[NFL Fantasy] GoT's 2026 Fantasy football league

Pagina: 1
Acties:

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:30
Daar is dan eindelijk het langverwachte topic voor de GoT Fantasy Football league 2026. De vijfde editie die we gaan starten. Als je NFL volgt of denkt te gaan volgen is Fantasy een leuke aanvulling, je hoopt toch net dat jou speler de TD maakt voor die noodzakelijke overwinning.

Einduitslag 2025:

1. RFT 85ers
2. TheDoctors - @Fluffyx92
3. Amelandbor 49ers - @Amelandbor
4. Steenwijksmoer Seahawks @Jarno Cremer ?
5. Attacking Auri - @BSTNjitRam
6. Presidentos - @Miggel
7. clusshhh - @Clush
8. Amsterrr - @apis29 ?
9. Bad2theBrains - @Bad Brains
10. EHVChiefs - @Shenk
11. Chevsticks - @chevsticks
12. Kloever - @Kloever

Hall of fame
2025: @RudyL
2024: @Bad Brains
2023: @Bazziek
2022: @Amelandbor

Deelnemers 2026
Via het vorige topic heb ik @Artenian reeds een bericht gestuurd, maar het lijkt er nog niet op dat hij de league heeft gejoined.

Reserves

Reserves kunnen zich uiteraard aanmelden, mocht er iemand dit jaar niet mee kunnen/willen doen.

1.

Fantasy settings
TBD

Draft day
Mijn voorstel zou zijn vrijdag 4 of zaterdag 5 september, aanvang 21:00 (ivm kids richting bed)

LOETKE

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:44

Clush

Do as I say...

Let's go! *O* *O* *O*

Zolang we de draft in het weekend doen is de datum voor mij geen issue.

Voorzetje voor de league settings/regels uit het topic van vorig jaar:
Clush schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:51:
Dus gewoon kiezen tussen halfPPR of fullPPR en gaan. Enige waar we dan nog misschien iets moeten tweaken is hoe de line-up en roster eruit moeten zien. Mijn ideaal zou zijn:

FullPPR: QB, RB, WR, TE, FLX, FLX, FLX - BNCH, BNCH, BNCH, BNCH, IR, IR

Dat is wat meer vrijheid in je line-up om alles iets minder RB-afhankelijk te maken. Een kleinere bench houdt de waiver interessant zodat iemand die pech heeft gehad nog kans heeft z'n line up te repareren. De IR mag dan wel iets minder streng dan afgelopen seizoen. DST en K heb ik niet echt een mening over, maar er is wel wat voor te zeggen om het zonder te doen.

Maar qua roster ga ik overal wel mee akkoord, dit zijn zomaar wat gedachten. Belangrijkste voor mij is om de breakdown ranking geen invloed meer te laten hebben op het reguliere seizoen.

En een paar prijzen zou toch wel leuk zijn, denk ik. met 20 euro pp (bijvoorbeeld, totaal 240):

winnaar league: 100,-
runner up: 40,-
hoogste totaalscore PF: 40,-
battle royale: 40,- (laagste score elke week geëlimineerd tot aan last team standing)
toilet bowl (fysieke bokaal): 20,-
RudyL schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:57:
Zelf ben ik voorstander om volgend jaar half ppr te doen, uitgezonderd catches voor < 0 yard. In die punten setting kan ik ook wel wat voorstellen bij een roster setting zoals jij die aangeeft Clush. Bij Full PPR zou ik dat niet zo snel doen, aangezien ik dan verwacht dat WR veel hoger wordt ingeschaald dan een RB (uitgezonderd Brown / CMC bijv).

... not as I do.

• Jarno Cremer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-08 19:53
Aanwezig!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 20:56
Ik doe ook weer mee.

Reminder ook dat we proberen een Dynasty League op te zetten waar nog spelers voor gezocht worden. Deze mogen ook van buiten de hudige draft league komen, dus als we lurkers met interesse hebben: Meld je vooral in het Dynasty topic.

Topic met info etc is hier te vinden.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 09:38
Ik was vorig jaar verre van actief, dus als er meer spelers zijn die een plek willen mag je mij naar de reservelijst schuiven. Zo niet dan doe ik graag weer mee.

• RudyL
chevsticks schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:42:
Ik was vorig jaar verre van actief, dus als er meer spelers zijn die een plek willen mag je mij naar de reservelijst schuiven. Zo niet dan doe ik graag weer mee.
Op basis van je bericht in het 2025 topic, is Artenian reeds benaderd om te joinen. Als hij niet op korte termijn reageert kan jij je plek ook terug krijgen. Hopelijk dan wel in staat wat actiever te beheren, want je had echt een kampioenskandidaat team gedraft en zelfs zonder actieve coaching geen toilet bowl champ ;)

LOETKE

• Shenk
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-08 22:26
Ik ben ook weer van de partij.

Vind het voorstel van de draft datum prima.

• RudyL
Scoring
We hadden afgelopen seizoen de PPR aangepast, een catch tussen 0 & 9 yard kreeg 0.5 punten. Alles eronder 0 punten, alles erboven 1 punt. Mijn voorstel voor dit jaar zou zijn om dit aan te passen naar:

0 - 40+ yard reception = 0.5

De verbetering die vorig jaar is doorgevoerd om een catch achter de line of scrimmage te belonen met plus punten is er terecht uitgehaald. Maar het extra belonen van de receiver voor een 10+ yard catch vind ik overdreven en ook zelf om 'snel' te rekenen hoeveel punten die gehaald heeft. Om het daarom te vereenvoudigen zou ik alles naar 0,5 willen zetten. Verder geen aanpassingen op de score settings tov vorig jaar.

Roster setting
Ik snap het betoog van Clush wel, maar denk niet dat ik er echt achter sta. Met minder spelers in je selectie maak je de draft ook minder van belang omdat er nog zoveel te kiezen valt. In die laatste rondes de speler picken die direct een verschil maakt is knapper dan hem te winnen bij een veiling vanuit de waiver. Ook bij de huidige selectie grootte was er altijd nog wel wat te halen op de waiver. Alternatief voor roster verbetering blijft natuurlijk de trades.

Zelf denk ik dat de roster setting zoals die was ook prima is, ja je kan spelen met extra FLEX posities en minder vaste posities, maar dan denk ik dat de RB positie van minder belang wordt tov WR's. Eventueel een extra Flex positie toevoegen..?

Optie 1
1 QB
2 RB
2 WR
1 TE
1 FLEX
1 DEF
1 K
6 BENCH
2 IR (alleen IR is IR)

Optie 2
1 QB
2 RB
2 WR
1 TE
2 FLEX
1 DEF
1 K
5 BENCH
2 IR (OUT is ook optie voor IR plek?)

League stand / Breakdown
Uiteraard gaan we het ook dit jaar weer hebben over de ranglijst en wie er mag deelnemen aan de play-offs. Dat ik vorig jaar mocht meedoen aan de play-offs kwam door het feit dat ik goed genoeg had gescoord in de Breakdown stand en ja dat 'beloont' teams die wekelijks hoog scoren, maar pech hebben bij het competitie programma.

Voor mij is dat onderdeel van Fantasy Football, maar uit eerdere discussies blijkt dat dit niet voor iedereen het geval is. Het niet bijhouden van een breakdown stand en gewoon de league stand aanhouden scheelt mij werk, maar als de meerderheid de play-offs zou wil laten blijven dan hou ik het met alle plezier bij.

Playoffs
4 hoogste plekken in de league & 2 hoogste plekken in de breakdown of 6 hoogste plekken in de league

LOETKE

• Clush
  • Laatst online: 16:44

Clush

Do as I say...

Ik ben echt fel tegenstander van de breakdownlijst die invloed heeft op de play-offs.

Je zou er nog een aparte, losstaande ranglijst van kunnen maken zodat iemand zich kampioen breakdown mag noemen, maar het moet geen invloed hebben op het reguliere spel.

Ik kan nog wel een betoog van 8000 woorden schrijven waarom ik er zo tegen ben, maar daar doe ik denk ik niemand een plezier mee. Dus die houd ik nog even achter de hand >:)

Verder vind ik alles prima. half-PPR behalve voor <0 receptions lijkt me ook uitstekend.

En de line-up hoeft van mij echt niet te veranderen. Ik heb wat tweaks voorgesteld die me interessant lijken, maar verder maakt het mij weinig uit.

... not as I do.

• Jarno Cremer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-08 19:53
Scoring voor mij op beide manieren akkoord. Voordeel is inderdaad dat het makkelijker te berekenen is. Qua roster setting voorstander van zo houden. Vorig jaar ook een league gedaan met 2 flex en vond 1 beter bevallen. Breakdown heb ik geen sterke mening over. Leuk om middendoor en aan het eind van het seizoen te zien maar meer niet.

• BSTNjitRam
Half PPR met 0pt voor <0 yards klinkt prima wat mij betreft.
Qua roster vind ik beide prima, 1 of 2 flex.

En uiteraard voorstander van de breakdown stand (als iemand die jaar in jaar uit genaaid wordt door de random matchups ;P)

• BSTNjitRam
Met nog maar een goede maand te gaan zou het fijn zijn om een datum vast te leggen, heb zelf dat weekend nog iets anders op de planning staan en zou wel willen weten welke dag we vrij moeten houden.

Ik kan voorlopig zowel 4 als 5 september om 21u, als we het deze week vast kunnen leggen. Zo niet dan valt 5 september voor mij wss af.

• RudyL
4 september 21:00 start, kan je om 20:30 zien op welke positie je draft.

@chevsticks ik stuur je pm om weer te joinen. @Artenian nog geen reactie, dan is het maar wie er het eerst in zit.

LOETKE

• BSTNjitRam
RudyL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:22:
4 september 21:00 start, kan je om 20:30 zien op welke positie je draft.

@chevsticks ik stuur je pm om weer te joinen. @Artenian nog geen reactie, dan is het maar wie er het eerst in zit.
Voorkeur om de draft slots ruim van te voren weer te bepalen, net zoals vorig jaar (wmb nu al). Scheelt een hoop mock drafts op posities die je toch niet krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door BSTNjitRam op 04-08-2026 16:41 ]

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 09:38
21:00 komt perfect uit, ben ik net terug van de training.

• RudyL
BSTNjitRam schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:40:
[...]

Voorkeur om de draft slots ruim van te voren weer te bepalen, net zoals vorig jaar (wmb nu al). Scheelt een hoop mock drafts op posities die je toch niet krijgt.
Heb ik dat vorig jaar wel gedaan ja? Toen iets van een week van te voren toch ofzo?

LOETKE

• BSTNjitRam
RudyL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:59:
[...]

Heb ik dat vorig jaar wel gedaan ja? Toen iets van een week van te voren toch ofzo?
Vorig jaar was een week van te voren ja, maar kan wmb nu al, gezien de league toch al vol zit met Chevsticks er weer bij.

Ik kan trouwens niet de regels vinden of we weer 3rd Round Reversal hebben. Als ik vanuit de league een Mock draft start, krijg ik wel 3RR, dus ik gok dat we die weer gewoon hebben?

• RudyL
BSTNjitRam schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:52:
[...]

Vorig jaar was een week van te voren ja, maar kan wmb nu al, gezien de league toch al vol zit met Chevsticks er weer bij.

Ik kan trouwens niet de regels vinden of we weer 3rd Round Reversal hebben. Als ik vanuit de league een Mock draft start, krijg ik wel 3RR, dus ik gok dat we die weer gewoon hebben?
Ja ik heb 3RR gewoon weer ingesteld. Vind dat echt een nodige compensatie voor achterin draften.

LOETKE

• RudyL
BSTNjitRam schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:52:
[...]

Ja in theorie kan het nu al wel, maar vind het ook wel wat hebben dat je nu nog geen duidelijkheid hebt. 30 minuten vooraf is wat kort, 1 week vind ik dan een goed alternatief, ivm mijn vakantie zou ik nu voorstellen 21 augustus het vast te stellen met een druk op de randomize knop

LOETKE

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zo, maar eens een beginnetje maken O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/aLw8m1DCLJNS4ZTR9eLLI1Hk.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 17-08-2026 23:37 ]

Pagina: 1