerder stoppen via MySkoda app)

Navigation Online

• Online verkeersinformatie

• Online reisdoel & route importeren

• Online routes en reistijden berekenen

• Online zoeken naar Points of Interest (POI)

• Online zoeken naar parkeerplaatsen, laadstations

en tankstations

• Google Satellite view

• Online spraakbediening

• Online Map Updates

Data

• 10 GB / Maand

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:53
_Uploader_ schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:41:
Ik heb de bestel informatie even opgenomen in de TS, wellicht wel leuk om elkaar op de hoogte te houden van welke uitvoeringen besteld zijn en wat de verwachte levertijd is.

@JustTrying en @Robbertolino kunnen jullie even aangeven welke uitvoeringen etc jullie besteld hebben?
Je zou die van mij nog kunnen toevoegen, eerder gepost in het koda topic:

Vandaag (14-7) de Peaq besteld.

In zwart, 90 accu, derde zitrij, trekhaak en relax pakket.

Verachte levering is december

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:39
Menh schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

Je zou die van mij nog kunnen toevoegen, eerder gepost in het koda topic:

Vandaag (14-7) de Peaq besteld.

In zwart, 90 accu, derde zitrij, trekhaak en relax pakket.

Verachte levering is december
Heb ik bij deze gedaan. Ik ben van een Business Edition versie uitgegaan en hoor het graag als dit klopt of een Sportline versie moet zijn.

• mensovw
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:50
Op 27 juli onderstaande uitvoering besteld bij Pon. Auto komt in de zakelijke lease.

Peaq Sportline Elektromotor 210 kW / 286 PK SUV Elektrische aandrijving

Verwachte afleverweek: 09-2027

Kleur Steel grey black magic

Bekleding Sportline lounge

Meeruitvoeringen
  • Steel Grey Black Magic
  • SportLine Lounge
  • Trekhaak wegklapbaar
  • Panoramadak met electrochromatische verduistering
  • Colour Concept Zwart, A-stijlen en dak in zwart
  • Assist pakket
  • Relax pakket
  • Winter pakket
  • Simply Clever
  • Warmtepomp
  • 21" lichtmetalen velgen "Dugong" zwart gepolijst
  • Derde zitrij, inklapbaar, met middenarmsteun op de tweede zitrij

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-08 19:46
karlkani1985 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:44:
[...]

Ik heb die vraag aan mijn dealer inderdaad gesteld. Hij kwam met dit antwoord terug:

Deze werkt nog niet in Nederland. Voorspelling is dat dit vanaf week 44 week van 26 oktober uitgerold gaat worden.

je moet daarna nog wel door de dealer hiervoor aangemeld worden
Dat lijkt niet te kloppen. Ik heb hem namelijk wel in de Skoda app staan. De dealer in Nijmegen heeft hiervoor iets moeten doen. Ik moest enkel een account maken met het e-mailadres waarmee de auto besteld was. Daarna is hij ongeveer een week na de bestelling zichtbaar geworden in de app (ik heb daarvoor zelf niks anders gedaan dan het account aanmaken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDgVgYl9Qn5DB6v9fCMjlkhTTR8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jvmZyG8TScVoEGEQxBzbaLBi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29VEZU3C97849lsv_FVdv193shs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lOAG0zQmOBZUyCcxcmRJC8AA.png?f=fotoalbum_large

• karlkani1985
Niick7 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:08:
[...]

Dat lijkt niet te kloppen. Ik heb hem namelijk wel in de Skoda app staan. De dealer in Nijmegen heeft hiervoor iets moeten doen. Ik moest enkel een account maken met het e-mailadres waarmee de auto besteld was. Daarna is hij ongeveer een week na de bestelling zichtbaar geworden in de app (ik heb daarvoor zelf niks anders gedaan dan het account aanmaken).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat vind ik ook gek. Ik had deze vraag gesteld bij de pon center waar mijn auto besteld is. Waar heb jij je auto besteld?

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-08 19:46
karlkani1985 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:36:
[...]

Dat vind ik ook gek. Ik had deze vraag gesteld bij de pon center waar mijn auto besteld is. Waar heb jij je auto besteld?
De Waal Autogroep in Nijmegen

• Tijmen1972
  • Laatst online: 31-08 16:50
Het is mogelijk om bij Skoda een proefrit met de Peaq in te plannen. De eerste auto's zijn half oktober beschikbaar voor een proefrit.

• GP_2009
mensovw schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:07:
Op 27 juli onderstaande uitvoering besteld bij Pon. Auto komt in de zakelijke lease.

Peaq Sportline Elektromotor 210 kW / 286 PK SUV Elektrische aandrijving

Verwachte afleverweek: 09-2027

Kleur Steel grey black magic

Bekleding Sportline lounge

Meeruitvoeringen
  • Steel Grey Black Magic
  • SportLine Lounge
  • Trekhaak wegklapbaar
  • Panoramadak met electrochromatische verduistering
  • Colour Concept Zwart, A-stijlen en dak in zwart
  • Assist pakket
  • Relax pakket
  • Winter pakket
  • Simply Clever
  • Warmtepomp
  • 21" lichtmetalen velgen "Dugong" zwart gepolijst
  • Derde zitrij, inklapbaar, met middenarmsteun op de tweede zitrij
Volgens mij zijn dat zo ongeveer alle opties, toch? :*) Ik ben er nog niet helemaal uit of het de Skoda wordt. Wat is de reden voor de warmtepomp?

• GP_2009
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar is het mogelijk om de light band van het tech deck (op termijn) uit te schakelen? Ik vind het zonder mooier. Andere optie is natuurlijk om voor de business line te gaan zonder tech deck, maar dan heb ik weer geen zwarte accenten zoals bij de Sportline.

[ Voor 20% gewijzigd door GP_2009 op 25-08-2026 20:19 ]

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

TF

bla bla

Ik vind het jammer dat head up display niet standaard is, of in elk geval als losse optie. Dat pakket met al die parkeerdingen zie ik het nut niet zo van in.

• Robbertolino
@GP_2009 zat ook te dubben over de warmtepomp. Keuze gemaakt obv dat het een nieuwe warmtepomp is (volledig systeem) en het voorgaande model rond de 10/15% range gain kon realiseren. Ook ervaarden gebruikers en snellere en fijnere warmte tov normale verhitting. Dat plus de maanden dat het tussen de 0 en 10 graden is (optimaal rendement voor een warmtepomp), plus de spontane wintersport trips waar elke gewonnen kilometer welkom is, toch maar toegevoegd.

Die Light Band heb ik hetzelfde mee: puur voor de sier, neen dank u (net als die sterretjes bij mercedes…). Probleem is dat ook al staan ze uit, ze flink afsteken tegen het glimmende zwart van de tech deck front. Dus die optie maar niet aangevinkt. Daarom Business Line (met een dikke win die stoelventilatie). Heb ook niks met een vast panodak, moet open kunnen. Helaas is dit niet alleen bij Skoda, maar overal een trend..

@TF yep, met pijn puur voor (augmented) head-up dat aangevinkt. Die parkeerzaken zijn leuke party-tricks, maar vraag me idd af hoe vaak je het echt gebruikt.

Eerste keer Skoda, met de pakketen parade als een plus (want als je een dergelijke rijke aankleding aanvinkt bij de Duitse concurrenten ‘ping’ ‘ping’), maar dus soms te weinig config beweeg ruimte of overkill aan extra opties.

• Marang73
De eerste zijn onderweg naar de dealers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-x1jGUsX0rfCqWXQ0ita8V4tXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qk2KsKDkMixAfhDeRWt1RA60.jpg?f=fotoalbum_large

• karlkani1985
Nice! Maar verwacht dat deze voor de duitse markt zijn die waren eerst begreep ik van de dealer..

• GP_2009
TF schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:31:
Ik vind het jammer dat head up display niet standaard is, of in elk geval als losse optie. Dat pakket met al die parkeerdingen zie ik het nut niet zo van in.
Ik heb precies hetzelfde.

• arthurs
Niick7 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hem inmiddels ook in de app staan. Productie is in ieder geval nog niet gestart :)

• GP_2009
Robbertolino schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:19:
@GP_2009 zat ook te dubben over de warmtepomp. Keuze gemaakt obv dat het een nieuwe warmtepomp is (volledig systeem) en het voorgaande model rond de 10/15% range gain kon realiseren. Ook ervaarden gebruikers en snellere en fijnere warmte tov normale verhitting. Dat plus de maanden dat het tussen de 0 en 10 graden is (optimaal rendement voor een warmtepomp), plus de spontane wintersport trips waar elke gewonnen kilometer welkom is, toch maar toegevoegd.

Die Light Band heb ik hetzelfde mee: puur voor de sier, neen dank u (net als die sterretjes bij mercedes…). Probleem is dat ook al staan ze uit, ze flink afsteken tegen het glimmende zwart van de tech deck front. Dus die optie maar niet aangevinkt. Daarom Business Line (met een dikke win die stoelventilatie). Heb ook niks met een vast panodak, moet open kunnen. Helaas is dit niet alleen bij Skoda, maar overal een trend..

@TF yep, met pijn puur voor (augmented) head-up dat aangevinkt. Die parkeerzaken zijn leuke party-tricks, maar vraag me idd af hoe vaak je het echt gebruikt.

Eerste keer Skoda, met de pakketen parade als een plus (want als je een dergelijke rijke aankleding aanvinkt bij de Duitse concurrenten ‘ping’ ‘ping’), maar dus soms te weinig config beweeg ruimte of overkill aan extra opties.
Ja, ik kom er niet helemaal uit hoeveel ze nu van elkaar verschillen qua buitenkant, de businessline vs. de sportline. Maar stoelventilatie is zeker een pré. Had ik afgelopen zomer goed kunnen gebruiken. En dat suite interieur ziet er op de afbeeldingen ook mooi uit.

Wij gaan niet op wintersport, maar dan snap ik de warmtepomp wel. Alles helpt dan idd.

• Marang73
Volgens mij is er weinig verschil van de buitenkant tussen de Business- en Sportline. Zijn de kunststof wielkastomlijstingen bij de Business line ook glimmend?

• Marang73
karlkani1985 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:30:
[...]

Nice! Maar verwacht dat deze voor de duitse markt zijn die waren eerst begreep ik van de dealer..
Ja waarschijnlijk de demo modellen.

• TF

TF

bla bla

Marang73 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:01:
Volgens mij is er weinig verschil van de buitenkant tussen de Business- en Sportline. Zijn de kunststof wielkastomlijstingen bij de Business line ook glimmend?
Dat is net hoe hoe je het bekijkt. Business line kan geen combi met zwarte stijlen en heeft andere kleur belettering. Vast ook nog wat andere dingen.

Maar mij was ook opgevallen dat het uiterlijk vergeleken met de Kodiaq minder verschilt tussen de versies inderdaad

• Robbertolino
Marang73 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:01:
Jazekers, kijk maar naar de Rosewood Beige demo modellen met suite ceramique. Glimmende zwarte wielkasten. Dit is ook gelijk het ‘flagship’ verschil tov de Epic, waar alles matzwart is.

Sportline is alleen:

- Andere belletering

- Zwarte spiegels

- Zwart dak

- ‘alcantara’ sport interior

Eerdere berichtgeving zou suggereren dat er een een ander front (spoiler) zou zijn, maar dat is niet het geval.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:48
Robbertolino schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:19:

Één keer voor de grap, 1 keer echt en daarna duurt het allemaal te lang, zelf parkeren is vaak sneller en minder "stressvol" dus gebruik je het niet meer. Zijn nu aan de 4e (of 5e?) auto (geen Skoda) met die optie, gebruik het eigenlijk helemaal niet.

Zijn nu aan het oriënteren op een Peaq, vanwege de ruimte. Mij echtgenote is wel gecharmeerd van de Peaq zoals hij tijdens de introductie event bij de dealer stond.

V.w.b. het "stressvolle", is dat die auto's nog weleens besluiten heel snelle bewegingen te willen doen in hele krappe ruimtes. :+ Zeg maar steken op snelheden waarop je het zelf nooit zou doen. :9

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 27-08-2026 19:05 ]

• Richardinh0
  • Laatst online: 07:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfb2i9fPBvMiK71LrbDhYAErNNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOzP3ca3QfR9Gpn6A4uFNDKS.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij ook zichtbaar in de app. Hopelijk snel in productie.

• JustTrying
Robbertolino schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:57:
[...]

Jazekers, kijk maar naar de Rosewood Gold demo modellen met suite ceramique. Glimmende zwarte wielkasten. Dit is ook gelijk het ‘flagship’ verschil tov de Epic, waar alles matzwart is.

Sportline is alleen:

- Andere belletering

- Zwarte spiegels

- Zwart dak

- ‘alcantara’ sport interior

Eerdere berichtgeving zou suggereren dat er een een ander front (spoiler) zou zijn, maar dat is niet het geval.
Zwart dak is ook niet standaard sportline, daar moet je alsnog weer voor bijbetalen.

Is sportline dan alleen zwarte letters en zwarte spiegels, dat is dan maar een minimaal verschil voor de buitenkant. en de mooie lichtbalk op de neus uiteraard :)

• dangerousp
Richardinh0 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:59:
[Afbeelding]

Bij mij ook zichtbaar in de app. Hopelijk snel in productie.
Is dat op basis van je mail adres? Of hoe koppel je dat in de app?

• Marang73
Is opzich ook niet vreemd dat de Businessline en Sportline aan de buitenkant weinig verschillen. Het is een EV dus de buitenkant is alles bepalend voor het verbruik/aerodynamica

• Marang73
dangerousp schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:51:
[...]

Ik heb een email naar de dealer gestuurd. Hij gaf aan dat de bestelling een KOM nr heeft. Die kun je gebruiken om toevoegen aan de app. Ik ontvang KOM nr vandaag dus zal het uitproberen.

Hmmm .... in de app kun je alleen een VIN nr toevoegen. Heb de dealer hierover gemaild.

[ Voor 11% gewijzigd door Marang73 op 28-08-2026 08:10 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09 15:05
Marang73 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:03:
Is opzich ook niet vreemd dat de Businessline en Sportline aan de buitenkant weinig verschillen. Het is een EV dus de buitenkant is alles bepalend voor het verbruik/aerodynamica
Mja, noem het dan geen Sportline maar Business Plus oid.

• arthurs
Marang73 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:05:
[...]

Ik heb een email naar de dealer gestuurd. Hij gaf aan dat de bestelling een KOM nr heeft. Die kun je gebruiken om toevoegen aan de app. Ik ontvang KOM nr vandaag dus zal het uitproberen.

Hmmm .... in de app kun je alleen een VIN nr toevoegen. Heb de dealer hierover gemaild.
Het wordt inderdaad gekoppeld op basis van je emailadres. Als je hetzelfde emailadres gebruikt voor je skoda-app, zou het in theorie vanzelf moeten gaan. Ik heb er ook nog eenmaal opnieuw naar moeten vragen omdat er iets niet goed ingevoerd was, maar nu is hij te zien in de app.

• dangerousp
Inspired schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:09:
[...]

Mja, noem het dan geen Sportline maar Business Plus oid.
Verschil zit natuurlijk aan de binnenkant met alcantara en sportstoelen. Business is ook een Nederlandse uitvinding, officieel heb je een Selection en Sportline.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30
[...]

Hoe reden de EX60 en de 7X? Ik ben vandaag de EX60 gaan bekijken (nog niet mee gereden) en het is toch een mooi afgewerkte wagen. Misschien niet zo heel spannend maar de basisversie heeft al een heel erg mooie range, 800V accu en ruim 50% sneller laden dan de Peaq.

Helaas staat de Peaq in België nog niet in de showroom en moet ik binnenkort toch een keuze maken. Ik heb liever geen standaard grijs of zwart en zou graag het Rosewood Beige en Steel Grey eens in daglicht zien. Olibo Green heb ik al gezien op een Enyaq maar sprak me iets minder aan. Smaken verschillen ;)

• Robbertolino
D-Three schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:53:
[...]

Hoe reden de EX60 en de 7X? Ik ben vandaag de EX60 gaan bekijken (nog niet mee gereden) en het is toch een mooi afgewerkte wagen. Misschien niet zo heel spannend maar de basisversie heeft al een heel erg mooie range, 800V accu en ruim 50% sneller laden dan de Peaq.

Helaas staat de Peaq in België nog niet in de showroom en moet ik binnenkort toch een keuze maken. Ik heb liever geen standaard grijs of zwart en zou graag het Rosewood Beige en Steel Grey eens in daglicht zien. Olibo Green heb ik al gezien op een Enyaq maar sprak me iets minder aan. Smaken verschillen ;)
Iedereen zo zijn wensen, maar ongeveer 50% meer bagage ruimte (en nee, ik tel niet die onder vloer mee) en 7-zits tov de ex60 is toch wel heel praktisch. Die 800v is ook het prijsverschil en nmi pas echt fijn als je niet thuis kan laden.

• Richardinh0
  • Laatst online: 07:02
dangerousp schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:51:
[...]

Yes, de bestelling is gedaan vanuit mijn werkmail. Met mijn werkmail een account aangemaakt in de skoda app. Hierdoor is de auto nu zichtbaar. Ik heb gisteren nogmaals contact gehad met de dealer over de levering en die zei nogmaals dat er maar een kans van 5% is dat de Peaqs dit jaar geleverd worden.

• arthurs
Vraag mij dat toch af. Dealers krijgen half oktober de eerste leveringen binnen voor de showroom en de demo’s. Daarna gaan de dealerbestellingen uitgeleverd worden, waarbij Duitsland ongetwijfeld voorrang krijgt. Geloof er toch nog in dat de kans wat groter is dat de vroege (dealer)bestellingen nog dit jaar op kenteken gezet kunnen worden.

• dangerousp
Richardinh0 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:06:
[...]

Yes, de bestelling is gedaan vanuit mijn werkmail. Met mijn werkmail een account aangemaakt in de skoda app. Hierdoor is de auto nu zichtbaar. Ik heb gisteren nogmaals contact gehad met de dealer over de levering en die zei nogmaals dat er maar een kans van 5% is dat de Peaqs dit jaar geleverd worden.
Op mijn werkmail is de auto ook niet te zien.. We wachten maar gewoon ouderwets.

• TF

TF

bla bla

Die van mij staat voor eind december - begin januari. Ik verwacht januari. December denk ik niet lijkt ongunstig ivm “bouwjaar”

• Marang73
arthurs schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:43:
Vraag mij dat toch af. Dealers krijgen half oktober de eerste leveringen binnen voor de showroom en de demo’s. Daarna gaan de dealerbestellingen uitgeleverd worden, waarbij Duitsland ongetwijfeld voorrang krijgt. Geloof er toch nog in dat de kans wat groter is dat de vroege (dealer)bestellingen nog dit jaar op kenteken gezet kunnen worden.
Want ik zo lees vinden in DE de leveringen al plaats in oktober, november, december. Dan vind ik maart 2027 voor de NL wel erg laat. Ik denk dat de dealers voorzichtig zijn met het geven van een leverdatum. Als de productie in september/oktober eenmaal loopt verwacht ik een betere indicatie van de leverdatum.

• Marang73
TF schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:17:
Die van mij staat voor eind december - begin januari. Ik verwacht januari. December denk ik niet lijkt ongunstig ivm “bouwjaar”
Als het mogelijk is mag mijn Peaq in de laatste week van December worden geleverd ivm gunstige bijtelling. Was voor leasemaatschappij geen probleem.

• GP_2009
D-Three schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:53:
[...]

Ik vond de EX60 fijn rijden. Vrij neutraal. Gereden met de P10 Ultra. Die had meer dan voldoende vermogen. P6 lijkt me ook snel genoeg. P10 haalt volgens mij in 4,8 sec. de 100. Ik moest zelf een beetje wennen aan de stoelen. Niet dat het slecht zat, maar voelde iets harder dan mijn huidige stoelen in de iX3. De 7X reed ook fijn. Gereden in de long range en de privilege. Had wel het idee dat ik de longe range iets vaker moest corrigeren op de snelweg om rechtuit te blijven gaan. Dat is ook een bekend probleem bij de 7X al zou het nu grotendeels opgelost moeten zijn. De stoelen waren overigens wel heen fijn in de 7X. Alsof je in een fauteuil zat. In alle eerlijkheid rijden die auto'a allemaal wel goed. Niet dat er eentje echt slecht rijdt ofzo. De EX60 was overigens wel echt heel stil. Dat was echt opvallend. Ook in vergelijking tot de andere auto's waar ik mee gereden heb. Kinderkopjes merkte je bijna niks van.

Als je me zou vragen welke auto het beste rijdt, dan ben ik er snel uit. Dat is de Mercedes GLC electric. Ik had het idee dat ik in een versie met luchtvering reed, maar dat was niet het geval. Stak er met kop en schouders bovenuit. Ik heb hiervoor een Audi e-tron 55 (met luchtvering) gereden. Dat is voor mij de referentie op het gebied van comfort. De GLC was vergelijkbaar, en dat zonder luchtvering. Als je erin gereden hebt, weet je wat ik bedoel.

• GP_2009
Robbertolino schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:53:
[...]

Iedereen zo zijn wensen, maar ongeveer 50% meer bagage ruimte (en nee, ik tel niet die onder vloer mee) en 7-zits tov de ex60 is toch wel heel praktisch. Die 800v is ook het prijsverschil en nmi pas echt fijn als je niet thuis kan laden.
Eens. Het zijn volledig andere auto's. De Volvo is technisch een stuk verder maar inderdaad niet in 7-zits beschikbaar. Ik zou zelf voldoende hebben aan de laadruimte in de EX60, maar de extra ruimte bij de Peaq is zeker meegenomen. Eens wat betreft snelladen. Het zou fijn zijn als de Peaq wat sneller was maar ik zou er effectief alleen last van hebben in de zomervakantie en bij een iets verdere stedentrip, bijv. Parijs. Al heb ik daar de vorige keer geparkeerd in een parkeergarage met ca. 30 oplaadpunten. Als je dan met 100% vertrekt hoef je ook niet meer onderweg te laden (in mijn geval). Overigens dacht ik laatst dat ze ook wel iets van elkaar weg hebben, maar dan zou je ze echt eens naast elkaar moeten zien.

• DannyKastelijn
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-09 19:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cLXa6gmtKMO5nI8h8YIz_oqDb0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cKeT5KBU79syeL9vHCM2IglI.png?f=fotoalbum_large

E-mail van de dealer. Ben benieuwd hoe letterlijk ik het mag nemen dat de productie van 'mijn' Peaq is gestart.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 13:55
Und warum auf Deutsch?

Ich habe es gerade nachgelesen, das Auto wurde in Deutschland bestellt.

[ Voor 64% gewijzigd door Hmmbob op 31-08-2026 10:46 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Marang73
DannyKastelijn schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:20:
[Afbeelding]

E-mail van de dealer. Ben benieuwd hoe letterlijk ik het mag nemen dat de productie van 'mijn' Peaq is gestart.
Ik neem aan letterlijk :) . Wel mooi dat ze nu ook al door consument bestelde Peaq gaan maken naast de demo modellen voor de dealers.

• Marang73
Hmm ... er zijn dus al dealers die de Peaq op voorraad hebben: Voorraad Škoda | Bekijk de ruime voorraad bij Ames

By the way: eerste keer dat ik de (door mij bestelde) kleur zwart zie op internet.

[ Voor 18% gewijzigd door Marang73 op 31-08-2026 17:09 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 13:55
Mijn AI / photoshop radar gaat anders big time af.

Sometimes you need to plan for coincidence

• robinpet
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:33
Krijg net een bericht van De Waal Groep (waar ik overigens mijn Peaq niet besteld heb, dus prima service) dat vanaf morgen de Peaq 90X uitvoering ook te bestellen is in Nederland.....heeft iemand anders dit ook vernomen. Voor mij was dat eigenlijk het model dat ik wilde bestellen maar ik kreeg van iedere dealer (incl. PON) de verzekering dat deze niet in NL zou komen. Het zal toch niet.....

• Inspired
robinpet schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:08:
Krijg net een bericht van De Waal Groep (waar ik overigens mijn Peaq niet besteld heb, dus prima service) dat vanaf morgen de Peaq 90X uitvoering ook te bestellen is in Nederland.....heeft iemand anders dit ook vernomen. Voor mij was dat eigenlijk het model dat ik wilde bestellen maar ik kreeg van iedere dealer (incl. PON) de verzekering dat deze niet in NL zou komen. Het zal toch niet.....
Zou het zelf de 2500 niet waard vinden. Een motor erbij en maar 10kW meer?

• robinpet
Wel erg relaxed als je meerdere keren per jaar op wintersport gaat....en als je de afgelopen jaren eigenlijk niet anders gewend bent (Kodiaq, Outlander, Sorento en Volvo XC90).

• karlkani1985
robinpet schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:08:
Ga jij hem nog aanpassen naar de (90x) 4x4? Ik had ook die vraag toen aan PON gesteld en precies zelfde antwoord. Dus zou wel gek zijn als die er “ineens” wel is

• arthurs
Marang73 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:04:
Hmm ... er zijn dus al dealers die de Peaq op voorraad hebben: Voorraad Škoda | Bekijk de ruime voorraad bij Ames

By the way: eerste keer dat ik de (door mij bestelde) kleur zwart zie op internet.
Dit zijn inderdaad voorraadmodellen die relatief snel door de dealer besteld zijn. Ik heb bij Ames zo’n “voorraadmodel” kunnen bemachtigen. Toevallig exact hoe ik hem zelf in eerste instantie had samengesteld. Levering staat nu voor week 2. Misschien zelfs in 26 al.

• Inspired
robinpet schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:15:
Wel erg relaxed als je meerdere keren per jaar op wintersport gaat....en als je de afgelopen jaren eigenlijk niet anders gewend bent (Kodiaq, Outlander, Sorento en Volvo XC90).
Dat doen we idd niet. :P Maar goed, met goede winterbanden en RWD kom je volgens mij ook overal. Snap het ook niet zo waarom er amper vermogen bij komt.

• robinpet
karlkani1985 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:16:
[...]

Ga jij hem nog aanpassen naar de (90x) 4x4? Ik had ook die vraag toen aan PON gesteld en precies zelfde antwoord. Dus zou wel gek zijn als die er “ineens” wel is
Ik heb Broekhuis net maar even een berichtje gestuurd om te kijken of er nog iets mogelijk is, maar zal wel lastig worden.

• GP_2009
Ik ben er, denk ik, bijna uit. Het wordt of de Business Line in Black Magic met verder DCC, convenience pakket (incl. relax), 21 inch velgen, derde zitrij en suite zwart interieur of de Sportline met dezelfde opties (waarbij convencience standaard is).

Ik heb nog eens goed gekeken, maar qua exterieur zit er bijna geen verschil in. De onderste rand van de bumper lijkt meegespoten bij de Sportline en is kunststof (denk ik) bij de Business Line. Verder is de belettering donker bij de Sportline. Wat ik minder vind aan de Sportline is de Light Band en dat je geen optie tot stoelventilatie hebt. Panoramadak twijfel ik nog over. Heb ik nu ook (en kan open) maar heb ik meestal afgedekt. Hoogstens dat het handig is voor de laatste zitrij omdat het daar anders erg donker is. Maar goed, die derde zitrij verwacht ik niet degelijks te gebruiken.

• robinpet
De Peaq 90X is inderdaad vanaf vandaag, 1 september, te bestellen in Nederland, terwijl er gisteren op de website nog heel duidelijk stond dat de auto in die configuratie niet leverbaar zou worden in Nederland. Behoorlijke fail van Pon als je het mij vraagt. De meerprijs bedraagt EURO 3000 en je verliest in de Sportline 33 kilometer aan range. Ik heb mijn dealer wel wat vragen gesteld maar ook besloten om mijn bestelling niet alsnog te veranderen. Maar jammer vind ik het wel.

• karlkani1985
robinpet schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 07:50:
De Peaq 90X is inderdaad vanaf vandaag, 1 september, te bestellen in Nederland, terwijl er gisteren op de website nog heel duidelijk stond dat de auto in die configuratie niet leverbaar zou worden in Nederland. Behoorlijke fail van Pon als je het mij vraagt. De meerprijs bedraagt EURO 3000 en je verliest in de Sportline 33 kilometer aan range. Ik heb mijn dealer wel wat vragen gesteld maar ook besloten om mijn bestelling niet alsnog te veranderen. Maar jammer vind ik het wel.
Ja ik vind het ook nogal een bummer, toen ik bij de tour was vroeg ik er expliciet naar maar antwoord is NEE komt niet naar NL en nu dan ineens wel. Ik twijfel nog of ik hem omzet. Moet volgens mij wel kunnen want auto is nog niet in productie fase. Maarja wel 3k extra weer..

Wat is voor jou de reden om hem niet om te zetten als ik vragen mag?

• robinpet
karlkani1985 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 07:53:
[...]

Ja ik vind het ook nogal een bummer, toen ik bij de tour was vroeg ik er expliciet naar maar antwoord is NEE komt niet naar NL en nu dan ineens wel. Ik twijfel nog of ik hem omzet. Moet volgens mij wel kunnen want auto is nog niet in productie fase. Maarja wel 3k extra weer..

Wat is voor jou de reden om hem niet om te zetten als ik vragen mag?
Meerprijs icm range....op een gegeven moment is het ook mooi, want heb vrijwel alle opties op de Sportline aangeklikt dus budget houdt een keer op;-)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik neem aan dat het geen 10Kw motor is op de vooras. Dus dat betekent dat op de achteras een kleinere motor geplaatst wordt?

EDIT: Mmm, het Autoblog artikel spreekt wel van een kleine 10Kw motor op de vooras.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 01-09-2026 09:54 ]

• robinpet
@_Uploader_ Een update van de verwachte levering van mijn bestelde Sportline: de dealer heeft net in het systeem de bevestiging gekregen dat mijn auto op 12 oktober (!) geproduceerd wordt dus aflevering zal plaatsvinden 1/2 november 2026. Voor mij ook de reden om niet alsnog de bestelling om te zetten/te annuleren naar een 90X uitvoering want ik heb er baat bij dat de auto snel geleverd wordt. Goed nieuws dus voor vroege bestellers lijkt het....

• TF

TF

bla bla

robinpet schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:04:
@_Uploader_ Een update van de verwachte levering van mijn bestelde Sportline: de dealer heeft net in het systeem de bevestiging gekregen dat mijn auto op 12 oktober (!) geproduceerd wordt dus aflevering zal plaatsvinden 1/2 november 2026. Voor mij ook de reden om niet alsnog de bestelling om te zetten/te annuleren naar een 90X uitvoering want ik heb er baat bij dat de auto snel geleverd wordt. Goed nieuws dus voor vroege bestellers lijkt het....
Wat een goed nieuws zeg. Wanneer precies besteld?

• robinpet
TF schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:24:
[...]

Wat een goed nieuws zeg. Wanneer precies besteld?
8 juli

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:39
De informatie m.b.t. de 90x uitvoering heb ik toegevoegd aan de TS. Wel apart dat er eerst gesproken werd dat deze niet naar NL zou komen (althans dat waren de berichten eerst) en dat deze nu (relatief kort na de introductie) wel te bestellen is.
Zelf mag ik over een maand/twee maanden de keuze maken en mat een paardentrailer neig ik toch naar de vierwielaandrijving. Ach, dan maag eens configureren en rekenen :-)
robinpet schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:04:
Dat is goed nieuws voor je! Ik heb dit toegevoegd.

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:52
Bestelling geplaatst voor de 90-Sportline

Black Magic, Winter pakket, Relax pakket, Warmtepomp, Trekhaak, Derde zitrij, Panoramadak, Assist pakket, Simply clever

Levering staat op eind januari

• Marang73
Misschien bieden ze de 90x nu wel aan omdat de bestellingen tegenvallen en er wel veel vraag is naar de vierwiel variant.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Marang73 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:25:
Misschien bieden ze de 90x nu wel aan omdat de bestellingen tegenvallen en er wel veel vraag is naar de vierwiel variant.
Dan mogen ze wat mij betreft beter 800 V aanbieden en de garantie dat gekkigheden zoals laadklepjes die niet meer opengaan of SOS-modules die opeens problemen geven na een softwareupdate, wegbijven })

• karlkani1985
Dealer ook net gesproken en bevestigd dat de productie gepland staat 17 oktober. Dus grote kans dat hij dit jaar nog op kenteken komt:)

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 11:29
Inmiddels is de 90x ook in de configurator beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYAkSlCMl8MWwkcjyq35aFXkglc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMrD2YAhtIyH6w8xaZCS75fI.png?f=fotoalbum_large

• Marang73
karlkani1985 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:07:
Dealer ook net gesproken en bevestigd dat de productie gepland staat 17 oktober. Dus grote kans dat hij dit jaar nog op kenteken komt:)
Precies zoals ik verwacht had .... alle voorlopige leverdatums worden nu naar voren geschoven nu de planning pas echt bekend wordt.

• Marang73
Hmm.. zag op Facebook dat bij een Duitse bestelling de leverdatum van eind oktober naar april 2027 is gegaan vanwege te weinig productiecapaciteit. Dat staat haaks op de berichten hier.

• Robbertolino
Tof! Wel met -50% snelheid (ong. 19 uur ipv ruim 9 uur), maar als je de tijd hebt en tolwegen wilt vermijden, het kan 😅

Vooral mooi om die Whale velgen te zien op de Peaq in het echt. Blij mee!
Pagina: 1 2 3 Laatste