Vraag

• Anja1959
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 19:49
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone voor een vrouw van 67 jaar die niet gaat gamen en video’s of foto’s bewerken.

Wat is je budget?
Max. 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn Samsung A20e heeft Android 11 en krijgt daarom geen beveiligingsupdates meer. Dat is de enige reden om hem te moeten vervangen want ik gebruik hem eigenlijk alleen voor Whatsapp, foto’s maken en soms een filmpje. Soms onderweg kort iets opzoeken op internet (bv ANWB, Buienrader) en incidenteel gebruik van Google Maps. Bankzaken heb ik er afgehaald omdat deze app geen toegang meer geeft.

Scherpere foto’s is wel de bedoeling.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A37 of A56 of A57. Maar bij het oriënteren kom ik nu ook zoveel andere merken en series tegen dat ik het niet meer weet. Bomen en Bos enzo….

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou ook graag willen weten hoeveel geheugen en zo het toestel nodig heeft ivm het veilig opslaan van foto’s.

Thuis hebben we Apple Macbook Pro en Macbook Air waar ik nooit gebruik van maak. Te moeilijk. Ik ben bang dat ik dus een iPhone ook te moeilijk ga vinden en bovendien zal ik alle mogelijkheden niet gebruiken.

Alle reacties

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:15
Ze heeft Samsung dan bij dat merk blijven.
Minimale moeite om die te leren kennen.

Foto's veilig opslaan doe ik zelf met Google Foto's, foto's als backup in de cloud dus nergens naar om te kijken.
Ik meen dat Samsung ook een soortelijke app heeft maar weet dat ook niet zeker.

Een Apple heeft totaal geen zin en is weer leren hoe dat werkt.
En vooral veel te duur voor wat ze er mee doet.
Welke Samsung dan? Geen idee daar zullen ongetwijfeld anderen zijn die hierin kunnen adviseren.

Mijn profiel op Discogs

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:43

DarkSide

theres no place like ::1

idd gewoon bij samsung blijven. Kijken voor een zo recent mogelijk model a57 die dan nog lang updates krijgt.
Is bekend. Maakt prima foto's.
Afhankelijk van wat je echt doet is 128gb al genoeg denk ik.
Maar veilig opslaan is niet alleen lokaal. Idd google photo's gebruiken is makkelijk voor de backup. (moet je wel genoeg ruimte hebben op je google account of bijkopen)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ErickN
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:26
Omdat ik met precies dezelfde zoektocht bezig ben;

Waarom bij Samsung blijven en niet bijv. een Poco X8 ?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:15
ErickN schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:53:
Omdat ik met precies dezelfde zoektocht bezig ben;

Waarom bij Samsung blijven en niet bijv. een Poco X8 ?
Samsung heeft een eigen skin over Android heen, voor iemand die iets gewend is en moeilijk aan iets nieuws kan wennen (wat veel ouderen mensen hebben) dan kan je beter niet overstappen op wat anders.

Mijn profiel op Discogs

• petervandenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Overweeg een we kans Fairphone 6, kan ze prima als Andriod blijven gebruiken. Het zijn prima toestellen met een lange ondersteuning voor het OS. Mocht er verder wel iets stukgaan, dan zijn reserve onderdelen nog lang leverbaar.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:41
Ad de Jong schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:06:
Samsung heeft een eigen skin over Android heen, voor iemand die iets gewend is en moeilijk aan iets nieuws kan wennen (wat veel ouderen mensen hebben) dan kan je beter niet overstappen op wat anders.
Precies dat dus.
En soms ook andere prettige functies die bij een bepaald merk/type aanwezig zijn:

Navigatiebalk naar boven zetten.
The_Doman schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:17:
Je kan wel het Samsung assistant/hulpmenu activeren.
Daarmee krijg je een zwevende knop met zelf aan te passen toegang tot knopfuncties en schermacties.
Ik gebruik dat op mijn Samsung tablets/phones en activeer dat ook vaak bij kennissen.

Google: Samsung Assistant Menu Hulpmenu
Hier eb bij kennissen zijn trouwens ook nog zat Samsungs met Android 10/11 in gebruik.
Whatsapp only ook nog met Android 8
Whatsapp minimum versie is 5.0/wordt 6.0.
Pagina: 1