Welke laptop voor voortgezet onderwijs.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Rovadis
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-07 22:23
Beste Lezer,

2 vragen:

Ik ben voor mijn kleindochter aan het kijken naar een laptop voor de voortgezet onderwijs. Eisen zijn14" scherm, 16GB geheugen, 512GB SSD. Ik wil mij beperken tot HP en Lenovo. Maar zelfs daar is het erg lastig zoeken en vergelijken. Heb je wat gevonden en google je voor een leuke prijs, komt er weer een voorbij met net een ander typenummer. Prijsrange tussen € 500 en € 600. Ik raak de weg een beetje kwijt.

2de vraag:

Wat is het juist aankoopmoment? Nu of wachten op de schoolaanbiedingen bij bijv. mediamarkt.

Deze heb ik gevonden: HP EliteBook 840 G8 - QWERTY - 14 inch - 16 GB - UHD Graphics, Lenovo IdeaPad Slim 5 14AKP10 - 83HX00BQMH, Lenovo IdeaPad Flex 5 14ABR8 - 82XX00KRMH

Graag jullie advies.

Met vriendelijke groet,

Rob.

Alle reacties

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
He? Waar komt de 14 inch vandaan?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26
Rovadis schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:52:
Beste Lezer,

2 vragen:

Ik ben voor mijn kleindochter aan het kijken naar een laptop voor de voortgezet onderwijs. Eisen zijn14" scherm, 16GB geheugen, 512GB SSD. Ik wil mij beperken tot HP en Lenovo. Maar zelfs daar is het erg lastig zoeken en vergelijken. Heb je wat gevonden en google je voor een leuke prijs, komt er weer een voorbij met net een ander typenummer. Prijsrange tussen € 500 en € 600. Ik raak de weg een beetje kwijt.

2de vraag:

Wat is het juist aankoopmoment? Nu of wachten op de schoolaanbiedingen bij bijv. mediamarkt.

Deze heb ik gevonden: HP EliteBook 840 G8 - QWERTY - 14 inch - 16 GB - UHD Graphics, Lenovo IdeaPad Slim 5 14AKP10 - 83HX00BQMH, Lenovo IdeaPad Flex 5 14ABR8 - 82XX00KRMH

Graag jullie advies.

Met vriendelijke groet,

Rob.
Zeer waarschijnlijk kan via de school (Easy4U) een laptop aangeschaft worden.
Als dat de Lenovo ThinkPad E14 is, is dat geen verkeerde deal. Qua prijs zit je dan wel hoger (~€1000, opgesplits in €850 voor de laptop en het serviceabonnement van €4,25/mnd, maar is ze ook wel 3/4/5 jaar zorgen-vrij.)
De ThinkPad is sowieso een stuk beter bestand tegen het dagelijks in een (te volle) rugzak meesleuren dan een IdeaPad.
Kijk ook even in dit topic: Schoollaptop voor brugklasser - Laptop koopadvies - GoT

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26
DiedX schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:02:
He? Waar komt de 14 inch vandaan?
Uit het feit dat die dagelijks meegesleept moet worden in een (te volle) rugzak en ze op vrij kleine tafeltjes zitten te werken ;)