• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:11

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:43

G_Dragon

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:24

DLSS

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 00:01

Altamyr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wE2wJcfdTxwQKjkMe-REDouyKF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sneaJZ2iL5F620a7zblIkuHU.png?f=fotoalbum_large

Welkom in het centrale discussietopic voor de Steam Frame, de nieuwste VR-headset van Valve. In dit topic kun je terecht voor ervaringen, specificaties, software-updates, tweaks en al het andere nieuws rondom deze headset.

Introductie

De Steam Frame zet de volgende stap in de VR-lijn van Valve, met een sterke focus op een hoge resolutie, verbeterde tracking en naadloze integratie met het SteamVR-ecosysteem. Of je nu overstapt van een oudere Index of nieuw bent in de VR-wereld, dit topic is de plek om je ervaringen en benchmarks te delen.

Waarom dit topic?

Voorheen was er een algemeen topic met de Steam Machine, Steam Controller en de Steam Frame, echter werd daar alleen nog de Steam Machine in besproken, en werd er gevraagd om het van elkaar te onderscheiden. Daarom is dit topic aangemaakt zodat hier de mensen die over de Steam Frame Vr willen praten, en de mensen met de net uitgekomen Steam Machine in het oude topic rustig kunnen praten. :henk

Specificaties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMtLJg5MQI2PnmdtxB0ji6P-eEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUXFPSTknWIeG4c9mrpcY2RO.jpg?f=fotoalbum_large

Veelgestelde Vragen (FAQ)
V: Heb ik nog steeds basisstations (vuurtorens) nodig voor de Steam Frame?
A: [Antwoord invullen op basis van trackingmethode, bijv: Nee, de Steam Frame gebruikt inside-out tracking, maar is optioneel wel te koppelen met bestaande SteamVR-basisstations voor superieure tracking.]

V: Werken mijn oude Valve Index controllers (Knuckles) met deze headset?
A: [Antwoord invullen, bijv: Ja, mits je de headset gebruikt in combinatie met basisstations.]

V: Wat zijn de minimale systeemeisen voor de pc?
A: [Minimale GPU/CPU specificaties hier neerzetten]

Trailer

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 07-07-2026 14:11 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17

XanderDrake

Build the future!

Linksquest schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:59:
[Afbeelding]

Welkom in het centrale discussietopic voor de Steam Frame, de nieuwste VR-headset van Valve. In dit topic kun je terecht voor ervaringen, specificaties, software-updates, tweaks en al het andere nieuws rondom deze headset.

Introductie

De Steam Frame zet de volgende stap in de VR-lijn van Valve, met een sterke focus op een hoge resolutie, verbeterde tracking en naadloze integratie met het SteamVR-ecosysteem. Of je nu overstapt van een oudere Index of nieuw bent in de VR-wereld, dit topic is de plek om je ervaringen en benchmarks te delen.

Waarom dit topic?

Voorheen was er een algemeen topic met de Steam Machine, Steam Controller en de Steam Frame, echter werd daar alleen nog de Steam Machine in besproken, en werd er gevraagd om het van elkaar te onderscheiden. Daarom is dit topic aangemaakt zodat hier de mensen die over de Steam Frame Vr willen praten, en de mensen met de net uitgekomen Steam Machine in het oude topic rustig kunnen praten. :henk

Specificaties

[Afbeelding]

Veelgestelde Vragen (FAQ)
V: Heb ik nog steeds basisstations (vuurtorens) nodig voor de Steam Frame?
A: [Antwoord invullen op basis van trackingmethode, bijv: Nee, de Steam Frame gebruikt inside-out tracking, maar is optioneel wel te koppelen met bestaande SteamVR-basisstations voor superieure tracking.]

V: Werken mijn oude Valve Index controllers (Knuckles) met deze headset?
A: [Antwoord invullen, bijv: Ja, mits je de headset gebruikt in combinatie met basisstations.]

V: Wat zijn de minimale systeemeisen voor de pc?
A: [Minimale GPU/CPU specificaties hier neerzetten]

Trailer

[YouTube: Steam Frame - Official Valve Announcement]
Goed begin. Ook goed om te lezen dat het allemaal compatible is met Index spullen, want die heb ik nog liggen ;) Nu nog hopen op een redelijke prijs, want anders ga ik de Index weer afstoffen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 00:01
XanderDrake schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:14:
[...]

Goed begin. Ook goed om te lezen dat het allemaal compatible is met Index spullen, want die heb ik nog liggen ;) Nu nog hopen op een redelijke prijs, want anders ga ik de Index weer afstoffen.
Ik weet niet zeker of de Frame compatibel is met de Knuckles/basestations. Volgens mij niet officieel vanuit Valve iig, dat moeten we nog opzoeken en dan in de TS aanpassen. Overigens als het niet officieel ondersteunt wordt is er een grote kans dat iemand daar zelf code voor gaat maken :)

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:37

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:11

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Helemaal over het hoofd gezien, ook niet gevonden toen ik er op zocht. Bedankt voor het melden dit topic kan op slot en zal de link bij de Steam Machine aanpassen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is gesloten, ga naar het [VR] Steam Frame voor het juiste topic.