Kindle vs. reMarkable vs. Paperslate - Het beste digitale…

Pagina: 1
Acties:

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:01
Artikel: review: Kindle vs. reMarkable vs. Paperslate - Het beste digitale notitieblok...
Auteur: @PiweD

Helaas is de tabel "Paper Pure vs Kindle Scribe vs Paperslate Pro" niet leesbaar op kleine schermen: hij is niet horizontaal scrollbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4HQ9krhrzdFNmx8lMz07yn5f5E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/34qyGX1waXWotkLiGSMcIyZc.png?f=fotoalbum_large

Vergelijk met de tabel in review: Beste budgetlaptop van het moment - Zeven laptops tot 550 euro vergeleken, waar de tabel een horizontale scrollbar krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ylr0gtdTHSdYhUMYQRvJDSdD8v8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/r78XQNtsvPuN6kqIeAeglhRj.png?f=user_large

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:17
Er staat bij de ReMarkable dit stukje in de samenvatting:

'Ook zul je er gauw tegenaan lopen dat het scherm niet geen verlichting heeft.'

[ Voor 69% gewijzigd door CuBras op 14-07-2026 08:29 ]

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:24
Bij de Kindle gaat dat ook het snelst. De tablet heeft een processor die die MediaTek heeft ontwikkeld in samenwerking met E Ink, de maker van bijna alle schermen met elektronische inkt.

"die die", vermoedelijk lukt het met 1x "die" ook ;)

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:01

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@dixet @Cafe Del Mar @CuBras

Jelle is er vandaag niet, dus ik heb de twee tikfoutjes opgelost. Dat de tabel niet wil scrollen heeft een technische oorzaak, daarover loopt al een topic in SB: horizontal scroll in collapsble tabel op FF mobile lukt niet - Stoute bugs - GoT

• uiltje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Om even aan te geven (na verschillende hints) wat je met een LLM kan oplossen voordat je het artikel plaatst zet ik hier even een mooie output neer (ChatGPT 5.6 medium):

Prompt:
Ik ben benieuwd hoe goed je bent als redacteur. Kan je dit artikel misschien lezen? Ik zou graag alleen op de taalfouten willen mikken. Laat ze op volgorde zien, geef aan medium of hoge "prio" aan (lage prio even laten zitten), de zin en een voorgestelde wijziging. review: Kindle vs. reMarkable vs. Paperslate - Het beste digitale notitieblok in 2026
Antwoord:
Taalcorrecties — alleen medium en hoge prioriteit

1. Medium — ontbrekende komma na een vooropgeplaatste bijzin

Zin: “Benieuwd naar wat ik zou aantreffen haalde ik…”

Voorgestelde wijziging:
Benieuwd naar wat ik zou aantreffen, haalde ik de Paperslate uit zijn doos.

2. Medium — verkeerde combinatie met ‘concurrent’

Zin: “een concurrent voor de reMarkable…”

Voorgestelde wijziging:
De Paperslate moet een concurrent van de reMarkable en de Kindle Scribe zijn, maar kan geen van beide bijbenen.

3. Hoge prio — persoonsvorm ontbreekt

Zin: “…omdat daarop een licht besturingssysteem.”

Voorgestelde wijziging:
Toch reageert de reMarkable veel sneller, omdat daarop een licht besturingssysteem draait.

4. Medium — onjuiste merkspelling

Zin: “Remarkable stuurde mij…”

Voorgestelde wijziging:
reMarkable stuurde mij de Paper Pure met de duurste pen.

5. Medium — opnieuw onjuiste merkspelling

Zin: “Remarkable werkt alleen…”

Voorgestelde wijziging:
reMarkable werkt alleen met pdf-bestanden, dus alles wat je creëert, is een pdf.

6. Hoge prio — verkeerd meervoud

Zin: “…20 weergaves.”

Voorgestelde wijziging:
Hij ververst niet op een slimme manier en je moet handmatig kiezen tussen nooit volledig verversen of eenmaal per 1, 5, 10, 15 of 20 weergaven.

Alternatief, iets natuurlijker:
Hij ververst niet op een slimme manier. Je moet handmatig kiezen of het scherm nooit, of eens per 1, 5, 10, 15 of 20 paginaweergaven volledig wordt ververst.

7. Hoge prio — los geschreven scheidbaar werkwoord

Zin: “…er weer af halen.”

Voorgestelde wijziging:
Ook bij de Scribe kun je e-books en documenten niet gemakkelijk via USB op de tablet zetten of er weer afhalen.

• whetstone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik vermoed dat dit kwam door de verouderde Android-versie, maar het zou ook kunnen komen doordat de software heel slecht geoptimaliseerd is. De [u]soc[/u] is vergelijkbaar met die in de reMarkable Paper Pure en heeft zelfs meer cores. Toch reageert de reMarkable veel sneller, omdat daarop een licht besturingssysteem. De Paperslate daarentegen werkt ontzettend langzaam.
Hier mist een werkwoord.
Pagina: 1