problemen met mijn Satel alarm, zoek betaalbaar alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:51
Hallo, Ik heb nueen Satel integra 32 alarm systeem geinstalleerd.
De installateur waar ik ook gewoon kostenloos een vraag kon stellen is er mee gestopt dus support heb ik niet meer.
Het systeem werkt over het algemeen goed maar ik heb ook wel wat issues er mee:
  1. Ik heb nu al een paar keer een valse brandalarm melding gekregen van mijn ASD-250 - ABAX 2 draadloze rookdetector. 1 keer terwijl ikop vakantie was en niemand kon bereiken
    Toen de volgende dag iemad ging controleren was het idd loos alarm en had de batterij laten verwijderen om niet weer loss alarm te krijgen maar kreeg daarna het alarm neit meer actief ook niet via de (nogal onvriendelijke app) Nu thuis maar even de melding uitgeschakeld maar wel batterij er weer in..Overbruggen tijdens alarm aanzetten werkte ook niet. alleen raar piepje zoder enige feedback in de app
  2. de APD-100 blijft op de poezen in de huiskamer reageren ook op de voorgen de manual ongevoeligste stand. Dus deze uit moeten zetten
  3. Batterij detectie werk nauwelijks dus preventief vervang ik elk jaar alle 12 batterijen. Vervangen van Batterij is best lastig. gauisjes zijn erglastig open te krijgen en de montage op de bijgeleverde steuntjes in niet echt rubust
  4. Enorme kast in best volle meterkast enheb in 5 jaar 2x accu moeten vervangen
  5. geen alarm melding op telefoon, alleen via utgaande lijn bellen (GSM gateway) zonder melding wat er mis is. Spraak module zeg alleen dat er alarm is.
  6. zelf herconfigureren is knap lastig vind ik en als er wat met mij gebeurt voorzie ik nu dat de hele boel door mijn vroeu vervangen moe worden. Zelf kom ik er vaak met wat puzzelen den DLOADx wel uit maar kost veel lezen en soms puzzelen wat er bedoeld wordt
Dus ben aan het kijken voor een oplossing..
Ik heb wel een HA integratie werkend maar ook deze werkt gebrekkig. Er is geen verschil tussen alarm home en alarm away zodat mijn HA daar op kan reageren
Ik overweeg dit systeem te deinstalleren en te vervangen en eventueel de spullen van didt systeem 2e hands te verkopen om een deel van de kosten van een andere systeem te dekken,
Wat ik nu heb aan melders:
  • 6x contact voor raam /deur
  • 4x PIR waarvan de dierviendelijkegeen alarm meer geeft
  • buten gordijn melder met radar en PIR
  • bedien paneel met tag reader *bedraad)
  • Sirene en flitser (bedraad)
verder heb ik een Dahua camera systeem een een reolink deurbel. deze laat ik geen alarm meldigen geven maar is puur voor monitoren

Ik heb wel eens voor ik dit systeem kocht een AJAX syteem geinstalleerd maar dat was denk ik nog te vers me aanloop problemen.
Maar er zzijn beslist andere opties welke mogelijk ook wat prijsvriendelijker zijn.
Natuurlijk kan ik ook met HA we alarm functied bouwen maar denk dat een autonoom systeem wel beter is

mrbert
...

mrbert

mrbert