Fritzbox 4690 sommige apparaten verbinden niet op 2.4ghz

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:12
De Fritzbox 4690 was een enorme upgrade voor mijn trage netwerk met ISP router.
Alleen mijn devices op 2.4ghz connecten nu niet (Duux Bright, Solaredge zonnepanelen inverter). Mijn mobiel wil wel verbinden, ook de airco doet het.

Ik heb de mixed band gesplitst in een iot netwerk 2.4ghz en 5ghz voor mijn laptop, mobiel.

Het bereik is niet heel denderend. Ik zat te denken om een powerline adapter van een ander merk te kopen en de 2.4ghz apparaten daar op te zetten zodat op zolder ook bereik is voor de solaredge en de Fritz op mixed band kan blijven. Zal dit mijn probleem oplossen of moet ik het elders zoeken?

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:54

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Wat heb je nou precies gedaan? Je ISP router was "traag" hoe bedoel je bedraad of WLAN?
Waarom heb je 2,4 GHz en 5 GHz gesplitst? Wat is/was er mis met het bereik?
Verbinden je devices bijvoorbeeld niet omdat je WPA3(only) hebt ingesteld wat ze niet ondersteunen en/of andere settings?

Je zegt dat je mobiel wel verbindt, ook als je bijvoorbeeld bij de Solaredge gaat staan als voorbeeld? Ik denk dat je een slechte keuze hebt gemaakt om je ISP router te vervangen en beter had kunnen investeren in een fatsoenlijk wifi-ecosysteem.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit klinkt inderdaad meer als een Wi-Fi probleem dan een concreet ISP router probleem.
Als je een Fritzbox koopt zou ik dan ook weer niet overwegen te gaan mixen met andere merken, neem dan een Fritz repeater erbij.

Kijk eens goed naar hoe je SSID's zijn ingesteld qua banden, versleuteling e.d. en denk even goed na wat je concreet wilt bereiken.

De conclusie kan goed zijn dat je een miskoop of misconfiguratie hebt begaan en het op een andere manier beter kan.

Welke ISP en router had je precies en probeer "traag" te kwantificeren?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX9070XT - V750 Gold - Kubuntu 26.04LTS

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:39
@saken

Dat ist natuurlijk een verveleend probleem.

Wij gaan hier niet van een defect van de FRITZ!Box uit, maar werk svp de stappen uit deze handleiding af en dan zal dit probleem zeker opgelost zijn.

https://fritz.com/nl-nl/apps/knowledge-base/FRITZ-Box-4690/509_Wi-Fi-apparaat-brengt-geen-Wi-Fi-verbinding-met-de-FRITZ-Box-tot-stand

Vriendelijke groeten uit Berlijn,

Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Maar wat is nu momenteel het probleem?
Geen bereik of het niet kunnen configureren/koppelen van de genoemde 2,4GHz apparaten?
Mogelijk staan hier ook nog wat aanwijzingen/tips:
Verbindingsproblemen op 2,4 Ghz